Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

Any ideea unde pot gasi un filtru de ulei ok si eventual mai ieftinache ? In bucuresti. (Da, am intarziat cu schimbatul uleiului :rolleyes:)

La orice magazim de piese auto import ceri un filtru champion X307 sau echivalent.Pe mine pe mann m-a costat cam 25 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

As vrea sa ma fac de niste crashbar-uri si crash pad-uri, de unde pot cumpara sau face la comanda? Nu ma intereseaza sa fie noi, ci doar sa protejeze motorul de prostul care il conduce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa ma fac de niste crashbar-uri si crash pad-uri, de unde pot cumpara sau face la comanda? Nu ma intereseaza sa fie noi, ci doar sa protejeze motorul de prostul care il conduce.

 

Ai putea sa le faci la diversi mecanici si iesi mult mai ieftin decat cu unele noi. Daca iti pui crash bar, nu cred ca mai ai nevoie si de crash pad-uri.

Pot sa-ti dau eu numarul unui mecanic care te-ar putea ajuta, dar omul este in recuperare acum de la un accident si peste 2 saptamani se apuca iar de lucru.

 

Asa, am si eu nevoie de parerile voastre: 5100 - 10W40 sau 7100 - 10W40 ? (momentan inclin spre 5100 pt ca este mult mai ieftin).

Thomas recomanda un 15W50, dar este inca frig afara.

 

Astept sugestii :rolleyes:.

Merci.

Editat de arrakis2oo6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa, am si eu nevoie de parerile voastre: 5100 - 10W40 sau 7100 - 10W40 ? (momentan inclin spre 5100 pt ca este mult mai ieftin).

Thomas recomanda un 15W50, dar este inca frig afara.

Astept sugestii :rolleyes:.

Merci.

5100-ieftin dar semi-sintetic daca nu chiar mineral. schimb la 5000 km maxim(poate si mai repede in functie de cum mergi cu motorul)

7100-mai scump dar full-sintetic.Schimb la 10.000 km.

 

Personal adopt 7100 10w40 suficient pentru temp noastre,pe care trebuie sa-l schimb luna viitoare.E in motor de 6000 km.

Think about it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nevermind, am vazut ca ai editat dupa :rolleyes:

 

M-ai prins :cheers:.

 

5100-ieftin dar semi-sintetic daca nu chiar mineral. schimb la 5000 km maxim(poate si mai repede in functie de cum mergi cu motorul)

7100-mai scump dar full-sintetic.Schimb la 10.000 km.

 

Personal adopt 7100 10w40 suficient pentru temp noastre,pe care trebuie sa-l schimb luna viitoare.E in motor de 6000 km.

Think about it.

 

Ok, o sa-mi comand un 7100.

 

Ma interesa o comparatie clara intre 5100 si 7100 sa vad daca se merita sa dau diferenta de bani. Schimbul o sa il fac intotdeauna preventiv, pana in numarul maxim de km recomandati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma interesa o comparatie clara intre 5100 si 7100 sa vad daca se merita sa dau diferenta de bani. Schimbul o sa il fac intotdeauna preventiv, pana in numarul maxim de km recomandati.

O comparatie clara o sa gasesti doar pe situl producatorului.Diferentele majore dintre cele 2 tin de cantitatea de aditivi din ele,cat si de procesul de filtrare. 5100 are mai putini aditivi dar si mai multe impuritati,acestea fiind motivele principale pentru care pretul difera.

Producatorul declara pentru 7100-schimb la 10.000 km.

Atentie!. Eu trebuie sa-l schimb dupa 6000 km,ca e deja pa si pusi.

Daca aveam in motor un 5100,probabil dupa 3000 km il schimbam.

Tine de stilul de mers al fiecaruia.

Editat de andu_wasup
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt un motor proiectat in prin '87 cred ca un 5100 schimbat la 5000 de km e mai mult decat suficient. acum pentru cine stie ca merge mai mult pe langa zona rosie, sa isi puna 7100. pentru noi ceilalti, uleiul sintetic inseamna bani aruncati.

si mai bine mai des semisintetic decat mai rar sintetic. poate uleiul sintetic rezista mai bine in timp, dar acumuleaza praf, benzina si alte impuritati la fel ca oricare altul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O comparatie clara o sa gasesti doar pe situl producatorului.Diferentele majore dintre cele 2 tin de cantitatea de aditivi din ele,cat si de procesul de filtrare. 5100 are mai putini aditivi dar si mai multe impuritati,acestea fiind motivele principale pentru care pretul difera.

Producatorul declara pentru 7100-schimb la 10.000 km.

Atentie!. Eu trebuie sa-l schimb dupa 6000 km,ca e deja pa si pusi.

Daca aveam in motor un 5100,probabil dupa 3000 km il schimbam.

Tine de stilul de mers al fiecaruia.

 

got it :rolleyes:

O intrebare care o sa aiba probabil un raspuns interesant: cum iti dai seama de uzura uleiului si ca este timpul sa il schimbi (inainte de cei 5000/6000km)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

got it :rolleyes:

O intrebare care o sa aiba probabil un raspuns interesant: cum iti dai seama de uzura uleiului si ca este timpul sa il schimbi (inainte de cei 5000/6000km)?

Culoarea. Daca pun in palma 1-2 picaturi este maroniu usor inchis,inca translucid.Varsat intr-o sticla presupun ca este negru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culoarea. Daca pun in palma 1-2 picaturi este maroniu usor inchis,inca translucid.Varsat intr-o sticla presupun ca este negru.

 

Intrebam pentru ca:

1. Nu stiam cum se verifica uleiul din punct de vedere al calitatii;

2. Ma asteptam sa fie culoarea / vascozitatea (desi cred ca ambele sunt subiective daca se analizeaza ochiometric);

 

Acum, la mine e ceva mai ciudat: uleiul meu s-a innegrit dupa primii 200 km de la schimbare (mecanicul care l-a pus, s-a cam mirat cand a vazut ca si-a modificat asa repede culoarea). Inainte de schimb, avea un ulei vechi de cativa ani (a stat intr-o reprezentanta fara sa fie vanduta).

Ma bate gandul sa il schimb si pe acesta ca sa fiu sigur ca s-au scurs toate impuritatile, dar nu vreau sa fac asta degeaba.

 

Mai e vreo metoda de verificare, in afara de culoare?

Editat de arrakis2oo6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebam pentru ca:

1. Nu stiam cum se verifica uleiul din punct de vedere al calitatii;

2. Ma asteptam sa fie culoarea / vascozitatea (desi cred ca ambele sunt subiective daca se analizeaza ochiometric);

 

Acum, la mine e ceva mai ciudat: uleiul meu s-a innegrit dupa primii 200 km de la schimbare (mecanicul care l-a pus, s-a cam mirat cand a vazut ca si-a modificat asa repede culoarea). Inainte de schimb, avea un ulei vechi de cativa ani (a stat intr-o reprezentanta fara sa fie vanduta).

Ma bate gandul sa il schimb si pe acesta ca sa fiu sigur ca s-au scurs toate impuritatile, dar nu vreau sa fac asta degeaba.

 

Mai e vreo metoda de verificare, in afara de culoare?

 

E normal sa se innegreasca dupa primele cateva sute de km uleiul, nu arunca banii pe alt ulei doar de dragu' de a-l vedea curat 300 de km in loc de 200. Daca ai schimbat uleiul si ai schimbat si filtrul nu-ti face griji macar cateva mii de km. Plus de asta sunt diferite culori ale uleiurilor, de la verde la galben si rosu ce probabil influenteaza timpul in care se schimba aspectul uleiului.

 

Motoreta ta fiind aproape noua, eu zic sa nu te agiti prea tare cu uleiuri de 70 de lei pe litru, ideea e sa faci reviziile la timp cu un ulei acceptabil, macar un semisintetic de la o marca decenta si sa completezi cand e nevoie. Motorul de gs500 duce mult si bine, rezista la abuzuri extreme.

 

Dupa un schimb de ulei iti dai seama mult mai multe despre uleiul folosit dupa vascozitatea lui. Un ulei mineral/semisintetic isi pierde mai repede din proprietati si devine vascos ceva mai repede decat unul sintetic. Oricum, dupa schimb vei observa ca uleiul nu are aceeasi vascozitate, o parte din el o sa se plimbe ca apa in recipient, iar cealalta parte iti ramane pe fund, fiind mai solida din cauza impuritatilor adunate. Daca in mare parte uleiul scurs are vascozitatea mare, e clar ca s-a cam abuzat de motoreta sau s-a cam intarziat cu schimbu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa se innegreasca dupa primele cateva sute de km uleiul, nu arunca banii pe alt ulei doar de dragu' de a-l vedea curat 300 de km in loc de 200. Daca ai schimbat uleiul si ai schimbat si filtrul nu-ti face griji macar cateva mii de km. Plus de asta sunt diferite culori ale uleiurilor, de la verde la galben si rosu ce probabil influenteaza timpul in care se schimba aspectul uleiului.

 

Motoreta ta fiind aproape noua, eu zic sa nu te agiti prea tare cu uleiuri de 70 de lei pe litru, ideea e sa faci reviziile la timp cu un ulei acceptabil, macar un semisintetic de la o marca decenta si sa completezi cand e nevoie. Motorul de gs500 duce mult si bine, rezista la abuzuri extreme.

 

Dupa un schimb de ulei iti dai seama mult mai multe despre uleiul folosit dupa vascozitatea lui. Un ulei mineral/semisintetic isi pierde mai repede din proprietati si devine vascos ceva mai repede decat unul sintetic. Oricum, dupa schimb vei observa ca uleiul nu are aceeasi vascozitate, o parte din el o sa se plimbe ca apa in recipient, iar cealalta parte iti ramane pe fund, fiind mai solida din cauza impuritatilor adunate. Daca in mare parte uleiul scurs are vascozitatea mare, e clar ca s-a cam abuzat de motoreta sau s-a cam intarziat cu schimbu'.

Asta e metoda ta de a masura vascozitatea? :cheers: Ca fapt divers au existat in trecut niste amarati ce au inventat aparate pentru masurarea vascozitatii.

E suficient un google search si vei gasi informatii.

Vorbesti despre vascozitate de parca ar fi o chestie pe care o mirosi.Ca fapt divers vascozitatea e de 2 feluri.Dinamica si cinematica.Descopera singur care conteaza in cazul de fata si puneti intrebarea daca chiar poti sa o determini prin metoda mentionata de tine.Un mic sfat in ajutorul tau:in cautarile tale viitoare, referitoare la vascozitate, te intereseaza pelicula de ulei si nu uleiul ca volum.

Aia cu ''se plimba ca apa in recipient...'' mi-a placut. Pai si apa de la robinet daca pui in orice recipient o sa observi acelasi efect. La fund viteza este mai mica decat la suprafata. Tocmai ai descoperit efectele fortelor de frecare cu peretii recipientului si cu fundul recipientului. In hidraulica se numeste pierdere de sarcina si este direct proportionala cu suprafata de contact si aproape exponential proportionala cu viteza de deplasare(mai sunt si alti factori).

Recomand cu caldura Mecanica fluidelor cap. I .

 

PS: Stiu ca tonul meu ''este apasat''.Imi cer scuze! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am pus cauciuc de 120 pe fata............l-am primit gratis. Credeti ca-i big problem? (ca l-am pusn nu ca l-am primit :cheers: ) Ms. :ok:

Ce ar putea sa simti cel mai sigur, este o manevrabilitate mai scazuta. Cauciucul de 120 pe fata trebuie in general sa fie insotit de cauciuc mai lat pe spate 120/150 - cam asta e cea mai buna combinatie.

Am avut 120 si nu m-as intoarce la el. In schimb, am trecut la 150 pe spate ;). Noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ar putea sa simti cel mai sigur, este o manevrabilitate mai scazuta. Cauciucul de 120 pe fata trebuie in general sa fie insotit de cauciuc mai lat pe spate 120/150 - cam asta e cea mai buna combinatie.

Am avut 120 si nu m-as intoarce la el. In schimb, am trecut la 150 pe spate :cheers:. Noroc

Cum este cu 150 pe spate? Ce modificari ai facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum este cu 150 pe spate? Ce modificari ai facut?

Eu am luat GS-ul cu cauciuc de 150, am fost nevoit din cauza cauciucului foarte prost si din cauza RAR-ului (la schimbarea proprietarului) sa trec pe 130. Toate bune dupa care m-am trezit nitel si am constatat ca e de 2 lei si cauciucul de 130 care il aveam. Acum, dupa iesirea din iarna, am trecut pe un 150 street -enduro. Foarte multumit pana acum si se manevreaza chiar bine cu Metzeler Tourance-ul asta.

In legatura cu modificarile, ele ar fi doua la numar : indoirea barii de sustinere a etrierului spate si decuparea aparatorii de lant in dreptul marginii cauciucului.

 

bara etrier spate

 

aparatoare lant

 

Ceva ce am constatat este ca daca mai pun pe cineva in spate atinge cauciucul de aparatoarea de noroi din interior, asa ca e o modificare pentru cei care merg cel mai mult solo sau pentru cei ce au dat jos aparatoarea spate complet (inlocuit cu un wheel hugger).

 

spate 150

 

Sper sa va placa totusi cum arata GS-ul meu, pana una alta astept si critica constructiva :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' janta ii tot de GS?.......oricum arata mult mai "agresiva" asa. :cheers:

Din motive pur financiare, janta ii tot de GS(3.5 toli), nu ca i-ar fi stat in gat una de bandit 400(4 toli) sau katana(4.5 toli). Daca treceam pe katana, puteam pune si 160, dar deja as fi exagerat.. pentru ca se strica ciclistica destul de mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din motive pur financiare, janta ii tot de GS(3.5 toli), nu ca i-ar fi stat in gat una de bandit 400(4 toli) sau katana(4.5 toli). Daca treceam pe katana, puteam pune si 160, dar deja as fi exagerat.. pentru ca se strica ciclistica destul de mult

 

Din cate stiu trebuie sa schimbi si bascula daca vrei sa pui cauciuc mai mare de 150 (cu sau fara janta). Ar ami fi o problema legata de aliniamentul pinioanelor, cel al rotii cu cel din motor.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cauciucul de 150 si 160, se preteaza janta de 4 toli si mai mult, 4.5 toli, pentru ca janta de GS modifica profilul cauciucului. S-a modificat si la a mea, dar nu e deranjant.

Se poate pastra bascula pentru cauciucul de 160 dar in schimb se pun seibi sub foaia spate, pentru a putea face sa nu atinga lantul de cauciuc si a alinia pinionul de atac cu foaia. Pentru cauciucuri peste 160 (am vazut 190) se schimba bascula, cu una de gsx-r de ex, care e mai mare si mai usoara, iar din cate stiu, compatibila cu cea de GS. Peste 160 reprezinta modificari pentru cineva care nu are ce face cu banii, pentru ca nu se merita investitia deloc.

Dupa ce depasesti 160 pe spate, esti obligat sa treci la janta de 3.5 si 120 pe fata, pentru ca altfel se schimba ciclistica aiurea rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gs'isti, aveti asigurari la motoare? iar pt cele mai noi, un casco ceva???

 

Salutare Jhon,

 

Niste preturi orientative pentru casco poti sa dai?

Hai sa luam de exemplu motorul meu din 2004 cumparat cu 3800 iepuroi (cred ca mai ai nevoie si de urmatoarele informatii: carnet de 2 ani, si 26 ani).

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce stiti de inspectia tehnica periodica? Cand si cum se face?

 

Eu am facut-o ultima data acu ~ 1.5 ani, deci din amintiri:

Service pe soseaua Fundeni, sub pod (cum mergi din Pantelimon spre Colentina) treci de pod, faci dreapta si treci pe sub pod, si cand sa ajungi pe sensul opus e service-ul. Daca vii de la Colentina in loc s-o iei pe pod faci dreapta.

 

Era un pusti care s-a invartit pe langa ea, se face test de noxe, se uita sa nu-i cada ceva, etc. Dupa aia a dat si-o tura cu ea sa-i verifice franele. Oricum moto era la primul ITP, n-a avut nimic de zis.

Daca ai ceva modificari neomologate sau urme de accident s-ar putea sa nu treci (gen toba de masina, janta mai lata, far spart, etc)

Acu nici o luna am facut ITP la masina si-a costat 100RON, deci si la moto banuiesc ca e pana in suma asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...