ZIDU' Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 DA, se ia in calcul tipul de finisare al suprafetei de racire cat si culoarea ei !!! Culoarea neagra va elimina cea mai mare cantitate de caldura. In acelasi timp diferenta de suprafata efectiva intre un obiect lustruit si unul mat - de acelasi fel este semnificativa - procente bune. Un punct de plecare pentru informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_sink Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 cum s-a zis mai sus balamaua are vina ei la IJ , nu trebuie decat sa se slabeasca putin surubul ca pedaua sa numai stea pe pozitie. toba o poate rezolva cu un petic de tabla de inox de preferinta 1mm sa reziste pe viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Pentru toți „toma necredincioșii”: „Un rol important il are si starea suprafetei piesei. Suprafetele netede favorizeaza desprinderea camasii de vapori de la calefactie, pe cand cele rugoase si, mai ales, neuniformitatile geometrice (intranduri, gauri) retin vapori si micsoreaza capacitatea de racire in domeniul temperaturilor ridicate.” Zău că mai sînt o droaie de lucruri pe care nu le știu, dar mai citesc din cînd în cînd, mai caut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 (editat) ce vapori ? nu prea ai proces de evaporare acolo Editat Ianuarie 7, 2014 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 (editat) Zidule, d-aia am pus link, să citească lumea, unii învață, unii nu, unii cred ce scrie acolo, alții nu. Ăla e un referat, nu-i obligatoriu să fie sută la sută corect, dar e un punct de plecare... Nici nu se referă strict la motoare... Editat Ianuarie 7, 2014 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Uite, am mai intalnit opinia asta si mie mi se pare mai curand un mit. In ce procent se pierde oare suprafata prin lustruire? Si cat de mult sa afecteze racirea faptul ca aerul "aluneca" pe suprafata in loc sa se "poticneasca" pe aceasta? Sa fi fost oare socotite - la calculul necesar al suprafetei de racire - si bavurile & suprafata imperfecta rezultata in urma turnarii pieselor ? suprafata imperfecta e lasata asa fiindca e mai ieftin si fiindca creste suprafata de radiatie. Daca zici ca e un mit, poate totusi esti de acord ca o suprafata mare radiaza caldura decat o suprafata mica. Nu are treaba cu "alunecarea" si "poticnirea". Sunt mai multe molecule de aer in contact cu radiatorul si mai multa caldura se transfera. Daca ai o suprafata metalica lustruita perfect oglinda de dimensiune l x L, atata e si suprafata ei, L x l. Cu cat e mai rugoasa, incepe sa arate ca o suprafata fractala. http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal O sa ramai uimit procentul care se pierde prin slefuire. E ca si cum ai masura de sus cat tarm are Norvegia, dupa aia dai zoom si vezi ca mai are si fjorduri si golfuri si te trezesti ca tocmai s-a dublat lungimea tarmului. Si mai dai zoom si vezi ca fjordul nu e elipsoidal si tot asa. La o suprafata lustruita poti sa tot dai zoom ca e degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 (editat) O sa ramai uimit de procentul care se pierde prin slefuire. E ca si cum ai masura de sus cat tarm are Norvegia, dupa aia dai zoom si vezi ca mai are si fjorduri si golfuri si te trezesti ca tocmai s-a dublat lungimea tarmului. Da! E foarte sugestiva comparatia si probabil ca acesta este fenomenul si in cazul suprafetelor slefuite/neslefuite de pe motoretele noastre. Totusi, chiar poate influenta intr-atat de mult - in rau - racirea motorului o suprafata slefuita? Inca o intrebare: piesele alea doua, mari, de aluminiu care ascund fltrul de aer si robinetul de benzina la IJ sunt deseori indepartate de multi posesori, indeosebi vara, sub pretextul ca ajuta la racirea motorului. Totusi, inseamna o suprafata consistenta de radiere indepartata. Patru fete ori ~ 30 x 20 cm. Cam un metru patrat, aproximativ... De culoare neagra. Eu cred ca si acestea preiau si disipa o parte din caldura produsa de motorul motocicletei. Este corect sau nu ca aceste piese sa fie indepartate? Iar murdaria care se depune pe suprafetele finisate imperfect nu cumva astupa suprafata rugoasa, diminuand astfel suprafata si incetinind dispersia caldurii (contrar suprafetei lucioase, care nu retine mizerie) ? Editat Ianuarie 7, 2014 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Nu este corecta indepartarea lor. Isi au rostul lor util pe motocicleta. Capacele unitatii carburatie sunt montate pentru a proteja filtrul de aer. Mie mi s-a oprit motorul , in mers , pe ploaie , din cauza ca nu le aveam montate. Pe timpul ploii a fost suficient o rafala de vant si filtrul de aer mi-a aspirat apa, apa ce a ajuns in carterul sec, motiv pentru care n-am mai putut porni motocicleta decat dupa vreo 50 de pedale date cu decompresorul deschis. La Planeta 5 gura de aspiratie a aerului ( a filtrului de aer ) este destul de mare, putand fi infundata de frunze, noroi, praf s.a. Capacele unitatii carburatie nu ajuta la racirea motorului, ba dimpotriva , motiv in plus pentru a nu slefui carterele si capacele motorului. Iar murdaria care se depune pe suprafetele finisate imperfect nu cumva astupa suprafata rugoasa, diminuand astfel suprafata si incetinind dispersia caldurii (contrar suprafetei lucioase, care nu retine mizerie) ? Asta tine de intretinerea motocicletei , chestie ce trebuie facuta de orice detinator de IJ , mai ales dupa ce afla cele scrise in posturile de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 praful nu se lipeste, si mizeria de pe ploaie raceste cu apa. Apoi mai treci printr-un vad, pe la o benzinarie si dai un jet. Alea lucioase mai mult stergi la ele decat te dai. Stii tu, pe oglinda se vede si amprenta. Acuma fizic, mizeria face priza mai buna la lucios decat la o suprafara rugoasa unde contactul e doar pe varfuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Capacele unitatii carburatie nu ajuta la racirea motorului, ba dimpotriva , motiv in plus pentru a nu slefui carterele si capacele motorului. pai de ce sa nu ajute? chiar daca nu fac parte din motor, sunt in contact cu acesta si mai ales aluminiul ala gros de 2-3 mm preia caldura si o disipa pe suprafata mai mare, nu? ma gandesc si eu, nu te contrazic, poate gresesc. mizeria face priza mai buna la lucios decat la o suprafara rugoasa unde contactul e doar pe varfuri. totusi, sunt tentat sa cred ca mizeria se fixeaza in interiorul suprafetei rugoase, la spalare fiind indepartata doar cea de pe varfuri. cred ca e pe dos fata de cum spui, ca exemplu: daca mazgalim cu ulei si praf o bucata de sticla si o bucata de smirghel, doar de pe sticla vom indeparta (aproape) toata mizeria iar de pe smirghel doar o foarte mica parte din ea. revenind la situatia noastra: eu cred ca mizeria acumulata pe suprafata rugoasa a motorului tinde sa-l aduca pe acesta la aceeasi suprafata cu cel lucios, cu diferenta ca "suprafata zimtata" este umpluta cu un mix de praf si ulei, care diminueaza disiparea caldurii. gresesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 pai de ce sa nu ajute? chiar daca nu fac parte din motor, sunt in contact cu acesta si mai ales aluminiul ala gros de 2-3 mm preia caldura si o disipa pe suprafata mai mare, nu? ma gandesc si eu, nu te contrazic, poate gresesc. Tocmai asta e . Nu trebuie sa ajute la racirea motorului ci la incalzirea combustibilului, pentru o ardere mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 MAi e o situatie in care pedala loveste in tobe - nu ai pe motor tobele sin soiul gandit original sa fie acolo - daca ai tobe de jupiter mai nou - sigur asta e motivul. Poti evalua jocul de care zice lolo dand pedala in punctul din dreptul tobelor si miscand de ea sa vezi daca e ferma sau daca se plimba in toate directiile (jocul poate fi in capac sau in balamaua pedalei) Nu lustrui motorul - pierzi suprafata de racire sis nu e asa sanatos multumesc de faturi insa cand am zis k vreau sa il vopesec in camp electrostatic sau sa il lustruiesc (flex si perie de sarma, atat si nimic mai mult) ma refeream la cartarele de la cutia de viteze si capacele laterale (ambreiaj si aprindere ) atat nu si la cilindri. credeti k ar fi vreo problema de racire ? Nu este corecta indepartarea lor. Isi au rostul lor util pe motocicleta. Capacele unitatii carburatie sunt montate pentru a proteja filtrul de aer. Mie mi s-a oprit motorul , in mers , pe ploaie , din cauza ca nu le aveam montate. Pe timpul ploii a fost suficient o rafala de vant si filtrul de aer mi-a aspirat apa, apa ce a ajuns in carterul sec, motiv pentru care n-am mai putut porni motocicleta decat dupa vreo 50 de pedale date cu decompresorul deschis. La Planeta 5 gura de aspiratie a aerului ( a filtrului de aer ) este destul de mare, putand fi infundata de frunze, noroi, praf s.a. Capacele unitatii carburatie nu ajuta la racirea motorului, ba dimpotriva , motiv in plus pentru a nu slefui carterele si capacele motorului. Asta tine de intretinerea motocicletei , chestie ce trebuie facuta de orice detinator de IJ , mai ales dupa ce afla cele scrise in posturile de mai sus. ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Tocmai asta e . Nu trebuie sa ajute la racirea motorului ci la incalzirea combustibilului, pentru o ardere mai buna. Corect! Dar simt eu ca ajuta si la disiparea caldurii (da, inclusiv si prin incalzirea aerului aspirat). Inca o intrebare: cum e corect sa tii cotul ala de cauciuc care aspira aerul spre filtru: cu "gura" spre motor sau spre aripa din spate? Al meu e spre motor, am vazut si la altii la fel dar daca e orientat spre spate, unde ar fi dezavantajele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 multumesc de faturi insa cand am zis k vreau sa il vopesec in camp electrostatic sau sa il lustruiesc (flex si perie de sarma, atat si nimic mai mult) ma refeream la cartarele de la cutia de viteze si capacele laterale (ambreiaj si aprindere ) atat nu si la cilindri. credeti k ar fi vreo problema de racire ? ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ? Nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 (editat) @ Festina Lente - Spre motor, pentru a aspira aer cald. multumesc de faturi insa cand am zis k vreau sa il vopesec in camp electrostatic sau sa il lustruiesc (flex si perie de sarma, atat si nimic mai mult) ma refeream la cartarele de la cutia de viteze si capacele laterale (ambreiaj si aprindere ) atat nu si la cilindri. credeti k ar fi vreo problema de racire ? ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ? "Caltii" respectivi trebuiesc unsi cu ulei ca atunci cand aerul trece prin filtrul de aer firicelele de praf sa ramana lipite de fibrele respective, sa nu ajunga in motor. Editat Ianuarie 7, 2014 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 ca ai adus vorba de filtrul de aer> in el in afara de cei ,sa le spunem, caltzi, suporti, etc. se baga si ulei ceva ? da. filtrul meu de aer are inauntru un fel de tambur din nylon. acesta trebuie umezit cu ulei special pentru filtru de aer (sau cu ulei pentru mecanisme fine, cum ar fi cel pentru ungerea armei sau a masinii de cusut). el nu trebuie sa fie "uscat". (unii posesori de ij il umezesc si cu uleiul pentru amestec dar acesta e destul de vascos pentru aceasta folosire). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 da. filtrul meu de aer are inauntru un fel de tambur din nylon. acesta trebuie umezit cu ulei special pentru filtru de aer (sau cu ulei pentru mecanisme fine, cum ar fi cel pentru ungerea armei sau a masinii de cusut). el nu trebuie sa fie "uscat". (unii posesori de ij il umezesc si cu uleiul pentru amestec dar acesta e destul de vascos pentru aceasta folosire). Eu am tot vazut filmulete pe youtube su zicea ca ala e ulei din benzina care nustiu cum ajunge,si trebuie scos.Oricum,daca zici ca trebuie,atunci asa e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Nu Mecanica nu cunosti, gramatica limbii romane nu cunosti......matematica sti ? Cat fac 2 plus 2 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 @ Festina Lente - Spre motor, pentru a aspira aer cald. "Caltii" respectivi trebuiesc unsi cu ulei ca atunci cand aerul trece prin filtrul de aer firicelele de praf sa ramana lipite de fibrele respective, sa nu ajunga in motor. aha! multam mult, bamiam eu ceva si cum am auzit k esti tata-l ij-urilor te mai intreb o chestie?mi-am cumpart cutiute magice de la gotronic pe 6 V si mi-ar fi mai usor sa le leg cu - la masa motocicletei ce trebuie sa fac k sa am minus pe masa si plus in retea, cum mi se pare normal de altfel, si sa nu bulesc incarcarea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Mecanica nu cunosti, gramatica limbii romane nu cunosti......matematica sti ? Cat fac 2 plus 2 ? 2 plus 2 fac 6.Eee,vezi ca stiu.Eu sunt dornic insa sa invat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 (editat) Nu daca zici ca trebuie,atunci asa e abtine-te de la sfaturi. asculta la cei priceputi, asa cum fac si eu. spune-ti parerea, fara a fi insa categoric atunci cand tu habar nu ai (altfel, derutezi alti cititori ai forumului). esti suficient de iritant si fara sa dai sfaturi prostesti, abtine-te. inclusiv de la a fi obraznic, ca si aici: 2 plus 2 fac 6.Eee,vezi ca stiu. Editat Ianuarie 7, 2014 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 abtine-te de la sfaturi. asculta la cei priceputi, asa cum fac si eu. esti suficient de iritant si fara sa dai sfaturi prostesti, abtine-te. inclusiv de la a fi obraznic, ca si aici: Ok,gata.Imi pare rau.Ma voi abtine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Copile ..... mergi si vezi-ti de scoala. Scoala , pentru tine , e mult mai importanta decat mecanica sau forumurile moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 2 plus 2 fac 6.Eee,vezi ca stiu.Eu sunt dornic insa sa invat nu dor sa inveti dar te bagi si u ca chilotii in (sti u unde) parca am am mai discutat pe undeva si ti-am zis k iti inteleg dorinta de afirmare dar incearca sxa te afirmi cu ceva benefic si nu cu sfaturi de kakat pe care crezi u k sunt bune. uneori e mai bine sa taci si sa iti vezi de putzulica ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 nu dor sa inveti dar te bagi si u ca chilotii in (sti u unde) parca am am mai discutat pe undeva si ti-am zis k iti inteleg dorinta de afirmare dar incearca sxa te afirmi cu ceva benefic si nu cu sfaturi de kakat pe care crezi u k sunt bune. uneori e mai bine sa taci si sa iti vezi de putzulica ta Ok.Am mai spus ca imi pare rau.Am gresit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.