ThunderByte Postat Ianuarie 24, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 24, 2008 revin cu punctele de distributie intai desfaci capacul din dreapta de la senzorii aprinderii rotesti de arbore pana semnul de pe bloc sa ajunga la T apoi cu capacul de la chiulasa desfacut te uiti la insemnele de pe pinioanele axelor cu came cel din dreapta(evacuarea) tre sa fie la EX (semnul ex sa fie in drptul marginii chiulasei) cel din stanga(admisia) tre sa fie la Z/5 IN intre cele doua semne incepand de la dr la stg cu numaratoarea tre sa ai 43 de nituri de lant semnul z/5 tre sa cada intre 43 si 44 nit. asta e valabil pt toate 500, 550 fara zx550A1, A1L succes stiu la ce te referi, am mai facut asta dar la motorul vechi ce a fost pe gpz dar acum nu cred ca e cazul sa ajung asa departe ... am desfacut lantul prima oara ca imi era sa nu fi sarit cumva de pe pinioanele alea canu stiam exact in ce stare e dar am constatat ca e bun lantul iar patinele deabia sunt atinse --- Mesaj completat în 26 Jan 2008 17:15 ------------- revin cu punctele de distributie intai desfaci capacul din dreapta de la senzorii aprinderii rotesti de arbore pana semnul de pe bloc sa ajunga la T apoi cu capacul de la chiulasa desfacut te uiti la insemnele de pe pinioanele axelor cu came cel din dreapta(evacuarea) tre sa fie la EX (semnul ex sa fie in drptul marginii chiulasei) cel din stanga(admisia) tre sa fie la Z/5 IN intre cele doua semne incepand de la dr la stg cu numaratoarea tre sa ai 43 de nituri de lant semnul z/5 tre sa cada intre 43 si 44 nit. asta e valabil pt toate 500, 550 fara zx550A1, A1L succes verificat si asta acum 5 min si totul e OK acolo ... dar de pornit tot nu a pornit ... --- Mesaj completat în 29 Jan 2008 08:33 -------------Hai mah, nimeni nu mai stie nik ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Ianuarie 29, 2008 Share Postat Ianuarie 29, 2008 am verificat intre electromot si restu exista un fel de ambreiaj esteposibil sa ai ceva probleme si la ala. intre arbore si cutir este un lant dar este dublu fata de cel de distribuite, nu prea cred sa se rupa ala din forta electromotorului. ajuta bateria de moto cu inca una pusa in paralel de auto, vei avea curent destul pt electromot si pt scanteie. stiu la ce te referi, am mai facut asta dar la motorul vechi ce a fost pe gpz dar acum nu cred ca e cazul sa ajung asa departe ... am desfacut lantul prima oara ca imi era sa nu fi sarit cumva de pe pinioanele alea canu stiam exact in ce stare e dar am constatat ca e bun lantul iar patinele deabia sunt atinse <small>--- Mesaj completat în 26 Jan 2008 17:15 -------------</small><br/> verificat si asta acum 5 min si totul e OK acolo ... dar de pornit tot nu a pornit ... <small>--- Mesaj completat în 29 Jan 2008 08:33 -------------</small><br/>Hai mah, nimeni nu mai stie nik ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 29, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2008 (editat) am verificat intre electromot si restu exista un fel de ambreiaj esteposibil sa ai ceva probleme si la ala. intre arbore si cutir este un lant dar este dublu fata de cel de distribuite, nu prea cred sa se rupa ala din forta electromotorului. ajuta bateria de moto cu inca una pusa in paralel de auto, vei avea curent destul pt electromot si pt scanteie. Am incercat asta cu bateria de masina in weekend si tot nu a luat-o am incercat si impinsa ... mai ramane sa dau tobele jos si sa caut semne de sabotaj (infundate tobele) Daca nu si nu cred ca o sa crap motorul in 2 si gata ... tre sa ii aflu buba faza e ca sincer nu ma asteptam ... motorul a fost schimbat acum 3 luni sa zic, e adus din germania, din 92 cand a fost fabricat zephyrul dupa care al luat motorul pana in 97 s-a mers cu el apoi pana acum a stat pe dreapta ... cand l-am montat a pornit destul de usor ... e pus cu carburatoarele si instalatia electrica a lui, chiar nu ma asteptam sa faca asa probleme ... Editat Ianuarie 29, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 29, 2008 Share Postat Ianuarie 29, 2008 Si daca il dai in doua ce rezolvi? Odata ce motorul structural este intreg, nu vad de ce nu ar porni. Iti propun sa mai insisti cu verificarile de baza, e posibil sa fie o chestie banala dar te agiti prea tare si nu o vezi. Vezi carburatoarele, si daca ai montat totul exact cum era inainte de demontare (daca zici ca le-ai curatat). Vezi filtrul de aer.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 29, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2008 Si daca il dai in doua ce rezolvi? Odata ce motorul structural este intreg, nu vad de ce nu ar porni. Iti propun sa mai insisti cu verificarile de baza, e posibil sa fie o chestie banala dar te agiti prea tare si nu o vezi. Vezi carburatoarele, si daca ai montat totul exact cum era inainte de demontare (daca zici ca le-ai curatat). Vezi filtrul de aer.. carburatoarele le-am verificat cu florin, el a desfacut si curatat carburatoarele de n ori cand era GPz-ul la el, deci am mare incredere ca, carburatoarele is intrgi, si filtrul de aer la fel ... NEXT OPINION ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 30, 2008 Share Postat Ianuarie 30, 2008 In cazul tau nu prea te poate ajuta nimeni pe net. Ar ficazul sa duci moto la cineva echipat corespunzator pentru a diagnostica la modur corect problema. Sau poti incerca rezolvarea de unul singur dar vei avea nevoie cel putin de: Lampa stroboscopica - pentru verificarea momentului de aprindere compresiometru -e clar pentru ce. daca pozitia axelor cu came e corecta (am inteles ca deja a fost verificata ,momentul de aprindere -la acesta fara lampa nu poti fi 100% sigur ,fisele(1-4 si 2-3) bujii sunt conectate corect si compresia e in parametrii ar ramane posibile carburatoarele si airboxul inecat de benzina sau ceva asemanator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 30, 2008 Share Postat Ianuarie 30, 2008 Weekendul trecut m-am uitat si eu la motor si nu am reusit sa-i dau de cap... Am incercat sa-l pornim cu baterie de masina legata in paralel, dar degeaba.... Dupa mai multe incercari am dat bujiile jos si am observat ca cil 1 era extrem de inecat , cand am dat la buton cu bujiile scoase a scuipat o gramada de benzina, si ceilalti cilindri erau inecati, deci benzina ii vine. ( la cil 1 era mai multa benzina deoarece avea ceva probleme la cuiul pontou care nu inchidea, probabil s-au agatat plutitoarele, sau nu se asezase cuiul calumea) Am curatat bujiile si le-am incalzit bine pe aragaz iar dupa ce le-am remontat cat erau inca fierbinti, a incercat un pic sa porneasca dar anemic. Piesa rotitoare care da semnalul pt aprindere nu cred ca are cum sa fie miscata pt ca altfel nu mai corespundeau semnele de la distributie( care sunt pe acea piesa). Mie mi s-a parut ca scanteia e slaba spre f slaba dar nu pot sa fiu f sigur de asta pt ca am verificat-o afara unde era soare destul de puternic si e mai greu de apreciat scanteia in lumina puternica. Daca asta e cauza pt care nu porneste inseamna ca problema e la modulul de aprindere pt ca bobinele nu aveau cum sa se strice amandoua simultan( scanteia e cam la fel la toate bujiile) Daca mai are si altcineva idei....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 30, 2008 Share Postat Ianuarie 30, 2008 verifica nivelul de benzina in carburatoare. Daca sunt dubii in legatura cu cuiele poantou verifica nivelul cu tub transparent pe la stuturile de drenaj. E mai bine daca lasi pe cineva competent sa iti rezolve problema carburilor Daca incerci sa remediezi defectiunea haotic vei pierde o gramada de timp si nervi fara rezultate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 1, 2008 Autor Share Postat Februarie 1, 2008 Am facut-o in sfarsit si dupa cum zicea si @binox intradevar tci-ul(nu cdi ca e pe tranzistori asta) era de vina, asa ca am bagat alt tci si bine mai trebuie aranjate niste chestii ... nu era nici cum din carburatoare sau alea alea, carburatoarele is curate si la propriu si la figurat ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian_me Postat Februarie 6, 2008 Share Postat Februarie 6, 2008 Am facut-o in sfarsit si dupa cum zicea si @binox intradevar tci-ul(nu cdi ca e pe tranzistori asta) era de vina, asa ca am bagat alt tci si bine mai trebuie aranjate niste chestii ... nu era nici cum din carburatoare sau alea alea, carburatoarele is curate si la propriu si la figurat ... Salut, cam aceeasi pb am si eu la a mea, defapt am pornit o totul ok..... dupa 30 de ora am pornit o din nou si un rateu pe teva a urcat pana la 3000 de ture si s a stins usor , bujiile ude de 2 ori , cred ca ar fi aceea pb, dar sincer nu stiu ce este acest tci , astept raspuns ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 6, 2008 Share Postat Februarie 6, 2008 Tci-ul este modulul electronic ce gestioneaza sistemul de aprindere ( comanda bobinele de inductie pt ca acestea sa dea scanteia atunci cand trebuie). La motocicletele mai noi acest modul se numeste cdi( pentru ca s-a schimbat principiul de functionare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 7, 2008 Autor Share Postat Februarie 7, 2008 Cred ca ar trebui sa incerci intai asta ... Am intalnit fenomene asemanatoare cauzate de catre defectiuni ale sist aprindere. La kawasaki de exemplu : GPZ 500 S (motor EX500 ) pana rotor forfecata=> moment necorespunzator al aprinderii => rateuri ,motorul nu pornea ZZR 600 Lipsa scanteie instalatia aprindere OK din pct de vedere electric . problema a fost plotul senzorilor (modelul vechi avea doua bobine impuls) ce avea surubul slabit in asemenea hal incat nu se mai rotea cu arborele (probabil nu a fost asigurat corespunzator in urma vreunei interventii) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian_me Postat Februarie 8, 2008 Share Postat Februarie 8, 2008 Multumesc pentru raspunsuri ! ,ramane de vazut ce pb. am si eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktalinn Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 salut. am si eu un gpz de 500 dar eu nu am scanteie deloc. ma poate ajuta cineva ? motorul a fost furat iar cand l a recuperat proprietarul l a gasit cu contactul rupt si puse firele pe direct. eu am doua saptamani de cand ma chinui cu el dar nu am reusit sa vad nici macar o scanteie .am verificat o gramada la instalatia electrica si nu am gasit nici un fir intrerupt. am masurat senzorul de pe volanta si dadea 550 iar cand am dat la automat a crescut pana la 620. banuiesc ca asta e bun. dupa aia am masurat intrarea in cdi a senzorului si da aceiasi valoare. am cautat firele ce pleaca din cdi spre bobinele de inductie iar acolo nu mai ajunge nimic. oare sa fie acest cdi/? astept parerile voastre . multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 Pai daca zici ca a avut contactul stricat ar trebui sa verifici inainte de toate daca ai tensiune de alimentare pe acel TCI. Vezi daca TCI-ul se alimenteaza, afla care pini sunt masa si +12V si vezi daca ai tensiune acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Martie 8, 2013 Share Postat Martie 8, 2013 (editat) Ai verificat si toate sigurantele? Posibil sa se fi umblat si pe acolo, exista una special ptr. aprindere. Editat Martie 8, 2013 de RedFox200 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktalinn Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 intrare am dar nu iese nimic pe - din acest cdi tci cum s a numi. a fost ieri un electrician si s a uitat la el si a zis si el sa caut alt cdi si sa fac proba cu el ca ce a masurat el era ok totul. sigurantele is bune . am desfacut tot tabloul si am gasit un releu acolo care mirosea un pic a ars dar electricianul a zis ca e releu ce impiedica sa dai la automat cand e in viteza motorul. si l am probat si e bun si asta . nu ma mai poate ajuta nimeni? azi mi a ajuns un cdi si l am pus si tot mort e. nu am scanteie deloc... nu stiu ce sa fac. acum ma gandesc la senzorul de pe volanta k nu citeste. stie cineva ce valoare trebuie sa aiba la masurare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 13, 2013 Autor Share Postat Martie 13, 2013 (editat) Offf ... trebuia sa mi-l aduci la un momentdat in Iasi, am vorbit la tel si ramasese ca il aduci cu o duba apoi nu ai mai dat nici un semn de viatza ... Daca ai masurat senzorul hall, masoara-l dupa valorile din manual; daca ai avut contactul spart, ce contact ai acum, daca nu ai contact sau e alt tip de contact poate nu ii ajunge + in CDI; masa la bobine si CDI ai? Senzorii de la cric/ambreiaj/neutru merg corespunzator? In manual ai schema instalatiei electrica, nu ai mare lucru de verificat, in manualul in care ma uit eu ai 4 fire de la senzorii hall, ai 1 fir de la masa, un plus care trece prin sigurante si contact si un alt plus parca care ii vine doar in momentul cand dai la automat, cam asa e la modelul 89-93, vezi la al tau, daca nu te descurci, ia schema electrica printata si mergi iar la electricianul tau ... L.e. Uitasem de existenta topicului, pot sa zic ca l-am recitit cu placere, cu motorul asta am inceput ceea ce mai tarziu mi-a devenit ocupatia de baza Editat Martie 13, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktalinn Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 salut. nu ai vorbit cu mine. am luat motorul acum 3 saptamani de la alin. totul pare normal de ce ai spus . neutru se aprinde, contactul de la ambreiaj merge la cric e ok si ala iar la bobine am 12 v pe +. la mine e un singur senzor am 2 fire la el care pleaca direct in cdi. unul e negru iar celalalt e galben. in mufa de la cdi mai intra un fir ce vine de la contact si am 12 v si pe ala.in seara asta am scos mufa senzorului am pus aparatul de masurat pe continuitate iar testerele le am tinut prima data pe firul negru si cadrul motorului si nu dadea continuitate iar firul galben da continuitate . e normal ? dupa asta am luat un fir si am dat masa de pe cadru la minusul de pe o bobina de inductie si asa mi a dat scanteie pe o bujie. ma cam da peste cap electrica asta . a am uitat de contact . nu original. nu scrie kawasaki pe chei dar in rest pare la fel, sistem de prindere, blocajul coarnelor si pozitiile de stationare functioneaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 nu trebuie sa scrie ceva pe chei ca sa fie contactul original... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktalinn Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 am intrebat electricianul meu si a zis ca senzorul hall nu trebuie sa dea la masa. o sa incerc alt senzor dak are cineva la vanzare astept raspuns salut . am rezolvat problema. totul a fost din contact.. ala noua nu avea o rezistenta in el si nu a pornit fara ea . am reconstruit partea electrica a contactului vechi si a pornit f bn. va multumesc si asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.