Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

te-ai complicat! nu trebuia scoasa camasa pentru alezat! si piston nou, dar urmatoarea cota! am impresia ca vorbim aceeasi limba dar ne intelegem diferit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vorbim aceeasi limba si stiu ca m-am complicat , dar daca nu a stiut nimeni unde sa ma trimita sa iau piston la cota urmatoare :( (din cunostintele mele , comenzile de pe net si import din alte tari nu prea imi plac - Ms sarpe , am vazut magazinele pe care le-ai recomandat anterior)

Singura problema care poate aparea e sa : crape motoru :) , in rest toate le fac perfect , cotele , alezat , honuit astea sunt cu micrometre , nu dau eroare nici cat un fir de par , dar trebuie sa stai ceva sa le centrezi perfect . Camasa nefiind originala trebuie sa ii fac 2 cote exterioare , cota principala interioara + gulerul de sus si ghidajele de jos. O sa fie de munca :( Abea astept :)

 

Sa stii ca nici fabrica nu a lucrat la performanta maxima . Camasa originala din fabrica era alezata intr-o parte cu eroare de 1 mm , se vedea cu ochiu liber , nu e un detaliu important , dar aveam asteptari :D , totusi fata de biata noastra dacie pentru care am primit recent un set nou ( camesi / piston / bot / segmenti / garnituri - cam slabut calitativ)

 

Ps: Pentru depresat , am incalzit putin exterior cilindru si am folosit o presa de 8 T , pe care am facut-o pentru spart lemne , dar pot sa ii schimb capatu deci o pot folosi la orice.

Numai bine

 

 

 

 

 

Poze:

PS: Sa imi ziceti si mie daca se vad pozele ? daca merg marite ?

post-71111-0-67467300-1358678111_thumb.jpg

post-71111-0-04272300-1358678165_thumb.jpg

post-71111-0-85282300-1358678401_thumb.jpg

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu pe cineva care tot asa cumparase un motor de la cineva ce il tinea afara si gasise in motor rugina multa pe cilindru. A procedat la inlaturarea camasii, dupa care si-a cumparat o camasa de Raba sau Saviem...a honuit la cotele pistonului si segmentilor noi pe care i-a cumparat. Motorul pornea fara probleme. Deci spor la treaba. Te urmaresc sa vad cum evoluiezi in proiect. (Motocicleta era un dr 600 cross)

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat cotele exterioare pe camasa , am incalzit putin cilindru , am dat cu ulei si l-am presat . Acuma este la alezat / honuit , astept sa vina , ca sa il pot monta.

Daca ar merge "improvizatia" aceasta as face ce-a mai buna afacere din viata mea :)) 70% o sa mearga - 30% o dezmembrez pentru piese :))

 

Costul total a ceea ce am facut eu este de 180 RON + munca mea iar la reprezentanta mi-au cerut 647 Euro :nono:


Camasa Noua

dscf2281l.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat cotele exterioare pe camasa , am incalzit putin cilindru , am dat cu ulei si l-am presat . Acuma este la alezat / honuit , astept sa vina , ca sa il pot monta.

Daca ar merge "improvizatia" aceasta as face ce-a mai buna afacere din viata mea :)) 70% o sa mearga - 30% o dezmembrez pentru piese :))

 

Costul total a ceea ce am facut eu este de 180 RON + munca mea iar la reprezentanta mi-au cerut 647 Euro :nono:

 

Camasa Noua

dscf2281l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Merge sigur...sus la fata cilindrului sa fie bine ,sa calce bine garnitura dintre chiuloasa si cilindru..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca a iesit destul de bine si ingrijit, sa vad cum arata dupa alezare :hug:

Ps: Am rugamintea (moderatorii) sa imi spuneti daca exagerez cu posturile sau deranjez cu atatea imagini si proectelu asta. Eu scriu aici toate detaliile astea , sa stie pe viitor si alte persoane , ce probleme pot aparea , cum se repara , detalii , pentru ca uneori nu gasesti nicaeri un raspuns/un sfat.

Deasemenea poate mai au nevoie si altii de asa ceva daca au incredere , relativ ieftin. O sa pun un video cu moto dupa ce o pornesc , sa dovedesc ca treaba e calumea.

Numai Bine :hug:

dscf2293f.jpg

Uploaded with ImageShack.us

dscf2287yg.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In caz ca are careva nevoie sa isi coboare sau ridice motorul, fac astfel de kituri si pentru Suzuki. Asa arata un set pentru un DR650. Ce face el, e ca iti ridica mobra cu ~ 5 cm.

 

537362_603748646317514_1992546502_n.jpg

 

Astea din poza sunt facute din inxox de 8mm. Detalii la telefon sau pe PM.

 

Thanks!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Dan Cata :10: :drums:

 

 

@Ivanica,

e foarte bine ca pui astfel de informatii,

sunt aur pentru cei aflati in situatii asemanatoare si cu mai putina indeletnicire.

keep posting!

asteptam filmuletul!

Editat de zidaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sunt aproape gata de montare. Mai trebuie sa vina chiuloasa / cilindru / si capacul . Le-am trimis sa le faca suprafetele perfect plane , sa se imbine bine. Restul pieselor le-am pregatit, ultima idee ar fi ca nu o sa folosesc cheie dinamometrica la chiuloasa, nu cred ca e asa important mai ales ca garnitura e noua si suprafetele sunt facute la micrometru.

 

dscf2330a.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt aproape gata de montare. Mai trebuie sa vina chiuloasa / cilindru / si capacul . Le-am trimis sa le faca suprafetele perfect plane , sa se imbine bine. Restul pieselor le-am pregatit, ultima idee ar fi ca nu o sa folosesc cheie dinamometrica la chiuloasa, nu cred ca e asa important mai ales ca garnitura e noua si suprafetele sunt facute la micrometru.

 

 

Chiulasa e cam singurul loc unde trebuie musai sa folosesti cheia dinamometrica.

Schimbi camasi, alezezi, honuiesti, faci suprafete plane si nu gasesti o amarata de cheie dinamometrica.... Parca o faci in ambitie.

Valoarea cuplului de strangere e mai putin importanta. Asta o simti si la mana. Mai important e sa strangi toate suruburile LA FEL, cu aceeasi tarie. Aici te ajuta o cheie dinamometrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate ajuta careva cu o informatie?

 

De pe vremea cand am avut eu un suzuki DR 650 cu electromotor, imi aduc aminte ca b ascula era identica cu cea de pe DR 800.

 

Poate careva sa imi confirme ca sistemul la suspensie e acelasi? Ce ma intereseaza de fapt e daca "oasele" care permit ridicarea/coborarea mobrei sunt interschimbabile intre modelele 650/750/800.

 

Thanks!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa scrie in manual... cele 4 suruburi care sunt langa supape se strang la 35-40 Nm surubul de langa bujie si suruburile de sub carburatoare si evacuare se strang la 18-22 Nm si suruburile dintre cilindru si cutie cum ar veni se strang la 8-12 Nm

 

sunt 2 valor pentru ca se strange o data la valoarea mai mica (ex 35) se asteapta cel putin jumatate de ora dupa care se strang la valoarea mare (ex 40 Nm)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hyena986 - spune-mi te rog cheia dinamometrica de pe ocazii e marca Topmaster ? Astazi mi-am comandat si eu o bucata . 60ron +8 transport. Cred ca la banii astia se merita cumparata, mai ales in cazul operatiunilor mai delicate, de genul celei de sus.

 

Ps:Ivanica : Urmaresc cu interes procesul si astept sa vad rezultatele. Este o foarte buna alternativa pentru cei care vor sa isi pastreze motorul, dar care sa nu investeasca sume colosale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Din pacate , Am amanat montarea motorului dr 600 pentru ca am descoperit o fisura in chiuloasa :eek: , deci o sa mai dureze vreo 2 saptamani :( . ( Nu prea am timp pentru ca am scoala , munca si Bacalaureat)

Numai Bine

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebam acum vreo doua luni, in postul 2522, daca stie cineva sa-mi spuna cum trebuiesc orientate niste distantiere de la montarea axului roata spate.

Nu am primit niciun indiciu pana acum.

Unul din distantiere poate fi vazut cu roata montata, asa ca rog pe cineva cu DR650 mai vechi sa se uite in partea dreapta a rotii (partea cu discul de frana) sa-mi spuna cum e orientata piesa din poza de mai jos. Mie mi se pare ca asa trebuie sa fie, dar in schema pare sa fie invers. Totusi, orientata ca in poza, partea mai lata vine peste rulment si il protejeaza. Plus ca se incadreaza perfect in gaura in care intra si rulmentul, adica se ingroapa 1-2 mm acolo.

 

 

post-70935-0-19928600-1361270961_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam si eu in trecut o dilema cu acele bucse, la modelul meu. Si eu tot asa am procedat, partea mai lata pe rulment pentru protectie impotriva prafului a apei. Eu zic ca l-ai montat corect. Totusi, cred ca te poti orienta si dupa lant. Daca sta drept , aliniat cu pinionul de pe motor, atunci totul e in regula.

 

Ps Ivanica : nu stiu sigur, banuiesc ca e din aliaj aluminiu chiuloasa. Fisura aia poate merge cumva sudata la un atelier cu aparat special pentru aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da , o fisura in chiuloasa nu este o problema , dar este munca in plus :( - trebuie umblat la supape , curatata bine zona , creat un canal, apoi umplut cu sudura in argon si curatare -lustruire iar (probabil pe freza)

 

Ps: Dogaru Florin George, am vazut postul tau acum ceva timp in urma si am raspuns mai multi sa urmezi pasi din imaginea pe care ai postat-o , era destul de clar . Am dat multe roti jos :) dar nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme la montat . Stiu ca de obicei cand dai roata jos , multi nu se uita bine inainte cum sunt asezate piesele alea care au tendinta sa sara. Ideea ar fi ca nici nu iti pot spune exact atata timp cat nu vad si nu stiu ce e acolo. Sunt 2 pozitii incearcale pe ambele si vezi cum pare in regula fara sa fortezi roata ,

Din ce se vede in imagine , cred ca e montata corect (atat timp cat roata se invarte ok nu ai fortat-o si nu e descentrata ) :10:

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat mai cu grija la acul de dozaj din carburator si am observat doua lucruri care mi se par cam in neregula. Fac o exemplificare pe o alta poza.

1. siguranta (clip-ul) este fixata pe o pozitie foarte inalta (cred ca pe ultima), fapt ce duce la o pozitie foarte coborata a acului in tubul emulsor;

2. sub distantierul de plastic, eu nu mai am nicio saiba, iar distantierul sta direct pe fundul pistonului; neavand saiba, sta si un pic stramb, caci fundul pistonului nu este plat; oricum odata ce intra in tubul emulsor, preia o pozitie corecta, neavand loc sa se miste prea mult in laterale; totusi, lipsa saibei duce la o pozitie si mai coborata in tubul emulsor.

3. Acul este in stare perfecta, fara uzura, sau locuri in care se poate eventual agata.

 

Acum vine si manifestarea - in regim de croaziera(1/4 - 1/2 gaz deschis), am pierderi de putere manifestate pe intervale scurte sau mai lungi. Cand intra intr-un astfel de regim, am impresia ca si la turatii joase, in vit. 1 si 2, motorul trepideaza mai mult decat de obicei. Totodata, la relanti, daca incerc sa dozez acceleratia, adica sa obtin si sa mentin diverse turatii (2000, 2200, 2500, 2700, etc...), reusesc sa o tin doar pana pe la 2000, iar daca mai trag un pic, se tureaza neconstrolat cat vrea (peste 4000).

Exista vreo legatura intre setarile acului de dozaj si aceste manifestari ? Membrana este schimbata, chiar daca cea veche parea buna. Am schimbat si o-ringurile de la plutitoare si cablul de soc, care parea ca ramane un pic tras. Plutitorul pare reglat corect. Cu toate astea, facea la fel la ultima pornire din toamna.

Intre timp, am mai schimbat colierele si flansa de admisie aer in carburator dinspre filtrul de aer. Flansa de admisie dinspre carb spre motor este buna, dar am schimbat oringul de etansare al acesteia pe motor. Nu am mai pornit-o intre timp.

Ce sfaturi imi dati vis-a-vis de acul de dozaj ?

 



Stiu ca s-a mai discutat aici despre uleiurile de motor, dar eu as deschide un subiect adiacent, si anume cum functioneaza si care este rolul epuratorului de ulei, respectiv de ce unele uleiuri sunt consumate mai repede decat altele. Am banuiala ca consumul de ulei, atat timp cat compresia este buna, are legatura cu principiul de functionare al epuratorului.

Singurul lucru pe care il stiu e ca epuratorul de ulei este conectat la airbox, de unde uleiul acumulat se poate scurge printr-o teava lunga sub motocicleta sau printr-un stut mai scurt.

Si banuiesc, sau imi insusesc principiul discutat pe acest forum, ca, atat timp cat motorul nu mai este nou, este bine sa mearga cu un 20w50, eventual mineral. 10w40 doar in perioada mai rece, sa zicem din martie pana in iunie cel tarziu.

Acel epurator se comporta diferit cu uleiuri minerale, semi sau full sintetice ?

post-70935-0-13516400-1361964990_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...