valicaddy Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 mi-e lene sa fac topic nou, o cunostinta mi-a spus ca are o mica mare stiva de piese de Jawa noi, originale. am sa cer o lista, ceva poze daca s epoate. o Jawa CZ zace intr-un beci d ebloc din Timisoara, intreaga, originala. sa intrebe cineva de ea? are nr vechi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 eu ma gandeam laacelasi lucru cu filtru de aer,,dar daca-i fortez aer poate sa nu mai traga bine ca-ti papa mai putina benzina si mult aer si nu trage . eu ma gandeam sai pun in luc de enormitatea aia de cutie neagra doua guri de admisie cu doua filtre de aer macar scap de cutiocul negri si o fac si mai ,,slim ,, nu e adevarat, carburatorul merge pe principiul spray-ului, cu cat bagi mai mult aer prin el si mai repede cu atat intra si mai multa benzina. in schimb un ventilator nu o sa faca nimic. mai bine va ganditi sa faceti un set de tobe. dar trebuie sa invatati ceva ca sa faceti asta eu va pot ajuta dar trebuie sa va dati silinta, mura-n gura nu dau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrew_i Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Salutare baieti! Recent mi-am cumparat si eu o Jawa 638 si as dori sa stiu si eu ce fel de aprindere electronica as putea sa-i pun. Am auzit fel de fel de zvonuri. cum ca nu este posibil sau este foarte dificil si costisitor de pus. am vazut si pe aici pe forum unii care spuneau ca au facut lucrul asta. daca m-ati putea ajuta v-as fi foarte recunoscator. Si mai am o problema. ambreiajul il srtang foarte greu. discurile sunt noi si chiar si asa nu il pot regla ca lumea. nu am idee ce sa ii mai fac. V-ati confruntat si voi cu problema asta? Daca da as fi foarte curios cum o pot rezolva. Asfalt uscat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0zmin Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Salutare baieti! Recent mi-am cumparat si eu o Jawa 638 si as dori sa stiu si eu ce fel de aprindere electronica as putea sa-i pun. Am auzit fel de fel de zvonuri. cum ca nu este posibil sau este foarte dificil si costisitor de pus. am vazut si pe aici pe forum unii care spuneau ca au facut lucrul asta. daca m-ati putea ajuta v-as fi foarte recunoscator. Si mai am o problema. ambreiajul il srtang foarte greu. discurile sunt noi si chiar si asa nu il pot regla ca lumea. nu am idee ce sa ii mai fac. V-ati confruntat si voi cu problema asta? Daca da as fi foarte curios cum o pot rezolva. Asfalt uscat. aprindere: 1)2 aprinderi tranzistorizate de dacie... scapi de condensatori si nu mai inpusti platinile... e 28 lei una la piese auto... 2)1 sau 2 senzori + 1 sau 2 aprinderi electronice... mai greu de montat,reglat si de procurat... doar comanda.Te costa mai scump dar odata montata o asemenea aprindere nu mai ai treaba... ambreiaj: strangi toate cele 5 suruburi la maxim si le slabesti cu cate o tura jumate... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrew_i Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 aprindere: 1)2 aprinderi tranzistorizate de dacie... scapi de condensatori si nu mai inpusti platinile... e 28 lei una la piese auto... 2)1 sau 2 senzori + 1 sau 2 aprinderi electronice... mai greu de montat,reglat si de procurat... doar comanda.Te costa mai scump dar odata montata o asemenea aprindere nu mai ai treaba... ambreiaj: strangi toate cele 5 suruburi la maxim si le slabesti cu cate o tura jumate... Mersi tare mult de sfat. la ambreiaj cred ca te referi la cele 5 suruburi cu arc de la discurile de ambreiaj nu? dar am o intrebare, daca le slabesc o tura si jumate nu exista riscul sa se mai deregleze sau in cel mai rau sa cada? Poate gresesc dar in ceea ce priveste mecanica la jawe sunt la pamant. iar la aprinderea electronica m-ar interesa cat de cat cum o pot monta. si la cea cu senzori care ai trecut-o a doua pretul nu ar fi cea mai mare problema dar de unde le-as putea procura si mai ales cum le montez? in orice caz mersi tare mult de sfat. abia astept sa-i fac ambreiajul. ca ieri mi-a amortit mana cat am mers. bafta in continuare si asfalt uscat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0zmin Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Mersi tare mult de sfat. la ambreiaj cred ca te referi la cele 5 suruburi cu arc de la discurile de ambreiaj nu? dar am o intrebare, daca le slabesc o tura si jumate nu exista riscul sa se mai deregleze sau in cel mai rau sa cada? Poate gresesc dar in ceea ce priveste mecanica la jawe sunt la pamant. iar la aprinderea electronica m-ar interesa cat de cat cum o pot monta. si la cea cu senzori care ai trecut-o a doua pretul nu ar fi cea mai mare problema dar de unde le-as putea procura si mai ales cum le montez? in orice caz mersi tare mult de sfat. abia astept sa-i fac ambreiajul. ca ieri mi-a amortit mana cat am mers. bafta in continuare si asfalt uscat. da, de acele suruburi zic... nu se desfac... daca nu este o problema pretul incerca o aprindere programabila cu avans variabil... e cam 150 euro... http://www.imfsoft.com/hardware/products/j...nt-ignition.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 nu se desfac daca le slabesti. dupa ce la strangi la maxim si le slabesti o tura jumate treci pe partea cealalta a motorului unde este tija care impinge placa de presiune de la ambreiaj. slabeste surubul de reglaj pana nu mai atinge tija deloc. acum strange-l usor, fara sa fortezi pana simti ca surubul atinge din nou tija. strange-l in continuare un sfert de tura, maxim jumatate de tura. acum intoarce-te la placa de presiune si actioneaza maneta de ambreiaj. vezi cum se misca. cel mai probabil nu se va misca egal in toate partile, in unele locuri va fi mai sus, in altele va fi mai jos. acum trebuie sa slabesti unele arcuri si mai mult iar altele sa le strangi. fa-o in trepte de un sfert de tura. daca ai de slabit un arc slabeste-l un sfert de tura iar cele doua opuse lui strange-le 1/8 de tura si tot asa pana placa de presiune se va misca egal. asa o sa ai si un ambreiaj destul de moale si o sa fie si reglat cum trebuie. pune ulei bun in cutie, nu te zgarci, nu pune t90 romanesc, nu merita. se uzeaza mai repede cutia si shimba mai greu. recomand liqui-moly 80w90 sau motul 80w90. cu ambele o sa mearga cutia impecabil, o sa zici ca ai cutie de japoneza despre aprinderea electronica intra pe www.gotronic.ro, ai acolo mail si id de messenger. omul e foarte binevoitor si te va ajuta si iti va raspunde la toate intrebarile. pretul nu e mare deloc dar nu il pot spune pt. ca nu l-am intrebat pe om daca pot sa fac asta. eu am o astfel de aprindere, de fapt doua ca atatea trebuie pt. o scanteie foarte buna (poti folosi si una singura si o bobina dubla dar ai scanteia la jumate) si merge foarte bine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mishu_dark Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 decat sa pui tzeava mai bine lasi numa coturile... ca nu rezolvi nimic... trebuie rezonator daca vrei tobe camulea.Ca la jawele noi bine ca astea de jawa sunt cam mici... sa reduca doar consumul... oricum daca le calculezi iti dau mai mari... ceva de genu... binenteles ca cu tot cu rezonator ,, am facut un proiect cu un prieten care se pricepe la chestii de rezonante sunete ti altelle , si cred ca o sa sune bine , o sa incerc sa vadcum suna . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0zmin Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 binenteles ca cu tot cu rezonator ,, am facut un proiect cu un prieten care se pricepe la chestii de rezonante sunete ti altelle , si cred ca o sa sune bine , o sa incerc sa vadcum suna . nu cred ca ai inteles principiul... rezonatorul nu este numa pt sunet... vorbim pe mess... sa-ti arat cate ceva... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrew_i Posted September 29, 2007 Share Posted September 29, 2007 Mersi tare mult baieti!(c0smin si stress) am reusit in sfarsit sa-mi reglez si eu ambreiajul ca lumea. Nu credeam ca o sa mai apuc sa fac si asta. De acum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrazYRaveN Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 Salutare !!! Vin cu o idee si totusi cu o mare problema a Jawa 350( Cacatu de aprindere ).Eu am electrica pe 12 v,si aprindere clasica cu 2 platini care sincer ma seaca de mor.Nu cred inca ca sunt singurul.As vrea si eu una electronica,insa nu imi permit una mai buna. Asa ca acum vine si intreabarea: Alternative la cea electronica sunt? Auzisem ceva de tranzistorizate de dacie,1 singura platina.....Stiu ca cea mai buna e una electronica,dar am inteles ca merge pe la 100-200 de euro.In afara de cea electronica,care m-ar putea scapa de calvarul asta.............Multumesc anticipat!!! Asfalt uscat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 vorbeste cu gotronic, pretul e mult mai mic de 100 de euro. te va ajuta omul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrazYRaveN Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 vorbeste cu gotronic, pretul e mult mai mic de 100 de euro. te va ajuta omul am auzit de gotronic dar eu sunt din prahova,si el e din...??? oricum ar fii super,pt ca am auzit ca sunt bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cicloburu Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 am auzit de gotronic dar eu sunt din prahova,si el e din...??? oricum ar fii super,pt ca am auzit ca sunt bune Foarte simplu dai de el... PM la userul gotronic si te intelegi cu el . Toate bune! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0zmin Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Foarte simplu dai de el... PM la userul gotronic si te intelegi cu el . Toate bune! sau www.gotronic.ro trimite si prin ramburs oriunde in tara... cred,cu mine unul asa a procedat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 hai ca ma alatur si eu gastii nebune de posesori jawasaki modelu meu e ciudat rau....motorul si forma motocicletei e asemeni cu a TS-ului de 350, da are tobele ceva mai ridicate(deci nu drepte) si far dreptunghiular(si cica asa a fost de noua ) ....tobele ii dau o forma mai sportiva, si seaua nu e dreapta, ci in trepte, care la fel, ii da o forma mai sportiva... pe carter, scrie 634, da din surse am auzit ca nu e vorba de 634....cat de curand o sa fac si poze si o sa o pun sa va dati cu parerea intrebarea mea ar fi urmatoarea: ce ulei ii trebuie la cutiuta?mai exact, tipul lui, sa stiu ce sa cumpar zilele astea(motoru a rulat vro 80 de km de cand a fost cumparata, si motocicleta se prezinta in stare impecabila, deci, rodaj ii trebuie)...semi sau ful sintetic?oricum rahat romanesc nu bag in el, si sper sa gasesc ceva la valvoline, ca la toate motoretele d'asta am folosit si s-a descurcat super ok cu aprinderea, mai tarziu!!!mentionez ca desi e construita dupa 90, motocicleta are aprindere pe 6v... multam fain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 ai motorul schimbat. nu exista jawa pe 6v dupa 90 cu siguranta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 ai motorul schimbat. nu exista jawa pe 6v dupa 90 cu siguranta. ok...asta m-am gandit si eu, si referitor la tobe, am descoperit uitandu-ma mai atent ca arata bine pt ca-s de minsk(iubirea ta )...arata mai frumos decat cu cele originale, da sper sa si mearga cum trebuie, pt ca diferenta intre minsk si un cilindru al jawei nu e mare.... acum, am gasit ceva ulei prin portbagaju de la masina, si anume 10w40 semisintetic,....ca tot il am, pot sa il folosesc pe asta?e ok? multam mult Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 poti sa incerci sa-l folosesti, s-ar putea sa fie energy-saving si sa iti patineze ambreiajul. diferenta e mare. 50 cmc nu-s de neglijat. sunt si jawe cu tobele in sus. ts-uri, 638. eu personal am avut doua, una cu tobele orizontale si una cu ele in sus. sistemul de prindere e la fel dar pozitia urechilor nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0zmin Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 poti sa incerci sa-l folosesti, s-ar putea sa fie energy-saving si sa iti patineze ambreiajul. diferenta e mare. 50 cmc nu-s de neglijat. sunt si jawe cu tobele in sus. ts-uri, 638. eu personal am avut doua, una cu tobele orizontale si una cu ele in sus. sistemul de prindere e la fel dar pozitia urechilor nu. exact asa am si eu... aia din 90 e cu tobele sus, aia din 92 e cu tobele jos --- Mesaj completat în 20 Oct 2007 18:13 ------------- hai ca ma alatur si eu gastii nebune de posesori jawasaki modelu meu e ciudat rau....motorul si forma motocicletei e asemeni cu a TS-ului de 350, da are tobele ceva mai ridicate(deci nu drepte) si far dreptunghiular(si cica asa a fost de noua ) ....tobele ii dau o forma mai sportiva, si seaua nu e dreapta, ci in trepte, care la fel, ii da o forma mai sportiva... probabil farul si saua sunt de 640 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyvacka Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 hai ca ma alatur si eu gastii nebune de posesori jawasaki modelu meu e ciudat rau....motorul si forma motocicletei e asemeni cu a TS-ului de 350, da are tobele ceva mai ridicate(deci nu drepte) si far dreptunghiular(si cica asa a fost de noua ) ....tobele ii dau o forma mai sportiva, si seaua nu e dreapta, ci in trepte, care la fel, ii da o forma mai sportiva... pe carter, scrie 634, da din surse am auzit ca nu e vorba de 634....cat de curand o sa fac si poze si o sa o pun sa va dati cu parerea intrebarea mea ar fi urmatoarea: ce ulei ii trebuie la cutiuta?mai exact, tipul lui, sa stiu ce sa cumpar zilele astea(motoru a rulat vro 80 de km de cand a fost cumparata, si motocicleta se prezinta in stare impecabila, deci, rodaj ii trebuie)...semi sau ful sintetic?oricum rahat romanesc nu bag in el, si sper sa gasesc ceva la valvoline, ca la toate motoretele d'asta am folosit si s-a descurcat super ok cu aprinderea, mai tarziu!!!mentionez ca desi e construita dupa 90, motocicleta are aprindere pe 6v... multam fain baga BP Energear 80 cu incredere!daca e pe 6v atunci e sigur motor de 634 si da,a fost schimbat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 daca gasesti bp energerar. daca nu cauta liqui-moly 80w90 sau 75w90 api gl 5. eu am avut 75w90 si iarna si vara, uleiul nu e gros la frig, nu aluneca ambreiajul dar cutia o sa schimbe asa de usor incat o sa zici ca e de japoneza. la fel de bun la "feeling" este motul 80w90 (in galati este 260.000 lei sau 26ron). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iii Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Din partea lui Mr_ORL...cateva poze cu motorul...are mici probleme si nu a putut posta el... --- Mesaj completat în 21 Oct 2007 15:42 -------------poza nr 2 --- Mesaj completat în 21 Oct 2007 15:43 -------------si...inca o poza...scuzati...cere mesaj pt postare ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_ORL Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 (edited) Din partea lui Mr_ORL...cateva poze cu motorul...are mici probleme si nu a putut posta el... multam mai fata asadar, carantina nu-mi permite sa pun poze(din pacate ) si am apelat la ajutor pt asta! deci, ce parere aveti oameni buni?mie imi seamana enorm a TS(e certitudine ca e pe 6v...)...deci?TS pe 6v?pe carter stantat 634, da nu seamana deloc cu 634...asadar? rog expertii sa isi dea cu parerea...ce motor e asta? multam fain PS: motorul a fost refacut dupa o pauza indelungata de somn, si inchis cu 2+2 la capacele laterale doar...a fost trecut si pe inbusuri(lipsesc vro doua, da le pun ) poze cu motocicleta intreaga, dupa ce ii fac toate modificarile de rigoare, evident, before&after Edited October 21, 2007 by Mr_ORL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrazYRaveN Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 Dragi Tovarasi si Pretini ,vin cu o problema mai de actulitatea,intretinerea unei comuniste iarna,pt ca sunt diferite,plus ca unii dintre noi chiar mai merg cu ele in anotimpul asta nasol.Chiar si eu !!! Rog pe cei mai "batrani" sa posteze cateva sfaturi pt noi cei mai "tineri",soferii de Jawre ...... Asfalt uscat si de sigur multa Timisoreana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.