-
Număr conținut
2.013 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://vremea.kappa.ro/
-
Yahoo
On request
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
BuchareSHIT
-
Carnet moto din
1907
-
Motocicleta
BMW F650 '96 - Der Unteroffizier
-
Numar Moto
#06#
-
Club
Omniprezent
Informații profil
-
Motociclete detinute
BMW F650 '96 (2007-20**); GSF 600S '03 (2012-20**); Versys 650 ABS '15 (2017-20**)
-
Interests
Motociclista pe strada, dansatoare si beutoare la petreceri, bucatareasa in bucatarie (optional) si neaparat maseuza si curva in pat.. :D
Vizitatori Recenți Profil
3.686 citiri profil
Just_John's Achievements
Newbie (1/14)
Recent Badges
-
Via "Info trafic B/IF". Inca nici o informatie despre dinamica accidentului, dar daca i se fac compresii.. e nasol..
-
Trist, dar adevarat. Daca nu adaptezi viteza cu cea a traficului, o sa te trezesti depasit prin toate directiile, de multe ori in stil "jmekeresc" (a se citi "periculos"). Am tot incercat sa respect viteza in oras, cu riscul de a incetini traficul - necesita focus maxim, mai ales in oglinzi, extrem de stresant. Nu mai vorbesc de cate claxoane si injuraturi mi-am luat, de la jmekerii care se grabesc, si chiar brake check-uri dupa ce am fost depasit. 2/10 wouldn't do it again. Prefer sa fiu "ilegal" in ton cu "publicul"..
-
Orice accident poate fi evitat. In teorie. In practica, pe BucTrafic l-a pocnit unu' din spate sub podul Grant, oprit fiind sa dea prioritate celor de pe Calea Grivitei. Apoi mosu' i-a spus in nas politistului care era cativa metri mai incolo ca satanistu' a dat cu spatele in masina lui.
-
No worries, am pus clipul ca sa primesc si alte pareri, ma asteptam la critici. Sigur si eu am fost defensiv, desi am incercat doar sa expun gandirea mea de atunci si sa explic manevra facuta. Nu sustin ca as fi sfant, am gresit si sigur voi mai gresi si pe viitor, intentionat sau nu. I'm only human, after all..
-
Cum am spus la inceput, incerc sa evit manevra asta, este o exceptie, nu o regula. La fel ca si faza cu adidasii, a fost o serie intreaga de idiotenii care a dus la accident. Sirul intamplarilor a fost chiar mai lung de atat.. 1. Am plecat mai devreme de la munca, sa ajung la Hornbach. 2. Am luat-o pe Obregia, tocmai ca sa ajung la Hornbach (nu pe-acolo merg spre casa, ci pe Racovita) 3. Singura zi in care am luat dadasii, a fost ziua in care am patit-o. Murphy. 4. Soferul fusese cu prietena in parc, si plecasera mai repede ca a vazut aia un sarpe, si n-a mai vrut sa stea. 5. Era a treia oara cand dadea ocol portiunii aleia de drum, pentru a cauta un loc de parcare. Practic, astea, plus inca un milion de alte variabile, puteau sa schimbe rezultatul intr-o directie sau alta. Judecat din spatele monitorului, dupa cateva luni de la accident, vad 100 de metode prin care deznodamantul putea fi altul. Dar... "mintea cea de pe urma".
-
1. Nu faceam filtering, cel cu honda franase apoi incetinise, dar nu se oprise, si nu dadea nici un semn ca vrea sa opreasca la trecerea de pietoni (daca te uiti cu mai multa atentie, o sa observi ca in momentul in care il devansez, era deja in dreptul trecerii, si inca nu se oprise de tot. 2. Mergeam cu viteza traficului, mai putin a celui cu Honda, care, cum am spus (si cum se vede si pe film), franase. Crede-ma, si eu imi doresc sa fi franat in spatele celui cu Honda. Si pietonii nu-i vazusem, pentru ca au fost tot timpul ascunsi de honda (camera e pusa teletubby, pe casca, din cauza acestui POV se pot vedea capetele pietonilor). L-am surprins? Daca te uiti mai bine, eram pe stanga benzii de ceva vreme, datorita celorlalte doua masini care erau stationate pe dreapta. Eram mai mult decat vizibil, daca s-ar fi uitat in oglinzi. Da, stiu suntem invizibili etc.
-
Pentru ca m-a lovit in lateral, mobra mi-a prins piciorul dedesubt, apoi mi l-a rasucit. Practic, cand eram pe jos (si urlam de zor), piciorul stang era orientat cu calcaiul inainte, si cu piciorul drept eram calare (oarecum) pe mobra, deci rasucit binisor. Aveam echipament aproape complet, singura data din an cand am luat adidasii in loc de bocanci, si am resimtit-o din plin. Damage la mine: 1. Genunchiul zgariat bine pe "interior" (la cum am fost tarat, genunchiera a preluat cam tot damage-ul initial, doar ca s-a dat intr-o parte eventual, cand s-au tocit legaturile de sus, si atunci am avut arsuri de asfalt pe genunchi (pantaloni trei sferturi moto, in timp ce restul cracului statea bine-mersi in rucsac). 2. Glezna pe "interior" la fel, ceva arsuri ori de la motor, ori de la asfalt. 3. Nasol la glezna pe exterior, plaga deschisa destul de adanca, a fost nevoie de curatare, apoi incepuse sa cangreneze carnea (pentru ca Baltazar), si cand m-am dus la privat, unde aveam abonament, mi-a facut 18 injectii in glezna ca sa-mi faca anestezie sa ma opereze (curatat si sase copci). Am stat vreo trei saptamani cu orteza, cu schimbat pansament de doua ori pe saptamana. 4. Mici abraziuni pe brat, de la frecat prin geaca (icon hooligan 2). 5. Mici contuzii la abdomen (se pare, pentru ca mi-au tot facut radiografii) - aveam vesta de protectie pe sub geaca de protectie, deci se poate ca ori marginea vestei sa ma fi "impuns", ori sa ma fi lovit de ghidon/parbriz in cadere. Oricum, n-am simtit nimic. 6. O singura fisura. La inelar. Ca am facut prostia sa port verigheta sub manusi, si pentru ca n-am handguard-uri la Autistus, masina m-a lovit direct in mana (motivul pentru care m-a trantit, in loc sa ma impinga). Echipamentul praf, dar si-a facut toti banii (mi-e ciuda ca aveam dadasi, da' a fost vina mea, trebuia sa fi purtat ghetele moto, in ciuda celor 40*C). Culmea, carcasa telefonului m-a scapat de si mai multe arsuri (road rash) pe picior (long live Spigen! Telefonul a scapat fara nici o zgarietura). Mobra, damage mare la radiator, plasticele pe stanga franjuri, mici zgarieturi ici colo, rezervorul foarte usor infundat de blocul de comenzi (era asa si pe dreapta, asa ca nu ma deranjeaza). N-a fost tocmai placut, dar nici pe departe cat de rau ma asteptam cand urlam sub mobra, asteptand sa vina careva sa o ridice de pe piciorul meu. Urat, daca nu m-as fi "linistit" in legatura cu soferul, cand l-am vazut ca sa pliaza pe banda a doua, as fi putut sa-l evit, nu m-as mai fi uitat in oglinda dupa ala din dreapta. Acum sunt ok, oricum, trei-patru saptamani dupa accident incalecasem iar offizieru', si duceam Autistus in service. Ma "inteapa" din cand in cand, e o durere surda (dar destul de ignorabila) la schimbari de vreme etc. Nu pun poza cu glezna cangrenata, ca poate se uita si unii mai slabi de inger pe aici, dar nu arata deloc bine. Daca ar fi sa bag o lectie de aici, atunci aia ar fi ca ATTGAT chiar inseamna ALL the gear.. si neaparat bocanci/ghete/cizme cu caramb peste glezna. Nu am mers niciodata fara manusi, fara genunchiere, fara geaca sau macar armura, dar mai mergeam in dadasi pana acum vreo 3-4 ani, cand era foarte cald. Acum, prefer sa am o pereche de dadasi la birou, si sa am cizme/ghete/bocanci pentru commuting.
-
N-a facut nimic embeveul, abia intrase pe sensul asta de poate 20-30m (intorsese pe la scuar), cateva secunde. L-am observat cand a intrat, ca ma asteptam sa vina direct pe prima banda (experienta ma face sa ma astept la astfel de manevre), insa s-a "aranjat" pe banda a doua, asta m-a indus in eroare ca e "safe". Uite varianta mai lunga. Daca nu ar fi fost faza cu oglinda, mai degraba as fi degajat prin dreapta (era spatiu suficient), decat sa ma infig in frane (desi si asta ar fi functionat, franele de pe Autistus Prime sunt GG, si ABS-ul face toti banii). Nu stiu sa fac uilii..
-
Hai sa ne intoarcem la ideea de baza a topicului. Ma bag si eu in gura lupului, cu primul accident serios avut in 11 ani de mers year round. Link catre iutub. Clarificari: nu aveam viteza, 45, poate? odata cu traficul. Eram pe stanga benzii nu pentru ca faceam filtering, ci pentru ca depasisem niste masini parcate pe dreapta, si una care tocmai franase ca sa traga pe dreapta. Embeveu' a intors la scuar, cu cativa metri inainte, direct pe banda a doua, apoi a tras de volan si s-a urcat pe frane (coloana din fata oprita), pentru ca voia sa parcheze. Cu toate ca a fost foarte din scurt, poate as fi avut timp sa il observ si sa fandez dreapta, daca nu aruncasem un ochi in oglinda sa vad daca cel pe care tocmai il devansasem chiar opreste. Astfel, mi-am redus si mai mult timpul de reactie avut la dispozitie. Gest de nici juma' de secunda care POATE ca a fost motivul principal pentru care evenimentul nu a ramas doar o alta serie de injuraturi. Daca nu m-as fi uitat in oglinda sa ma asigur ca cel din spate nu mai este un pericol, daca embeveu' ar fi fost cu 2-3m mai in fata, sau daca macar nu s-ar fi urcat pe frane cand a tras de volan, nu ajungeam in situatia asta. Invataturi? Pai.. nimic nou, pentru mine. Intotdeauna ma uit alternativ in oglinzi (stanga juma' de secunda, apoi scanat in fata pentru potentiale pericole, apoi dreapta juma' de secunda). Intotdeauna ma uit la rotile masinilor sa vad cand incep manevre, iti acorda cateva zecimi de secunda timp de reactie, care se pot dovedi esentiale. Incerc sa nu filtrez niciodata cand masinile sunt in coloana (atunci nu a fost filtrare, a fost o situatie diferita, din cauza soferului care a tras pe dreapta sa parcheze), miscarea lor de a schimba banda este mult mai lenta cand trebuie sa plece de pe loc, vs cand sunt deja in miscare. Dar astea sunt parerile si concluziile mele. Lupii ce au de zis?
-
Same difference, my friend. Uite, vizual, demonstrat de mythbusters cu masini reale (si nu, nu are nici o relevanta tipul vehicolului):
-
Kawasaki VERSYS - dual sport
topic a răspuns lui Just_John în pachemonul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Cam asta a fost si experienta mea cu cele cateva seturi de K60 M+S - maxim 12-14k spatele. Am dat vina pe profil, ca astea sunt mult mai cioturoase, si pe faptul ca am mers cu ele tot anul, de la minus multe la +40 - mi-am spus ca e normal sa se duca mai repede, mai ales ca ma mai joc ocazional cu frane si derapaje. Plus ca vorbim numai de mers in oras (nr de km insignifiant in afara), deci nu ma pot compara cu nemtii care fac zeci de mii de km pe autostrada, si sunt profund impresionati de cat de mult le tin gumele. Ma asteptam K73-urile sa tina spre 20k, totusi, fiind orientate spre asfalt, spre deosebire de K60-uri. Daca spui ca nu ai prea prins 10k cu ele, nu e prea incurajator, cu toate ca schimbatul cauciucurilor nu este tocmai o investitie majora, iar aderenta lor pe ud si la minus multe grade reprezinta un avantaj major pentru mine. Oricum, am pus PR4 pe Autistus Prime, si, cel putin iarna asta, am si offizieru' la dispozitie, incaltat cu K60-uri M+S. Macar de unul din motoare stiu ca ma pot folosi cu incredere.. -
Caine mort, motocicleta cazuta, pana in Big Berceni.
topic a răspuns lui Just_John în fast_arrowul Accidente
Cred ca am vazut motocicleta trasa pe "scuar"ul dintre intrarea in pasaj si benzile care duc inspre Oltenitei, chiar ma intrebam de ce l-o fi pus acolo. Daca e vorba de acel Ducati Monster rosu.. Asta se intampla pe la 8:30-8:45.. -
Kawasaki VERSYS - dual sport
topic a răspuns lui Just_John în pachemonul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Atunci nu prea poti spune ca se consuma rapid.. Fiind M+S, au compound moale, si daca sunt folosite tot anul, inclusiv pe calduri mai mari, se uzeaza mai repede. La 20k sunt parfum. -
Kawasaki VERSYS - dual sport
topic a răspuns lui Just_John în pachemonul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Cam cat de repede? Cati km ai facut cu un set? Ca, dpmdv, daca ma tin 10k - 12k, sunt megagiga. Nu ma intereseaza sa tin un set de gume 30k, cum vad prin review-uri, pentru ca stiu ca nu am sanse sa ajung la cifre d'astea in conditiile in care merg 99% in oras, drumuri scurte, la ore de trafic maxim. Prefer sa le schimb mai des, dar sa stiu ca ma pot baza pe ele in orice conditii. Acu' mi-am pus PR4, si pana se raceste bine afara ar trebui sa fie foarte ok. Da' nu garantez ca o sa mai merg la -17C cu astea, cum mergeam cu K60-urile.. In parte si pentru ca m-ar durea sufletul sa dau Versys-ul pe jos, cum am mai patit-o cu offizieru' (care avea crashbar-uri si sidecase supports, asa ca nu patea nimic; Versys-ul nu are ni'c..) -
Kawasaki VERSYS - dual sport
topic a răspuns lui Just_John în pachemonul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Minuscul plus la BMW, ca am lantul pe dreapta, si (daca nu as fi avut central) il puteam apleca putin pe cricul lateral, si faceam intretinerea lantului mult mai usor. Si pe Autistus Prime pot sa-l las pe lateral, da' va fi lantul spre pamant, mai dificil de accesat. Si un central costa ceva banuti.. K73-urile M+S sunt noi? Tare sunt curios cum se comporta, pe F650 am mers ultimii ani numai cu K60 M+S, si sunt brici la frig, pe ud, si chiar pe mocirla d'aia inghetata (la viteza foarte redusa).