Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Eu la a mea cand vroiam sa ii reglez aerul, mergeam cu motorul ca sa ajunga la temperatura optima de functionare, apoi din carburator ridicam putin relantiu si cu surubelnita ma jucam dupa aia cu surubul ala de aer pana in punctul in care simtem ca motorul se tureaza si merge cel mai rotund. Apoi coboram relantiu din surubul de la carburator si totul revenea la normal. Aveam si frana de motor mai buna, nu imi mai dadea pocnituri in toba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cam asa fac si eu.... deci nu gresesc. Merci. Inca o intrebare extrem de banala... Ce ulei vi sa parut ca face cel mai bine? Acu 2 ani am avut 10w40 si nu prea imi plcea. Anul trecut am bagat mineral 20w50 si spre sfarsitul sezonului parca auzeam ceva zgomote in plus (poate doar in capul meu). Acum am 15w 50 si parca si cu asta e cam zgomotos. Ma maninca sa incerc un full syntetic... Motorul cred ca are ~80000 km.


» Post actualizat in 27 Mar 2015 10:06

parca as incerca unul din astea:

http://www.romimoto-piese.ro/category/21021071000/search/300v/in/all/article/480728

sau

http://www.romimoto-piese.ro/category/21021071000/search/300v/in/all/article/480737


» Post actualizat in 27 Mar 2015 10:34

sau:

http://consumabile.bepagroup.ro/uleiuri/ulei_motorex/motorex-motorex-cross-power-10w50-1l

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te sfatuiesc sa ramai la uleiul mineral care iti va asigura o racire adecvata la motor. Uleiul sintetic a fost incercat si de altcineva de pe aici de pe forum "George" ,parca ii zicea, si nu prea a fost multumit, motorul se incingea mai mult decat trebuia.

 

Eu astept putin calmarea vremii, sa imi scot calutul din adapost, apoi sa ii fac schimbul. Am gasit Elf mineral Sporti 15w 40. O sa vad cum se comporta motorul. Pana acum am folosit Valvoline mineral 10w 40, cu care m-am impacat super de bine, dar nu il mai gasesc la mine in oras. Doar semisintetic si nu vreau sa bag asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU se poate face din foaie, ca acolo e un O-Ring.

Un prieten de-al meu a avut aceeasi problema la Freewind si a cumparat de la Louis O-Ringul:

 

https://www.louis.de/artikel/o-ring-fuer-oelfilter-fuer-suzuki-dr-650-se-seu/100507?filter_bike_id=0699&list=58108632

multumesc frumos emilian!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te sfatuiesc sa ramai la uleiul mineral care iti va asigura o racire adecvata la motor. Uleiul sintetic a fost incercat si de altcineva de pe aici de pe forum "George" ,parca ii zicea, si nu prea a fost multumit, motorul se incingea mai mult decat trebuia.

 

Eu astept putin calmarea vremii, sa imi scot calutul din adapost, apoi sa ii fac schimbul. Am gasit Elf mineral Sporti 15w 40. O sa vad cum se comporta motorul. Pana acum am folosit Valvoline mineral 10w 40, cu care m-am impacat super de bine, dar nu il mai gasesc la mine in oras. Doar semisintetic si nu vreau sa bag asa ceva.

E adevarat ca de mineral am fost cel mai multunit.... dar e p-aci pe forum un topic despre uleiuri....iar ce am inteles de acolo ca totusi ala sintetic ar fi net superior pentru orice motoreta....cam d-asta as vrea sa fac o schimbare.... merci de raspuns. Oricum mai am de studiat problema mai ales ca mai doar vre-o 10 zile de dovada iar apoi stau pe dreapta inca 30 zile:).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca de mineral am fost cel mai multunit.... dar e p-aci pe forum un topic despre uleiuri....iar ce am inteles de acolo ca totusi ala sintetic ar fi net superior pentru orice motoreta....cam d-asta as vrea sa fac o schimbare.... merci de raspuns. Oricum mai am de studiat problema mai ales ca mai doar vre-o 10 zile de dovada iar apoi stau pe dreapta inca 30 zile:).

 

Gasisem mai demult un articol foarte bun in care se explica eficienta uleiul mineral la motoarele racite cu aer si ulei fata de cel sintetic. Din pacate nu mai gasesc acum sursa sa o postez aici. Cert e ca asta mineral ajuta mult la racire si avea randamentul mult mai bun la acest tip de motoare...

 

ps: ...iar 30 zile ?....hmmmm....eu inca nu am apucat sa ii trag nici o pedala anul asta la a mea....Aproape ca am si uitat unde am pus-o.:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit....ca in cativa ani de motociclit nu am nici macar o amenda....pe toate le iau numa cu masina.... Mi-au luat permisul de 2 ori la interval de 5 ani, in aceeasi zona (la distanta de 2-3 km), pentru acelasi lucru....depasire neregulamentara. Cu motoreta nu am apucat sa fac mai mult de 300 km anu asta. Saptamana trecuta voiam sa plec cu ea la drum mai lung ca sa testez si cutiile de aluminiu pe care mi le-am facut, dar pentru ca a plouat am ales masina. Si am ramas fara permis, de la pasti inca 30 zile.

Acum de ulei: Nu te contraczic, respect parerea ta si iti multumesc. Dar parca as incerca ceva nou. Si pentru ca oricum vreau za evadez iar anul asta in afara tarii si pentru ca probabil oricum voi schimba uleiul si inainte de plecare, ma gandeam sa incerc motorexul ala 10w50 care este facut cica pt. monocilindre de enduro cu racire pe aer si daca nu sunt multumit il schimb oricum in curand...

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

 

Auzi ...eu zic sa schimbi traseul, e clar e ceva necurat acolo, te imbie sa calci stramb. Dorinta de a incerca ceva nou o respect, insa te rog sa revii cu un feedback "curat". Ma gandesc ca daca treci pe unul sintetic atunci si nr de km se modifica de la 6000- 10000km ? Era bun sau poate ai deja posibilitatea de a masura temperatura motorului in mers cu un ulei mineral si cu unul sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa frac 2 minuni inainte de a schimba uleiul:

1.Sa masor temperatura motorului la un anu dupa o utilizare fixa. La modul pornesc mobra cu termometru digital cu sonda pusa undeva pe motor (eventual in radiator) si lasat 15 min sa vad diferenta de crestere si maximul temperaturii.

2. sa masor diferenta de zgomot produs de motor in aceleasi conditii/utilizare descrise mai sus. exista aplicatii pe smartphone care masoara zgomotul in decibeli...nu stiu cat de fidel dar ar trebui sa fie destul de elocvent atata timp cat zgomotul din mediul inconjurator e acelasi.

E bine asa? Ca sa masor in timpul mersului mai greu avand in vedere ca probabil testele astea am sa le fac dupa pasti cand nu voi mai avea permis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-parerea mea e ca temperatura motorului va fi cu 15-20grade mai mare cu uleiul sintetic, dar hai sa vedem, chiar m-ai facut curios. La urma urmei toate uleiurile sunt facute pentru a unge si e posibil ca uleiul sintetic sa o faca mai bine , dar sa vedem si cum stam cu timpi de incalzire si temperaturile maxime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt foarte curios...am comandat acum un termometru cu sonda...probabil o sa vina 1-2 zile....pe urma iau ulei....si ma apuc de treaba. Cu filmulet..ca sa fie clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt foarte curios...am comandat acum un termometru cu sonda...probabil o sa vina 1-2 zile....pe urma iau ulei....si ma apuc de treaba. Cu filmulet..ca sa fie clar.

Salutare! De o saptamana am si eu o batranica un suzuki dr 650 rs 1990, si am aceasta dilema cu uleiul, in carte scrie ca trebuie sa fie 10 w 40 api SE or SF, eu as incerca totusi sa bag exact ce scrie producatorul! am vazut ca ati vrea sa incercati cel sintetic! a mai incercat careva pana acum?

Eu mai am de facut cate ceva pe la moto meu, acum am luat uleiul pentru furca si simeringurile, si bujiile , ar trebuii sa gasesc pe cineva sa curete si regleze carburatorul, tot incerc sa ma joc cu relantiul si nu reusesc sa il scad sub 1500 ture, cateodata nu merge asa rotund..mai da in nas...si as mai avea nevoie de cositorit rezervorul, a fost cositorit din cate am vazut dar nu a fost lucrare buna ...si mai curge benzinica pe acolo!

Daca ma poate ajuta cineva cumva as ramane recunoscator!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! De o saptamana am si eu o batranica un suzuki dr 650 rs 1990, si am aceasta dilema cu uleiul, in carte scrie ca trebuie sa fie 10 w 40 api SE or SF, eu as incerca totusi sa bag exact ce scrie producatorul! am vazut ca ati vrea sa incercati cel sintetic! a mai incercat careva pana acum?

Eu mai am de facut cate ceva pe la moto meu, acum am luat uleiul pentru furca si simeringurile, si bujiile , ar trebuii sa gasesc pe cineva sa curete si regleze carburatorul, tot incerc sa ma joc cu relantiul si nu reusesc sa il scad sub 1500 ture, cateodata nu merge asa rotund..mai da in nas...si as mai avea nevoie de cositorit rezervorul, a fost cositorit din cate am vazut dar nu a fost lucrare buna ...si mai curge benzinica pe acolo!

Daca ma poate ajuta cineva cumva as ramane recunoscator!

Salut... sa o stapanesti sanatos. Uleiuri nu am incercat decat maxim semisintetic de care recunosc ca nu sunt multumit.... Am citit p-aci un topic special despre uleiuri, si d-acolo mi-am facut eu o parere ca as putea incerca un full syntetic 10w 50. Pana la urma ce draq tot ulei e...ar trebuii sa-l suporte 1 luna 2 pana ma edific.

Sa inteleg; ai cumparat toate astea dar tu nu te pricepi deloc? La carburatoare m-as baga sa vin sa o dam draq de tot, sau pentru un ulei/bujie. Pentru restul in cel mai fericit caz iti pot recomanda pe altii mai priceputi. In ce zona esti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ralanti-ul care il recomanda producatorul e 1450 RPM, Cu uleiul sintetic dr-urile nu se impaca, il innegreste in 3-4 sute km dupa care il papa si la cald zuruie motorul de parca e o oala cu saibe si piulite.Uleiul mineral e cea mai buna solutie, nu cel facut din plastice si furtune fierte in suc propriu (sintetic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ralanti-ul care il recomanda producatorul e 1450 RPM, Cu uleiul sintetic dr-urile nu se impaca, il innegreste in 3-4 sute km dupa care il papa si la cald zuruie motorul de parca e o oala cu saibe si piulite.Uleiul mineral e cea mai buna solutie, nu cel facut din plastice si furtune fierte in suc propriu (sintetic)

Acum la draq ca si uleiul asta din ea are ~500 km. Pana la urma am grija sa-l scot frumos si daca e asa rau alaltu il var p-asta repede inapoi....pur si simplu ma mananca in poponeata sa incerc. "facut din plastice si furtune fierte in suc propriu" asta imi place:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.facebook.com/pages/Motogear/839810009374751?ref=hl

Cum spuneam , DR-urile sint specialitatea casei. Ceea ce voiam sa mai adug este un fenomen care putini il cunosc referitor la uleiul sintetic care este un amalgam de produse de sinteza (in laborator) si sint destinate exclusiv MOTOARELOR CU CUZINETI, astea lucrand pe film de ulei sub presiune intre arbore si biela nicidecum motoarelor cu rulmenti (DR) la arbore. Da, merge la un pegaso sau la un F650 si vitezane.Singurul avantaj la sintetice este transferul termic DE la piston la cilindru, pe cind un mineral asigura o lubrefiere mai buna dar o durata mai scurta de viata a uleiului din cauza arderii produsilor orgnici din el si lasarea de mazga in cartere dar asta se poate compensa prin schimbarea mai deasa a uleiului. Uleiul semisintetic e un mix intre avantajele si dezavantajele celor doua de care vorbeam. :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.facebook.com/pages/Motogear/839810009374751?ref=hl

Cum spuneam , DR-urile sint specialitatea casei. Ceea ce voiam sa mai adug este un fenomen care putini il cunosc referitor la uleiul sintetic care este un amalgam de produse de sinteza (in laborator) si sint destinate exclusiv MOTOARELOR CU CUZINETI, astea lucrand pe film de ulei sub presiune intre arbore si biela nicidecum motoarelor cu rulmenti (DR) la arbore. Da, merge la un pegaso sau la un F650 si vitezane.Singurul avantaj la sintetice este transferul termic DE la piston la cilindru, pe cind un mineral asigura o lubrefiere mai buna dar o durata mai scurta de viata a uleiului din cauza arderii produsilor orgnici din el si lasarea de mazga in cartere dar asta se poate compensa prin schimbarea mai deasa a uleiului. Uleiul semisintetic e un mix intre avantajele si dezavantajele celor doua de care vorbeam. :tempted:

Am priceput! acum intervine alta problema! uleiul mineral trebuie sa fie special pentru motocicleta sau merge si cel de masina...nu m-as zgarci pentru viata lui:)) dar de curios!

@chucki piesele care le-am luat o sa mi le puna in opera un prieten ...adik servisarea furcii,schimbul de ulei, bujii...dar reglarea carburatorului sau curatarea lui acum intelegand ca relantiul este ok!

Va multumesc pentru o primire calduroasa ...daca tot sunt la intrebari...e prima motoreta care nu porneste la buton ,si imi e destul de greu la pornirea la rece...la cald ma cam descurc...sa va zic cum procedez... dimineata prima data trag socul, tin decompresorul tras si dau cam 4-5 pedale, apoi il las pe pozitie , mai apas odata pedala pana jos, apoi cand se intareste la a 2-a apasare trag iar decompresorul...apas iar cam un sfert pana sare...pun contactul si apas tare...dar nu o ia din prima:))) sfaturi ceva? oricum eu iubesc motocicleta asta...:)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am priceput! acum intervine alta problema! uleiul mineral trebuie sa fie special pentru motocicleta sau merge si cel de masina...nu m-as zgarci pentru viata lui:)) dar de curios!

@chucki piesele care le-am luat o sa mi le puna in opera un prieten ...adik servisarea furcii,schimbul de ulei, bujii...dar reglarea carburatorului sau curatarea lui acum intelegand ca relantiul este ok!

Va multumesc pentru o primire calduroasa ...daca tot sunt la intrebari...e prima motoreta care nu porneste la buton ,si imi e destul de greu la pornirea la rece...la cald ma cam descurc...sa va zic cum procedez... dimineata prima data trag socul, tin decompresorul tras si dau cam 4-5 pedale, apoi il las pe pozitie , mai apas odata pedala pana jos, apoi cand se intareste la a 2-a apasare trag iar decompresorul...apas iar cam un sfert pana sare...pun contactul si apas tare...dar nu o ia din prima:))) sfaturi ceva? oricum eu iubesc motocicleta asta... :)))

 

Dupa reglarea carburatorului daca tot asa iti face figuri la pornire nu ai decat o singura sansa si anume reglarea deschiderii la 0.1 si a evacuarii la 0.20.

Acum vreo 8 ani cand mi-am cumparat-o pe a mea pornea foarte greu , ma durea buca de cate pedale ii dadeam....apoi la o luna am reglat deschiderile la supape si din a 3 a pedala pornea fara sa mai strambe din nas. In ceea ce priveste uleiul....eu voi incerca de la Elf mineral sporti. E de masina , e mineral, sa vedem cum se comporta. Foarte bun uleiul mineral Valvoline 10w 40 , dar nu il mai gasesc de cumparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Elf de auto am mai folosit si eu si este destul de ok.

gata am servisat furca , am schimbat cei doi rulmenti de la jug, am schimbat si uleiul , bujiile ,placutele de frana fata spate, cablul de la decompresor,noroc cu prietenul asta al meu ca are garaj si se si pricepe! acum am o alta problema:)) fara probleme nu ar avea farmec mobrele astea...:)) de ex...am 40 km/h si sunt nevoit sa franez brusc...pana la 0 km/h ...motorul se opreste..si daca sunt pe liber si daca sunt in viteza cu ambreiajul tras,,dar se opreste exact cu un moment pana sa nu se mai invarta roata...ce sa fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatorul/carburatia. Chiar daca e frig daca se incalzeste motorul nu mai are voie sa moara. Acum ca tot ai schimbat bujia scoate-o din nou si vezi ce culoare are. In functie de culoare vez ce tre sa faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...