-
Număr conținut
2.276 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Motocicleta
BMW K1600 GTL
Informații profil
-
Motociclete detinute
BMW R1200 GS BMW K1200 GT
Vizitatori Recenți Profil
2.548 citiri profil
September's Achievements
Mentor (12/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Recent Badges
-
Sunet vant la viteza peste 100km/h
topic a răspuns lui September în savaiulian16ul Motociclisti, in fiecare zi
Dopuri. Când veneam după un drum de 2-300km pe motor la 120-160km/h și mă urcam în mașină, îmi bârâiau urechile distorsionând muzica încă câteva ore. Abia dimineața era ok. Dopurile Alpine au câte 2 culori, cam -15dB și -20dB. Alea de silicon 3M pot atenua ~30dB. Scala deciBell-ilor nu este liniară. O creștere cu 3dB înseamnă o dublare a puterii... La 10dB puterea crește de 10 ori și amplitudinea zgomotului de 3 ori. Adică între 60dB și 90dB nu creste "zgomotul" cu 50%, crește puterea zgomotului de 1000 de ori (10^3) și amplitudinea lui de ~30 de ori. La viteze mari zgomotul la vânt poate trece de 100-110dB. La 110dB puterea zgomotului crește de 100000 de ori iar amplitudinea lui de 300 de ori față de 60dB. Nu-i de joacă. 60dB fiind zgomotul făcut de un instrument muzical rece. Ex: vioară. De la 90dB în sus, în timp, aproape obligatoriu apare o diminuare a acuității auditive. "Ideal" alegeți combinația motor-cască-dopuri-viteză de mers, să rămâneți sub 90 de dB. Nu-mi pun muzică, deși cu dopuri se aude bine indiferent de viteză. Auzi și traficul cu dopurile moto specializate. Iar conversațiile cu pasagerul sunt normale. Am constatat că la drum lung îmi creste viteza medie, auzind motorul doar mai sus în turație. Concluzie: Folosiți dopuri! Cu "burlane", și-n oraș. O să mulțumiți la "maturitate". -
-
20. Motul Solidarity Grand Prix of Barcelona ("Valencia")
topic a răspuns lui September în ioio_violaul Competitii Internationale
@apriliacluj Am 2 lăzi să-ți dau! -
19. PETRONAS Grand Prix of Malaysia
topic a răspuns lui September în ioio_violaul Competitii Internationale
https://www.the-race.com/motogp/motogp-2024-season-finale-valencia-floods-new-venue/ -
Ai 1000km până la Igoumenitsa apoi de la miezul nopții feribot la Brindisi sau Bari. Ultima oară, aveam biletul la feribot luat, am plecat la 6:00 din București, pe la 20:00 eram în port la Igoumenitsa cu pauze cu tot, am dormit pe barcă, iar a doua zi la 7 dimineața eram în sudul Italiei. Altfel, prin nord pe autostradă 2250km. Merită.
-
Se face o mică confuzie. Azotul este un "gaz inert" doar din punct de vedere al reacțiilor chimice. Având o triplă legătură între atomii de azot molecula este foarte stabilă chimic. Din pdv fizic, este ca orice gaz. Respectă ecuația de stare a gazelor. Băgând o cantitate dată, exprimată in moli într-un cauciuc de Volum dat, presiunea lui este direct proporțională cu temperatura. P/T=constant. Crește temperatura, creste presiunea. Liniar, ca la orice gaz. Nu-i "inert", în sensul că nu-i "din lemn". Problemele pot apărea când amestecul de gaze din cauciuc este contaminat cu vapori de apă, natural prezenți în atmosferă. Pentru că o mică cantitate, controlată, poate fi utilă. Ăștia își schimbă starea de agregare în jurul temperaturii de 100°C pe unde se învârte temperatura în competiții, expandează de ~800 de ori între lichid și gaz, absorb și eliberează cantități mari de căldură latentă de vaporizare, la schimbarea stării de agregare. Dar, nu mai intru în amănunte. Mecanicului desemnat al domnului 0.01, să nu-l confundăm cu 001 (l-am ridica excesiv în grad), i-a tremurat nițel mâna, sau a vrut să ciupească ceva. Cu 0.01 bari în plus peste ce a băgat, nimeni n-ar mai fi avut subiect de discuție. Ca la toți ceilalți.
-
A mers Bagnaia primul toată cursa și nu i-a mai scăzut temperatura în pneu. Data viitoare să-și pună MM-lu 0.01bari peste...
-
Di Gia a făcut 2 cercuri în jurul lui MM, având același material. Apoi nu schimba treapta să-l depășească ăia "să poată continua distracția"... Adică: Băi .ulică și zici că te-au luat la uzină?
-
04 Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España - Jerez
topic a răspuns lui September în Cavaleruul Competitii Internationale
Păi asta i-o fi zis: Dacă-l mai dărâmi pe Bagnaia te muți la KTM! Și Aprilia este italiană, n-o să ai loc nici la ei... -
04 Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España - Jerez
topic a răspuns lui September în Cavaleruul Competitii Internationale
Ți-am zis că este mai subtilă. Sper că la tine la atelier nu mai folosești camere de aer... Când ai pus cauciucul pe jantă deja ai prins acolo aer atmosferic umed. (Cu umiditatea relativă pe care o are. După ploaie poți să ai si 80% umiditatea relativă. Relativă nu absolută. Adică presiunea parțială a vaporilor de apă.) Când bagi aer prin compresorul tau cu "filtrul uscător" adaugi un număr de moli de aer "uscat". Cum manometrele măsoară zero la presiunea atmosferica ~ 1 bar, pentru să zicem 2 bari măsurați, mai bagi o cantitate dublă de aer "uscat" față de ce era în interiorul cauciucului, ajungând la de 3 ori cantitatea molară. Iată cum îți coboară în mod ideal umiditatea la 80/3=26% băgând aer "uscat" la 0%, ceea ce evident nu se întâmplă în realitate. -
04 Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España - Jerez
topic a răspuns lui September în Cavaleruul Competitii Internationale
Este mai subtilă treaba. Caldura specifica a apei este 4.2 J/g×K iar caldura latentă de vaporizare este 2250J/g. De ~550 de ori mai mare! Apa din aerul normal din cauciucuri are și rol de termoreglare. Când se supraîncinge cauciucul de față >100°C, apa se vaporizează absoarbe căldură și răcește cauciucul. Presiunea crește nițel. Apoi când se răcește acesta (între 2 frânări) aburii coboară în faza lichidă cedând căldură și menținând astfel temperatura cauciucului pentru aderența optimă. -
04 Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España - Jerez
topic a răspuns lui September în Cavaleruul Competitii Internationale
E bine. -
Matematica distractiva sau nu prea...
topic a răspuns lui September în Flower-Powerul Motociclisti in timpul liber
Permutări de 54. Adică 54! Se citește 54 factorial. Adică 1x2x3x4x5x6x7x8x....x53x54= 2.30843697E+71 adică 2.30843697 x 10^71 Adică un număr de 72 de cifre. -
Clar! Verifică-ți puterea acordată pe POD-ul tău. Dacă ești la e-distribuție îți faci cont la ei și ai acces la datele tale. Dacă ai limitare (diferită) față de puterea rezervată pentru casă, pe documente oficiale, poți cere o mărire de putere, în aplicația ăia. Ăștia nu mai au ghișee. Doar o aplicație în care n-ai opțiunea: "dați-mi Băăi puterea casei înapoi..." O să-ți ceară să faci o cerere, să pui o listă cu echipamentele casei, puteri, motoare, etc să faci un total și să ceri ceva mai puțin decât puterea instalată, dar care să acopere puterea pe care o poți utiliza în același timp. Nu verifică nimeni lista asta. Aici îți cer să pui și alte documente pe care le consideri necesare. Este singurul loc în care le poți trimite alte documente. Poți încerca să încarci și o poză (PDF) cu puterea aprobată oficial. La ăștia sunt vreo 7 etape până să-ți dea drumul la limitarea puterii și durează câteva luni. Deci, răbdare. După ce am scris aici duminică noaptea, fără legătură, luni dimineața am primit mail că am puterea cerută. După 8 luni. Am verificat POD-ul și da, acum am 20kW pe trifazat.