-
Număr conținut
360 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
-
Yahoo
shzteckerr
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
București
-
Carnet moto din
2006
-
Motocicleta
GSF650SA
-
Numar Moto
FOK
Informații profil
-
Interests
....
Vizitatori Recenți Profil
1.273 citiri profil
shztecker's Achievements
Newbie (1/14)
- Rare
- Rare
- Rare
Recent Badges
-
Poate mi-a scăpat, dar cred ca e important de menționat că cel mai important lucru pentru aderenta (indiferent de experienta, tip de motocicleta sau stil de mers) e să luați niște cauciucuri bune și să le schimbați suficient de des! Cum spuneau și ceilalți, în oraș, cu multe opriri la semafoare și un mers normal, anvelopele nu prea stau calde oricum (sau stau, dacă e caniculă, și fără să vrei). Deci nu are rost să te bâțâi sau să valsezi sau cine știe ce alte acrobații.
-
Că tot e cald și moale topicul... Eu refuz să merg cu pasager din principiu (și sper să nici nu ajung să merg)! În primul rând pentru că un pasager ne-motociclist nu poate conștientiza riscurile, deci nu e o decizie "asumată" (că tot e termenul în vogă). În al doilea rând pentru că eu pot conștientiza riscurile (și probabil chiar și așa le subestimez) și consider că sunt prea mari să merite "distracția", mai ales pentru o persoana apropiată și fără tendințe sinucigașe. Ca idee, acum două săptămâni m-a tăvălit un domn care a decis să schimbe brusc banda prin mine. Cel mai trist e că nici acum, dacă m-ai pune în aceeași situație, nu cred că aș putea evita impactul (deși până acum am evitat multe altele) și probabil am mai multa experiență în trafic decât tine (și cu bicicleta, și cu motocicleta, și cu mașina). Încă ma mai resimt fizic pe alocuri chiar dacă eram echipat complet și fiecare piesă de echipament de pe mine a fost terfelită. Dacă nu aveați doar 16 ani (tu și pasagerul), aș fi zis că e selecție naturală dacă atât vă duce capul și nici nu mă oboseam să scriu, dar încă nu v-ați atins maximul evoluției intelectuale și ar fi păcat să nici nu apucați să o faceți. Sfatul meu ar fi să mergi singur măcar un an. Succes!
-
Am înțeles acum despre ce procedeu e vorba. Recunosc ca eu am făcut anodizare electrochimica în laborator pentru cu totul alte scopuri, nu estetice (noi foloseam chiar porii de anodizare ca matrițe în care creșteam nano/microfire). Coloranții cu pricina sunt diverși compuși metalici incorporați în stratul de oxid în timpul anodizării, sau, alternativ, se poate face depunerea electrochimica ulterioara (proces în care piesa de aluminiu are rol de catod și colorantul - tot metalic - e înglobat în pori). Si cum zice și baubau_arad, nu e o procedură de făcut în casă ... îti trebuie măcar o nișă chimică și echipament de protecție
-
Dacă se adaugă orice forma de vopsea pe metal, anodizarea nu mai poate avea loc. Suprafața metalica trebuie să rămână conductoare electric și să fie expusă direct. "Culoarea" apare în mod natural, cum am scris mai sus.
-
Cred că e o mică confuzie aici. Anodizarea ( "eloxarea" sau oxidarea electrolitică, în cazul aluminiului) constă în obținerea unui strat subțire (de la sute de nm la cativa microni) de oxid de aluminiu (Al2O3) amorf pe suprafața piesei de aluminiu. Stratul de Al2O3 e mult mai dur decât aluminiul (și mai rezistent decât stratul de oxid care apare în mod natural pe aluminiu și care are doar câțiva nm)... nu întâmplător Al2O3 în forma cristalină e chiar faimosul safir. Anodizarea electrochimica are însă o limită de grosime dată chiar de acest strat de Al2O3, care este izolator, și care blochează procesul. Un procedeu mai avansat (și mai costisitor) este oxidarea în plasmă, prin care se obțin grosimi mai mari. Cu alte cuvinte, procedura de anodizare în sine nu presupune nici un fel de vopsea, iar culoarea este data de grosimea stratului (interferenta constructiva care apare pe filme subțiri, cum e "curcubeului" care apare la uleiul pe apă). Dacă cineva îți vopsește vreo piesă și spune că e "anodizată" ... te minte să-ți ia banii
-
Un semnal de alarmă era chiar numele străzii: Socolești! Ocolește-o pe viitor! Da serios acum, nici eu nu înțeleg ce e cu atitudinea asta critică dusă la extrem de colegii de forum. E complet neconstructivă. E adevărat că dacă prezentai dinamica accidentului mai detaliat de la început poate era o lecție ceva mai utilă. În general, fiecare accident e un eveniment unic despre care nici cei implicați nu știu toate detaliile. Deci nu prea are sens să lovim cu pumnul în masă și să spunem că noi îl evitam cu siguranță când nici măcar nu știm ce era de evitat. Cum s-a mai scris: ține foarte foarte foarte mult și de noroc ... antrenamentul doar ajută! Refacere rapidă!
-
Nu cred ca era altă variantă. Nu poți face amiabilă dacă sunt 3 vehicule (merge la 2, și numai dacă nu e implicat și un alt obiect staționar cum ar fi bordura, stâlp, copac, etc.). Iar șoferul de RATB nu are voie să iasă de pe traseu ca să meargă la constatări. Mie mi se pare trist că băiatul în cauză nu are suficientă minte (sau nu i-o educă părinții lui) încât să-și dea seama ca nu e bine să-și mai distragă atenția și cu filmatul pentru vlogging când habar n-are să meargă. Are filmulețe în care se dă cu peste 140 km/h sau încearcă să impresioneze gagici împreună cu restul motocicliștilor de 16 ani. Înveți să te dai și după aia te expui vizual altora, că invers ies penibilități ca accidentul ăla. Sper să nu o mierlească suficient timp încât să-i crească și mintea-n cap. Daaaar .... cine are aproape 10k făfălăuări??? Aia da valoare...
-
Și eu am fost la ei acum câteva luni sa iau o geacă textilă dar am plecat până la urmă cu una de piele (încă am mustrări de conștiință pentru vacile din care e făcută...). Mie nu mi-a ieșit la socoteală când a trebuit să dau 500 sau 800 de lei pe unele modele textile sau 700 pe o variantă de piele (Photon V1). Am luat de piele pentru că am văzut mai multe review-uri și teste concrete (adică oameni care au picat cu diferite tipuri de echipament) și mi se pare că piele e în continuare varianta mai rezistentă. Geaca e destul de bine făcută. Nu prea am ce să îi reproșez (nici la prețul întreg de 1100 și cu atât mai mult la 699 de lei). M-a uimit cât de răcoroasă este (bine, e și perforată la piept) ... aș zice că e similară cu una de mesh textil (dar neagră). La drum lung cu viteze mai mari, dacă nu sunt minim 20-25 de grade, mi-e frig la corp fără mesadă. Iar dacă nu am pantalonii de piele pe mine, nici pe căldură în oraș nu am simțit să mă supra-încălzesc. Pielea pare destul de groasă (în jur de 1mm și mai variază pe alocuri, dar ei zic ca 1.2 mm ... așa o fi) și relativ moale și elastică, fermoarele merg bine, buzunarele sunt încăpătoare, și e cusută peste tot cu fir sintetic gros. A venit cu protecții interioare: de spumă (da una mai high-end) la spate și dure la coate și umeri (plus cele externe, tot dure). Pielea nu e decupată în spatele protecțiilor (cum am auzit că mai fac unii). Are piele și în spatele fermoarelor pentru protecție. Niște puncte negative: - nu îmi prea place designul și coloristica ... aici cred că mai au de lucrat (bine că nu trebuie să ma uit eu la ea ) - din cauza designului, e făcută din mai multe fâșii de piele, și asta îi diminuează rezistența structurală (sau poate aveau fâșiile și din cauza asta au ales designul ...) - finisajele nu sunt chiar perfecte peste tot (dar nimic cu adevărat supărător) - are sliderele alea comice pe coate (și cu placuțe de titan cică) care mi se par exagerate pentru o geacă de stradă - plăcutele metalice de pe umeri nu sunt de titan (sunt probabil oțel sau alt metal feromagnetic) - dacă nu ai mănuși tip gauntlet (lungi) îți intră vântul pe la mâneci pentru ca nu se strâng foarte bine pe încheietură - nu cred că e double/triple stitched, poate doar în zonele mai expuse (coate/umeri), dar sigur nu peste tot La magazin am vorbit tot cu proprietarul care e simpatic și pare pasionat. Le urez succes!
- 32 răspunsuri
-
- calitate si pret
- romania
-
(și 1 alții)
Setat cu taguri:
-
Pentru că ma simt vinovat că am fost prea critic și prea puțin "didactic", uite, un exemplu de video moto "for fun" care îmi place și care nu e prea greu de făcut: - Merge tare? Da, dar nu aș zice că merge riscant și nu pune accentul pe asta. Bine, a făcut un accident urât în urma căruia a pierdut un rinichi și s-a șifonat bine, da nah "ți-o asumi" ca un băiat mare. - Excelează la editarea video, tăieturi și unghiuri de filmare SF? Nu, dar nici nu e nevoie. - Are muzică mișto? Da, sunetul eșapamentului ... și mai e și moca, fără drepturi de autor & $hit. - Îmi plac poantele lui și "narațiunea"? Da, pentru că tace din gură. - E adevărat că îl ajută decorul și probabil că în Deutschland Austria are de unde să închirieze/testeze/împrumute diverse modele, dar se găsesc și la noi soluții.
-
Am vrut să scriu un feedback mai complex, și mai general, dar îmi dau seama că nu înțeleg scopul acestor clipuri și probabil nu fac parte din publicul țintă. Singurele clipuri moto la care mă uit sunt: review-urile pentru un model anume, clipurle cu accidente unde încerc să îmi testez capacitatea de a anticipa acțiunea (și să învăț ce să nu fac) și clipurile cu unii care se dau tare pe circuit sau tare și (relativ) ÎN SIGURANȚĂ pe stradă (ca să învăț ce e bine să fac). Genul ăsta de "vlogging" cu "clickBAIT" (cu "bait" de la momeală) mi se pare ușor penibil, periculos și plictisitor și nu cred că se adresează motocicliștilor. Problema e că nu îi vad scopul: Cauți admiratori? (dacă ai standarde suficient de joase și doar vrei admiatori prepuberi, din ăia care vin la semafor să "bată pumnul", ești pe calea cea bună, a-la MotorBike) Vrei să faci profit ... big $$$? (să știi că nu e așa ușor, tehnic vorbind, deci mai ai mult de muncă) Dacă chiar ai permisul de doar un an, numărul ascuns sub șa, și te dai cu S1000 cu +240 km/h și tai curbele pe contrasens ... îți urez mult noroc, și ție și nouă celor din jur, pentru că ai multă nevoie! Probabil încă nu ai căzut sau nu ai trecut printr-o situație "maro". Și dacă te liniștește cu ceva: să știi că nu o sa fii niciodată cel mai rapid (deci nu mai încerca asta, încearcă să mergi corect și sigur), să știi că gagicicle nu se uită la "motoare" bălind (TOATE preferă o mașină mișto), și să mai știi că cine o să te felicite pentru genul ăsta de bravuri stupide sau alte acțiuni riscante nu îți vrea binele și nu o să-ți aducă supă la spital sau flori la groapă! Mult noroc la rulare!
-
Am probat și eu un Shark Spartan Carbon (nu mai stiu daca GT sau nu) și nu era cu adevărat de carbon. Era doar laminata ȘI cu fibra de carbon, la exterior, peste structura de fibră, ca să arate frumos. Iar la Shark Spartan-ul meu simplu s-a rupt o prindere de la viziera după nici un an. Și mai e și zgomotoasă. E adevărat că e comodă și arată bine, dar per total nu aș recomanda-o.
-
Pe 18 e Track Day la Adancata. E foarte util pentru a exersa luatul virajelor in conditii de siguranta mai ridicata decat pe strazi. Eu am fost la cusul lui Marius pe 3 septembrie (cred ca in locul donsoarei Flower Power) si a fost chiar distractiv si util. Au fost si vreo 5 accidente (asta apropos de siguranta) dar fara evenimente grave, doar mobre facute praf. Chiar si eu am ratat un viraj si m-am dus la cules de porumb (din fericire fara sa cad) ... totul imortalizat video ... dar, in principiu, daca o iei gradual nu risti prea mult. In concluzie, daca ai echipament complet, iei un curs sau poate te bagi la o sesiune de noobsteri pentru 350 lei (daca se gasesc amatori de grupa D, E, F, G, etc. poate mai vin si eu ).
-
Protectia de spate - studii disponibile online si concluziile lor
topic a răspuns lui shztecker în Japonul Discutii Generale
O protecție foarte bună pentru coloana vertebrala e, culmea, să-ți întărești musculatura spatelui! Asta am probat pe pielea mea când am avut un accident la ski cu compresie rapida a coloanei (am ieșit în decor trecând peste un parapet de gheață și a fost ca și când am luat un enorm șut în fund - printre multe altele). După accidentare am avut două zile o senzație puternică de febră musculară intensă pe tot spatele ... și diverse alte dureri. Ortopedul care m-a consultat mi-a zis că dacă eram mai firav și nu se încorda instinctiv musculatura ca să împiedice supra-arcuirea puteam să ma aleg cu probleme mult mai grave (chiar paralizie) decât doua ușoare hernii de disc toracale și un ego rănit. Cum ai zis și tu, efectele unui accident asupra coloanei sunt greu previzibile și de multe ori implică efecte de torsiune, arcuire și compresie care nu sunt diminuate de armura clasică (moale sau tare). Așa că sfatul meu este să investești în niște condiție fizică înainte să pui trei rânduri de armură. -
Transmisie pe lanț, întreținerea e ultima problemă
topic a răspuns lui shztecker în Cristian C.ul Service si intretinere curenta
Pune d-ăsta https://www.motorcyclenews.com/news/new-tech/bmw-m-endurance-chain/