Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

Daca ai senzori in loc de platini muta senzorul corespunzator cilindrului care iti face probleme in sensul de rotatie al motorului (asta in caz ca rateurile sint in esapament)...sau invers (in cazul in care rateurile sint in carburator), pina scapi de rateuri. Apropos, rateurile sint in esapament sau in carburator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Senzorii iti dau avansul, asa ca misca-l pe ala care da rateuri si vei vedea ca motorul isi va reveni! Daca da rateuri cred ca este bun (nu garantez insa, n-am habar ce fel de senzori ai folosit si cum se manifesta daca unul e defect, de aceea ti-am zis sa-i inversezi in cazul in care nu-si revine la normal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut ,am o motocicleta jawa 350/638 si caut sa cumpar plasticurile laterale de pe rezervor ,cele care vin in dreptul genunchilor,daca ma poate ajuta cineva .multumesc



salut as vrea sa-i modific spatele la jawa mea 350/638 modelul daca aveti vre-o ideie chiar va rog sa imi spuneti .in principal m-ar interesa sa ii pun o aripa spate metalica dintr-o bucata cu stopul si semnalizarile pe ea sa-i schimb saua etc daca aveti ceva idei va raman recunoscator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul post, prima ironie! Crezi ca toti cei care au postat pina acum poze si detalii despre modificarile facute la Jawele lor vor sari sa posteze pentru tine inca o data poze, sa scrie iarasi detalii? Nu fii lenes, rasfoieste topicul asta si te saturi de sfaturi si poze cu ciobanitele noastre! Cu numai doua pagini in urma o gasesti pe a mea! Spor!



...Si completeaza-ti datele la profil, sa stim cu cine discutam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok ,multumesc



foarte frumoasa motocicleta



ma uit la ea de o ora :))



Cand am cumparat motocicleta am primit si un set de saboti noi pentru spate mi-a zis ca sunt,dar butucii au aceiasi marime si vreau sa va intreb daca se potrivesc pe roata fata .multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si dimensiuni se potrivesc fata/spate, dar in interiorul butucului camele de pe platou, cele care deschid sabotii difera. Asadar, daca vrei sa le schimbi intre ele nu merge...pe fata avind platoul diferit de spate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,am o motocicleta jawa 350/638 si caut sa cumpar plasticurile laterale de pe rezervor ,cele care vin in dreptul genunchilor,daca ma poate ajuta cineva .multumesc

 

salut as vrea sa-i modific spatele la jawa mea 350/638 modelul daca aveti vre-o ideie chiar va rog sa imi spuneti .in principal m-ar interesa sa ii pun o aripa spate metalica dintr-o bucata cu stopul si semnalizarile pe ea sa-i schimb saua etc daca aveti ceva idei va raman recunoscator.

pune si tu o poza cu utilajul sa vedem si noi ce achizitie ai facut .Si cam ce vrei sa iasa la sfarsit ...un cafe racer ,ub bobber,chopper sau ce .ia uitate la pagina 95 ,poate iti vine o idee de la a mea .vezi sa nu-mi copiezi saua caci e unicata :crack:

 

Ca si dimensiuni se potrivesc fata/spate, dar in interiorul butucului camele de pe platou, cele care deschid sabotii difera. Asadar, daca vrei sa le schimbi intre ele nu merge...pe fata avind platoul diferit de spate!

platoul de frana de pe fata se potriveste la butucul din spate ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si dimensiune, da...e la fel! Dar ca format si amplasarea racului care impiedica rotirea la frinare a platoului, difera. Numai la CZ-ul Sport se pot schimba fara probleme rotile cu tot cu sistem de frinare de pe fata pe spate, fara modificari. Dar nici la ala nu-s identice platourile de frinare...si totusi se potrivesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu la toate...spre exemplu la CZ-ul meu din nastere a avut jantele identice, doar cauciucurile erau diferite la balon. Chiar si la Jawa 638 sint la fel jantele, doar cauciucurile difera.

Am gasit insa si modele de jante din aluminiu mai inguste pentru roata fata si mai late pentru roata spate, dar pe CZ-uri Sport model mai vechi, adica fabricate pina in anul 1974. Dar nu cred ca cehii au o regula in asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara si salutare tuturor posesorilior de motociclete.

De curand sunt posesorul unei motociclete Jawa 350 638 din 1990 care era cat pe ce sa ajunga la remat. Cu greu l-am convins pe propritar sa mi-o vanda mie, omul se temea ca nu o voi inmatricula pe mine si ca va plati la ea toata viata impozit ca a mai patit asa cu o masina si ca acum plateste bla bla bla, In fine l-am convins si am cumparat motocicleta cu 200 lei.

Bucuros la maxim aduc motocicleta acasa, nu pe roti ci cu o masina si ma apuc de surubit. Fac o verificare sumara si constat: rotile desumflate, coarnele un pic indoite, cadrul putin indoit in fata, plasticul tot juca pe ea, vopsita cam urat etc. Hai sa vad ce-i cu motorul. Pun benzina cu ulei 2%, verfic bujiile, verific scanteia, trag socul si dau pedale. Dupa vreo 10 pedale jawa mea draga nu a dat nici un semn ca vrea sa porneasca. Dupa ce citesc cu mare interes tot ce am gasit pe net despre jawa, si manualul de reparatii de vreo cateva ori, ma intorc in garaj reglez platinile cu mare greutate, in loc de comparator am folosit un subler electronic si dau pedale; dupa cateva pedale si cu putina benzina in capul pistoanelor jawa mea draga porneste. O las sa mearga cateva minute, imping socul, o mai las sa mearga pana se incalzeste, reglez un pic carburatorul din surubul din dreapta...... Motorul mergea frumusel numai ca se cam auzeau cateva batai destul de pronuntate in motor atat la ambielaj cat si la pistoane, ambreiaj. Opresc motorul imi iau inima in dinti, mai studiez un picut manualul, mai citesc pe internet cate ceva si iau decizia finala sa restaurez motocicleta in totalitate.

Am dat motorul jos, am dat drumul la ulei, cat mai era cam 400gr, am desfacut capacul lateral stanga, din dreapta statorul si rotorul, ambreiajul si intampin prima problema, pinionul de ambielaj. Ma apuc de construit o presa si cu greu reusesc si scot pinionul, desfac apoi chiuloasele, cilindrii; cand ridic cilindrii imi curge multa rugina de pe prezoane in carter, dau jos pistoanele si mai scap si cateva ace in carter, continui cu toate suruburile de la motor, mai construiesc o presa pentru separarea carterelor, separ carterele, dau jos ambielajul,toate pinioanele din cutie, dupa ce le-am pozat atent cu ochiul cum vin,dau jos si rulmentii de la mbielaj si cutie, spal totul luna cu motorina le sterg frumos dupa care iau o hartie si un pix si fac o lista cu ce piese mi-ar trebui. Ambielaj pt ca cel vechi avea un rulment pe mijloc praf si semeringul central cu joc, pistoane, cele vechi aveau joc cam mare in cilindri, segmenti,colivii bolturi, rulmenti, semeringuri, garnituri, doua aprinderi gotronic, ulei cutie, placi ambreiaj etc. Cu ajutorul acestui forum aflu de dl Gaspar care este de la mine din judet si cumpar aproape toate piesele mai putin ambielajul pe care l-am gasit la mana a doua intr-o stare foarte buna (avea din spuse 500km).Cilindrii sunt standard cu o usoara uzura, asa ca am decis sa-i pastrez.

Am achizitionat toate piesele si cat de curand ma apuc de asamblare.

 

Cam pana aici am ajuns cu munca si nu m-am putut abtine sa nu scriu cate ceva pe forum, mai ales ca datorita voua am invatat mai bine motocicleta.

Am multa munca dar lucrez cu multa pasiune si rabdare pt a o readuce la viata pe batrana doamna si pentru a ma bucura de ea.

Am facut si cateva fotografii, o sa revin curand cu ele.

 

Asfalt uscat si toate cele bune tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara si salutare tuturor posesorilior de motociclete.

De curand sunt posesorul unei motociclete Jawa 350 638 din 1990 care era cat pe ce sa ajunga la remat. Cu greu l-am convins pe propritar sa mi-o vanda mie, omul se temea ca nu o voi inmatricula pe mine si ca va plati la ea toata viata impozit ca a mai patit asa cu o masina si ca acum plateste bla bla bla, In fine l-am convins si am cumparat motocicleta cu 200 lei.

Bucuros la maxim aduc motocicleta acasa, nu pe roti ci cu o masina si ma apuc de surubit. Fac o verificare sumara si constat: rotile desumflate, coarnele un pic indoite, cadrul putin indoit in fata, plasticul tot juca pe ea, vopsita cam urat etc. Hai sa vad ce-i cu motorul. Pun benzina cu ulei 2%, verfic bujiile, verific scanteia, trag socul si dau pedale. Dupa vreo 10 pedale jawa mea draga nu a dat nici un semn ca vrea sa porneasca. Dupa ce citesc cu mare interes tot ce am gasit pe net despre jawa, si manualul de reparatii de vreo cateva ori, ma intorc in garaj reglez platinile cu mare greutate, in loc de comparator am folosit un subler electronic si dau pedale; dupa cateva pedale si cu putina benzina in capul pistoanelor jawa mea draga porneste. O las sa mearga cateva minute, imping socul, o mai las sa mearga pana se incalzeste, reglez un pic carburatorul din surubul din dreapta...... Motorul mergea frumusel numai ca se cam auzeau cateva batai destul de pronuntate in motor atat la ambielaj cat si la pistoane, ambreiaj. Opresc motorul imi iau inima in dinti, mai studiez un picut manualul, mai citesc pe internet cate ceva si iau decizia finala sa restaurez motocicleta in totalitate.

Am dat motorul jos, am dat drumul la ulei, cat mai era cam 400gr, am desfacut capacul lateral stanga, din dreapta statorul si rotorul, ambreiajul si intampin prima problema, pinionul de ambielaj. Ma apuc de construit o presa si cu greu reusesc si scot pinionul, desfac apoi chiuloasele, cilindrii; cand ridic cilindrii imi curge multa rugina de pe prezoane in carter, dau jos pistoanele si mai scap si cateva ace in carter, continui cu toate suruburile de la motor, mai construiesc o presa pentru separarea carterelor, separ carterele, dau jos ambielajul,toate pinioanele din cutie, dupa ce le-am pozat atent cu ochiul cum vin,dau jos si rulmentii de la mbielaj si cutie, spal totul luna cu motorina le sterg frumos dupa care iau o hartie si un pix si fac o lista cu ce piese mi-ar trebui. Ambielaj pt ca cel vechi avea un rulment pe mijloc praf si semeringul central cu joc, pistoane, cele vechi aveau joc cam mare in cilindri, segmenti,colivii bolturi, rulmenti, semeringuri, garnituri, doua aprinderi gotronic, ulei cutie, placi ambreiaj etc. Cu ajutorul acestui forum aflu de dl Gaspar care este de la mine din judet si cumpar aproape toate piesele mai putin ambielajul pe care l-am gasit la mana a doua intr-o stare foarte buna (avea din spuse 500km).Cilindrii sunt standard cu o usoara uzura, asa ca am decis sa-i pastrez.

Am achizitionat toate piesele si cat de curand ma apuc de asamblare.

 

Cam pana aici am ajuns cu munca si nu m-am putut abtine sa nu scriu cate ceva pe forum, mai ales ca datorita voua am invatat mai bine motocicleta.

Am multa munca dar lucrez cu multa pasiune si rabdare pt a o readuce la viata pe batrana doamna si pentru a ma bucura de ea.

Am facut si cateva fotografii, o sa revin curand cu ele.

 

Asfalt uscat si toate cele bune tuturor!

Te felicit pentru curajul pe care il ai. Bafta la surubarit.

Editat de cristi74
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ,foarte frumoasa povestea are toate ingredientele,si eu ma plangeam de jawa mea.Carei povestea ei,am cumparato cu 1600 lei 19000 km (nu cred ca sunt reali),motorul mi-a zis ca este la cota 0 dar nu stiu cat este de adevarat,cei drept are compresie,trage bine se aude bine consum mic doar ca pistonul din stanga cum stai pe ea scoate mai putin fum pe teava ,se incalzeste ceva mai greu ,suna mai incet fata de celalalt nu arunca pe teava arderea fum ulei si face condens in loc sa dea fum afara imi iese apa ,in rest cauciuc si camera noua pe spate,bujii noi, fise noi,pipe nkg,platini noi,reglat avans ,oglinzi,manere noi,saua am dus-o la un cizmar a curatato si vopsito arata ca noua ,rezervorul avea o fisura l-am alamit , iar ornamentle din plastic de pe rezervor alea negre din dreptul genunchilor erau cam roase putin crapate le-am tras in pile si pe ele ,baterie noua (am pus una de 12v/7ah)si cam atat pentru moment.Planurile de viitor aprindere electronica.Asfalt uscat va doresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca vremea e cam urata si nu pot lucra la asamblat motorasul, m-am apucat de curatat rezervorul de rugina (nu avea chiar multa, putin pe fundul rezervorului). Dupa mai multe cautari pe internet am ajuns la concluzia ca cea mai simpla si fiabila metoda de curatat este prin electroliza. asa ca m-am apucat de treaba, am facut o solutie de apa si soda de rufe, am umplut rezervorul cu ea, am cautat doua bucati de fier, le-am fixat pe un lemn ca sa nu se atinga de rezervor, am legat minusul unui redresor la rezervor iar plusul la bucatile de metal. Procesul de electroliza a inceput, au aparut bule langa electrodul de fier. Nu-mi ramane decat sa astept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu bagam vreo 5 piulite si motorina.Agitam asa rezervorul si in felul asta il curatam pe interior de rugina.



Dar se mai poate baga si o bucata de lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu lantul este "veche dar buna".E de pe vremea mea si este infailibila.Marturisesc ca mi-a placut ideea aceea cu electroliza.Ai grije si nu o lasa prea mult.Electroliza lucreaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, intradevar se poate curata si cu cateva piulite sau un lant introduse in rezervor apoi agitat bine bine, dar fiindca nu aveam chiar multa rugina am optat pentru varianta cu electroliza.

Am curatat pana acum de 2 ori electrodul din rezervor, il mai las 1-2 ore apoi trec la clatit. sper sa iasa o treaba buna.

 

Nu am la rezervor protectiile alea de pe margini unde vin genunchii, credeti ca le pot construi din ceva, sau spuneti-mi unde le pot gasi. L-am intrebat pe domnul Gaspar si nu le are. Va multumesc.

 

Ma gandeam sa le fac din tabla apoi sa le imbrac in imitatie piele si sa le lipesc cu banda dublu adeziva.



Tot incerc sa incarc cateva fotografii dar nu reusesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Santem curiosi sa vedem motocicleta ta scorpionule si totodata iti tinem pumnii de la distanta.Am toata stima pentru proiectul tau.

Eu am un Cz 175 cm3 dar Jawa ta este 350 Ogar sau cea mai noua ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Santem curiosi sa vedem motocicleta ta scorpionule si totodata iti tinem pumnii de la distanta.Am toata stima pentru proiectul tau.

Eu am un Cz 175 cm3 dar Jawa ta este 350 Ogar sau cea mai noua ?

Nu ai fost atent.Este o 638 din 1990.Ogarul este din 1960.Diferenta mare.Asta din 90 este o motocicleta tare.Are 26 CP,se duce 130 km/h usor.Atata ca tre sa surubaresti la ea mereu.E sora buna cu Nipra.In rest ai satisfactii de "japoneza".Sa-i uram succes tanarului si sa-l asteptam la "manifestari".

 

Va multumesc frumos tuturor pentru incurajari, sper sa nu intampin multe probleme pana la urma.

Nu reusesc sa incarc nici o fotografie, dar nu ma las.

Multe probleme nu o sa gasesti daca nea Spirica nu a bagat levierul in ea.Trebuie sa o inveti .Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...