Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator MosRahao

La IJ 4, scaunul atasului se aseaza pe 4 "butoni" de cauciuc, prinsi pe cadrul scaunului. Doi am, doi nu... Se intampla sa aiba careva de vanzare doi astfel de butoni? Daca da, as vrea sa-i cumpar eu. Multumesc!

 

Diametrul partii pe care se sprijina este de 20 mm si inaltimea de cca 7 mm. Butonul trece printr-o gaura cu diametrul de 10 mm - avand, desigur, o "excrescenta" ce-l impiedica sa iasa din respectiva gaura a cadrului de scaun. Asa arata:

 

post-67793-0-34056800-1382774388_thumb.jpgpost-67793-0-64186700-1382774401_thumb.jpg

 

buretele nu este un burete ordinar ci cauciucat si cu o anumita forma.

 

Exact! Dar din bucata de burete nou "se ciopleste" forma necesara. Cel original este acesta:

post-67793-0-26733700-1382774974_thumb.jpg

post-67793-0-21965900-1382774984_thumb.jpg

post-67793-0-68149600-1382774996_thumb.jpg

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Vezi ca avem un tapiter pe forum! Spune-i dimensiunile si intreaba-l cat cere pe burete!

 

Multumesc, il stiu - este probabil vorba de Darian. Am si vorbit cu el mai demult, e baiat bun insa am inteles ca nu sta foarte bine cu timpul... Probabil am sa caut o pravalie care face si tapiterie auto/moto - trebuie sa aiba burete potrivit cat si vinilin de mai buna calitate.

 

S ar putea sa am eu acesti butoni, iar daca nu ii am o sa iti dau altii facuti insa mult mai buni. Am si niste stopuri de atas de iupiter.

 

Ar fi super daca ai avea doi asemenea butoni! In ce priveste stopul, mi-ar trebui unul singur, daca il ai in stare foarte buna il cumpar eu. Sistemul de prindere e acesta, probabil ca la acelasi stop ne referim:

post-67793-0-73149200-1382775683_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

....lampa atas Jupiter @Festina Lente - lampa ce o ai tu pe atas e de Jawa.

 

stiu, tocmai de-aia caut un stop potrivit (btw, cea de Jawa e de vanzare)

 

la scaunele mele de iupiter, buretele nu este un burete ordinar ci cauciucat .

 

dealtfel foarte prost ales de constructorul sovietic - nepotrivit - bagai de seama: m-a pus draqul sa-l spal pe cel de la spatar si de ieri inca nu s-a scurs apa din el, desi l-am mai si stors de 30 de ori. are o capacitate extraordinara de a retine apa, ceea ce e al naibii de nasol pentru un scaun de atas...

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se comporta buretele cu densitate mare. Retine apa mult timp. Si cel folosit la auto la fel este. Cat despre "burete cauciucat" (ma refer la cel de la scaunele ataselor de IJ Jupiter)....acel burete nu este cauciucat ci este nedebavurat si este folosit asa doar pentru a avea o densitate mai mare pe suprafata exterioara, pentru o rezistenta mai mare insa pe termen scurt (impropriu spus "termen scurt" avand in vedere faptul ca aceste atase au cativa zeci de ani vechime).

Buretele ce-l ai vad ca nu e deteriorat prea tare. Pentru reparatie iti trebuie o bucata de burete pe care o poti lipi cu prenadez. Inainte de lipire decupeaza din cel ros o bucata paralelipipedica in care poti lipi foarte usor o alta bucata de burete chiar daca e de alta densitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Festina, de ce nu cauti un croitor care sa confectioneze mai multe huse pentru atasul de jupiter4 dupa modelul original care il ai tu ....eu ma bag fara probleme la una , daca se poate binenteles.

 

Pai o sa studiez problema, dupa ce voi merge la un tapiter cu scaunul meu si partile laterale de vinilin, alea lipite pe un carton (care si el va trebui schimbat la atasul meu, fiind mucegait). Probabil cotierele o sa le depozitez, pentru mai tarziu; nu imi place designul lor - poate ma gandesc la altceva in locul lor, in timp... Spatarul o sa-l pastrez asa cum e (dealtfel e intr-o stare satisfacatoare). O sa anunt aici cat a costat si daca vor mai fi doritori, voi anunta si locul & persoana de contact. Desigur, doar daca voi fi multumit de lucrare si merita recomandat omul.

 

Eu nu am sa ma bag insa ca sa intermediez nimic de genul acesta, doar voi posta poze si detalii - numai in caz ca voi fi multumit.

 

Buretele ce-l ai vad ca nu e deteriorat prea tare. Pentru reparatie iti trebuie o bucata de burete pe care o poti lipi cu prenadez. Inainte de lipire decupeaza din cel ros o bucata paralelipipedica in care poti lipi foarte usor o alta bucata de burete chiar daca e de alta densitate.

 

E deteriorat. Se macina.

 

Cred ca a stat apa in el si de la inghet-dezghet a crapat asa, altfel nu imi explic de ce structura buretelui de la spatar e ok si a scaunului nu. Am sa caut o solutie de inlocuire totala a buretelui de la scaun, e prea praf. Din pacate, nu merge carpit, asa cum zici - desi era bine, dar nu e vorba doar de ciupiturile de la caine ci de structura materialului. N-o sa ma zgartzomanesc acum, la sfarsit, cand aproape e gata motoreta...

 

Stii cum se zice: Unde merge mia, merge si suta... :rolleyes:

 

Acum structura scaunului e gata pentru noul burete si o alta tapitzerie, iar spatarul asteapta uscarea buretelui.

 

Astazi si ieri am tot mesterit diverse chestii marunte. Dar importante pentru motocicleta. Inca mai sunt o sumedenie de chestii mici de pus la punct... Revin cu rugamintea: daca are careva un senzor pentru frana fata, bun si functional - desigur il cumpar - multumesc!

 

Nu stiu exact daca sa las portbagajul asa, sau la primavara sa-l sablez si sa-l cromez iarasi. As fi tentat sa-l las asa... Am vopsit cu un spray cu crom partile laterale si am inlocuit suruburile de prindere, cu unele mai fatzoase, de la Hornbach. sub fiecare este acum si o garnitura.

 

Am pus la locul lor si emblemele laterale de pe rezervor.

 

Interiorul atasului probabil ca va fi rosu inchis. Botul atasului nu va mai fi alb ci tot rosu, aprins, in culoarea restului motocicletei.

 

 

post-67793-0-82583000-1382795792_thumb.jpg

post-67793-0-28929200-1382795806_thumb.jpg

post-67793-0-33181000-1382890564_thumb.jpg

post-67793-0-68320400-1382890654_thumb.jpg

post-67793-0-94825200-1382890747_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Cum vad ca un stop de tip IJ4 pentru atas nu gasesc, am sa montez stopul meu de Planeta 5, de pe aripa veche a atasului de P5, cu tot cu suportul aferent. Stopul e nou nout si suportul e in stare foarte buna, reconditionat de mine in vara trecuta. Totusi, daca are careva un stop de IJ 4 in stare perfecta, il cumpar eu, imi place forma lui mai mult decat forma patratzoasa de la P5.



...pe banda galbena poti adauga planeta Jupiter.

 

draga Lolo, sunt atat de multe de adaugat pe banda galbena... :-))))



Daca reusesc sa-l gasesc .... ti-l donez insa in momentul de fata stau foarte prost cu timpul. Poti cauta in continuare daca "arde"

 

Arde. Am nevoie de senzorul functional pentru ITP.

 

In plus, e si o chestie de siguranta. Nu ma simt confortabil stiind ca pun frana si nu sunt vazut de cei din spate. Te rog, daca ai un asemenea senzor si in stare buna, cauta-l si zi-mi pretul lui. Il cumpar, prefer asa unei donatii... :cheers:



Pentru piesele de prindere a prelatei de la atas am gasit tot la Hornbach niste chestii potrivite (o sa pun ulterior pozele lor) - si tot acolo, am gasit capse pentru prelata, inclusiv cu cheia pentru montajul capselor. Sper sa gasesc material de prelata la tapiterul la care voi merge pentru scaunul atasului, dar sunt multumit ca piesele de prindere cat si capsele le-am gasit deja.

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Daca ai ceva timp liber .... suna-ma.

 

Man, prea mult timp liber nu mai am... dupa ce de vineri si pana azi am tot mesterit la fieratanie, cei dragi mie au de asemenea nevoie de timpul meu. Cat si eu de al lor... Rugamintea mea e ca in masura in care iti sunt disponibile lucrurile de care am scris ca as avea nevoie, sa imi scrii un PM, desigur cu pretul aferent... Toate bune sa fie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Intr-un final am reusit sa intru in posesia tinichelei verzi iar saptamana viitoare voi avea si actele astfel incat s-o bag pe rolul fiscal.

Motoreta scanteieste, benzineste si chiar si porneste destul de usor. Lasata o saptamana bateria (6V) se ofileste (probabil are un consumator/scurt pe undeva).

Prima impresie : zgomot mare la relanti - in mers se linisteste, fum mult, cateodata refuza sa intre in a doua sau a treia dar o ia pana la urma, are un joc la ghidon; la 1,85m ai mei mi se pare ca stau putin inghesuit si parca si schimb greu vitezele din cauza spatiului mic.

 

Am de gand ca peste iarna sa o aduc in stare tehnica buna, sa o trec pe 12v si apoi sa ii dau o vopsea dupa placul meu. In primavara => RAR, ITP, RCA, inmatriculare

 

Ajutati-ma va rog cu ceva informatii / ordinea asupra lucrurilor pe care ar trebui sa le urmaresc astfel incat sa functioneze cat mai bine si nu ma lase in drum pe viitor.

 

Alex

post-42513-0-92020600-1382951370_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine la Jupi3, se aude de asemenea un zgomot pronuntat la relanti (de hîrșîială) iar lantul de transmisie primara pare alungit.

Să trag de el așa sau e urgent să-l schimb?

ps: moto are carb k62. merită păstrat sau să revin la unul original (k32 parcă)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut din nou,

 

Astazi vreau sa merg cu atualul proprietar sa scoatem duplicat dupa carte identitate!

 

Pe urma as incerca sa pornesc mobra! Cateva sfaturi legat de aprindere (daca se poate si poze), cum se regleza si la ce sa mai umblu inainte sa-i dau pedala se poate? Nu mai am timp sa rascolesc topicul de la inceput. Astept sfaturi si indrumari pentru a porni o motocicleta ce sta de multi ani!

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am timp sa rascolesc topicul de la inceput. Astept sfaturi si indrumari pentru a porni o motocicleta ce sta de multi ani!

Sa in teleg ca nu conteaza ce moto vrei sa pornesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Pe urma as incerca sa pornesc mobra!

 

Eu cred ca cel mai intelept ar fi sa nu o pornesti singur, ci sa rogi pe unul dintre cei priceputi sa te ajute la operatiunea asta... Cred ca e cea mai buna varianta, nu cred ca nu se va gasi un motociclist (cu experienta) din orasul tau disponibil sa te ajute. Poate ca un prim pas ar fi sa precizezi marca si modelul motoretei si orasul.

 

Bafta mare! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, l-am luat :mexicanwave: :mexicanwave: :mexicanwave: !!!

 

Am incercat sa-l pornesc pe fuga, dar nu a vrut!

 

Pentru pastrare avea motorina in rezervor si ulei in capatul pistoanelor! Am golit rezervorul, l-am clatit cu benzina si i-am pus 3 litri benzina cu amestec! Prima data am pus o baterie de 12V-8 amperi dar am legat-o invers (am crezut ca firul gros este plus) Chestia este ca farul se aprindea indiferent de cum legam bornele! Am vrut sa scot bujiile (sa le verific si sa vad daca dau scanteie), dar motorul era prea murdar pe langa bujii si nu am vrut sa-mi cada mizerie in chiulase!

 

Contactul am vazut ca are 3 pozitii (prima este in stanga cand bagi cheia, a doua pe mijloc iar a treia pozitie spre dreapta)! In ce pozitie trebuie sa stea cheia cand pornesti motorul? Dar butoanele din stanga si dreapta ghidonului? Dupa ce am pus bornele cum trebuie, indiferent de pozitia contactului (cu sau fara cheie), becurile bordului stateau aprinse (posibil contact oxidat sau imperfect)!

 

Atasul am vazut ca are o gaura considerabila in podea! Ce tabla ati folosit pentru schimbarea podelei? Este buna de 3 sau 4 milimetri?

 

La RAR daca nu am parbriz la atas este vre-o problema?

 

Motocicleta am dus-o la curtea unui prieten pentru moment! In functie de timp, voi trece pe acolo sa scot piese de pe mobra pentru a le reconditiona! Prima data al scoate motorul!

 

Astept sfaturi si indrumari! Bafta!



Ps: Am rugina pe cercuri si pe spite! Ce pot sa le fac? Sa despitez rotile, sa curat spitele si sa le vopsesc? Dar cu cercurile? Mi-ar placea sa fie ca atunci cand au iesit din fabrica!

post-73046-0-84498800-1383203820_thumb.jpg

post-73046-0-22945800-1383203823_thumb.jpg

post-73046-0-43916600-1383203825_thumb.jpg

post-73046-0-92368100-1383203827_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...