Cavaleru Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 (editat) Salut. Vreau sa pun la bordul TDM-ului un voltmetru pentru am vedea tot timpul daca incarca si cat incarca, pt ca imi face surprize neplacute. si raman fara baterie. exista o solutie ieftina si eventual care sa imi arate ori pe un ceas or digial volti de la bornele bateriei? initial ma gandisem la un multimetru dar e prea butucanos chiar si in varianta cea mai mica. exista alte solutii?? Editat August 27, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 (editat) Uite aici o varianta destul de buna : http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=7868 Daca alegi varianta asta ai grija ca se alimenteaza la 5V deci iti mai trebuie si un stabilizator de tipul 7805 care e in jur de 1-2 lei. Mai exista si variante analogice dar is mai greu de gasit si nu stiu cat de bine se comporta la vibratii. Eu am gasit in targul de la autovit un voltmetru de baterie cu ac dar inca nu l-am montat, a fost 4 lei si avea mai multe cel de la care l-am luat. Uite si o varianta cu ac: http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...roducts_id=2406 Sau asta daca ai deja montata priza de bricheta: http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...roducts_id=9228 Editat August 27, 2009 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 27, 2009 Autor Share Postat August 27, 2009 la prima solutie, se alimenteaza la 5v si masoara pe alte fire nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 la prima solutie, se alimenteaza la 5v si masoara pe alte fire nu? logic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 Da, plusul de masura este diferit de plusul de alimentare dar minusul e comun, daca nu ar fi asa nu ai putea masura tensiunea sursei din care alimentezi voltmetrul. Daca te uiti pe siteul adelaida ai sa vezi ca mai sunt si alte voltmetre digitale care arata chiar mai bine dar nu pot fi folosite pe moto decat daca le pui baterie proprie, cele la care spune ca tensiunea de masurat este flotanta fata de cea de alimentare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 stabilizator de tipul 7805 care e in jur de 1-2 lei e si asta pe site ca eu nu l-am gasit :| sau unde il pot gasi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 Chiar ieri eram intr-un magazin de electronice din iasi si cascind gura, am zarit in raftul cu aparate de masura ceva ce semana cu MP3 player ca aspect si dimensiuni. N-am apucat sa-ntreb ce e, dar banuiesc ca e un mini-multimetru. Stiu ca exista exact ce vrei tu pe Louis, dar daca-mi amintesc bine costa oleaca. Mai gasesti prin benzinarii niste testere cu LED-uri, se aprinde un anumit LED functie de starea de incarcare a bateriei. Nu vad de ce-ar fi musai sa-l montezi pe bord, poti sa-l tii si sub sa, ca cel mai probabil nu te uiti la el la fel de des ca la vitezometru. Sau poti sa-ti improvizezi tu unul, banuiesc ca te costa vreo 10 lei toata distractia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 vreau sa il am in bord sa stiu tot timpul situatia din instalatie. pentru ca am probleme si nu incarca cateodata .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 daca cu voltmetrul se masoara volti atunci corect ar fi ca aparatul cu care masori bateria sa fie bateriometru, nu? deci nu mai vorbiti prostii acolo... BTW, cand esti la mama dracu departe de casa si vezi pe bateriometru ca nu iti incarca bateria, cam cu ce te ajuta asta? iti da asa un avertisment sa... ce? Sa te legi la stalp si sa incarci sau ce... Mi se pare o legare la cap cand de fapt nu te doare nimic. Daca trebuia la ceva puneau astia din fabrica ca nu era mare cacao sa adauge un displei cu 2 cifre.... Ar mai trebui indicator de cauciuc spart, sa tipe "nino nino" cand face bum cauciucul.... Indicator de ploaie, indicator de rezervor gol, sa se aprinda cand e GOL rezervorul, de parca cand se opreste motorul in camp fara benzina nu e suficient de clar... zic si eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 daca cu voltmetrul se masoara volti atunci corect ar fi ca aparatul cu care masori bateria sa fie bateriometru, nu? deci nu mai vorbiti prostii acolo... BTW, cand esti la mama dracu departe de casa si vezi pe bateriometru ca nu iti incarca bateria, cam cu ce te ajuta asta? iti da asa un avertisment sa... ce? Sa te legi la stalp si sa incarci sau ce... Mi se pare o legare la cap cand de fapt nu te doare nimic. Daca trebuia la ceva puneau astia din fabrica ca nu era mare cacao sa adauge un displei cu 2 cifre.... Ar mai trebui indicator de cauciuc spart, sa tipe "nino nino" cand face bum cauciucul.... Indicator de ploaie, indicator de rezervor gol, sa se aprinda cand e GOL rezervorul, de parca cand se opreste motorul in camp fara benzina nu e suficient de clar... zic si eu... cauciucul are indicator de cauciuc spart integrat, ma, ca de aia face bum! iti dai tu cu parerea aiurea! tu de ce crezi ca se aude bubuiala aia la cauciuc cand se sparge? nu e cumva ca sa te avertizeze ca ai explozie? sa stii si tu, ce dracu'? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 cauciucul are indicator de cauciuc spart integrat, ma, ca de aia face bum!iti dai tu cu parerea aiurea! tu de ce crezi ca se aude bubuiala aia la cauciuc cand se sparge? nu e cumva ca sa te avertizeze ca ai explozie? sa stii si tu, ce dracu'? Bum se aude numai la cauciucurile cu camera, cele tubeless nu explodeaza...ca d-aia au fost inventate. Deci...ce faci cu aia care au tubeless? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 daca cu voltmetrul se masoara volti atunci corect ar fi ca aparatul cu care masori bateria sa fie bateriometru, nu? deci nu mai vorbiti prostii acolo... BTW, cand esti la mama dracu departe de casa si vezi pe bateriometru ca nu iti incarca bateria, cam cu ce te ajuta asta? iti da asa un avertisment sa... ce? Sa te legi la stalp si sa incarci sau ce... Mi se pare o legare la cap cand de fapt nu te doare nimic. Daca trebuia la ceva puneau astia din fabrica ca nu era mare cacao sa adauge un displei cu 2 cifre.... Ar mai trebui indicator de cauciuc spart, sa tipe "nino nino" cand face bum cauciucul.... Indicator de ploaie, indicator de rezervor gol, sa se aprinda cand e GOL rezervorul, de parca cand se opreste motorul in camp fara benzina nu e suficient de clar... zic si eu... bah nene, dudui de prostie, cel putin la faza cu bateriomentru .... sunt multe lucruri care trebuia sa le puna japonezii din fabrica, dar nu le-au pus. la mobra touring nu au pus idicator de carburant, sau indicator de treapta, sau cric central. astea sunt chestii care abia acum le pun standard la noutati. hai sa incetam cu aberatu il vreau ca un avertizor. macar sa stiu sa opresc din timp la o benzinarie sau sa caut un supermarket si sa imi iau o baterie, sau ma opresc si verific unde e buba, ca sa nu raman in mijlocul drumului. aveam o parere mai buna despre tine si de posturile tale dar parerile se pot schimba repede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 De la louis: 10034818 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 scump Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 De la louis:10034818 Scump. Cred ca cea mai buna solutie ca pret, aspect si usurinta in montare e un indicator special. Tin minte c-am vazut unul la Petrom, parca. Avea 3 leduri de culori diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 o sa ma ut dupa ele prin benzinarii. ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) ÂŞtiam de mult că forumul are 95% caracter de canal de chat.... Ai probleme la încărcare, rezolvă-le once forever, părerea ta conform căreia o oprire la supermarket te scapă de problemă.... Plus că legea porcăriei universale spune că tester-ul te va anunța de bubă, dacă ai bulan, noaptea, pe ploaie, în pădure, în Retezat.... Âşi pun pariu că nu ai lampă frontală la tine... În rest, pune câte bling-blinguri aftermarket în bord vrei.... PS: sistemul de încărcare de pe TDM are o serie de semne colaterale de suferință: variații ale luminozității martorilor din bord la semnalizare, scăderea intensității luminii farurilor în ture peste 2000...dar dacă un voltmetru what ever care tip make you happy ... Editat August 29, 2009 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) bah nene, dudui de prostie, cel putin la faza cu bateriomentru .... sunt multe lucruri care trebuia sa le puna japonezii din fabrica, dar nu le-au pus. la mobra touring nu au pus idicator de carburant, sau indicator de treapta, sau cric central. astea sunt chestii care abia acum le pun standard la noutati. hai sa incetam cu aberatu il vreau ca un avertizor. macar sa stiu sa opresc din timp la o benzinarie sau sa caut un supermarket si sa imi iau o baterie, sau ma opresc si verific unde e buba, ca sa nu raman in mijlocul drumului. aveam o parere mai buna despre tine si de posturile tale dar parerile se pot schimba repede Si tu esti prea prost ca sa intelegi o gluma, cat de prost tre sa fii sa crezi ca am vorbit serios de "bateriometru"... nici nu trebuia mentionat nimic... Cred ca daca mobrele ar avea legat la cdi pe pinul de kill un prostiometru tu nu te-ai plimba cu mobra in viata ta.. Mesaj completat Si in plus ma vita, japonezii nu pun toate cacaturile pe mobre asa cum nici pe masini nu se pun poate pentru ca nu toata lumea ar avea bani sa le cumpere cu toate briz-brizurile si poate nu toata lumea vrea briz-brizuri. Eu unul nu vreau cric central la mobra si nici voltmetru si nici la masina aer conditionat. Asa vreau eu sa fie... Nu mai fi bou vagon, si firmele de after-market tre sa traiasca din ceva. p.s. si nu dau 2 lei pe parerea ta daca o schimbi cum bate vantul... poate pe tine te iau la misto dar pe altul il ajut si ma apreciaza...in plus nu-ti faci pareri pe forum despre oameni pe care nu-i cunosti. Mesaj completat si mergi putin prin tara sau prin alte tari sa vezi cam din cati in cati km gasesti baterii moto, de parca ar conta oricum, nu mai zic ca tu te astepti sa gasesti regulatoare la benzinarii sau la supermarket. Editat August 29, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Eu la Japoneza am voltmetru, cand apes un buton acul de turumetru imi arate voltajul. Nu e chiar foarte util, numai daca ai probleme repetate la sistem de incarcat, si atunci poate mai bine investesti bani aia sa repari ce o fi stricat. Faza cu luat baterie de la supermarket nu e foarte feasible, sa va descarca si aia daca alternatorul nu incarca. Chiar, la a mea se vede ca merge alternator cand am lumina portnit, pe relanti e un pic scazut intensitatea becurilor, cand accelerez, creste intensitatea. Mesaj completat .. te astepti sa gasesti regulatoare la benzinarii sau la supermarket. Chiar, am avut si eu nevoie de un furtun de benzina, nu am gasit la benzinarii. S-au micsorat nr. de dacii, au mai scos 'consumabile' de gen din asortiment. Baterii e motocicleta am vazut ieri din intamplare la un hipermarket. Dar pana plece cu ea pe moto trebuie pus acid, ar trebui formatat, .. complicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) Eu in toata Cehia am vazut o singura data baterii moto intr-un supermarket, si asta acu 2 ani, si de atunci nu. Si nici prin alte parti, unde supermarketurile tind sa aduca doar ce se vinde in mod curent, iti trebuie nu-s ce dracu n-ai decat sa te duci la magazinul specializat sau de pe net... Editat August 29, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 29, 2009 Autor Share Postat August 29, 2009 Si tu esti prea prost ca sa intelegi o gluma, cat de prost tre sa fii sa crezi ca am vorbit serios de "bateriometru"... nici nu trebuia mentionat nimic...Cred ca daca mobrele ar avea legat la cdi pe pinul de kill un prostiometru tu nu te-ai plimba cu mobra in viata ta.. Mesaj completat Si in plus ma vita, japonezii nu pun toate cacaturile pe mobre asa cum nici pe masini nu se pun poate pentru ca nu toata lumea ar avea bani sa le cumpere cu toate briz-brizurile si poate nu toata lumea vrea briz-brizuri. Eu unul nu vreau cric central la mobra si nici voltmetru si nici la masina aer conditionat. Asa vreau eu sa fie... Nu mai fi bou vagon, si firmele de after-market tre sa traiasca din ceva. p.s. si nu dau 2 lei pe parerea ta daca o schimbi cum bate vantul... poate pe tine te iau la misto dar pe altul il ajut si ma apreciaza...in plus nu-ti faci pareri pe forum despre oameni pe care nu-i cunosti. Mesaj completat si mergi putin prin tara sau prin alte tari sa vezi cam din cati in cati km gasesti baterii moto, de parca ar conta oricum, nu mai zic ca tu te astepti sa gasesti regulatoare la benzinarii sau la supermarket. mister, lasa tonu de femeie iesterica. gluma cu bateriometru nu a fost clara de loc. la celelate afirmatii nu ma mai obosesc sa iti raspund ca nu merita, te contrazici singur in posturi consecutive .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Eu in toata Cehia am vazut o singura data baterii moto intr-un supermarket, si asta acu 2 ani, si de atunci nu. Si nici prin alte parti, unde supermarketurile tind sa aduca doar ce se vinde in mod curent, iti trebuie nu-s ce dracu n-ai decat sa te duci la magazinul specializat sau de pe net... Da. Pai oricum, bateria nu e nici cauza nici solutia la problema din cauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) Eu la Japoneza am voltmetru, cand apes un buton acul de turumetru imi arate voltajul. Nu e chiar foarte util, numai daca ai probleme repetate la sistem de incarcat, si atunci poate mai bine investesti bani aia sa repari ce o fi stricat. Faza cu luat baterie de la supermarket nu e foarte feasible, sa va descarca si aia daca alternatorul nu incarca.Chiar, la a mea se vede ca merge alternator cand am lumina portnit, pe relanti e un pic scazut intensitatea becurilor, cand accelerez, creste intensitatea. Treaba cu scazutul intensitatii farurilor la relanti se intimpla la mine de cind am motorul (1 an jumatate). Observ asta cind stau la semafor in spatele unei masini, reflexia luminii farurilor creste in intensitate cind plec de pe loc. Pina acum n-am avut nici un fel de probleme, si am si alarma care e armata tot timpul pe timpul noptii. Nu mi s-a descarcat bateria nici macar o data. In manualul de reparatie spune ca releul de incarcare se verifica masurind tensiunea pe baterie la 4000 de ture, si aceasta trebuie sa fie 14.1V (sper c-am retinut bine). Tinind cost de asta e firesc sa creasca intensitatea luminii peste ralanti. Deci nu cred ca asta e un simptom real. Chiar, am avut si eu nevoie de un furtun de benzina, nu am gasit la benzinarii. S-au micsorat nr. de dacii, au mai scos 'consumabile' de gen din asortiment.Baterii e motocicleta am vazut ieri din intamplare la un hipermarket. Dar pana plece cu ea pe moto trebuie pus acid, ar trebui formatat, .. complicat. Eu am o Yuasa maintenance-free, care a venit cu acidul in niste butoiase separate. In instructiunile din cutie scrie ca se pune acidul in baterie, se lasa 20 de minute si se pun capacelele. Atit. Nu e mentionat nimic de formatare si nici nu mi-am batut capul cu asa ceva de amorul artei. Si dupa cum ziceam, pina-n ziua de azi nu am avut probleme. Editat August 29, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 29, 2009 Autor Share Postat August 29, 2009 ideea de baza a topicului e sa vezi ca ai probleme la baterie, incarcare, sa tragi dracu in primu oras si sa cauti un service sau pe cineva care sa te ajute sa remediezi defectiunea, ca sa nu ramai in retezat noaptea fara frontala la tine Mesaj completat ÂŞtiam de mult că forumul are 95% caracter de canal de chat....Ai probleme la încărcare, rezolvă-le once forever, părerea ta conform căreia o oprire la supermarket te scapă de problemă.... Plus că legea porcăriei universale spune că tester-ul te va anunța de bubă, dacă ai bulan, noaptea, pe ploaie, în pădure, în Retezat.... Âşi pun pariu că nu ai lampă frontală la tine... În rest, pune câte bling-blinguri aftermarket în bord vrei.... PS: sistemul de încărcare de pe TDM are o serie de semne colaterale de suferință: variații ale luminozității martorilor din bord la semnalizare, scăderea intensității luminii farurilor în ture peste 2000...dar dacă un voltmetru what ever care tip make you happy ... mobra se duce azi la service sa aflu exact care e problema si sa o si remediez one and forever Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 ideea de baza a topicului e sa vezi ca ai probleme la baterie, incarcare, sa tragi dracu in primu oras si sa cauti un service sau pe cineva care sa te ajute sa remediezi defectiunea, ca sa nu ramai in retezat noaptea fara frontala la tine Bai omule tu nu pricepi ca nu ai ce sa remediezi, daca nu mai incarca inseamna ca s-a stricat releul de incarcare, caruia nu ai ce sa-i faci, trebuie schimbat. Si sansele sa gasesti un releu la service sau service moto sunt foarte mici. Si gluma cu bateria, ce dracu bateria e marime fizica de poti spune bateriometru????? E o aberatie si am vrut sa fiu amuzant, dar vad ca nu am cu cine... Si nu te infuria, mi-e frica sa nu ma bati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.