mihaio07 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Nu am gasit un asemenea topic si cred ca nu sunt singurul care ar aprecia o recenzie in materie de handguards. In primul rand, pe mine unul m-ar interesa diferentele dintre cele din plastic si cele cu insertie de aluminiu, sau ce s-o mai baga prin ele. Am auzit ca alea de plastic sa sparg usor si ca nu au ce cauta pe o motocicleta de enduro, dar atunci, la ce sunt bune? In al doilea rand, pentru cine cunoaste cat de cat piata, niste preturi: plastic vs. aluminiu, acerbis vs. ufo si preturi pentru kitul de montaj, care de multe ori vine separat. In ultimul rand, recomandari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_mihai Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 (editat) Salutare, Eu am avut pe Africa Twin (motor de 230 kg) protectii acerbis de plastic timp de doi ani dupa care le-am mutat pe XT(cu xt-ul ma dau de un an). Trante pe off road au fost multe (inclusiv contrapanta cu AT vreo 3-4), pe asfalt au fost cateva, protectiile s-au comportat excelent, de spart nu s-au spart si cu o singura exceptie (tranta contapanta cu AT) au protejat manetele de fiecare data (mainile de fiecare data). Preturi... depinde cum si de unde le iei.... De plastic sau de aluminiu.... cele de aluminiu sunt mai rigide (cand se stramba.....) , cele de plastic sunt mai elastice (isi revin la forma initiala). O maneta de schimb costa maxim 10 - 15 euro (daca poti sa o sudezi iesi chiar mai ieftin), protectiile costa ceva mai mult. Parere personala... cand cedeaza acerbisul... deja nu prea mai conteaza .... Recomandari.... ACERBIS, nu lua polisport, sunt mai ieftine dar cedeaza imediat Oricum o iei nici o protectie nu iti garanteaza integritatea manetelor. Editat Ianuarie 7, 2008 de _mihai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Depinde la ce le folosesti. Cred ca difera utilitatea lor in functie de asfalt/offroad. La enduro as zice ca ele au un rol de a proteja mainile de lovituri in primul rand. O lunga vreme am crezut ca alea cu aluminiu sunt mai bune dar de cand mi-am luat, m-am cam razgandit. Fiecare isi au avantajele si dezavantajele lor. Cert este ca unele cu aluminiu sunt cam de trei ori mai scumpe ca celelalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 (editat) Eu am Acerbis de aluminiu. Sunt mai rezstente decat cele de pastic, dezavantajul e ca daca le strambi le indrepti mai greu la loc si trebe sa le dai jos daca cumva iti blocheaza ambreiajul sau maneta de frana, cele de pastic se rup dar daca se indoaie revin la loc sau le indrepti f usor.(de plastic am avut Polisport) Editat Ianuarie 7, 2008 de Sasa25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LO550 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 MAGURA SANT CELE MAI OK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan73 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 MAGURA SANT CELE MAI OK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi bv Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 (editat) Si eu as opta tot pentru cele din aluminiu, insa uneori mai rup si ghidoane. (a nu se intelege ca e de preferat sa-ti strivesti degetele). Cat costa MAGURA? Editat Ianuarie 7, 2008 de gabi bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LO550 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Si eu as opta tot pentru cele din aluminiu, insa uneori mai rup si ghidoane. (a nu se intelege ca e de preferat sa-ti strivesti degetele). Cat costa MAGURA? 116 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 7, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2008 (editat) Topicul este unul general. Dar in cazul meu, ma intereseaza in proportie de 70 80% comportamentul la cazaturi pe asfalt, la viteze legale de 50 60kmh. Eu as vrea sa optez pentru protectii din comoditate. Ai dreptate ca o maneta e ieftina, si un manson la fel, si poate si un cablu, dar decat sa alerg dupa ele de 2 3 4 ori cand cad mai bine doar ridic mobra de jos si plec mai departe cu daune minime. Ca despre asta e enduro-supermoto. Sa inteleg ca cele de plastic se stramba mai degraba decat se rup? 116 euro scump doamna scump. mult prea scump pentru bugetul meu de exemplu, care e cam de 200 lei, maxim 250 in cazuri exceptionale. Editat Ianuarie 7, 2008 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Dar in cazul meu, ma intereseaza in proportie de 70 80% comportamentul la cazaturi pe asfalt, la viteze legale de 50 60kmh. la cazatura pe asfalt la 60 la ora manetele sunt ultimele de care ar trebui sa iti faci griji. Eu am mers 2 sezoane cu handgurads de plastic KTM si UFO. Vara asta am inceput sa le sparg intr-o veselie si am luat magura de aluminiu ca in poza lu dom profesor dar nu am apucat sa montez. Si eu cred ca e mai bine sa ai handgurads-uri solide de aluminiu. E un dezavantaj ca daca se indoaie rau trebuie sa le dai jos, insa prefer asa decat sa schimb 3 seturi de plastic pe sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
univet Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Stiu doi care si-au rupt metacarpienele in handguard-uri cu aluminiu. Alea de plastic pana la un punct sunt mai prietenoase pentru labele noastre si mai preiau si socuri in locul jugului, ghidonului...etc. Daca te dai pe hard si pe piatra si nu te basculezi peste ghidon prin santuri, ia-ti cu insertie de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 8, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 8, 2008 la cazatura pe asfalt la 60 la ora manetele sunt ultimele de care ar trebui sa iti faci griji. Eu am mers 2 sezoane cu handgurads de plastic KTM si UFO. Vara asta am inceput sa le sparg intr-o veselie si am luat magura de aluminiu ca in poza lu dom profesor dar nu am apucat sa montez. Si eu cred ca e mai bine sa ai handgurads-uri solide de aluminiu. E un dezavantaj ca daca se indoaie rau trebuie sa le dai jos, insa prefer asa decat sa schimb 3 seturi de plastic pe sezon. Mda, ma gandeam ca la 60 o sa se intample si alte 'mici 'stricaciuni. Atunci sa ma refer la cazaturile in care mobra se taraste pe asfalt vreo cativa metri. Hai sa zicem cazaturi la 20 30 kmh sau poate chiar 40, iar la enduro fara pietre tot cam asa 20 30 40km/h. Am vazut cazuri in care la cazaturi mai tari alea de aluminiu pur si simplu s-au dat in sus/in jos pe ghidon, din prindere cred, si maneta (de ambreiaj ca acolo e buba) tot s-a rupt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 Din capul locului, precizez ca ma refer la folosirea protectiilor pe strada si/sau un forestier, la mai mult de atat (enduro) nu ma pricep. 1. neaparat sa aiba prindere in ambele capete - exista unele (ieftine intr-adevar) care se prind doar spre interior. Nu protejeaza la nimic insa, si am auzit vreo 2 care se mirau de ce nu mai trage motorul peste 80-90 - misterul era ca apasau draciile alea frana si ambreiajul. lol. 2. e preferabil sa aiba suprafata cat mai mare. Fac minuni pe frig si mai ales ploaie - asta toamna dupa ce am mers toata autostrada pe frig si ploaie zdravana cu 160, nu aveam mainile inghetate, desi eram cu manusile foarte subtiri de vara (bine, am si manere incalzite). Inainte de a avea protectiile, la fazele astea in max 30 km scoteam broaste din manusi deja. 3. eu am Acerbis de plastic. Sunt suficient de solide incat sa nu se sparga, dar sa si protejeze manetele, cu ditamai animalul de TDM incarcat cu 3 cutii mari ("verificat" la viteza f mica). 4. problema cea mai nasoala la dat mobra pe jos la viteza relativ mica (si rupt o maneta) nu este cat costa maneta, ci ca nu poti sa conduci fara ea - o adevarata placere cand nu esti pe langa casa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 Am vazut cazuri in care la cazaturi mai tari alea de aluminiu pur si simplu s-au dat in sus/in jos pe ghidon, din prindere cred, si maneta (de ambreiaj ca acolo e buba) tot s-a rupt. aici e alta poveste cu dus si intors ... prinderile garzilor in capul ghidonului se slabesc in timp (ar trebui verificate si stranse inainte de fiecare tura). In plus, dat fiind sistemul de prindere, oricat de bine le-ai strange, la o tranta nasola garzile vor culisa. De-aia e important sa nu strangi foarte bine maneta de frana/de ambreiaj pe ghidon; astfel, atunci cand garzile se rotesc, sa roteasca si maneta cu rezervorul hidraulic si furtunul de frana/ambreiaj. Daca maneta e stransa bine si handguardsul nu, atunci conducta devine victima Si nu se repara decat prin inlocuire, iar daca esti intr-o zona nasoala si ramai fara ambreiaj e cel putin neplacut. --- Mesaj completat în 08 Jan 2008 11:31 ------------- 4. problema cea mai nasoala la dat mobra pe jos la viteza relativ mica (si rupt o maneta) nu este cat costa maneta, ci ca nu poti sa conduci fara ea - o adevarata placere cand nu esti pe langa casa. poti, poti ... ia sa vezi ce bine te descurci cu un ciot de maneta de 3 cm ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 Eu am Acerbis de aluminiu. Sunt mai rezstente decat cele de pastic, dezavantajul e ca daca le strambi le indrepti mai greu la loc si trebe sa le dai jos daca cumva iti blocheaza ambreiajul sau maneta de frana, cele de pastic se rup dar daca se indoaie revin la loc sau le indrepti f usor.(de plastic am avut Polisport) Pt. asfalt cumpara cu incredere aparatori de plastic. La cazaturi doar se polizeaza, nu se rup. Iti spun din experienta ,iar pt. enduro sunt bune cele de aluminiu, dar asa cum zic si baietii, nu trebuie stranse prea tare, pt. ca la cazaturi se indoaie si e nasol sa ai ambreiajul sau frana blocata. Eu am Acerbis (cu aluminiu pe RM si din plastic pe DR) si sunt multumit de ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 8, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 8, 2008 poti, poti ... ia sa vezi ce bine te descurci cu un ciot de maneta de 3 cm ... daca e frana mai poti; daca e ambreiaj si se rupe din prindere, de la cablu de acolo, maneta ramanand intacta, atunci astepti urmatoarea caruta (tot din experienta, dar nu proprie) pana la urma parca as opta pentru plastic, dar am auzit pe la un magazin "de specialitate" ca, citez "alea din plastic sunt o mare teapa ca au aproape acelasi pret si crapa imediat"; de aici si toate prejudecatile mele. din ce am observat eu, sunt aproape la jumate de pret cele din plastic; revin cu niste preturi concrete mai pe seara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 (editat) poti, poti ... ia sa vezi ce bine te descurci cu un ciot de maneta de 3 cm ... daca e frana mai poti; daca e ambreiaj si se rupe din prindere, de la cablu de acolo, maneta ramanand intacta, atunci astepti urmatoarea caruta (tot din experienta, dar nu proprie) pana la urma parca as opta pentru plastic, dar am auzit pe la un magazin "de specialitate" ca, citez "alea din plastic sunt o mare teapa ca au aproape acelasi pret si crapa imediat"; de aici si toate prejudecatile mele. din ce am observat eu, sunt aproape la jumate de pret cele din plastic; revin cu niste preturi concrete mai pe seara. de ani de zile folosesc protectiile de plastic de la ktm,am lasat suruburile de fixare manete mai lejer si in zecile de trante din fostul sezon nu am reusit sa rup nici o maneta(si totusi stupid,mi-a cazut motorul in garaj si s-a rupt codita de la maneta ambreiajului)...la orice tranta se sucesc,se invartesc dar nu am patit nimic la protectii... le-am dat la loc le-am strans si mai departe..in schimb pretenarii care se dau cu protectii de metal..(alea care sunt intr-o poza de mai sus)..la cate o freza mai nasoala,stau sa cracaneze aluminiul ca nu mai pot ambreia sau frana,se duc filetele la prinderi si de cele mai multe ori sunt tot felul de probleme la fixarea suportului interior care nu calca niciodata pe dimensiunile ghidonului...in fine..dupa ani de experienta fiecare foloseste ce stie mai bine..oricum repet hand-guardurile din imagine nu s-au rupt crapat sau deformat niciodata in zeci de trante de toate genurile(pamant,nisip,bolovani..etc) Editat Ianuarie 8, 2008 de atillas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 8, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 8, 2008 Buun, deci avem asa 1) Magura de mai sus - Aluminiu - la 116 E (probabil cu tot cu kit de montaj) Urmatoarele sunt pret de catalog Auner (2007) 2) Acerbis Alu-Rallye-Guard - Aluminiu - 80 E 3) UFO Alu-Guard-MotoX - Aluminiu - 60 E 4) Acerbis Rallye-Guard - Plastic - 50 E 5) UFO Rallye-Guard - Plastic - 40 E La toate cele de mai sus scrie Preis inkl Montagekit, deci ar trebui sa fie cu tot cu kit, daca nu e vreo smecherie. 6) Noname vazute printr-un magazin - Aluminiu - 200 RON (nu stiu daca cu kit sau nu) Daca poate cineva sa completeze cu Polisport, alte noname, etc. La Romana la Metrou, sunt niste Acerbisuri, cred ca alea de 80 E, la 240 RON. Bun zic eu, dar o intreb pe tanti unde-i kitu. Bun, zicea ea, vrei si kitu? 140 RON. Deci 380 RON. Prea scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chesterfield Postat Ianuarie 8, 2008 Share Postat Ianuarie 8, 2008 (editat) 4) Acerbis Rallye-Guard - Plastic - 50 E De-astea am si eu, si sunt foarte multumit de ele. Le-am luat de la Louis, sunt 32 EUR protectiile si 17 EUR kitul de montaj, deci tot pe la 50 iesi. 140 RON sa dai pe kit mi se pare tzeapa. protectii Acerbis kit montaj Subscriu la ce ziceau baietii mai sus: conteaza mai putin cat costa manerul de ambreiaj sau frana, mult mai nasol e cand ramai fara ele in mijlocjul padurii... mie mi s-a rupt prinderea de la ambreiaj acum 2 ani, noroc ca eram cu un meserias care s-a priceput sa carpeasca cumva prinderea cu sarma, si a mers asa. Dupa chestia asta mi-am luat protectiile. Am cazut cu moto anul trecut, protectiile au urme, dar nu s-au spart, nu s-au strambat, manerul n-a patit nimic, in schimb s-a strambat ghidonul cu totul deci am ajuns la concluzia ca sunt foarte rezistente si astea din plastic ce mai poti sa faci ca masura de precautie suplimentara, daca ai manetele intregi, e sa dai un inceput de gaura la 3-4 cm de capatul exterior al manetei - astfel, daca ajungi sa cazi, sunt sanse mai mari sa se rupa maneta in locul respectiv (si ramai cu un "ciot", dar cu care iti faci treaba), si reduci riscul sa ti se rupa mai aproape de prindere, sau chiar prinderea. Editat Ianuarie 8, 2008 de chesterfield Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 8, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 8, 2008 De-astea am si eu, si sunt foarte multumit de ele. Le-am luat de la Louis, sunt 32 EUR protectiile si 17 EUR kitul de montaj, deci tot pe la 50 iesi. 140 RON sa dai pe kit mi se pare tzeapa. deci am ajuns la concluzia ca sunt foarte rezistente si astea din plastic ce mai poti sa faci ca masura de precautie suplimentara, daca ai manetele intregi, e sa dai un inceput de gaura la 3-4 cm de capatul exterior al manetei - astfel, daca ajungi sa cazi, sunt sanse mai mari sa se rupa maneta in locul respectiv (si ramai cu un "ciot", dar cu care iti faci treaba), si reduci riscul sa ti se rupa mai aproape de prindere, sau chiar prinderea. Pe mine ma tenteaza alea din plastic de la UFO. Probabil ca sunt mai slabe ca alea Acerbis, dar merita diferenta de pret? Daca nu ma insel, mai toate mobrele de enduro au manetele "ciobite" undeva la 1/3 1/4 din varf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Ianuarie 9, 2008 Share Postat Ianuarie 9, 2008 (editat) Pe mine ma tenteaza alea din plastic de la UFO. Probabil ca sunt mai slabe ca alea Acerbis, dar merita diferenta de pret? Daca nu ma insel, mai toate mobrele de enduro au manetele "ciobite" undeva la 1/3 1/4 din varf. daca te uiti pe una intacta o sa vezi ca din fabrica s-a lasat un santulet special ca la impact sa se rupa 1/4 din maneta,in loc sa cedeze toata..un sfat,daca se rupe prima parte polizati capetele sa fie rotunde ca sa nu agate si sa vedeti ca se folosesc mult mai usor...iar riscul ca prinderea de pe ghidon sa se rupa e mult mai mic.. Editat Ianuarie 9, 2008 de atillas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
plescoi rulz Postat Ianuarie 10, 2008 Share Postat Ianuarie 10, 2008 Pentru strada sunt mai importante para vanturile decat "hanguard-urile"...si de ce nu si un parbriz... bagati un ochi aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 10, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 10, 2008 Mai am o nedumerire despre marime. Unele sunt universale, dar putine, majoritatea pe care le-am pus vine pe doua marimi. Unde trebuie sa masor ghidonul ca sa aflu ce marime este? Sau mai simplu, scrie pe el undeva? Ghidonul e Magura, s-ar putea sa fie universal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Ianuarie 10, 2008 Share Postat Ianuarie 10, 2008 in 99% din cazuri sunt facute pentru ghidon de 22mm diametru sau pt ghidon conic , de 28mm diametru. masori ghidonul intre urechile de prindere pe jug. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Ianuarie 11, 2008 Share Postat Ianuarie 11, 2008 Mai am o nedumerire despre marime. Unele sunt universale, dar putine, majoritatea pe care le-am pus vine pe doua marimi. Unde trebuie sa masor ghidonul ca sa aflu ce marime este? Sau mai simplu, scrie pe el undeva? Ghidonul e Magura, s-ar putea sa fie universal. cea mai buna solutie este sa ceri hand-guard-uri ptr magura..la ktm sunt 2 modele:renthal si magura..am patit-o cand am comandat handguarduri fara sa stiu la ktm,au venit dar cu niste prinderi mult mai mari in diametru decat ghidonul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.