Jump to content

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Recommended Posts

Ce mai facem anul asta copii la Jawe??? Veniti cu idei...de custom....de imbunatatiri...de aspect..!!!

Daca totul merge bine in curand ii fac o imbunatatire Jawei din dotare care o sa faca toti banii... ii face loc Gpz-ului 500 S care o sa o inlocuiasca cat de repede!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mi-am adus aminte o hiba care o am de mult la Jawa si as vrea s-o remediez. Merge turometrul, vitezometrul insa nu si kilometrajul (nu inregistreaza nimic). Sa fie din ceas? Am inteles ca sunt niste role pe acolo. Se poate remedia sau schimba cu totul?

Link to comment
Share on other sites

Mi-am adus aminte o hiba care o am de mult la Jawa si as vrea s-o remediez. Merge turometrul, vitezometrul insa nu si kilometrajul (nu inregistreaza nimic). Sa fie din ceas? Am inteles ca sunt niste role pe acolo. Se poate remedia sau schimba cu totul?

 

 

iti dau eu un kilometraj spart daca iti trebuie... cred ca mecanismul de kilometraj e functional...

Link to comment
Share on other sites

Mann eu ma gandeam sa-mi transform Giawa intr-un Cafe Racer :laugh: ...pe o parte ma incanta ideea, pe de alta parte parca as vrea sa fie asa cum a lasat-o mama cehia :blink: ...

da misto chestia si eu ma cam gandeam la asa ceva dar in primul rand sa mearga bine si dupa aia..apropo cam ce ulei bagati in cutie ca i-as face un schimb si habar nu am cam care ar fi ,,cam ce bagati voi sa va mearga brici ?? problema 2 imi cam sare dint-ra 3-a ,,motive , idei solutii,,?? mersi fain ne auzimsi toate bune !!

Link to comment
Share on other sites

Cam din ce motive ar putea jongla ghidonul la jawa 350 ????(sa se miste aiurea cand iau mainile de pe el?)

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Jan 2008 22:10 -------------</small><br/>Nu stie nimeni sau e secret???? :laugh:

E vreun specialist jawa pe aici???As avea cateva intrebari pentru el,desigur daca se poate :blink:

Link to comment
Share on other sites

E vreun specialist jawa pe aici???As avea cateva intrebari pentru el,desigur daca se poate :friends:

joc in rulmenti directie[cei doi cu bile de pe pivot];roata fata neechilibrata si necentrata;furca cu bucse uzate.

jocul rulmentilor se verifica astfel:pui moto pe cric central astfel ca roata fata sa fie suspendata ,prinzi jambele furcii din partea inferioara si misti fata-spate,daca se simte un joc excesiv atunci rulmentii trebuie reglati.pentru asta dai jos ghidonul si jugul superior al furcii si strangi piulita de dedesupt astfel incat daca lasi libera furca din pozitia centrala aceasta sa pivoteze din greutatea proprie spre lateral fara a agata sau a avea portiuni de franare.dupa remontare poti sa verifici daca totul e in regula aplicand frana fata[astfel incat sa blocheze roata]si impingand inainte de ghidon.daca sesizezi in continuare joc inseamna ca mai trebuie strns.roata fata trebuie echilibrata dinamic cu greutati de plumb,iar cauciucul trebuie sa fie astfel montat incat bataia radiala a rotii sa fie max. 2-3mm,iar cea laterala 3-4mm.de asemenea roata trebuie sa fie centrata intre jambele furcii si de asemena in acelasi plan vertical cu roata spate la deplasarea in linie dreapta.fenomenul pe care il descrii se numeste voblaj si este specific motocicletelor echipate cu furci telescopice de slaba calitate ,cu geometrii nereusite ale cadrului.la Jawa mai ales daca ai furca model vechi[cu jambe inferioare subtiri din otel si arcuri scurte,externe]e des intalnit acest fenomen,accentuat si datorita proastei amortizari hidraulice realizate.la 638 TS furca e mai solida si nu mai da la fel de multe batai de cap,dar totusi realizarile comuniste nu se compara cu ceva similar din Italia sau Japan.

Link to comment
Share on other sites

joc in rulmenti directie[cei doi cu bile de pe pivot];roata fata neechilibrata si necentrata;furca cu bucse uzate.

jocul rulmentilor se verifica astfel:pui moto pe cric central astfel ca roata fata sa fie suspendata ,prinzi jambele furcii din partea inferioara si misti fata-spate,daca se simte un joc excesiv atunci rulmentii trebuie reglati.pentru asta dai jos ghidonul si jugul superior al furcii si strangi piulita de dedesupt astfel incat daca lasi libera furca din pozitia centrala aceasta sa pivoteze din greutatea proprie spre lateral fara a agata sau a avea portiuni de franare.dupa remontare poti sa verifici daca totul e in regula aplicand frana fata[astfel incat sa blocheze roata]si impingand inainte de ghidon.daca sesizezi in continuare joc inseamna ca mai trebuie strns.roata fata trebuie echilibrata dinamic cu greutati de plumb,iar cauciucul trebuie sa fie astfel montat incat bataia radiala a rotii sa fie max. 2-3mm,iar cea laterala 3-4mm.de asemenea roata trebuie sa fie centrata intre jambele furcii si de asemena in acelasi plan vertical cu roata spate la deplasarea in linie dreapta.fenomenul pe care il descrii se numeste voblaj si este specific motocicletelor echipate cu furci telescopice de slaba calitate ,cu geometrii nereusite ale cadrului.la Jawa mai ales daca ai furca model vechi[cu jambe inferioare subtiri din otel si arcuri scurte,externe]e des intalnit acest fenomen,accentuat si datorita proastei amortizari hidraulice realizate.la 638 TS furca e mai solida si nu mai da la fel de multe batai de cap,dar totusi realizarile comuniste nu se compara cu ceva similar din Italia sau Japan.

MULTUMESC! :friends:

Link to comment
Share on other sites

Cam din ce motive ar putea jongla ghidonul la jawa 350 ????(sa se miste aiurea cand iau mainile de pe el?)

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Jan 2008 22:10 -------------</small><br/>Nu stie nimeni sau e secret???? :P

Salut !

 

Daca ai joc/puncte dure in rulmentii coloanei de directie, schimba-i . Daca nu gasesti rulmenti sau nu poti sa-i scoti de tot, folosesti chiuvetele vechi ( se accepta si oleaca de santuri in ele daca le intorci 180 de grade :friends: ) si bile noi ( bile de rulment de fix 6,4 mm , se gasesc in piata la biciclete colivii cu ele :wink: ).

 

 

Apoi , cum s-a explicat si mai sus, verifici orice alt joc nepermis pe ansamblul fata...juguri nestranse, joc in amortizoare, joc in rulmentii rotii, geometrie ( chestii strambe in sistem: jambe,juguri,ax roata,janta). Simeringuri furca si ulei nou si gata :rock:

 

SPOR :friends:

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am reusit sa achizitionez o aprindere desteapta imfsoft ceheasca am zis ca ar fi bine sa crap un pic motorul sa inlocuiesc orice piesa care e mai uzata. Mentionez ca e prima data cand desfac motorul unei Jawe asa ca am si cateva nelamuriri.

1. Nu am gasit garnitura de chiulasa. Stiu ca la Voshod si la Mobra nu au asa ceva dar e valabil si la Jawa? Eu am auzit ca ar trebui. Daca da ce material ar fi mai indicat (am citit in ghidul de reparatii a motocicletelor, de Mayer scris daca imi aduc aminte, ca merge bine cu tabla de Cu calita care astfel devine mai maleabila). Alte materiale, klingherit etc., ce stiti de ele?

2.Am reusit sa rup o presa de rulmenti chinuindu-ma sa scot pinionul de la transmisia primara. Intrebarea e, acel pinion e bagat prin presare acolo, sa ma mai chinui si cu alta presa sau trebuie folosita alta metoda?

Cu ocazia asta am constatat ca lantul transmisiei e foarte larg si trebuie schimbat. Are legatura cu faptul ca in momentul cand ii dadeam gaz mai vartos, pentru o secunda simteam o pierdere de forta a motorului (ca o frana de motor) care aproape ma dezechilibra de pe motocicleta?

3. Am scos alternatorul. Pe partea dreapta a ramas rotorul cu colectorul acela de cupru in cap. Am reusit performanta sa-l zgarii un pic. E pericol astfel sa agate carbunii sau sa-i uzeze mai repede? Se poate polisha cu ceva suprafata colectorului sa reduc din asperitatile cauzate de zgarieturi? Care este procedura de scoatere a rotorului?

Sper ca nu v-am buimacit cu intrebarile mele dar raspunsurile ar fi utile nu numai pentru mine ci si pentru alti impatimiti de Jawe. :bigstar:

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

eu sunt incepator si am nevoie de ajutor,si nu cred k sunt singurul.Proprietari de Jawa,hai sa ne intalnim aici cu probleme,cu rezolvari,cu sfaturi,cu ideii,sa ne ajutam.O sa fie un topic super.

:bigstar: hai sa reinviem spiritul jawa,sau de ce nu motoarelor in 2 timpii,comuniste cum le spun ei.......nu vreau sa cred k suntem o minoritate

NU SUNTEM UNA

Japonezele nu vor invinge spiritul alor noastre

chiar dak "fug mai tare"

asa k prieteni sus paharu de timisoreana si asfalt uscat

:bigstar: :bigstar: :bigstar: :bigstar: :bigstar: aaaaa si sa nu uitam si de ceva poze cu ale noastre

fratilor am nevoie de aprindere de 350.de unde cumpar?

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am reusit sa achizitionez o aprindere desteapta imfsoft ceheasca am zis ca ar fi bine sa crap un pic motorul sa inlocuiesc orice piesa care e mai uzata. Mentionez ca e prima data cand desfac motorul unei Jawe asa ca am si cateva nelamuriri.

1. Nu am gasit garnitura de chiulasa. Stiu ca la Voshod si la Mobra nu au asa ceva dar e valabil si la Jawa? Eu am auzit ca ar trebui. Daca da ce material ar fi mai indicat (am citit in ghidul de reparatii a motocicletelor, de Mayer scris daca imi aduc aminte, ca merge bine cu tabla de Cu calita care astfel devine mai maleabila). Alte materiale, klingherit etc., ce stiti de ele?

2.Am reusit sa rup o presa de rulmenti chinuindu-ma sa scot pinionul de la transmisia primara. Intrebarea e, acel pinion e bagat prin presare acolo, sa ma mai chinui si cu alta presa sau trebuie folosita alta metoda?

Cu ocazia asta am constatat ca lantul transmisiei e foarte larg si trebuie schimbat. Are legatura cu faptul ca in momentul cand ii dadeam gaz mai vartos, pentru o secunda simteam o pierdere de forta a motorului (ca o frana de motor) care aproape ma dezechilibra de pe motocicleta?

3. Am scos alternatorul. Pe partea dreapta a ramas rotorul cu colectorul acela de cupru in cap. Am reusit performanta sa-l zgarii un pic. E pericol astfel sa agate carbunii sau sa-i uzeze mai repede? Se poate polisha cu ceva suprafata colectorului sa reduc din asperitatile cauzate de zgarieturi? Care este procedura de scoatere a rotorului?

Sper ca nu v-am buimacit cu intrebarile mele dar raspunsurile ar fi utile nu numai pentru mine ci si pentru alti impatimiti de Jawe. :bigstar:

Numai bine!

1.se gaseste set complet de garnituri Jawa 638 TS la Motorline[tg. mures]vezi ca gasesti numarul pe forum[aduc tot felul de piese ptr. Jawa pe comanda si trimit prin posta]

tabla de cupru se decaleste astfel:se incalzeste pana la culoare verde[incandescenta] si se scufunda rapid in apa rece;daca ai asa ceva merge doar sa tai doua cercuri cu diam. interior egal cu alezajul cilindrului si cel exterior egal cu diametrul exterior al camasii de cilindru din fonta

2.poti sa scoti pinionul cu o presa buna[el e pe con];eventual mai dai si cateva impulsuri cu un ciocan

3.daca zgarieturile nu sunt adanci-sub 0,5mm-poti sa incerci sa le scoti cu un smirghel fin;daca e zgariat adanc trebuie sa il duci la rectificat[sa iti ia pe strung atat cat sa scoata zgarietura];

rotorul se scoate foarte usor:scoti cama dupa ce desfaci surubul ala lung cu cap de 10 apoi infiletezi un surub lung cu filet M8 prin gaura astfel eliberata pana cand acesta se sprijina pe capatul vilbrochenului;acum trebuie sa asiguri cumva rotorul impotriva rotirii dupa care strangi surubul pana cand rotorul se desprinde de pe con[are si un stift dar asta e doar spre a fi montat intr-o singura pozitie].

spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Ar fi super, abia astept.

Si eu sunt proprietar de un CZ sport250 cu motor de Jawa.

:bigstar: :bigstar: Fratilor ! Nu stiti cine are de vanzare o JAWA-CZ 175 din anii 60? Vrea sa cumpere un prieten de-al meu care mai are una, da-i varza si-i mai trebe una functionala cat-de-cat chiar fara acte, ca pe cealalta are. Multumesc , si scuze daca-s eventual off topic ! :bigstar:

Link to comment
Share on other sites

Vise placute...

 

post-26821-1201635964_thumb.jpgpost-26821-1201635976_thumb.jpgpost-26821-1201635991_thumb.jpgpost-26821-1201636004_thumb.jpg

post-26821-1201636019_thumb.jpgpost-26821-1201636041_thumb.jpgpost-26821-1201636061_thumb.jpgpost-26821-1201636077_thumb.jpg

post-26821-1201636096_thumb.jpgpost-26821-1201636134_thumb.jpgpost-26821-1201636150_thumb.jpg

 

Jawa 500 "SPEEDWAY" 1960-1970

 

Pe eBay la 1950 E

de ce vise?Jawa Divisov inca mai produce motociclete speedway competitive si la preturi omenesti.dar nu se prea aude de ele ptr. ca sunt foarte specializate si nu teduci cu asa ceva la mare.pentru cine practica un astfel de sport eu zic ca sunt accesibile.vizitati site-ul pentru detalii[dati search cu Jawadivisov].si 1950 euro ptr. o asa buctica de istorie mie mi se pare foarte putin daca ne gandim ca la noi se gaseste cate unul care cere 2000 si chiar mai mult pe o biata Nipra cioparita[sau ciopartita]! :bigstar:

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa scot pinionul transmisiei primare iar pe partea dreapta, rotorul. Acum trebuie sa improvizez o presa pentru scoaterea ambielajului (am vazut ceva prin manualul ei de reparatie). Multumesc mult lui Kyvacka pentru tips & tricks.

Link to comment
Share on other sites

Salutare fratilor!!!Azi am facut bucatele jawa unui prieten...am dat tot jos dupa ea printre care si motorul.... am desfacut cilindrii (ca se auzea ceva ca zgarie in cilindrul drept) si am dat de o belea.Acu nu stiu sa zic cat de mare e beleaua...

1.cand am desfacut cilindrii a cazut rugina fina de pe prezoane in ambielaj....si 2. care e partea cea mai nashpa..,in cilindrul drept se vad vreo 5-6 zgarieturi... eu zic ca sunt adanci cam de 0,05 mm si 0,1mm...zgarieturile eu cred k provin din cauza pistonului care s-a ciobit putin in cap :bigstar: . Tipul nu prea mai are bani de cilindrii si pistoane noi, si vrea sa stie daca se mai poate circula cu ea sezonul asta moto sau nu :bigstar: ...(pistoanele , segmentii si ambielajul sunt aproape noi), Va mutumes mult si sper sa ne ajutati in problema asta..Numai bine :bigstar:

Edited by Comyny
Link to comment
Share on other sites

de ce vise?Jawa Divisov inca mai produce motociclete speedway competitive si la preturi omenesti.dar nu se prea aude de ele ptr. ca sunt foarte specializate si nu teduci cu asa ceva la mare.pentru cine practica un astfel de sport eu zic ca sunt accesibile.vizitati site-ul pentru detalii[dati search cu Jawadivisov].si 1950 euro ptr. o asa buctica de istorie mie mi se pare foarte putin daca ne gandim ca la noi se gaseste cate unul care cere 2000 si chiar mai mult pe o biata Nipra cioparita[sau ciopartita]! :bigstar:

 

D-aia vise frate, ca eu imi permit doar sa visez la asa ceva, imi amintesc , cand eram pustan prin clasa a 5-a am fost cu tata la un concurs de speedway ca se faceau si in Arad si multa vreme am visat la motocicletele alea cam costelive, dar super faine si multa vreme mi-a persistat mirosul de fum de ricin de la ele, nu stiu daca se mai fac astazi concursuri in RO, in Arad s-a construit un Kaufland pe terenul unde se practica speedway, pacat, e o amintire placuta, daca mi-as permite un motor din asta, l-as face bibelou si l-as porni doar de sarbetori sa innebunesc vecinii cu el..

 

Tot respectul pentru tine frate si pentru ca iubesti Jawa, cred ca o sa caut si eu una, as vrea una de 350 de prin 60, ca din aia avea tata cand eram mic si ma punea pe rezervor si trageam cate o tura, de atunci mi-a ramas draga si o consider superba si mai cu suflet decat plasticaraiele astea contemporane.

 

Sper ca nu am suparat pe nimeni.

 

Asfalt uscat

Link to comment
Share on other sites

Eu sper sa imi termin jawa de 350(de fapt mi-o face un prieten) pana la vara sa am si eu cu ce ma plimba de colo colo :bigstar: .totusi am si eu cateva intrebari:

1.Cat poate consuma la %?

2.Care este viteza maxima?

3.Este scumpa intretinerea ei?

Ma gandeam sa o fac ceva gen caffe racer si sa-i pun si o aprindere electronica.Stiu ca este veche si nu are un look de invidiat dar momentan asta este tot ce imi pot permite asa ca... :bigstar: ma multumesc si cu atat.Pana la urma sa aiba 2roti si sa mearga cat de cat.Intre timp trebuie sa ma interesez de echipament+casca si sa ma apuc si de scoala(stiti prin buc. o scoala care sa aibe instructori buni?).

Asfalt uscat/noroi cat cuprinde si sper sa ne vedem pe sosea si poate si la si la intrunirea de pe 1Mai :bigstar: :bigstar: :bigstar:

Link to comment
Share on other sites

1.se gaseste set complet de garnituri Jawa 638 TS la Motorline[tg. mures]vezi ca gasesti numarul pe forum[aduc tot felul de piese ptr. Jawa pe comanda si trimit prin posta]

Am gasit datele de contact ale celor de la Motorline.

Am reusit a desface si ambielajul si in sfarsit sa crap motorul in doua. Intrebare: exista intre cartere la Jawa 350 garnitura? Intreb asta pt. ca tipul de la care am luat-o etansase cu silicon rosu.

Link to comment
Share on other sites

Eu sper sa imi termin jawa de 350(de fapt mi-o face un prieten) pana la vara sa am si eu cu ce ma plimba de colo colo :bigstar: .totusi am si eu cateva intrebari:

1.Cat poate consuma la %?

2.Care este viteza maxima?

3.Este scumpa intretinerea ei?

Ma gandeam sa o fac ceva gen caffe racer si sa-i pun si o aprindere electronica.Stiu ca este veche si nu are un look de invidiat dar momentan asta este tot ce imi pot permite asa ca... :bigstar: ma multumesc si cu atat.Pana la urma sa aiba 2roti si sa mearga cat de cat.Intre timp trebuie sa ma interesez de echipament+casca si sa ma apuc si de scoala(stiti prin buc. o scoala care sa aibe instructori buni?).

Asfalt uscat/noroi cat cuprinde si sper sa ne vedem pe sosea si poate si la si la intrunirea de pe 1Mai :bigstar: :bigstar: :bigstar:

1.poate consuma foarte mult[20-30l/100km.fara exagerare]dar asta doar daca motorul nu este reglat cum trebuie;in rest consuma cam 7-8l/100km pe sosea la 100-110km/h si cam 4-5l/100km la viteze subluminice

2.viteza max. data in manual este de 128km/h;atinsa in realitate:difera mult de la moto la moto

3.nu este asa scumpa insa calitatea unor piese lasa de dorit

un sfat de final:las-o asa cum e ptr. ca atunci cand te plictisesti de ea si iti iei japoneza sa o vinzi altcuiva in starea originala :bigstar:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...