Sari la conținut

Ce Am Facut Bine Si Ce Nu ?


altcamionagiu
 Share

Postări Recomandate

Veneam pe banda I inspre mijloc cu XT600 cu vreo 30 pe ora catre intersectia M.Bravu cu Vatra Luminoasa dinspre Obor . fiind singur 10m in fata si in spate , gramada de masini apucase sa treaca de stopul din fata care inca mai era verde.

Un conservar care venise pe sens opus si acum statea in mijlocul strazii ca sa faca stinga prin fata mea a crezut ca ma voi opri la stop pt ca se va face rosu dar nu s-a facut. Eu am crezut ca doar inainteaza putin si ma lasa sa trec , spatiu era girla fiind 3 benzi pe sens dar a inaintat pina a blocat drumul . Am pus frina doar fata la inceput incet, iar cind m-am speriat, tare si s-a blocat roata fata . Am cazut pe dreapta si m-am tirsiit pina in fata masinii care din fericire se oprise. Roata mea fata abia a atins coltul dreapta fata a masinii.

Ligamente stricate la umarul meu drept si degetul mare busit rau . Am avut protectii full de enduro. Motocicleta s-a slefuit pe o parte , indoit rezervorul , semnale ... casca...

La sugestia conservarului nu am chemat politia si mi-a dat 5mil lei urmind ca sa imi dea restul dupa ce vad cit costa piesele . Dupa ce m-am linistit , tremuram tot si nu puteam vorbi , am vazut pe asfaltul uscat urma rotii mele fata infrinata, cam 230cm usor curbata inspre bordura .

Rememorind: am frinat max , am evitat catre dreapta prin fata masinii care mergea perpendicular pe sensul meu stopul fiind incotinuare verde pe care el nu avea cum sa-l vada am derapat si am cazut alunecind pe jos mai mult decit motorul .

Daca nu evitam intram frontal in usa laterala si nu cred ca saream peste masina pt ca avem vit mica .

Daca nu frinam si evitam accelerind avem sanse sa trec prin fata lui .

In ambele cazuri nu ma dezechilibram dar cred ca se termina mai rau .

Mi se pare ciudat ca s-a blocat roata pe uscat !! adevarat ca am cauciucuri Mitas E07 softenduro de 5000km . Oare sint proaste ? tre sa le schimb pt asfalt. Sau sa ma schim eu ? Teoretic stiu ca ar fi trebuit sa pun toate frinele ... sa caut un ABS ? ...

Cred ca inca sint incepator, adica am inceput cu xt600 numai padure foarte diversa timp de 2ani, relativ des, dupa care carnet si Bucuresti de vreo 2500km . Pe off road am cazut de 60 de ori dar nu a fost niciodata ca singura data pe asfalt.

Nu m-am certat deloc cu conservarul care mi-a dat dupa o saptamina inca 4.5 mil lei care au depasit cu putin reparatiile.

 

Sfaturi daca se poate ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele frane. Si fara emotii. O farna calcata cu simtul raspunderii face de 1000 de ori mai mult decat o frana calcata brusc. O roata blocata e nenorocire.

Poligon. O arzi si calci frana pana o inveti. Sa stii unde se blocheaza.

Sange rece. Il vezi ca-ti blocheaza drumul, asta e. Franezi cat poti. Daca mai apuci sa iti dai seama ce se intampla, fa in asa fel incat sa-l lovesti si pe el. Daca nu-l atingi, nu e accident. Daca nu e accident, nu-ti repara nimeni mobra. In consecinta poti sa te duci sa plangi in baie. Atentie. Lucrurile astea sunt aplicabile numai pentru viteze mici. Daca te dai cu 100 prin oras, nu stiu ce sa-ti recomand.

Echipament. :rusinica: Te scapa de o gramada de belele. Dar tine de cald

Succes. Ai avut bulan ca nu te-ai rupt mai rau si ca ti-a dat ala bani....

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau cand mai vezi cate unu ca se baga ....franezi un pic inainte ...bagi flash-uri si claxoane...asa ..just in case... eu asa fac mereu cand mai vad cate unul ca se baga cat de cat dubios, ma asigur ca stie ca sunt acolo.. daca marlanul tot se baga ....ata ete...opresc... nu pot sa pierd decat cateva secunde.... dar macar stiu ca sunt intreg...

 

Insanatosire grabnica si sa auzim numai de bine,

Catalin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul preventiv. Il vezi pe ala ca se baga, pleci direct de la premisa ca o sa se opreasca fix in fata ta, asa ca-ti calculezi distanta de franare sa te opresti inainte de el. Nu va mai bazati pe claxoane sau flashuri ca o faceti degeaba, mai bine mergeti cu impresia ca toti vor sa intre in tine si o sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana fata+spate face diferenta. AI experienta de padure, chiar daca blochezi spatele nu pici..

In rest, trebuia sa te gandesti ca ala e bou si exista sanse ca sa nu se opreasca.

Bine ca ai avut echipament :rusinica:

 

Bafta si drum uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul preventiv. Il vezi pe ala ca se baga, pleci direct de la premisa ca o sa se opreasca fix in fata ta, asa ca-ti calculezi distanta de franare sa te opresti inainte de el. Nu va mai bazati pe claxoane sau flashuri ca o faceti degeaba, mai bine mergeti cu impresia ca toti vor sa intre in tine si o sa fie ok.

ultima data cand am avut impresia ca a vrut sa se bage in mine a ramas masina fara oglinda dreapta,daca ai fi vazut cum a zburat oglinda aia :rusinica: talpa de cizma 45..e mai bine sa dai un claxon scurt sau mai lung in functie de caz si sa reduci viteza,daca m-as oprii la fiecare care vrea sa-mi taie botu as pierde multe secunde plus ar zbura prea multe oglinzi si probabil m-ar lua vreunu la bataie deci ajung maine unde am plecat..sanatate la toti ca fiarele se fac :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma de frica merg de parca toti ar intra in mine si e foarte hazliu , adica daca sint pe drum pricipal si de pe drumurile secundare vine cite unul incet care opreste si se asigura, la aproape la fiecare, incetinesc tare de parca ar vrea sa intre in mine intentionat . Sau ii ocolesc pe toti care opresc si cedeaza trecerea . Cred ca majoritatea dintre ei mor de ris dupa ce trec .

 

De frica sa nu se mai blocheze roata imi vine sa dau cu ulei pe discuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma de frica merg de parca toti ar intra in mine si e foarte hazliu , adica daca sint pe drum pricipal si de pe drumurile secundare vine cite unul incet care opreste si se asigura, la aproape la fiecare, incetinesc tare de parca ar vrea sa intre in mine intentionat . Sau ii ocolesc pe toti care opresc si cedeaza trecerea . Cred ca majoritatea dintre ei mor de ris dupa ce trec .

 

De frica sa nu se mai blocheze roata imi vine sa dau cu ulei pe discuri.

te-ai gandit la varianta ca numa o parte rad de tine?poate vreunu ce moare de cald in masina isi va pierde rabdarea sau va crede ca il lasi sa iasa si iti va iesi in ultimul moment..ia si astea in calcul..cel mai simplu e cum ti-am zis,nu prea am avut probleme la cum am procedat si umblu si eu prin oras destul de mult :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai gandit la varianta ca numa o parte rad de tine?poate vreunu ce moare de cald in masina isi va pierde rabdarea sau va crede ca il lasi sa iasa si iti va iesi in ultimul moment..ia si astea in calcul..cel mai simplu e cum ti-am zis,nu prea am avut probleme la cum am procedat si umblu si eu prin oras destul de mult :rusinica:

Eu zic ca ai fost norocos :cheers: Insa e foarte adevarat ca daca soferii te vad ca eziti se baga...

Dar in fond drumul zilnic nu e o cursa in care sa conteze fiecare secunda, eu personal le mai fac conservarilor uneori si cu mana sa treaca prin fata mea si nu cred ca rade nimeni de mine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Eu sunt foarte incepator (1.000 Km in oras), insa am citit cate ceva si am incercat sa pun si in practica.

 

Bibliografia:

http://www.amazon.com/Proficient-Motorcycl...6490&sr=8-1

 

si:

 

http://www.amazon.com/Motorcycle-Roadcraft...6719&sr=1-2

 

Recomand cu caldura. Foarte bune si utile. Si relativ ieftne.

 

 

Acum la capitolul lucruri bune / rele:

 

Ai vazut conserva si ai vazut ca se misca. Ai apucat sa gandesti si sa iei o decizie. Foarte bine. In principiu, trebue sa fi capabil sa identifici potentiale pericole pe o raza de 12 secunde. Viteza mai mare, distanta mai mare. La 30 Km/h inseamna fix 100m. Nu trebuie sa fi atent la tot ce misca pe distanta aferenta celor 12 secunde (masini, pietoni, asfalt); ar fi absurd, nimeni nu poate procesa atata informatie simultan. Insa trebuie sa fi capabil sa identifici potentialele pericole si sa le izolezi in minte.

 

Decizia: nu trebuia sa presupui ca se va opri. O masina care se afla pe o directie care se va intersecta cu a ta reprezinta un pericol iminent. Trebuie sa te astepti la surprize si trebuie sa faci toate sau unele din urmatoarele, dupa caz:

- lasi acceleratia,

- asiguri frana (recomandabil este sa fii tot timpul cu mana pe frana - ia 0.5 - 1 secunde sa duci mana la frana)

- claxon, flash; te asiguri ca te vede (adica se uita spre tine si opreste; unii recomanda chiar contactul vizual cu soferul, altii il considera relativ irelevant)

 

Eschiva: este un capitol separat al mersului pe motor prin oras. Trebuie stiute doua lucruri: 1) ai trei variante si 2) trebuie exersate cel putin odata pe an.

 

Variantele sunt:

- acceleratie: cea mai proasta varianta deoarece daca recurgi la ea nu mai poti recurge la una din celelalte, in caz ca iti dai seama ca ai gresit alegerea. In plus, mareste viteza impactului.

- ocolirea: manevra brusca, brutala, de ocolire in forma de S. NU SE FACE CONCOMITENT CU FRANA! Tocmai pentru ca este o manevra brusca, aderenta este solicitata la maxim (aderenta este forta de frecare dintre asfalt si pneul, este relativ constanta si este suma din aderenta frana / aceleratie si frecarea laterala din curbe; astfel, curba ia din forta de franare si invers). Cand "se termina" aderenta, roata aluneca (deapeaza).

- frana: are si avantajul ca micsoreaza forta de impact, in caz de naspa. Despre frane trebuie stiut:

- motocicleta franeaza mult mai bine pe roti decat pe plastic. De asemenea, cauciucul pe asfalt franeaza mai bine decat fundul tau. Prin urmare, nu e bine sa te arunci de pe motor decat daca ai un motiv bun (evit astfel impactul sau il reduci datorita schimbarii unghiului sau locului de impact - portiera aripa, de ex.).

- ambele frane sunt mai eficiente (pe undeva la 70-80% fata, restul spate; reiese si din dimensiunea discurilor de frana);

- nu trebuie blocate rotile, dar nici franat prea usor; deci: exersarea franarii de urgenta este esentiala. Cel putin odata pe an.

- in situatiile normale din trafic, foloseste intotdeauna frana fata (este cea mai eficienta; in plus, in caz de urgenta tindem sa facem instinctiv ceea ce facem in mod normal, insa mai brutal; de evitat ceea ce te invata la unele scoli, anume frana spate in mod curent pentru ca la urgenta nu vei face decat sa apesi tare pe ia, din instinct)

- in aceia ordine de idei, de evitat folosirea franei de motor in situatiile normale din trafic; un astfel de obicei nu te va ajuta in caz de urgenta, cand esti luat eventual pe nepregatite. (ai sa gasesti o tona de motociclisti cu esperienta care te vor sfatui ca frana de motor e cea mai buna; evalueaza si tu argumentele si hotaraste-te singur)

 

In cazul frana / ocolire: manevrele nu se fac simultan. Frana maxim, eliberare frana, ocolire, eventual iar frana.

 

 

Si cel mai important: orice sfat (de oriunde ar veni el) trebuie gandit si analizat de tine (prin prisma experientei tale). De aia am incercat sa dau si argumente. Incearca sa citesti cat mai mult.

 

 

P.S.: in ate tari mai civilizate, frana de urgenta si ocolirea de urgenta de la 50 Km/h sunt probe de examen. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca ai fost norocos :cheers: Insa e foarte adevarat ca daca soferii te vad ca eziti se baga...

Dar in fond drumul zilnic nu e o cursa in care sa conteze fiecare secunda, eu personal le mai fac conservarilor uneori si cu mana sa treaca prin fata mea si nu cred ca rade nimeni de mine...

nu la asta ma refeream si recunosc ca acord prioritate asa de la mine cand vad ca e vreo coloana sau vreo tanti simpatica :cheers: ba chiar odata era una intr-un seria 7 de statea cuminte si nu putea sa iasa si dupa ce am lasat-o a bagat un zambet ca m-am indragostit :finger: ..depinde de caz oricum cu prioritatea su cy mersul in oras..nicidecum nu e o cursa pt mine,la cat am umblat in oras eram mort demult daca eram `pilot` da asta nu inseamna ca nu sar calu cateodata si bag manuta in gaz..sanatosi sa fim :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa citesti cat mai mult.

...si sa aplici cat mai mult!

In rest, bine documentat si explicat!

 

A dracu intersectia aia. Trec zilnic pe acolo si imi aduc aminte ca am vazut intr'o zi un enduro culcat la pamant, exact pe sensul ala. Insa era si politie, deci nu cred ca erai tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am probabil k am cam la 500.000km cu B-ul si mai bine de 5.000 cu A-ul (numai Bucuresti in 7-8 luni). Ma simt f. incepator pe 2 roti! cred ca asta va mai dura multa, multa vreme. Nu am avut incidente majore (nu iert nika: ma strecor, fortzez regulile de circulatie etc). Ciudat: peste 100km/h in oras incep sa ma simt bine (probabil k lucreaza adrenalina); noroc ca nu o fac chiar f des.

 

Sorry pt (oarecum) offtopic.

Maturizare grabnica!

Editat de maryus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma simt f. incepator pe 2 roti! cred ca asta va mai dura multa, multa vreme. Nu am avut incidente majore (nu iert nika: ma strecor, fortzez regulile de circulatie etc). Ciudat: peste 100km/h in oras incep sa ma simt bine (probabil k lucreaza adrenalina); noroc ca nu o fac chiar f des.

 

Fii mai mult decat sigur ca va dura foarte mult, dar daca nu te potolesti cu "simtitu bine", va dura(Doamne fereste) foarte, foarte putin... asa ca that's your choice.

 

Asfalt cat mai uscat!

 

:rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare cind se termina '' a fi incepator'' ?

Dupa accident m-a simt mai incepator ca inainte si parca imi place mai mult enduro.

 

Stiu ca n-are legatura dar a zis cineva de experienta cu conserva . ( am vreo 700000-80000KM din '86 si vreun an cu camionul)

Cu bicicleta am mers si mai merg cam 1000km pe an , majoritatea in Buc si simt ca m-a ajutat cel mai mult .

 

Cu motorul a inceput sa-mi fie frica .... si am vazut citeva fete frumoase pe motor si nu aveau nici-o treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai bine e ca totu s-a rezolvat. In ce priveste faptu ca nu ai chemat politia ti-ai asumat un risc destul de mare, ca daca aveai ceva rupt in tine aveai o gramada de probleme dupa aia, iar in ce priveste reparatiile daca erai un pic ghinionist rapid ajungeau la vreo 2000 de euro, mai ales daca le faceai la reprezentanta, si soferu vinovat sigur iti explica ca are o gramada de probleme si ca nu mai iti poate da nici un ban, iar tu nu prea mai aveai ce sa faci decat sa bagi mana in buzunar.

 

Latura technica a problemei, in principiu cauciucul de motoreta stie sa franeze extraordinar de bine si stie ca i-a curba la fel de bine. Ce nu poate sa faca - e sa i-a curba si sa franeze in acelasi timp.

Mai mult decat sigur, daca franai puternic fata dar erai cu motoreta dreapta te opreai inainte de a ajunge in el. La fel daca probabil ca daca evitai si accelerai treceai inaintea masinii si iar scapai numa cu o sperietura.

Faptu ca ai incercat sa eviti SI sa franezi in acelasi timp, in cazu asta de obicei roata se blocheaza si pici pe jos.

 

In ce priveste situatia in general, masini care se uita la tine, si dupa aia iti taie fata din nefericire vor mai fi si de acu incolo, ideea e ca trebuie sa fii pregatit pentru orice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-au placut explicatiile celor dinaintea mea,foarte la obiect.asa as face si eu in astfel de cazuri .ma mir ca totusi nu aveai viteza si totusi s-a blocat roata.nu cunosc cauciucurile tale, dar cred ca au avut un rol important in cazatura.eu la 3 la ora am picat incercand sa franez la un stop,dar ce-i drept,era o dara subtire de nisip pe asfalt, care nu am sesizat-o.totusi,in cazul care l-ai trait tu, eu nu as fi franat asa brusc si eventual as fi acrosat conserva, la 10 la ora cred ca nu era mare lucru.asta asa cred eu, poate era mai nasol, nu am trait astfel de experienta ca sa stiu exact.cum au spus si baietii dinaintea mea,trebuie putin sange rece.

a, si inca ceva: probabil ca te-ai speriat tare si ai zis ca poate te scoate vinovat politia pe tine bla, bla si ai acceptat compromisul.daca aveai mai multa experienta prin oras, erai mai sigur pe tine ;totusi daca tipul era un bulangiu si pe urma se tragea pe fese, nu mai vedeai nimic de la el...eu zic atat;ai de invatat cat pentru 10.000 de km parcursi din patania asta, e bine asa;sa fi bucuros totusi pentru cele intamplate, intr-un fel...numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Frina fata nu cred ca am pus-o prea brusc . Totusi am alunecat . Oare cum fac aia stoppie ? Io cu motoru si cauciucul asta nu cred ca o sa fac vreodata pt ca o sa alunece iar ..

Am aflat o chestie interesanta aflindu-ma la hard-enduro de la un coleg : Tre sa folosesti pt frina fata 1 deget daca esti singur si 2 degete cu pasager si nu vei mai aluneca cu fata .

Foarte frumos . da s-ar putea sa intru in zid . Oare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roata pe fata derapeaza doar din doua cauze: frana prea brusca si nu apuca sa incarce roata (stoppie se face cu frana progresiva) sau daca e ghidonul un pic intr-o parte (in curba). Am patit-o si eu de mai multe ori in trafic cand se baga cineva peste mine din scurt (desi sunt destul de precaut, se mai intampla) si nu apuc sa incarc roata fata - e o senzatie nasoala (inca nu am cazut, dar nu e exclus pe viitor).

 

In cazul tau cred ca ai pus frana prea brusc. E doar o parere din descrierea ta, nu mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...