Sari la conținut

Draga Redactie..


crazyfrog
 Share

Postări Recomandate

In primul rind tin sa aduc sincere felicitari tuturor baietilor (si fetelor, ca o vad si pe Renatta pe acolo..) care fac aceasta revista posibila. (in ciuda altor publicatii imposibile dintr-o anumita parte a presei de specialitate, sic!! )

Bravo, tineti-o tot asa, pe cind ne dati si poster si CD si premii in bani, la pret de coperta cu discount 100% cum isi doreste fiecare motociclist pasionat care vrea mai mult? :P

 

Am remarcat insa ca aveti acolo prin preajma redactiei pe unul mic, dar care promite, si pe linga care, un Marc Sandu, sau Mircea Eremia sau Frederico Aliverti si Cristian Cavaciutti sau Marius Bacila (uups.. asta-i sefu' deci numai de bine.. :P ) ; toti acesti jurnalisti intra intr-un con de umbra! (ceea ce e bine, ca-i cam cald afara..) E trecut in caseta tehnica ca si consultant, ceea ce ma face sa cred ca are dreptul din cind in cind la cite o consultatie gratuita. Ceea ce este cu atit mai bine!

 

De cind am citit articolul sau din Nr.2, numit "merge ca(np)uns"si inspirat din thrillerul cu acelasi nume, pe numele sau "The engineoil bible", am intrevazut curajul sau aproape religios, de a pune problema atit de direct, si de a inchide inca din subtitlu oricarei publicatii coranice sau talmudice despre ulei, orice posibilitate de a se impune!

Am citit cu sufletul la gura despre "moartea neagra", :( citez: "o oribila substanta neagra si lipicioasa (care) a fost cauza defectarii tuturor propulsoarelor" si am coborit intr-un suflet la bietul meu scuter ca sa constat usurat, ca are motor si nu propulsor, deci pentru o vreme cel putin e imun.

De fapt ce e moartea neagra si ce vrea muschii ei?

E un flagel istoric, cu originile in uleiul de tigaie si inrudit cu pecinginea anvelopei, mucegaiul ghidonului sau buba pistonului, si care in secolul XXI asa cum bine puncteaza autorul, s-a transmutat si.. (acum citez:) "duce la crearea unor depozite reziduale gelatinoase. Este ca un fel de smantana neagra.."

O boala generalizata a motoarelor, care din 2005 incoace produc "noroi" orice ai face..

Oricum clarificarile si precizarile ulterioare ale acestui curajos cavaler al motopixului au darul de a ne mai reda zimbetul pe buze.

Rasuflam usurati afland ca uleiurile minerale sunt naturale iar cele sintetice sunt produse in laborator si nu in fabrica. Si in ciuda diverselor "scoli" care au diverse puncte de vedere sau a binevoitorilor si a oamenilor de marketing care nu au facut niciodata altceva decit abureli, autorul ne scoate din aceasta ceata si ne sfatuieste salvator si la obiect: folositi intotdeauna ulei de cea mai buna calitate. Ce e aia? Aflam probabil in numarul urmator.

 

De la citirea articolului am luat hotarirea sa deschid scest topic in care fratii si surorile motociclistice sa semnaleze si ei articolele care le-au "placut" mai "mult".

 

Gentleboyz start your toyz!

Va salut cu parul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nu este recomandabil, dar efectul poate fi reprodus cu ajutorul unei tigai, ceva ulei de gatit si o lampa de benzina. Uleiul de gatit se va incinge mai repede decat ar trebui si se va transforma, in tigaie, intr-o smoala lipicioasa. In principiu, ori se intampla acest lucru, ori bucataria va lua foc…"

 

Unii are umor si e mai boieri...

Altii e mai subiectivi si mai pricinosi...

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog...publica si cineva un articol mai destins asa..cu exemple mai pe intelesul tuturor si mai distractive si hop de gaseste unu serios sa sara cu gura...ma rog...Acum cativa ani exista(poate mai exsita si acum nu stiu) o revista numita Auto-Test...unde se bagau strict detalii tehnice...nu ma mira faptul ca au 2-3 cititori pe numar asa ca eu spun sa o lasi mai moale cu acuzatiile astea... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Util topic! Pe bune! Dar, cum nu eu sunt cel vizat - de data asta :scratch: - cred ca am sa ma fac ca ploua. Dan Nastase umbla si el pe forum asa ca cel mai potrivit raspuns ar veni de la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Util topic! Pe bune! Dar, cum nu eu sunt cel vizat - de data asta :moron: - cred ca am sa ma fac ca ploua. Dan Nastase umbla si el pe forum asa ca cel mai potrivit raspuns ar veni de la el.

 

hehehe.. da freedom si richelieu si .. altele cum crezi ca se decripteaza? :) Tot Nastase sub alt coif .. hehe.. e veche tehnica de la lansarea lu'univers moto si scandalul pluralist de atunci cu stanescu saracu'

 

da ce-mi place mai mult e cind vad ca imediat ce faci vreo critica sau satira pe forum sar cavaleri ai inchizitiei si te aduc la ordine si ginduri bune, :) de parca ar fi aici clubul sfintelor fecioare, nu forum de motociclisti "boiemi rebeliti si eliberati" vorba unora.. :)

 

Asteptam cu interes cel mai potrivit raspuns :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

da ce-mi place mai mult e cind vad ca imediat ce faci vreo critica sau satira pe forum sar cavaleri ai inchizitiei si te aduc la ordine si ginduri bune, :) de parca ar fi aici clubul sfintelor fecioare, nu forum de motociclisti "boiemi rebeliti si eliberati" vorba unora.. :)

 

Asteptam cu interes cel mai potrivit raspuns :)

 

Probleme gogule? :scratch: Daca tu crezi ca cineva iti rapeste tie libertatea pur si simplu datorita faptului ca iti contracareaza ideile mai gandeste-te odata. Nu am nimic impotriva criticii sau a satirizarii dar sa fie facut cu un rost...intradevar poate articolul in cauza era cava mai...cum sa-i spun...haios, dar nu cred ca merita sa dai cu critica aici. Si eu am mai criticat pe cei de la Motolife sau UM pentru greselile lor...dar sincer aici nu vad cazul...

 

Iar daca tot ai venit cu ideea <<de parca ar fi aici clubul sfintelor fecioare, nu forum de motociclisti "boiemi rebeliti si eliberati" vorba unora>> atunci ce ai fi dorit ca in momentul in care ai postat acest topic sa vina toti si sa spuna...vai draga da cata dreptate ai...uite ca am si eu o parere mai diferita de a ta...asta nu inseamna ca-s "cavaler al inchizitiei"...e pur si simplu parerea mea legata de acest topic :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, prieteni !

 

Dreptul cititorilor la opinie este de necontestat.

Mai ales atunci cand critica se face in scop constructiv si ajuta revista.

Nu este si cazul batracianului fictiv, sa-l numim... Bulica.

Altfel, de ce ar transforma o formula de salut cat se poate de eleganta -

care ni se adreseaza noua, pasionatilor motoarelor - "Gentleman, start your engines! Va salut cu farul"

intr-o mitocaneasca si ignobila oracaiala, il citez: Gentleboyz start your toyz! Va salut cu parul!...

Este evident ca personajul cauta doar cearta cu tot dinadinsul...

 

Sa fiti iubiti !

La multi kilometri frumosi !

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, prieteni !

 

Dreptul cititorilor la opinie este de necontestat.

Mai ales atunci cand critica se face in scop constructiv si ajuta revista.

Nu este si cazul batracianului fictiv, sa-l numim... Bulica.

Altfel, de ce ar transforma o formula de salut cat se poate de eleganta -

care ni se adreseaza noua, pasionatilor motoarelor - "Gentleman, start your engines! Va salut cu farul"

intr-o mitocaneasca si ignobila oracaiala, il citez: Gentleboyz start your toyz! Va salut cu parul!...

Este evident ca personajul cauta doar cearta cu tot dinadinsul...

 

Sa fiti iubiti !

La multi kilometri frumosi !

Dan

 

Right you are! :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai draga, e foarte impresionant.. V-am zis eu ca suntem in clubul sfintelor fecioare.. Am indraznit sa pingarim un viteaz salut de pionier..

 

Eu nu am criticat sau satirizat vreo revista fie ea UM sau ML sau MTCCLSMO.. (cred ca asa se prescurteaza..:scratch:) eu am ras copios de ditirambele nobile ale cavalerului cazut si ramas fara cal, care nu se abtine nici acum de la glume pompoase cum e articolul in cauza.. hehe. Ma rog, stilul lui. Iar eu am stilul meu.

Daca nu va place, scrieti voi mai bine. Sunt convins ca sunt destui care s-au saturat de consens in jurul "iubitului si nobilului conducator" fie el motociclist sau om politic sau amandoua.

Mai era unul Iliescu, care ne dojenea la consens da l-au votat si l-au scos afara..

Urmatorul a fost Nastase. Adrian. Aceiasi soarta..

Astia de pina acum erau in politica. Mai e unul. La moto. Tot Nastase.. o fi vreo coincidenta?.. Da pe cel din urma nu tre sa il scoata nimeni pe bara ca e simpatic. Ne face sa ridem, iar risul e unul din efectele secundare ale jurnalismului de calitate, nu?

Asa ca nu e loc de cearta, doar de umor.

 

Asteptam cu interes seria a doua a articolului, "moartea neagra in doi timpi" cu aplicatie la mopeduri si propulsoare de tuns iarba..

 

Maestre, ai cuvintul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai draga, e foarte impresionant.. V-am zis eu ca suntem in clubul sfintelor fecioare.. Am indraznit sa pingarim un viteaz salut de pionier..

 

Eu nu am criticat sau satirizat vreo revista fie ea UM sau ML sau MTCCLSMO.. (cred ca asa se prescurteaza..:)) eu am ras copios de ditirambele nobile ale cavalerului cazut si ramas fara cal, care nu se abtine nici acum de la glume pompoase cum e articolul in cauza.. hehe. Ma rog, stilul lui. Iar eu am stilul meu.

Daca nu va place, scrieti voi mai bine. Sunt convins ca sunt destui care s-au saturat de consens in jurul "iubitului si nobilului conducator" fie el motociclist sau om politic sau amandoua.

Mai era unul Iliescu, care ne dojenea la consens da l-au votat si l-au scos afara..

Urmatorul a fost Nastase. Adrian. Aceiasi soarta..

Astia de pina acum erau in politica. Mai e unul. La moto. Tot Nastase.. o fi vreo coincidenta?.. Da pe cel din urma nu tre sa il scoata nimeni pe bara ca e simpatic. Ne face sa ridem, iar risul e unul din efectele secundare ale jurnalismului de calitate, nu?

Asa ca nu e loc de cearta, doar de umor.

 

Asteptam cu interes seria a doua a articolului, "moartea neagra in doi timpi" cu aplicatie la mopeduri si propulsoare de tuns iarba..

 

Maestre, ai cuvintul!

 

 

Incerci cumva sa pari un brav viteaz ce lupta pentru drepturile sale de a-si bate joc de ceva anume? Sau un rebel in culmea ascensiunii sale, care doreste sa devina vreun rege al rebelilor? Sau doar cauti cearta? Ma rog fa ce vrei...daca ai fi vrut sa-ti exprimi nemultumirea fata de un articol putea sa o faci intr-un mod mai politicos(chiar si cu glume sau satire) dar nu...ai vrut neaparat sa incepi o bataie cu noroi...personal ma voi retrage dar iti spun sincer ca nu prea demonstrezi nimic! Adios amigos! :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o dilema.

Ce o fi mai bine, sa construiesti un personaj fictiv si circotas in spatele caruia sa se afle o persoana reala, si sa se cheme forum, sau sa construiesti 10 personaje reale in fiecare luna care sa te linga si sa te pupe si sa te ridice in slavi, in spatele carora insa sa fii tot tu, si sa se cheme "posta redactiei"?

Varianta a doua s-a mai vazut aplicata, slava domnului nu la revista de fata inca, asa ca daca raminem doar la prima versiune de forum, eu zic ca iese toata lumea mai cistigata..

 

Cit despre regi si astea.. nu mai e loc. Regele cailor putere e Daniel Onoriu, regele motociclistilor e Dan Nastase.. Dar daca ma pupa cineva in.. avatar de 3 ori, prind si eu macar post-ul de print..

 

Hai, gata. Urmatorul articol.

 

:scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Haha..uite mah, ce am gasit navigand pe infernet. Articolul original cu the engine oil bible din care Cavalerul Copy Paste si-a tradus singur si fara ajutor informatia despre Moartea Neagra!

Nu stiam ca e asa simplu sa devii "Regele Motociclistilor" cu o vizita-doua la Amkart, sa te vada lumea si o ora doua pe net, sa facem banii de o bere..

Pai daca asa se face jurnalismul, hai sa ne luam mai bine abonament pe Click Net de banii de revista si citim si singuri.

 

:welcome: :D

 

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

© Christopher J Longhurst

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha..uite mah, ce am gasit navigand pe infernet. Articolul original cu the engine oil bible din care Cavalerul Copy Paste si-a tradus singur si fara ajutor informatia despre Moartea Neagra!

Nu stiam ca e asa simplu sa devii "Regele Motociclistilor" cu o vizita-doua la Amkart, sa te vada lumea si o ora doua pe net, sa facem banii de o bere..

Pai daca asa se face jurnalismul, hai sa ne luam mai bine abonament pe Click Net de banii de revista si citim si singuri.

 

:welcome: :D

 

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

© Christopher J Longhurst

 

 

Daca depaseai putin momentul problemei tale personale pe care o ai cu Dan (ca mie mi se pare destul de clar ca despre asta e vorba in topicul asta) si citeai cu atentie articolul, vedeai ca se specifica de la inceputul textului ca este adaptat dupa Engine Oil Bible. Dan Nastase nu a pretins nici un moment ca el este sursa informatiilor, ci doar cel care le-a preluat si le-a adaptat pentru cititorii romani. Se poate vedea la creditarea textului "adaptare: Dan Nastase".

Cat despre treaba cu preluatul articolelor de pe internet, in mod clar o revista intreaga numai cu asa ceva nu ar fi OK. Dar exista oameni care nu intra pe internet, exista oameni care nu stiu limba engleza, sau care nu stiu termenii tehnici ai limbii engleze. Cred deci ca poti admite ca exista cel putin cativa cititori care au gasit util articolul respectiv, caz in care a meritat efortul. Asa functioneaza in general treaba cu o revista: unul o cumpara pentru teste, altul pentru sport, altul pentru alte articole, etc.. Simplul fapt ca tie nu ti-a placut cum a fost scris (sau mai degraba de cine a fost scris) articolul respectiv nu inseamna ca trebuie sa deschizi un topic intreg cu ironii si intepaturi (gen "Regele Motociclistilor). Daca chiar vroiai, te legai strict de articol, nu de persoana care l-a scris.

Ideea de baza este urmatoarea: iti place un articol, il citesti; nu iti place, dai pagina. Vrei sa aduci in atentia redactiei o greseala sau sa vii cu o idee - OK. Suntem foarte deschisi. Dar de acolo pana la a te lansa in atacuri mai mult sau mai putin directe la adresa unei persoane pe care nu stiu cat de bine o cunosti e cale lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai craezyfrog spune-ne si noua ce realizari importante ai in viata ta de motociclist, nu de alta, dar de Dl. DAN NASTASE am mai auzit cate ceva si asta inca de prin anii "70. Nu stiu cum se face, dar la noi decat sa recunostem valoarea unui om mai bine il improscam cu noroi, ascunsi lasi in spatele unui penibil nume de imprumut. Asadar prezinta-te craezyfrog cu nume, varsta si fapte sau daca nu arunca-te in mlastina din care ai sarit si ramai acolo. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca depaseai putin momentul problemei tale personale pe care o ai cu Dan (ca mie mi se pare destul de clar ca despre asta e vorba in topicul asta) si citeai cu atentie articolul, vedeai ca se specifica de la inceputul textului ca este adaptat dupa Engine Oil Bible. Dan Nastase nu a pretins nici un moment ca el este sursa informatiilor, ci doar cel care le-a preluat si le-a adaptat pentru cititorii romani. Se poate vedea la creditarea textului "adaptare: Dan Nastase".

Cat despre treaba cu preluatul articolelor de pe internet, in mod clar o revista intreaga numai cu asa ceva nu ar fi OK. Dar exista oameni care nu intra pe internet, exista oameni care nu stiu limba engleza, sau care nu stiu termenii tehnici ai limbii engleze. Cred deci ca poti admite ca exista cel putin cativa cititori care au gasit util articolul respectiv, caz in care a meritat efortul. Asa functioneaza in general treaba cu o revista: unul o cumpara pentru teste, altul pentru sport, altul pentru alte articole, etc.. Simplul fapt ca tie nu ti-a placut cum a fost scris (sau mai degraba de cine a fost scris) articolul respectiv nu inseamna ca trebuie sa deschizi un topic intreg cu ironii si intepaturi (gen "Regele Motociclistilor). Daca chiar vroiai, te legai strict de articol, nu de persoana care l-a scris.

Ideea de baza este urmatoarea: iti place un articol, il citesti; nu iti place, dai pagina. Vrei sa aduci in atentia redactiei o greseala sau sa vii cu o idee - OK. Suntem foarte deschisi. Dar de acolo pana la a te lansa in atacuri mai mult sau mai putin directe la adresa unei persoane pe care nu stiu cat de bine o cunosti e cale lunga.

 

Mai craezyfrog spune-ne si noua ce realizari importante ai in viata ta de motociclist, nu de alta, dar de Dl. DAN NASTASE am mai auzit cate ceva si asta inca de prin anii "70. Nu stiu cum se face, dar la noi decat sa recunostem valoarea unui om mai bine il improscam cu noroi, ascunsi lasi in spatele unui penibil nume de imprumut. Asadar prezinta-te craezyfrog cu nume, varsta si fapte sau daca nu arunca-te in mlastina din care ai sarit si ramai acolo. :rock:

 

Mai da ce tari sunteti la combatut! Va credeam mai creativi.

Cred ca cel mai tare va deranjeaza ca nu injur sau nu spun ceva care sa va faca sa strigati "lupul" :moto:

Daca motociclism.ro este un site public si nu site-ul vreunei societati inchise sau secrete, atunci sa stiti ca accesul aici se face pe baza de mail, nickname si parola. Nu pe baza de merite ale vietii de motociclist sau jurnalist sau doar una sau nici una din ele.

Ca daca ar fi asa ar trebui sa fie dati afara vreo 99% din useri care in opinia voastra nu au merite cit meritele inchipuite ale lui dan nastase.

 

Voua vi se pare ca Dan Nastase e vreo legenda, mie mi se pare ca e un biet impostor care din egoismul sau a facut uneori mai mult rau decit bine "vietii motociclistice".

E parerea mea. Anonima. E strigatul gloatei. Nu va place, n-o cititi.

 

Vezi, asta e frumusetea unui forum public, a democratiei in general. Trebuie sa traiesti alaturi de parerile care te incurca. Nu ascuns in spatele unui titlu de revista unde scrii numai tu, iar posta redactiei sau phony express o controlezi sau o scrii tot tu.

 

Nu va convine forumul? Scrieti la revista. Acolo eu si altii nu avem dreptul sa intram, ca-s banii lui Ciocalteu nu ai mei si face ce vrea cu ei. Nici acolo nici pe site-ul motociclismo.ro care nici nu prea merge dealtfel.

 

Eu si altii putem sa ne hotarim sau nu sa va dam cei 7,9 lei sau nu, si sa citim sau nu reclamele care va platesc salariile. Si sa va birfim sau nu in piata publica. Adica pe forum, la adapostul anonimatului. Daca ma prezint inseamna sa intru in joc si nu am de ce. Prefer sa fiu un mic plebeu, un amarit de cititor "nerealizat" motociclistic, dar cu drept la opinie.

 

Cand te sui in fata multimii sa ii prostesti sa te voteze sau sa te cumpere, si cineva iti striga huo, ce faci? Ii ceri buletinul si cv-ul? Nu. Ii raspunzi in asa fel incit sa-l convingi, nu incerci sa-l ucizi, pt ca nu ai nici o sansa.

Esti prea mic in fata multimii. In fata celor mici, multi, dar platitori.

A simtit vreunul din voi vreodata asta?

 

Si cind nu mai esti pe placul plebei, a amaritilor fara realizari motociclistice, a platitorilor de revista, cind ramai doar cu o gasca mica care bea bere cu tine si te pupa in renume toata ziua, ce faci?

 

Pai faci ce a facut Dan Nastase la Univers Moto. Pleci sau se inchide revista. Care acum isi revine incetisor, dar nu din lipsa lui ci din prezenta lui prea indelungata, care a dezamagit o majoritate ce vroia sa citeasca Motorrad in romana si in schimb a ajuns orbita numar de numar de farul lui Nastase din editorial.

 

Putinele subiecte romanesti (pt ca nu se pot face inca 70 de pagini pe luna doar din ce se intimpla in Romania moto) au fost monopolizate, nu de dorintele majoritatii motociclistilor ci de egoismul lui Dan de a se prezenta pe sine ca regele (si regina) domeniului. (si de a mai servi pe blat un prieten doi din importatori care erau atenti si mai dadeau cite un decont de benzina international, sau cite o manusa macar..)

Echilibrul editorial-comercial, romanesc-strain, atit de necesar existentei REALE nu idealizate a unei publicatii, a fost rupt de cultul personalitatii lui Dan Nastase.

Dupa care a plecat si a esuat la voi la revista. Si a devenit nu problema mea ci problema voastra, draga redactie..

 

Avem asa de mare nevoie de idoli de lut ca sa il promovam in continuare pe Don Quijote si Dulcineea moto?

 

Cred ca e mai mare nevoie de un circuit, de informatii obiective, de o groaza de lucruri pe care pasiunea noastra nu le are inca.

 

Lasati broscoii sa oracaie, ca fac bine .. Daca nu au dreptate n-o sa-i asculte nimeni, nu?

 

Unde sunt broaste, e apa curata..

 

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu astept sa injuri, chiar ma bucur ca nu o faci. Daca ai face-o nu m-as obosi sa-ti raspund pentru ca nu ar merita efortul. Iti respect parerea, dar nu sunt de acord cu ea. Nu stiu cate stii tu despre ce a facut sau nu a facut Dan ca jurnalist si/sau motociclist, dar pot sa declar sus si tare ca nu are nici o treaba cu chestia asta gen "cultul personalitatii". Pur si simplu chiar e apreciat de multi motociclisti si cititori din tara si nu mi se pare chiar asa de greu de crezut acest lucru.

Ideea in sine, si anume ca tie nu iti place cum sau ce scrie Dan, a fost inteleasa de la bun inceput. Nu esti obligat sa iti placa si esti liber sa critici (in masura bunei-cuviinte pe care pana acum ai respectat-o cat de cat). Dar nu cred ca are rost sa faci acest lucru la nesfarsit, si sa pomenesti de faptul ca tie nu iti place de Dan Nastase in fiecare post legat de revista. Incepe sa para o obsesie si obsesiile nu sunt sanatoase. Cel putin faptul ca te legi de un salut folosit de el (acolo chiar nu vad ce e de criticat, oricat as incerca sa ma pun in locul tau) chiar pare un atac la persoana complet gratuit.

In rest, s-auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am cum sa injur revista Motociclismo si nici Univers Moto. Sunt 2 publicatii solide care in proportie covarsitoare provin din bazinul editorial al revistelor mama. Iar alegerea justa a subiectelor internationale care atrag si intereseaza publicul roman este o nota buna pentru coordonatorii redactionali ai editiilor romanesti.

Cu toate acestea, continutul produs prin contributie autohtona, nu are cum sa nu fie mai important, pt noi cei de aici. Si in aceasta idee, atita timp cit Dan Nastase apare in caseta redactionala, orice comentariu sau critica despre el devine automat asociata cu revista. Si orice articol publicat sub semnatura sa se reflecta indirect asupra credibilitatii sau imaginii intregii reviste. Sa speram ca aceasta influenta va fi atit de pozitiva pe cit o doriti si o credeti voi, dar daca nu, asta veti descoperi singuri in tirajele distribuite.

Univers Moto nu a simtit in nici un fel plecarea lui Dan. Ba chiar a trecut neobservata, in afara comunitatii apropiate a cunostiintelor sale. "Aptitudinile" redactionale ale lui Dan insa, aproape au distrus revista UM. Pentru ca, contrar a ceea ce afirma el public intotdeauna, revista nu era a lui, nu a facut-o "la rugamintea nemtilor" pe care el i-a acceptat, ci brand-ul Univers Moto a fost creat de marketing-ul Motor-presse pt Romania, la fel cum Motociclismo nu e a lui Ciocalteu sau Bacila ci este un brand Edisport, licentiat doar acestora.

Insa un brand poate fi distrus asa cum este si creat.

Ghilimelele din titlul post-ul meu sunt o aluzie clara la persoana lui Nastase. Si un semnal de alarma mascat a ceea ce poate face personalitatea lui reala si jurnalistica. Daca voi ati reusit sa il tineti sub control, atunci felicitari. Desi sincer ma indoiesc.

Iar articolul cu pricina, pe care l-am satirizat, e un plagiat evident, pentru cine stie putin engleza, fara nici o mentiune clara la realii autori, pt ca mentiunea titlului unei publicatii, fara autor si publisher, nu tine loc de agreement de republicare.

Asta a fost si este stilul lui Dan. De aia l-am numit impostor, si din pacate a convins pe multi de "valoarea " sa, care s-a bazat intotdeauna pe exploatarea neinformarii sau a credulitatii celorlalti.

Asa cum spuneai si tu. Unii nu stiu engleza..

Iar altora li se prezentau "Aventurile lui Dan si Manuela la munte si la mare" drept culmea touring-ului si offroadului. Ajunge sa va uitati chiar acum pe sectiunea intilniri si evenimente de aici de pe site. Niste baieti entuziasti au plecat de capul lor cu motoarele la Cernobil. Au deja 9000 de vizionari aici pe site. Ala e subiect romanesc, nu traducerile lui Nastase de pe net sau amintirile din excursiile si cursele personale. Au mai facut si fac si altii calatorii si curse. Si recente chiar, nu din 1974 toamna..

Jurnalistul autentic, valoros, scrie despre altii nu isi face autobiografia, iar atunci cind nu poate, nu plagiaza la limita interpretarii..

Eu am scris si o sa mai scriu, nu obsesiv ci repetat. Si despre Dan si nu numai.

 

Adevarul poate aparea uneori ca un atac la persoana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la excursia respectiva participa si Marcu Bogdan, care a facut excursia lui in Sahara, care a constituit un subiect la rubrica turism in numarul II. In numarul IV, avem o stire in care e vorba despre ce vrea Marcu sa faca la anul...Sa mearga in Africa.

Si la Cernobil as fi mers si eu cu draga inima daca aveam cu ce...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la excursia respectiva participa si Marcu Bogdan, care a facut excursia lui in Sahara, care a constituit un subiect la rubrica turism in numarul II. In numarul IV, avem o stire in care e vorba despre ce vrea Marcu sa faca la anul...Sa mearga in Africa.

Si la Cernobil as fi mers si eu cu draga inima daca aveam cu ce...

 

Da, cel cu Sahara a fost un articol F. bun. Desi scris la persoana 1, nu dadea nici o clipa senzatia ca ar fi altceva decit relatarea unei aventuri autentice prin ochii protagonistului. Daca si la intoarcerea de la Pripiat Bogdan o sa scrie tot asa note de calatorie, autentice, fara inflorituri burlesti (ca altii.. hehe) o sa fie inca un articol captivant chiar si pentru cei fara realizari motociclistice. Oricine citeste cu placere ce fac altii, care fac un nume bun motociclismului, fara a se pune neaparat pe ei in prim plan. Abia astept urmatorul. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga craezyfrog sant uimit si mirat de risipa de timp si energie pe care o faci ca sa calci in picioare un om.Fiecare avem plusuri si minusuri, dar nimeni nu-i poate lua lui Dan pozitia pe care si-a castigat-o in mintile si sufletele multora dintre motociclistii probabil trecuti de prima tinerete. Personal afirm ca mi-am cumparat prima Mobra S50 dupa ce am citit un aricol al lui de cateva randuri scris in singura revista care se ocupa de auto si mult prea putin de moto acum mai bine de 25 ani. Stilul lui inflacarat si expresiile colorate care prezentau caracteristici tehnice si elemente de design ale diverselor motociclete, erau atunci o noutate in peisajul scrisului romanesc. Mi-a placut atunci si-mi place si acum. Demersul tau ar avea o minima logica daca la noi ar exista sute de ziaristi specializati moto care ar scrie in zeci de publicatii de profil. Din pacate avem 3 reviste, iar cei talentati , informati si pasionati de fenomenul moto pot fi numarati pe degetele de la o mana. In loc sa-i incurajam si sa-i sustinem, tu propui sa-i desfiintam gratuit. Nastase nu este persoana pe care incerci tu sa o prezinti. Esti mult prea vehement si bantuit de ganduri rele ca sa nu te banuiesc de partizanat. Ai suferit mult si se vede ca esti marcat de asta. Incerc sa te inteleg si poate sa te iert, dar mi-ar fi mai usor daca am sti cu totii cine esti. Poti ramane craezyfrog mic ,anonim si lasi, sau poti incepe sa devii barbat dezvaluidu-ti numele. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bogdan_harea

Risipa de timp si energie de care vorbesti este mult umbrita de risipa facuta de chiar idolul tineretii tale motociclistice, care a suferit mult ca nu a avut vioara intai la revistele de auto in care scria de moto, iar cind a ajuns sa o aiba in sfarsit s-a apucat sa il balacareasca pe alde bietul Cristian Stanescu de la moto life si direct si sub pseudonim, si cu motiv si degeaba si intr-una, de ne-a stricat la multi cheful si bucuria ca se deschisese inca o revista. Culmea, pastorita de el. Adica si-a dat singur in cap.

Nu ca Stanescu o fi mai breaz, da macar statea cuminte in revista lui si daca scria timpenii, (si scria deseori, da il iertai, asa ca pe un copil mic..) macar o facea pe banii lui.

Pe Nastase, desi il caracterizeaza acelasi infantilism, (probabil pitoresc acu vreo 20 de ani cind nu se intimpla nimic si bun-rau, era singurul) nu poti sa il ierti cum nu poti sa il ierti nici pe copilul ala rau care chinuie pisici si iti pune piedica atunci cind intorci capul. Acestui copil Nastase merita sa ii tragi cite o chelfaneala epistolara de cite ori prinzi ocazia, ca sa isi redimensioneze maretia la proportiile ei firesti.

Cit despre mine, zici ca am suferit. Poate, ca nimeni n-a avut viata perfecta, da eu unul m-am vindecat la timp de cite ori am suferit cu ceva, insa unii sufera in continuare, si de aceea trebuie ajutati sa li se curme "suferinta" Stii la cine ma refer..hehe.

Cit despre anonimat, il pastrez. Daca Nastase si cei trecuti de prima tinerete odata cu el reprezinta "barbatia" atunci vreau sa ramin etern copil si las si anonim.

Desi exista riscul sa ma recunoasca vreo fata careia i-am scris vreodata vreo scrisoare si sa ma treaca brusc in rindul "barbatilor" :moto:

 

PS Am avut si eu mobra. Mi-am cumparat-o pt ca imi placeau motoarele. Dar asta era demult. Si am si eu citeva cupe din campionatul national dar nu public poze scanate cu ele sub pseudonimul freedom.. hehe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

In primul rind tin sa aduc sincere felicitari tuturor baietilor (si fetelor, ca o vad si pe Renatta pe acolo..) care fac aceasta revista posibila. (in ciuda altor publicatii imposibile dintr-o anumita parte a presei de specialitate, sic!! )

Bravo, tineti-o tot asa, pe cind ne dati si poster si CD si premii in bani, la pret de coperta cu discount 100% cum isi doreste fiecare motociclist pasionat care vrea mai mult? :lol:

 

Am remarcat insa ca aveti acolo prin preajma redactiei pe unul mic, dar care promite, si pe linga care, un Marc Sandu, sau Mircea Eremia sau Frederico Aliverti si Cristian Cavaciutti sau Marius Bacila (uups.. asta-i sefu' deci numai de bine.. :bounce: ) ; toti acesti jurnalisti intra intr-un con de umbra! (ceea ce e bine, ca-i cam cald afara..) E trecut in caseta tehnica ca si consultant, ceea ce ma face sa cred ca are dreptul din cind in cind la cite o consultatie gratuita. Ceea ce este cu atit mai bine!

 

De cind am citit articolul sau din Nr.2, numit "merge ca(np)uns"si inspirat din thrillerul cu acelasi nume, pe numele sau "The engineoil bible", am intrevazut curajul sau aproape religios, de a pune problema atit de direct, si de a inchide inca din subtitlu oricarei publicatii coranice sau talmudice despre ulei, orice posibilitate de a se impune!

Am citit cu sufletul la gura despre "moartea neagra", :lol: citez: "o oribila substanta neagra si lipicioasa (care) a fost cauza defectarii tuturor propulsoarelor" si am coborit intr-un suflet la bietul meu scuter ca sa constat usurat, ca are motor si nu propulsor, deci pentru o vreme cel putin e imun.

De fapt ce e moartea neagra si ce vrea muschii ei?

E un flagel istoric, cu originile in uleiul de tigaie si inrudit cu pecinginea anvelopei, mucegaiul ghidonului sau buba pistonului, si care in secolul XXI asa cum bine puncteaza autorul, s-a transmutat si.. (acum citez:) "duce la crearea unor depozite reziduale gelatinoase. Este ca un fel de smantana neagra.."

O boala generalizata a motoarelor, care din 2005 incoace produc "noroi" orice ai face..

Oricum clarificarile si precizarile ulterioare ale acestui curajos cavaler al motopixului au darul de a ne mai reda zimbetul pe buze.

Rasuflam usurati afland ca uleiurile minerale sunt naturale iar cele sintetice sunt produse in laborator si nu in fabrica. Si in ciuda diverselor "scoli" care au diverse puncte de vedere sau a binevoitorilor si a oamenilor de marketing care nu au facut niciodata altceva decit abureli, autorul ne scoate din aceasta ceata si ne sfatuieste salvator si la obiect: folositi intotdeauna ulei de cea mai buna calitate. Ce e aia? Aflam probabil in numarul urmator.

 

De la citirea articolului am luat hotarirea sa deschid scest topic in care fratii si surorile motociclistice sa semnaleze si ei articolele care le-au "placut" mai "mult".

 

Gentleboyz start your toyz!

Va salut cu parul!

 

:lol: tare.

Aruncati fratilor o privire pe motociclism.ro (de exemplu) si o sa vedeti ca majoritatea "topicurilor" sunt de genul "Cum sa opresc motorul corect?" sau (preferatul meu :baldy: ) "Cum sa intorc motorul pe cric?"; pai in conditiile astea' ce ati vrea sa scrie o revista moto?! Redactiile se adapteaza pietei, iar piata e formata din "baieti cool" cu preocupari si cunostinte tehnice pe masura. Oricine isi perimite o Honda CBR 600 (aruncati o privire pe e-bay.de si o sa vedeti ca o astfel de motoreta e mai ieftina decat un DNEPR)...

Io cumpar reviste moto doar ocazional, de cele mai multe ori pt un poster sau pt un CD oferit ca supliment si NU PENTRU CONTINUT, deoarece sunt "un tip expirat" ce calareste cu infinita placere un IZH de 50 de ani pe care l-am reconditionat/ansamblat cu mana mea.

Bafta la vanzare fratilor, dar totusi, CULTURA MOTO CINE FACE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu imi permit un CBR 600. Sincer, nu inteleg placerea asta de a da cu parul. Am practicat-o si eu oarecum, in mod ironic, cu ML, din motive pe care le pot discuta oricand. Cred ca trebuie sa definim ce inseamna cultura moto. Eu as fi ipocrit daca as spune ca am avut treaba cu comunistele. Asta nu inseamna ca nu le respect. Cred ca ce a insemnat pentru ei comunistele, inseamna pentru mine un DR sau un Dominator, in aceasta era a sportivelor si a baietilor care si le cumpara pocnind din degete.

 

Daca nu stiu sa suruburasec, nu cred ca is mai putin motociclist si de fapt nu inteleg mania asta de a demonstra cu tot dinadinsul ce "motociclisti" suntem.

 

Hai mai bine sa va zic ce boarder sunt.

Intr-o lume care a fost impotriva mea pe latura acestui sport, ma dau de 11 ani maxim 30 de zile pe an, punand la socoteala si pe cele in care ma dau, practic in spatele blocului. Mi-am construit primul board artizanal din fibra de sticla si rasini, cu spoilere taiate din galeti de gunoi si legaturi din chingi de cal.

 

Am vandut o masina ca sa imi iau in 2002 o placa adevarata, pe care o am si acum. Nu ma supara baietasii care isi iau echipamente de mii de euro si se sparg in figuri discutand diferentele intre Burton si Palmer caci I live with this shit. Am fost pe pozitii decente la cele cateva concursuri la care am reusit sa ajung in speta Malinului,langa spuma norocoasa a riderilor, inclusiv dupa o hepatita si nepus piciorul pe placa de 3 luni. Mi-am schimbat jobul cel bine platit, pentru ca domnii comentau la bordareala mea.

 

Si iarna asta m-am dat 7 zile cred. Ultima data in iunie, pe o limba de zapada pe Transfagarasan, cateva sute de metri. Am simtit ca zbor. Uite, asa boarder sunt si sper sa fiu la fel de motociclist pe cat sunt de boarder. Desigur partea frumoasa e ca nimeni nu intereseaza efuziunile astea - dar chiar m-am enervat - si nici nu ar trebui spuse. De aceea, pe un forum de bikeri, am vorbit despre pasiunea mea pentru snowboarding.

 

Si daca nu am ajuns sa fac free-ride-urile pe care le-am visat, I just chill out, cause heaven is a half pipe!

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Eu unul nu imi permit un CBR 600. Sincer, nu inteleg placerea asta de a da cu parul. Am practicat-o si eu oarecum, in mod ironic, cu ML, din motive pe care le pot discuta oricand. Cred ca trebuie sa definim ce inseamna cultura moto. Eu as fi ipocrit daca as spune ca am avut treaba cu comunistele. Asta nu inseamna ca nu le respect. Cred ca ce a insemnat pentru ei comunistele, inseamna pentru mine un DR sau un Dominator, in aceasta era a sportivelor si a baietilor care si le cumpara pocnind din degete.

 

Daca nu stiu sa suruburasec, nu cred ca is mai putin motociclist si de fapt nu inteleg mania asta de a demonstra cu tot dinadinsul ce "motociclisti" suntem.

 

Hai mai bine sa va zic ce boarder sunt.

Intr-o lume care a fost impotriva mea pe latura acestui sport, ma dau de 11 ani maxim 30 de zile pe an, punand la socoteala si pe cele in care ma dau, practic in spatele blocului. Mi-am construit primul board artizanal din fibra de sticla si rasini, cu spoilere taiate din galeti de gunoi si legaturi din chingi de cal.

 

Am vandut o masina ca sa imi iau in 2002 o placa adevarata, pe care o am si acum. Nu ma supara baietasii care isi iau echipamente de mii de euro si se sparg in figuri discutand diferentele intre Burton si Palmer caci I live with this shit. Am fost pe pozitii decente la cele cateva concursuri la care am reusit sa ajung in speta Malinului,langa spuma norocoasa a riderilor, inclusiv dupa o hepatita si nepus piciorul pe placa de 3 luni. Mi-am schimbat jobul cel bine platit, pentru ca domnii comentau la bordareala mea.

 

Si iarna asta m-am dat 7 zile cred. Ultima data in iunie, pe o limba de zapada pe Transfagarasan, cateva sute de metri. Am simtit ca zbor. Uite, asa boarder sunt si sper sa fiu la fel de motociclist pe cat sunt de boarder. Desigur partea frumoasa e ca nimeni nu intereseaza efuziunile astea - dar chiar m-am enervat - si nici nu ar trebui spuse. De aceea, pe un forum de bikeri, am vorbit despre pasiunea mea pentru snowboarding.

 

Si daca nu am ajuns sa fac free-ride-urile pe care le-am visat, I just chill out, cause heaven is a half pipe!

 

"Tare" de mai sus se referea la CUM a fost scris primul post al acestui topic. Chiar e tesut bine! Daca cele mentionate acolo sunt sau nu ancorate in "realul motociclistic" nu stiu si nu ma intereseaza; cu o singura exceptie pe care am si comentat-o lunadu-va oarecum apararea.

Spuneam ca daca ar fi sa scrieti despre "masa inertiala" a unui piston de Simson S425 ati da faliment pentru ca majoriatatea "motociclistilor" autohtoni sunt motociclisti pentru ca e la moda si implicit acestia vor vrea sa citeasca lucruri la moda. Nu e nimic rau ca va adresati acestor oameni. E chiar bine pentru ca astfel poate ii mai si educati temerandu-le teribilismul.

In final puneam o intrebare despre in seama cui se lasa "cutura moto"? Ce inteleg prin cultura moto? Pai "cultura moto" poate insemna un simplu salut, putina "istorie moto", etc. A incercat una dintre revistele romanesti sa faca asta insa a esuat lamentabil prin slaba documentare si multimea de informatii aiurea publicate. Decat asa (multe din informatiile alea' sunt luate de bune de potentialii interesati) mai bine deloc...

 

Am o propunere: O data in an puteti sa publicati un supliment de "cultura moto", cu articole tehnice bine elaborate, cu istorii moto (povestea unor marci sau a unor modele), prezentari ale unor motociclete revolutionare pentru epoca lor, prezentarea unor concepte si a ateleierelor ce le-au elaborat si ansamblat, oameni, locuri... Astfel incasarile raman constante, iar o data in an cresc substantial datorita acestui supliment.

 

Numa bine!

 

P.S. In Germania un DNEPR (fabrica s-a inchis in 2002) se vinde cu ~1400 de euro in timp ce un CBR sau FZR cu acelasi an de fabricatie (si uneori cu litraj mai mare) la 800 - 1000 de euro... dar clar nu esti cool pe Nipru :bounce:

 

P.S. 2 Eu nu sunt motociclist. Asa ca am trecut cu vederea "ironia cu placa din spatele blocului" :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:baldy: tare.

Aruncati fratilor o privire pe motociclism.ro (de exemplu) si o sa vedeti ca majoritatea "topicurilor" sunt de genul "Cum sa opresc motorul corect?" sau (preferatul meu :bounce: ) "Cum sa intorc motorul pe cric?"; pai in conditiile astea' ce ati vrea sa scrie o revista moto?! Redactiile se adapteaza pietei, iar piata e formata din "baieti cool" cu preocupari si cunostinte tehnice pe masura. Oricine isi perimite o Honda CBR 600 (aruncati o privire pe e-bay.de si o sa vedeti ca o astfel de motoreta e mai ieftina decat un DNEPR)...

Io cumpar reviste moto doar ocazional, de cele mai multe ori pt un poster sau pt un CD oferit ca supliment si NU PENTRU CONTINUT, deoarece sunt "un tip expirat" ce calareste cu infinita placere un IZH de 50 de ani pe care l-am reconditionat/ansamblat cu mana mea.

Bafta la vanzare fratilor, dar totusi, CULTURA MOTO CINE FACE?

 

Din categoria "cum oprim motorul corect", preferata mea e "cum montez turbo pe motocicleta" si mai nou, "cum schimb uleiul de la frina ca am auzit ca trebe schimbat".

In alta ordine de idei, inainte era revista "Autoturism" care avea informatii tehinice, cu oameni de la service-uri, chiar cu mecanici de curse, care la vremea respectiva erau si utile, si de o oarecare actualitate. Si in plus, si hirtia era buna de folosit in alte scopuri, mai ales cind nu ai igienica. Acum, cu noile reviste, nici asta nu se mai poate, sint prea lucioase. Despre continut, n-are rost sa mai vorbim. Margarina vegetala ambalata in hirtie colorata cu numai doua calorii. Tine de foame si de sete, si nici nu ingrasa. Nu se congeleaza, nu se topeste, si pe deasupra e ieftina si accesibila oricui..CULTURA MOTO...."miau dat, tiau facut, team vazut, miai placut ,vam spus va dat"...si acum iarasi, CULTURA MOTO..cum suna alaturarea? Cam asta-i nivelul, targetul tinta ca sa citez din clasici.

Asfalt uscat si multi km fara incidente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...