Sari la conținut

Oprirea Motorului


Postări Recomandate

probabil trebuie sa-l mai lasi putin cu contactul pus pana termina ventilatorul de suflat, la mine de exemplu, dupa ce inchid motorul acum vara porneste ventilatorul si urca repede pana la turatie maxima, bate vreo 10-15secunde si pe urma se opreste, asta doar daca i-ai lasat contactul pus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia asta se aplica la orice motor racit cu apa, ca e masina ca e motocicleta...

treaba e asa...

cat timp motorul este pornit, apa circula prin instalatie datorita pompei de apa...

cand ai oprit motorul nu mai circula apa...

daca motorul este super incins si l-ai oprit imediat, se incinge si mai rau in primele minute datorita simplului fapt ca apa sta intr-un loc si instalatia e prea scurta sa se plimbe in mod natural...(apa fierbinte se ridica de obicei)

asa ca e mai bine sa-l racesti la oprire dupa forjare lasandu-l sa mai duduie un pic la relanti...

e simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia asta se aplica la orice motor racit cu apa, ca e masina ca e motocicleta...

treaba e asa...

cat timp motorul este pornit, apa circula prin instalatie datorita pompei de apa...

cand ai oprit motorul nu mai circula apa...

daca motorul este super incins si l-ai oprit imediat, se incinge si mai rau in primele minute datorita simplului fapt ca apa sta intr-un loc si instalatia e prea scurta sa se plimbe in mod natural...(apa fierbinte se ridica de obicei)

asa ca e mai bine sa-l racesti la oprire dupa forjare lasandu-l sa mai duduie un pic la relanti...

e simplu.

 

 

asta e ceva ce nu reusesc sa inteleg. sa zicem ca o anumita piesa a motocicletei are chiar in clipa cnad eu o opresc temperatura T1. iau contactul, opresc motorul. din acest moment piesa respectiva incepe sa faca schimb de caldura cu

 

a) alte piese ale motocicletei, deci T1 eventual ar putea sa creasca in acest caz deoarece e alta piesa cu temperatura T2 > T1

:rock: cu mediul, temperatura scade, deoarece Tmediu < T1 (deci e bine)

 

iin cazul b e ok, dar in cazul a lucrurile s-ar intampla cam la fel si daca motorul ar fi inca pornit. deci nu vad de ce ar urma sa creasca temperatura motorului NEPERMIS DE MULT dupa ce il opresti. poate doar daca il opresti langa un calorifer sau langa un incendiu :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu lasatul motorului se functioneze o perioada are o alta motivatie...

 

cand ii dai forja motorul se incinge si poate ajunge la o temperatura atat de mare incat daca segmentii ar fi lasati suficient timp in repaos s-ar lipi de cilindru. Motorul va porni foarte usor data viitoare dar oglinda va fi compromisa intr-o mai mica sau mai mare masura. faceti asta de multe ori si... adio compresie

 

probabil trebuie sa-l mai lasi putin cu contactul pus pana termina ventilatorul de suflat, la mine de exemplu, dupa ce inchid motorul acum vara porneste ventilatorul si urca repede pana la turatie maxima, bate vreo 10-15secunde si pe urma se opreste, asta doar daca i-ai lasat contactul pus.

asta te ajuta numai daca ai un sistem de racire cu cadere libera si nu unul cu pompa si termostat asa cum au mai toate motoarele de motocicleta. In cazul asta, mentinerea in functionare a ventilatorului dupa oprirea motorului va duce cel mult la o futere prematura a bacteriei, racind doar lichidul din radiator. Mai bine e sa il tii in relanti dupa oprire pana ce se opreste ventilatorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa forja, sub nici o forma nu se lasa motorul sa stea mult timp la diferenta de temperatura: el incins, afara racoare. se poate cala.

Cel mai bine e sa-i fortezi racirea aruncand o galeata de apa rece pe motor.

 

La fel si cu discurile de frana dupa forja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma gandeam ca daca il lasi la relanti, va reveni la o temperatura normala ...ca apa circula si la relanti

ps: sorin, daca arunci o galeata cu apa rece pe motor atunci cand el este fierbinte, e cea mai mare prostie..la fel si cu discurile

Editat de Alex_16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu lasatul motorului se functioneze o perioada are o alta motivatie...

 

cand ii dai forja motorul se incinge si poate ajunge la o temperatura atat de mare incat daca segmentii ar fi lasati suficient timp in repaos s-ar lipi de cilindru. Motorul va porni foarte usor data viitoare dar oglinda va fi compromisa intr-o mai mica sau mai mare masura. faceti asta de multe ori si... adio compresie

asta te ajuta numai daca ai un sistem de racire cu cadere libera si nu unul cu pompa si termostat asa cum au mai toate motoarele de motocicleta. In cazul asta, mentinerea in functionare a ventilatorului dupa oprirea motorului va duce cel mult la o futere prematura a bacteriei, racind doar lichidul din radiator. Mai bine e sa il tii in relanti dupa oprire pana ce se opreste ventilatorul

 

Corect!!!!!

 

dupa forja, sub nici o forma nu se lasa motorul sa stea mult timp la diferenta de temperatura: el incins, afara racoare. se poate cala.

Cel mai bine e sa-i fortezi racirea aruncand o galeata de apa rece pe motor.

 

La fel si cu discurile de frana dupa forja.

 

Premiul I pentru cel mai varza motor si cele mai ovalizate discuri! :moto: :rock: :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e ceva ce nu reusesc sa inteleg. sa zicem ca o anumita piesa a motocicletei are chiar in clipa cnad eu o opresc temperatura T1. iau contactul, opresc motorul. din acest moment piesa respectiva incepe sa faca schimb de caldura cu

 

a) alte piese ale motocicletei, deci T1 eventual ar putea sa creasca in acest caz deoarece e alta piesa cu temperatura T2 > T1

:wink: cu mediul, temperatura scade, deoarece Tmediu < T1 (deci e bine)

 

iin cazul b e ok, dar in cazul a lucrurile s-ar intampla cam la fel si daca motorul ar fi inca pornit. deci nu vad de ce ar urma sa creasca temperatura motorului NEPERMIS DE MULT dupa ce il opresti. poate doar daca il opresti langa un calorifer sau langa un incendiu :rock:

 

T1 e T max, temperatura din cilindru, datorata transferului direct de caldura de la gazele arse catre el,

 

Cilindrul, capul pistonului supapele si ce-o mai fi in contact direct cu gazele explodate disipa caldura prin piesele invecinate si sistemul de racire.

 

Daca oprim motorul incins, sistemul de racire e intrerupt (ventilatorul raceste doar ce e in radiator) si se va pierde caldura doar prin piesele adiacente miezului motorului, mai lent decat ar fi partial disipata prin radiator (care e proiectat sa schimbe mai usor caldura). In cazul asta va creste temperatura uleiului, T2, indicata pe joja. T2 este oricand mai mica decat T1.

 

Cilindrul nu are cum sa se mai incalzeasca din moment ce exploziile inceteaza, ca nu mai primeste energie termica. Deci T1 scade oricum dupa oprirea motorului.

 

Daca scade lent, nu-s probleme, daca scade f repede ar putea sa crape motorul - asta doar daca intri cu el in apa (enduro in balta :moto: ) sau e foarte, foarte frig afara si bate vantul si n-ai carene. Astea in repetate randuri, pana obosesc materialele de tot.

 

Deci, dupa ce oprim motorul creste doar temperatura uleiului si carterului, cutiei de viteze, cadrului, nu cu mult si in conditiile in care piesele nu sunt in miscare, uzura prin frecare, particule libere nu trebuie sa ne ingrijoreze. Se produce lent uzura prin adeziune, coroziune in conditiile in care exista substante corozive si contact intre suprafete metalice dispuse sa faca legaturi chimice si uleiul este incins - nu face o pelicula optima. E posibil sa se uzeze mecanic mai mult motorul incins daca e lasat sa mearga decat s-ar uza chimic daca e oprit. Asta depinde de ulei, de calitatea materialelor, de sistemul de racire, de uzura preexistenta si de temperatura atinsa. Greu de zis.

 

Asa ca motorul oricum se uzeaza in utilizare, mai mult daca e dus la extreme, mai putin daca e menajat si are ulei proaspat.

 

Mai bine puneti ulei bunicel la timp si evitati forjetele decat sa va bazati pe mituri din astea cu <nu opriti motorul fierbinte> daca vreti sa va tina mult agregatu'.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numai raspunsuri cretine.

eu ce am scris este citit intr-o carte respectabila si e cat se poate de simplu si de inteles.

daca nu se mai plimba apa, e clar ca sta intr-un loc si se incinge de o ia dracu si motorul se incinge mai rau decat daca ar fi racit de apa in miscare...

:moto:

 

 

chiar daca motorul este oprit in primele minute se incinge mai mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-e greu sa gandesti putin?

Cilindrul, segmentii si supapele nu se mai incalzesc dupa oprirea motorului, ca nu mai are cine sa le cedeze energie - nu se mai produce explozia amestecului benzina-aer! Si nici nu se uzeaza mecanic, ca sunt oprite.

Se incing celelalte fieratanii invecinate, findca nu mai scapa caldura prin instalatia de racire. Sistemul se echilibreaza termic pe alt traseu.

Temperatura masurata nu e de la nivelul segmentului de foc sau supapelor, e din baia de ulei sau blocu' motor.

A naibii pulitehnica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu Sancez.

Dar, ar mai fi ceva de completat:

- daca forja a fost data pana in zona de rosu a turometrului (ca nu degeaba e pusa acolo de producator), poti sa o opresti imediat.

- daca forja a fost data pe rosu, timp indelungat, cine nu vrea sa-i ramana pistoanele lipite ar fi bine sa o mai lase sa mearga vre-o 5 min la relanti ca sa se echilibreze temperaturile in motor si implicit segmentii sa nu mai fie rosii (lucru care oricum nu ai cum sa-l vezi de afara).

 

Asfalt uscat.

Editat de aax94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asadar: se stie temp critica la motor=120grC

Dupa forja, cate piese din motor depasesc aceasta temperatura?

pai e simplu: cam tot ce tine de chiuloasa + pistoane + galeria de avacuare (cca 600-800grC)

 

Temperatura agentului de racire se afla la 110 grC. Restul pieselor enumerate mai sus se afla la temp cuprinse intre 110-600grC. Ganditi-va ca electrodul bujiei e la incandescenta, iar centrul pistonului atinge temp ... nu mai stiu exact, undeva in jur de 300 grC parca.

 

Toata aceasta caldura se disipa. Cum? prin inaintarea undei termica catre piesele mai reci, adica spre exteriorul motorului,.

Unda intalneste in parcursul sau agentul de racire, care se afla la 110grC. Ce-i face? il incalzeste mai rau. Termostatul e deschis, veti spune, si apa va ajunge in radiator, prin dinamica fluidelor cu densitati diferite.

Dar atentie!!! dinamica asta nu e la fel de eficienta ca aceea data de pompa de apa, astfel agentul circula mai incet.

Astfel, din lipsa unei circulatii eficiente a agentului de racire, se produce supraincalzirea acestuia, putand astfel f usor sa distruga aceasta instalatie.

 

Si asta e doar un efect ce se poate produce.

Mai sunt si altele, tot din aceeasi cauza.

Unele componente ale motorului, NU AU VOIE sa depaseasca o anumita temp, lucru care se poate produce atunci cand unda termica inainteaza spre exteriorul motorului.

 

Efect: datorita schimbarii bruste de temp (in sensul cresterii ei) calitatea materialelor se deterioreaza considerabil.

 

Concluzie: motorul nu se opreste imediat dupa un regim de mers in forja.

 

Asemanator si la cele racite cu aer, numai ca acolo e vorba ca moto sa mai circule pe asfalt cateva minute la un regim usor de mers.

 

 

"Premiul I pentru cel mai varza motor si cele mai ovalizate discuri! "

ai uitat de fisurile ce apar in discuri :rock:

 

ps: faza cu apa era pentru scuteristii care fac curse fara casca, ca sa-l poata auzi pe copilu_minune.mp3 cantand pe telefon :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil trebuie sa-l mai lasi putin cu contactul pus pana termina ventilatorul de suflat, la mine de exemplu, dupa ce inchid motorul acum vara porneste ventilatorul si urca repede pana la turatie maxima, bate vreo 10-15secunde si pe urma se opreste, asta doar daca i-ai lasat contactul pus.

in caz ca ai oprit motoru lasi contactu pus si ventilatoru merge mai departe

"ventilatoru raceste doar ce e in radiator iar lichidu care nu mai circula odata cu oprirea motorului si care a ramas in motor va continua sa creasca temperatura sau sa mentina o temperatura ridicata. ideal este intradevar sa lasi motoru sa mai mearga vreo 2-3 min ca sa circule lichidul in continuare eventual daca el o cere cu ventilatoru pornit"

 

mie mi sa intamplat la o intrunire pe o caldura foarte mare, am oprit motoru la o temp ridicata lam lasat cu contactu pus a mers ventilatoru sa oprit dupa care iam luat contact, apoi am bagat benzina am fost de am platit si cand m-am intors si am pus contact am vazut ca aveam temp mai mare decat ce la care am oprit motoru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa va fac si eu o demonstratie domnu Sancez, futu-i politehnika ma-sii!

CT = caldura totala a motorului.

CF= caldura fierului (componentelor metalice ale motorului)

CA= caldura apei din instalatia de racire.

CD=caldura disipata de radiator atunci cand apa circula.

CT1 = CT motor in mers

CT2 = CT motor oprit

 

CT = CF + CA - CD - de acord??

 

cand motorul merge CT1 = CF + CA - CD

cand ai oprit motorul CD tinde la 0 da? apa nu mai circula nu se mai disipa nimic, deci

CT2 = CF + CA - CD

CD =~ 0 >>>>> CT2 = CF+CA rezulta

 

CT2 > CT1 ........simplu.

toata demonstratia este valabila in primele minute dupa oprirea motorului........ dupa care se raceste treptat apa disipand caldura pana la urma...

nu mai vorbesc de coeficient de conductie termica care este mult mai mare la metal decat la apa....

politehnika ma-sii.

 

Sorinpreotescu, nota 10!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa va fac si eu o demonstratie domnu Sancez, futu-i politehnika ma-sii!

CT = caldura totala a motorului.

CF= caldura fierului (componentelor metalice ale motorului)

CA= caldura apei din instalatia de racire.

CD=caldura disipata de radiator atunci cand apa circula.

CT1 = CT motor in mers

CT2 = CT motor oprit

 

CT = CF + CA - CD - de acord??

 

cand motorul merge CT1 = CF + CA - CD

cand ai oprit motorul CD tinde la 0 da? apa nu mai circula nu se mai disipa nimic, deci

CT2 = CF + CA - CD

CD =~ 0 >>>>> CT2 = CF+CA rezulta

 

CT2 > CT1 ........simplu.

toata demonstratia este valabila in primele minute dupa oprirea motorului........ dupa care se raceste treptat apa disipand caldura pana la urma...

nu mai vorbesc de coeficient de conductie termica care este mult mai mare la metal decat la apa....

politehnika ma-sii.

 

Sorinpreotescu, nota 10!

Demonstratie tipica de injiner!

Imediat dupa T0, momentul opririi:

CF1 > CF2

CA1 < CA2

CD nu tinde catre 0, findca chiar matale ne-ai sugerat ca metalu disipa energie mai lesne decat apa. In plus, nu mai avem explozie generatoare de caldura.

 

Raman de parere ca cilindrul nu se mai incalzeste dupa oprirea motorului si creste doar temperatura masurata pe joja aia cu termometru si ca Politehnica naste monstri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

remanenta termica :moto:

 

exemplu : se merge cu motocicleta in balamuk si se opreste motorul cand este aproape de momentul in care porneste electroventilatorul ...dupa oprirea motorului vom constata ca pleaca electroventilatorul (nu in toate cazurile ) unele au elecroventilatorul pe direct altele prin contact ,daca ai prin contact si dupa ce ai oprit motorul pleca electroventilatorul este bine sa l lasi pus ca electroventilatorul sa si faca treaba .

 

NOTA la oprirea motorului apa mai curcula prin instalatie (apa calda ia locul apei mai putin calde ,motoarele care nu au pompa de apa asa functioneaza) vine din cilindru in radiator pe sus si o impinge pe cea rece ,pana ori se inchide termostatul ori se ajunge la temperatura din ambient

la oprirea motorului mai circula apa? asta chiar nu cred...pompa este actionata de motor...nu? deci e logic (cel putin la scuterul meu asa e)

Editat de Alex_16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa forja, sub nici o forma nu se lasa motorul sa stea mult timp la diferenta de temperatura: el incins, afara racoare. se poate cala.

Cel mai bine e sa-i fortezi racirea aruncand o galeata de apa rece pe motor.

 

La fel si cu discurile de frana dupa forja.

 

 

fapt testat pe discurile de frana. La temperaturi ridicate am observat ca nu mai tzin franele. Am remediat acest lucru prin executarea manevrei de golire a vezicii pe discul de frana. Lichidul a dat instantaneu in clocot :moto: . Mentionez ca eram la enduro, prin boschetzi :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa va fac si eu o demonstratie domnu Sancez, futu-i politehnika ma-sii!

CT = caldura totala a motorului.

CF= caldura fierului (componentelor metalice ale motorului)

CA= caldura apei din instalatia de racire.

CD=caldura disipata de radiator atunci cand apa circula.

CT1 = CT motor in mers

CT2 = CT motor oprit

 

CT = CF + CA - CD - de acord??

 

cand motorul merge CT1 = CF + CA - CD

cand ai oprit motorul CD tinde la 0 da? apa nu mai circula nu se mai disipa nimic, deci

CT2 = CF + CA - CD

CD =~ 0 >>>>> CT2 = CF+CA rezulta

 

CT2 > CT1 ........simplu.

toata demonstratia este valabila in primele minute dupa oprirea motorului........ dupa care se raceste treptat apa disipand caldura pana la urma...

nu mai vorbesc de coeficient de conductie termica care este mult mai mare la metal decat la apa....

politehnika ma-sii.

 

Sorinpreotescu, nota 10!

 

 

O ecuatie mai urechistica ca asta nu am mai auzit de mult...

 

Ai mai multe scapari majore => o ecuatie de 2 bani:

"Ct = caldura totala". Foarte important cred ca era sa spui unde se masoara aceasta caldura ca sa poti emite o ineptie corecta. In alta ordine de idei, nu calculezi caldura totala, cu caldura finala

"CT = CF + CA - CD - de acord??". Cine poate fi de acord cu o asa ecuatie?????? Cine te-a invatat ca se calculeaza caldura finala adunand acele temperaturi? O prosteala de calcul mai mare nici nu puteai debita....

Adica, daca caldura fierului (CF la tine) este de 80 grade si caldura apei (CA la tine) tot 80 de grade, dupa tine ar trebui sa avem ca temperatura finala (CT la tine) 160 de grade?????? STUUUUUPIIIID NU? Aici nu am luat in calcul caldura disipata (CD la tine)

 

Acum, exemplul in cifre cred ca te va aduce la realitate:

Exemplul este dat tot cu notatiile tale

 

Dupa spusele tale:

CT = CF + CA - CD

Presupunem

CF =80 grade

CA=80grade

DC=50grade (presupunand ca afara sunt 30 grade iar apa 80 grade => DC 50 grade)

Din astea rezulta:

 

CT=80+80-50=110 grade

LA CALCULUL TAU NU AM PUS 600 DE GRADE SAU MAI MULT CAT AR FI IN REALITATE, CA IMI DADEA TEMPERATURA FINALA UNDEVA LA 630 GRADE :baldy: .

 

 

Oricum nu sta in picioare nimic din ce ai spus pentru ca CA ar frebui luata in calcul static la un moment T pentru ca ea este variabila intre temperatura ambient si o temperatura prestabilita de producator aprox 80 grade (in traducere libera nu trebuie luata ca variabila ci ca o temperatura data, stiuta).

Nici macar nu mai are rost sa te mai corectez mai mult pentru ca deja cred ca te simti cam demolat.

Daca ai facut politehnica, macar nu mai spune...

 

Asfalt uscat si hai sa discutam mai bine de floricele, pasarele... :bounce:

Editat de aax94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O ecuatie mai urechistica ca asta nu am mai auzit de mult...

 

Ai mai multe scapari majore => o ecuatie de 2 bani:

"Ct = caldura totala". Foarte important cred ca era sa spui unde se masoara aceasta caldura ca sa poti emite o ineptie corecta. In alta ordine de idei, nu calculezi caldura totala, cu caldura finala

"CT = CF + CA - CD - de acord??". Cine poate fi de acord cu o asa ecuatie?????? Cine te-a invatat ca se calculeaza caldura finala adunand acele temperaturi? O prosteala de calcul mai mare nici nu puteai debita....

Adica, daca caldura fierului (CF la tine) este de 80 grade si caldura apei (CA la tine) tot 80 de grade, dupa tine ar trebui sa avem ca temperatura finala (CT la tine) 160 de grade?????? STUUUUUPIIIID NU? Aici nu am luat in calcul caldura disipata (CD la tine)

 

Acum, exemplul in cifre cred ca te va aduce la realitate:

Exemplul este dat tot cu notatiile tale

 

Dupa spusele tale:

CT = CF + CA - CD

Presupunem

CF =80 grade

CA=80grade

DC=50grade (presupunand ca afara sunt 30 grade iar apa 80 grade => DC 50 grade)

Din astea rezulta:

 

CT=80+80-50=110 grade

LA CALCULUL TAU NU AM PUS 600 DE GRADE SAU MAI MULT CAT AR FI IN REALITATE, CA IMI DADEA TEMPERATURA FINALA UNDEVA LA 630 GRADE :lol: .

Oricum nu sta in picioare nimic din ce ai spus pentru ca CA ar frebui luata in calcul static la un moment T pentru ca ea este variabila intre temperatura ambient si o temperatura prestabilita de producator aprox 80 grade (in traducere libera nu trebuie luata ca variabila ci ca o temperatura data, stiuta).

Nici macar nu mai are rost sa te mai corectez mai mult pentru ca deja cred ca te simti cam demolat.

Daca ai facut politehnica, macar nu mai spune...

 

Asfalt uscat si hai sa discutam mai bine de floricele, pasarele... :baldy:

 

:lol: :bounce: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

O ecuatie mai urechistica ca asta nu am mai auzit de mult...

 

Ai mai multe scapari majore => o ecuatie de 2 bani:

"Ct = caldura totala". Foarte important cred ca era sa spui unde se masoara aceasta caldura ca sa poti emite o ineptie corecta. In alta ordine de idei, nu calculezi caldura totala, cu caldura finala

"CT = CF + CA - CD - de acord??". Cine poate fi de acord cu o asa ecuatie?????? Cine te-a invatat ca se calculeaza caldura finala adunand acele temperaturi? O prosteala de calcul mai mare nici nu puteai debita....

Adica, daca caldura fierului (CF la tine) este de 80 grade si caldura apei (CA la tine) tot 80 de grade, dupa tine ar trebui sa avem ca temperatura finala (CT la tine) 160 de grade?????? STUUUUUPIIIID NU? Aici nu am luat in calcul caldura disipata (CD la tine)

 

Acum, exemplul in cifre cred ca te va aduce la realitate:

Exemplul este dat tot cu notatiile tale

 

Dupa spusele tale:

CT = CF + CA - CD

Presupunem

CF =80 grade

CA=80grade

DC=50grade (presupunand ca afara sunt 30 grade iar apa 80 grade => DC 50 grade)

Din astea rezulta:

 

CT=80+80-50=110 grade

LA CALCULUL TAU NU AM PUS 600 DE GRADE SAU MAI MULT CAT AR FI IN REALITATE, CA IMI DADEA TEMPERATURA FINALA UNDEVA LA 630 GRADE :eek: .

 

 

Oricum nu sta in picioare nimic din ce ai spus pentru ca CA ar frebui luata in calcul static la un moment T pentru ca ea este variabila intre temperatura ambient si o temperatura prestabilita de producator aprox 80 grade (in traducere libera nu trebuie luata ca variabila ci ca o temperatura data, stiuta).

Nici macar nu mai are rost sa te mai corectez mai mult pentru ca deja cred ca te simti cam demolat. :lol:

da omule mi-ai demolat ecuatia in care x + y -z = x + y -z.... :D

cu

grade + jouli = newtoni! bravo nene! Cu cine ai facut fizica sa-l felicit pe domnul profesor!

Daca ai facut politehnica, macar nu mai spune... :lol: :D

in primul rand, asa ceva se invata pe la liceu n-ai nevoie de facultate.

nu-mi da lectii de fizica si te rog nu ma invata sa adun mere cu pere si sa-mi dea portocale!

daca taceai... filozof ramaneai... cauta cartea de clasa a VIII-a de fizica si mai repeta!

Asfalt uscat si hai sa discutam mai bine de floricele, pasarele... :bounce:

 

 

 

Deci aici te-ai facut de tot kakatul! :baldy: :lol: :lol: :D :rock: :ok: ;)

 

mai baietel, in primul rand nu confunda Caldura cu Temperatura!!! Sunt doua lucruri complet diferite! Caldura se masoara in Jouli nu in grade.. Caldura este marime fizica, temperatura nu este...

Daca tu nu stii lucrurile astea simple mai ai tupeul sa ma contrazici...doamne sfinte!

de ecuatie la modul ideal ai auzit??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...