cobra86 Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 multam de raspuns ciupike........erea ciudat ca un j4 sa aiba anul fabricatiei 74........ca de altfel pozele arata un jupiter 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 Poate vreo "intelepciune" de la RAR a considerat ca e Jupiter 4 acel Jupiter 3, asa ca noul proprietar va avea de dus putina munca de lamurire sa o treaca corect in noul certificat. Ori poate in CIV e trecut corect si atunci e mai usor. Mesaj completat Revin si in legatura cu tema condensatorului si rolul sau in aprindere. Se confirma ceea ce spuneam cu descarcarea de energie in bobina. In legatura cu durata inchiderii platinelor, "cat timp contactele ruptorului sunt inchise, prin infasurarea primara trece un curent de scurt circuit care produce un flux de reactie al indusului". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 Referitor la Jupiter, nu stiu de ce in talon trebuie sa scrie ca e 3, 4 sau 5.La VW Golf scrie ca e 1, 2, 3, 4, etc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_motor86 Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 Referitor la Jupiter, nu stiu de ce in talon trebuie sa scrie ca e 3, 4 sau 5.La VW Golf scrie ca e 1, 2, 3, 4, etc? dap buna intrebare .........''inca o chestie de discutat '' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 La Golf poate ca nu scrie in talon pt ca nu scrie nici pe masina. Dar la Jupiter 4 si 5 scrie si pe motociclete lateral pe cutia acumulatorului. Iar daca tot dai banu' parca ti-ar placea sa stii ca totul e "ca la carte" si la propriu si la figurat. Mesaj completat Cineva de aici imi ceruse pe PM poze cu alternatorul pe IJ dar eu am sters mesajul si nu stiu cine era interesat. Asa ca am facut poze azi si le afisez aici. Oricum poatele place si altora solutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twotimer Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 sal. are careva plasticele de pe rezervorul de festival? salutare,nu avetzi careva ,din intimplare vreo platina buna pt ij'56 ??dak avetzi nevoie de vreo piesa,orice pt ij'56 scrietzimi pe drunk_punk_vii@yahoo.com ,s-au contactatzima pe nr de tel 0746874266. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Am gasit un atas de if festival daca este interesat cineva sa dea pm. sau tel 0727853972, 0741583622. Atasul are toate prinderile poate fi restaurat, arata o.k. mai putin partea din spate unde este porbagajul. care trebuie refacuta. Atasul se afla langa Campulung Muscel jud Arges. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 cumpar urmatoarele piese de ij : - cheie torpedo ; - cheie olandeza ; (doar daca are pansonul IJ) - filtru aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciupike Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Buna ziua dragi tovarasi posesori de IJ-uri.. Saptamana aceasta mai exact luni,am schimbat setul motor(cilidrii,pistoane,segmentii..toate la cota 0..segmentii si pistoanele aveau vopsea) si dupa ce i-am facut un rodaj{cam 1000 pedale la rece ,3 litri de benzina consumati in garaj la relanti (in reprize cu pauze de racire)} am facut prima iesire sa vad cum se comporta.Dupa primi 15 km (mers lejer fara a forta motorul) s-a auzit un sunet metalic tic tic tic tic....care s-a amplificat si s-a oprit motorul.Dupa 10 secunde a pornit din nou dar de data aceasta am mai mers doar vreo 3 km si aceasi problema.Pauza de tigara aferenta am pornit si am fost prins de o ploaie puternica dar am reusit sa fac inca 40 de km fara sa mi se opreasca sau sa apara sunetul metalic(am intalnit acest sunet descris in alt topic ca fiind ,,ca din Razboiul stelelor'' sau ,,ca de ciocan care se amplifica'')A doua zi caldura mare afara...problema a aparut din nou de indata ce se incingea motorul. BUN...eu am sa desfac motorul dar astept sugestii spre ce sa imi indrept atentia in mod special.A doa problema: stie cineva unde se gasesc buji cu filet pe 18?? M 18? Va multumesc si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 strange motorul inca. trebe luat 1-2 sutimi din piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baltazar Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Buna ziua dragi tovarasi posesori de IJ-uri..Saptamana aceasta mai exact luni,am schimbat setul motor(cilidrii,pistoane,segmentii..toate la cota 0..segmentii si pistoanele aveau vopsea) si dupa ce i-am facut un rodaj{cam 1000 pedale la rece ,3 litri de benzina consumati in garaj la relanti (in reprize cu pauze de racire)} am facut prima iesire sa vad cum se comporta.Dupa primi 15 km (mers lejer fara a forta motorul) s-a auzit un sunet metalic tic tic tic tic....care s-a amplificat si s-a oprit motorul.Dupa 10 secunde a pornit din nou dar de data aceasta am mai mers doar vreo 3 km si aceasi problema.Pauza de tigara aferenta am pornit si am fost prins de o ploaie puternica dar am reusit sa fac inca 40 de km fara sa mi se opreasca sau sa apara sunetul metalic(am intalnit acest sunet descris in alt topic ca fiind ,,ca din Razboiul stelelor'' sau ,,ca de ciocan care se amplifica'')A doua zi caldura mare afara...problema a aparut din nou de indata ce se incingea motorul. BUN...eu am sa desfac motorul dar astept sugestii spre ce sa imi indrept atentia in mod special.A doa problema: stie cineva unde se gasesc buji cu filet pe 18?? M 18? Va multumesc si numai bine! Eu am patit la fel cu setul motor nou. Cand am desfacut motorul erau urme pe o parte a pistonului (zgariat). Nu am avut rabdarea sa iau din piston si am pus cilindrul vechi. Nu a mai facut zgomot si nici nu s-a mai blocat dar nici compresia nu mai era la fel. Cred ca solutia era strunjirea pistonului!?. Se mai poate ca, cota cilindrului si a pistonului (cumparate din piata!!!) sa nu fie fost la fel desi ei au zis ca e cota 0. Succes la mesterit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciupike Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Va multumesc de sfat....am sa trec cu pistoanele la un mester(eu nu ma incumet) si apoi sa vad rezultatul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 ai problema cu temperatura in rodaj trebuie sa dai un amestec de benzina mai bogat, ridica cuiul de dozaj o liniuta, pune o bujie care sa stea putin mai rece Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 ai problema cu temperaturain rodaj trebuie sa dai un amestec de benzina mai bogat, ridica cuiul de dozaj o liniuta, pune o bujie care sa stea putin mai rece legat de sfatul cu rectificatul din pistoane.cred ca e o gluma.din pistoane nu iei niciodata ci doar din cilindru.pistonul e fabricat usor conic[nu-ti dai seama cu ochiul liber,dar e o diferenta de 1-2 zecimi intre diametrul in partea de jos si cel de sus]tocmai pentru ca dupa dilatarea termica[mai pronuntata in partea sa superioara]sa aiba dimensiuni cat mai apropiate de un cilindru.cat despre utilizarea unei bujii mai reci...ma indoiesc ca ar ajuta la ceva.din contra coroborat cu utilizarea unui amestec mai bogat[obtinut prin ridicarea acului de dozaj]cred ca ar putea duce la o ancrasare mai rapida a bujiei .daca jocul nominal intre piston si cilindru nu exista de la inceput poti sa folosesti tot felul de artificii ca tot o sa ai un motor predispus la gripaj.in conditiile in care pistoanele pe care le gasesti in ziua de azi pentru comuniste[iJ-uri in cazul de fata]sunt fabricate din aluminiu de ceaun si cu niste tolerante strigatoare la cer acest joc este mai mult decat vital si recomandarea mea este ca sa se foloseasca un joc putin mai mare[2-3 sutimi]decat cel recomandat de constructor tocmai pentru a evita neplacerile provocate de proasta fabricatie.in rodaj folositi un amestec mai bogat in ulei si totodata un ulei de buna calitate[bine,asta tot timpul].pentru cine poate sa faca rost:un set de pistoane vechi[originale]la cota mai mare e mai bun decat orice facatura noua trecuta drept piesa de origine.faceti rost de pistoane mai mari si alezati cilindrii dupa ele,astfel incat sa obtineti un joc de 0,07-0,10mm al pistonului in cilindru.alezarea trebuie sa fie obligatoriu insotita de operatiunea de honuire,altfel segmentii nu o sa se rodeze veci corespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 solutiile enumerate de mine sunt singurele aplicabile. ele se folosesc separat sau impreuna in functie de situatia exacta a motorului. tacanitu e dat de detonanta cauzata de puncte fierbinti. punctele fierbinti sunt calamina (daca exista) sau o bujie care atinge o temperatura prea mare. ca sa poti elimina lucrurile astea trebuie sa iei masuri. Amestecul mai bogat are si rolul de a asigura o ungere mai buna ai in plus e recomandat ptin manuale vechi de mecanica pe perioada rodajului, impreuna cu o cantitate mai mare de ulei in benzina. Daca dupa asta bujia e alba cand incepe sa tacane atunci trebuie schimbata cu una mai rece, macar pe perioada de rodaj. o clasa mai rece ar trebui sa fie suficient. Bineinteles ca daca exagerezi cu masurile pot aparea ancrasari si alte greturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 detonatia[Ping cum zic englezii]este un fenomen de gen ardere necontrolata si apare la anumite regimuri de functionare[in general in sarcini mari,pe accelerare]si poate duce la gaurirea efectiva a calotei pistonului.este un fenomen ce apare in special datorita avansului la aprindere prea mare si benzinei cu cifra octanica necorespunzatoare.autoaprinderea este un alt fenomen ce apare in conditiile unei suprasolicitari termice a motorului sau in cazul existentei unor puncte fierbinti in camera de ardere[calamina incandescenta,calota piston supraincalzita,cioc bujie etc.].mai apare si in cazul folosirii unei benzine slabe[cifra octanica redusa]la un motor prea comprimat etc.autoaprinderea se manifesta prin functionarea motorului chiar si cu contactul aprinderii luat,aprinderea amestecului facandu-se de catre acele puncte fierbinti.ambele fenomene sunt periculoase in functionarea unui motor. pe de alta parte un motor care nu are joc destul intre piston si cilindru va functiona cu frecari mari intre aceste componente,ce vor duce in scurt timp la suprancalzirea si dilatarea excesiva a pistonului pana la eventuala gripare a acestuia in cilindru,fenomen evidentiat de urmele verticale de frecare de pe fusta pistonului si insotit de un zgomot specific in momentul producerii.la motoare cu 2 sau mai multi cilindri efortul termic este de multe ori inegal intre cilindri ceea ce duce la incalzirea excesiva a unora dintre ei si de aici la gripari usoare[daca jocul este mic]care de cele mai multe ori sunt compensate automat de catre conducator prin deschiderea mai mare a acceleratiei.schimbarea bujiei si folosirea a mai mult ulei in amestec ajuta la rodaj,dar asta doar in conditiile in care se respecta jocul normal intre piston si cilindru.daca acesta este prea mic gripajul este inevitabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 1) detonatia este arderea exploziva a amestecului din piston, in care frontul de flacara se deplaseaza la aprox 3000 m/s si loveste in piston (pierderi de energie, multe alte lucruri rele). 2) autoaprinderea e generata de mai multi factori, poate genera detonatie si o face in foarte multe cazuri. sunt mai multe metode de combatere, si printre cele clasice sunt ce am zis mai sus. in plul la capitolul clasic ar fi utilizarea unei benzine cu cifra octanica mai mare (combate detonatia doar in anumite cazuri de autoaprindere, generate de raport de compresie, nu si cele de puncte fierbinti), scaderea raportului de compresie (cel mai lejer prin adaugarea unei garnituri mai groase sub cilindru sau intre cilindru si chiulasa, NU prin strunjire care e dificila, ireversibila etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 Si eu am avut parte de acelasi zgomot de tacanit dar dupa ce i-am pus un inel dintr-o garnitura de chiuloasa de la Dacia acesta a disparut. Se pare ca si la mine se modificase raportul de compresie dupa reparatie fiind prea mare, care ulterior a scazut prin adugarea inelului. Oricum se pare ca colegul nu are probleme doar cu raportul de compresie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 poate nu mai stiu eu sa citesc bine dar omul a zis ca a schimbat setul dupa care la scurt timp motorul a inceput sa cloncane si s-a oprit.gripaj usor datorat dilatarii pistonului in cilindru,clar.acest lucru se intampla doar daca jocul initial la montaj este prea mic si nu se poate remedia decat prin folosirea unor pistoane putin mai mici[cateva sutimi]sau prin alezarea/honuirea cilindrilor.din cauza detonatiilor nu ti se opreste motorul ci ti se topeste efectiv pistonul.si la cat e din fabrica raportul de compresie la IJ nu cred ca o marire de cota cu cateva zecimi de mm poate sa il creasca intr-atat incat sa detoneze cu benzina normala.degeaba da omul mii de pedale in gol ca nu o sa micsoreze diametrul pistoanelor.poate sa puna si bujii cu iridiu,ca tot la fel.cat despre inele din garnitura de chiulasa de Dacia...nu ma bag.deja se ajunge la discutii serioase.vorbim totusi de o motocicleta...e drept,comunista,dar totusi motocicleta.ce cauta piese de Dacia in discutie...habar n-am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 (editat) am desfacut si eu planeta acu vreo 2 saptamani pentru un zgomot ciudat la motor, mai ales cand reduceam acceleratia, se auzea un zdranganit metalic cauza: stiftul de blocare de la segmentul 3 juca in gaura lui si in zona unde erau capetele segmentului era plat in loc sa fie rotund am luat alt piston de la dany dar era cu 2 zecimi mai mare decat cel vechi, l-am dus la strung de a mai luat din el dar nu l-as pune pe ala ci tot pe cel vechi daca i-as putea repara cumva stiftul cu pricina daca nu se mai poate repara, poate aveti pe acasa vreun piston cota 1 vechi dar in stare buna sa il cumpar. pun si o poza: Editat Iulie 5, 2010 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 am eu,3 pistoane veki de ij,nefolosite,fabricate in 1981,nu d'stea de 2 lei cum gasesti acuma.pret.. ori dai un piston de voshod chiar si folosit dar in stare buna [nu d'astea noi] ,ori 70 lei transport inclusbafta nu te supara dar e cam mult 70 pe un piston, eu am dat 70 cu transport cu tot pe segmenti bolt si piston de calitate buna, numa ca a fost cota aiurea facuta si am citit pe undeva ca pistoanele de 56 au gaura la bolt decalata fata de cele de planeta poate mai merge reparat cel vechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_motor86 Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 @shumydan....aceeasi problema am avuto si eu,doar ca la mine sau dus toate stifturile,cumpar piston segmenti noi montez si dupa un rodaj facut de circa 500km cu doar 50-60km/h si fara schimb de viteza prea in forta, ce sa vezi a zburat o parte din capul pistonului,,raspuns la intrebarea asta am gasit doar unul ''calitatea pieselor de comuniste in ziua de azi''.....bine am facut de nu am aruncat pistonul vechi pt ca lam luat si lam reparat CUM : pistonul vechi avea stifturile insurubate in piston ,iar in urma infiletariii lor a cauzat sarirea sgmentilor de pe ''punct'', compresie are numai ca nu mai porneste in veci, am dat gaura exact in stit si am bagat sarma de cupru ,treaba asta am facuto dupa ce am incalzit pistonul , pot sa zic ca merge si in ziua de azi cu stifturile facute din sarma si sunt 1900km facuti pana akm fara probleme....nui mare inginerie numai chef de munca sa ai,problema asta am mai discutato si pe mess...si vezi ca tot la vorba mea ai ajuns de a pune tot pistonul vechi.......sa auzim de bine si fao mai repede ca vine august ....spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 nu te supara dar e cam mult 70 pe un piston, Nu e mult, o sa mai dai de multe ori bani pe piese noi si tot o sa te chinui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Are cineva o schemă a instalației electrice pentru jupiter? Clară Âşi colorată ca aia bună din manualul de Jawa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 mda, m-am lecuit de piese noi, mai degraba sh dar vechi, am rezolvat problema dupa reteta lui danny motor, nu mi-a luat mai mult de 15 minute reparatia acum sa vedem cum se comporta la drum, sper sa ajung cu ea la mizil la intrunire numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.