c0zmin Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 multam mai fata asadar, carantina nu-mi permite sa pun poze(din pacate ) si am apelat la ajutor pt asta! deci, ce parere aveti oameni buni?mie imi seamana enorm a TS(e certitudine ca e pe 6v...)...deci?TS pe 6v?pe carter stantat 634, da nu seamana deloc cu 634...asadar? rog expertii sa isi dea cu parerea...ce motor e asta? multam fain PS: motorul a fost refacut dupa o pauza indelungata de somn, si inchis cu 2+2 la capacele laterale doar...a fost trecut si pe inbusuri(lipsesc vro doua, da le pun ) poze cu motocicleta intreaga, dupa ce ii fac toate modificarile de rigoare, evident, before&after motorul, cutiile laterale si rezervorul sunt de ts... probabil ai alta aprindere... fa-i o poza la toata motocicleta si o poza la aprindere (dinamul e pe 6V si alternatorul pe 12) prima poza este cu dinam si a 2-a cu alternator... sper sa se vada ceva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 multam mai fata asadar, carantina nu-mi permite sa pun poze(din pacate ) si am apelat la ajutor pt asta! deci, ce parere aveti oameni buni?mie imi seamana enorm a TS(e certitudine ca e pe 6v...)...deci?TS pe 6v?pe carter stantat 634, da nu seamana deloc cu 634...asadar? rog expertii sa isi dea cu parerea...ce motor e asta? multam fain PS: motorul a fost refacut dupa o pauza indelungata de somn, si inchis cu 2+2 la capacele laterale doar...a fost trecut si pe inbusuri(lipsesc vro doua, da le pun ) poze cu motocicleta intreaga, dupa ce ii fac toate modificarile de rigoare, evident, before&after motorul e de TS 100%!nu incape indoiala.si astea sunt pe alternator 12v.daca zici ca e pe 6v[dinam]atunci inseamna ca e modificata.de altfel si prinderea pe carter difera de la motorul pe 6v la cel de 12v.la 6v dinamul se prinde cu doua suruburi lungi M6x100,dispuse diametral,iar la TS cu patru suruburi scurte M5x35 dispuse la 90 grade pe circumferinta.pune eventual o poza si cu aprinderea ca sa ma edific. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 motorul e de ts. schimba dracului saracia aia de aprindere pe 6v. si nu, nu zic pt. becuri, ma refer la aprindere! e mult, mult mai puternica pe 12 v chiar si in varianta platina+condensator. eu sincer sa fiu daca as putea as interzice aprinderile pe 6v pe toate motoarele. si platinile!!! de ce? ca sa pastrezi motorul original cat mai mult timp daca e vechi! de aia! si chiar daca nu e vechi tot din acelasi motiv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 (edited) pai sa vad cum fac rost de timp, desfac capacelu' magic, si pozez evident, o sa schimb dinamul(daca chiar e asa cum spune proprietaru') si inlocuiesc cu alternator, dupa care, vedem cum se comporta, ca in timp, sa schimb platina cu senzor optic sau magnetic apropo....la metrom, simson si carpati, am tot pe 6v cu platina metromu mergea de rupea(dupa o luna de stat in zapada si ploaie a luat-o la prima pedala, si reglasem aprinderea ochiometric) asa cum era, dar cu doi cilindrii si doua pistoane nu ma mai joc, asa ca o sa schimb treaba asadar, multam tuturor, si, revin cu poze PS: un manual complet pt asa ceva aveti?eu am luat atat de pe tanga cat si de pe motorlife(unde trebuie sa recunosc, Axa cu scame a facut ceva superb legat de jawa ) manualul de reparatii si este cam incomplet...asadar, daca il aveti in format pdf, e cu deranj daca l-ati pune aici?Nu de alta da poate nu mi-e numai mie cu trebuinta, si e cel mai bine sa lucram dupa carte, si nu ca distrugatorii dau si linkurile pt cei nevoiasi, desi s-au mai dat pe aici(casiti aici manuale duzina, cat si sfaturi garla): http://www.tanga-moteurs.ro/service http://www.motorlife.ro/ inca un site cu manuale, foarte util, care are o anumita limita de download, asa ca necesita si upload, deci, inregistrare http://www.repairmanualclub.com/ Multumesc...toate cele bune Edited October 21, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrazYRaveN Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Chiar nu stie nimeni de intretinerea unei comuniste pe timp de iarna??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mishu_dark Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Chiar nu stie nimeni de intretinerea unei comuniste pe timp de iarna??? http://www.motorlife.ro gasesti tot acolo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ubord Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Chiar nu stie nimeni de intretinerea unei comuniste pe timp de iarna??? ....inveleste-o , mangaie-o, si din cand in cand intorcandu-te de la o vodca , da-i cate o pedala , spre deliciul vecinilor(este bine sa fie pe la 2 dimineata, eventual daca nu reusesti sa o pornesti fiind prea frig, mai iei o vodca si repeti procedura... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mishu_dark Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 ....inveleste-o , mangaie-o, si din cand in cand intorcandu-te de la o vodca , da-i cate o pedala , spre deliciul vecinilor(este bine sa fie pe la 2 dimineata, eventual daca nu reusesti sa o pornesti fiind prea frig, mai iei o vodca si repeti procedura... ) asta tre sa fac eu ca nu porneste da-i cam frig sa lucru la ea --- Mesaj completat în 22 Oct 2007 19:39 -------------COMPLETARE si daca totusi reusesti so pornesti ii dai jos tobele,, sa nu mai fie spre deliciul vecinilor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Chiar nu stie nimeni de intretinerea unei comuniste pe timp de iarna??? ia tata, sa scapam de offtopic /index.php?showtopic=10772 ai aici tot ce-ti trebuie....spor la citit @mishu_dark: ultima oara cand am glumit cu tobele, a cazut de la peste 8 etaje inaltime un pepene intreg, la 2 metrii de mine prefer sa nu mai repet gluma, ca poate data viitoare or sa fie borcane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mishu_dark Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 ia tata, sa scapam de offtopic /index.php?showtopic=10772 ai aici tot ce-ti trebuie....spor la citit @mishu_dark: ultima oara cand am glumit cu tobele, a cazut de la peste 8 etaje inaltime un pepene intreg, la 2 metrii de mine prefer sa nu mai repet gluma, ca poate data viitoare or sa fie borcane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 ia tata, sa scapam de offtopic /index.php?showtopic=10772 ai aici tot ce-ti trebuie....spor la citit @mishu_dark: ultima oara cand am glumit cu tobele, a cazut de la peste 8 etaje inaltime un pepene intreg, la 2 metrii de mine prefer sa nu mai repet gluma, ca poate data viitoare or sa fie borcane la Jawa 634[pe 6v]distanta intre contacte e de 0,4mm,iar la TS e de 0,3mm.avansul e de 23 grade r.a.c. sau 2,5mm ininte PMI. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariman11 Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 am ceva manuale jawa 640, 638, ceva scheme si diagrame cine vrea le trimit pe mail sau mes, asa k astept pm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 (edited) asadar, azi mi-am bagat pt prima oara ochiu mai serios in jawa Se pare ca detin aprindere pe 12v(cum era si normal), datorita faptului ca scrie pe ea made in cehoslovacia 14v etc...si are contactele traditionale x,y,z,86,df,t(intors)...plus ca se incadreaza in tiparul pozelor lui c0zmin si cele spuse de kyvacka legat de prinderea in 4 surubele Poze nu pot pune pt ca-s in carantina(daca citeste vrun admin ce scriu eu aici, sa imi dea macar accept la poze pe sectiunea asta, nu neaparat sa ma scoata din starea asta daca nu crede de cuviinta), dar va explic situatia cu care m-am confruntat... Am desfacut si verificat tot ce tine de electrica, si am ramas placut surprins de faptul ca instalatia este originala, respectand culorile din manual, inafara de faptul ca s-au facut pe acolo niste ghidusii cu niste fire roz de mi-au dat batai de cap ingrozitoare, si mai lipsesc si cateva piesulete(din ce am vazut pe schema, lipseste magnifica piesa dreptunghiulara cu "+" si "z" care ori nu stiu eu ce e ori nu stiu daca e), releul meu e cam ciudat, si in loc sa am conexiunile 54,D+,Df,B- am doar Df,B+ Mai e o cutie ruginita ceva mai sus fara niciun semn pe ea(dar care seamana din schema cu jucaria in care intra renumitele fire gri de la aprindere si inca doua fire care duc pe la cutiutele lipsa dar in paralel, si la baterie) si cred ca lipseste cu desavarsire cutia cu legaturile numerotate ca 87a,O,30/51,86... chestia pe care scrie "stop" tind sa cred ca e pt actionarea becului la franare... Acum, cu toate nedumeririle mele ma adresez cunoscatorilor care au asa ceva(inclusiv schema electrica) si stiu si daca mie imi mai trebuiesc ceva piese, sau nu Contactul, e ciudat, pt ca inafara de pinii existenti si numerotati, mai detin pinii 57,56b, si pinul 56 la mine apare ca 56a!Asta-i contact de jawa d'asta?Eu am legat cum e in schema, ba chiar am facut si o schita(pe care o sa rog pe cineva sa o puna aici pt mine) si pinii care nu apareau in schema i-am lasat neconectati!Asa-i contactu' la toate modelele TS?(nu incape indoiala ca e TS, ba chiar un 638 ) Alta rugaminte, pt cineva care are o jawa d'asta, daca poate sa ma ajute cu o poza la cutia in care se gasesc piesele electrice(relee, redresoare, etc) sa imi fac si eu o idee, ca ma simt ca un nebun intr-o pestera, fara lumina Asadar, cat a tinut de piesele care le aveam pe ea, si de firele roz, am taiat si spanzurat toata ziua in matzaraie, am verificat conexiunile cu multimetru, conform schemelor(si se prezinta noile aranjamente super ok) si am incercat sa verific si scanteia, care, evident nu a dat sa apara O fi de la faptul ca eu am legat firele alea acolo conform schemei, omitand piesele de mai sus pe motiv ca nu exista? Oboseala a facut sa o las sa doarma, in speranta ca poate maine aflu un raspuns de la voi, si atunci ies mai voios din casa, si pun frumos si aprinderea sa o masor(continuitate, tensiune scoasa, etc) Cat de curand o poza, doua, cu "ce am eu", pt a va da cu parerea! Va multumesc PS: fara baterie ar trebui sa dea scanteie?Din ce am vazut in schema bateria e pt lumini... PSS: motoru chiar a fost facut nou nout, inafara de electrica, si, super marfa pt mine, a fost trecut pe inbusi(cadru, motor, cam tot) Edited October 27, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) asadar, azi mi-am bagat pt prima oara ochiu mai serios in jawa Se pare ca detin aprindere pe 12v(cum era si normal), datorita faptului ca scrie pe ea made in cehoslovacia 14v etc...si are contactele traditionale x,y,z,86,df,t(intors)...plus ca se incadreaza in tiparul pozelor lui c0zmin si cele spuse de kyvacka legat de prinderea in 4 surubele Poze nu pot pune pt ca-s in carantina(daca citeste vrun admin ce scriu eu aici, sa imi dea macar accept la poze pe sectiunea asta, nu neaparat sa ma scoata din starea asta daca nu crede de cuviinta), dar va explic situatia cu care m-am confruntat... Am desfacut si verificat tot ce tine de electrica, si am ramas placut surprins de faptul ca instalatia este originala, respectand culorile din manual, inafara de faptul ca s-au facut pe acolo niste ghidusii cu niste fire roz de mi-au dat batai de cap ingrozitoare, si mai lipsesc si cateva piesulete(din ce am vazut pe schema, lipseste magnifica piesa dreptunghiulara cu "+" si "z" care ori nu stiu eu ce e ori nu stiu daca e), releul meu e cam ciudat, si in loc sa am conexiunile 54,D+,Df,B- am doar Df,B+ Mai e o cutie ruginita ceva mai sus fara niciun semn pe ea(dar care seamana din schema cu jucaria in care intra renumitele fire gri de la aprindere si inca doua fire care duc pe la cutiutele lipsa dar in paralel, si la baterie) si cred ca lipseste cu desavarsire cutia cu legaturile numerotate ca 87a,O,30/51,86... chestia pe care scrie "stop" tind sa cred ca e pt actionarea becului la franare... Acum, cu toate nedumeririle mele ma adresez cunoscatorilor care au asa ceva(inclusiv schema electrica) si stiu si daca mie imi mai trebuiesc ceva piese, sau nu Contactul, e ciudat, pt ca inafara de pinii existenti si numerotati, mai detin pinii 57,56b, si pinul 56 la mine apare ca 56a!Asta-i contact de jawa d'asta?Eu am legat cum e in schema, ba chiar am facut si o schita(pe care o sa rog pe cineva sa o puna aici pt mine) si pinii care nu apareau in schema i-am lasat neconectati!Asa-i contactu' la toate modelele TS?(nu incape indoiala ca e TS, ba chiar un 638 ) Alta rugaminte, pt cineva care are o jawa d'asta, daca poate sa ma ajute cu o poza la cutia in care se gasesc piesele electrice(relee, redresoare, etc) sa imi fac si eu o idee, ca ma simt ca un nebun intr-o pestera, fara lumina Asadar, cat a tinut de piesele care le aveam pe ea, si de firele roz, am taiat si spanzurat toata ziua in matzaraie, am verificat conexiunile cu multimetru, conform schemelor(si se prezinta noile aranjamente super ok) si am incercat sa verific si scanteia, care, evident nu a dat sa apara O fi de la faptul ca eu am legat firele alea acolo conform schemei, omitand piesele de mai sus pe motiv ca nu exista? Oboseala a facut sa o las sa doarma, in speranta ca poate maine aflu un raspuns de la voi, si atunci ies mai voios din casa, si pun frumos si aprinderea sa o masor(continuitate, tensiune scoasa, etc) Cat de curand o poza, doua, cu "ce am eu", pt a va da cu parerea! Va multumesc PS: fara baterie ar trebui sa dea scanteie?Din ce am vazut in schema bateria e pt lumini... PSS: motoru chiar a fost facut nou nout, inafara de electrica, si, super marfa pt mine, a fost trecut pe inbusi(cadru, motor, cam tot) cutia aceea magic cu + si z e releul de semnalizare iar cea cu 87a,o,30/51,86 e releul ptr. becul de incarcare[stinge becul dup ce porneste motorul].poti sa-l substituiesti usor cu un releu de far de Dacia.probbil ca releul de tensiune a fost schimbt candva.de care e?cutia aceea ruginita in care intra cele trei fire gri e puntea redresoare[se poate inlocui cu succes cu una de Dacia].chestia aia pe care scrie Stop are cumva legat la ea un cablu Bowden mai subtirel care merge la parghia de frana pe partea stanga in spatele motorului?daca da atunci e intr-adevar contactul ptr. lampa de frana. cat despre faptul c nu da scanteie vezi ca pe ghidon in dreapta are un buton rosu[engine stop]cu trei pozitii:pe mijloc e OFF,iar stanga-dreapta e ON.firele care alimenteaza bobinele de inductie trec prin acest intrerupator.daca vreun contact este oxidat sau desfacut atunci nema scanteie.in alta ordine de idei bateria ta mai are curent? la contact bornele respective sunt:30-plusul permanent de l baterie[prin siguranta de 25A neaparat];15/54 e plusul cu contct pus[limentare bobine,claxon,releu semnalizare,contact lampa frana,bec martor incarcare],56a e farul[faza scurta]56b-farul faza lunga,57-pozitia fata,58-pozitiaspate si becurile iluminare bord.daca scrie Pal pe el si e din ebonita visinie e originl daca nu e de tractor[o modificare comuna la Jawe].si nu!fara baterie nu da scanteie ptr. ca alternatorul nu are curent de excitatie si evident ca nu da curent.de altfel si cu baterie[insa partial sau complet descarcata]nu va porni impinsa .mai repede se ineaca. Edited October 28, 2007 by kyvacka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrew_i Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 @ kyvacka Scuze de offtopic dar nu prea ma pot abtine. Eu am pe jawruta mea aprindere pe platini originala si as vrea sa o schimb ca imi cam da dureri de cap cu reglajele. am vazut in poza care ai postat-o ca tu ai altfel de aprindere. As dori sa stiu si eu de care e si cum pot face si eu rost de una si cam cat m-ar ajunge. Mersi tare mult, si asfalt uscat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) cutia aceea magic cu + si z e releul de semnalizare iar cea cu 87a,o,30/51,86 e releul ptr. becul de incarcare[stinge becul dup ce porneste motorul].poti sa-l substituiesti usor cu un releu de far de Dacia.probbil ca releul de tensiune a fost schimbt candva.de care e?cutia aceea ruginita in care intra cele trei fire gri e puntea redresoare[se poate inlocui cu succes cu una de Dacia].chestia aia pe care scrie Stop are cumva legat la ea un cablu Bowden mai subtirel care merge la parghia de frana pe partea stanga in spatele motorului?daca da atunci e intr-adevar contactul ptr. lampa de frana. cat despre faptul c nu da scanteie vezi ca pe ghidon in dreapta are un buton rosu[engine stop]cu trei pozitii:pe mijloc e OFF,iar stanga-dreapta e ON.firele care alimenteaza bobinele de inductie trec prin acest intrerupator.daca vreun contact este oxidat sau desfacut atunci nema scanteie.in alta ordine de idei bateria ta mai are curent? la contact bornele respective sunt:30-plusul permanent de l baterie[prin siguranta de 25A neaparat];15/54 e plusul cu contct pus[limentare bobine,claxon,releu semnalizare,contact lampa frana,bec martor incarcare],56a e farul[faza scurta]56b-farul faza lunga,57-pozitia fata,58-pozitiaspate si becurile iluminare bord.daca scrie Pal pe el si e din ebonita visinie e originl daca nu e de tractor[o modificare comuna la Jawe].si nu!fara baterie nu da scanteie ptr. ca alternatorul nu are curent de excitatie si evident ca nu da curent.de altfel si cu baterie[insa partial sau complet descarcata]nu va porni impinsa .mai repede se ineaca. in primul rand, multumesc mult acum, hai sa raspund pe rand la tot ce ai zis: -releul de-l am e unul romanesc doar cu doua picioruse(df,b+) chiar scrie pe el releu...si raman la intrebarea: ala cu picioarele 54,D+,Df,B-,ce e? ...releul pt becul de incarcare(87a,0,30/51,86) la mine nu exista... -chestia aia pe care scrie "stop" nu exista, asa ca nu-ti pot da detalii despre fire asta incerc, sa aflu ce e...in schema de jawa 638(stiu sigur acu ca e o jawa 638 ca pana si culoarea firelor din schema si legatura lor e identica cu cea a modelului respectiv) are doua legaturi, si anume: fir albastru -> "+"la releu semnalizare/contact(prin paralel)la pin-ul 15, fir rosu -> direct la stop pe spate....culmea, este situat in schema exact in stanga sus a releului de semnalizare(edit: s-a nimerit in poza fix sub ultimul meu emoticon) ma gandesc ca ar fi sonda aia care aprinde lampa spate cand e calcata frana -butonu de pornire, l-am legat invers din greseala (am ON pe centru) da important e ca l-am legat ca in schema(acolo erau inovatiile si pana am scapat de ele mi-am prins urechile), si anume, face legatura intre pin-ul 15 de la contact si firul ce duce la cobinele de inductie(ca in schema, ambele fire, albastre)...de la bobine, cum e in schema, pleaca apoi maro/negru jos la platini.. -in alta ordine de idei, tot timpu am operat cu un acumulator de 6v5a crezand ca am instalatie pe 6 acum, ca deja stiu ca-i pe 12, cand fac rost de releele alea, si dupa ce leg toata instalatia cum scrie in schema, iau de la masina si verific!acum stiu de ce nu dadea scanteie -contactul:este Pal...multam pt explicatia picioarelor....contactul l-am legat ca in schema, inafara de 57(56b scrie, da nu exista picior de conectare)...farul se alimenteaza tot ca in schema, din contactele de pe maneta stanga a ghidonului!!!am facut si eu cum a zis cartea, respectand culorile, si pozitiile firelor(mai pricep si eu cate ceva electronica si mi-a fost lejer sa inteleg mai multe pe acolo )...56a e cu fir verde si merge tot la contactele de pe stanga-ghidon... asadar, multam mult, inca odata, si in sfarsit mi-am elucidat un mister!deci, alerg dupa releele alea(semnalizare si incarcare), leg totul ca in schema(gasesc si piesa cu "stop" si cea cu picioarele 54,d+,df,b-), apoi pun bateria de masina pt proba PS: in poza, ai pus o aprindere exact ca a mea(deci, uraaa, am pe 12v) si o schema de modelul 640, care chiar difera putin... @andrew_i: ia man aici, link de pe forum unde dezbatem subiectul mai pe larg...sper sa-ti fie cu folos: /index.php?showtopic=146736 se vb aici de aprindere electronica, duzina uite schema dupa care am lucrat eu, si culmea, chiar asa erau firele legate la motorisca Edited October 28, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) in primul rand, multumesc mult acum, hai sa raspund pe rand la tot ce ai zis: -releul de-l am e unul romanesc doar cu doua picioruse(df,b+) chiar scrie pe el releu...si raman la intrebarea: ala cu picioarele 54,D+,Df,B-,ce e? ...releul pt becul de incarcare(87a,0,30/51,86) la mine nu exista... -chestia aia pe care scrie "stop" nu exista, asa ca nu-ti pot da detalii despre fire asta incerc, sa aflu ce e...in schema de jawa 638(stiu sigur acu ca e o jawa 638 ca pana si culoarea firelor din schema si legatura lor e identica cu cea a modelului respectiv) are doua legaturi, si anume: fir albastru -> "+"la releu semnalizare/contact(prin paralel)la pin-ul 15, fir rosu -> direct la stop pe spate....culmea, este situat in schema exact in stanga sus a releului de semnalizare(edit: s-a nimerit in poza fix sub ultimul meu emoticon) ma gandesc ca ar fi sonda aia care aprinde lampa spate cand e calcata frana -butonu de pornire, l-am legat invers din greseala (am ON pe centru) da important e ca l-am legat ca in schema(acolo erau inovatiile si pana am scapat de ele mi-am prins urechile), si anume, face legatura intre pin-ul 15 de la contact si firul ce duce la cobinele de inductie(ca in schema, ambele fire, albastre)...de la bobine, cum e in schema, pleaca apoi maro/negru jos la platini.. -in alta ordine de idei, tot timpu am operat cu un acumulator de 6v5a crezand ca am instalatie pe 6 acum, ca deja stiu ca-i pe 12, cand fac rost de releele alea, si dupa ce leg toata instalatia cum scrie in schema, iau de la masina si verific!acum stiu de ce nu dadea scanteie -contactul:este Pal...multam pt explicatia picioarelor....contactul l-am legat ca in schema, inafara de 57(56b scrie, da nu exista picior de conectare)...farul se alimenteaza tot ca in schema, din contactele de pe maneta stanga a ghidonului!!!am facut si eu cum a zis cartea, respectand culorile, si pozitiile firelor(mai pricep si eu cate ceva electronica si mi-a fost lejer sa inteleg mai multe pe acolo )...56a e cu fir verde si merge tot la contactele de pe stanga-ghidon... asadar, multam mult, inca odata, si in sfarsit mi-am elucidat un mister!deci, alerg dupa releele alea(semnalizare si incarcare), leg totul ca in schema(gasesc si piesa cu "stop" si cea cu picioarele 54,d+,df,b-), apoi pun bateria de masina pt proba PS: in poza, ai pus o aprindere exact ca a mea(deci, uraaa, am pe 12v) si o schema de modelul 640, care chiar difera putin... @andrew_i: ia man aici, link de pe forum unde dezbatem subiectul mai pe larg...sper sa-ti fie cu folos: /index.php?showtopic=146736 se vb aici de aprindere electronica, duzina uite schema dupa care am lucrat eu, si culmea, chiar asa erau firele legate la motorisca daca ai releu de Dacia lasa-l asa[daca iti incarca corespunzator,adica max. 14,5v].releul din schema cu pinii 54;D+;Df;B- e regulatorul de tensiune originl[Pal Magneton].si ala de Dacia isi face treaba in lipsa astuia nu te speria.de care e?electronic?chestia aia cu stop pe ea e contactul lampii frana si e o chestie cu doua picioruse intr-o cutie de ebonita.o tija gaurita la unul din capete si trasa de pedala de frana prin intermediul unui arculet face contact intre aceste doua picioruse atunci cand apesi frana.in poza postata de mine e vorba de o aprindere cu senzor Hall tip CDI pe care a facut-o un tip din Rusia.alternatorul din imagine este Pal Magneton 14v210w si este echiparea standard pe Jawa 632,638 si 640.este trifazat,sincron ca cel de Dacia de aceea merg si puntea redresoare si releul.la Jawa poti sa-i adaptezi doua bobine de inductie auto de 12v daca nu are deja.a!cumpara cel mai mare acumulator moto pe 12v care il poti strecura in compartimentul de sub sa[original era montata o baterie de 12v5Ah,dar daca ai halogen in far si meri mult timp cu farul[adica tot timpul mi nou]aprins si turatii mici[sub 2000 rpm]lternatorul nu o sa incarce destul si o sa ai tot timpul o baterie descarcata partial.eu zic ca un 12v9Ah pe gel ar fi stas.daca incerci cu bateria de masina vezi sa nu cumva sa ai vreun scurt in instalatie ca iti prajesti jucaria. Edited October 28, 2007 by kyvacka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) daca ai releu de Dacia lasa-l asa[daca iti incarca corespunzator,adica max. 14,5v].releul din schema cu pinii 54;D+;Df;B- e regulatorul de tensiune originl[Pal Magneton].si ala de Dacia isi face treaba in lipsa astuia nu te speria.de care e?electronic?chestia aia cu stop pe ea e contactul lampii frana si e o chestie cu doua picioruse intr-o cutie de ebonita.o tija gaurita la unul din capete si trasa de pedala de frana prin intermediul unui arculet face contact intre aceste doua picioruse atunci cand apesi frana.in poza postata de mine e vorba de o aprindere cu senzor Hall tip CDI pe care a facut-o un tip din Rusia.alternatorul din imagine este Pal Magneton 14v210w si este echiparea standard pe Jawa 632,638 si 640.este trifazat,sincron ca cel de Dacia de aceea merg si puntea redresoare si releul.la Jawa poti sa-i adaptezi doua bobine de inductie auto de 12v daca nu are deja.a!cumpara cel mai mare acumulator moto pe 12v care il poti strecura in compartimentul de sub sa[original era montata o baterie de 12v5Ah,dar daca ai halogen in far si meri mult timp cu farul[adica tot timpul mi nou]aprins si turatii mici[sub 2000 rpm]lternatorul nu o sa incarce destul si o sa ai tot timpul o baterie descarcata partial.eu zic ca un 12v9Ah pe gel ar fi stas.daca incerci cu bateria de masina vezi sa nu cumva sa ai vreun scurt in instalatie ca iti prajesti jucaria. aha...cum am spus, asa zisul meu regulator este acea cutiuta neagra pe care scrie releu, blablabla, si are doar doua picioare, si anume Df,B+... acum, descopar marea crima si pedeapsa....schema din manualul tehnic electric de la producator, arata ca + de la baterie se leaga la masa....ori, in schema mai sus postata de mine, e invers imi pare rau ca nu pot pune poze, sa va puteti da seama mai exact(manualul de reparatie este acela scris in mai multe limbi)...deci, cum vine legata masa la caroserie?+ sau -?logic ar fi -... multam are cineva o poza cu pozitia contactului lampii de frana?seamana cumva cu aia de minsk? toate cele bune Edited October 28, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 aha...cum am spus, asa zisul meu regulator este acea cutiuta neagra pe care scrie releu, blablabla, si are doar doua picioare, si anume Df,B+... acum, descopar marea crima si pedeapsa....schema din manualul tehnic electric de la producator, arata ca + de la baterie se leaga la masa....ori, in schema mai sus postata de mine, e invers imi pare rau ca nu pot pune poze, sa va puteti da seama mai exact(manualul de reparatie este acela scris in mai multe limbi)...deci, cum vine legata masa la caroserie?+ sau -?logic ar fi -... multam are cineva o poza cu pozitia contactului lampii de frana?seamana cumva cu aia de minsk? toate cele bune minus la masa!!!plusul se lega la masa doar la modelele pe 6v mai vechi[practic aceasta modalitate de legare a fost abandonata prin 74 cand a inceput productia in serie a modelului 634].ia-te dupa schema de pe net ca e corecta.spor la treaba! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) minus la masa!!!plusul se lega la masa doar la modelele pe 6v mai vechi[practic aceasta modalitate de legare a fost abandonata prin 74 cand a inceput productia in serie a modelului 634].ia-te dupa schema de pe net ca e corecta.spor la treaba! sar'na alta faza la care m-am gandit, dat fiind cursa si alezajul si capacitatea, incerc ceva cilindrii de mz es 175, ca vr sa scap de un sg carb pe ambii cilindrii si sa functionez cu doua carburi in linie(stiu ca nu au loc, da se modifica aripioarele de racire...importanta e camasa, sa vina bine, dat fiind specificatiile) cum am spus, chiar vr sa pun motorisca asta la punct, si chiar un mic tuning cu tobe cu rezonator, aprinderea pe senzor optic, etc, nu i-ar strica (plus ca atata timp cat o fac eu si nu o duc la service-uri si altele, ma duce mai ieftinelu) oricum, o sa dau o tura si pe la uzina pe la Timpuri noi sa vad pretul la cilindrii, pistoane, si altele facute la comanda Asa ca, aviz bucurestenilor, aia chiar fac treaba buna(cel putin pt multi amici cu dacii si mz-uri au facut, candva) Toate cele bune! Edited October 28, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mishu_dark Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 vad ca se discuta serios ,tehnica pe aici asa ca au o sa stau mic mic sa citesc si sa bag la cap ,,daca vreti manuale ma gasiti seara pe mes ,ca nu reusesc nici cum sa le incarc pe net si banuiesc ca ar fi destui interesati ,,macarcu atata sa contribui si eu ca sfaturi ioc ev. niste incurajari --- Mesaj completat în 28 Oct 2007 17:56 -------------respectele mele si toate cele bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) vad ca se discuta serios ,tehnica pe aici asa ca au o sa stau mic mic sa citesc si sa bag la cap ,,daca vreti manuale ma gasiti seara pe mes ,ca nu reusesc nici cum sa le incarc pe net si banuiesc ca ar fi destui interesati ,,macarcu atata sa contribui si eu ca sfaturi ioc ev. niste incurajari <small>--- Mesaj completat în 28 Oct 2007 17:56 -------------</small><br/>respectele mele si toate cele bune am impresia ca manualele sunt prea mari si nu merg puse... o sa vorbesc cu baietii din tanga moteurs ca au server de manuale pt tot ce vrei(inclusiv japonezaraie, garla) si poate le punem acolo, ca la jawa baietii stau cam slabut si da, se discuta bine despre tehnica, si chiar ma bucur ca reusim sa mentinem topicul asta pe unda tehnica, de unde oricine poate invata cate ceva(tre' sa recunosc, avem printre noi niste jawisti exceptionali...tot respectul pt ei ), si nu asa cum au degenerat alte topicuri care puteau fi la fel de bune asadar, pareri....merge combinatia cilindru(camasa macar) mz es 175 pe jawa ts 350? PS: se poate o poza cu "intrerupatoru" care actioneaza lampa spate?o poza facuta acolo la contactul respectiv, sa imi fac si eu o idee despre piesa si pozitia ei...multumesc PPS: aprinderea de am discutat-o dincolo, pe senzor optic e in curs de constructie...o sa revin acolo mai tarziu cu detalii, pt ca momentan nu am gasit tranzistorul de putere, BU... Edited October 28, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mishu_dark Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 toata stima domnilor,,ma uit eu maine seara prin carti sa vad unde e ,,intrerupatoru ,, si sa- trag in chip toate cele bune!!!!!!!!!!!1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) am impresia ca manualele sunt prea mari si nu merg puse... o sa vorbesc cu baietii din tanga moteurs ca au server de manuale pt tot ce vrei(inclusiv japonezaraie, garla) si poate le punem acolo, ca la jawa baietii stau cam slabut si da, se discuta bine despre tehnica, si chiar ma bucur ca reusim sa mentinem topicul asta pe unda tehnica, de unde oricine poate invata cate ceva(tre' sa recunosc, avem printre noi niste jawisti exceptionali...tot respectul pt ei ), si nu asa cum au degenerat alte topicuri care puteau fi la fel de bune asadar, pareri....merge combinatia cilindru(camasa macar) mz es 175 pe jawa ts 350? PS: se poate o poza cu "intrerupatoru" care actioneaza lampa spate?o poza facuta acolo la contactul respectiv, sa imi fac si eu o idee despre piesa si pozitia ei...multumesc PPS: aprinderea de am discutat-o dincolo, pe senzor optic e in curs de constructie...o sa revin acolo mai tarziu cu detalii, pt ca momentan nu am gasit tranzistorul de putere, BU... Despre combinatia cilindru ES 175 pe carter Jawa TS:nu merge nici pomeneala!cilindrul MZ este de tip Alfer[adica peste camasa din fonta cenusie este turnat radiatorul din aliaj usor;asta inseamna ca camasa este nedemontabila!].la ce chestie sa montezi cilindri de ES 175 pe TS,ca oricum sunt mai rari ca cei originali[si mult mai vechi]? Edited October 28, 2007 by kyvacka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 (edited) Despre combinatia cilindru ES 175 pe carter Jawa TS:nu merge nici pomeneala!cilindrul MZ este de tip Alfer[adica peste camasa din fonta cenusie este turnat radiatorul din aliaj usor;asta inseamna ca camasa este nedemontabila!].la ce chestie sa montezi cilindri de ES 175 pe TS,ca oricum sunt mai rari ca cei originali[si mult mai vechi]? pai ma gandeam ca e mai utila cu doua carburi in linie montate, si scapi si de problemele cu etanseizarea...plus ca o ajuta si la fuga, zic eu....cat despre cilindrii, ma gandeam ca merg pusi feliind aripioarele si bagandu-i acolo, dar m-am gandit mai bine, si e pacat, ca sunt rari, si poate cineva ar avea nevoie de un astfel de cilindru eu nu ii am si deci nu ma voi mai interesa de ei, ca doar totusi, sunt pasionat de restaurare!asadar, m-am trezit, si asa cum am spus mereu, nu voi cioparti niciodata piese de oldtimer ideea cu doi cilindrii si doua carburi in linie imi surade inca vedem...om trai si-om vedea PS: exact schema aia am folosit-o, da era in mai multe limbi, si erau incurcate semnele de la baterie marfa aprinderea pe senzor cu bobina dubla...asa o sa fac si eu cu scanteia...bobina dubla, doua scantei simultan, una eficienta, alta moarta Ideea e ca vr sa scap de belelele care au facut-o consacrata, si nu fac modificarile de amorul artei, si chiar iti multumesc pt ajutor, atat tie cat si celorlalti Incerc sa o aduc la stadiul de motocicleta "fara probleme", in care sa te increzi, cum de altfel am facut impreuna cu amicii mei si pe metrom(care era o minimobra amarata si a mers 4000 de km in trei luni fara reparatii) si pe minsk, si pe alte motorete cu care altcineva nu ar pleca de pe raza unui oras Asadar, vreau sa bag bani pt inceput in ea, sa fie totul ca nou, de aceea o si desfac dupa ce o aud pornind, sa stiu ca am totul ok si pus de mana mea, pe ea, si sa o modific usor intr-un touring eficient si bun de drumetii chiar lungi, cu modificarile tehnologice de rigoare care sa o plaseze in randul motocicletelor de incredere Sper sa si reusesc Multumesc kyvacka atat tie cat si celorlalti pt ajutor Edited October 28, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.