Sari la conținut

De cacao


betzigash
 Share

Postări Recomandate

In momentu asta, nu prea mai ai ce face. Iei frumos banii pe care ti-i dau asigurarile si incerci sa repari cum poti si ce poti.

 

DATA VIITOARE (sper sa nu mai fie cazu): In cazuri similare, trebuie procedat in felul urmator:

1. dupa accident, chiar daca nu ai nimik, stai frumos jos si te dai lovit din greu. Can cineva o sa anute la spital/politie ca e accident de motocicleta ei o sa ia in serios. Cand vine salvarea, acuzi dureri la cap si la coloana, te duci pe targa la spital, si incerci sa ramai internat pentru investigatii cat mai mult posibil. Din acest motiv, soferului vinovat i se va intocmi dosar penal.

2. gasesti un amic de la asigurari, si il intrebi la cat se ridica dauna maxima, fara a se implica dauna totala. Te duci la honda etc. si scoti un deviz cu suma aflata, da mai jos cu vre-un milion doua. Prin asta iei maximum de la asigurari.

3. soferului vinovat, care are un dosar penal foarte serios (vatamare corporala din culpa, cu zile de spitalizare a victimei) il informezi ca asigurarile dau atatia euro, si ca el are de dat diferenta pana la suma la care poti tu sa iti cumperi un motor similar, iar dupa ce el iti da banii, dai declaratie la politie ca nu ai nici o pretentie de la el, iar procuratura da neinceperea urmaririi penale. Daca nu e de acord, in final tot trebuie sa iti plateasca despagubiri, iar o suma de 5000 de euro capeti fara probleme.

 

Sper din toata inima sa nu fie niciodata nevoie sa aplice cineva tactica de mai sus, da se pare ca e singura posibilitate sa recuperezi motoru integral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentu asta, nu prea mai ai ce face. Iei frumos banii pe care ti-i dau asigurarile si incerci sa repari cum poti si ce poti.

 

DATA VIITOARE (sper sa nu mai fie cazu): In cazuri similare, trebuie procedat in felul urmator:

1. dupa accident, chiar daca nu ai nimik, stai frumos jos si te dai lovit din greu. Can cineva o sa anute la spital/politie ca e accident de motocicleta ei o sa ia in serios. Cand vine salvarea, acuzi dureri la cap si la coloana, te duci pe targa la spital, si incerci sa ramai internat pentru investigatii cat mai mult posibil. Din acest motiv, soferului vinovat i se va intocmi dosar penal.

2. gasesti un amic de la asigurari, si il intrebi la cat se ridica dauna maxima, fara a se implica dauna totala. Te duci la honda etc. si scoti un deviz cu suma aflata, da mai jos cu vre-un milion doua. Prin asta iei maximum de la asigurari.

3. soferului vinovat, care are un dosar penal foarte serios (vatamare corporala din culpa, cu zile de spitalizare a victimei) il informezi ca asigurarile dau atatia euro, si ca el are de dat diferenta pana la suma la care poti tu sa iti cumperi un motor similar, iar dupa ce el iti da banii, dai declaratie la politie ca nu ai nici o pretentie de la el, iar procuratura da neinceperea urmaririi penale. Daca nu e de acord, in final tot trebuie sa iti plateasca despagubiri, iar o suma de 5000 de euro capeti fara probleme.

 

Sper din toata inima sa nu fie niciodata nevoie sa aplice cineva tactica de mai sus, da se pare ca e singura posibilitate sa recuperezi motoru integral.

 

 

 

deci dak dau in judecata persoana kre m-a accidentat, sau firma de asigurari sau pe amandoi odata...n-am nicioshansa? din contra risc sa raman shi cu plata cheltuielilor de judecata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci dak dau in judecata persoana kre m-a accidentat, sau firma de asigurari sau pe amandoi odata...n-am nicioshansa? din contra risc sa raman shi cu plata cheltuielilor de judecata?

 

 

Dai in judecata si asigurarile si pe acela care te-a lovit si obtii:

 

1. De la asigurari doar dauna totala (dar ai grija sa fie suma reala, d-aia ti-am recomandat kestia aia[sau daca iti este mai usor, zi-mi valoarea de nou din catalogul de valori, data fabricatiei, cati km avea la momentul accidentului si data exacta cand s-a intamplat accidentul, si iti calculez pana la ultimul leu...])

 

2. Restul sumei de la cel vinovat de producerea acccidentului (sau cat mai mult posibil...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci dak dau in judecata persoana kre m-a accidentat, sau firma de asigurari sau pe amandoi odata...n-am nicioshansa? din contra risc sa raman shi cu plata cheltuielilor de judecata?

 

 

Salut,

din experientza avuta cu o masina veche, iti zic ca nu prea ai mari sanse.

Orice masina (banuiesc ca-i similar si la moto) mai vechi de 12 ani sunt considerate "uzura 80%" (la vremea aia era 85%, acuma parca au modificat la 80%), adica dauna maxima pe care o primesti este

[val nou din catalog] * 0,20

Si surpriza, valoarea din catalog e cam cu 20-25% mai mica decat a costat efectiv motorul de nou.

Sugestia celui de la asigurari unde m-am dus eu: cauta piese second hand, sau la descarcerari, cumpara cu factura si iti platim in cadrul sumei maxime.

Tot asa, am obtinut un deviz de la service reprezentantza care depasea de vreo 3 ori suma maxima pe care mi-o dadeau asigurarile (la fel, trebuiau schimbate o multime de piese care erau doar indoite), si mi-a luat vreo 2 luni sa gasesc piesele necesare pt a-mi repara masina. Le-am luat cu banii mei dar la sfarsit am recuperat tot, inclusiv manopera, vopsit si toate cele necesare :rock:.

 

Eu am facut dupa cum descriu mai jos:

Te duci intr-un service in care ai incredere (sau la un mecanic), si vezi exact ce trebuie schimbat si ce se poate repara la nevoie. Ce vreau sa zic prin asta: unele chestii le poti pastra asa cum sunt (o toba zgariata, rezervorul se mai poate indrepta, poate o carena e doar zgariata, si poate fi reparata usor...).

Dupa ce stii exact ce trebuie schimbat (far, radiator, cadru, etc), si ce ar putea fi doar reparat, calculezi preturile la ce ai de schimbat conform devizului celor de la repr. Si iei la pas toate magazinele de piese moto din zona :wink:. Nu stiu daca de la louis poti sa aduci unele din piese? Dar neaparat ar trebui cu factura, ca sa poate ala de la asigurari sa-ti dea banii. Ideea e ca daca asigurarea iti da dauna totala iti da banii inainte, si poti linistit sa cauti piesele, altfel trebuie sa scoti din buzunar si sa astepti cam 2-3 luni sa-i recuperezi.

 

Si mai ales, cei de la reprezentantza au preturi cam duble la piese! Masina mea era o mazda model 1991, toate piesele veneau din Japonia dupa aprox o luna si costau de ma rupeau: ex: 20 milioane bara de protectie fatza...Eu am gasit-o intr-un magazin cu 6 mil si ceva (made in Vietnam :lol:). La carene de ex, nu cred ca iti convine sa dai 900E pe ele sau cat zice repez ca fac cand ai putea poate sa gasesti in alta parte la 500E. (la SMAEB am vazut unii care faceau reclama la carene de circuit, dar nu stiu ce preturi aveau)

 

Stiu tot din experientza cu masina, nu vorbesc doar de manopera care are un tarif nesimtit (15-20E/ora), si fiecare operatie dureaza nu stiu cat conform catalogului lor de service (ex: curatat radiator 2:30 * 15E + TVA si trebuie sa cumperi si un set de garnituri care costa 60E si pt care astepti o luna :moto:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci dak dau in judecata persoana kre m-a accidentat, sau firma de asigurari sau pe amandoi odata...n-am nicioshansa? din contra risc sa raman shi cu plata cheltuielilor de judecata?

De la asigurari nu o sa obtii un leu in plus indiferent cat te judeci, pentru ca ei actioneaza legal, iar asta e suma legala pe care ti-o dau ei.

Persoana care te-a accidentat e vinovata doar de incalcarea codului rutier, va fi pedepsita conform legii, adica i se va suspenda permisu etc.. si iar nu cred ca o sa obtii mare lucru.

Bineinteles e posibil sa ma insel, da de ex. un amic de al meu a capatat de la BCR Asigurari dauna total pe o honda cbr 600 din 99 suma de 32 de mil si multa sanatate. A vrut el sa se judece cu toata lumea da a lasat-o moarta pana la urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost azi la unita lu' peshte sa ma "cert"...mi-au expl ei k asta e suma mak care-o pot da.....din valoare moto care e de 10mii shi ceva au scazut 85%, + fre-o 25% "valoarea" epavei care ramane la mine.....tot 1100 au ramas. mi-au explicat ei ca dupa lege asta e suma max care mi-o pot da..shi cik shi dak o actzionez paia in instantza nu fac nimik....plm o sa ma consult cu un avocat ceva care a mai trecut prin astea....pana una alta ma gasit un radiator un pic indoit cu un milion de lei...mai trebe sami fac rost de-un far sa pot mere cu ea pe strada...care stitzi pe cineva careaduce deafara k paici nu prea se gasesc second datzi un semn... ms

 

 

Bineinteles e posibil sa ma insel, da de ex. un amic de al meu a capatat de la BCR Asigurari dauna total pe o honda cbr 600 din 99 suma de 32 de mil si multa sanatate. A vrut el sa se judece cu toata lumea da a lasat-o moarta pana la urma.

ce-a avut la moto? pana la urma cu cat a reparato?

 

Salut,

din experientza avuta cu o masina veche, iti zic ca nu prea ai mari sanse.

Orice masina (banuiesc ca-i similar si la moto) mai vechi de 12 ani sunt considerate "uzura 80%" (la vremea aia era 85%, acuma parca au modificat la 80%), adica dauna maxima pe care o primesti este

[val nou din catalog] * 0,20

Si surpriza, valoarea din catalog e cam cu 20-25% mai mica decat a costat efectiv motorul de nou.

Sugestia celui de la asigurari unde m-am dus eu: cauta piese second hand, sau la descarcerari, cumpara cu factura si iti platim in cadrul sumei maxime.

Tot asa, am obtinut un deviz de la service reprezentantza care depasea de vreo 3 ori suma maxima pe care mi-o dadeau asigurarile (la fel, trebuiau schimbate o multime de piese care erau doar indoite), si mi-a luat vreo 2 luni sa gasesc piesele necesare pt a-mi repara masina. Le-am luat cu banii mei dar la sfarsit am recuperat tot, inclusiv manopera, vopsit si toate cele necesare :wink:.

 

Eu am facut dupa cum descriu mai jos:

Te duci intr-un service in care ai incredere (sau la un mecanic), si vezi exact ce trebuie schimbat si ce se poate repara la nevoie. Ce vreau sa zic prin asta: unele chestii le poti pastra asa cum sunt (o toba zgariata, rezervorul se mai poate indrepta, poate o carena e doar zgariata, si poate fi reparata usor...).

Dupa ce stii exact ce trebuie schimbat (far, radiator, cadru, etc), si ce ar putea fi doar reparat, calculezi preturile la ce ai de schimbat conform devizului celor de la repr. Si iei la pas toate magazinele de piese moto din zona :lol:. Nu stiu daca de la louis poti sa aduci unele din piese? Dar neaparat ar trebui cu factura, ca sa poate ala de la asigurari sa-ti dea banii. Ideea e ca daca asigurarea iti da dauna totala iti da banii inainte, si poti linistit sa cauti piesele, altfel trebuie sa scoti din buzunar si sa astepti cam 2-3 luni sa-i recuperezi.

 

Si mai ales, cei de la reprezentantza au preturi cam duble la piese! Masina mea era o mazda model 1991, toate piesele veneau din Japonia dupa aprox o luna si costau de ma rupeau: ex: 20 milioane bara de protectie fatza...Eu am gasit-o intr-un magazin cu 6 mil si ceva (made in Vietnam :D). La carene de ex, nu cred ca iti convine sa dai 900E pe ele sau cat zice repez ca fac cand ai putea poate sa gasesti in alta parte la 500E. (la SMAEB am vazut unii care faceau reclama la carene de circuit, dar nu stiu ce preturi aveau)

 

Stiu tot din experientza cu masina, nu vorbesc doar de manopera care are un tarif nesimtit (15-20E/ora), si fiecare operatie dureaza nu stiu cat conform catalogului lor de service (ex: curatat radiator 2:30 * 15E + TVA si trebuie sa cumperi si un set de garnituri care costa 60E si pt care astepti o luna :moto:)

 

 

 

eu trebe doar sa ma un cont, shi ei imi vireaza banii...deci nu tre sa repar pe banii mei...ideea e sa gas pe cineva care face sau aduce carene+far. o varianta mai eftina am vb cu unt ip sa-mi faca carena fatza cu lupe, dar nu-matrage deloc...:rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit caz similar dar cu masina.......

Rezolvarea ar fi de dorit sa fie pe cale amiabila si anume...ii spui soferitei (tu din pdv legal cu ea ai treaba deci in caazul in care se ajunge la judecata tu pe ea trebuie sa o da in judecata urmand ca ea sa cheme asiguratorul ei ) sa ti dea bani sa poti aduce de afara un motor ca al tau....asiguratorul da 1100 ea pune diferentza.

Daca nu ii convine o sa o dai in judecata. NU mergi in instanta cu antecalculul de la Honda pt ca nu o sa ti o accepte nimeni si mai mult o sa te priveasca ca si cum ai vrea sa profiti de pe urma acestui accident, ci platesti un expert agreat de judacatorie care sa-ti stabileasca prin expertiza valoarea de pe piatza al motocicletei tale. Ceri in instanta aceasta suma+plus cheltuilei de judecata incluzand expertiza plus cheltuieli de aprovizionare al unei motociclete(mers in targuri import sau ce o fi) care poti sa o cuantifici in procent....de bun simt ar fi 10% din valoarea stabilita de expert. Asa ai foarte mari sanse sa ai castig de cauza si instanta sa oblige asiguratorul sa-ti plateasca aceasta suma. Neplacerea este ca tu stai fara moto vreun sezon.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

.... si procesul v-a dura de la 3 ani in sus cu termen de finalizare mimim peste 4 ani.

Am patit si eu asa mai demult, am primit 32mil numerar in mana pt un cbr6oo F3, pe o constatare de 2ooo eu+echipament.

Se ia in calcul vechimea motorului, in functie de asta se calculeaza valoarea lui, sa zicem din 1996 un motor poate sa prieasca despagubiri maxime de 1000 euro pentru ca valoarea lui este calculata la aprox. 2ooo euro. si nu pot sa iti plateasca sa iti cumperi altul doar pentru un far spart sau o carena zgariata (asta chiar daca honda nu permite repararea carenelor-decat inlocuire)

Intr-un fel nu e corect pentru ca platim fiecare RCA, dar si la masini exista un plafon maxim de despagubire care se poate plati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E corecta? Nu, dar alta metoda mai buna nu exista, mai ales cand in manualul de utilizare scrie "durata medie de utilizare: 10 ani" si tu ai luat-o cand avea deja 15 ani.

 

Capete seci frate!

 

Adica... durata medie? Cum adik durata medie ?

Luam un esantion de 100 de motoristi... le dam 100 de motoare noi (sa zicem 900rr) si apoi vedem cat le utilizeaza? Daca dai in stalp cu ea... in primii 500 m se mai ia in calcul?

 

daca eu busesc simsonul din '58 cand ma duc sa ma despagubeasca cred ca am sanse sa le dea cu negativ, deci sa le mai dau eu bani, ca vezi doamne ... e prea vechi... are prea multi km, durata medie de utilizare e doar 10 ani! nu 60!

Care capete luminate au facut aceste reguli ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poti face nimik frate in privinta firmelor de asigurari!Sunt acoperiti perfect legal!Chestia e ca ei fac regulile intre ei,bineinteles in dezavantajul nostru!

Am un prieten cu un ZX9R din 2002 care a avut un accident stupid din vina unei doamne,care s-a soldat doar cu pagube materiale la moto !

Devizul de reparatie de la Kawasaki a fost de 150 de milioane ROL.Asigurarea a facut calculu' si a zis......DAUNA TOTALA iti dam 65 de milioane ROL !!!!!! Mai zii ceva daca poti !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate asa e in legatura cu preturile de la Honda. Foarte recent, un prieten a avut un accident destul de usor cu un CBF 1000, absolut nou ( 2 sapt vechime), luat de la Honda. Astia de la service i-au calculat 15 000 RON costul reparatiei, pentru carena fatza dreapta, semnalizator, un maner d'ala din spate, rezervor si cadru ( pe cadru era o zgarietura de 1 mm si pe rezervor una de 1,5mm).

Sunt niste nesimtiti.

Pe mine, revizia m-a costat 1500 ron si am facut urmatoarele:

- ulei+filtru

- placute fatza ( 2 seturi)

- filtre aer

- schimbat cauciucuri ( am venit eu cu cauciucurile, ei au pus doar manopera)

- curatat lantz

Asa ca nu va mirati de preturile de la honda, orientati-va mai degraba catre solutiile alternative ( privati )

 

Cit despre asigurari, astia din asta traiesc, din furt asa ca nu te mira. O sa scoti ceva cit de cit apropiat de realitate doar la masina noua sau un leasing/rate, acolo n-au tupeu, in schimb, cum ai trecut de ceva vechime ( 5 ani parca), isi bat joc de tine in mod repetat si cu salbaticie.

 

Asta e,

imi pare f rau pt tine

multa bafta

Vali

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm, tocmai ce mi-am finalizat dosarul de dauna cu cei de la Unita dupe ce o tipa mi-a facut moto muci din spate la semafor.

Moto din 2002 cu pret de achizitie nou 9680. paguba, estimata cu tot cu manopera de cei de la United Motors, vreo 3000 de euro. Dupa ce mi-au scazut pe lege vreo 58% grad de uzura si cei 25% valoarea de epava, m-am incadrat la fix 3050 valoare maxima de despagubire.

 

Deci bataie de joc. multumesc lui d-zeu ca tipa deshi adormita-n inscaunul ala circula cu viteza mica si doar mi-o futut spatele (bascula, aripa, stop, janta roata, stop spate, semnalizatoare, ornamente cromate).

 

atentie insa,

primo. asiguratorii va despagubesc la valoarea euro din ziua accidentului, nu din ziua cand cei de la service service vor termina de reparat moto. asha ca pregatiti-va sa dati din propriul buzunar cateva milioane in plus pt a acoperi diferenta de curs valutar sau sa bateti la cap pe cel care v-a accidentat pentru recuperarea lor.

 

secundo. nu va puteti lua motorul din service dupa reparatie pana cei de la asigurari nu platesc in baza facturii emise tot banii. si cum nu se grabesc, mai trebe sa rabdati vreo 2 sapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte nasol... propun sa ii ardem pe astia de la asigurari pana le vine acru, cautatzi si voi un prieten cu masina va `atinge` un pic la misto... mobra pe jos carena zgariata ... la ce preturi au magarii astia de dealari din start s-a facut mia de euroi. sunt mai multe avantaje...

1. prietenu e ok sunt multe contraventii unde nu se ia permisul chiar daca rezulta un accident

2. te duci si pui botu la dauna lor totala evident dupa ce duci o proforma dinaia nesimtita dar in acelasi timp reala.

3. foarte important ar fi bine sa ai mai multi prieteni nu de alta da sunt multe firme de asigurari de la care ti-ar prinde bine cate o dauna totala, (din pacate unii kiar au cateva incidente intr-un sezon) asa ca nu vad de ce am avea si noi vreo problema daca ne tot loveste cate `unu` de 3-4 ori pe an.

ai uite asa baetzi ne mai facem si noi banu de-o toba de-un amortizor ..

 

scuze pentru offtopic da e totusi o idee constructiva.. cel putin pt noi :D

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost azi la unita lu' peshte sa ma "cert"...mi-au expl ei k asta e suma mak care-o pot da.....din valoare moto care e de 10mii shi ceva au scazut 85%, + fre-o 25% "valoarea" epavei care ramane la mine.....tot 1100 au ramas. mi-au explicat ei ca dupa lege asta e suma max care mi-o pot da..shi cik shi dak o actzionez paia in instantza nu fac nimik....plm o sa ma consult cu un avocat ceva care a mai trecut prin astea....pana una alta ma gasit un radiator un pic indoit cu un milion de lei...mai trebe sami fac rost de-un far sa pot mere cu ea pe strada...care stitzi pe cineva careaduce deafara k paici nu prea se gasesc second datzi un semn... ms

ce-a avut la moto? pana la urma cu cat a reparato?

eu trebe doar sa ma un cont, shi ei imi vireaza banii...deci nu tre sa repar pe banii mei...ideea e sa gas pe cineva care face sau aduce carene+far. o varianta mai eftina am vb cu unt ip sa-mi faca carena fatza cu lupe, dar nu-matrage deloc...:D

 

Salut

Dupa lege... suma asta este suma maxima "minima" pe care ti-o pot da....

Cred ca cel mai bine ar fi sa te duci la ei cu legea tiparita (nu trebuie toata... doar vre-o 2-3 pagini ... partea cu tabelul penru calculul uzurii si ce inseamna stare de intretinere "buna", "medie" sau "satisfacatoare")

Suma calculata de ei (1100 euro) este calculata in conditiile de stare de intretinere satisfacatoare, dar daca citesti definitile din lege pentru starea de intreinere, nu cred ca poti sa incadrezi decat la stare "buna".

Ceea ce inseamna ca in loc sa scada 85% ar fi trebuit sa scada 63%.

Dupa calculele mele, la o valoare "de noua" de 10000 euro... despagubirile maxime sunt cam 3500 Euro, si nicidecum doar 1100 euro.

 

Este vorba de Ordinul CSA 3108/2004.

 

Incerc sa postez si un extras cu ce te-ar interesa.

 

 

 

(,....................................)

 

ART. 3

(1) Pentru autovehiculele la care nu se cunoa?te parcursul (km) realizat pân? la data producerii evenimentului asigurat sau acesta nu este în concordan?? cu starea tehnic? a autovehiculului respectiv, coeficientul de uzur? a autovehiculului avariat se stabile?te în func?ie de vechimea în exploatare ?i de starea de între?inere a acestuia, prev?zute în tabelele coeficien?ilor de uzur? nr. 1 ?i 2.

(2) Starea de între?inere a unui autovehicul se clasific? în: bun?, medie ?i satisf?c?toare.

(3) Stabilirea st?rii de între?inere a autovehiculului se face potrivit st?rii acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos:

a) stare de între?inere bun?

Autovehiculul prezint?: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protec?ie ?i capacelor de ro?i; vopseaua intact?, f?r? exfolieri sau urme aparente de rugin? a tablei; tapi?eria f?r? pete, urme de uzur? prematur? sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, f?r? s? prezinte uzuri accentuate pe flancuri ca urmare a unui reglaj necorespunz?tor al direc?iei; motorul f?r? scurgeri de ulei pe p?r?ile laterale sau pe capotajele interioare ale spa?iului afectat acestuia;

:moto: stare de între?inere medie

Autovehiculul prezint?: deform?ri ale caroseriei, barelor de protec?ie sau capacelor de ro?i pân? la 10 dm^2 însumat pe întreaga suprafa?? exterioar?; degrad?ri ale vopselei în ceea ce prive?te luciul, cu urme de rugin? aparent? pe o suprafa?? total? pân? la 10 dm^2, cu exfolieri pe o suprafa?? total? pân? la 0,5 cm^2 sau orice alte zgârieturi; pete pe tapi?eria scaunelor;

c) stare de între?inere satisf?c?toare

Autovehiculul prezint?: deform?ri ale caroseriei, barelor de protec?ie ?i capacelor de ro?i mai mari de 10 dm^2 însumat pe întreaga suprafa?? exterioar?; degrad?ri ale vopselei, pierderea total? a luciului, cu exfolieri pe o suprafa?? total? mai mare de 0,5 cm^2, cu urme pronun?ate de rugin? aparent? ?i zgârieturi; tapi?eria deteriorat? ?i murdar?; cauciucurile uzate neuniform, cu accentu?ri pe unul dintre flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunz?tor al direc?iei; motorul cu urme de ulei pe p?r?ile superioare ?i laterale ca urmare a scurgerilor la capacul distribu?iei, al chiulasei sau pe lâng? garniturile de etan?are; joc mare la volanul direc?iei.

 

(..................................)

 

 

TABELUL COEFICIEN?ILOR DE UZUR? Nr. 1*)

pentru autovehicule a c?ror mas? total? maxim? autorizat? nu dep??e?te 3,5 t ?i pentru cele al c?ror num?r de locuri pe scaune nu este mai mare de 9

 

*) Tabelul coeficien?ilor de uzur? nr. 1 este reprodus în facsimil.

 

____________________________________________

| | Coeficient de uzur? (%) |

| Ani |______________________________________|

| |Stare de |Stare de |Stare de |

| |între?inere|între?inere|între?inere |

| |bun? |medie |satisf?c?toare|

|_____|___________|___________|______________|

| | 0 | 4 | 6 |

| 1 |___________|___________|______________|

| | 5 | 9 | 13 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 12 | 18 | 28 |

| 2 |___________|___________|______________|

| | 18 | 28 | 35 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 23 | 33 | 40 |

| 3 |___________|___________|______________|

| | 26 | 37 | 45 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 30 | 42 | 50 |

| 4 |___________|___________|______________|

| | 34 | 45 | 53 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 37 | 48 | 56 |

| 5 |___________|___________|______________|

| | 41 | 52 | 59 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 45 | 55 | 62 |

| 6 |___________|___________|______________|

| | 48 | 58 | 65 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 51 | 62 | 69 |

| 7 |___________|___________|______________|

| | 53 | 65 | 72 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 56 | 67 | 75 |

| 8 |___________|___________|______________|

| | 58 | 70 | 78 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 60 | 72 | 80 |

| 9 |___________|___________|______________|

| | 61 | 73 | 82 |

|_____|___________|___________|______________|

| | 62 | 74 | 84 |

| 10 |___________|___________|______________|

| | 63 | 75 | 85 |

|_____|___________|___________|______________|

|peste| 63 | 75 | 85 |

| 10 | | | |

|_____|___________|___________|______________|

 

NOT?:

Coeficien?ii de uzur? din tabel, corespunz?tori anilor de vechime, sunt stabili?i diferen?iat, pe ace?ti ani, pentru jum?tate de an ?i pentru un an întreg de vechime.

 

 

 

A iesit copy-paste ca dracu... dar e suficient sa intelegi ce spuneam.

Eu consider ca, dupa lege, nici o moto nu se poate incadra la alta stare de intretinere decat "buna".

Daca vor sa o incadreze la medie sau satisfacatoare, ar trebui sa poata demonstra ca inainte de accident era lovita, cu parti caroserie lipsa, curgea ulei, etc. Nu cred ca este cazul. Deci.... eu zic sa te duci inca odata la ei... cu partea asta de lege scoasa la imprimanta (e din anexa 1 la normele din ordinul CSA 3108/2004)... si sa le dai cu ea in cap :bounce:

Sunt niste nesimtiti si nu merita indulgenta.

Sper sa te ajute.

Editat de Tzache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Germania e plina de piese pentru cbr900. Sincer. in cel mai rau caz, recupereaza suma propusa de la asigurator si via Germany. poate cade-ti la invoiala si iti mai da si soferita. cam asta ar fi sfatul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu reusesc sa inteleg cum au ajuns aia de la service la suma aia....stie cineva formula exacta pe care o aplica astia de la asigurari in momentul cand tre sa te despagubeasca :D ??....

 

 

pe undeva pe la pagina 3 park am scanat devizul celor de la hionda....shi vei vedea cum au ajuns la suma aia..

 

am incercat sa-ma-ntzeleg cu shoferitza, a vb sotzul ei in numele ei..dar cuvintele ai au fost: "n-am bani, sa se duca la puscarie". cred c-asha se gandeste ca impaca shi capra shi varza, scapa shi de mine shi de nevasta-sa

 

am fost la el acasa, sunt vai mama lor, stau intr-un sat langa buc, au o dacie din 80siceva

 

oricum am luat deja banii de la asigurari, am rezolvat motoreta, mai tre doar sa o fonisez shi s-o vopsesc.

 

mesi tzache, ar fi fost bine de stiut, dar cand am fost la unita shi m-am certat cu aia, mi-au pus legea-n fgatza, cu 85% minus k are mai mult de 10 ani, ink 25 k-mi lasa fieru, da se pare c-au uitat sa precizeze de starile in care tre sa se afle motoreta shi procentaju' aferent.

plm, ink o tzeapa, am mai cazut odada de-atunci, c-am ferit o baba proasta shi era nisip pe jos ce mi-a ieshit dintre mashini...shi pana m-am ridicat io a fugit toanta....intre timp am mai luat shi-o amenda k l-am batut pe unu kre era sa dea peste mine in loc sa-mi dea prioritate, omu cu nr de italia tot el nervos injurand shi dandu-se jos din mashina.....pus pe hartza....etc etc

 

nu cred k exist zi sa nu ieshim cu motoreteleshi unu din noi sa nu tremure un pic.....sa nu-njure un taximetrist sau sa nu evite fre-o proasta care uita sa dea semnal shi sa se uite-n oglinda...

 

 

intrebare:s-o schimba fre-odata treaba aia cum k dak nu e impact nu e accident, deci dak io-l feresc in ultima clipa k el sau ea nu-mi acorda prioritate shi derapez cad stric motoreta el poa sa mearga linistit, sau raspunde doar pt neacordare de prioritate, asiguarea lui nedespagubindu-0ma, nu?

 

lanaiba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. :D tu te-ai dus sa te sfatuiasca FIRMA DE ASIGURARI DE LA CARE VREI SA IEI BANI ?!?!?!?!?!

bine-nteles ca aia o sa iti zica "ba baiatule tu dupa formula E=mc (patrat) iti iei maxim 1000 de euro legal"

 

du-te tata la CSA (Comisia de Supraveghere a Asiguratorului) si cere ajutor...sau unui avocat care lucreaza cu cazuri d-astea nu te duce la aia de la care tu vrei sa obti bani

 

2. din cate stiu eu (DAR CEL MAI BINE INTREBI LA CSA) regula asta cu vechimea autovehiculului se ia in considerare la CASCO, nicidecum in cazul RCA-urilor. Cand am avut eu accident cei de la CSA mi-au zis ca asiguratorul NU ARE DREPTUL sa negocieze cu tine absolut nimic. Daca tu ai factura pentru piesele respective (piese care sunt trecute in autorizatia de reparatie obtinuta de la politie) ei SUNT OBLIGATI sa iti plateasca pana la ultimul leu. (fara nici un "asta merge vopsita", "asta merge indreptata", ii zici "foarte bine...da-mi banii pe ea de noua si pastreaz-o tu p-asta, indreapt-o si vinde-o")

 

...eu pentru niste zgarieturi de cacao pe carene si tobe, semnale si oglinzi rupte si alte maruntisuri am luat aproape 3500 de euro de la asigurari ...pt un ducati 620 din 2003 pe care dadusem 4500

 

da.. din ce am citit si eu exista o suma maxima legala (dar e una standard si e foarte mare... sa nu poata fi pusa firma de asigurari sa plateasca o suma pe care nu si-o poate permite ...oricum o suma imensa pt un accident rutier standard)

 

repet: nu sunt 100% sigur dar cel mai bine suni la CSA sau un avocat care se ocupa cu asta nu te lua dupa ce iti zic aia de la UNITA care au tot interesul sa te tepuiasca

 

FOARTE IMPORTANT: daca vrei bani de la asigurari legal si tot, motocicleta trebuie reparata la un service autorizat care sa emita factura pt piese si manopera, asa ca ai grija de la cine cumperi si unde ti-o repari... altfel te targuiesti cu ei si vezi cat obti neoficial

 

sa o dai pe aia in judecata...si daca e sa castigi 11000 de euro in proces...statul nu o poate obliga sa iti dea toti banii o data...ci se face un calcul in functie de venitul ei lunar si ti-i va da cu taraita, un procent din venitul ei...asa ca nush ce sa zic despre varianta asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie! Intr-un proces se va cere contra-expertiza si in acest caz stai cu motorul avariat iar daca se constata ca ai o zgarietura in plus pierzi foarte repede un proces.

Posibil sa scoti ceva bani de la tipa cu o negociere buna si repede.

Mergi la ea ii lasi motorul in curte si spui ca vrei una intreaga din acel an.

Ramai cu 11oo de la asigurari bani pt daune morale. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, multi dintre voi nici nu aveti idee ce spune in legea aia si il trimiteti pe om sa se judece aiurea.

Degeaba dai in judecata persoana care te-a accidentat.Raspunderea ei a fost sa aiba asigurare pentru accident - ca iti da sau nu banii necesari firma de asigurari - asta nu mai este problema celei care te-a lovit.

 

Daca vrei sa vezi intr-adevar cum se procedeaza ca sa iti recuperezi o suma mai mare ai in link-ul de mai jos un baiat care a mers dupa pasii legali si a luat mai multi bani :

 

Povestea ta patita de altul !

 

Astia care spun ca sa o faci pe banu tau si ca iti dau asigurarile ceva ii poftesc pe ei sa isi repare motorul/masina asa - si sa le dea firma de asigurari mai mult decat le-a promis.

 

Nu mai sfatuiti lumea aiurea daca voi nu stiti exact care este situatia legala.Poate unii mai cred si ii bagati in cheltuieli aiurea.Daca nu stii exact cum sta treaba mai bine treci la urmatorul topic si scrie de doua ori RIP si ai recuperat numarul de posturi pierdute pe un topic de acest gen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja mi-am luat banii de la asigurari, gasisem la cineva o carena fatza rupta-n 7 dar lipita cu fibra, un far, carena st, plastice aripa shi plastice carena fatza, sa 400e, deci m-am imprumutat repede de bani shi le-am luat.

 

merci Inger`Albastru data viitoare stiu unde sa apelez shi stiu k nu ma mai ridic de jos, shi ma plang 2 sapta,mani etc etcasta e, mai am de facut rezervoru, un pic de chit, de finisat carena fatza vopsit shi gata

partea proasta e k raman ciu capac st jgariat k dracu (bine k nu curge) manere zgariate, bloc de lumini, manete etc zgariate, bord lipit

ink nu bag banii in vopsea, merge shi asga nu e problema, prefer sa-i bag in benzinakt ink mai e vreme frumoasa ( nu k nu-mi vor inghetza mainile la iarna...)

 

 

cam asha arata acuma, farul kre l-am luat makr e model 99 ( amea era 96 shi asta-mi place mai miult...)

 

 

--- Mesaj completat în 07 Sep 2007 20:37 -------------
ah..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...