Sari la conținut

Probleme Cu Un Gpz ... Help


Postări Recomandate

revin cu punctele de distributie

intai desfaci capacul din dreapta de la senzorii aprinderii

rotesti de arbore pana semnul de pe bloc sa ajunga la T

apoi cu capacul de la chiulasa desfacut

te uiti la insemnele de pe pinioanele axelor cu came

cel din dreapta(evacuarea) tre sa fie la EX (semnul ex sa fie in drptul marginii chiulasei)

cel din stanga(admisia) tre sa fie la Z/5 IN

intre cele doua semne incepand de la dr la stg cu numaratoarea tre sa ai 43 de nituri de lant

semnul z/5 tre sa cada intre 43 si 44 nit.

asta e valabil pt toate 500, 550 fara zx550A1, A1L

succes

stiu la ce te referi, am mai facut asta dar la motorul vechi ce a fost pe gpz dar acum nu cred ca e cazul sa ajung asa departe ... am desfacut lantul prima oara ca imi era sa nu fi sarit cumva de pe pinioanele alea canu stiam exact in ce stare e dar am constatat ca e bun lantul iar patinele deabia sunt atinse

 

--- Mesaj completat în 26 Jan 2008 17:15 -------------

revin cu punctele de distributie

intai desfaci capacul din dreapta de la senzorii aprinderii

rotesti de arbore pana semnul de pe bloc sa ajunga la T

apoi cu capacul de la chiulasa desfacut

te uiti la insemnele de pe pinioanele axelor cu came

cel din dreapta(evacuarea) tre sa fie la EX (semnul ex sa fie in drptul marginii chiulasei)

cel din stanga(admisia) tre sa fie la Z/5 IN

intre cele doua semne incepand de la dr la stg cu numaratoarea tre sa ai 43 de nituri de lant

semnul z/5 tre sa cada intre 43 si 44 nit.

asta e valabil pt toate 500, 550 fara zx550A1, A1L

succes

verificat si asta acum 5 min si totul e OK acolo ... dar de pornit tot nu a pornit ...

 

--- Mesaj completat în 29 Jan 2008 08:33 -------------
Hai mah, nimeni nu mai stie nik ??? :friends: :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am verificat

intre electromot si restu exista un fel de ambreiaj esteposibil sa ai ceva probleme si la ala.

intre arbore si cutir este un lant dar este dublu fata de cel de distribuite, nu prea cred sa se rupa ala din forta electromotorului.

ajuta bateria de moto cu inca una pusa in paralel de auto, vei avea curent destul pt electromot si pt scanteie.

 

stiu la ce te referi, am mai facut asta dar la motorul vechi ce a fost pe gpz dar acum nu cred ca e cazul sa ajung asa departe ... am desfacut lantul prima oara ca imi era sa nu fi sarit cumva de pe pinioanele alea canu stiam exact in ce stare e dar am constatat ca e bun lantul iar patinele deabia sunt atinse

 

<small>--- Mesaj completat în 26 Jan 2008 17:15 -------------</small><br/>

verificat si asta acum 5 min si totul e OK acolo ... dar de pornit tot nu a pornit ...

 

<small>--- Mesaj completat în 29 Jan 2008 08:33 -------------</small><br/>Hai mah, nimeni nu mai stie nik ??? :bigstar: :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am verificat

intre electromot si restu exista un fel de ambreiaj esteposibil sa ai ceva probleme si la ala.

intre arbore si cutir este un lant dar este dublu fata de cel de distribuite, nu prea cred sa se rupa ala din forta electromotorului.

ajuta bateria de moto cu inca una pusa in paralel de auto, vei avea curent destul pt electromot si pt scanteie.

Am incercat asta cu bateria de masina in weekend si tot nu a luat-o am incercat si impinsa ... mai ramane sa dau tobele jos si sa caut semne de sabotaj :bigstar: (infundate tobele)

Daca nu si nu cred ca o sa crap motorul in 2 si gata ... tre sa ii aflu buba :bigstar: faza e ca sincer nu ma asteptam ... motorul a fost schimbat acum 3 luni sa zic, e adus din germania, din 92 cand a fost fabricat zephyrul dupa care al luat motorul pana in 97 s-a mers cu el apoi pana acum a stat pe dreapta ... cand l-am montat a pornit destul de usor ... e pus cu carburatoarele si instalatia electrica a lui, chiar nu ma asteptam sa faca asa probleme ... :bigstar:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca il dai in doua ce rezolvi? Odata ce motorul structural este intreg, nu vad de ce nu ar porni. Iti propun sa mai insisti cu verificarile de baza, e posibil sa fie o chestie banala dar te agiti prea tare si nu o vezi.

Vezi carburatoarele, si daca ai montat totul exact cum era inainte de demontare (daca zici ca le-ai curatat). Vezi filtrul de aer..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca il dai in doua ce rezolvi? Odata ce motorul structural este intreg, nu vad de ce nu ar porni. Iti propun sa mai insisti cu verificarile de baza, e posibil sa fie o chestie banala dar te agiti prea tare si nu o vezi.

Vezi carburatoarele, si daca ai montat totul exact cum era inainte de demontare (daca zici ca le-ai curatat). Vezi filtrul de aer..

carburatoarele le-am verificat cu florin, el a desfacut si curatat carburatoarele de n ori cand era GPz-ul la el, deci am mare incredere ca, carburatoarele is intrgi, si filtrul de aer la fel ... NEXT OPINION ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul tau nu prea te poate ajuta nimeni pe net. Ar ficazul sa duci moto la cineva echipat corespunzator pentru a diagnostica la modur corect problema.

Sau poti incerca rezolvarea de unul singur dar vei avea nevoie cel putin de:

Lampa stroboscopica - pentru verificarea momentului de aprindere

compresiometru -e clar pentru ce.

daca pozitia axelor cu came e corecta (am inteles ca deja a fost verificata ,momentul de aprindere -la acesta fara lampa nu poti fi 100% sigur ,fisele(1-4 si 2-3) bujii sunt conectate corect si compresia e in parametrii ar ramane posibile carburatoarele si airboxul inecat de benzina sau ceva asemanator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weekendul trecut m-am uitat si eu la motor si nu am reusit sa-i dau de cap...

Am incercat sa-l pornim cu baterie de masina legata in paralel, dar degeaba....

Dupa mai multe incercari am dat bujiile jos si am observat ca cil 1 era extrem de inecat , cand am dat la buton cu bujiile scoase a scuipat o gramada de benzina, si ceilalti cilindri erau inecati, deci benzina ii vine. ( la cil 1 era mai multa benzina deoarece avea ceva probleme la cuiul pontou care nu inchidea, probabil s-au agatat plutitoarele, sau nu se asezase cuiul calumea)

Am curatat bujiile si le-am incalzit bine pe aragaz iar dupa ce le-am remontat cat erau inca fierbinti, a incercat un pic sa porneasca dar anemic.

Piesa rotitoare care da semnalul pt aprindere nu cred ca are cum sa fie miscata pt ca altfel nu mai corespundeau semnele de la distributie( care sunt pe acea piesa).

Mie mi s-a parut ca scanteia e slaba spre f slaba dar nu pot sa fiu f sigur de asta pt ca am verificat-o afara unde era soare destul de puternic si e mai greu de apreciat scanteia in lumina puternica.

Daca asta e cauza pt care nu porneste inseamna ca problema e la modulul de aprindere pt ca bobinele nu aveau cum sa se strice amandoua simultan( scanteia e cam la fel la toate bujiile)

 

Daca mai are si altcineva idei.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica nivelul de benzina in carburatoare. Daca sunt dubii in legatura cu cuiele poantou verifica nivelul cu tub transparent pe la stuturile de drenaj. E mai bine daca lasi pe cineva competent sa iti rezolve problema carburilor

Daca incerci sa remediezi defectiunea haotic vei pierde o gramada de timp si nervi fara rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut-o in sfarsit si dupa cum zicea si @binox intradevar tci-ul(nu cdi ca e pe tranzistori asta) era de vina, asa ca am bagat alt tci si :bigstar: bine mai trebuie aranjate niste chestii ... nu era nici cum din carburatoare sau alea alea, carburatoarele is curate si la propriu si la figurat ...

 

 

 

 

:bigstar: :bigstar: :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut-o in sfarsit si dupa cum zicea si @binox intradevar tci-ul(nu cdi ca e pe tranzistori asta) era de vina, asa ca am bagat alt tci si :D bine mai trebuie aranjate niste chestii ... nu era nici cum din carburatoare sau alea alea, carburatoarele is curate si la propriu si la figurat ...

:kiss: :hug: :D

 

Salut, cam aceeasi pb am si eu la a mea, defapt am pornit o totul ok..... dupa 30 de ora am pornit o din nou si un rateu pe teva a urcat pana la 3000 de ture si s a stins usor , bujiile ude de 2 ori , cred ca ar fi aceea pb, dar sincer nu stiu ce este acest tci , astept raspuns ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tci-ul este modulul electronic ce gestioneaza sistemul de aprindere ( comanda bobinele de inductie pt ca acestea sa dea scanteia atunci cand trebuie).

La motocicletele mai noi acest modul se numeste cdi( pentru ca s-a schimbat principiul de functionare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar trebui sa incerci intai asta ...

 

Am intalnit fenomene asemanatoare cauzate de catre defectiuni ale sist aprindere. La kawasaki de exemplu :

GPZ 500 S (motor EX500 )

pana rotor forfecata=> moment necorespunzator al aprinderii => rateuri ,motorul nu pornea

ZZR 600

Lipsa scanteie instalatia aprindere OK din pct de vedere electric .

problema a fost plotul senzorilor (modelul vechi avea doua bobine impuls) ce avea surubul slabit in asemenea hal incat nu se mai rotea cu arborele

(probabil nu a fost asigurat corespunzator in urma vreunei interventii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

salut. am si eu un gpz de 500 dar eu nu am scanteie deloc. ma poate ajuta cineva ? motorul a fost furat iar cand l a recuperat proprietarul l a gasit cu contactul rupt si puse firele pe direct. eu am doua saptamani de cand ma chinui cu el dar nu am reusit sa vad nici macar o scanteie .am verificat o gramada la instalatia electrica si nu am gasit nici un fir intrerupt. am masurat senzorul de pe volanta si dadea 550 iar cand am dat la automat a crescut pana la 620. banuiesc ca asta e bun. dupa aia am masurat intrarea in cdi a senzorului si da aceiasi valoare. am cautat firele ce pleaca din cdi spre bobinele de inductie iar acolo nu mai ajunge nimic. oare sa fie acest cdi/? astept parerile voastre . multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca zici ca a avut contactul stricat ar trebui sa verifici inainte de toate daca ai tensiune de alimentare pe acel TCI.

Vezi daca TCI-ul se alimenteaza, afla care pini sunt masa si +12V si vezi daca ai tensiune acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrare am dar nu iese nimic pe - din acest cdi tci cum s a numi. a fost ieri un electrician si s a uitat la el si a zis si el sa caut alt cdi si sa fac proba cu el ca ce a masurat el era ok totul.



sigurantele is bune . am desfacut tot tabloul si am gasit un releu acolo care mirosea un pic a ars dar electricianul a zis ca e releu ce impiedica sa dai la automat cand e in viteza motorul. si l am probat si e bun si asta .



nu ma mai poate ajuta nimeni? azi mi a ajuns un cdi si l am pus si tot mort e. nu am scanteie deloc... nu stiu ce sa fac. acum ma gandesc la senzorul de pe volanta k nu citeste. stie cineva ce valoare trebuie sa aiba la masurare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offf ... trebuia sa mi-l aduci la un momentdat in Iasi, am vorbit la tel si ramasese ca il aduci cu o duba apoi nu ai mai dat nici un semn de viatza ...

Daca ai masurat senzorul hall, masoara-l dupa valorile din manual; daca ai avut contactul spart, ce contact ai acum, daca nu ai contact sau e alt tip de contact poate nu ii ajunge + in CDI; masa la bobine si CDI ai? Senzorii de la cric/ambreiaj/neutru merg corespunzator?

 

In manual ai schema instalatiei electrica, nu ai mare lucru de verificat, in manualul in care ma uit eu ai 4 fire de la senzorii hall, ai 1 fir de la masa, un plus care trece prin sigurante si contact si un alt plus parca care ii vine doar in momentul cand dai la automat, cam asa e la modelul 89-93, vezi la al tau, daca nu te descurci, ia schema electrica printata si mergi iar la electricianul tau ...



L.e. Uitasem de existenta topicului, pot sa zic ca l-am recitit cu placere, cu motorul asta am inceput ceea ce mai tarziu mi-a devenit ocupatia de baza :mexicanwave:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. nu ai vorbit cu mine. am luat motorul acum 3 saptamani de la alin. totul pare normal de ce ai spus . neutru se aprinde, contactul de la ambreiaj merge la cric e ok si ala iar la bobine am 12 v pe +. la mine e un singur senzor am 2 fire la el care pleaca direct in cdi. unul e negru iar celalalt e galben. in mufa de la cdi mai intra un fir ce vine de la contact si am 12 v si pe ala.in seara asta am scos mufa senzorului am pus aparatul de masurat pe continuitate iar testerele le am tinut prima data pe firul negru si cadrul motorului si nu dadea continuitate iar firul galben da continuitate . e normal ? dupa asta am luat un fir si am dat masa de pe cadru la minusul de pe o bobina de inductie si asa mi a dat scanteie pe o bujie. ma cam da peste cap electrica asta .



a am uitat de contact . nu original. nu scrie kawasaki pe chei dar in rest pare la fel, sistem de prindere, blocajul coarnelor si pozitiile de stationare functioneaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrebat electricianul meu si a zis ca senzorul hall nu trebuie sa dea la masa. o sa incerc alt senzor dak are cineva la vanzare astept raspuns

 

salut . am rezolvat problema. totul a fost din contact.. ala noua nu avea o rezistenta in el si nu a pornit fara ea . am reconstruit partea electrica a contactului vechi si a pornit f bn. va multumesc si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...