Sari la conținut

problema la incarcarea bateriei la ij jupiter


scaf
 Share

Postări Recomandate

Salut!, detin un ij jupiter 4 si am urmatoarea problema :Merg cu motorul atat timp cat am curent in baterie . Am verificat , rotorul de la alternator , statorul ,puntea de diode ,carbunii, cablurile electrice cu toate astea in continuare imi face urmatoare figura : cu motorul pornit daca scot de pe baterie borna de plus ...motorul merge !! ...iar daca pun voltmetrul (digital)pe baterie nu imi indica o cifra a voltajului inteligibil ci parca inebuneste variaza puternic intre ceva cu "-" si o suma pozitiva ... fratilor nu mai stiu ce sa-i fac :grinbandit: .....,please help me !!!!. Mai am o nelamurire : atunci cand am schimbat releul regulator (anul trecut) si era nou ...totul functiona ca la carte ..adica pe voltmetru imi arata 14,2 V (cu mici fluctuatii in fct. de turatie)...nelamurirea mea este daca o alta componenta(un tiristor sau altceva...) a releului regulator poate sa conduca la astfel de functionari anormale ale sistemului electric .

 

p.s. Stiti vreun tel. al unui electrician pt. motoare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua cauze:

1 - verifica puntea de diode. bucata cu bucata

2 - Volmetrul tau e damblagit de parazitii de la aprindere, incearca cu unul ecranat sau cu unul din ala analogic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua cauze:

1 - verifica puntea de diode. bucata cu bucata

2 - Volmetrul tau e damblagit de parazitii de la aprindere, incearca cu unul ecranat sau cu unul din ala analogic

1. am verificat diodele, bucata cu bucata (atat cu metoda cu becul cat si cu aparatul)

2. nu cred ca e dambalgit voltmetrul pt. ca atunci cand am schimbat blocul regulator am putut sa citesc tensiunea corect, mi-a afisat stabila tensiunea.

 

3. daca ar fi fost de vina voltemetrul, doar nu puteam citi tensiunea, dar ar fi mers corect motocicleta (eu merg cu ea dar cat am curent in baterie, la constatarea asta am ajuns cand am ramas cu ea in drum fara curent in baterie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil e bateria moarta. Dar in nici un caz nu se scoate borna cu motorul in functiune (iar daca merge in continuare inseamna ca incarca si se autoexcita, rotorul fiind putin magnetizat si el).

Schimba bateria si mai incearca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal...................din cauza impulsurilor si pretului aparatului de masura, nu poti sa citesti tensiunea..........

............deci, fa rost de un voltmetru analogic, adica dintr-ala cu ac si porneste la treaba........................masoara tensiunea pe baterie in timp ce merge motorul, cu el oprit, tensiunea pe excitatie....

..................dupa aceea putem sa ne dam cu parerea :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Voltmetrul digital de 1,15 lei grei o ia razna din cauza curentilor paraziti...analog este raspunsul

2. Moare portiunea de regulare din combinata ruseasca...pastreaza puntea, adauga releu de Dacia, cu diferenta constand in inversarea polaritatii la excitatie (in schema originala controlul este pe minus, cu baza la +, acum control pe plus, cu baza pe masa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Voltmetrul digital de 1,15 lei grei o ia razna din cauza curentilor paraziti...analog este raspunsul

2. Moare portiunea de regulare din combinata ruseasca...pastreaza puntea, adauga releu de Dacia, cu diferenta constand in inversarea polaritatii la excitatie (in schema originala controlul este pe minus, cu baza la +, acum control pe plus, cu baza pe masa)

Salut,

Asta si concluzia la care am ajuns, adica, portiunea din circuit responsabila cu incarcarea face figuri (pt. ca am mai facut niste teste, adica:- Test 1: cu motorul pornit, farurile aprinse, motor subturat, lumina scade in intensitate pana la palpaire, iar la turatie creste intensitatea luminii in faruri; Test 2: tensiunea nu pot s-o citesc nici daca las motorul "sa traga" curent doar din baterie, are aceiasi oscilatie).

M-ar interesa daca poti sa-mi detaliezi exact cum pot cupla un releu de dacie pt. incarcare, specific ca am releu (original IJ) de incarcare "cu mufa" nu cu borne laterale. As vrea sa stiu exact de la care fire, sau intre care fire trebuie sa cuplez releul regulator de dacie.

 

MULTUMESC MULT DACA MA POTI AJUTA, raman dator cu o bericioaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut !, am masurat cu un aparat analog si intr-adevar citeste corect ...dar tot am o problema si anume: in momentul in care turez motorul scade tensiunea pana la ~11V iar daca mai aprind si becurile este si mai dezastru !!!.. dupa parerea mea cred ca trebuie sa inlocuiesc /modific relul de incarcare ... daca poate careva sa-mi dea un sfat ...ce ar fi de preferat : sa inlocuiesc tot blocul regulator ?? (desi am mai facut-o si se pare ca rusnacii le fac de mantuiala) sau sa cuplez un regulator de dacie (dilema : electronic sau electro-mecanic ???) si daca mai buna este varianta a-2-a.....cum se face exact ?adica releu cum se cupleaza...intre ce fire ?

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Asta si concluzia la care am ajuns, adica, portiunea din circuit responsabila cu incarcarea face figuri (pt. ca am mai facut niste teste, adica:- Test 1: cu motorul pornit, farurile aprinse, motor subturat, lumina scade in intensitate pana la palpaire, iar la turatie creste intensitatea luminii in faruri; Test 2: tensiunea nu pot s-o citesc nici daca las motorul "sa traga" curent doar din baterie, are aceiasi oscilatie).

M-ar interesa daca poti sa-mi detaliezi exact cum pot cupla un releu de dacie pt. incarcare, specific ca am releu (original IJ) de incarcare "cu mufa" nu cu borne laterale. As vrea sa stiu exact de la care fire, sau intre care fire trebuie sa cuplez releul regulator de dacie.

 

MULTUMESC MULT DACA MA POTI AJUTA, raman dator cu o bericioaca.

salut !, am masurat cu un aparat analog si intr-adevar citeste corect ...dar tot am o problema si anume: in momentul in care turez motorul scade tensiunea pana la ~11V iar daca mai aprind si becurile este si mai dezastru !!!.. dupa parerea mea cred ca trebuie sa inlocuiesc /modific relul de incarcare ... daca poate careva sa-mi dea un sfat ...ce ar fi de preferat : sa inlocuiesc tot blocul regulator ?? (desi am mai facut-o si se pare ca rusnacii le fac de mantuiala) sau sa cuplez un regulator de dacie (dilema : electronic sau electro-mecanic ???) si daca mai buna este varianta a-2-a.....cum se face exact ?adica releu cum se cupleaza...intre ce fire ?

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal...................din cauza impulsurilor si pretului aparatului de masura, nu poti sa citesti tensiunea..........

............deci, fa rost de un voltmetru analogic, adica dintr-ala cu ac si porneste la treaba........................masoara tensiunea pe baterie in timp ce merge motorul, cu el oprit, tensiunea pe excitatie....

..................dupa aceea putem sa ne dam cu parerea :D

salut !, am masurat cu un aparat analog si intr-adevar citeste corect ...dar tot am o problema si anume: in momentul in care turez motorul scade tensiunea pana la ~11V iar daca mai aprind si becurile este si mai dezastru !!!.. dupa parerea mea cred ca trebuie sa inlocuiesc /modific relul de incarcare ... daca poate careva sa-mi dea un sfat ...ce ar fi de preferat : sa inlocuiesc tot blocul regulator ?? (desi am mai facut-o si se pare ca rusnacii le fac de mantuiala) sau sa cuplez un regulator de dacie (dilema : electronic sau electro-mecanic ???) si daca mai buna este varianta a-2-a.....cum se face exact ?adica releu cum se cupleaza...intre ce fire ?

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una din periile alternatorului o legi cu un papuc la carcasa alternatorului. De la cealaltă perie, duci un fir de 1mm cupru liţat pănă în locul unde stabileşti să montezi releul regulator. Procuri un releu regulator de Dacia (eu pun bază mai mult pe cele mecanice (DUCELIER), dar sunt mai scumpe) şi firul adus de la peria alternatorului îl conectezi pe plotul DF de la releu. Aduci trei fire de cupru liţat de 1.5mm de pe cele trei alternanţe ale alternatorului şi le conectezi pe cele trei intrari ale puntii redresoare. ATENŢIE: instalaţia tre să aibă (-)minusul la masă(şasiu), iar la borna B+ a releului se conectează borna + a bateriei de 12V. Minusul(-) de la puntea redresoare se leagă la şasiu, plusul(+) punţii redresoare se leagă la + bateriei. Atenţie, însă cum legi prin intermediul contactului excitaţia alternatorului (DF), sa nu ai surpriza ca atunci când opreşti contactul, motorul să funcţioneze în continuare pe alternator. Ţi-aş fi pus şi o schemă, dar nu am scanner momentan. Şi foloseşte pt reglaje numai voltmetre analogice. Dau cele mai bune rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este schema electrică, cu poziţionarea firelor la releul original. Nu ştiu exact care este ordinea firelor în priza multiplă, dar ia-o ca plutăşu' pe Bistriţa, :D gâdil-o şi vezi pe unde curge curentu'....

Păstrază firele din cuplă care vin din stator, firul general la +;

Scoate firele + şi control de la perii. Controlul îl legi la masă, + îl legi la DF, restul, adică + la + din priza multiplă iar masa prin metalul la care fixezi releul (de preferat să-l back-up-ezi cu fir separat la masa de pe traversa de sub şea.

Poţi folosi şi releu electronic, eu am pus mecanic, că asta aveam prin bucătărie, este spaţiu suficient pentru amândouă

A...PS: scoate şi firul martor încărcare de la bord, că nu mai funcţionează...ca martor am folosit acele montaje-martor încărcare+voltaj cu leduri verde-galben-roşu.

 

Dacă ai fo' nelămurire....bee my guest :D

post-42-1113085797_thumb.jpg

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am lasat releul original si pe aparatul analog (indiferent de consumatori, lumini aprinse, etc) imi arata 13V.

Am constatat ca puntea de diode se incinge, precum si firele mai ales cele de plus (cam tare), nu stiu daca e normal sau e vorba de un scurt in instalatie.

Cu toatea astea la primul drum dupa aproximativ 1 Km am ramas cu caruta-n drum (nemaiavand curent practic pt. nici un consumator: claxon, lumini), dupa ce am lasat-o 15 minute, motorul a pornit, am avut curent pt. consumatori dar dupa iar 1 Km a murit din nou, neavand curent, dupa care am mai lasat-o iar 15-20 minute, dupa care a pornit dar de data asta nu am reusit sa mai merg nici un metru murind din nou, ramanand fara curent, am adus-o in carca acasa :D :D :D :laugh:

 

Ceva sugestii mai aveti ca ma adus in starea asta :laugh: dupa ce am impins-o vreo 2 km la deal.

 

Help me :laugh:

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ce ti-as sugera eu: Pune un ampermetru si verifica cam cit e consumul fara alti consumatori. In principiu o bobina ia vreo 5 amp. Eventual poti sa incerci sa verifici daca consuma curent si cu motorul oprit (dar cu contatct), dar cu platinile deschise caci altfel poate fi un consum, o bobina fiind cuplata prin platina. Daca apare un consum aiurea, ar trebui sa te prinzi ce e in scurt pe acolo.

Ai putea verifica asa:

Decuplezi regulatorul de tensiune (excitatia de la alternator).

Decuplezi bobinele de inductie. (fie din platini, fie dai firele jos).

Daca ai consum:

Decuplezi puntea redresoare. Daca dispare (scade)consumul, e de rau, ai una/mai multe diode bulite. .

Verifici alte scurturi posibile.

 

Chestia aia cu variatia de tensiune pe baterie (si mai ales tensiune negativa) ma face sa cred ca ar putea fi o dioda scurtcircuitata. Aici e o problema: dioda aia poate sa nu fie in scurt toata vremea, ci in anumite conditii (se incalzeste sau se raceste, in principiu cind se incalzeste dar nu e obligatoriu). Eu zic sa incerci sa pui alta punte care merge sigur si sa incerci sa elimini asa dubiul. Daca totusi diodele sint bune, ar mai fi 2 variante: releul de incarcare si alternatorul.

 

La alternator in principiu ar fi carbunii. Pot fi si spire rupte sau in scurt, dar asta e mai putin probabil daca nu a frecat sau nu a fost maltratat.In schimb carbunii pot fi dusi, sau agatati, sau scurt pe la vreun fir de la ei.

La releu: Pune-l de dacie si ai scapat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. mig (sper sa nu fie 21)

 

Salut,

 

Mi s-a parut buna ideea ta si am constatat:

- cu motorul oprit (platini izolate, excitatie scoasa) am 25 mA absortie in instalatie cu releul si puntea redresoare decuplate am 6 mA (probabil datorita releului de semnalizare). Te rog sa-mi spui daca, "caderea" de 19 mA pe punte e normala.

 

- nedumerirea mea este alta: am cuplat 1 releu de dacie electronic si am constatat ca daca masor tensiunea (cu un digital!) pe borna B+ (cea care duce prin contact la baterie) (cu motorul pornit) am o frumoasa tensiune constanta de 14,2 V (scazand pana la 13,8V in functie de turatie), dar daca masor tensiunea la bornele bateriei apare acea fluctuatie intre ceva cu "minus" si o valoare cu "plus".

Ma gandesc ca daca ar fi fost vorba de acei paraziti de la aprindere, acea fluctuatie s-ar fi regasit in toata instalatia electrica mai ales ca firele intre B+ si baterie sunt comune prin contact.

 

Ai vreo explicatie pt. aceasta diferenta care-mi apare la masurare in locuri diferite?

 

PS:

- daca masor tensune pe borna DF a releului am si acolo o fluctuatie usoara de tensiune.

- m-am uitat la o dacie si borna B+ am vazut ca duce la excitatia alternatorului, iar DF prin contact la baterie, la motoare de ce este invers?

 

RAMAN DATOR cu :D , cu o lada, dar sa nu exageram ca suntem la ghidon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Eu zic ca 25 mA consum prin instalatie e fix pix....

La chestia cu masuratul, daca totusi puntea e ok, tot ceva paraziti de pe la aprindere trebuie sa fie ca din alta parte nu prea are de unde..probabil ca bateria filtreaza si de aceea cind masori pe b+ tensiunea e ok...Daca cu far si alti consumatori ai totusi vreo 13V sau mai mult, in instalatie (la baterie, pe b+, unde o poti masura), inseamna ca incarca, ar trebui sa fie ok.

Si eu stiu tot asa: B+ prin contact de la baterie, DF la una din perii, cealalta perie la masa....Cam ciudata treaba la dacie..

Releul ce face: prin b+ masoara tensiunea de la baterie. Daca ea scade sub un prag, df creste si astfel cimpul magnetic din alternator e mai "tare", alternatorul debiteaza mai mult. Daca tensiunea de pe baterie creste peste un prag, releul scade tensiunea de pe excitatie (df). Releul de dacie regleaza tensiunea prin df, care e un "plus" si duce la o perie, deci cealalta perie (carbune) trebe sa fie la masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu presupun ca si bateria are ceva pt. ca probabil nu tine curent si o fi combinata cu ceva de prin carburatie (momentul opririi motorului in mers) iar nepornirea ulterioara se datoreaza bateriei.

Deja nu mai stiu ce si cum nu merge, sau unde e buba.

Masurat cu un aparat analog intradevar nu scade sub 13V.

Daca ai posibilitatea ridica capota la o dacie si urmareste unde duce firul de la excitatie si daca eu m-am uitat corect firul duce la DF si nu la B+.

 

poti sa-mi dai nr. tau de tel. pe adresa rtc425@rtc.ro

 

Multumesc

Te tin la curent cu ce am mai facut, sper sa-i dau de cap :D si sa ne intalnim la o bericioaica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Uite ce zic si altii:

bmwvw

 

Aaa acum am vazut...Da, excitatia e prin DF, dar intr-un post anterior era asa:

 

PS:

- daca masor tensune pe borna DF a releului am si acolo o fluctuatie usoara de tensiune.

- m-am uitat la o dacie si borna B+ am vazut ca duce la excitatia alternatorului, iar DF prin contact la baterie, la motoare de ce este invers?

 

 

Si eu la asta m-am referit cind am zis ca e ciudat..

 

 

 

In ultimul post ai zis:

 

Daca ai posibilitatea ridica capota la o dacie si urmareste unde duce firul de la excitatie si daca eu m-am uitat corect firul duce la DF si nu la B+.

 

Ceea ce din punctul meu de vedere e corect

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pana la urma cum este corect sa fie conectat firul de la excitatie ? la df sau la B+....pt ca asa cum reiese si din schema de pe situl link-uit de tine excitatia este pe df iar toti de pe acest forum m-au sfatuit ca excitatia se pune la B+ (sper ca am inteles corect explicatia fiecaruia...)...si tocmai ma intrebam de ce ar fi aceasta diferenta ...

 

poti sa ma lamuresti cum este ?

 

TNX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Infasurarea de excitatie a alternatorului se leaga cu un capat la masa iar cu celalalt capat la borna DF a regulatorului; informatia asta o am dintr-o carte de electrica auto;

Daca legi excitatia cu un capat la masa iar celalt la B+ aceasta va fi alimentata tot timpul si duce inevitabil la consumarea bateriei in timp ce motorul e oprit; Daca o conectezi prin contact la borna + a bateriei in mers la turatii normale spre mari daca alternatorul este bun va debita o tensiune mai mare decat e normal pt ca releul nu mai functioneaza(este eliminat din circuit); Probabil recomandarea de a lega excitatia in loc de DF la B+ are ca scop eliminarea suspiciunilor asupra releului regulator sau in cazul in care alternatorul nu functioneaza la capacitate normala excitatia legata direct la baterie il ajuta putin dar asta e o sol temporara.

Releul regulator clasic nu face alt ceva decat sa introduca o rezistenta suplimentara inseriata cu bobina de excitatie atunci cand tensiunea pe baterie depaseste o anumita valoare. La cele electronice banuiesc ca in loc sa inserieze o rezistenta ele taie de tot alimentarea excitatiei pana cand tensiune de pe baterie scade sub o anumita limita(eu asa am);

Despre aparatul digital pot sa-ti zic ca am patit si eu la fel si nu stiu inca motivul; cu acelasi aparat am masurat tensiunea pe bateria ij-ului meu si a mai multor masini (cu motorul pornit) si am putut citi normal indicatia, in schimb la ij-ul lu fratemiu care e deocamdata pe 6V patesc ce ai patit si tu ; eu mizez pe baterie totusi care si cazul lu fratemiu e cam terminata.

Ca sa te convingi daca e bateria sau nu , incarc-o bine pe redresor si dupa aia pune-o pe motor fara sa mai conectezi nimic in afara de bobine (nici alternatorul)si vezi cat poti sa mergi cu ea ( daca e cat de cat buna eu zic ca macar 15 min trebuie sa mearga fara probleme); mai simplu e sa incerci bateria ta pe un motor cu instalatia ok si sa vezi ce poate;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am lasat releul original si pe aparatul analog (indiferent de consumatori, lumini aprinse, etc) imi arata 13V.

Am constatat ca puntea de diode se incinge, precum si firele mai ales cele de plus (cam tare), nu stiu daca e normal sau e vorba de un scurt in instalatie.

Cu toatea astea la primul drum dupa aproximativ 1 Km am ramas cu caruta-n drum (nemaiavand curent practic pt. nici un consumator: claxon, lumini), dupa ce am lasat-o 15 minute, motorul a pornit, am avut curent pt. consumatori dar dupa iar 1 Km a murit din nou, neavand curent, dupa care am mai lasat-o iar 15-20 minute, dupa care a pornit dar de data asta nu am reusit sa mai merg nici un metru murind din nou, ramanand fara curent, am adus-o in carca acasa  :D  :D  :laugh:  :laugh:

 

Ceva sugestii mai aveti ca ma adus in starea asta :baldy: dupa ce am impins-o vreo 2 km la deal.

 

Help me  :lol:

 

TNX

Salut, am o intrebare : De ce difera conexiunile intre instalatia de dacie (pt. ca in principiu sunt la fel..) adi :baldy: ca unde excitatia este cuplata la DF iar bateria la B+ (prin cheile de contact) de ce cei de aici recomanda ca excitatia sa fie legata la B+ si nu DF ??? am primit cateva explicatii, dar, cu cat mai multe opinii cu atat mai bine... :D

 

 

p.s. am gasit care era buba.... conatacte imperfecte intre alternator si puntea de diode ...(una din faze nu facea contact bine iar alternatorul nu fct. la capacitatea lui normala )....asta pana data viitoare cand voi ramene din nou in drum...dar deocamdata sunt :splat: :laugh: :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...