Jump to content
sebi dr

SUZUKI DR 600/650/ BIG 750/800 - TOPICUL POSESORILOR

Recommended Posts

Așa cum ziceam, verifică să nu ai jocuri în bucșe/rulmenți. Altfel nu are cum să se atingă statorul de rotor.

Poți folosi orice cărbuni care se apropie cât de cât de ai tăi, să fie mai mari. Tai cu pânză de bomfaier și îi ajustezi la cota care care îți trebuie ție.

Așa am procedat și eu, am folosit cărbuni de la un ARO pentru un Renault 18. Ai grijă ca partea cu firul să rămână centrată.

Dacă dai jos întinzătorul,lanțul n-are cum să sară un dinte, dacă chiar o face, poți să-l arunci liniștit.

Ca să-ți faci o idee cât e jocul în lanț, eu am mers fără patina întinzătorului cam 700 de kilometri. Ok, mergea prost, dar mergea...

Poate trec să arunc un ochi week-endul celălalt, că ăsta plec. Urcăm la 2600 metri pe ”Drumul morții” ...așa că dacă nu mai dai semne de viață, știi de ce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai aveai putin si ramaneai doar cu urechile de la placute. Astea ar putea fi definitia la "rashket". :)) O sa trebuiasca sa caut ceva foarte subtire sa incerc sa pun sub capac. De capac eu au prinse furcile alea. Curios ca pana acum nu a incercat nimeni cu garnitura.

» Post actualizat in 21 Jul 2016 17:37

 

Nici asta nu a pus nimic, insa ma vad nevoit sa fac ca el peste tot prezoane cu 8 in chiuloasa si 6 in partea de sus. Deja am facute 4 prezoane, cred ca voi face peste tot , dau motorul jos si sanatate.

 

don't...

 

adaugarea de garnitura iti va face probleme foarte mari - vei "ovaliza" pe verticala palierele axului cu came.

 

scurgerile pe la imbinarea capacului de chiuloasa cu chiuloasa se pot lamuri definitiv doar prin planarea zonei de contact (atat pe capac cat si pe chiuloasa) urmata de o re-alezare a palierelor la cota nominala, dar cu elementele asamblate (capac montat pe chiuloasa) si cu aliniere pe verticala cu referinta axul gaurii vechiului alezaj.

 

operatia este foarte migaloasa si necesita indemanare si cunostinte de frezare foarte bune ...

 

altfel, curatat bine de tot urmele de silicon, si re-etansat cu un silicon ok calitativ (recomand REINZOSIL) si repetat ocazional.

» Post actualizat in 02 Aug 2016 12:37

Salut, revin cu update-uri. (DR650 RSE '91)

Am vrut sa intind lantul de balansare asa ca am desfacut capacul de la rotor.Am reusit sa intind lantul ca in manual, am pus totul la loc si cand am dat la cheie electromotorul nu prea a reusit sa invarta motorul. In acelasi timp firul de la releul de pornire la electromotor s-a incalzit f tare de frigea. chiar a iesit un pic de fum de la contacte si aparent s-a stricat si releul de pornire.(am luat altul dup-aia). Intre timp a murit si bateria, am pus-o la incarcat. Am mai demontat o data capacul, m-am mai uitat o data la amplasarea pinioanelor de pornire- posibil sa le fi pus gresit desi nu stiu cum- le-am pus conform cu poza asta dar tot nu a mers. Electromotorul in gol se invarte liber. Oarecum suparat am decis sa desfac tot motorul in bucatele...

Dupa ce am avut toate piesele(garnitura de chiulasa noua, garnitura noua capac alternator), am reusit sa reasamblez motorul dupa ce am fost sa-mi planeze chiulasa si sa-mi rectifice supapele(pus simeringuri supape noi). Pus distributia etc. Motorul a pornit impins pentru ca dupa ce am pus chiar si alta baterie buna, tot nu reusea sa invarta arborele...

starter_clutch.png

Acum va intreb pe voi, ce cauze posibile ar putea fi:

- carbuni uzati(am observat ca sunt 4 carbuni in cruce. daca o pereche e uzata, in gol rotorul se invarte dar cand e in sarcina nu mai poate, se blocheaza, trage curent mare si se supraincalzesc firele de alimentare)

- vreo saiba lipsa

- s-a stricat ambreiajul de pornire(torque limiter - piesa care vine imediat langa axul electromotorului se vede in poza in dreapta jos) sau poate alt pinion de legatura.

Maine dimineata sper sa desfac si electromotorul sa inspectez carbunii. Mentionez ca, coroana de pornire merge bine, adica pe sensul de pornire tine contra si invers se invarte liber.

 

Multumesc frumos.

 

ai garnitura intre capac si carter? acolo trebuie sa fie o garnitura si nu etansat cu silicon.

 

1-2 zecimi fac diferenta intre un mecanism blocat sau nu.

 

eu cand am incercat sa inlocuiesc garnitura deteriorata cu silicon, am avut aceleasi simptome (nu invartea sau invartea greu)

Share this post


Link to post
Share on other sites



» Post actualizat in 02 Aug 2016 12:37


 

ai garnitura intre capac si carter? acolo trebuie sa fie o garnitura si nu etansat cu silicon.

 

1-2 zecimi fac diferenta intre un mecanism blocat sau nu.

 

eu cand am incercat sa inlocuiesc garnitura deteriorata cu silicon, am avut aceleasi simptome (nu invartea sau invartea greu)

 

 

 

Da, am cumparat garnitura noua pt capacul de la rotor... N-am mai avut chef sa desfac inca o data azi electromotorul sau sa vad ce e cu zgomotele. Maine seara. Sa vedem cum gasesc niste carbuni cat de cat compatibili. Deocamdata ma ingrijoreaza tacanitul care pare sa vina din zona lantului de distributie. Evident, am lasat-o sa mearga cateva secunde, am mai pornit o data, am oprit si asta a fost. iau la cercetat intinzatorul de lant, sa vedem ce e cu el. Din pacate m-am descurajat, problemele vin una din alta :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

un mic secret pentru ajustarea carbunilor. Faci rost de o bucata de sticla pe care lipesti un smirghel de 400-600 finetea. Apoi cu atentie incepi sa freci carbunele pe laterale tinand carbunele in mana si miscandu-l pe sticla. Sticla este perfect plana iar carbunele se va modela exact la cotele dorite de tine. Nu iti trebuie freza ci doar rabdare.... Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca sunt in concediu de 2 saptamani si altceva nu am facut decat sa muncesc, m-am suparat. Facut rezervare pentru saptamana viitoare (12,13,14,15) Nessebar ma rog...pe aproape. Se mai baga cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mare ar merge după un munte...tocmai m-am întors. Ceva poze pentru amuzament.

post-86604-0-53764200-1470641013_thumb.jpg

post-86604-0-15716500-1470641019_thumb.jpg

post-86604-0-26802300-1470641029_thumb.jpg

post-86604-0-43450900-1470641041_thumb.jpg

post-86604-0-32732400-1470641053_thumb.jpg

post-86604-0-32630200-1470641060_thumb.jpg

post-86604-0-97061600-1470641071_thumb.jpg

Edited by Muretto Grundieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam multe zile in acelasi loc, daca nu iti place sa stai ca pisica la soare te plictisesti repede :) prima zi/noapte in nessebar o sa iti placa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai o pisica la profil. Imi place asta. Scuze sunt relayiv beat si dupa maimult de 12 ore de munca. Si mai scriu si dupa telefon. Deci vine cineva in Nessebar. Prima zi plimbare, a doua somn. A trei a somn, si ultima intoarcere. Poate suferi modificari. Stima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va fi mare dar jumătatea mea cea mai bună a hotărât să fie Marea Neagră...litoral românesc...Nu, nu e vorba de patriotism. Soacră-mea e din Constanța.

Chucki, drum bun și distracție plăcută!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motiv in plus sa pleci cat mai departe :) . Glumesc. Distractie placuta. Sa punem rotele in miscare zic. Pe vremea asta nici nu mai am nevoie de baie cand ajung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit, lucrurile par sa mearga mai bine:

Electromotorul l-am reparat pana la urma la un atelier: s-a dovedit ca nu carbunii erau problema, ci bucsa din spatele rotorului era un pic sparta, si de aceea rotorul atinge intr-un punct magentul statorului.

In plus, se pare ca am pus gresit saibele la pinioanele de pornire si cand stangeam capacul, strangeam si un pinion. astfel electromotorul nu mai putea sa se invarteasaca. M-am prins pana la urma deoarece se incalzea o anumita zona a capacului de la rotor, cam pe unde erau pinioanele.

 

In plus, ambreiajul cam agata. Mi-am adus aminte ca am vazut pe youtube cum cineva a pilit bratele care tin discurile ambreiajului. De-a lungul timpului, discurile fac niste santuri in acele brate si cand apesi pe ambreiaj, acestea stand in acele santuri, nu mai debreiaja cum trebuie. Acum pleaca f smooth de pe loc, nu are tendinte sa plece cand bag in viteze, nici nu patineaza, dar din pacate schimbarea vitezelor e oarecum dificila, mai ales din 1 in N sau din 2-3. De obicei cand vreau sa scot din viteze, din 1 sare direct in 2 si dupa apas usor catre netru. Sa zicem ca sunt oarecum multumit. Ar trebui sa mentionez ca piulita centrala am lasat-o stransa la mana, pare o problema/cauza comuna a ambreiajului care agata.

 

Acum merge ok, cu exceptia altor probleme minore si una mai importanta:

Cand accelerez intr-a 2-a(si a 3-a etc) pe la 4000 rot incepe sa dea in nas si sa smuceasca. Nu prea mi-e clar ce se intampla, presupun ca e de la carburatie. O sa incerc zilele astea sa mai umblu la ac(am inteles ca trebuie sa fie la jumate din cele 5 semne)... Daca mai aveti si alte sugestii. sau alte cauze posibile... ar fi interesant ca sincer nu prea stiu ce sa-i mai fac sa mearga bine....

A, si compresia, dupa ce am pus segmenti noi, rectificat supape etc e tot 9. cam putin. Cred ca cilindrul/pistonu e cam uzat. probabil ar merge segmenti de reparatie, dar pt asta ar trebui alezat cilindrul ceea ce mi se pare deja prea mult pt cat am muncit la el. Partea asta cred ca ramane asa.

Va multumesc pentru atentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresia pare ok, în manual pentru motorul P409 pentru DR650 e dată fix la 9, nici mai mult nici mai puțin. Eu aș zice că e bine așa cum e.

Întreruperile alea apar la 4000 rot/min oricând, inclusiv în gol sau numai între a doua și a treia ?


» Post actualizat in 12 Aug 2016 12:40

Verifică dacă se alimentează cum trebuie, să nu ai robinetul înfundat parțial sau nivelul prea mic în carburator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresia (dupa manualul meu, original Suzuki) e la limita de jos 9. normal e intre 11-15. In sfarsit, sa zicem ca merge.

Problema se intampla in sarcina. pe loc, cand nu ceri forta de la el, se tureaza fara probleme pana peste 6 mii... Una din masuri o sa fie inlocuirea cu totul a carburatorului (pentru probe) cu a unui coleg cu motor aproape identic, si, de ce nu, bobinele de inductie. poate au ceva particularitati la anumite regimuri de functionare sau poate au o problema intermitenta fisele...

 

Compresia pare ok, în manual pentru motorul P409 pentru DR650 e dată fix la 9, nici mai mult nici mai puțin. Eu aș zice că e bine așa cum e.

Întreruperile alea apar la 4000 rot/min oricând, inclusiv în gol sau numai între a doua și a treia ?


» Post actualizat in 12 Aug 2016 12:40

Verifică dacă se alimentează cum trebuie, să nu ai robinetul înfundat parțial sau nivelul prea mic în carburator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresia (dupa manualul meu, original Suzuki) e la limita de jos 9. normal e intre 11-15. In sfarsit, sa zicem ca merge.

Problema se intampla in sarcina. pe loc, cand nu ceri forta de la el, se tureaza fara probleme pana peste 6 mii... Una din masuri o sa fie inlocuirea cu totul a carburatorului (pentru probe) cu a unui coleg cu motor aproape identic, si, de ce nu, bobinele de inductie. poate au ceva particularitati la anumite regimuri de functionare sau poate au o problema intermitenta fisele...

 

in gol se tureaza ok/are ezitari?

contactul de cric (si eventual neutral) functioneaza bine?

supapele sunt reglate bine?

motorul se incinge?

orice diagnoza "clasica" incepe de la scanteie si benzina....

 

sunt stranse bine bujiile? etans...

scoate bujiile si arunca o privire la ele - au culoare ok? sunt identice ca si model? au aceiasi culoare pe electrod?

inverseaza fisele de la bujii - merge la fel?

curata toate mufele si reaseaza-le.

 

daca astea sunt ok, treci la carburatie...

benzina este ok (calitativ)?

ai racorduri/flansa carburatoare ok/fara crapaturi?

in ralanti este ok?

filtru de aer este curat?

ai excess de ulei pe epuratorul de gaze din carter?

mizerie in carburatoare?

socul functioneaza ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin Romania si Burgaria ~ 1500 Km cu oprire in Nesebar.

post-72436-0-75466900-1471282202_thumb.jpgpost-72436-0-24690100-1471282208_thumb.jpgpost-72436-0-76576100-1471282214_thumb.jpgpost-72436-0-89276800-1471282218_thumb.jpgpost-72436-0-82490400-1471282223_thumb.jpgpost-72436-0-00238600-1471282233_thumb.jpgpost-72436-0-48275600-1471282240_thumb.jpgpost-72436-0-50428600-1471282249_thumb.jpgpost-72436-0-93260900-1471282254_thumb.jpgpost-72436-0-00933400-1471282260_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite ca se pot face pllimbari faine si fara boxere si nush'ce motorizari exagerate ca sa nu iti vibreze sub coor....

 

:10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, se poate dom' Florin ?

Pe mine nu mă lăudați că am făcut 1300 de km cu DR-ul în Macedonia și Bulgaria ? :)

Și de la Dupnitsa am venit cu 3 ațe la cablul de ambreiaj ? Am folosit ambreiajul de maximum 25-30 de ori, doar pentru plecarea de pe loc, restul schimbărilor în sus și în jos au fost la ureche și la turație. Nu întrebați cum am traversat Sofia și Bucureștiul fără să opresc motorul.

Când am ajuns acasă am mai tras de manetă, de curiozitate. La a douăsprezecea acționare s-a rupt cablul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitarile sunt transmiste tuturor... frumoasa jucarie DR-ul... am avut si 350 si 650...

 

in schimb, dupa noile curente, este de neimaginat sa calatoresti intr-un singur cilindru'... deh, vibratiile

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, asta e altă modă. Nu numai că e mono dar nici n-are putere destulă. M-apucă vertijul când îi aud pe unii că nu le ajung 40-50 CP, mai ales începători.

Le-aș recomanda să facă Passo Stelvio cu 125 cmc cum am făcut eu, singur, doar de amorul artei, să-mi dovedesc că se poate. Noi să fim sănătoși!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, se poate dom' Florin ?

Pe mine nu mă lăudați că am făcut 1300 de km cu DR-ul în Macedonia și Bulgaria ? :)

Și de la Dupnitsa am venit cu 3 ațe la cablul de ambreiaj ? Am folosit ambreiajul de maximum 25-30 de ori, doar pentru plecarea de pe loc, restul schimbărilor în sus și în jos au fost la ureche și la turație. Nu întrebați cum am traversat Sofia și Bucureștiul fără să opresc motorul.

Când am ajuns acasă am mai tras de manetă, de curiozitate. La a douăsprezecea acționare s-a rupt cablul.

Pentru ca eu ma laud mai bine :) . Cam aceasi treaba am facut si eu...si din cauza faptului ca se rupe dar si pentru ca patina de un an.

 

felicitarile sunt transmiste tuturor... frumoasa jucarie DR-ul... am avut si 350 si 650...

 

in schimb, dupa noile curente, este de neimaginat sa calatoresti intr-un singur cilindru'... deh, vibratiile

Am bagat si 3500 km anul trecut in plimbare. Si e adevarat ca la un moment dat incepe sa deranjeze monocilindrul. Si la cour si la maini.

post-72436-0-57223900-1471364831_thumb.jpgpost-72436-0-09687800-1471364835_thumb.jpgpost-72436-0-18153500-1471364839_thumb.jpgpost-72436-0-39861200-1471364843_thumb.jpgpost-72436-0-08558700-1471364847_thumb.jpgpost-72436-0-73422300-1471364850_thumb.jpgpost-72436-0-48823300-1471364854_thumb.jpgpost-72436-0-79167800-1471364860_thumb.jpgpost-72436-0-82901400-1471364862_thumb.jpgpost-72436-0-26607200-1471364867_thumb.jpgpost-72436-0-87175500-1471364870_thumb.jpgpost-72436-0-67965200-1471364876_thumb.jpgpost-72436-0-59613200-1471364880_thumb.jpgpost-72436-0-69452900-1471364888_thumb.jpgpost-72436-0-21493000-1471364897_thumb.jpgpost-72436-0-88085500-1471364903_thumb.jpg

» Post actualizat in 16 Aug 2016 16:32

post-72436-0-19978900-1471364952_thumb.jpgpost-72436-0-22879600-1471364976_thumb.jpgpost-72436-0-97020400-1471364987_thumb.jpgpost-72436-0-04160900-1471364997_thumb.jpgpost-72436-0-94027900-1471365009_thumb.jpgpost-72436-0-44266900-1471365014_thumb.jpgpost-72436-0-90109700-1471365019_thumb.jpgpost-72436-0-69550900-1471365029_thumb.jpgpost-72436-0-80575800-1471365033_thumb.jpgpost-72436-0-56076200-1471365037_thumb.jpgpost-72436-0-47987900-1471365041_thumb.jpgpost-72436-0-96566300-1471365047_thumb.jpgpost-72436-0-79135900-1471365054_thumb.jpgpost-72436-0-56343800-1471365061_thumb.jpgpost-72436-0-17356200-1471365068_thumb.jpgpost-72436-0-42384400-1471365074_thumb.jpgpost-72436-0-80947300-1471365080_thumb.jpgpost-72436-0-10439700-1471365087_thumb.jpgpost-72436-0-17254200-1471365093_thumb.jpgpost-72436-0-69139200-1471365099_thumb.jpg

» Post actualizat in 16 Aug 2016 16:37

Pentru Banzay: Nu m-am plictisit deloc. O zi numai in old town (cu somn de frumusete la pranz), o zi numai plaja si balaceala, in rest (adica 2 zile) dus-intors plus colindat bazare. As mai fi stat... cel putininca pe atat. Dar am un motiv temeinic pentru care ma intorc:

post-72436-0-82281000-1471365425_thumb.jpg

 

Edited by chucki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce oameni dom'le, astia cu DR-uri ! Dupa ce ca sfideaza logica mergand intr-un singur cilindru, mai fac si calatorii lungi desi stiu ca n-au voie, ca nu e motoreta de touring...

Da' poti sa-ti dai seama usor cand blufeaza, ca le tremura tigara-n mana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce oameni dom'le, astia cu DR-uri ! Dupa ce ca sfideaza logica mergand intr-un singur cilindru, mai fac si calatorii lungi desi stiu ca n-au voie, ca nu e motoreta de touring...

Da' poti sa-ti dai seama usor cand blufeaza, ca le tremura tigara-n mana :)

Corect. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-39853-0-67822200-1471443342_thumb.jpgVa salut dragi colegi de forum. Va cer o mana de ajutor pentru rezolvarea unei probleme. Pentru DR-ul meu 500 din 1983 (stiu ca nu se incadreaza in categoria topicului) ,am nevoie de o bobina si anume bobina ce alimenteaza CDI-ul. Adresez intrebarea in speranta ca unul dintre voi are cunostinta unde as putea gasi un motor dezmembrat pentru aceasta motocicleta. Au fost cateva la dezmembrat pe olx dar au disparut. Sper ca nu la "fer vechi".

Sper ca nu am poluat topicul cu interventia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...