Sari la conținut

Tobe INOX


Postări Recomandate

Salutare vreau si eu un sfat ... sau vreau chiar sa ma ajute cineva daca poate !

 

Am construit niste tobe pentru GPZ-ul meu si sunt foarte galagioase! sper ca o sa intelegeti din poze cum sunt "sitele" construite.

Mesaj completat

si un desen cu sita

post-29307-1276677981_thumb.jpg

post-29307-1276678016_thumb.jpg

post-29307-1276678034_thumb.jpg

post-29307-1276678072_thumb.jpg

post-29307-1276678111_thumb.jpg

post-29307-1276678135_thumb.jpg

post-29307-1276679350_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un punct de inceput ar fi sa citesti topicul asta:

 

/index.php?showtopic=531947

 

Exista un reply la un moment dat unde e explicat clar cum se face amortizarea zgomotului si nu e deloc cum ai abordat tu problema in construirea tobelor... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am vrut sa merg pe pricipiul crearii mai multor camere dar nu aveam cum(sau mai bine spus cu ce).In acelasi timp am incercat sa pastrez si o constructie foarte simpla cu posibilitatea unei modificari ulterioare ...o sa postez primul tip de "sita" pe care am vrut sa il construiec, in care ma inspirasem oarecum de la sita originala . O sa incerc sa fac un desen din care sper sa se inteleaga ceva.

Mesaj completat

am pregatit un desen ... sa imi spuneti ce neclaritati aveti!

 

- zona ingrosata nu permite trecerea fluxului gazelor de evacuare.

- ce este desenat cu verde este modul in care cred eu ca ar fi circulat gazele.

post-29307-1276686329_thumb.jpg

post-29307-1276686345_thumb.jpg

post-29307-1276686359_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca pe topicul celalat @yo4hgx zice ceva despre tobele sport ca la ele atenuarea sunetului se face prin absorbtie, probabil se referea la umplerea tobei cu vata, sau materialul din care sunt facuti peretii sau o captuseala interioara cu un material ignifug si care "absoarbe" zgomotul... poate o sa intre el si o sa detalieze...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu prea m-am jucat cu tobe dar in cazul tau prima miscare pe care as face-o ar fi sa astup intrarea in teava gaurita. Eu cred ca la tine gazele trec in proportie mult mai mare direct prin teava decat trec prin gaurele.

post-334-1276687531_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap este o idee buna la care m-am gandit dupa ce m-am uitat la filmultetul pe care l-am gasit in link-ul de la belbody http://science.discovery.com/videos/decons...flers-work.html ...adik sa nu aiba o iesire directa!

 

 

Mesaj completat

O sa se auda sapart rau. Daca faceai macar 2 camere, era ceva. Tot ce iti trebuia era mai mult inox.

 

 

nu era vorba de inox ca aveam... doar experienta la facut tobe nu aveam! :cheers: de aceea am construit un topic dasta poate conving pe cineva sa ma ajute sa o modific si nici sa nu imi jupoaie pielea dupa mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am vrut sa merg pe pricipiul crearii mai multor camere dar nu aveam cum(sau mai bine spus cu ce).In acelasi timp am incercat sa pastrez si o constructie foarte simpla cu posibilitatea unei modificari ulterioare ...o sa postez primul tip de "sita" pe care am vrut sa il construiec, in care ma inspirasem oarecum de la sita originala . O sa incerc sa fac un desen din care sper sa se inteleaga ceva.

Mesaj completat

am pregatit un desen ... sa imi spuneti ce neclaritati aveti!

 

- zona ingrosata nu permite trecerea fluxului gazelor de evacuare.

- ce este desenat cu verde este modul in care cred eu ca ar fi circulat gazele.

 

 

Surdinele cu camere de reflexie sunt complicat de realizat in regim de amator, stai departe de ele.

 

Ce ai facut tu este un bun inceput pentru o surdina tip absorbtie, numai ca lipseste... materialul absorbant. Trebuie sa intelegi ca prin sistemul de evacuare circula doua componente independente, gazele si undele sonore. O surdina buna va asigura o eliminare cat mai completa a gazelor si o absorbtie cat mai buna a undelor sonore, in special a frecventelor deranjante auzului uman cat si impiedicarea formarii de unde stationare sau reflectate.

 

Principiul este urmatorul: teava care vine din colector trebuie sa intre intr'o incapere cu diametru sensibil mai mare (cu pereti perforati spre materialul absorbant) pentru ca gazele sa expandeze si sa'si micsoreze viteza, permitand materialului absorbant sa'si faca treaba cat mai pe indelete. Aceasta incapere trebuie sa sa se termine cu o teava cu diametru mai mic decat la intrare, pentru a forta gazele sa'si mareasca din nou viteza pentru a putea fi eliminate complet.

 

Nu am experienta practica asa ca nu'ti pot oferi dimensiuni exacte insa ideea e ca prea putina "presiune" la gura de evacuare inseamna implusuri de presiune negativa (vid) iar prea multa "presiune" indica restrictie. Pentru strada, arta este de a gasi compromisul intre cele doua situatii

 

Am atasat o schita de principiu.

 

 

post-11356-1276698232_thumb.jpg

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Desi par foarte simple, tunelele de rezonanta implica multa munca inginereasca iar realizarea unei copii fara a cunoaste dimensiunile exacte originale, la milimetru, are de obicei rezultate slabe.

 

Dimensiunile camerelor de expandare/absorbtie nu sunt atat de critice si se pot obtine rezultate bunicele prin ajustari empirice.

 

Oricum, sunt placut impresionat de interesul manifestat pentru reducerea zgomotului...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce material as putea sa folosesc si nu stiu daca pot sa il introduc in tobe...totusi as putea sa incerc , trebuie doar sa fac rost de acel material! Ce este? Din ce este facut? De unde poate fi cumparat ? Mi-e teama sa nu se arda, sa se dezintegreze prin toba si sa fie scuipat afara.

 

si inca un obiect de care vreau sa fac rost este teava aceea subtire din interior, foarte perforata si putin conica ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce material as putea sa folosesc si nu stiu daca pot sa il introduc in tobe...totusi as putea sa incerc , trebuie doar sa fac rost de acel material! Ce este? Din ce este facut? De unde poate fi cumparat ? Mi-e teama sa nu se arda, sa se dezintegreze prin toba si sa fie scuipat afara.

 

si inca un obiect de care vreau sa fac rost este teava aceea subtire din interior, foarte perforata si putin conica ...

nu prea le am cu desenul dar in interiorul tobei(finala)se introduce o sita de inox(de preferinta) intre ea si peretele tobei bagi vata minerala bine tasata.

e'voila!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea le am cu desenul dar in interiorul tobei(finala)se introduce o sita de inox(de preferinta) intre ea si peretele tobei bagi vata minerala bine tasata.

e'voila!

 

da tocmai mi-ai mai dat o idee buna dar trebuie sa fac rost de o sita de inox...deja sunt foarte multe materiale de care trebuie sa fac rost si nu am idee de unde sa le iau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai nevoie de o piesa care se numeste "db killer". Da un search pe net si ai sa afli mai multe.
d

 

"dB killer"-ul este doar o forma de gatuire a ajutajului tobelor care deja au material absorbant dar sunt (inca) prea galagioase apelandu'se astfel la cea de'a III-a forma de atenuare a zgomotului - restrictia. In niste tobe goale nu ar face mare scofala.

Mesaj completat

nu stiu ce material as putea sa folosesc si nu stiu daca pot sa il introduc in tobe...totusi as putea sa incerc , trebuie doar sa fac rost de acel material! Ce este? Din ce este facut? De unde poate fi cumparat ? Mi-e teama sa nu se arda, sa se dezintegreze prin toba si sa fie scuipat afara.

 

si inca un obiect de care vreau sa fac rost este teava aceea subtire din interior, foarte perforata si putin conica ...

 

 

Nu stiu exact ce material ai putea folosi insa am vazut la unele de fabrica ca pe cilindrul interior perforat era infasurata foarte strans un fel de plasa/sita metalica foarte foarte deasa. Problema e ca metalul din care este construita ar trebui sa fie rezistent la temperatura. Altele au un fel de fagure cu densitate mare, ca un fel de burete metalic. Vezi pe la materialele de izolatie termica, poate gasesti ceva rezistent la temperatura, pretabil scopului tau. Vata de sticla poate fi o varianta, insa intre cilindrul interior cu gauri mari si vata ar trebui sa pui o sita mai deasa.

 

Oricum, cilindrul interior nu e nevoie sa fie neaparat conic, trebuie sa tii cont doar ca diametrul gurii de iesire sa fie mai mic decat al celei de intrare.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai bine ar fi sa pui pe interiorul tobei o infasurare de vata minerala sau ceva de genu , seamana foarte mult cu parul de caine si te mananca pielea daca ajunge in contact, eu stiu ca am taiat o toba sa scot filtrele din ea si asa am patit, si vata aia sau ce e amortizeaza destul de mult sunetu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toba de pe motorul meu este 100% inox si este realizata de mine in garaj (ok, eu cu vanzarea de inox ma ocup asa ca materia prima nu a reprezentat o problema).Toba este mult,mult mai silentioasa decat am crezut ca va iesi...Uite, iti atasez un desen ne-profesionist ca sa intelegi cum mi-a iesit mie atat de silentioasa....Sper sa iti fie de folos.

post-32983-1276758467_thumb.jpg

Editat de sorin128
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toba de pe motorul meu este 100% inox si este realizata de mine in garaj (ok, eu cu vanzarea de inox ma ocup asa ca materia prima nu a reprezentat o problema).Toba este mult,mult mai silentioasa decat am crezut ca va iesi...Uite, iti atasez un desen ne-profesionist ca sa intelegi cum mi-a iesit mie atat de silentioasa....Sper sa iti fie de folos.

Cum este, comparabil cu cea originala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum este, comparabil cu cea originala?

Putin de tot mai galagioasa (de altfel scopul meu era sa o am jos sub scarita si nu sus langa codita cum era original, si nu acela de a fi galagioasa....se pare ca mi-a iesit). Nu mai are sunetul ala de motocicleta electrica (tipic pentru Hornet) ci o idee mai gros....In ceea ce priveste castig de putere sau alte lucruri nu ma pot pronunta fiindca nu ii "dau in gura". Evident, dupa modificare am dus-o la service si am reglat/sincronizat/curatat carburatoarele (dar asta e o chestie de bun simt pana la urma).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toba de pe motorul meu este 100% inox si este realizata de mine in garaj (ok, eu cu vanzarea de inox ma ocup asa ca materia prima nu a reprezentat o problema).Toba este mult,mult mai silentioasa decat am crezut ca va iesi...Uite, iti atasez un desen ne-profesionist ca sa intelegi cum mi-a iesit mie atat de silentioasa....Sper sa iti fie de folos.

 

 

poti sa faci un filmulet sa auzim si noi sunetul tobelor tale? o sa fac si eu azi un filmulet cu motorul meu si o sa il bag pe youtube.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta nu ar fi mare lucru doar ca am camera video la Constanta iar cu telefonul oricum nu vei intelege nimic....Uite, diseara ma gasesti la Constitutiei de la ora 7 incolo. Te astept, o pornim o asculti, vezi cum iti place....e bine asa?

Cauta o mobra neagra mat ce la baza e o Honda Hornet, cu far de Gixxer, toba jos de inox, sea modificata, fara inscrisuri pe ea, etc., etc....voi fi pe langa ea....ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin de tot mai galagioasa (de altfel scopul meu era sa o am jos sub scarita si nu sus langa codita cum era original, si nu acela de a fi galagioasa....se pare ca mi-a iesit). Nu mai are sunetul ala de motocicleta electrica (tipic pentru Hornet) ci o idee mai gros....In ceea ce priveste castig de putere sau alte lucruri nu ma pot pronunta fiindca nu ii "dau in gura". Evident, dupa modificare am dus-o la service si am reglat/sincronizat/curatat carburatoarele (dar asta e o chestie de bun simt pana la urma).

Multumesc, ai raspuns fix la ceea ce voiam sa intreb :cheers:

 

Zgomotul conteaza; plus de putere si alte astea nu simti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...