Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Fara polemica si scuze pentru off topic ,in functie de presiunea apei poate sa inceapa sa fiarba la 90 grade , cum spui tu , colegu , dar daca continui sa o incalzesti trece si de 100 grade

http://www.google.co...NcaXAg3ZBvSJE8A

:cheers:

 

Părerea mea e că presiunea atmosferică determină temperatura de fierbere a apei, apa nefiind un lichid compresibil. Din cîte știu eu, după ce ajunge la temperaturea de fierbere, apa începe să se transforme în vapori, nu depășește acea temperatură în stare lichidă ci își schimbă starea de agregare.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Good point ! ....insa....

 

Eu cred ca nimeni de pe forumul (sau din tara) asta nu locuieste sau circula zilnic cu IJ-ul la 2000 metri altitudine, loc in care presiunea atmosferica sa faca diferenta in temperatura de fierbere a apei.

 

Lolo, temperaturile la care ajunge pistonul în timpul mersului depășesc 90 de grade (unde, apropo, fierbe unghiu' drept, că apa fierbe la 100o :P ), deci o încălzire ușoară cu lampa sau cu cîteva picături de benzină nu deformează nimic... Da, e mai bine să-l încălzești în apă, dar nu ai mereu posibilitatea asta.

:cheers:

 

Intr-adevar, depasesc 90 de grade. De-aia pistonul e rotund, cilindrul la fel si distanta dintre fusta pistonului si bucsa (camasa) cilindrului e mica. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum nu avea nici o legatura polemica cu ce am scris dar daca tu vrei...... E posibil ca tu sa vorbesti, cand vine vorba de punctul de fierbere al apei, din punctul de vedere al omului care tot schimba altitudinile intre Romania si Italia.

 

Eu zic sa terminam aici. "Colegu"

Wtf ?...nu stiam ca am deranjat pe careva ...scuze.... retrag tot ce-am scris , dar ai luat chestia prea personala... :scratch: ... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Intr-adevar, depasesc 90 de grade. De-aia pistonul e rotund, cilindrul la fel si distanta dintre fusta pistonului si bucsa (camasa) cilindrului e mica. :cheers:

 

Iarăși, de acord cu ce zici, cu alt amendament :P ... plaja de temperatură pe pistonul în lucru variază mult de la calotă pînă la umeri, nu trebuie să-ți explic de ce! Căldura apare ca urmare a exploziei din camera de ardere, dar și ca urmare a frecării pistonului cu peretele cilindrului și a bolțului în umerii acestuia. De asemenea, aceeași căldură disipează tot prin peretele cilindrului, dar și ca urmare a „întîlnirii” cu amestecul combustibil mai rece, care răcește interiorul pistonului mai înainte de a ajunge deasupra pistonului (prin canalele de baleiaj) unde este deja muuult mai fierbinte. De aceea, printre altele, pistoanele corect turnate și corect prelucrate nu au o formă perfect cilindrică, ci tronconică. Dilatarea unui piston diferă în funcție de mulți factori, de aceea nu cred că o încălzire ușoară pentru montaj poate să-l afecteze. Da, dacă cel care face treaba asta încălzește în mod excesiv doar zona umerilor, atunci aceasta poate duce la deformări sau chiar spargere, dar eu mă aștept ca cel care face această operație să nu aibă două mîini stîngi și să aibă și „puțin” simț mecanic.

 

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am încropit la nițică repezeală o schemă electrică pentru Izh Jupiter, în configurația următoare: alternator 12V, punte diode universală, releu regulator universal / de Dacie, releu semnalizare de Dacie cu patru borne (+, -, R Âşi C), bloc siguranțe Âşi contact principal tip Jawa / tractor. Am prevăzut schema cu cele trei diode necesare pentru a menține funcția de martor de încărcare a becului roÂşu din bord.

 

Cu mențiunea că schema nu are pretenția unei lucrări profesionale Âşi nu include neapărat traseele, culorile optime Âşi nici mufele conectoare pentru diversele segmente detaÂşabile, vă rog să mă sfătuiți dacă am legat bine toate firele. Mă interesează în special partea de aprindere (bobine & co) Âşi încărcare. Traseul pentru kill-switch-ul de pe ghidon nu este invenție personală, ci aÂşa figurează în vreo două scheme ruseÂşti pentru Jupiter.

 

Imaginea poate fi mărită făcând click pe ea Âşi apoi mărind-o cu lupa în Picasa.

 

 

Jupiter_2_2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Falnsa adaptare alternator 12V (Planeta 5) pe cartere de IJ 56. Sper sa-ti fie de folos.

 

 

 

Pistonul nu se incalzeste cu lampa sau cu benzina deoarece se va incalzi neuniform si se poate deforma. Cea mai buna solutie este sa-l pui intr-o oala plina cu apa apoi sa lasi apa sa dea in clocot si sa tii pistonul in apa aia clocotita aproximativ 5 minute. Boltul , intr-adevar , se baga la congelator.

ms mult! deci fac flansa asta si pun stator si rotor de planata5 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am încropit la nițică repezeală o schemă electrică pentru Izh Jupiter [...]

Bun, am corectat o scăpare la traseul martorului de neutral. Am profitat de ocazie ca să mai "Âşlefuiesc" un pic schema, care acum arată aÂşa:

 

Jupiter_2_2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...vă rog să mă sfătuiți dacă am legat bine toate firele...

Doar cateva retusuri(vazute in viteza..)

1. + iesire alternator se leaga direct la + baterie.

- Nu se trece prin contact, nu se sectioneaza si nu trebuie protejat prin siguranta. Trebe identic ca cel de rferinta al regulatorului care este corect.

- Sectiunea firului este 4A/mmp daca firul are mai putin de 1m, daca depaseste aceasta lungime se calculeaza la 3A/mmp.

2. Siguranta de la faza lunga/scurta se plaseaza dincolo de comutator, prin doua sigurante individuale, astfel in mers noaptea nu ramai fara lumini(in caz de nevoie)

3. Aprinderea se alimenteaza separat direct dupa +30(gandeste-te ce se poate intampla daca esti in depasire, iti vine cineva din fata si in momentul ala se arde siguranta care printre alti consumatori alimenteaza si aprinderea)

4. Becul de la neutral are la ambele capete masa – nu v-a functiona!

5. Nu toate circuitele sunt protejate.

6. Siguranta rosie trebuie redistribuita – nu are logica, daca se arde nu mai merge nimic. Decat o siguranta generala, mai bine incorporezi un heblu.

Nu m-am uitat si pe al doilea desen(recorectat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Are dreptate nenea Cristi, doar ți-am zis Âşi io, cînd nu funcționează motorul curentul circulă dinspre baterie înspre puntea de diode. Cînd funcționează, invers. Deci nod pentru încărcare Âşi alimentarea întregii motociclete faci pe +-ul punții de diode.

În schema ta bateria se încarcă cumva tocmai prin contact. Nu.

Nu prea am înțeles ce-ai vrut tu să faci cu kill-switcu ăla. E trăznit de simplu - din contact pleacă + în el, de la el mai departe la bobine. Ce dracu bre ??!?

 

Reformuleaz-o după principiul "totul prin contact" Âşi prin kill-switch treci doar bobinele Âşi releul de încărcare. Hai, să te văd!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În schemele originale de Jupiter, kill switch-ul este exact ciudățenia aia pe care am copiat-o Âşi eu. Nici mie nu mi-a plăcut, aÂşa că am "reformulat" după cum poți vedea imediat. Cele două scheme de mai jos nu sunt în forma (estetică) finală, că deja nu se mai înțelege om cu persoană în desen. Refuz să cred că atâtea fire trebuie să stea pe borna pozitivă a bateriei, însă mă interesează să aflu dacă schema e fezabilă Âşi în varianta din dreapta, respectiv cu alimentarea consumatorilor pornind de la baterie:

 

 

Jupiter_2_4.jpg Jupiter_2_4_schumy.jpg

 

 

Blocul ăla de siguranțe există fiindcă încerc să evit folosirea siguranțelor pe fir. Nu găsesc asemenea socluri pe fir care să fie de bună calitate, doar porcării. În plus, îmi place să am un loc centralizat unde să am toate siguranțele, chiar cu prețul unor îngroÂşări de mațe între jug Âşi cutia laterală stânga, unde va sta blocul.

 

Nu sunt hotărât dacă voi trece sau nu pozițiile prin blocul de siguranțe. Contactul de Jawă e conceput să-ți aprindă atât poziția față cât Âşi cea spate când răsuceÂşti cheia pe poziția 1, dar să o stingă pe cea din față (Âşi să aprindă fazele) odată ce-ai comutat pe 2. Pentru trecerea pozițiilor printr-o singură siguranță, compromisul făcut în cele două scheme de mai sus este că am trecut toate luminile de poziție pe borna 58, ceea ce înseamnă că fața va rămâne aprinsă chiar Âşi când pornesc fazele. Dar chiar nu contează :).

 

Mă duc la plajă, poate-mi mai clătesc creierii în valuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la planeta butonu de oprire pune la masa borna bobinei cu firul care vine de la platina, nu trece nici un plus prin el, plusul vine direct din contact

la jupiter nu se poate face la fel? :cheers:

ti-am mai spus doar de cablul de forta de plus ca tre sa fie direct de pe plusul puntii la borna bateriei da vad ca ai uitat ;)

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Cablul de forță... e cam impropriu spus, că doar n-ai nici un demaror electric. E firul gros de plus, mai degrabă :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...însă mă interesează să aflu dacă schema e fezabilă...

 

Schema o poti efectua in sute de combinatii, toate pot fi corecte! Conteaza insa pozitionarea cablajului cat mai ferit si cat mai bine distribuit incat sa ai derivatii scurte si fixate sa nu aibe fire ce atarna, bucle ce agata, etc... apoi sa ti seama de cateva recomandari:

Pe orice contact ai trei pozitii posibile:

1. Oprit – “0”(oprire normala sau garare – nu se alimenteaza nimic)

2. Pornit – “1”(functionare motor - alimentarea tuturor consumatorilor)

3. Stationare – “2”(alimenteaza doar pozitiile pentru opriri pe timp de noapte)

 

- Niciodata nu aprinzi luminile din contact sau alti consumatori in timpul mersului. Comenzile trebuiesc plasate in asa fel incat sa nu fi nevoit sa iei mana de pe ghidon, orice manevra ai vrea sa faci.

- Blocul de sigurante trebuie sa fie compact si nu imprastiat peste tot, plasat intr-o zona ferita dar accesibila. Toate sigurantele alimentate de 15 (+ contact) de unde pleaca fire repartizate catre consumatori. Exista in targ un bloc cu trei relee si cinci sigurante ce-l poti plasa cu usurinta undeva. Sunt socluri de relee si sigurante independente ce se pot cupla intre ele nelimitat(ca lego) in ce configuratie vrei.

- Asa cum ti-am mai spus legaturile dintre borna plus baterie, 30 contact si 30 alternator se fac prin legaturi sigure cu terminale papucite, cositorite si izolate. Alegi fire cu izolatie groasa sau dublezi izolatia cu varnes.

- Circuitul de aprindere este separat(independent) de restul instalatiei, poti pune o siguranta(preventiv).

- Evita sa fracmentezi instalatia cu conexiuni inutile care in timp vor crea probleme(contact electric defectuos prin oxidare si incalzire).

- Cand faci cablajul adauga un fir/doua in plus(iti prinde bine in viitor cand vrei sa adaugi ceva sau daca un circuit "plesneste")...

 

Aceste reguli nu sunt inventate de mine, sunt stabilite in urma unor evenimente(uneori cu un final tragic), ce s-au produs in timp si care astfel pot fi evitate.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri n-am mai fost la plajă. Dar am fugit azi-dimineață să prind răsăritul, întâmplare care m-a prins aruncându-mă ca o focă prin valuri. Drept răsplată, am găsit iarăÂşi capota maÂşinii întredeschisă Âşi bateria furată. Nu Âştiu ce-a fost în capul meu de-am lăsat bateria pe maÂşină. Simplă omisiune. În fine. Cine Âştie un magazin de baterii auto în apropiere de Cinema Republica Âşi Teatrul Fantasio în Constanța?

 

Voi posta mai târziu varianta "finală" a instalației electrice pentru Jupiterul lui Mihăescu. ÂŞi neața!

 

Băăăăi, am văzut adineauri o Planeta 5 prin Constanța, a trecut prin fața garsonierei mele dinspre Cinema Republica către Fantasio, pe Ferdinand! Tobele ridicate ca la sportive, a cui o fi? Ieri am văzut un Nipru albastru chopperizat (Âşi miÂştocuț în sensul ăsta) în dealer-ul moto vis-a-vis de târgul Gorbaciov, lângă cimitir. Am uitat să-i fac poză...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

ÂŞi mi-o trecut prin cap Âşi ideea asta.. (oare s-a mai discutat?)

 

http://www.okazii.ro/biciclete/piese/kilometraj-vitezometru-computer-bicicleta-a116366778

 

Aveți idee? Se merită banii? (oricum n-ar fi mare pierdere)

ÎÂşi face treaba? Arată viteza instant?

Că restul de funcții, sunt bune dacă tot sunt... dar nu sunt vitale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta se numeste "arta". mie personal imi place cum a iesit.alte poze nu ai?eventual detalii cu transmisia? legatura intre cele doua motoare

 

si belarusul Yuri Shif este un mare artist.

 

pfaaaai ma, ce de utilaje.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Sincer Nu Âştiu cît e de apreciat. Pentru că atunci cînd mai Âşi funcționează... da. Dar aÂşa, alea sunt niÂşte chestii pe care le-ar putea realiza Âşi niÂşte puÂştiulică de la profesionala de mecanică. Adică, randamentul e cam......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ÂŞi mi-o trecut prin cap Âşi ideea asta.. (oare s-a mai discutat?)

 

http://www.okazii.ro...leta-a116366778

 

Aveți idee? Se merită banii? (oricum n-ar fi mare pierdere)

ÎÂşi face treaba? Arată viteza instant?

Că restul de funcții, sunt bune dacă tot sunt... dar nu sunt vitale

 

Sunt foarte bune. Am avut eu la Suzuki DRZ 400E. Am cumparat kilometrajul de la Moto-velo din Iasi.....asta asa pentru ca stii bine locatia 67.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta se numeste "arta". mie personal imi place cum a iesit.alte poze nu ai?eventual detalii cu transmisia? legatura intre cele doua motoare

 

Doar fotografia o am.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da Vulpoiule pe receptie, da unde vrei tu sa prinzi senzorul mobil sau pe cel fix, e un pic mai complicat cred, dacă vrei vb la telefon , apropo carcasa de la tine s-a montat si e in regulă, merci de ajutor, dator....... poate saptamâna cealaltă dau o fuga pe la Husi sa dai o mana de ajutor cu telescoapele pe fatza că s-au dus dracului m-ai ales pe drumurile nesimtite din minicipiul IaÂşi.

Poate e o doar o părere dar nu am mai vazut nicaieri intzara un asa oras cu asemea bulevarde, zici ca ieri a trecut armata rosie pe ele, unde nu sunt gropi sunt movile, praguri Âşi canale facute de tiruri, risti sa pici in orice moment, dar aveam Palas ........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Ei las că vii tu la HuÂşangeles dară...

 

Vezi că tot la moto-velo avea Âşi setul de reparație furcă de 36. Sau să vorbesc cu Dany? tot trebe să-mi facă un colet Âşi cu bucÂşele pentru Tîc (ai să-l cunoÂşti cînd vii încoace).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...