Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

as dori sa stiu care dintr-e voi ati folosit carburatoarele K65 si K 68 pareri , avantaje si dezavantaje , eventual si ceva preturi.

 

 

Mersi.

 

eu. pareri aceasi ca si carburatoarele,dif foarte m,ici cu aceleasi performante

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care se mai chinuie cu vechile K-28 in incercarea de a pastra originalitatea am cautat prin cartile mai vechi din bibloteca si am dat de urmatorul articol in Vol. "Motocicleta" 1964. Din pacate acum cand am copiat articolul nu am scanerul langa mine asa ca va trebuii sa va multumiti cu o poza cu telefonul dar promit ca zilele astea scanez poza la rezolutie buna.

 

Carburatorul K28 se compune din urmatoarele parti principale:

- Camera de nivel constanta

- Camera de amestec

- Blocul cu jicloare.

 

Camera de nivel constant se compune din corpul 1 inchis in partea superioara printr-un capac cu garnitura, plutitorul 2 si acul 3.

Pe capacul camerei de nivel constant se afla tija de inecare 4.

Combustibilul soseste in camera de nivel constant printr-o teava fixata in capacul camerei.

Plutitorul, de forma cilindrica, este confectionat din tabla de alama avand grosimea de 0.15-0.20mm.

In interior este gol, prevazut cu un canal pentru trecerea acului.

Acul este confectionat din otel inoxidabil fiind terminat la partea superioara cu un varf de forma conica, care inchide sau deschide intrarea combustibilului in camera de nivel, in functie de miscarile plutitorului.

Acul este fixat de plutitor cu un inel de siguranta confectionat din sarma de otel.

Tija de inecare este actionata de motociclist si serveste pentru a da un plus de combustibil la pornirea motorului pe timp rece, prin impingerea in jos a plutitorului si deschiderea orificiului de intrare a combustibilului in camera de nivel constant.

Pentru a putea fi actionata mai usor tija este prevazuta cu un capac si un arc care tine tija ridicata atunci cand inceteaza actionarea sa.

 

Camera de amestec se compune din corpul 5 in care culiseaza sertarul 6.

Sertarul comanda intrarea combustibilului in camera de amestec cu ajutorul acului de dozaj 7.

Seratarul este comandat de motociclist prin manerul rotativ montat in partea dreapta a ghidonului.

Cursa sertarului se poate regla cu ajutorul unui surub prevazut cu contrapiulita.

Reglarea calitativa a amestecului carburant pentru functionarea la mers in gol se face cu ajutorul surubului 8 asigurat cu o contrapiulita.

Reglarea cantitativa pntru mersul in gol se face cu ajutorul surubului 9.

 

Blocul jicloarelor este format dintr-un corp compus din doua parti bineetansate intre ele prin garnituri de clincherit.

In bloc sunt montate jiclorul principal 11 si jiclorul de mers incet 10.

Legatura intre camera de nivel constant si blocul jicoarelor se face prin canalul 12.

 

Functionarea la mers in gol. Cand motorul trebuie sa functioneze la turatie redusa (la mersul in gol) sertarul se inchide. In acest caz depresiunea formata prin deplasarea pistonului in cilindru scade foarte mult. In juru sertarului se creaza o depresiune foarte puternica care provoaca aspirarea combustibilului din jicloru de mers incet, antrenat in aceasta miscare si de aerul care soseste prin canalele laterale. Aceasta emulsie intra in camera de amestec a carburatorului unde i se adauga aerul absorbit din afara care trece pe sub sertarul aproape inchis si amestecul obtinut intra in cilindrul motorului.

La sarcini mijlocii ale motorului sertarul se deschide mai mult, depresiunea creste si intra in functiune, partial, jiclorul principal (fig26 b.)

Combustibilul care soseste de a camera de nivel constant prin canalul de legatura iese din jiclorul principal si patrunde in camera de amestec, unde este antrenat de aerul absorbit de afara.

Jicorul de mers incet debiteaza o cantitate mai mica de combustibil care se adauga la cea debitata de jiclorul principal. In acest fel functionarea motorului la aceasta sarcina este asigurata.

La deschiderea totala a obturatorului, acul de dozaj se ridica complet, iar combustibilul este debitat direct de jiclorul principal in camera de amestec; aici benzina este antrenata de aerul se afara si intra in cilindru. (fig26 c.)

Acest carburator echipeaza motocicletele IJ 350 si IJ56.

Din aceasta categorie mai fac parte carburatoarele Jikos, Graetzin, Amal si IFA.

 

 

@grafitti_nsn: sper sa iti ajute cumva...

post-13243-0-12537900-1312404741_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU
Din aceasta categorie mai fac parte carburatoarele Jikos, Graetzin, Amal si IFA.

 

cu o mică corectură: carb Jikov, nu Jikos. Care ehipează Jawa Âşi nu are comandă de înecare

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am si eu o intrebare. Am observat ca sunt mai multe modele de carburator K 65(K 65B, K65C, K65N,.....).Si am inteles ca fiecare ar fi pt. un alt tip de moto (Voschod, Minsk, Planeta 5, etc). Acu va intreb, aceste modele de K 65 sunt diferite in interior sau au fiecare kitul de jigloare diferit pentru fiecare tip de moto la care sunt folosite?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am si eu o intrebare. Am observat ca sunt mai multe modele de carburator K 65(K 65B, K65C, K65N,.....).Si am inteles ca fiecare ar fi pt. un alt tip de moto (Voschod, Minsk, Planeta 5, etc). Acu va intreb, aceste modele de K 65 sunt diferite in interior sau au fiecare kitul de jigloare diferit pentru fiecare tip de moto la care sunt folosite?

 

 

 

Au chit de jigloare diferit in functie de cc al fiecarui motor pt care este destinat. Au gurile de aspiratie si canalele de vid diferite,tot din acelasi motiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

imi cer scuze dar nu prea am timp sa caut din urma. imi puteti spune unde gasesc si io niste segmenti pt planeta 5, nu filtru de aer si o galerie de admisie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de vanzare ij planeta 5

omologat.asigurare,itp valabile

pret fix 20 milioane

mai lasat masca

superpa motocicleta

la cat ai muncit la ea nu te doare inima s-o dai la banii astia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer ma doare.dar situatia ma c-am impinge

daca imi rezolv problemele saptamana asta nu o mai dau

am cumparate o gramada de chestii pt ea,,,,,de la faruri,vopsea,,,bi-xenon,,etc

o sa vad

anuntu nu e valabil decat cateva zile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAlutare cautand printre fiare am gasit un rezervor si o codita cu tot cu stop de IZH Planeta 5. Preturi 50 ron rezervoru si 25 ron codita cu stopul. Poze:

post-7445-0-95514000-1312826167_thumb.jpgpost-7445-0-96116400-1312826179_thumb.jpgpost-7445-0-08554700-1312826188_thumb.jpgpost-7445-0-54265100-1312826200_thumb.jpg

Telefon 0740026334 sau PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut, am o mare mare problema cu Planea mea, adica imi rupe suruburile dintre roata dintata si pinionul de antrenare a rotii spate, se freaca capetele suruburilor de carcasa exterioara a franei si de tija orizontala de actionare a franei, pana mi le reteaza. am ramas cu ea in drum, am bagat-o intr-o parcare undeva la iesire din bacau. ma duc maine sa o repar s primul lucru care imi trece in minte e sa scot cumva mecanismul de frana al rotii spate(tijele).

Acum nu stiu de ce nu se centreaza bine roata dintata, am observat ca rulmetul din pinion este slabit, se misca axial f usor in camasa butucului si uneori imi joaca spatele de zici ca danseaza, nici nu pot sa intru intr-o curba fara sa reduc.

vrea sa ajung cumva in iasi cu ea si dupa aia mai vad, asa ca niste sfaturi m-ar ajuta fff mult. Ce mama ma-sii sa-i mai fac macar sa ajung acasa ca m-a innebunit.

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai uita la Bursa, aki gasii imedit Ijul lui Edikv, la 550 lei, pret de pomana.

 

 

 

 

Ms, il stiam dar eram indecis... am zis sa mai caut cateva sa vedem poate poate... :cheers:

 

 

 

 

Bun... deci m-am interesat de ij-ul 56 al lui edi si este prea mult de munca pentru mine... asa ca cei cu IJ-uri 56 la vanzare sa ma caute aici sau prin pm. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este deloc prea mult de munca la el......la cum arata IJ-ul ala ..... in 3 saptamani e gata. Daca il iei iti promit ca o sa ai 100% suport din partea mea in vederea reconditionarii. Nu mai lasati fratilor motocicletele sa dispara pe la centre de fier vechi! Intrebare : DE CE CREDETI CA SUNT ASA IEFTINE SI DES INTALNITE IJ-URILE 56 PE MELEAGURILE NOASTRE ?

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...