Sari la conținut

Jawa 350 TS ramane o solutie pentru cei fara bani?


Betrayal
 Share

Pentru o persoana care nu isi poate permite sa dea mai mult de 25 de milioane pe o motocicleta, care ar fi cea mai buna alegere? (Tinand cont si de starea motorului respectiv la banii astia)  

58 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Salutare! Imi cer scuze ca pun intrebari poate cam stupide pe-aici, dar nu intreb din curiozitate, ci sunt chiar foarte interesat in acest caz. Am 20 de ani, permis pentru categoriile A si B din noiembrie 2004 (deci sunt BOBOC). Am fost membru Silver Pistons M.C. '00 inca de la infiintarea acestui club cu forme legale, adica de acum 2 ani. Cu acesti baieti am fost pe la cateva intalniri prin tara, de obicei cu un prieten care are o Jawa 350 TS. De fapt, Jawa 350 TS a fost prima motocicleta pe care m-am urcat sa o si conduc, acum 2 ani, chiar cu o zi inainte sa implinesc 18 ani. Mi-a lasat o impresie placuta, chiar foarte placuta, atat cand am condus-o, cat si ca pasager pe drumurile lungi catre locatiile intalnirilor moto pe unde am mers. Este un pic inalta pentru mine si poate un pic grea pentru un incepator, dar cred ca ma pot obisnui cu asta intr-un timp destul de scurt. (am si eu 1.72 inaltime si 86 kg)

Nu se va pune problema ca peste 1-2 sau 3 ani sa vand motorul pe care il voi cumpara anul asta, deci vreau un motor cu care sa pot sa-mi fac damblaua acesti 3 ani macar. Adica vreau neaparat sa pot merge drum lung cu pasager in spate, iar motorul sa duca bine, chiar si in urcusuri, iar ca viteza... 120-ul / ora pe care il are Jawa in cartea tehnica mi se pare mai mult decat suficient. De fapt, sunt adeptul unui mers mai de croaziera (n-am bani de chopper :blink: ), dar imi doresc de la motocicleta demarajul si forta necesara efectuarii unei depasiri mai in scurt, cand o fi cazul.

Prietenii mi-au recomandat totusi la banii astia un MZ ETZ 250, motivand ca este mai fiabil, si ca, incepator fiind, si ETZ-ul avand un singur piston, imi va fi mai usor sa ma descurc cu el cand il apuca dracii de se deregleaza.... si ca Jawa ar fi mai turata (adevarat!), si ca fiind in 2 pistoane o sa ma bage in boala cu reglat aprinderi, etc. N-as putea pentru inceput sa ma bazez pe prieteni pentru aceasta problema, si apoi sa invat si eu repede sa ma descurc cu 2 pistoane?

In plus, din cate stiu, ETZ-ul e mai scump ca Jawa. Deci la aceeasi suma de bani, teoretic, Jawa ar fi in stare mai buna.

 

Ce sa fac...... ce sa fac ?!! Io as vrea Jawa :P !!!

 

Si un "P.S.": La 25 milioane cam in ce stare imi gasesc o Jawa? Acceptabila/Buna/Foarte buna?

Editat de Betrayal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai de gand sa nu-ti murdaresti prea mult mainile Iti recomand MZ ETZ 250 viteza max 130 Km/h, 5 viteze,daca mai are si aprinderea electronica consumul e f.mic 3.5 l/100Km,+foarte usor de intretinut.Bafta incearca totusi un ETZ are demaraj de ramai uimit ,ridicari intr-o roata,Daca treci prin Pitesti vi sa incerci unul,cat despre partea cu bani depinde de unde iei motorul. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a tot scris pe tema asta!

 

Daca esti pasionat de mecanica si esti dispus sa-ti cunosti la perfectie toate maruntaiele motocicletei, daca nu te sperie idea de a purta cu tine un minim de "ace, brice si carice" "pentru orice eventualitate" atunci Jawa este numai buna. (Si mai ieftina si mai nervoasa)

 

Daca doar plimbatul pe motocicleta te atrage, atunci o iei de la ETZ 250 in sus!

 

Succes in alegere! :blink:

Editat de gogu007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Damn! Chiar trebuie sa incerc sa merg si pe un ETZ! Altfel n-o sa scap de dilema asta niciodata :blink:(

Zici ca cu 2 persoane si bagaje, poti sa ii dai suta ?

Daca ai drum de urcat...... nu zice nimic ?

Am mai inteles si ca nu vibreaza asa ca Jawa, cu garniturile alea de la aerisirea cilindrului....... iar frana disc fatza face o diferenta mare (desi se poate si la jawa).

Oricum, mersi pentru sfat! Si pot spune ca deja incep sa-mi scot din cap fixatia cu Jawa...... Chiar sunt convins ca pt 1 pers, ETZ-ul m-ar avantaja din toate punctele de vedere comparativ cu Jawa. Greutate, inaltimea seii, consum, frana disc fatza....... 1 piston..... cam tot. Nu voi avea inca convingerea ca isi pastreaza toate atuurile fatza de Jawa cand vine vorba de 2 pers pe motor, mai ales cand e de urcat........ totusi, 350-u fatza de 250 am inteles ca se simte la faze de-astea....... pana cand n-o sa ma duca cineva in spate pe un ETZ-u', sa-l simt si eu cu 2 pers.

 

E cineva cu un ETZ prin Ploiesti , disponibil sa ma duca 2 ture in spate ? :P( N-am prea vaszt ETZ-uri in Ploiesti, ca sa incerc B)( Avea cineva unul, dar l-a vandut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am avut motor, pana acum. Dar, din ce stiu eu, as zice:

MZ-ul pentru ca: )oricum am si facut scoala pe un d-asta)

-e usor;

-frana disc pe fata;

-are suspensiile mai moi ( numai bune pt soselele patriei);

-(cum s-a zis) daca are si aprindere electonica => consum mai mic.

 

Cam atat. Daca, gresesc, corectati-ma. :blink:

Bafta! Si sa-ti gasesti un motor, frumos! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti pasionat de mecanica si esti dispus sa-ti cunosti la perfectie toate maruntaiele motocicletei, daca nu te sperie idea de a purta cu tine un minim de "ace, brice si carice" "pentru orice eventualitate" atunci Jawa este numai buna. (Si mai ieftina si mai nervoasa)

Stiu ca Jawa e mai ieftina, si si mai nervoasa.

Problema........... NU AM NICI CEA MAI MICA IDEE in probleme de mecanica. Imi e frica sa desfac un surub, de teama ca nu mai stiu unde vine dup-aia !! Dar as avea de la cine sa invat maruntaie de Jawa, si prind repede. Oare sunt in stare sa prind destul de repede ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Dar as avea de la cine sa invat maruntaie de Jawa, si prind repede. Oare sunt in stare sa prind destul de repede ?

Inveti, nu-i imposibil! Problema este daca esti dispus sa inveti! Si daca-ti place!

Daca pana la varsta asta nu ai simtit nevoia sa "surubaresti", nu stiu zau.....

 

Deci daca are cine sa te ajute la inceput, nu se pune problema ca nu te vei descurca. Dar trebuie sa iei in calcul daca-ti convine sa pleci de acasa curat si sa ajungi la destinatie cu mainile proaspat spalate cu benzina dupa ultima depanare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Ce sa fac...... ce sa fac ?!! Io as vrea Jawa :P !!!

...

Recitind cu atentie post-ul tau, mi-e clar: ai fost indelung prevenit, stii tot ce se zice despre aceasta alegere, dat tu vrei Jawa, ca-ti place!

 

Ia-ti omule Jawa!!!!

 

Roaga prietenii tai care cunosc Jawa sa te ajute sa alegi una k lumea si cu maximum 500euro ai motocicleta visurilor tale. (Cel mai scump anunt prin Cluj era la 550 euro).

 

Multa bafta si sa ne zici ce ai facut! :blink:

 

P.S. cu 25 miloane poti lua Jaf/Tzeapa/Acceptabila/Buna/Foarte buna!

Nu lua pretul de strigare ca si criteriu! Cauta motorul, alege-l cu cunoscatori pe langa tine, cantereste vanzatorul, fa-i identificarea RAR si apoi negociaza pretul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai vazut totusi ca majoritatea te-au sfatuit sa mergi pe mana MZ-ului. Si eu iti dau acelesi sfat daca tot ai intrebat: MZ. Cum ti s-a mai spus si inainte, un piston= o problema... Dar...daca totusi vrei Jawa (si atunci nu stiu de ce drac' ai mai intrebat de MZ) sa stii ca saua poate fi modificata. Mult noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roaga prietenii tai care cunosc Jawa sa te ajute sa alegi una k lumea si cu maximum 500euro ai motocicleta visurilor tale. (Cel mai scump anunt prin Cluj era la 550 euro).

 

Multa bafta si sa ne zici ce ai facut! :P

Mersi mult pt sfat! Inca nu stiu ce voi face..... voi afla asta probabil abia cand voi lua motorul, ce va fi el acolo. Referitor la pret, e clar! Imi iau motor din Ardeal, fie ca-i Jawa, fie MZ. N-am mai luat un moto-life de mult..... dar acolo la preturi vazusem Jawa si la 700 sau 800 euro. M-a bufnit rasul. Mai ales ca una, de "800" de euroi, am recunoscut-o. Tipul sta in Ploiesti, si chiar povestea ca a luat-o cu cateva milioane, si i-a schimbat motorul cu totul. Dar asta nu l-a dus la 30 de milioane ca s-o dea cu 800 euro ! Asta e jaf la drumu' mare !

("unde-s pistoalele.... ? unde-s pumnalele.... ?") :blink:

Oricum, n-o sa ma iau dupa reviste. Si daca e sa iau motor de 25 mil din Ardeal, la banii astia inteleg ca normal ar fi sa fie in stare f buna.

 

By the way, mersi mult pentru sfatul cu RAR-ul. Asta e prima data cand primesc acest sfat, e o noutate pt mine...... si inca nu inteleg: cum adica "identificarea RAR" ?? Adica sa-l trec prin RAR inainte? Pai asta tre' s-o fac pe numele meu, adica dupa ce l-am cumparat deja. Deci presupun ca nu la asta se referea............ deci, concluzia: n-am inteles ce inseamna "IDENTIFICAREA RAR" de care spuneai. Daca n-ai ce face la o tzigara sau cafea langa calc, scrie-mi si mie la ce te-ai referit.

 

Mersi mult inca o data pentru tot, baieti (si fete?) !

 

Ah, si inca o chestie care ma mira......... ma asteptam sa fie mai multe voturi pt ETZ, si sa compar cu procentajul primit de Jawa...... dar chiar sa compar cu 0 ?! Chiar nimeni n-ar alege Jawa in loc de ETZ ? Sau e vorba de problema mea ca sunt incepator si nu stiu sa umblu in ea? B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai întrebat care din cele două e mai potrivită pentru început - ţi s-a răspuns.

 

Aceeaşi dilemă mi-am pus-o şi eu (Jawa îmi plăcea mai mult) şi mi s-a spus clar că nu e bună pentru început, e destul timp mai încolo, când devii mai priceput.

 

Identificarea se face acum la orice înmatriculare (indiferent dacă ai ITP valabil !), şi constă în drum la RAR, unde se verifică seriile, se pozează şi primeşti o hârtie cu un sticker pe ea, valabil 30 de zile. Acestă hârtie e necesară în dosarul pe care-l depui pentru înmatricularea definitivă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica sa-l trec prin RAR inainte? Pai asta tre' s-o fac pe numele meu, adica dupa ce l-am cumparat deja. Deci presupun ca nu la asta se referea............ deci, concluzia: n-am inteles ce inseamna "IDENTIFICAREA RAR" de care spuneai.

Nu-s convins ca trebuie sa o faci pe numele tau neaparat! Are o valabilitate de 30 de zile!

 

Cred ca ai doua posibiltati:

1. Il pui pe om sa faca un RAR pe banii (tai sau ai lui) si pe numele lui. Apoi faceti tranzactia;

(S-ar putea ca acel certificat sa-ti fie bun si tie in intervalul de 30 de zile. Daca nu, mai faci tu inca odata RAR-ul pt dosarul de inmatriculare.)

2. Te intelegi cu omul ca nu-i dai grosul de bani (sau toti banii) decat dupa ce ai trecut de faza cu RAR-ul. (asa cum a zis si Avent)

Editat de gogu007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cauza ca nu am prea multi bani ma gandeam si eu la una mai veche, insa doar ETZ pt. ca imi plac si sunt de prod. germana (amavut o motoreta germana veche de 27 de ani si am mers si eu aproape un an cu ea fara sa aiba vreo problema....pana mi-au furat-o...)

 

dar ma gandeam ca daca iau asa ceva, de unde fac rost de piese de schimb? gasesc undeva sigur? le mai produce cineva ? sau stau sa ma milogesc pe forum sau pe la altii care au in pivnita cateva piese? la fel si pt. consumabile...de ex. de unde gasesc eu placute de frana pt. ETZ ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu, in Ardeal inca mai sunt o gramada de ETZuri si Jawe de 350. In plus, Cristi Tunaru si inca un baiat din Tg Mures sau zona aia, au cam ce vrei din piesele de motociclete vechi (Jawa, MZ, Dnepr, Ural, Simson, Voshod, IJ). De la Tunaru, eu personal am comandat niste piese pt un IJ festival pe care am vrut sa-l fac si sa ma dau cu el, motocicleta fiind a doua a unui prieten, si statea pe bara de vreo 4 ani), si nu pot sa spun decat ca asta s-a intamplat in vara lui 2003 astfel: urma intalnirea de la Cheile Turzii (parca), oricum intalnirile incep vineri si se termina duminica. Eu in acea saptamana l-am sunat si am vb pt piese MERCURI SEARA dupa ora 19 ! Iar vineri pe la pranz, eu eram pe drum spre intalnirea de bikeri, si-mi suna telefonul mobil: era tata, care mi-a zis ca a sosit la posta pachetul cu piese de la Cristi Tunaru. Nu a durat decat de mercuri seara pana vineri dupa-amiaza ca sa am piesele pentru un IJ Festival, care e GARANTAT mai vechi decat Jawa de 350 TS sau MZ ETZ de 250. Cred ca daca sunt bani, problema pieselor pentru astea doua se rezolva foarte repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am votat MZ pt am un etz

 

din comparatie am ajuns insa la concluzia ca jawa e un motor mai bun

-motorul e mai puternic

-bicicleta e mai bine echilibrata, MZ-ul este un pic mai instabil pe curbe

 

dar

-jawa se strica mai repede (nu ma refer la dereglarea platinilor, ca aia se rezolva printr-o aprindere electronica)

-nu dispune de o frana disc

-e un pic mai grea

-consuma @5 (nici etez-ul nu e chiar cea mai economica motocicleta pe care am mers)

 

piese pt Jawa gasesti la mai multe persoane, si la Mz la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricare ar fi alegerea si oricat de buna ar parea motocicleta pe care ai cumparat-o, iti recomand sa o demontezi aproape complet, cu asistenta unui amic cunoscator.

 

vei castiga doo chestii

vei sti care e starea lui

vei apuca sa cunosti in detaliu constructia motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ture lungi cu pasager , intre cele 2 motoare, as alege jawa.Poate ca aici sunt sdubiectiv, ca am avut 2 sezoane o jawa(inca o mai am in curte dar e a nevestei acum B) ),care m-a purtat prin toata tara, dar inainte de asta am pus-o la punct cu mana mea pana la ultimul surub. Dupe ce te-ai obisnuit pe Jawa, ETZ-ul pare o jucarie , si chiar este :nono: Intr-adevar, e mai usor de intretinut, e mai fiabil, dar e mic, usor, un pic instabil la viteza mare, si diferenta de putere se simte.De exemplu sub un motociclist de peste 1,80 m si peste 80 de kile (cazul meu), ETZ-ul e un fel de moped. :blink: In rest,cutia in 5 trepte si frana pe disc sunt un plus, dar si o Jawa cu pinion de fuga si frane reglate bine fuge destul si franeaza bine ( in cazul meu vmax cu pasager si bagaje 130 kmh, viteza de croaziera fara sa omor motorul 100kmh).

 

Alegerea e a ta, dar tine minte la achizitionare ca e mai bine sa dai un ban in plus pt un motor bun, cu cauciucuri bune,electrica functionala,fara batai in motor samd decat unul mai ieftin pe care sa-l tot repari si sa bagi piese ( indiferent daca e etz sau Jawa) ,care te va costa de fapt tot atat in final sau mai mult :P

 

 

P.S. Si ETZ-ul lui EZ tot la mine sta, asa ca le vad zilnic si sunt in masura sa le compar :huh:

 

 

Bafta la cumparat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O Jawa frumoasa si aranjata bine de tot am vazut la cineva, recent, intr-o poza pe mobil (omul nu stie ce e ala internet).

Avea niste carene turnate care veneau foarte frumos, gentzile nu erau cu spitze. Omul lucreaza la benzinaria Shell de la piciorul Podului Grant dinspre Turda. Daca va intereseaza, intrebati de el (nu mi-a zis cum il cheama, doar m-a vazut pe motor si m-a rugat sa dau de stire).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu le-am avut pe amandoua.la Jawa mai tot timpul trebuia sa surubaresc cateceva.nu m-a lasat in drum , dar nici prea curat nu eram pe maini :blink: .mi-a placut demarajul(puterea) pe care o are in comparatie cu ETZ-ul, dar dupa statura ta ti-ar fi numai bun un ETZ(eventual 251).eu l-am gasit in Sighisoara.stare f. buna, dar si pretul pe masura(650 euro), pret care zic ca l-a meritat.un an de zile aproape nu am bagat nici un ban.doar benzina si ulei, fata de Jawa, pe care am dat 450 $ si am depasit cu mult pretul MZ-ului cand am vandut-o.(bani bagati in piese si reparatii).

Dar probabil ca si tu esti ca mine.orice iti spun prietenii tot dambalua ta ti-o faci B) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...