Sari la conținut

Ceva Sfaturi Concrete


Zanetti
 Share

Postări Recomandate

Salutare la toti!

 

Peste cateva zile imi vine motoru :) , l-am comandat si tre sa ajunga la mine, un Kawasaki ZXR 400 din '93.

 

Yo's incepattor nu m-am mai dat inca cu asa motor mare; am A si B de fix 1 an. Nu prea am mers nici cu masina nici cu motoriu. Am ascultat sfaturile prietenilor mei si nu mi-am luat motor de 600, multi mi-au zis ca e prea mare pt mine.

 

In sfarsit, as dori sa ma ajutati cu niste sfaturi f concrete pt un incepator. Am citit tutorialul pt incepatori mi-a prins f bine..am mai citit alte chestii de pe forum pt incepatori si m-au ajutat f mult.

 

In sfarsit, daca aveti ceva sfaturi pt mine, va rog, faceti un mic efort. Ar conta f mult pt mine :bigstar: Va multumesc.

Editat de Zanetti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Ai citit acele topicuri, ai inteles. Urmeaza sa pui in practica ceea ce ai inteles. Adica sa te sui pe ea si sa va acomodati unul cu celalalt. De acum inainte acumularea de cunostinte noi o vei face in principal experimentand direct! Mult succes iti doresc! :bigstar:

 

P.S.

Vezi ca ZXR 400 e la fel de nervoasa ca unele de 600!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

grija mare la sinele de tramvai...ar fi ine sa le eviti pe cat posibil....usor cu frana fata....si la viteza mica foloseste spatele pana mai inveti bine cu motoru....ochii mari si sa incerci sa mergi singur cateva zile,sa nu mergi cu prieteni experimentati care nu vor as mearga in ritmul tau..

bafta si asflat uscat si aderent;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Zappy si alexutzzz. O sa fiu atent la ce mi-ati zis.

Alticineva se ofera? Ceva din propria voastra experienta?

 

 

 

Faza este ca vreau sa invat CORECT ceea ce fac cu motoru.

 

--- Mesaj completat în 03 Aug 2007 22:02 -------------
Mi-a venit motoru.

Nu l-am scos inca pe sosea ca tre sa-l inmatriculez. Mi se pare OK motoru, m-am dus un pic cu el, e superrrr, arata f fain , ma e nasol cu vitezele ca nu sunt obisnuit si cu ambreiaju, tre sa umbli f finutz... :bigstar:

Editat de Zanetti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franeaza cu fata cand e uscat si niciodata nu circula pe marginea drumului (mai ales ca sunt urme de nisip si se pot intampla multe incidente :bigstar:)

 

Considera ca esti cu masina, nu merge ca si cum ai merge cu bicicleta/scuterul/mopedu pe stanga drumului ca asa o sa patesti multe incidente. Atentie mare ca nu esti vizibil in trafic, trage de acceleratie in aglomeratii ca nu cumva sa se urce pe tine (chiar daca esti la maxim 2m de celalalt participant in trafic).

 

Evita sa accelerezi in locurile (chiar daca cu sosea buna) in care exista drumuri secundare (fie ele curti ale intreprinderilor care se intersecteaza cu drumuri, sau strazi secundare etc.)

 

Cum se zicea mai sus, mergi o perioada de timp singur, in acest fel nici nu esti tentat sa ii dai 'gaz'. Conteaza sa ajungi la destinatie :)

 

Bafta si asfalt uscat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai deschid un topic nou la incepatori...

 

- care este viteza/turatia optima pt a schimba vitezele? (pt fiecare treapta de viteza)

- am inteles ca atunci cand motorul este rece trebuie sa "trag" socul. Pana cand tin socul pornit?

- ziceti-mi ceva de franare, peste ce a zis MVTarts ca trebuie sa franez cu fata cand e uscat. Cand folosesc faţa , cand folosesc cea din spate?

Editat de Zanetti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare grija la trecerile de pietoni sa nu franezi cu fata pe ele ca te fura sau cand accelerezi pe ele, valabil cand dai si de pietris..

-turatia optima pt 400 este cam intre 7-10 mi, dupa 10 mi devine destul de nervoasa.

-socul depinde de vreme, in general il ti pana intr-un minut.

in general p asfalt uscat ar trebuii sa franezi cu amandoua, 70%fata 30%spatele. Multa bafta si asfalt uscat! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dai si tu seama ca in timp ce franezi nu o sa fi tu constient de faptul ca franezi 50-50 sau 70% fata si 30% spate, tocmai de aceea trebuie sa exersezi destul de mult pana iti iese, dar asta inseamna sa mergi 'incet', sa schimbi pana in 9000.

 

Nu am incercat niciodata sa merg cu un 400, dar pe un 600 (chiar se simte diferenta foarte mult) mersul prin parcare de la o platforma industriala, sau la magazinele cash&cary au ajutat foarte mult.

 

Vezi sa ai echipament, nu te plimba doar in blugi, s-ar putea sa cazi :hurt:

 

 

 

P.S.: @ Zanetti: Completeaza tot profilul :) ajuta :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te prinde ploaia nu brusca comenzile (gaz, frana).

Daca trebuie sa treci peste o sina de tramvai, fa-o astfel incat sa treci cat mai perpendicular (sper ca ai inteles). Trage de ambreiaj cand treci peste sina.

Stai in oglinzile lor si uita-te in oglinzile lor. Depasesti doar daca ai facut eye-contact si esti sigur ca te-a vazut.

Mergi pe una din rotile masinilor din fata - in felul asta eviti gropile si mizeriile si poti evita prin dreapta sau stanga daca ala din fata franeaza brusc.

Primele dati cand iesi in trafic ar fi bine sa o faci insotit de cativa amici care sa-ti ofere un fel de escorta. In felul asta o sa fii scutit putin de stresul de a fi atent la trafic si o sa te obisnuiesti putin cu motocicleta.

Am zis "amici" - adica aia care tin la tine si o sa mearga in ritm cu tine pana te obisnuiesti. Nu e nicio rusine, toti am luat-o de la 0.

Pe urma, asa cum ti s-a mai zis, iesi singur. Ignora claxoanele, beleste ochii cat cepele in oglinzi. Daca schimbi banda, asigura-te in oglinda si intoarce si capul sa nu ai pe unul langa tine.

Fii paranoic: nu te vede nimeni, oricand poate sa-ti iasa unul in fatza.

Apropo de asta, fii atent la stradutele laterale. Foloseste claxonul chiar daca pari ridicol - e viata ta.

 

De franat, foloseste fata - acolo ai 90% din puterea de franare a motocicletei. Spatele o sa-l folosesti mai incolo cand o sa-ti cunosti motocicleta mai bine.

NU BRUSCA franele, gazul, etc.

 

Socul il tragi in diminetile friguroase. Ai grija sa nu-l tragi prea mult si din cand in cand mai reduci din el. Ideea e sa nu depasesti vreo 2-3000 rpm cat timp e motorul rece. Dupa ce indicatorul de temperatura trece peste zona albastra, poti sa bagi socul de tot si sa pleci.

Vara o pornesti fara soc, ii dai doar un pic de gaz.

Cat timp se incalzeste motorul, ai timp sa te echipezi. Si fa-o cat mai bine :burnout:

Sa nu umbli cu casca desfacuta. E ca si cum n-ai avea-o pe cap (la impact sare din cap)

 

Daca-mi mai vine ceva in cap, mai scriu.

 

PS: sfaturile legate de motor ti le dau din postura de posesor de ZX4 :hurt: N-ar fi rau sa-i faci o revizie si sa-i schimbi niste consumabile (ulei, filtre, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul si filtru de ulei mi le schimb maine;

 

Sincer, mi cam teama la viteze si acceleratie, nu sunt obisnuit cu asa motor mare si la cate de milimetric tre sa misti acceleratia... huh cred ca o sa-mi ia o vesnicie sa ma invat.

 

Ya, cunoscm cateva stradute aproape necirculabile si acolo o sa exersez toate chestiile pana o sa-mi reuseasca.

 

 

Ceea ce nu mi-ati zis sau poate nu ati inteles intrebarea: care e viteza optima pt a schimba din viteza 1 in 2, 2-3...etc? Sau aici nu e asa ca la masina?

 

 

OK, multumesc pt sfaturi, sincer, m-au ajutat f mult! :burnout:

Bafta si voua si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista viteza optima pentru a schimba. Poti sa mergi cu a 6-a la 4.000 rpm sau cu 1-a la 12.000 si sa ai aproximativ aceeasi viteza.

Evident ca nu vei avea acelasi consum si ca uzura pieselor va fi mai mare cu cat o tii in ture inalte.

Nu-ti face probleme cu treburile astea.. o sa vina instinctiv.

Schimba in jur de 7.000 rpm si totul o sa fie ok.

Pe urma, daca o sa ai nevoie de putere intr-o depasire, poti sa o duci si la 12.000. Dar sa n-o tii acolo prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun venit in randul posesorilor de zx4. Nu iti face foarte multe griji, zx4 e un motor iertator, dar totusi nu il brusca pt ca ii va placea si nu va mai fi atat de iertator. Citeste bine sfaturile baietilor de mai sus si nu vei avea probleme, au spus bine ce au spus. In orice caz...poti citi tot forumul, dar pana nu pui in practica nu faci nimic. Asa ca iesi cu ea pe stradute linistite si obisnuieste-te cu virajele, franele, acceleratia, oglinzile, vitezele si dupa cateva zile vei observa ca ii prinzi jmecheriile, dar mare grija, atunci cand crezi ca il cunosti si esti increzator in tine, atunci ti-o furi. Fi calm si ai rabdare...calareste-l din placere, nu din teribilism.

Te asteptam la plimbari...

Ride safe!

Editat de Aserte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi l-am mai calarit putin...asa intr-un loc mai ingradit...ca nu am inca numere ; mi se pare ca e OK motoru, nici prea mare nici prea mic. M-am mai obisnuit cu el, imi place f mult, de abia astept sa-l scot pe strada.... :hurt:

 

 

ok, multumesc inca o date de sfaturi. :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu cumva sa refuzi sa iei la plimbare pe moto doritorii, mai ales fetele frumoase, sa nu uiti sa-ti chemi prietenii sa la arati ce multe ai invatat pe ZXR, SI SA-TI PUI DEOPARTE VREO 1000DE EURO PT GARCEA CIND TE PRINDE FARE NUMERE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi cu calm si cumpatare. Nu brusca nicicand comenzile, mai ales cand e ud. Tine-ti distanta fata de ceilalti participanti la trafic, presupune intotdeauna ca se va intampla ce e mai rau, ca ei nu te vad si nu te feresc. Nu sta in spatele autobuzelor sau al altor masini mari care iti obstructioneaza vizibilitatea. Nu merge repede in oras. Incearca totusi, in general, sa mergi un pic mai repede decat cei din jurul tau (un pic!), ca sa fii tu cel care ii fereste pe ei si nu invers, sa nu le dai ocazia sa se "suie pe tine". Ai grija la masinile parcate, stradutele laterale, curtile cu porti deschise, etc. Mereu poate sa iti apara ceva neprevazut de acolo. Evalueaza-ti mereu situatia de scapare ("daca asta din fata mea pune frana brusc, ce fac?", "daca pietonul ala se apuca sa traverseze aiurea, cum fac?"). Ai grija sa iti controlezi mereu fierul, nu il lasa sa te controleze el pe tine.

Mergi undeva, pe un poligon, intr-o parcare goala si exerseaza franari de urgenta, evitari, inclinari rapide. Cauta mereu sa evoluezi, sa-ti imbunatatesti abilitatile. Invata din tot ce ti se intampla, sau din ce auzi/vezi ca li se intampla altora. Pune in practica ce ai invatat.

In rest, asfalt uscat, bafta multa si ne vedem pe strazi! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iesi cu motoru' cat mai des(dupa ce primesti numerele), e singurul mod de a te obisnui cu el si de a castiga experienta. Nu trage de gaz prea tare in oras ca se va intampla inevitabilul... Incearca sa anticipezi ce fac ceilalti participanti la trafic. Ai un unghi mort la oglinzi mai mare ca la masini.. Mare grija la masinile parcate pe marginea drumului. Nu uita ca tu conduci motorul, nu el pe tine :burnout:

Salutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

INSA NU A SCRIS NIMENI PANA ACUM DACA ESTE SAU NU INDICAT SA MERGEM CU FAZA APRINSA?

IN CE MASURA CRESTE FATA DE MOTOCICLISTI GRADUL DE VIZIBILITATE DIN PARTEA SOFERILOR DE CONSERVE, MAI ALES IN TIMPUL ZILEI?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...