vorbim de ghidon:
Ce este permis legal:
Modificarea ghidonului cu unul aftermarket omologat – dacă ghidonul este certificat (de ex. cu omologare TÜV sau CE), este în general acceptat.
Schimbarea poziției sau înălțimii, atât timp cât NU:
-afectează vizibilitatea instrumentelor de bord;
-interferează cu comenzile (ambreiaj, frână, cabluri);
-depășește limitele constructive admise.
Fără suduri sau intervenții structurale asupra cadrului sau părților de prindere ale ghidonului.
Ce este interzis sau necesită omologare suplimentară:
Ghidon home-made sau modificat artizanal, fără omologare – interzis.
Modificări care schimbă poziția de conducere periculos (ex. ghidon "ape hanger" foarte înalt) – pot fi considerate neconforme.
Orice modificare care afectează sistemul de direcție sau control poate duce la respingerea motocicletei la ITP.
Modificările trebuie declarate la RAR, dacă afectează datele tehnice relevante (dimensiuni, tip ghidon, etc.).
Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi ghidonul:
Cumpără un ghidon cu omologare (ideal de la un producător cunoscut).
Montează-l corect, păstrând lungimea cablurilor și a conductelor (sau înlocuiește-le cu unele potrivite).
Dacă e o modificare semnificativă, mergi la RAR pentru inspecție și trecerea modificării în CIV (Carte de Identitate a Vehiculului).