edysson Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 https://www.facebook.com/pages/Motogear/839810009374751?ref=hl Cum spuneam , DR-urile sint specialitatea casei. Ceea ce voiam sa mai adug este un fenomen care putini il cunosc referitor la uleiul sintetic care este un amalgam de produse de sinteza (in laborator) si sint destinate exclusiv MOTOARELOR CU CUZINETI, astea lucrand pe film de ulei sub presiune intre arbore si biela nicidecum motoarelor cu rulmenti (DR) la arbore. Da, merge la un pegaso sau la un F650 si vitezane.Singurul avantaj la sintetice este transferul termic DE la piston la cilindru, pe cind un mineral asigura o lubrefiere mai buna dar o durata mai scurta de viata a uleiului din cauza arderii produsilor orgnici din el si lasarea de mazga in cartere dar asta se poate compensa prin schimbarea mai deasa a uleiului. Uleiul semisintetic e un mix intre avantajele si dezavantajele celor doua de care vorbeam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViCtOrAsU Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 https://www.facebook.com/pages/Motogear/839810009374751?ref=hl Cum spuneam , DR-urile sint specialitatea casei. Ceea ce voiam sa mai adug este un fenomen care putini il cunosc referitor la uleiul sintetic care este un amalgam de produse de sinteza (in laborator) si sint destinate exclusiv MOTOARELOR CU CUZINETI, astea lucrand pe film de ulei sub presiune intre arbore si biela nicidecum motoarelor cu rulmenti (DR) la arbore. Da, merge la un pegaso sau la un F650 si vitezane.Singurul avantaj la sintetice este transferul termic DE la piston la cilindru, pe cind un mineral asigura o lubrefiere mai buna dar o durata mai scurta de viata a uleiului din cauza arderii produsilor orgnici din el si lasarea de mazga in cartere dar asta se poate compensa prin schimbarea mai deasa a uleiului. Uleiul semisintetic e un mix intre avantajele si dezavantajele celor doua de care vorbeam. Am priceput! acum intervine alta problema! uleiul mineral trebuie sa fie special pentru motocicleta sau merge si cel de masina...nu m-as zgarci pentru viata lui:)) dar de curios! @chucki piesele care le-am luat o sa mi le puna in opera un prieten ...adik servisarea furcii,schimbul de ulei, bujii...dar reglarea carburatorului sau curatarea lui acum intelegand ca relantiul este ok! Va multumesc pentru o primire calduroasa ...daca tot sunt la intrebari...e prima motoreta care nu porneste la buton ,si imi e destul de greu la pornirea la rece...la cald ma cam descurc...sa va zic cum procedez... dimineata prima data trag socul, tin decompresorul tras si dau cam 4-5 pedale, apoi il las pe pozitie , mai apas odata pedala pana jos, apoi cand se intareste la a 2-a apasare trag iar decompresorul...apas iar cam un sfert pana sare...pun contactul si apas tare...dar nu o ia din prima:))) sfaturi ceva? oricum eu iubesc motocicleta asta...)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Cred ca sinteticul are si rapita in el. Semisinteticul e din minerale reciclate, etc..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Am priceput! acum intervine alta problema! uleiul mineral trebuie sa fie special pentru motocicleta sau merge si cel de masina...nu m-as zgarci pentru viata lui:)) dar de curios! @chucki piesele care le-am luat o sa mi le puna in opera un prieten ...adik servisarea furcii,schimbul de ulei, bujii...dar reglarea carburatorului sau curatarea lui acum intelegand ca relantiul este ok! Va multumesc pentru o primire calduroasa ...daca tot sunt la intrebari...e prima motoreta care nu porneste la buton ,si imi e destul de greu la pornirea la rece...la cald ma cam descurc...sa va zic cum procedez... dimineata prima data trag socul, tin decompresorul tras si dau cam 4-5 pedale, apoi il las pe pozitie , mai apas odata pedala pana jos, apoi cand se intareste la a 2-a apasare trag iar decompresorul...apas iar cam un sfert pana sare...pun contactul si apas tare...dar nu o ia din prima:))) sfaturi ceva? oricum eu iubesc motocicleta asta... )) Dupa reglarea carburatorului daca tot asa iti face figuri la pornire nu ai decat o singura sansa si anume reglarea deschiderii la 0.1 si a evacuarii la 0.20. Acum vreo 8 ani cand mi-am cumparat-o pe a mea pornea foarte greu , ma durea buca de cate pedale ii dadeam....apoi la o luna am reglat deschiderile la supape si din a 3 a pedala pornea fara sa mai strambe din nas. In ceea ce priveste uleiul....eu voi incerca de la Elf mineral sporti. E de masina , e mineral, sa vedem cum se comporta. Foarte bun uleiul mineral Valvoline 10w 40 , dar nu il mai gasesc de cumparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Elf de auto am mai folosit si eu si este destul de ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViCtOrAsU Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Elf de auto am mai folosit si eu si este destul de ok. gata am servisat furca , am schimbat cei doi rulmenti de la jug, am schimbat si uleiul , bujiile ,placutele de frana fata spate, cablul de la decompresor,noroc cu prietenul asta al meu ca are garaj si se si pricepe! acum am o alta problema:)) fara probleme nu ar avea farmec mobrele astea...) de ex...am 40 km/h si sunt nevoit sa franez brusc...pana la 0 km/h ...motorul se opreste..si daca sunt pe liber si daca sunt in viteza cu ambreiajul tras,,dar se opreste exact cu un moment pana sa nu se mai invarta roata...ce sa fie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Relantiul prea mic? ....e inca frig afara.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 carburatorul/carburatia. Chiar daca e frig daca se incalzeste motorul nu mai are voie sa moara. Acum ca tot ai schimbat bujia scoate-o din nou si vezi ce culoare are. In functie de culoare vez ce tre sa faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViCtOrAsU Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 carburatorul/carburatia. Chiar daca e frig daca se incalzeste motorul nu mai are voie sa moara. Acum ca tot ai schimbat bujia scoate-o din nou si vezi ce culoare are. In functie de culoare vez ce tre sa faci. ok...si cam ce culoari ar putea avea si in functie de ele ce trebuie facut? gen nu e amestecul corect? nu are suficient aer sau ceva in genul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Faca bujia este: neagra- amestec prea bogat in benzina. Caramizie- functioneaza bine. Alb/ gri deschis- amestec sarac in benzina. Ca sa reglezi carburatoru: pornesti mobra si o la si sa se in calzrasca. Ridici relantiul la 2-3000 ture si invarti de surubul de reglaj pana gasesti ce a mai mare turatie. In functie de cum e bujia poti sa te mai joci cu surubul (pilot screw) cate 1/2 tura. Da e prea bpgat mai desfaci. Daca e pre sarac mai strangi. Sry pentru greseli...scriu de pe tel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Faca bujia este: neagra- amestec prea bogat in benzina. Caramizie- functioneaza bine. Alb/ gri deschis- amestec sarac in benzina. Ca sa reglezi carburatoru: pornesti mobra si o la si sa se in calzrasca. Ridici relantiul la 2-3000 ture si invarti de surubul de reglaj pana gasesti ce a mai mare turatie. In functie de cum e bujia poti sa te mai joci cu surubul (pilot screw) cate 1/2 tura. Da e prea bpgat mai desfaci. Daca e pre sarac mai strangi. Sry pentru greseli...scriu de pe tel. Tin sa te contrazic , daca bujia este neagra cum spuneai denota combustibil mai mult decat poate duce, corect pana aici. Pilot screw (sau surubul de amestec) nu este surubul de aer cum multi spun,si in acest caz sa dezsurubezi putin. Acesta este un surub care comunica printr-un jiclor cu CNC-ul (camera nivel constant) si prin dezsurubarea lui tu practic maresti debitul de benzina in ralanty , nicidecum la 2-3 mii de ture.Aerul e dozat de de sertaras care e actionat mecanic (dr 600) sau vacuumatic in cazul DR 650 iar benzina de cuiul dozator care e ridicat simultan cu sertarasul sau clapeta.Incerci sa stabilizezi mersul in gol undeva peste 1500 rpm, cu conditia ca acel cui dozator sa fie setat pe pozitia de mijloc din cele 5 repere care le are pe codita lui si carburatorul sa nu fie olarit sa necesite alte setari ,stabilizezi motorul peste 1500 de rpm dupa care incerci sa umbli la amestec(pilot screw) pana obtii turatia maxima (amestec ok) dupa care incerci sa scazi ralanty-ul iarasi in jurul valorii de 1500 si mai faci mici ajustari la surubul de amestec pana incepe iar turatia sa urce. Thats it!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Velicu Radu Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Salutare, edysson are dreptate . La carburile mikuni de pe dr-uri pilot screw se ocupa de benzina. Si in general exista o metoda foarte simpla sa va dati seama ce face acel surub. Daca este spre gura de intrare a carbului( spre filtru de aer) regleaza cantitatea de aer. Daca se afla spre motor( cazul de fata) se ocupa de benzina.Si pentru un reglaj bun trebuie sa luam in calcul toti factorii. Cam asa arata un grafic al carburatorului iin functie de turatie. Si ointrebare offtopic-ish. Se mai ocupa cineva de crash-baruri pentru dr 800? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Plus ca la Closed Throttle apare un fenomen de vidare a carbului (clapeta acceleratie inchisa) iar atunci trage mai multa benzina din surubul de amestec ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 (editat) Salut. Am luat din manualul de reglaj al carburatorului, publicat de MIKUNI, si am tradus, cu mici adaugiri personale, pentru cei care nu se descurca cu engleza si pentru cei care n-au mai facut niciodata un reglaj. "Reglajul in conditile in care carburatorul este stock, in stare buna, garnituri schimbate, benzina proaspata, toba originala sau foarte aproape de original etc. Cu motorul pornit, cald, la ralanti (minimum 1200rpm), in pozitie verticala. Turatia trebuie sa fie constanta si stabila. Altfel trebuie reaparat carburatorul sau sunt alte probleme mecanice. Scopul este sa gasiti cele doua pozitii(numar de desurubari pornind de la pozitia maxim insurubat , care este 0) ale surubului pilot in care observati ca motorul incepe sa mearga poticnit. Se porneste prin insurubarea la maximum a surubului pilot dupa care se desurubeaza 1tura si jumatate, 2. Atentie, folositi o surubelnita potrivita pentru capul surubului si in nici un caz nu fortati insurubarea la maximum pentru ca se va deforma interiorul/scanul pe care inchide virful conic al surubului. Din aceasta pozitie a surubului, 1,5-2, desurubati doar cite o jumatate de tura asteptind 10 secunde intre desurubari(fara sa accelerati) pentru ca efectul sa poata aparea. Numarati desurubarile/insurubarile ca sa stiti in permanenta pe ce pozitie este surubul. Pozitiile in care observati poticnirile pot aparea de la 0 la 6, insurubind sau desurubind surubul, sau decloc (nu observati nici o poticnire).Notati aceste pozitii. Exemple: Caz 1- gasiti valorile 1,5 si 3. Facind media , adica 2,25(doua ture si un sfert desfacute de la pozitia maxim insurubat), sunteti in intervalul corect, reglati pozitia surubului la 2,25 si ati terminat si treceti mai departe. Caz 2 - gasiti valorile 2,5 si 6. media este 4,25 si NU sunteti in intervalul corect dat de Mikuni 1-3. Procedati la ridicarea sau coborirea sigurantei zeger de pe cuiul jetului si reincepeti procedura de mai sus. Caz 3 – nu apare nici o modificare. Procedati la ridicarea sau coborirea sigurantei zeger de pe cuiul jetului si reincepeti procedura de mai sus. Foarte probabil ca amestecul este prea bogat si trebuie sa mutati zegerul pe canalul de mai sus . Dupa acest reglaj urmeaza ajustarea dupa “gust” care se face dupa ce motorul este bine incalzit si se face prin insurubarea sau desurubarea cu max 0,5 ture. De regula, dupa ce se parcurge o distanta in regim de mers sustinut (no off road, blana sau oras), se verifica aspectul bujiilor pentru a observa culoarea depunerilor. Caramiziu-brun e FB. Negru mat sau gri albicios nu e okay. Reglajul acestui surub afecteaza amestecul DOAR PENTRU PRIMA PATIME DIN CURSA ACCELERATIEI ! In discutiile pe care le-am mai avut pe forum despre asta, am afirmat si persist cu parerea ca din cauza ca la drumurile facute cu DR750/800, cel putin de mine, ma aflu in acea plaja, acest reglaj este esential si are impact direct asupra consumului. Testul suprem care poate fi facut fara costuri este : - Pe autostrada, intr-a cince-a, blana max, fara bagaje sau pasager, cel putin citeva minute - Doar cind stiti ca va apropiati de o parcare/benzinarie, direct din blana (acceleratia 100% trasa) opriti motorul, si mergeti din inertie pina in parcare. Atentie la manevre sa nu faceti o nefacuta J - Beti o cafea, o limonada, o atentie, o maslina etc ca sa se raceasca un pic motorul si dati jos o bujie. - Analizati aspectul si trageti concluzia . " Radu Editat Aprilie 4, 2015 de raducod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Tin sa te contrazic , daca bujia este neagra cum spuneai denota combustibil mai mult decat poate duce, corect pana aici. Pilot screw (sau surubul de amestec) nu este surubul de aer cum multi spun,si in acest caz sa dezsurubezi putin. Acesta este un surub care comunica printr-un jiclor cu CNC-ul (camera nivel constant) si prin dezsurubarea lui tu practic maresti debitul de benzina in ralanty , nicidecum la 2-3 mii de ture.Aerul e dozat de de sertaras care e actionat mecanic (dr 600) sau vacuumatic in cazul DR 650 iar benzina de cuiul dozator care e ridicat simultan cu sertarasul sau clapeta.Incerci sa stabilizezi mersul in gol undeva peste 1500 rpm, cu conditia ca acel cui dozator sa fie setat pe pozitia de mijloc din cele 5 repere care le are pe codita lui si carburatorul sa nu fie olarit sa necesite alte setari ,stabilizezi motorul peste 1500 de rpm dupa care incerci sa umbli la amestec(pilot screw) pana obtii turatia maxima (amestec ok) dupa care incerci sa scazi ralanty-ul iarasi in jurul valorii de 1500 si mai faci mici ajustari la surubul de amestec pana incepe iar turatia sa urce. Thats it!!! Oare nu cam tot asta am spus si eu???? E adevarat un pic mai rustic. Plus ca la Closed Throttle apare un fenomen de vidare a carbului (clapeta acceleratie inchisa) iar atunci trage mai multa benzina din surubul de amestec ))) Acum l-ai bagat in ceata de tot... Salutare, edysson are dreptate . La carburile mikuni de pe dr-uri pilot screw se ocupa de benzina. Si in general exista o metoda foarte simpla sa va dati seama ce face acel surub. Daca este spre gura de intrare a carbului( spre filtru de aer) regleaza cantitatea de aer. Daca se afla spre motor( cazul de fata) se ocupa de benzina.Si pentru un reglaj bun trebuie sa luam in calcul toti factorii. Cam asa arata un grafic al carburatorului iin functie de turatie. Si ointrebare offtopic-ish. Se mai ocupa cineva de crash-baruri pentru dr 800? Vezi undeva in cehia parca se mai faceau.... cat despre carburatoare: de 4 ani imi fac carburatia singur...defapt motoreta asta nu a vazut mecanic...altu in afara dee mine. Asta nu inseamna ca detin adevaru absolut. Iar cand nu stiu sun pe cei adevarati priceputi. Salut. Am luat din manualul de reglaj al carburatorului, publicat de MIKUNI, si am tradus, cu mici adaugiri personale, pentru cei care nu se descurca cu engleza si pentru cei care n-au mai facut niciodata un reglaj. "Reglajul in conditile in care carburatorul este stock, in stare buna, garnituri schimbate, benzina proaspata, toba originala sau foarte aproape de original etc. Cu motorul pornit, cald, la ralanti (minimum 1200rpm), in pozitie verticala. Turatia trebuie sa fie constanta si stabila. Altfel trebuie reaparat carburatorul sau sunt alte probleme mecanice. Scopul este sa gasiti cele doua pozitii(numar de desurubari pornind de la pozitia maxim insurubat , care este 0) ale surubului pilot in care observati ca motorul incepe sa mearga poticnit. Se porneste prin insurubarea la maximum a surubului pilot dupa care se desurubeaza 1tura si jumatate, 2. Atentie, folositi o surubelnita potrivita pentru capul surubului si in nici un caz nu fortati insurubarea la maximum pentru ca se va deforma interiorul/scanul pe care inchide virful conic al surubului. Din aceasta pozitie a surubului, 1,5-2, desurubati doar cite o jumatate de tura asteptind 10 secunde intre desurubari(fara sa accelerati) pentru ca efectul sa poata aparea. Numarati desurubarile/insurubarile ca sa stiti in permanenta pe ce pozitie este surubul. Pozitiile in care observati poticnirile pot aparea de la 0 la 6, insurubind sau desurubind surubul, sau decloc (nu observati nici o poticnire).Notati aceste pozitii. Exemple: Caz 1- gasiti valorile 1,5 si 3. Facind media , adica 2,25(doua ture si un sfert desfacute de la pozitia maxim insurubat), sunteti in intervalul corect, reglati pozitia surubului la 2,25 si ati terminat si treceti mai departe. Caz 2 - gasiti valorile 2,5 si 6. media este 4,25 si NU sunteti in intervalul corect dat de Mikuni 1-3. Procedati la ridicarea sau coborirea sigurantei zeger de pe cuiul jetului si reincepeti procedura de mai sus. Caz 3 – nu apare nici o modificare. Procedati la ridicarea sau coborirea sigurantei zeger de pe cuiul jetului si reincepeti procedura de mai sus. Foarte probabil ca amestecul este prea bogat si trebuie sa mutati zegerul pe canalul de mai sus . Dupa acest reglaj urmeaza ajustarea dupa “gust” care se face dupa ce motorul este bine incalzit si se face prin insurubarea sau desurubarea cu max 0,5 ture. De regula, dupa ce se parcurge o distanta in regim de mers sustinut (no off road, blana sau oras), se verifica aspectul bujiilor pentru a observa culoarea depunerilor. Caramiziu-brun e FB. Negru mat sau gri albicios nu e okay. Reglajul acestui surub afecteaza amestecul DOAR PENTRU PRIMA PATIME DIN CURSA ACCELERATIEI ! In discutiile pe care le-am mai avut pe forum despre asta, am afirmat si persist cu parerea ca din cauza ca la drumurile facute cu DR750/800, cel putin de mine, ma aflu in acea plaja, acest reglaj este esential si are impact direct asupra consumului. Testul suprem care poate fi facut fara costuri este : - Pe autostrada, intr-a cince-a, blana max, fara bagaje sau pasager, cel putin citeva minute - Doar cind stiti ca va apropiati de o parcare/benzinarie, direct din blana (acceleratia 100% trasa) opriti motorul, si mergeti din inertie pina in parcare. Atentie la manevre sa nu faceti o nefacuta J - Beti o cafea, o limonada, o atentie, o maslina etc ca sa se raceasca un pic motorul si dati jos o bujie. - Analizati aspectul si trageti concluzia . " Radu Sa traiti maestre. Buna traducerea si multam. "no off road, blana sau oras" asta este epica. Tot zic ca ajung pe la Cluj pentru berea ce o datorez...dar mai departe de Brasov nu am reusit sa trec. O veni si ziua aia.....mai ales ca in curand plec iar in concediu. Si tot pe afara ma bate gandul. Altfel acum m-am intors dintr-o plimbare de vre-o 500 km (si maine am de gand sa evadez din nou), plimbare in care am testat cutiile de aluminiu pe care le-am confectionat. Motoreta s-a comportat explar, trage ca nebuna in conditiile in care a avut doi bolovani in carca + bagaje. Per total am scos un consum de ~5,5 , bun spun eu, avand in vedere greutatea, stilul deloc economic, mici portiuni de off si frigul. Si ce frig.... pe la Paraul Rece undeva la o grade si toata portiunea Zarnesti, Rasnov, Paraul Rece, Predeal ninsoare. Asa ca hai sa-l m,ai lasam draq de surub si hai la plimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Fain!!!! Eu dupa 120 de km nu imi mai vad scos frigul din oase !! » Post actualizat in 04 Apr 2015 19:46Plus ca la Closed Throttle apare un fenomen de vidare a carbului (clapeta acceleratie inchisa) iar atunci trage mai multa benzina din surubul de amestec ))) Da, voiam sa completez dar a ramas in mintea mea, nu pe forum: cu clapeta de acceleratie inchisa , cuiul dozator (conic fiind)inchide jiclorul de sarcina iar prin carb trece doar aerul absorbit iar amestecul pt ralanty se formeaza cu ajutorul surubului pilot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 As zice ca reglarea amestecului la relanti se face prin schimbarea jiglorului de relanti, nu prin invartirea surubului de aer. Ce, daca deschizi acceleratia modifici amestecul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 As zice ca reglarea amestecului la relanti se face prin schimbarea jiglorului de relanti, nu prin invartirea surubului de aer. Ce, daca deschizi acceleratia modifici amestecul? Nu, deoarece la accelerare clapeta de aer se deschide concomitent cu acel cui dozator ,iar la decelerare clapeta de aer se inchide la fel cu acel cui, doar mersul in gol se regleaza din surubul pilot.La clapeta acceleratie inchisa cuiul dozator inchide complet jiclorul de sarcina insa mai lasa o cantitate de aer sa treaca prin carb, iar benzina pt ralanty trece prin surubul pilot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Salut. Am luat din manualul de reglaj al carburatorului, publicat de MIKUNI, si am tradus, cu mici adaugiri personale, pentru cei care nu se descurca cu engleza si pentru cei care n-au mai facut niciodata un reglaj. "Reglajul in conditile in care carburatorul este stock, in stare buna, garnituri schimbate, benzina proaspata, toba originala sau foarte aproape de original etc. Cu motorul pornit, cald, la ralanti (minimum 1200rpm), in pozitie verticala. Turatia trebuie sa fie constanta si stabila. Altfel trebuie reaparat carburatorul sau sunt alte probleme mecanice. Scopul este sa gasiti cele doua pozitii(numar de desurubari pornind de la pozitia maxim insurubat , care este 0) ale surubului pilot in care observati ca motorul incepe sa mearga poticnit. Se porneste prin insurubarea la maximum a surubului pilot dupa care se desurubeaza 1tura si jumatate, 2. Atentie, folositi o surubelnita potrivita pentru capul surubului si in nici un caz nu fortati insurubarea la maximum pentru ca se va deforma interiorul/scanul pe care inchide virful conic al surubului. Din aceasta pozitie a surubului, 1,5-2, desurubati doar cite o jumatate de tura asteptind 10 secunde intre desurubari(fara sa accelerati) pentru ca efectul sa poata aparea. Numarati desurubarile/insurubarile ca sa stiti in permanenta pe ce pozitie este surubul. Pozitiile in care observati poticnirile pot aparea de la 0 la 6, insurubind sau desurubind surubul, sau decloc (nu observati nici o poticnire).Notati aceste pozitii. Exemple: Caz 1- gasiti valorile 1,5 si 3. Facind media , adica 2,25(doua ture si un sfert desfacute de la pozitia maxim insurubat), sunteti in intervalul corect, reglati pozitia surubului la 2,25 si ati terminat si treceti mai departe. Caz 2 - gasiti valorile 2,5 si 6. media este 4,25 si NU sunteti in intervalul corect dat de Mikuni 1-3. Procedati la ridicarea sau coborirea sigurantei zeger de pe cuiul jetului si reincepeti procedura de mai sus. Caz 3 – nu apare nici o modificare. Procedati la ridicarea sau coborirea sigurantei zeger de pe cuiul jetului si reincepeti procedura de mai sus. Foarte probabil ca amestecul este prea bogat si trebuie sa mutati zegerul pe canalul de mai sus . Dupa acest reglaj urmeaza ajustarea dupa “gust” care se face dupa ce motorul este bine incalzit si se face prin insurubarea sau desurubarea cu max 0,5 ture. De regula, dupa ce se parcurge o distanta in regim de mers sustinut (no off road, blana sau oras), se verifica aspectul bujiilor pentru a observa culoarea depunerilor. Caramiziu-brun e FB. Negru mat sau gri albicios nu e okay. Reglajul acestui surub afecteaza amestecul DOAR PENTRU PRIMA PATIME DIN CURSA ACCELERATIEI ! In discutiile pe care le-am mai avut pe forum despre asta, am afirmat si persist cu parerea ca din cauza ca la drumurile facute cu DR750/800, cel putin de mine, ma aflu in acea plaja, acest reglaj este esential si are impact direct asupra consumului. Testul suprem care poate fi facut fara costuri este : - Pe autostrada, intr-a cince-a, blana max, fara bagaje sau pasager, cel putin citeva minute - Doar cind stiti ca va apropiati de o parcare/benzinarie, direct din blana (acceleratia 100% trasa) opriti motorul, si mergeti din inertie pina in parcare. Atentie la manevre sa nu faceti o nefacuta J - Beti o cafea, o limonada, o atentie, o maslina etc ca sa se raceasca un pic motorul si dati jos o bujie. - Analizati aspectul si trageti concluzia . " Radu Ps: ...si eu daca sunt din Botosani, trebuie sa fac drumul asta pana la autostrada sa vad cum imi arata bujiile ? ) sau pentru astia din Nord nu e valabila varianta asta ? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Nu toate carburatoarele au cui principal, insa toate au surub "de aer", pilot screw. Pilot screw regleaza cantitatea amestecului pt relanti, nu proportia amestecului. Pt reglarea proportiei aer/benzina din circuitul de relanti (pilot), se schimba jiglorul de relanti. P.S. Astia din Nord nu au nevoie de autostrada. Ei regleaza de la inceput amestecul mai bogat pt ca la ei e mai frig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Andrei, daca tie-ti trece aer prin jigler ma gindesc ca ai si un resou sa-l dezgehti ? » Post actualizat in 05 Apr 2015 09:40Stiu ca vrei sa subliniezi faptul ca sunt doua notiuni pe care de multe ori lumea le confunda, amestec si cantitatea amestecului(calitate/cantitate). Evident exista relatia dintre ele. Odata cu modificarea amestecului(aproportiilor) trebuie sa pastrezi si cantitatea amestecului. Carburatoarele incearca sa ajunga la furnizarea amestecului (proporti si cantitate) atit cit utilizatorul(clapeta de acceleratie) o cere incercind sa fie in intervalul in care motorul are performanta optima. De aceea sunt mai multe regimuri de functionare ale acestora, care fiecare se regleaza intrepatruns prin mai multe mijloace (pilot screw, jeturi, pompe aditionale etc) E greu sa te legi de unul fara sa vorbesti despre celalalt. De aceea producatorul da niste norme de reglaj in functie de tipul carburatorului. Evident ca cele mai bune rezulate se obtin prin injectia directa controlata ca moment si cantitate. asa cum bine stii ... Totusi, surubul de care povestim regleaza sectiunea unui orificiu prin care curge benzina..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Vand sau dezmembrez DR 650 din 1991. 400 euro. 0741697000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Vand sau dezmembrez DR 650 din 1991. 400 euro. 0741697000 poze ai cumva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Andrei, daca tie-ti trece aer prin jigler ma gindesc ca ai si un resou sa-l dezgehti ? » Post actualizat in 05 Apr 2015 09:40 Stiu ca vrei sa subliniezi faptul ca sunt doua notiuni pe care de multe ori lumea le confunda, amestec si cantitatea amestecului(calitate/cantitate). Evident exista relatia dintre ele. Odata cu modificarea amestecului(aproportiilor) trebuie sa pastrezi si cantitatea amestecului. Carburatoarele incearca sa ajunga la furnizarea amestecului (proporti si cantitate) atit cit utilizatorul(clapeta de acceleratie) o cere incercind sa fie in intervalul in care motorul are performanta optima. De aceea sunt mai multe regimuri de functionare ale acestora, care fiecare se regleaza intrepatruns prin mai multe mijloace (pilot screw, jeturi, pompe aditionale etc) E greu sa te legi de unul fara sa vorbesti despre celalalt. De aceea producatorul da niste norme de reglaj in functie de tipul carburatorului. Evident ca cele mai bune rezulate se obtin prin injectia directa controlata ca moment si cantitate. asa cum bine stii ... Totusi, surubul de care povestim regleaza sectiunea unui orificiu prin care curge benzina..... Unde am zis ca prin jiglor trece aer? Prin orice jiglor trece benzina. Aerul trece pe deasupra jigloarelor. Cu cat cantitatea de aer ce trece pe deasupra jigloarelor este mai mare, cu atat cantitatea de benzina supta prin jigloare este mai mare. Proportia ramane aceeasi, cantitatea creste. La DR, surubul pilot este la iesire, in fata. El regleaza un orificiu prin care curge amestec, nicidecum benzina. De aceea spun ca are rol de clapeta de acceleratie in circuitul de relanti, precum clapeta de la Dacia 1300, de ex, pt ca la Dacie nu existau cuie principale sau membrane vacumatice. In rest, de acord cu tine. Orice reglaj la celebrul surub de aer/relanti/pilot/"amestec", are efecte notabile la turatii mici, cu aceleratia inchisa sau aproape inchisa. Cu cat acceleratia este deschisa mai mult, cu atat importanta surubului "de amestec"scade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Unde am zis ca prin jiglor trece aer? Prin orice jiglor trece benzina. Aerul trece pe deasupra jigloarelor. Cu cat cantitatea de aer ce trece pe deasupra jigloarelor este mai mare, cu atat cantitatea de benzina supta prin jigloare este mai mare. Proportia ramane aceeasi, cantitatea creste. La DR, surubul pilot este la iesire, in fata. El regleaza un orificiu prin care curge amestec, nicidecum benzina. De aceea spun ca are rol de clapeta de acceleratie in circuitul de relanti, precum clapeta de la Dacia 1300, de ex, pt ca la Dacie nu existau cuie principale sau membrane vacumatice. In rest, de acord cu tine. Orice reglaj la celebrul surub de aer/relanti/pilot/"amestec", are efecte notabile la turatii mici, cu aceleratia inchisa sau aproape inchisa. Cu cat acceleratia este deschisa mai mult, cu atat importanta surubului "de amestec"scade. Dacia e alta mancare de peste, constructiv difera fata de un carburator orizontal.Te contrazici singur, in postul tau spui ca prin orice jiclor trece benzina, mai jos spui ca trece amestec.... ????Uita-te atent la traseul surubului pilot care ajunge in CNC la un jiclor....Cum spune unul din colegii de mai sus: Regleaza sectiunea ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.