Jump to content

Recommended Posts

Am gasit o poza cu o impricinata, ceva in genul asta la caroserie...

Nu am fost foarte explicit asupra modelului, dar cand ajung acasa o sa-ti trimit detalii constructive, ca poate-poate! Asta este informativa, este de 125 ccm. ;)

1Delven@seznam.cz.JPG

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

După o lungă pauză, după ce am renunțat la mobra, revin: niște oameni minunați mi-au oferit o motocicletă, pe care cineva a restaurat-o cu mare grijă și pasiune.

Din păcate, s-a oprit totul, brusc, înainte de vreme...

Vreau să folosesc motocicleta, e păcat să stea așa, dichisită, doar ca obiect de decor. Știu că nu are aprinderea făcută, pentru că așa s-a oprit timpul.

 

Nu știu prea multe despre ea, nici măcar ce model este. Mă poate ajuta cineva? 

foto 1.jpeg

foto 2.jpeg

foto 3.jpeg

foto 4.jpeg

foto 5.jpeg

foto 6.jpeg

foto 7.jpeg

foto 8.jpeg

Link to post
Share on other sites

Din poze pare sa fie o Jawa de 125 tip 355 din anii '60. Pe placuta de pe gatul din spatele farului, pe cadru, poti afla mai multe detalii importante despre ea. Ai vreun act la ea? Altfel, in lipsa actelor, n-o s-o poti folosi decat pe camp sau prin padure...si-ar fi pacat!

Aprinderea este simplu de realizat. Daca tii ca sa fie originala, vei folosi un dinam de 6V, cu toata instalatia aferenta tot pe 6V. Daca vrei sa mearga si sa n-ai probleme, poti adapta un magnetou de scuter si instalatie pe 12V si uiti de grija aprinderii si a altor elemente care de obicei pica atunci cand te astepti mai putin la instalatiile pe 6V. Asta mai ales daca nu te pricepi sa remediezi singur si cu putine scule astfel de defecte! Oricum, motocicleta arata foarte bine pentru anii ei si ma bucur ca a ajuns pe maini bune! Sa va plimbati mult si bine!

Link to post
Share on other sites

Foarte mulțumesc pentru urări!

Actele sunt în regulă, însă deocamdată trebuie parcursă povestea tristă a succesiunii... Motocicleta are talon și va ajunge la mine prin donație, de la moștenitori, după sărbători. 

Nu am două mâini stângi, nu mi-e frică de șurubăreală, dar nu am habar despre tipul ăsta de moto. Mai am una, primită tot cadou de la un prieten bun, un MZ125 din 63, dar care trebuie restaurat. 

Mai am de așteptat până la anul, prin toamnă, să ridic un garaj, apoi încep. Oricum, voi apela la voi! Încep să stochez dezinfectant de prună, din producție proprie, pentru a unge meseriașii! 😀

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, eFu' a spus:

...

Sa fii sanatos, iar daca vei primi Jawa sa o iei totusi cu act de vanzare-cumparare cu o suma modica, spun asta fiindca altfel vei avea mai mult de umblat, vei plimba donatorii dupa tine si...Romania! Daca te pricepi si nu esti cu doua maini stangi, piese originale si ieftine vei gasi, iar sfaturi gratis sunt sigur ca are cine sa-ti dea! Oricum, daca mai gasesti cativa ca mine ramai si cu dezinfectantul intreg! ;)

Link to post
Share on other sites
La 07.10.2020 la 8:17, ivan pedala a spus:

.

20201006_180343.jpg

 

 

 

 

Salut. Cu ani in urma am avut si eu o "cehoaica" de felul asta(ce vremuri dom"le aproape ma cuprinde nostalgia). Imi amintesc de ambreiajul  sincron de la schimbatorul de viteze si ce senzatie faceam cand reuseam sa reglez corect platinile si porneam motorul actionand kickstarterul cu mana .Pacatosul ala de sincron(tija) avea un semering pe unde pierdeam regulat ulei din cutie mai ales vara, la drum lung luam ulei de completare pe langa cel de 2T( e adevarat, mai bagam si peste nivel sa fie acolo preventiv🐒).Am o curiozitate, e o problema comuna(si daca da care ar fi rezolvarea . Eu pe vremea aia cu semering nou luat "prin relatii" nu am reusit,poate l-oi fi montat gresit,posibil) sau doar eu am avut fericirea asta?

Va invidiez pe cei care aveti timp si disponibilitate  pentru astfel de preocupari recreative si aducatoare de satisfactii,ma refer desigur la munca  restaurare .

Link to post
Share on other sites

Simeringul despre care vorbesti era facut sa lase sa mai picure ceva ulei, sa unga lantul! Glumesc, normal! 🤭 

Daca materialul din el este invechit, este tare, se toaca repede si e normal sa nu mai etanseze. Daca montezi un simering sau un oring bun, tine cativa ani (spre exemplu foloseam simeringuri si oringuri de la Fartec Brasov, astea duceau mult si bine pana se uzau si nu mai etansau). Daca sunt de calitate slaba, tin putin dupa montaj! Problema asta persista inca inainte de anii '60, cand a fost montat pentru prima data acel sincron. 

Eu nu restaurez, costa mult si nu am posibilitati...in schimb motocicletele astea mi le fac asa cum imi place mie, incat sa ma pot bucura de plimbarile cu ele...si-atat, fara pretentii de originalitate si vedetisme gratuite. ;)

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, easy ride on! a spus:

...

Rezolvarea ar fi un O-ring în bucşă de ghidaj.

...

Jawa are asa ceva din fabrica, doar ca oringul din bucsa de teflon (plastic sau la unele modele textolit) se intareste in contact cu uleiul si datorita temperaturii ridicate

isi pierde proprietatile. Normal, ca sa nu lase uleiul sa iasa afara ar trebui schimbat inaintea fiecarui sezon. Si...se schimba usor iar acum se gasesc oringuri bune.:cheers:

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, easy ride on! a spus:

 Modele mai noi (ETZ) au un canal prelucrat în carcasă în care este o garnitură O-ring din cauciuc siliconic care nu exista în anii '60.

 

La ETZ nu era cu sincron ,te referi probabil  la axul schimbatorului de viteze.Eu am avut probleme din cauza ca tija sincronului efectua o miscare de dute-vino facilitand, din cauza rigiditatii semeringului se pare, pierderea de ulei.La schimbatorul de la ETZ e doar o miscare circulara.Eu vorbesc acum din amintiri mai vechi de 25 de ani iar nivelul meu de cunostinte in domeniu era pe atunci ca si acum de altfel al  unui "inlocuitor" de piese in garajul propriu si pe propriul agregat.Asa  ca daca aberez pe undeva  sper sa nu mi-o luati in nume de rau.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, farfuridi a spus:

La ETZ nu era cu sincron ,te referi probabil  la axul schimbatorului de viteze.Eu am avut probleme din cauza ca tija sincronului efectua o miscare de dute-vino facilitand, din cauza rigiditatii semeringului se pare, pierderea de ulei.La schimbatorul de la ETZ e doar o miscare circulara.Eu vorbesc acum din amintiri mai vechi de 25 de ani iar nivelul meu de cunostinte in domeniu era pe atunci ca si acum de altfel al  unui "inlocuitor" de piese in garajul propriu si pe propriul agregat.Asa  ca daca aberez pe undeva  sper sa nu mi-o luati in nume de rau.

 

406476---kopie.jpg

Link to post
Share on other sites

Dupa cum am spus nu am pretentia de a ma numi mecanic si nici cu memoria nu stau grozav.La Jawa cu siguranta avea sincron ,imi amintesc ca am reusit performanta de a strica capul unuia din cele trei suruburi, lucru ce mi-a dat serios de furca ulterior.

Link to post
Share on other sites

@eFu'daca te hotarasti asupra magnetoului iti voi povesti toata procedura, cu scheme si elemente. Am un Cz 175 sport care a umblat vara asta cu magnetou de scuter ( am revenit la dinam doar de moft , sa il tin cat pot de aproape de original). Vinovata e o Jawa 638, care va fi mai plimbata , e mai tanara cu 19 ani.

@farfuridiacea etansare a tijei sincronului ma nacajeste si pe mine. Am pus un "tampon" saiba de pasla pe ax intre sincron si butucul pinionului sa retina parte din uleiul care se pierde. Ma tot chinuie un gand sa caut ceva simering cu interior de 5, ext....cat o fi acolo, cred 15( voi masura) in locul acelor bucsi de plasic si O-ring.

"Dar astea batrane e cu personalitate! isi marcheaza teritoriul!"

Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, easy ride on! a spus:

Da, cu un "fluturaş" acţionat de pedala de schimbător şi cu o tijă împingătoare.

846469763_Jawasch.thumb.JPG.36fe92471a4c2c89341dfb2f634a265d.JPG

Cam instabil mecanic şi mai greu de reglat ...

ala greu de reglat.... cam 10min... cu scos si pus capac!

instabil.... motorul meu are 50 ani( si e tanar fata de altele)...si e acelsi mecanism, si  isi face treaba bine( motorul meu de vreo 10 ani face doar 1000-1500km/an). Acel mecanism il folosesc si cand franez in tr.4.... calc ambele pedale-frana si schimbator

Link to post
Share on other sites

Corect, fara biluta dintre cele doua tije acestea se sudeaza in timp sau in cel mai fericit caz uzeaza prematur oringul si bucsa de la iesire, din dreapta...motiv pentru care uleiul din blocul motor va parasi incinta, ungand excesiv lantul, roata...

 

Hai s-avem sarbatori frumoase!:friends:

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, easy ride on! a spus:

Nu cunosc foarte bine arhitectura mecanismului la Jawa, dar în lipsa unei bile de rulment pe care să se sprijine tija împingătoare, aceasta se va roti cu turaţia ambreiajului, diferită de turaţia axului pinionului de atac (cu excepţia mersului în priză directă) şi va prăpădi rapid garnitura de etanşare presată în acest ax.

53f03b1636a03ce23a36b96c2186b59d.thumb.jpg.7ab0cf52ebeadd00d9aa3cf9a4dab822.jpg

Asta ziceam si eu. "Sincronul", (de fapt un dublu ambreaj denumit pompos), nu poate fi caza scurgerilor de ulei. Si nu curge o vadra...

cauza

Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, easy ride on! a spus:

O dublă comandă spre acelaşi ambreiaj (din manetă şi din pedala schimbătorului), nu un dublu ambreiaj.

Depinde de cât mergi şi de cât se scurge pe acolo. Dacă rulmentul de la pinionul de atac (lanţ) are jocuri mari şi a devenit "praştie" ...

 

 

 

Cu pinionul se rezolva usor... Dai o gaura cu bormasina  putin mai jos, si curge pe acolo...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Acum 16 ore, cornelilinca84 a spus:

Salutare! Aveți idee ce telescop pot folosi la atasul velorex 560? Cel de pe el este indoit și pare ca e din alta lume 

Nu e telescop de spate standard?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Multumesc frumos! Sper sa fie ce trebuie!

 

https://www.olx.ro/oferta/piese-jawa-si-cz-IDdr9ks.html#af1071165b

Feriti-va de acest vanzator...nu stie ce vinde, nu-i motociclist si nu a fost niciodata (un samsar parlit), care ascunde detalii esentiale sau chiar e prost gramada si nu stie ce vinde, insa stie sa ceara mult pe piese ca-s vintiji, este nesimtit si recalcitrant! Eu am muscat-o...sper sa n-o faca si altii!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Este aproape gata dar n.am carburator bun. Cel din stanga are defect filetul din corp la capacul jiclorului iar cel din dreapta are defect un jiclor si nu gasesc kit de reparatie pt. el. Daca are cineva un carb bun de jawa 175 sau corp de carb lasati un mesaj. Multumesc

20210501_103454.jpg

20210501_103850.jpg

20210501_103723.jpg

20210501_103632.jpg

20210501_151505.jpg

20210501_151401.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...