1%1%1% Postat Iulie 18, 2012 Share Postat Iulie 18, 2012 ar fi ok si asa dar MIJ [in romana de balta ]e cu totul altceva eu am avut B 90 EIJ fara sa-l cer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Iulie 18, 2012 Share Postat Iulie 18, 2012 eu am avut B 90 EIJ fara sa-l cer eeee nu toti au norocul asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morriss Postat Iulie 18, 2012 Share Postat Iulie 18, 2012 Salutare, am si eu o intrebare: cat de fix trebuie sa intre boltul in bucsa de bronz din biela, la un ij 56? Pentru ca eu am reusit sa nenorocesc o bucsa de bronz....Sau poate stiti o metoda mai eficienta de montat pistonul pe biela...multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenon Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Poate te ajuta. Cote Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amendatu` Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 (editat) Salutare! am si eu nevoie de 2 saboti (catei) de la axul schimbatorului de viteza pt planeta 5. Editat Iulie 19, 2012 de Amendatu` Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkianny Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 buna ziua am nevoie de niste piese pentru un IJ Jupiter 3, cum ar fi: -platou aprindere (cu platini) -aripa fata originala + dispozitivul de prindere -cablu km-traj -burdufuri lant roata -pedaua de pornire completa -capace carburator (se aplica peste carburator) -saua originala -cric lateral (daca exista sau unul care se poate adapta) Si as mai avea nevoie de un sfat pentru ca am ceva probleme ca de ex: porneste bine, trage bine dar la unul din cilindrii nu arde bine amestecul si il da pe toba. am scanteie, platinile sunt bunicele, carburatorul l-am curatat si reglat dupa carte, bujia am schimbat-o, ar mai fi bobina de verificat. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Iulie 20, 2012 Share Postat Iulie 20, 2012 a ha haa... s-o majorat flota... Âşi legal! haha Trăiască Sînt-Ilie (dacă îți bei cafeaua cum trebe de dimineață, după cum se vede în ultima foto, îți merge bine tătă zîua) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micriganel Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 a ha haa... s-o majorat flota... Âşi legal! haha Trăiască Sînt-Ilie (dacă îți bei cafeaua cum trebe de dimineață, după cum se vede în ultima foto, îți merge bine tătă zîua) Dar in ce is muietzi castravetzii ceia? E cumva miere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 Păi pare cam groasă să fie ulei... io aÂşa zic... Chiar nu Âştii tradiția de Sînt'Ilie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morriss Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 Poate te ajuta. Cote Multumesc pentru desene. O astfel de presa am facut si eu si la montarea bucsei nu au fost probleme. Buba a aparut cand a trebuit sa bag boltul prin bucsa..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 Șmecheria e că, după ce bagi bucșa, măsori cotele cu șublerul și, dacă ai diferență, trebuie alezată bucșa. Dacă faci reparația „pe genunchi”, cauți un bolț puțin mai uzat, care are loc lejer în bucșă, îl „îmbraci” cu șmirghel fin și alezezi! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 pt mai multa precizie poate folosi un alezor reglabil @cicloburu...multumesc pt urare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 Să trăiești o mie de ani fără să ai nevoie de reparații! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenon Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Da oare nu trebuie sa incalzim unpic PISTONUL , pentru dilatare cand bagam boltul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 trebuie incalzit cu o lampa de gaz, acum depinde si de uzuri, de cotele ucrainienilor cu votca in cap... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 (editat) E bine să fie încălzit pistonul și răcit bolțul. Dacă n-ai o lampă de gaz, pui cîteva picături de benzină în piston și le dai foc. În prealabil, pui bolțul la congelator pentru minim două ore. Cînd faci montajul, porți mănuși (ceva mai groase), că doar cu o cîrpă nu faci treabă bună. Verifici să intre bolțul egal (stînga/dreapta) în umerii pistonului, pentru a rămîne loc de siguranțe. Toată treaba trebuie făcută în cîteva secunde, pentru că transferul termic se face foarte rapid! Ajută foarte mult și e chiar util să pui puțin ulei pe piese înainte de montare. Pentru demontare este necesară presa (chiar și una improvizată) și nu se folosește „convingătorul” în niciun caz! Spor la lucru! Editat Iulie 22, 2012 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gory Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 salut, sunt mai nou aici (forum) cu comuniste dar am nevoie de ajutor sau sfat. stiu ca a mai fost ceva pe forum dar nu gasesc! vreau sa modific un ij 56 de la 6 v la 12 v stiu ca se poate sa ii schimbi carterul drept cu unu de planeta 5 si mai merge cu o flansa dar nu mai stiu , daca are cineva o schema cu flansa si platoul, vreau sa nu modificnimic pe motor sau in carcasa, era o chestie cu un magnetou de minsk cred! va rog nu porcaiti forumul aiurea decat daca stiti despre ce e vorba! folositi si PM cu incredere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 (editat) Falnsa adaptare alternator 12V (Planeta 5) pe cartere de IJ 56. Sper sa-ti fie de folos. E bine să fie încălzit pistonul și răcit bolțul. Dacă n-ai o lampă de gaz, pui cîteva picături de benzină în piston și le dai foc. În prealabil, pui bolțul la congelator pentru minim două ore. Cînd faci montajul, porți mănuși (ceva mai groase), că doar cu o cîrpă nu faci treabă bună. Verifici să intre bolțul egal (stînga/dreapta) în umerii pistonului, pentru a rămîne loc de siguranțe. Toată treaba trebuie făcută în cîteva secunde, pentru că transferul termic se face foarte rapid! Ajută foarte mult și e chiar util să pui puțin ulei pe piese înainte de montare. Pentru demontare este necesară presa (chiar și una improvizată) și nu se folosește „convingătorul” în niciun caz! Spor la lucru! Pistonul nu se incalzeste cu lampa sau cu benzina deoarece se va incalzi neuniform si se poate deforma. Cea mai buna solutie este sa-l pui intr-o oala plina cu apa apoi sa lasi apa sa dea in clocot si sa tii pistonul in apa aia clocotita aproximativ 5 minute. Boltul , intr-adevar , se baga la congelator. Editat Iulie 22, 2012 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morriss Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Salutare, va multumesc pentru raspunsuri. Cam ce am citit de la voi, cam aia am facut si eu. Am tinut boltul in congelator, pistonul nu a fost nevoie sa-lincalzesc pentru ca boltul a intrat in piston. Singurul lucru pe care nu l-am facut a fost ca nu am masurat cota la bucsa dupa ce am bagat-o in biela...Mai am o intrebare: merge sa fac bucse la strung din bronz, sau bolturile facute de ucrainieni sunt dintr-un material mai special? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Bucsa o poti face doar din bronz grafitat si, da, o poti face la strung. Daca boltul nu are uzura mare foloseste-l tot pe ala. Acum cativa zeci de ani se fabricau piese din materiale mult mai bune ca in zilele noastre. Spor la treaba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 (editat) Falnsa adaptare alternator 12V (Planeta 5) pe cartere de IJ 56. Sper sa-ti fie de folos. Pistonul nu se incalzeste cu lampa sau cu benzina deoarece se va incalzi neuniform si se poate deforma. Cea mai buna solutie este sa-l pui intr-o oala plina cu apa apoi sa lasi apa sa dea in clocot si sa tii pistonul in apa aia clocotita aproximativ 5 minute. Boltul , intr-adevar , se baga la congelator. In apa fiarta nu trece de mai mult de 120 130 grade celsius ...te-ai gindit la un cuptor ...de un aragaz ? Sorry am postat prea tirziu.... Editat Iulie 22, 2012 de mihaai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Din cate stiu eu......apa fierbe la 90 grade nu la 120. Aliajului, din care este turnat pistonul, nu-i trebuie o temperatura prea mare pentru a se dilata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Din cate stiu eu......apa fierbe la 90 grade nu la 120. Aliajului, din care este turnat pistonul, nu-i trebuie o temperatura prea mare pentru a se dilata. Fara polemica si scuze pentru off topic ,in functie de presiunea apei poate sa inceapa sa fiarba la 90 grade , cum spui tu , colegu , dar daca continui sa o incalzesti trece si de 100 grade http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CFIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fro.wikipedia.org%2Fwiki%2FPunct_de_fierbere&ei=DlEMUM9dx7eFB4rByeIJ&usg=AFQjCNE-ZiAD3f9VteJwpKrWBfdCf9QgeQ&sig2=Z1ttGrBNcaXAg3ZBvSJE8A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Lolo, temperaturile la care ajunge pistonul în timpul mersului depășesc 90 de grade (unde, apropo, fierbe unghiu' drept, că apa fierbe la 100o ), deci o încălzire ușoară cu lampa sau cu cîteva picături de benzină nu deformează nimic... Da, e mai bine să-l încălzești în apă, dar nu ai mereu posibilitatea asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 22, 2012 Share Postat Iulie 22, 2012 Pana acum nu avea nici o legatura polemica cu ce am scris dar daca tu vrei...... E posibil ca tu sa vorbesti, cand vine vorba de punctul de fierbere al apei, din punctul de vedere al omului care tot schimba altitudinile intre Romania si Italia. Eu zic sa terminam aici. "Colegu" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.