Sari la conținut

September

Super Membru
  • Număr conținut

    2.271
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Motocicleta
    BMW K1600 GTL

Informații profil

  • Motociclete detinute
    BMW R1200 GS BMW K1200 GT

Vizitatori Recenți Profil

2.425 citiri profil

September's Achievements

  1. https://www.the-race.com/motogp/motogp-2024-season-finale-valencia-floods-new-venue/
  2. Ai 1000km până la Igoumenitsa apoi de la miezul nopții feribot la Brindisi sau Bari. Ultima oară, aveam biletul la feribot luat, am plecat la 6:00 din București, pe la 20:00 eram în port la Igoumenitsa cu pauze cu tot, am dormit pe barcă, iar a doua zi la 7 dimineața eram în sudul Italiei. Altfel, prin nord pe autostradă 2250km. Merită.
  3. Se face o mică confuzie. Azotul este un "gaz inert" doar din punct de vedere al reacțiilor chimice. Având o triplă legătură între atomii de azot molecula este foarte stabilă chimic. Din pdv fizic, este ca orice gaz. Respectă ecuația de stare a gazelor. Băgând o cantitate dată, exprimată in moli într-un cauciuc de Volum dat, presiunea lui este direct proporțională cu temperatura. P/T=constant. Crește temperatura, creste presiunea. Liniar, ca la orice gaz. Nu-i "inert", în sensul că nu-i "din lemn". Problemele pot apărea când amestecul de gaze din cauciuc este contaminat cu vapori de apă, natural prezenți în atmosferă. Pentru că o mică cantitate, controlată, poate fi utilă. Ăștia își schimbă starea de agregare în jurul temperaturii de 100°C pe unde se învârte temperatura în competiții, expandează de ~800 de ori între lichid și gaz, absorb și eliberează cantități mari de căldură latentă de vaporizare, la schimbarea stării de agregare. Dar, nu mai intru în amănunte. Mecanicului desemnat al domnului 0.01, să nu-l confundăm cu 001 (l-am ridica excesiv în grad), i-a tremurat nițel mâna, sau a vrut să ciupească ceva. Cu 0.01 bari în plus peste ce a băgat, nimeni n-ar mai fi avut subiect de discuție. Ca la toți ceilalți.
  4. A mers Bagnaia primul toată cursa și nu i-a mai scăzut temperatura în pneu. Data viitoare să-și pună MM-lu 0.01bari peste...
  5. Di Gia a făcut 2 cercuri în jurul lui MM, având același material. Apoi nu schimba treapta să-l depășească ăia "să poată continua distracția"... Adică: Băi .ulică și zici că te-au luat la uzină?
  6. Păi asta i-o fi zis: Dacă-l mai dărâmi pe Bagnaia te muți la KTM! Și Aprilia este italiană, n-o să ai loc nici la ei...
  7. Ți-am zis că este mai subtilă. Sper că la tine la atelier nu mai folosești camere de aer... Când ai pus cauciucul pe jantă deja ai prins acolo aer atmosferic umed. (Cu umiditatea relativă pe care o are. După ploaie poți să ai si 80% umiditatea relativă. Relativă nu absolută. Adică presiunea parțială a vaporilor de apă.) Când bagi aer prin compresorul tau cu "filtrul uscător" adaugi un număr de moli de aer "uscat". Cum manometrele măsoară zero la presiunea atmosferica ~ 1 bar, pentru să zicem 2 bari măsurați, mai bagi o cantitate dublă de aer "uscat" față de ce era în interiorul cauciucului, ajungând la de 3 ori cantitatea molară. Iată cum îți coboară în mod ideal umiditatea la 80/3=26% băgând aer "uscat" la 0%, ceea ce evident nu se întâmplă în realitate.
  8. Este mai subtilă treaba. Caldura specifica a apei este 4.2 J/g×K iar caldura latentă de vaporizare este 2250J/g. De ~550 de ori mai mare! Apa din aerul normal din cauciucuri are și rol de termoreglare. Când se supraîncinge cauciucul de față >100°C, apa se vaporizează absoarbe căldură și răcește cauciucul. Presiunea crește nițel. Apoi când se răcește acesta (între 2 frânări) aburii coboară în faza lichidă cedând căldură și menținând astfel temperatura cauciucului pentru aderența optimă.
  9. Permutări de 54. Adică 54! Se citește 54 factorial. Adică 1x2x3x4x5x6x7x8x....x53x54= 2.30843697E+71 adică 2.30843697 x 10^71 Adică un număr de 72 de cifre.
  10. Din orizontal nu le vezi căștile de rezervoare. Pecco fiind pe partea cealaltă, interioară.
  11. Dățile viitoare să facă Marquez-ismele cu spanioli de-ai lui. Cu Martin de exemplu.
  12. Nu crescuseră ăia mici iar Ducati era încă nimeni. După ce i-au ajustat șaua lui Lorenzo dear Gigi a văzut cât contează detaliile și și-a lărgit perspectiva. Timpurile s-au schimbat. Acum au o echipă solidă și un campion italian. De ce să aduci în glorie un spaniol? Iar 2015 nu poate fi uitat. MM nu va lua niciodată vreun titlu cu Ducati. Și nici cu Aprilia. Pe de altă parte japonezele sunt departe, iar MM va avea 32 la anul. Îi vor rămâne maxim 2 ani pentru ultimul glonț, apoi va fi doar istorie. Cu cine? Cu KTM? Uită-l.
  13. După jumătatea sezonului, Ducati Lenovo va semna cu cel mai bine clasat pilot italian, aducându-l lângă Bagnaia. Poate rămâne Bastianini. În nici un caz MM. Sau orice altă nație.
×
×
  • Creează nouă...