Jump to content

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Recommended Posts

mi-e lene sa fac topic nou,

 

o cunostinta mi-a spus ca are o mica mare stiva de piese de Jawa noi, originale. am sa cer o lista, ceva poze daca s epoate.

 

o Jawa CZ zace intr-un beci d ebloc din Timisoara, intreaga, originala. sa intrebe cineva de ea? are nr vechi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest stress_L&P

eu ma gandeam laacelasi lucru cu filtru de aer,,dar daca-i fortez aer poate sa nu mai traga bine ca-ti papa mai putina benzina si mult aer si nu trage . eu ma gandeam sai pun in luc de enormitatea aia de cutie neagra doua guri de admisie cu doua filtre de aer macar scap de cutiocul negri si o fac si mai ,,slim ,,

:finger: :moron:

 

:lol: nu e adevarat, carburatorul merge pe principiul spray-ului, cu cat bagi mai mult aer prin el si mai repede cu atat intra si mai multa benzina. in schimb un ventilator nu o sa faca nimic. mai bine va ganditi sa faceti un set de tobe. dar trebuie sa invatati ceva ca sa faceti asta :eek: eu va pot ajuta dar trebuie sa va dati silinta, mura-n gura nu dau :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti! Recent mi-am cumparat si eu o Jawa 638 si as dori sa stiu si eu ce fel de aprindere electronica as putea sa-i pun. Am auzit fel de fel de zvonuri. cum ca nu este posibil sau este foarte dificil si costisitor de pus. am vazut si pe aici pe forum unii care spuneau ca au facut lucrul asta. daca m-ati putea ajuta v-as fi foarte recunoscator. Si mai am o problema. ambreiajul il srtang foarte greu. discurile sunt noi si chiar si asa nu il pot regla ca lumea. nu am idee ce sa ii mai fac. :finger: V-ati confruntat si voi cu problema asta? Daca da as fi foarte curios cum o pot rezolva. Asfalt uscat. :moron:

Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti! Recent mi-am cumparat si eu o Jawa 638 si as dori sa stiu si eu ce fel de aprindere electronica as putea sa-i pun. Am auzit fel de fel de zvonuri. cum ca nu este posibil sau este foarte dificil si costisitor de pus. am vazut si pe aici pe forum unii care spuneau ca au facut lucrul asta. daca m-ati putea ajuta v-as fi foarte recunoscator. Si mai am o problema. ambreiajul il srtang foarte greu. discurile sunt noi si chiar si asa nu il pot regla ca lumea. nu am idee ce sa ii mai fac. :finger: V-ati confruntat si voi cu problema asta? Daca da as fi foarte curios cum o pot rezolva. Asfalt uscat. :moron:

 

aprindere:

 

1)2 aprinderi tranzistorizate de dacie... scapi de condensatori si nu mai inpusti platinile... e 28 lei una la piese auto...

2)1 sau 2 senzori + 1 sau 2 aprinderi electronice... mai greu de montat,reglat si de procurat... doar comanda.Te costa mai scump dar odata montata o asemenea aprindere nu mai ai treaba...

 

ambreiaj:

 

strangi toate cele 5 suruburi la maxim si le slabesti cu cate o tura jumate... :lol:

Link to comment
Share on other sites

aprindere:

 

1)2 aprinderi tranzistorizate de dacie... scapi de condensatori si nu mai inpusti platinile... e 28 lei una la piese auto...

2)1 sau 2 senzori + 1 sau 2 aprinderi electronice... mai greu de montat,reglat si de procurat... doar comanda.Te costa mai scump dar odata montata o asemenea aprindere nu mai ai treaba...

 

ambreiaj:

 

strangi toate cele 5 suruburi la maxim si le slabesti cu cate o tura jumate... :moron:

 

Mersi tare mult de sfat. la ambreiaj cred ca te referi la cele 5 suruburi cu arc de la discurile de ambreiaj nu?

dar am o intrebare, daca le slabesc o tura si jumate nu exista riscul sa se mai deregleze sau in cel mai rau sa cada? Poate gresesc dar in ceea ce priveste mecanica la jawe sunt la pamant. :finger:

iar la aprinderea electronica m-ar interesa cat de cat cum o pot monta. si la cea cu senzori care ai trecut-o a doua pretul nu ar fi cea mai mare problema dar de unde le-as putea procura si mai ales cum le montez? in orice caz mersi tare mult de sfat. abia astept sa-i fac ambreiajul. ca ieri mi-a amortit mana cat am mers. bafta in continuare si asfalt uscat.

Link to comment
Share on other sites

Mersi tare mult de sfat. la ambreiaj cred ca te referi la cele 5 suruburi cu arc de la discurile de ambreiaj nu?

dar am o intrebare, daca le slabesc o tura si jumate nu exista riscul sa se mai deregleze sau in cel mai rau sa cada? Poate gresesc dar in ceea ce priveste mecanica la jawe sunt la pamant. :finger:

iar la aprinderea electronica m-ar interesa cat de cat cum o pot monta. si la cea cu senzori care ai trecut-o a doua pretul nu ar fi cea mai mare problema dar de unde le-as putea procura si mai ales cum le montez? in orice caz mersi tare mult de sfat. abia astept sa-i fac ambreiajul. ca ieri mi-a amortit mana cat am mers. bafta in continuare si asfalt uscat.

 

da, de acele suruburi zic... nu se desfac...

 

daca nu este o problema pretul incerca o aprindere programabila cu avans variabil... e cam 150 euro...

 

http://www.imfsoft.com/hardware/products/j...nt-ignition.asp

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P

nu se desfac daca le slabesti. dupa ce la strangi la maxim si le slabesti o tura jumate treci pe partea cealalta a motorului unde este tija care impinge placa de presiune de la ambreiaj. slabeste surubul de reglaj pana nu mai atinge tija deloc. acum strange-l usor, fara sa fortezi pana simti ca surubul atinge din nou tija. strange-l in continuare un sfert de tura, maxim jumatate de tura. acum intoarce-te la placa de presiune si actioneaza maneta de ambreiaj. vezi cum se misca. cel mai probabil nu se va misca egal in toate partile, in unele locuri va fi mai sus, in altele va fi mai jos. acum trebuie sa slabesti unele arcuri si mai mult iar altele sa le strangi. fa-o in trepte de un sfert de tura. daca ai de slabit un arc slabeste-l un sfert de tura iar cele doua opuse lui strange-le 1/8 de tura si tot asa pana placa de presiune se va misca egal. asa o sa ai si un ambreiaj destul de moale si o sa fie si reglat cum trebuie. pune ulei bun in cutie, nu te zgarci, nu pune t90 romanesc, nu merita. se uzeaza mai repede cutia si shimba mai greu. recomand liqui-moly 80w90 sau motul 80w90. cu ambele o sa mearga cutia impecabil, o sa zici ca ai cutie de japoneza :finger:

 

despre aprinderea electronica intra pe www.gotronic.ro, ai acolo mail si id de messenger. omul e foarte binevoitor si te va ajuta si iti va raspunde la toate intrebarile. pretul nu e mare deloc dar nu il pot spune pt. ca nu l-am intrebat pe om daca pot sa fac asta. eu am o astfel de aprindere, de fapt doua ca atatea trebuie pt. o scanteie foarte buna (poti folosi si una singura si o bobina dubla dar ai scanteia la jumate) si merge foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

decat sa pui tzeava mai bine lasi numa coturile... ca nu rezolvi nimic... trebuie rezonator daca vrei tobe camulea.Ca la jawele noi

bine ca astea de jawa sunt cam mici... sa reduca doar consumul... oricum daca le calculezi iti dau mai mari... ceva de genu...

 

binenteles ca cu tot cu rezonator ,, am facut un proiect cu un prieten care se pricepe la chestii de rezonante sunete ti altelle , si cred :finger: ca o sa sune bine , o sa incerc sa vadcum suna .

Link to comment
Share on other sites

binenteles ca cu tot cu rezonator ,, am facut un proiect cu un prieten care se pricepe la chestii de rezonante sunete ti altelle , si cred :moron: ca o sa sune bine , o sa incerc sa vadcum suna .

 

 

nu cred ca ai inteles principiul... rezonatorul nu este numa pt sunet... :lol:

 

vorbim pe mess... sa-ti arat cate ceva... :finger:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare !!! Vin cu o idee si totusi cu o mare problema a Jawa 350( Cacatu de aprindere ).Eu am electrica pe 12 v,si aprindere clasica cu 2 platini care sincer ma seaca de mor.Nu cred inca ca sunt singurul.As vrea si eu una electronica,insa nu imi permit una mai buna. Asa ca acum vine si intreabarea: Alternative la cea electronica sunt? Auzisem ceva de tranzistorizate de dacie,1 singura platina.....Stiu ca cea mai buna e una electronica,dar am inteles ca merge pe la 100-200 de euro.In afara de cea electronica,care m-ar putea scapa de calvarul asta.............Multumesc anticipat!!! :bigstar: Asfalt uscat :bigstar:

Link to comment
Share on other sites

am auzit de gotronic dar eu sunt din prahova,si el e din...??? oricum ar fii super,pt ca am auzit ca sunt bune

 

Foarte simplu dai de el... PM la userul gotronic si te intelegi cu el :bigstar: .

 

Toate bune! :bigstar:

Link to comment
Share on other sites

hai ca ma alatur si eu gastii nebune de posesori jawasaki :(

modelu meu e ciudat rau....motorul si forma motocicletei e asemeni cu a TS-ului de 350, da are tobele ceva mai ridicate(deci nu drepte) si far dreptunghiular(si cica asa a fost de noua :eek: ) ....tobele ii dau o forma mai sportiva, si seaua nu e dreapta, ci in trepte, care la fel, ii da o forma mai sportiva...

 

pe carter, scrie 634, da din surse am auzit ca nu e vorba de 634....cat de curand o sa fac si poze si o sa o pun sa va dati cu parerea :D

 

intrebarea mea ar fi urmatoarea:

 

ce ulei ii trebuie la cutiuta?mai exact, tipul lui, sa stiu ce sa cumpar zilele astea(motoru a rulat vro 80 de km de cand a fost cumparata, si motocicleta se prezinta in stare impecabila, deci, rodaj ii trebuie)...semi sau ful sintetic?oricum rahat romanesc nu bag in el, si sper sa gasesc ceva la valvoline, ca la toate motoretele d'asta am folosit si s-a descurcat super ok :(

 

cu aprinderea, mai tarziu!!!mentionez ca desi e construita dupa 90, motocicleta are aprindere pe 6v...

 

multam fain :ok:

Link to comment
Share on other sites

ai motorul schimbat. nu exista jawa pe 6v dupa 90 cu siguranta.

ok...asta m-am gandit si eu, si referitor la tobe, am descoperit uitandu-ma mai atent ca arata bine pt ca-s de minsk(iubirea ta :eek: )...arata mai frumos decat cu cele originale, da sper sa si mearga cum trebuie, pt ca diferenta intre minsk si un cilindru al jawei nu e mare....

 

acum, am gasit ceva ulei prin portbagaju de la masina, si anume 10w40 semisintetic,....ca tot il am, pot sa il folosesc pe asta?e ok?

 

multam mult :ok:

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P

poti sa incerci sa-l folosesti, s-ar putea sa fie energy-saving si sa iti patineze ambreiajul.

 

diferenta e mare. 50 cmc nu-s de neglijat. :ok:

 

sunt si jawe cu tobele in sus. ts-uri, 638. eu personal am avut doua, una cu tobele orizontale si una cu ele in sus. sistemul de prindere e la fel dar pozitia urechilor nu.

Link to comment
Share on other sites

poti sa incerci sa-l folosesti, s-ar putea sa fie energy-saving si sa iti patineze ambreiajul.

 

diferenta e mare. 50 cmc nu-s de neglijat. :eek:

 

sunt si jawe cu tobele in sus. ts-uri, 638. eu personal am avut doua, una cu tobele orizontale si una cu ele in sus. sistemul de prindere e la fel dar pozitia urechilor nu.

 

 

exact asa am si eu... aia din 90 e cu tobele sus, aia din 92 e cu tobele jos

 

--- Mesaj completat în 20 Oct 2007 18:13 -------------

hai ca ma alatur si eu gastii nebune de posesori jawasaki :D

modelu meu e ciudat rau....motorul si forma motocicletei e asemeni cu a TS-ului de 350, da are tobele ceva mai ridicate(deci nu drepte) si far dreptunghiular(si cica asa a fost de noua :ok: ) ....tobele ii dau o forma mai sportiva, si seaua nu e dreapta, ci in trepte, care la fel, ii da o forma mai sportiva...

 

 

probabil farul si saua sunt de 640 :(

Link to comment
Share on other sites

hai ca ma alatur si eu gastii nebune de posesori jawasaki :(

modelu meu e ciudat rau....motorul si forma motocicletei e asemeni cu a TS-ului de 350, da are tobele ceva mai ridicate(deci nu drepte) si far dreptunghiular(si cica asa a fost de noua :eek: ) ....tobele ii dau o forma mai sportiva, si seaua nu e dreapta, ci in trepte, care la fel, ii da o forma mai sportiva...

 

pe carter, scrie 634, da din surse am auzit ca nu e vorba de 634....cat de curand o sa fac si poze si o sa o pun sa va dati cu parerea :D

 

intrebarea mea ar fi urmatoarea:

 

ce ulei ii trebuie la cutiuta?mai exact, tipul lui, sa stiu ce sa cumpar zilele astea(motoru a rulat vro 80 de km de cand a fost cumparata, si motocicleta se prezinta in stare impecabila, deci, rodaj ii trebuie)...semi sau ful sintetic?oricum rahat romanesc nu bag in el, si sper sa gasesc ceva la valvoline, ca la toate motoretele d'asta am folosit si s-a descurcat super ok :(

 

cu aprinderea, mai tarziu!!!mentionez ca desi e construita dupa 90, motocicleta are aprindere pe 6v...

 

multam fain :ok:

baga BP Energear 80 cu incredere!daca e pe 6v atunci e sigur motor de 634 si da,a fost schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P

daca gasesti bp energerar. daca nu cauta liqui-moly 80w90 sau 75w90 api gl 5. eu am avut 75w90 si iarna si vara, uleiul nu e gros la frig, nu aluneca ambreiajul dar cutia o sa schimbe asa de usor incat o sa zici ca e de japoneza. la fel de bun la "feeling" este motul 80w90 (in galati este 260.000 lei sau 26ron).

Link to comment
Share on other sites

Din partea lui Mr_ORL...cateva poze cu motorul...are mici probleme si nu a putut posta el...

 

--- Mesaj completat în 21 Oct 2007 15:42 -------------
poza nr 2

 

--- Mesaj completat în 21 Oct 2007 15:43 -------------
si...inca o poza...scuzati...cere mesaj pt postare :ok:)

post-20496-1192970502_thumb.jpg

post-20496-1192970531_thumb.jpg

post-20496-1192970582_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din partea lui Mr_ORL...cateva poze cu motorul...are mici probleme si nu a putut posta el...

multam mai fata :ok:

 

asadar, carantina nu-mi permite sa pun poze(din pacate :D ) si am apelat la ajutor pt asta!

deci, ce parere aveti oameni buni?mie imi seamana enorm a TS(e certitudine ca e pe 6v...)...deci?TS pe 6v?pe carter stantat 634, da nu seamana deloc cu 634...asadar?

 

rog expertii sa isi dea cu parerea...ce motor e asta? :(

multam fain :eek:

 

PS: motorul a fost refacut dupa o pauza indelungata de somn, si inchis cu 2+2 la capacele laterale doar...a fost trecut si pe inbusuri(lipsesc vro doua, da le pun :) )

 

poze cu motocicleta intreaga, dupa ce ii fac toate modificarile de rigoare, evident, before&after :(

Edited by Mr_ORL
Link to comment
Share on other sites

Dragi Tovarasi si Pretini :eek: ,vin cu o problema mai de actulitatea,intretinerea unei comuniste iarna,pt ca sunt diferite,plus ca unii dintre noi chiar mai merg cu ele in anotimpul asta nasol.Chiar si eu :D !!!

Rog pe cei mai "batrani" sa posteze cateva sfaturi pt noi cei mai "tineri",soferii de Jawre :( ...... Asfalt uscat :( si de sigur multa Timisoreana :ok:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...