Sari la conținut

September

Super Membru
  • Număr conținut

    2.284
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Motocicleta
    BMW K1600 GTL

Informații profil

  • Motociclete detinute
    BMW R1200 GS BMW K1200 GT

Vizitatori Recenți Profil

2.595 citiri profil

September's Achievements

  1. Apoi îmbraci pe dedesubt o jachetă mid layer Climate 3, de vreun cm grosime din straturi care se strânge în 2dm3. Are husa ei, în care bagi și nădragii termici. Așa merg și eu. Vara cu mâneca largă peste mănușă să-mi intre aerul, dacă vreau ventilație. Pe frig cu mănușa peste mânecă și mâneca strânsă pe mână să nu intre "crivățul" Dar dacă este frig și plouă?... Versiunea veche rezolva toate situațiile. Sigur, dacă mănușa intră până în terminația antivânt a mânecii, o porți pe sub mânecă și strângi mâneca peste. Probabil asta a fost logica fabricantului, dar te limitează.
  2. @Silver Arrow Cathedral of The Northern Lights Nordlyskatedralen Alta kirke După unghi și tu ai stat tot la Thon Hotel din Alta. Și noi. Și acum 10 ani. Cu booking exact așa facem. Cu alimentarea s-a generalizat. Pentru ei au multe avantaje. Îți iau întâi banii și apoi îți dau marfa. Dacă mai bagi odată cardul după, îți dau și chitanță. Poți muta motorul și pompa rămâne liberă fără s-o blochezi până plătești. Apoi 24/7... Excelentă. Are un guler circular suplimentar fixat cu fermoar pe care poți să-l bagi sub cască. La mijloc se reglează pe corp și are un brâu de rinichi amovibil care-ți lipește protecția de spate și-ți înconjoară talia. Pantalonii lor sunt pe lungimi, long, normal, short, reglabili în talie și au ca o salopetă cu bretele care-ți ține mijlocul. Cu fermoar să o poți da jos. Încă un strat termal. Evident se leagă prin 2 fermoare, lung circular sau scurt, de geacă. Mânecile au o terminație interioară antivânt elastică strânsă pe încheietură cu gaură pentru degetul mare. Se pot da jos, fixate cu fermoar circular. Singurul minus la jacheta Dominator este închiderea mânecilor pe ploaie. Ca la orice jachetă are un arici care vine pe deasupra mânecii să o poți strânge pe încheietură și materialul face un pliu spre corp în care se poate strânge apa. Mănușa vine peste. Așa că atunci când lași mâna în jos, apa strânsă poate intra în interiorul mănușii. Deci când plouă, întâi ridici antebrațele să se scurgă apa dacă a intrat, apoi le lași in jos. Fostul costum rev'it permitea să aranjezi direcția pliului respectiv. Ăsta este lipit așa.
  3. La 1:58 dimineața... Luleå. Suedia. Nițel dincoace de Cercul Polar. Tragi draperiile și încerci să dormi. De aici încolo 4 zile cu soare non-stop... 20 iulie Nordkapp.
  4. Suedia 1.45€, Finlanda 1.65€, Norvegia 1.75€. Dar problema este alta. Majoritatea pompelor sunt automate. Fără personal. Deși au magazin lângă ele, cu personal. Bagi cardul, pinul și-ți blochează între 1500 și 2000SEK sau 2000NOK. Apoi din suma asta îți ia cât costă efectiv benzina. În Suedia îți trimit diferența de bani înapoi a 2-a zi, dacă ai card suedez. Dacă nu și plătești cu card de debit, durează zile. Și cum poți alimenta și de 2 ori pe zi, îți curăță contul repede. Dacă plătești cu card de credit, îți ia din descoperit având 45 de zile la plată. Dar uite că am ajuns și încă am sume blocate pe credit de 2 săptămâni, de la vreo 14 benzinării. Pe de altă parte, am respectat viteza legală vreo oră în Suedia 70-90km/h, pe acolo am intrat, apoi am făcut plinul. Mergând întra 6-a la 2500 de ture, mi-a dat autonomie 500km... 5.2l/100km dintr-un rezervor de 26l. Niciodată n-am văzut așa ceva. Maxim 350km, este nota obișnuită. Problema este că trebuie să stai mult în șa și drumurile par că durează o veșnicie. Hoteluri. Dar uită-te pe booking și vei avea surprize, la prețurile hotelurilor din Norvegia. îți faci bine calculele dinainte. Foarte corect. Ciudățenia a fost că în tura asta a fost foarte cald, n-am scos termalele din cutie. 26°C la Cercul Polar și 19°C la Nordkapp. Tricou și costumul peste. Este drept am unul bun: Rev'it Dominator 3 GTX După 6 ore de ploaie, ploaie d-aia de nu vezi stopurile din față la 20m, eram uscat pe dinăuntru fiind doar în tricou. Mănușile, BMW de vară, fleașcă. "Jumătate de kil" fiecare. Puteai să le storci. Le-am uscat până a 2-a zi pe caloriferul electric din baia hotelului.
  5. Foarte corect. La tura trecută spre Nordkapp am făcut vestul Norvegiei, Sogndalsfiord, Geiranger, Alesund apoi pe coastă până sus și ne-am întors cel mai scurt prin Finlanda, Rovaniemi-Helsinki. Am avut avantajul că exista și trenul de noapte Viena-Hamburg în care am urcat motocicletele și am câștigat 900km. Am scos o tură de 9975km. Acum au scos trenul. A trebuit să facem drumul pe roți. Dar exact cum zici, peste 2 ani vom face doar sud-vestul Norvegiei. La anul trebuie să vedem Sagrada Familia. Va fi 2026. Cu schimbul de ulei, eu n-aveam probleme. Consumă 1l la 4500 km, așa că 2l proaspeți intermediari, pot amâna schimbul la 12000. De nouă mânca 1l la 10000km. Asta nouă, nimic! La jumătate pe jojă am plecat, la jumătate am venit.
  6. Acum vreo 3 luni, am prins o zi răcoroasă și am făcut un drum de 500km de test cu noul echipament. Încălzirea în ghidoanele funcționa. Noi plecam sâmbăta. Miercuri fac revizia la Tibi, Mototehnica, totul în regulă, dar îmi zice: Îmi dă eroare la încălzirea pe manșonul stâng. Eh, zic. Merge. Am testat-o la drum de curând. N-am verificat. Cât îți lua? 2 minute... Vineri pe la 17, venind spre casă, pornesc încălzirea în ghidoane. Îmi rămăsese în cap. Stânga rece... Îl sun. Stai să verific. N-am pe stoc! Vreun donator din show-room? Tăiem fire, lipim, găsim o soluție. Măcar aveți scule și experiență. Vino! Găsim noi o soluție. Până când aveți deschis? 18:00. Era 17:15 vineri. Mă sui pe ea, merg ca nebunu', mă gândeam: Dacă nu mă stâlcesc acum de vreunul și-mi repară și încălzirea, chiar ajung la Nordkapp... In 14 minute am ajuns la Mototehnica. Acolo mă aștepta cu manșonul luat de pe GS-ul lui de 1300. Demontat, nu se potrivea ceva, tăiat firele prea scurte, înădit, lipit, varnish, montat la loc. La 18:02 făceam proba. Funcțional! Ce bine mi-au prins în alea 12 ore de ploaie adunate pe drum...
  7. Aveam de gând să dăm tură Norvegiei, de la Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen etc. în 24 de zile. Celălalt GTL, fiind în garanție nu trebuia să depășească 10000km între revizii. Sunând pe la reprezentanțe pe drum, pentru un amărât de schimb de ulei, ne programau prin august, fiind perioada concediilor. Apoi am redus-o la 21 și din diverse constrângeri de timp. Sus la Alta 235km de Nordkapp, am fi luat 2 zile la hotel și puteam face dus-întors fără cutii. Ne-a plouat 6h între Hanovra și Helsingborg și nu știam ce vom prinde prin Norvegia. Un băiat tocmai ce postase că era vânt la Honningsvåg de dărâmase o motocicletă. Când ne uitam pe camere era ceață la Nordkapp și 6-10°C. Mai aveam o treabă prin Suedia, nu văzusem Stockholm-ul, ne-am uitat abia acum pe prețurile hotelurilor din Norvegia, hoteluri cât naiba să fie? Duble față de acum 10 ani... Nu vorbim de cort sau cotețe. 8-10000€ cât ne "planificasem" în 2, n-ar fi ajuns. Așa că am urcat prin Suedia pe E4, drum de fugă, spre Alta. La ăștia te omoară camerele radar. Sigur, n-ai număr în față. După ce treci de Uppsala, autostrada cum o știm noi, se transformă în doar 3 benzi alternante, 2 cu 1. Desi erau diverse limite la 60, 90, 110, pe o bandă toți mergeau încet, disciplinați, neavând încotro în coloană după vreun vehicul lent. Apoi când se trecea pe 2 benzi pe sensul nostru, cam din 2 în 2km, toată lumea accelera la 130-140 să o ia înaintea "căruțelor" și evident toți se aruncau în frâne înaintea camerelor, anunțate de altfel. Oamenii sunt încă vii. Nu sunt disciplinați nativ. Ne-am simțit ca acasă. După Cercul Polar se răresc radarele... La Nordkapp erau... 19°C în data de 20 iulie. Weather-ul zicea 12°. Soare, o ușoară briză cât să te răcorească nițel când stăteai în tricou afară... "Bestia". O balenă, într-un golf la Nordkapp.
  8. Am mai dus-o odată la Nordkapp, după 10 ani. Are 150000km și încă merge impecabil. Avea 75000 la primul drum.
  9. Dopuri. Când veneam după un drum de 2-300km pe motor la 120-160km/h și mă urcam în mașină, îmi bârâiau urechile distorsionând muzica încă câteva ore. Abia dimineața era ok. Dopurile Alpine au câte 2 culori, cam -15dB și -20dB. Alea de silicon 3M pot atenua ~30dB. Scala deciBell-ilor nu este liniară. O creștere cu 3dB înseamnă o dublare a puterii... La 10dB puterea crește de 10 ori și amplitudinea zgomotului de 3 ori. Adică între 60dB și 90dB nu creste "zgomotul" cu 50%, crește puterea zgomotului de 1000 de ori (10^3) și amplitudinea lui de ~30 de ori. La viteze mari zgomotul la vânt poate trece de 100-110dB. La 110dB puterea zgomotului crește de 100000 de ori iar amplitudinea lui de 300 de ori față de 60dB. Nu-i de joacă. 60dB fiind zgomotul făcut de un instrument muzical rece. Ex: vioară. De la 90dB în sus, în timp, aproape obligatoriu apare o diminuare a acuității auditive. "Ideal" alegeți combinația motor-cască-dopuri-viteză de mers, să rămâneți sub 90 de dB. Nu-mi pun muzică, deși cu dopuri se aude bine indiferent de viteză. Auzi și traficul cu dopurile moto specializate. Iar conversațiile cu pasagerul sunt normale. Am constatat că la drum lung îmi creste viteza medie, auzind motorul doar mai sus în turație. Concluzie: Folosiți dopuri! Cu "burlane", și-n oraș. O să mulțumiți la "maturitate".
  10. https://www.the-race.com/motogp/motogp-2024-season-finale-valencia-floods-new-venue/
  11. Ai 1000km până la Igoumenitsa apoi de la miezul nopții feribot la Brindisi sau Bari. Ultima oară, aveam biletul la feribot luat, am plecat la 6:00 din București, pe la 20:00 eram în port la Igoumenitsa cu pauze cu tot, am dormit pe barcă, iar a doua zi la 7 dimineața eram în sudul Italiei. Altfel, prin nord pe autostradă 2250km. Merită.
  12. Se face o mică confuzie. Azotul este un "gaz inert" doar din punct de vedere al reacțiilor chimice. Având o triplă legătură între atomii de azot molecula este foarte stabilă chimic. Din pdv fizic, este ca orice gaz. Respectă ecuația de stare a gazelor. Băgând o cantitate dată, exprimată in moli într-un cauciuc de Volum dat, presiunea lui este direct proporțională cu temperatura. P/T=constant. Crește temperatura, creste presiunea. Liniar, ca la orice gaz. Nu-i "inert", în sensul că nu-i "din lemn". Problemele pot apărea când amestecul de gaze din cauciuc este contaminat cu vapori de apă, natural prezenți în atmosferă. Pentru că o mică cantitate, controlată, poate fi utilă. Ăștia își schimbă starea de agregare în jurul temperaturii de 100°C pe unde se învârte temperatura în competiții, expandează de ~800 de ori între lichid și gaz, absorb și eliberează cantități mari de căldură latentă de vaporizare, la schimbarea stării de agregare. Dar, nu mai intru în amănunte. Mecanicului desemnat al domnului 0.01, să nu-l confundăm cu 001 (l-am ridica excesiv în grad), i-a tremurat nițel mâna, sau a vrut să ciupească ceva. Cu 0.01 bari în plus peste ce a băgat, nimeni n-ar mai fi avut subiect de discuție. Ca la toți ceilalți.
  13. A mers Bagnaia primul toată cursa și nu i-a mai scăzut temperatura în pneu. Data viitoare să-și pună MM-lu 0.01bari peste...
  14. Di Gia a făcut 2 cercuri în jurul lui MM, având același material. Apoi nu schimba treapta să-l depășească ăia "să poată continua distracția"... Adică: Băi .ulică și zici că te-au luat la uzină?
×
×
  • Creează nouă...