Clasic Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 ala-i Jupiter 5 nu Planeta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 pe Jawa am vazut-o,dar pe Planeta nu prea...mai degraba o carcasa de planeta cu motor de jupiter. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BV81AXL Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 e modelul mai vechi in 2 cilindri. din cate mi-a povestit bunicu-miu despre ele,modelul de planeta 5 intr-un singur cilindru a fost produs in editie limitata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Eu zic că bunicul tău se înșeală, Planeta 5 (adică modelul într-un cilindru) este mai numeroasă decît Jupiter 5 (adică modelul pe care-l are bunicul tău, cel în doi cilindri). În ceea ce privește Jawa, nu e nici mai stabilă și nici mai indicată pentru începători. E mai nervoasă, ceva mai pretențioasă la reglaje și făcută să meargă cu mai puține toleranțe față de cum merge o rusoaică. Eu, dac-aș fi începător, aș alege IJ-ul... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 dar pe Planeta nu prea...mai degraba o carcasa de planeta cu motor de jupiter. Inseamna ca nu sti diferentele intre P5 si Jup 5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 In mare am cam terminat si io IJu dar deja a aparut o problema tehnica la cutia de viteze si anume cand bag in viteza a doua crontane si smuceste ca si cum nu s-ar cupla bine pinioanele si acu din pacate trebe sa desfac din nou cutia si la ambreiaj sa vad care ar fi cauza . Fimiu deja a facut si el proba la atas ieri in timp ce mai surubaream pe la fier am sesizat ceva suspect si anume era cam liniste in curte nu se mai auzea de fapt fimiu certandu-se cu sora-sa prin curte pe diverse prostii copilaresti si am intrat la banuieli cand colo el deja adormise bine merci in atas . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Ionele, ai pus atașul pe stînga! Glumesc, poza e întoarsă ... Faină jucărie! Toate bune! Băăăi, da chior mai sînt, poza e OK, io sînt fără cafeaua de dimineață ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Sută la sută "+1" ce a zis cicloburu. Mi-o luat vorbele din cap. Lanțul din motor, vechi Âşi nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Nu e prea fix lantul ala nou? ala vechi mai facea treaba cateva zeci de km, oricum bafta la surubarit. la sfarsitul lunii viitoare vin si eu in tara, tare sant curios in ce stare o fi ivanu meu ca ma asteapta de 3 ani, imi pare rau ca ajung dupa intalnirea de la Focsani ca altfel va onoram cu prezenta, oricum era in drumul meu BUC-BC la socrii. am 2 intrebari la voi 1) in cat timp se mai schimba carnetele de conducere? al meu expira luna viitoare. 2) ma poate ajuta cineva cu ITP-ul pt jupiter? ma intereseaza doar stampila pusa pe talon sa nu mai umblu eu cu tot ageregatul pe la statiile ITP. multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Nu e prea fix lantul ala nou? ala vechi mai facea treaba cateva zeci de km, oricum bafta la surubarit. la sfarsitul lunii viitoare vin si eu in tara, tare sant curios in ce stare o fi ivanu meu ca ma asteapta de 3 ani, imi pare rau ca ajung dupa intalnirea de la Focsani ca altfel va onoram cu prezenta, oricum era in drumul meu BUC-BC la socrii. am 2 intrebari la voi 1) in cat timp se mai schimba carnetele de conducere? al meu expira luna viitoare. 2) ma poate ajuta cineva cu ITP-ul pt jupiter? ma intereseaza doar stampila pusa pe talon sa nu mai umblu eu cu tot ageregatul pe la statiile ITP. multumesc. Ala vechi mai mergea, dar ascutea dintii la coroana si pinion,lantul nou sta intins ca dintii sint pasuiti dupa lantul cu uzura, dar dupa ceva km se aseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Nu e prea fix lantul ala nou? ala vechi mai facea treaba cateva zeci de km, oricum bafta la surubarit. la sfarsitul lunii viitoare vin si eu in tara, tare sant curios in ce stare o fi ivanu meu ca ma asteapta de 3 ani, imi pare rau ca ajung dupa intalnirea de la Focsani ca altfel va onoram cu prezenta, oricum era in drumul meu BUC-BC la socrii. am 2 intrebari la voi 1) in cat timp se mai schimba carnetele de conducere? al meu expira luna viitoare. 2) ma poate ajuta cineva cu ITP-ul pt jupiter? ma intereseaza doar stampila pusa pe talon sa nu mai umblu eu cu tot ageregatul pe la statiile ITP. multumesc. Costele, era mai bine dacă reușeai să preschimbi permisul înainte de expirare, că nu mai era nevoie să faci vizita medicală. Cît despre ITP, mă îndoiesc că se mai poate doar cu o ștampilă, deoarece trebuie fotografiat la stația unde îl faci, deci trebuie să fie acolo. Plus că trebuie să-i verifice frînele pe stand, iar dacă ai ataș, nu prea merge să-l faci în București decît la RAR, ceea ce nu-s sigur că-ți va conveni. Adrian își va face ITP-ul și identificarea la Niprul lui la Giurgiu, pentru că acolo sînt mult mai permisivi. Eu zic să vorbești cu el după ce-l rezolvă pe Ivanul său (nu Pedală, ca să fim înțeleși! ). Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Ziceți voi că mai mergea? Io zi că - dacă nu se Âşi vede în film chiar.. - atingea în carter în partea de jos la liber. D-apoi în funcționare? Ăsta nou probabil se mai întinde în funcționare... are timp. În altă ordine de idei.... o priveliÂşte ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Costele, era mai bine dacă reușeai să preschimbi permisul înainte de expirare, că nu mai era nevoie să faci vizita medicală. Cît despre ITP, mă îndoiesc că se mai poate doar cu o ștampilă, deoarece trebuie fotografiat la stația unde îl faci, deci trebuie să fie acolo. Plus că trebuie să-i verifice frînele pe stand, iar dacă ai ataș, nu prea merge să-l faci în București decît la RAR, ceea ce nu-s sigur că-ți va conveni. Adrian își va face ITP-ul și identificarea la Niprul lui la Giurgiu, pentru că acolo sînt mult mai permisivi. Eu zic să vorbești cu el după ce-l rezolvă pe Ivanul său (nu Pedală, ca să fim înțeleși! ). Toate bune! Sa vad daca apuc...pt ca ajung cam la limita in tara undeva pe ultimele zile, unde se mai fac actele tot la Udriste sau in Pipera. Cu IJ-ul vroiam sa mai trag cateva ture prin tara, pe la tara, de aia ma interesa cum mai merg treburile cu ITP-ul, de foto stiu ca le face pt ca ultima data cand am trecut ITP-ul l-a pozat, cu franele sant un pic surprins....asta e o facem si pe asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Sută la sută "+1" ce a zis cicloburu. Mi-o luat vorbele din cap. ... Vulpoiule, bănuiesc că la această postare te-ai referit! Eu zic că bunicul tău se înșeală, Planeta 5 (adică modelul într-un cilindru) este mai numeroasă decît Jupiter 5 (adică modelul pe care-l are bunicul tău, cel în doi cilindri). În ceea ce privește Jawa, nu e nici mai stabilă și nici mai indicată pentru începători. E mai nervoasă, ceva mai pretențioasă la reglaje și făcută să meargă cu mai puține toleranțe față de cum merge o rusoaică. Eu, dac-aș fi începător, aș alege IJ-ul... Toate bune! Ca să nu fiu înțeles greșit, atunci cînd fac referire la toleranțele acceptate de motoarele rusești față de celelalte, mă refer mai ales la modul de gîndire al rusului care are nevoie de sîrmă, patent și șurubelniță și are nevoie de un motor care să meargă și cu uzuri mari, și modul de gîndire al neamțului sau cehului (mult mai apropiați ca tehnicitate), care nu acceptă un lucru nefăcut ca la carte! De aceea o Jawa sau un MZ sînt mult mai pretențioase decît un IJ, dar toate trei, puse la punct ca la carte, vor merge mult și bine, în schimb, numai IJ-ul va mai putea merge acceptabil și nereglat sau cu uzuri. Asta e o afirmație pe care o susțin istoric, dar și din experiență proprie! Toate bune! P.S. A nu se înțelege că sînt de acord cu folosirea unui motor uzat pe principiul „las-o, că merge și așa”, ci că am observat această diferență. Uitați-vă, ca exemplu istoric, la cum funcționau tancurile T34 și Panther, ca ilustrare a modului de gîndire rus vs. neamț! Rusul rezolvă simplu o problemă: pune mai mult fier! Neamțul e mult mai complex, se întoarce la planșa de proiectare, aduce o soluție tehnică mai bună, crește calitatea unui material, rezolvă problema! Fiecare cu ale lui! Aaa, da! Din păcate, noi sîntem români, noi am inventat principiul ăla: „Dă-o-n p.i.z.d.a mă-sii, merge și așa!” și-l aplicăm perfect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Da nene, la aia mă refeream, de fapt ++1 la În ceea ce privește Jawa, nu e nici mai stabilă și nici mai indicată pentru începători. E mai nervoasă, ceva mai pretențioasă la reglaje și făcută să meargă cu mai puține toleranțe față de cum merge o rusoaică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 In mare am cam terminat si io IJu dar deja a aparut o problema tehnica la cutia de viteze si anume cand bag in viteza a doua crontane si smuceste ca si cum nu s-ar cupla bine pinioanele si acu din pacate trebe sa desfac din nou cutia si la ambreiaj sa vad care ar fi cauza . Fimiu deja a facut si el proba la atas ieri in timp ce mai surubaream pe la fier am sesizat ceva suspect si anume era cam liniste in curte nu se mai auzea de fapt fimiu certandu-se cu sora-sa prin curte pe diverse prostii copilaresti si am intrat la banuieli cand colo el deja adormise bine merci in atas . lucrare de nota 10. frumos a iesit utilajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 de unde se regleaza relantiul la Planeta 5? de la surubul de sus, de langa cablul de acceleratie sau de la cel de jos., de unde intra benzina in carburator? (cel de jos e aerul, nu?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 de unde se regleaza relantiul la Planeta 5? de la surubul de sus, de langa cablul de acceleratie sau de la cel de jos., de unde intra benzina in carburator? (cel de jos e aerul, nu?) ce model de carb.ai? tre sai reglezi si amestecul aer-bezina ca sa mearga cum trebuie. spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 (editat) am K65. porneste si merge bine, doar ca la relanti turatia e excesiva si nu o pot regla. urla-n draci, de parca ar fi accelerata (la aproape blanna) de catre un dement. carburatorul tocmai a fost curatat si servisat, inlocuindu-se piesele necesare. s-a inlocuit si cablul de accereratie si blocul respectiv de comanda (inainte nu fcea asa, se comporta normal motocicleta). acum, motorul se tureaza foarte foarte rau si invartind de cele doua suruburi pomenite mai sus nu se intampla nimic. am incercat sa o reglez spre a face o tura pe strada paralela cu a mea, e imposibil in aceste conditii, imi e ca motorul explodeaza pentru ca se tureaza singur in draci. asadar, rogu-va: de unde reglez turatia? Editat Mai 6, 2012 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 am K65. porneste si merge bine, doar ca la relanti turatia e excesiva si nu o pot regla. urla-n draci, de parca ar fi accelerata (la aproape blanna) de catre un dement. carburatorul tocmai a fost curatat si servisat, inlocuindu-se piesele necesare. s-a inlocuit si cablul de accereratie si blocul respectiv de comanda (inainte nu fcea asa, se comporta normal motocicleta). acum, invartind de cele doua suruburi pomenite mai sus nu se intampla nimic. am incercat sa o reglez spre a face o tura pe strada paralela cu a mea, e imposibil in aceste conditii, imi e ca motorul explodeaza pentru ca se tureaza singur in draci. asadar, rogu-va: de unde reglez turatia? Ai verificat sa nu fie cablul intins prea tare? La k65 relantiul il reglezi de la surubul ala mare de sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 (editat) Ai verificat sa nu fie cablul intins prea tare? La k65 relantiul il reglezi de la surubul ala mare de sus. nu stiu ce inseamna sa fie prea tare intins. e cert ca-i nou cablul si ca nu revine singur la pozitie, dar chiar si adus la pozitie, rotind deci mansonul de acceleratie spre in fata la maximum, motorul este foarte, foarte turat. deci nu cred ca-i strans, cata vreme nici macar nu revine singur la pozitie. apoi: de sub comanda accelaeratiei cablul, inainte de a intra in mansonul cel negru trece printr-o tevusca subtire ce are spre capatul de jos un cot la un unghi obtuz.. aceasta nici n-o pot fixa intr-o pozitie anume, se roteste in jurul axului sau. am incercat sa strang, sa fixez cumva surubul ei de fixare si nu am nici un rezultat. nu se fixeaza, nu sta intr-o pozitie stabila. asa am venit de la mecanic (Pedros) spre casa, cu motorul urland la stopuri dar as vrea sa remediez aceasta chestiune. ce e de facut? cum verific sa nu fie strans pre tare cablul? de unde il reglez? La k65 relantiul il reglezi de la surubul ala mare de sus. l-am desfacut aproape la maxim, de aproape sta sa cada si nimic nu s-a intamplat, motorul urla in continuare la relanti de zici ca explodeaza. oare din contra, sa strang surubul spre maxim? Editat Mai 6, 2012 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 l-am desfacut aproape la maxim, de aproape sta sa cada si nimic nu s-a intamplat, motorul urla in continuare la relanti de zici ca explodeaza. oare din contra, sa strang surubul spre maxim? Nu l-ai desfacut niciodata sa vezi ce e in el? Cand desurubezi, suberul si acul de dozaj se ridica, deci turatia creste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Nu l-ai desfacut niciodata sa vezi ce e in el? Cand desurubezi, suberul si acul de dozaj se ridica, deci turatia creste. nu am avut cand sa umblu in el, ieri am adus moto acasa asa, in aceast regim, turata peste masura la relanti si azi am incercat sa remediez problema. deci zici sa strang surubul? bizar... dar ama sa incerc si asta. multumesc pt sfat, revin rezultatul. daca ai si o idee cum se fixeaza cablul in comanda spre a nu se mai roti aiurea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Hai că m-ai prins exact tot asupra acestei operațiuni: Observi cablul de accelerație. Capătul lui intră în orificul comenzii dreapta (lumini). Are doar reglaj de întindere, cu contrapiulița ei, de-aia se învîrte slobod în comandă - aÂşa e conceput Âşi construit. Nu are cum să stea fix. Mai are un reglaj de întindere în capul carburatorului. Trebuie să ai joc de 1-2 mm la liber, neaccelerat. Dă jos capul carburatorului din cele două Âşurubele cu Âşurubelița, o să-ți iasă Âşubărul (tabla galbenă) cu arcul între ea Âşi capac. În Âşubăr vine capătul cablului de accelerație Âşi cuiul Âşurubului de relanti. Cred că cunoÂşti principiul funcționării carburatorului: motorul crează o depresiune care va face să treacă o cantitate de aer prin corpul carburatorului, numit difuzor. (mijlocul lui cel rotund obturat de Âşubăr). Aerul trecînd aspirat, va antrena odată cu el prin orificiile calibrate numite jigloare, o anumită cantitate de benzină. Ei bine, Âşubărul are rolul de a controla cantitatea de aer care trece prin difuzor. Învîrtind manÂşonul de accelerație de pe ghidon vei ridica cu intermediul cablului Âşubărul din carburator, care va permite să treacă mai mult aer. Mai mult aer - mai multă benzină. Rezultă accelerație, sau puterea motorului. La pornire cînd motorul este rece, este necesară supraalimentarea cu benzină. Deci s-a inventat noțiunea de Âşoc. La tine bănuiesc că se trage cu cablul cu comanda pe dreapta ghidonului. Ai grijă să nu rămînă blocat, rezultînd turarea excesivă. Dacă ai Âşoc pe carburator cu cuiul ăla din partea dreaptă, ai grijă să nu-l uiți deschis (deschis e tras de el în sus Âşi rotit 90 grade, închis înseamnă coborît prin simpla răsucire a celor 90 grade) Unge bine cu ulei de 2T Âşubărul înainte de a-l remonta. Verifică funcționarea ireproÂşabilă a cablului de accelerație. Poate fi blocat de nou! ÂŞi îți recomand să mergi la o farmacie să ceri glicerină (citrică, nu contează, e un ulei mai special, se foloseÂşte în cosmetică) Âşi cu o seringă nouă cu acul ei injectează glicerină prin partea superioară a cablului de accelerație, capătul din comanda de pe ghidon. Adică să-l ungi pe interior. Din Âşurubul cu arculeț din partea stîngă controlezi aerul în ture - adică puterea Âşi consumul. Altceva.... mai întreabă. Pînă pe 25 mai .... mai ai de aÂşteptat. Vin să iau un prieten de la aeroport Âşi tot atunci îți servesc Âşi bataia. Că nu te credeam în stare să faci de-aiestea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 să-l ungi pe interior. am facut asta de la bun inceput, am uns toate cablurile cu ulei 2T, picurand cu grija intre ele si mansonul de protectie. despre restul operatiunilor: am luat aminte si am sa le efectuez, maine insa. ca acum parca-mi plezneste ceva in cap... (P.S.: nu a functionat reglajul cu surubul de sus. fie strans fie relaxat, tot supra-turat este motorul si nu se simte nici un efect, indiferent de pozitia surubului) dar maine, cu o alta stare de spirit, am sa reiau operatiunile; tinand cont de ce mi-ai spus. multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.