Sari la conținut

Sa nu faceti ca mine


Baiazid
 Share

Postări Recomandate

Daca cititi cu atentie ce am scris, o sa vedeti ca nu am pomenit nimic de usa deschisa, aia e vina SOFERULUI, care e obligat sa previna pasagerul asupra asigurarii cind efectueaza manevra.

 

Acum, aduc in discutie manevra de trecere pe linga masina a unei motociclete in cadrul aceleiasi benzi ... (nu-i mai zic depasire, este un fel de hocus-pocus, bag sama) ... Dobrescu imi citeaza regulamentul cu "vehicolul trebuie sa mearga pe partea cea mai din dreapta a drumului", OK, oare ce inseamna asta? cine mai are loc sa mearga pe acolo? nici macar bicicleta! necum o motocicleta ... ohhh, nu se mai poate trece prin dreapta, hai prin stinga! motociclistul e obligat sa semnalizeze aceasta manevra, au ba? sau el baleiaza nestingherit pe toata latimea benzii si trece pe unde are loc, fara sa semnalizeze intentia? trebuie cumva sa ne montam senzori telepatici ca sa aflam un lucru simplu, pe unde are de gind motonautul sa treaca de noi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu FLEX, nu trebuie sa montam nici un senzor, trebuie doar sa ne asiguram la schimbarea directiei de mers.

 

Am scris pe celalalt topic cum ca se da culpa comunca in cazul accidentelor pe aceeasi banda, pentru ca e foarte greu de demonstat a cui este vina. Legal este a celul care a schimbat directia de mers, chiar daca era pe aceeasi banda (si celalalt era pe banda lui).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic in cazul tau Baiazide este vina celui care a coborat din masina fara sa se asigure. Eu as pune tousi o intrebare: avea cum sa se asigure? pentru ca daca tu ai intrat pe langa el venind din spate, sau de pe alta banda, era foarte dificil sa te vada.

Eu lucrez pe bd. Unirii si in fiecare seara bulevardul este blocat de la Casa poporului pana la Unirea. Am vazut de cateva ori un zmeu cu un enduro care face slalom cam pe la 50 la ora printre masinile OPRITE IN COLOANA. Cred ca este destul de palpitant pentru el sa faca chestia asta dar daca cineva ar vrea sa coboare dintr-o masina parcata pe dreapta cred ca ar fi aproape imposibil sa il vada. Chestia e ca este si destul de neatent tipul pentru ca saptamana trecuta a trecut printre masina mea si o masina parcata in dreptul meu (eu fiind pe prima banda) cu cel putin 50 la ora, in conditiile in care la vreo 5 metri mai in fata o alta masina parcata avea usa intredeschisa (cineva se pregatea sa coboare) - mi-a sarit putin inima la chestia asta.

 

Bine ca nu aveai viteza si esti intreg.

 

Bafta

Editat de Bungee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Not again!

 

Deja ma plictisitzi. Trecetzi inapoi pe topicul cu matizishtii. :D

 

Se pare ca am postat mai tarziu. Dar spuneti-mi ca nu se discuta iarashi de matizul care a taiat 3 benzi.

Editat de Placebo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Baiazid: si io vreau!

 

@ gotlib: si in unghiul mort ce se intimpla?

 

@ Dobrescu: daca vad un moto in spate, presupun ca vrea sa treaca de mine, corect? ca are "prioritate de ecartament", deci eu ma trag DREAPTA, sa-i fac loc, ca asa ma obliga legea, si o poate zbughi pe stinga ... sau ar trebui sa merg pe mijlocul benzii si sa incalc legea FIINDCA NU AM NICI O INFORMATIE SAU HABITUDINE FORMATA care sa-mi spuna pe unde o ia moto?

 

Realmente cred ca legea e proasta ... pe principiul ca "ce nu e interzis este permis" fiecare o da la interpretat cum ii convine ... imagine urmatorul scenariu: moto la plimbare, pe partea stinga a benzii (am citit ca acolo va place sa stati, din motive de siguranta, carosabil, etc.) si in spate Tico grabit, care vrea sa treaca de moto ... daca moto ramine la locul lui, Tico poate trece pe dreapta? sau moto e obligat sa se traga pe dreapta si Tico sa-l intreaca pe stinga? ... iti dau ca sigur ca nici un sofer RESPONSABIL nu o sa treaca pe dreapta ... aia e partea in care orice sofer se simte cit de cit sigur ca n-o sa-i apara nimeni si STIE ca nici celalat participant la trafic nu o sa fie incintat sa-i treaca cineva pe acolo ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa pot ajunge, numai dupa 21:30, in principiu nu pot ajunge, din pacate ... si nu e vorba de woo-uri sau alte rable, este vorba de un trafic mai sigur pentru toti.

 

@Placebo: nu, nu e vorba de taiatul celor 3 benzi! din posturile tale, am inteles ca esti partizanul unei conduite preventive, atit la ghidon cit si la volan si nu prea inteleg de ce te plictisesc aceste discutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, vad ca multi au ambiguitati legate de "banda". Notiunea de "banda"este pur orientativa, de multe ori nici nu e marcat sau marcajul e sters. E insa adanc inradacinata in creierul conservatilor, intrucat o "banda"de obicei e cato masina +spatiu lateral "comod". Pentru mine ca motociclist o banda de-a lor inseamna cam 5 latimi de motocicleta, imi ofera o multitudine de "trase".

Daca eu ma apropii din spate de un, sa zicem, matiz :D pe, sa zicem, magheru,se cheama ca eu il "depasesc" numai daca manevra ma face sa trec de axul drumului, aka sa intru pe contrasens, ceea ce e clar interzis .Deci nici vorba de depasire.Eu ma asigur si schimb directia de mers.

Astea fiind zise, singura notiune clara este "directie de mers" . Inainte de a schimba aceasta directie de mers, TE ASIGURI.Daca te muti pe"banda" aia vopsita 50 cm mai la dreapta, inainte de asta te asiguri .Daca faci asta, nici nu te intereseaza ce face un motociclist in spatele tau sau pe unde te depaseste ulterior, atata timp cat te-ai asigurat ca in momentul ala nu fortezi pe cineva sa faca o manevra de evitare.Asta insemna sa VEZI pozitia si sa apreciezi viteza celorlalti. Eu de exemplu cand conduc conserva nu POT trage de volan fara sa arunc o privire in oglinda si cu coada ochiului in punctul mort.Daca am in fata o groapa o iau in plin daca nu am timp sa ma asigur.SIMPLU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

In concluzie, un sofer nu are in nici un fel obligatia sa "fereasca"mtotciclistii, numai sa se asigure la orice schimbare a directiei de mers. Daca intre tine si masina din latral e distanta de 1 metru,si pt tine ca sofer o apropiere la 20 cm ti se pare periculoasa,pentru motociclist e loc berechet.Asta daca nu schimbi brusc "directia aia de mers", ca de aici vin belelele. :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Placebo: nu, nu e vorba de taiatul celor 3 benzi! din posturile tale, am inteles ca esti partizanul unei conduite preventive, atit la ghidon cit si la volan si nu prea inteleg de ce te plictisesc aceste discutii.

Stiu ca nu este vorba de acel accident ci o continuare a acelei interminabile discutzii.

Sper ca nu se va discuta pe acest topic iar aceashi problema in zeci de pagini.

 

Dobrescu a dat pana shi citate din lege dar tot se apuca unu sa zica "dar daca in timp ce merg trag o bashina pe partea dreapta shi nu pot vedea in unghiul mort din stanga pentru ca un uliu s.a gainatzat pe oglinda... bla, bla, bla" legea este lege, buna/rea, asta e, cu asta defilam. De astfel de discutzii sunt plictisit.

 

 

"@ Dobrescu: daca vad un moto in spate, presupun ca vrea sa treaca de mine, corect? ca are "prioritate de ecartament", deci eu ma trag DREAPTA, sa-i fac loc, ca asa ma obliga legea, si o poate zbughi pe stinga ... sau ar trebui sa merg pe mijlocul benzii si sa incalc legea FIINDCA NU AM NICI O INFORMATIE SAU HABITUDINE FORMATA care sa-mi spuna pe unde o ia moto?"

 

Frate, daca vezi un motor in spate...nu trage dreapta sau stanga daca nu sti ce intentzii are. Mergi pe drumul tau shi nu lua viraje fara sa te asiguri.

 

Toata discutziile acestea au un numitor comun "INAINTE DE A FACE MANEVRE TREBUIE SA VA ASIGURATI!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e un mare paradox in gandirea multora: sunt ferm convinsi ca motocicletele trebuie sa mearga numai pe langa bordura ca bicicletele si carutele atunci cand iti dau flashuri cu un aer superior dar uita complet regula asta inventata de ei atunci cand iau/lasa pasageri. boid.gif

 

Eu ma gindesc ca fraza asta se aplica si pe dos: ori vrei sa fii vehicol cu drepturi depline si sa poti ocupa toata banda ca o masina, ori te viri intre masini sau intre masina si bordura. Nu prea merge sa alegi una dupa cum iti convine. Altfel si ei te trateaza asa: are el loc linga bordura, ca doar ii vad facind asta in fiecare zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa vad si eu lucrurile, Vrajitorule, am spicuit citeva articole de regulament:

 

"7. banda de circulatie - spatiu longitudinal al partii carosabile, materializat sau nu prin marcaje rutiere, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia cu usurinta a unui sir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplaseaza pe doua roti

 

17. motocicleta - autovehiculul cu doua sau trei roti, al carui motor are o capacitate cilindrica mai mare de 50 cm3, cu sau fara atas si/sau o viteza maxima, prin constructie, mai mare de 50 km/h, a carui masa proprie nu depaseste 400 kg;

 

 

19. autovehicul - vehiculul prevazut cu un dispozitiv mecanic propriu de propulsie; vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, si ciclomotoarele nu sunt considerate autovehicule. Definitia include si termenul automobil, care reprezinta oricare dintre vehiculele cu motor care servesc în mod normal transportului pe drum al persoanelor sau bunurilor ori la tractarea pe drum a vehiculelor utilizate pentru transportul de persoane sau bunuri.

 

 

Art. 41. - (1) Vehiculele circula pe partea dreapta a drumului public, cât mai aproape de marginea partii carosabile, în directia de mers, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere sau a regulilor de circulatie.

 

Art. 42. - Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si de viteza de deplasare.

 

Art. 46. - (1) Depasirea se efectueaza, de regula, pe partea stânga.

(2) Depasirea vehiculului al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se face prin partea dreapta daca între el si acostamentul drumului exista spatiu suficient pentru efectuarea acestei manevre.

 

Art. 47. - Conducatorii vehiculelor care circula din sensuri opuse trebuie sa pastreze între ei o distanta laterala suficienta si, la nevoie, sa circule cât mai aproape de marginea partii carosabile corespunzatoare sensului lor de circulatie.

 

Art. 49. - Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii în cazul reducerii bruste a vitezei sau al opririi neasteptate.

 

Art. 52. - Conducatorul de vehicul care executa o manevra de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze si sa se asigure în prealabil ca o poate face fara sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

 

Art. 53. - Înainte de a schimba directia de mers conducatorul de vehicul trebuie sa îsi anunte intentia în mod clar si vizibil, cu ajutorul luminilor de semnalizare a directiei vehiculului sau, în lipsa acestora, cu bratul. Semnalizarea trebuie sa se mentina pe întreaga durata a manevrei.

 

Art. 90. - Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 1.500.000 lei la 5.000.000 lei urmatoarele fapte:

a) depasirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea rosie a semaforului electric sau la trecerile la nivel cu calea ferata;

:D schimbarea directiei de mers prin încalcarea marcajului longitudinal continuu;

c) circulatia pe sens opus;

d) neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor care au acest drept;"

 

Comentarii:

art.7: nu zice nicaieri ca o banda trebuie sa permita circulatia IN PARALEL a unui auto+moto!

art.17+19: motocicleta= autovehicul=automobil!

art.41+42: etajarea autovehiculelor de la bordura spre axul drumului se face pe criteriile vitezei de deplasare si a densitatii traficului!

art.46: iata o situatie in care DEPASESTI fara a incalca vreun marcaj si se considera depasire ... adica daca 2 autovehicule ajung sa mearga in paralel, se cheama ca se depasesc!

art.49: NO COMMENT!

art.52+53: iata cam ce se intelege din regulament prin schimbarea directiei de mers ... in nici un caz baleierea intre limitele benzii/drumului nu mi se pare a fi considerata schimbare a directiei de mers ...

art.90: NO COMMENT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imagine urmatorul scenariu: moto la plimbare, pe partea stinga a benzii (am citit ca acolo va place sa stati, din motive de siguranta, carosabil, etc.) si in spate Tico grabit, care vrea sa treaca de moto ...

Liniste-te, e doar un cosmar!!

 

Unde ai mai vazut tico-lico sa poata ajunge din urma motociclete? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liniste-te, e doar un cosmar!!

 

Unde ai mai vazut tico-lico sa poata ajunge din urma motociclete?  :D

E doar un scenariu posibil ... am specificat, motociclistul e la plimbare lejera, Tico se grabeste ... si intre noi fie vorba, pina in 60km/h putine masini uzuale pot demara ca Tico ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic:

LOL, da ce are tico, reactor? Aproximez masa la Tico la 800kg si puterea pe la 50 de cai. Cuplul e mic. In concluzie sint o multime de masini care pot demara ca tico si mai bine (marea majoritate), de la 100 de cai in sus si 1600 de kg in jos.

vrajitorule, de mult vreau sa-ti spui ... tu cam prea aproximezi ... asta e cusuru tau ... :yikes:

1. tico are 680 kg. si 42 cp ...

2. conteaza si raporturile cutiei de viteze (masinuta de oras, 1,2, hai si 3 scurte sa fie !)

3. nu comparam acceleratiile unei moto cu o prapadita de masina, sa fim seriosi ...

 

fock me ... :D

Editat de AndreiC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E doar un scenariu posibil ... am specificat, motociclistul e la plimbare lejera, Tico se grabeste ... si intre noi fie vorba, pina in 60km/h putine masini uzuale pot demara ca Tico ...

Flex, relax buddy. Era parafrazare la reclama aia cu Toyota Corolla (stii tu, masini, nu ca daewoo :yikes: ) cand ii ataca monstrii in padure ...

 

In schimb cu tico-lico ai dreptate, am dat in goarna la un Bburago si m-a facut unul cu un tico fir-ar al dracului si mi-a luat si banii pe liniutza de am facut-o cu el... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tico ii dau eu fum cu oltcitul.........

Acum nu stiu daca ajuta cu ceva dar una din primele chestii pe care le-am invatat de la tata dupa ce am luat permisul a fost sa incerc sa prevad comportamentul celorlalti de pe strada. Chiar daca sunt ei de vina, trebuie evitati pe cat posibil

exemplu:

1- daca un biciclist se opreste din pedalat e posibil sa ia viraj

 

2- in totdeauna ai sanse sa iti coboare cineva in fata dintr-o masina oprita la un stop. Chestie valabila si patita si cu masinile oprite pe dreapta pe orice strazi

 

3- daca exista un drum la stanga pe directia de mers, mai ales in sate, ai tote sansele ca ala din fata sa ia viraj fara sa semnalizeze. Varianta la fel de naspa - cel din fata franeaza si asteapta sa dea prioritate de dreapta, opriit fiind pe sensul tau de mers. daca vii tare din spate te-ai ars

 

4- intr-o intersectie ai toate sansele ca aia care vin din lateral sa ''scoata botul'' in fata ta.

 

Mai bagati si voi chestii din astea naspa ca pe moment nu imi mai amintesc. Pe strada imi merge mintea altfel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5. o masina parcata, cu rotile bracate, om la volan, fum pe esapament (optional faruri aprinse noaptea) poate oricind sa-ti sara in fata, fara semnalizare.

6. orice masina circulind in spatele unui RATB sau camion fumigen ar putea sa depaseasca, chiar fara semnalizare

7. orice doamna la volan (le recunosti dintr-o mie in trafic), indata ce a semnalizat a si facut manevra

8. orice masina lansata in slalom pe benzi e o belea de care e bine sa stai cit mai departe

9. daca ai in jur mai mult de 4 masini, scapa cit mai repede de acolo, nu stii de unde sare iepurele.

10. feriti-va de soferii nehotariti, care merg cu viteza prea mica pentru segmentul de drum respectiv sau pentru situatia de trafic respectiva, sau fac manevre evazive, neterminate

 

USE YOUR HORN!

 

PS: multumes, Zidu'

PPS: imi cer scuze ca am alimentat divagatia cu Tico ... sa zicem ca a fost un exemplu nefericit ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corolar la 7. al lui Flex:

 

7' APROAPE (asta ca sa nu imi sara sa ma paruie cine stie ce sora de-a lui Shumi) orice doamna la volan, indata ce a semnalizat a si facut manevra IN PARTEA OPUSA.

La Mall de doua ori intr-o saptamana mi s-a intamplat, dadeam sa trec de ea pe partea opusa semnalizarii si tocmai peste mine era sa dea. :yikes:

 

11. Exista o noua rasa formata pe strazile bucurestene si nu numai, soferus femelus stupidus (var. sexoralus banetus) care daca au o masina mai tzapana se cred reginele soselelor si pot depasi coloane oricat de lungi pe contrasens (vezi cazul paunescian). O vaca de asta vroia neaparat sa treaca ieri prin mine pe soseaua Pipera. I-am dat vreo 3 frigidere de carne. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scenariul"doamnele la volan":

 

"3--2--1--ies."..crrrr.marchearriere (marlsharel), ...frane, frane, frane...fiesta de injuraturi.

 

Iesi cu motorul in oras, sosea curata, in fata ta, cu viteza incredibila, iese cu spatele!!!! o masina condusa de o "regina". Papucul din fata noastra s-a intors , asa puternic a franat iar noi l-am avut pe ingeras in ziua aia. Bafta cu carul. "Doamna" a demarat rusinata si a plecat la fel de grabita cum a iesit de pe straduta laterala. Multa.... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...