Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Iar problema nu o sa dispara pana nu dai jos capacul de la sorb sa il cureti. E acelasi capac prins cu 3 suruburi de 6 sub motor unde golesti uleiul!!!

 

Ce e posibil sa gasesc acolo ? Am schimbat acum uleiul si nu am gasit decat putina pilitura pe magnetul surubului de golire ulei. Cu ce m-ar ajuta operatiunea asta? Crezi ca nu imi urca uleiul pana sus ?

 

Da jos capacul de la culbutori ca unul e scobit unde calca pe axa cu scame!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

 

Atasez o poza cu motorul meu cand l-am desfacut acum 4 ani poate ma poti ajuta unde anume sa ma uit....pe talpile alea din capac ?post-45143-0-69236400-1429449134_thumb.j

 

 

Atasez totusi un link catre pozele astea...sa se vada mai bine.

 

https://www.pro-bike.ro/forums/topic/79646-reconditionare-suzuki-dr-650-rs/

post-45143-0-69236400-1429449134_thumb.jpg

post-45143-0-80881900-1429449242_thumb.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sita sorbului e prea fina, aduna silicon de la lucrari ,span din functionarea motorului, praf din ambreiaj si patinele de distributie...etc.Poate nu ramane fara ungere deloc dar suficient sa nu ai presiune sus la ax iar atunci dr-urile incep sa pape culbutorii(poza a 2-a care ai atasat-o) Curata sorbul, schimba filtrul de ulei, pune culbutori ok si ai liniste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Edysson.

 

Saptamana asta cum prind vreme buna ma dau sa curat sorbul apoi sa desfac capacul de sus. Deobicei ca sa evit impingerea capacului o sa desfac suruburile de reglaj. Sunt chiar curios sa vad ce s-a intamplat pe acolo.

 

In trecut am avut probleme cu filetele de 6 la 4 suruburi, prin urmare am majorat si am facut filet de 8 ...apoi am facut prezon de 8 care intra in chiuloasa si de 6 care sa iasa prin capac sa il pot strange. Cu ocazia asta am sa verific si lantul de distributie , dc e intins de intinzator cum trebuie. (Lantul este ca nou, nu am nici 4000km cu el).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Edysson.

 

Saptamana asta cum prind vreme buna ma dau sa curat sorbul apoi sa desfac capacul de sus. Deobicei ca sa evit impingerea capacului o sa desfac suruburile de reglaj. Sunt chiar curios sa vad ce s-a intamplat pe acolo.

 

In trecut am avut probleme cu filetele de 6 la 4 suruburi, prin urmare am majorat si am facut filet de 8 ...apoi am facut prezon de 8 care intra in chiuloasa si de 6 care sa iasa prin capac sa il pot strange. Cu ocazia asta am sa verific si lantul de distributie , dc e intins de intinzator cum trebuie. (Lantul este ca nou, nu am nici 4000km cu el).

Nu e nevoie sa desfaci reglajele de la culbutori, daca motorul e la PMS si culbutorii largi, atunci nu impinge capacul intr-o parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Edysson, ai avut 100% dreptate.

 

Am profitat azi de vremea frumoasa si dupa servici am ramas sa desfac la sorb si capacul de la culbutori. Recunosc ca nu am desfacut niciodata acel capac de la sorb si recomand tuturor sa faca operatiunea asta chiar cand schimba uleiul. Pe viitor la fiecare schimb de ulei voi da jos si acel capac sa curat sita si chiar interiorul capacului. Sita era in proportie de 20% murdara cu resturi de silicon...si pilitura, iar in capac...vai de capul meu. Aveam o pelicola intarita de mizerie. Cu un spray de curatare am lustruit ambele piese de iti puteai face freza in ele. Cu ocazia asta am pus si un filtru nou de ulei si am montat totul la loc. Am dat si capacul de sus jos dupa ce m-am chinuit o gramada. prezoanele alea facute mi-au dat mari batai de cap...fiind oblicat sa le scot cu totul, altfel capacul nu imi iesea. Am inspectat furcile alea din capac si stupoare. Furca de pe evacuare este cea afectata, in special talpa furcii. A mancat din ala axul . Am inspectat axul si este ok..nu are nici o urma de uzura. Caz rezolvat pacietul e mort. Ma intreb daca exista vreo sansa sa apelez la vreun atelier specializat in asa ceva ,,,sa imi incarce acolo si apoi sa imi rectifice sau trebuie musai piesa noua ?

 

Ma dau la cautat, daca totusi exista cineva care ma poate ajuta cu o informatie cu piesa, contra cost, i-as fi recunoscator. Totusi maine ma duc la un meserias care rectifica arbori si toate celea, sa isi dea cu parerea . Va salut.

 

Atasez o poza..telefonul meu insa nu a focalizat chiar cum trebuie...insa se observa uzura de pe talpa de evacuare.


» Post actualizat in 27 Apr 2015 12:32

Azi am primit o vesta foarte buna.

 

M-am intalnit cu acest super meserias sambata si i-am aratat piesa. Dupa ce i-am descris cam pe unde e si cam ce face, imi zice ca trebuie o sudura mai speciala cu un material care e foarte rezistent la frecare. Mi-a zis ceva de un electrod, inox....naiba stie...oricum nu am fost foarte atent. Oriocum tot ceva cu care se repara planetarele....cert e ca sudura la suprafata este foarte rezistenta. S-a polizat foarte greu si in timp.

 

 

Sunt multumit de cum a iesit produsul final. A avut ceva de munca . Mi-a cerut 100 ron si am zis ca merita, tinand cont ca nu gasesc pe nicaieri furca asta.

 

Iata si produsul inainte si dupa :

 

 

post-45143-0-06436800-1429896922_thumb.jpg

post-45143-0-69236000-1430137396_thumb.jpg

post-45143-0-29718300-1430137408_thumb.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca ma faci curios si cand ajung la mobra (sau cand o aduc acasa) si ii fac schimbul de ulei ma uit si eu pe la sorbu ala....Am mai incercat odata sa-l curat dar dupa ce am dat capacul jos nu am reusit sa desfac cele 2 suruburi ce tin sorbul. Acum am sa ma chinui.

 

Era un mecanic care zicea ca sudura nu tine pe astfel de componente. Dar astia se mai si insala...Sper sa te tina sudura si sa faci multi km fara probleme....

 

Acu problema mea: Ma mananca in poponeata sa plec iar p-afara pe la inceputul lui iunie. Si ca sa nu fiu iar balalau ce considerati ca ar trebui sa mai iau la mine? pe langa:

 

Ceva piesulite/membrane carb, stator, cdi, scule, mini compresor, silicon, 0,5L ulei. O mai fi si altceva dar momentam le-am uitat. Tura ar trebui sa fie cam de 3000km (Croatia, Muntenegru, Albania si mai departe mai vad.....

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi intrebare i-am pus-o si eu...insa baiatul asta mi-a spus ca firma lui...una destul de mare in Botosani, are echipamente de ultima generatie in materie de sudura. Mi-a spus ca aceasta sudura nu se face cu aparatul de acasa pe trotuar in fata casei. Operatiunea a durat pt ca a fost nevoit sa tot raceasca piesa la fiecare punctare, pentru a nu o decalibra. Abia astept sa o montez pe motor sa vad cum se comporta. Testul suprem este cel al rezistentei in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Chucki, esti temerar ! fain :hug: Eu cred ca daca ti-ai schimbat de curind rulmenti, placute frina, cabluri ambreiaj si acc, iar lantul sa fie in parametri (min. 319,4), n-ai treaba. Mergi linistit :) Ahhh, vezi ca in trusa mai este un plastic mic, cu ce razi gheata de pe parbriz iarna si vara sa baga in bancomat si ies bani. Piesa poate fi importanta

BAFTA la drum. Asteptam poze.

 

Irinel, am vazut reconditionarea ta. Temerar ca Chucki :hug: E o incercare cu sanse de succes DAR trebuie sa fi constient ca daca piesa nu va tine, probabil se va rupe, cu efecte necunoscute. Eu te sfatuiesc sa cauti macar o alta furca. Oricum, iti recomand sa-ti pui un magnet (Neodim de ex) in motor ca sa-ti culeaga spanul care va iesi din combinatia axului cu came care nu mai are suprafata de contact cu rugozitatea corecta si talpa culbutorului reconditionat ne prelucrat d.p.d.v al paralelismului cu axele ! Poate gasesti in zona ta o firma care se ocupa de reconditionari axe cu came, macar sa-ti refaca suprafata. Masoara diametrul cel mai mare al camei admisie si evacuare ca sa vezi daca mai esti in limita de uzura.... (la DR750/800 e 35,79mm adm, si 35,68mm evacuare). Daca esti departe de limita, atunci nu mai are sens se te chinui si pune bani deoparte si pentru ax cu came . Sigur gasesti ceva variante uzate dar mai bune decit ce ai acum acolo.

 

Cu drag, Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culbutorul pe evacuare este celmai solicitat deoarece el este actionat de axul cu came cat timp in cilindru inca este presiune in urma arderii, de aceea a si fost proiectat mai lung ca cel de admisie(parghia si bratul fortei, niste rapoarte acolo...etc). La modelele mai vechi axa cu scame era prevazuta cu gauri de ungere in dreptul talpilor culbutorilor care calca pe ax, ce e drept nu le papau asa rapid. Eu practic acea metoda si pe cele de 650, revin maine cu poze daca nu uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.youtube.com/watch?v=y0VWWF8fx7A

 

Traieste...traieste....aseara cu mari eforturi am terminat-o.Dupa servici am ramas sa ma ocup de ea caci au anuntat astia vremea rea de azi. Sudorul mi-a spus ca sa nu streseze materialul cu sudura , la fiecare punct de sudura dat mi l-a racit, iar electrodul folosit este unul de rezistenta a sudurii la suprafata. Planeitatea a fost facuta , iar finisarea a fost facuta pe masa de sticla. Oricum in timp o sa se "aseze".

 

Motorasul imi suna iar bine. Am facut 0.1 pe admisie si 0.2 pe evacuare. Cel putin pe evacuare am incercat, pozitia fiind foarte grea. Am folosit lera. Uleiul nou, sita de sorb curatata, filtru nou ma gandesc ca circuitul uleiului a fost mult imbunatatit. Mici ajustari se vor mai face pe parcurs, insa per total sunt ...teribil de multumit.

 

Tot aseara am aflat ca dupa o iarna lunga frana de spate trebuia putin aerisita. Era ca si inexistenta. Am montat si windshield-ul home made facut. Asta iarna am prins o bucata de policarbonat de 4mm de la dedeman pe care am si cumparat-o.

 

Mai am de reconditionat hand-guardurile, sper saptamana asta sa finalizez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.youtube.com/watch?v=y0VWWF8fx7A

 

Traieste...traieste....aseara cu mari eforturi am terminat-o.Dupa servici am ramas sa ma ocup de ea caci au anuntat astia vremea rea de azi. Sudorul mi-a spus ca sa nu streseze materialul cu sudura , la fiecare punct de sudura dat mi l-a racit, iar electrodul folosit este unul de rezistenta a sudurii la suprafata. Planeitatea a fost facuta , iar finisarea a fost facuta pe masa de sticla. Oricum in timp o sa se "aseze".

 

Motorasul imi suna iar bine. Am facut 0.1 pe admisie si 0.2 pe evacuare. Cel putin pe evacuare am incercat, pozitia fiind foarte grea. Am folosit lera. Uleiul nou, sita de sorb curatata, filtru nou ma gandesc ca circuitul uleiului a fost mult imbunatatit. Mici ajustari se vor mai face pe parcurs, insa per total sunt ...teribil de multumit.

 

Tot aseara am aflat ca dupa o iarna lunga frana de spate trebuia putin aerisita. Era ca si inexistenta. Am montat si windshield-ul home made facut. Asta iarna am prins o bucata de policarbonat de 4mm de la dedeman pe care am si cumparat-o.

 

Mai am de reconditionat hand-guardurile, sper saptamana asta sa finalizez.

vezi sa nu ai ceva garnituri pe la etrier terminate si p-acolo sa scape... Vezi ca mai ieri vedeam ca e un utilizator p-aci (edyficus) care are ceva piese de dr 600 la preturi ok...poate n-ar strica sa-i faci o intrebare.

Salut

Chucki, esti temerar ! fain :hug: Eu cred ca daca ti-ai schimbat de curind rulmenti, placute frina, cabluri ambreiaj si acc, iar lantul sa fie in parametri (min. 319,4), n-ai treaba. Mergi linistit :) Ahhh, vezi ca in trusa mai este un plastic mic, cu ce razi gheata de pe parbriz iarna si vara sa baga in bancomat si ies bani. Piesa poate fi importanta

BAFTA la drum. Asteptam poze.

Ms de aprecieri, urari si recomandari. Inca nu stiu sigur cand si cum plec dar ma pregatesc. Rulmenti nu sunt schimbati...dar nu au joc sau zgomote ciudate. Poate ii iau la mine. Placute de frana schimbate, lantul in parametri. Cablurile nu le-am schimbat dar am dubluri si le iau la mine. Urmeaza cam in 2 saptamani (atat mai pedeapsa) sa schimb uleiul (minera 20w50), filtru si sa curat sorbu (ca tot e vedeta). Am sa gresez si rulmentii.

» Post actualizat in 28 Apr 2015 11:53

Ps: Irinel poti sa dai acces la filmulet (sa fie public), ca sa vada si ochiu meu.... Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum mere.... Felicitari.


» Post actualizat in 28 Apr 2015 12:14

Salut la toata lumea ..

 

Nu de mult am intrat in posesia unui dr 800 si deja am si ceva probleme ..

undeva la 3000-4000rpm are intreruperi, turata in gol si in sarcina, oare ce ar putea avea ? (sa fie cdi -ul )

 

multumesc.

Ajutati-l si pe omu asta ca eu iam facut deja capu calendar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu schimb garniturile, rectific pompa de ulei, si inca vre-o cateva secrete si merg toate super. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile sunt noi , dar am observat ca sunt negre bine dupa cateva porniri .. :eek:

Salut Rares. Bine ai venit in oala cu DRisti :tempted:

 

Zi-mi de unde esti ca n-ai scris in descriere ..

De unde ti-ai luat DRul ca poate stim de unde i se trage.

Ce model e? din ce an ? km ? Ce s-a mai reparat in el daca stii ?

Zi-mi daca ai cablu de soc ? Dimineata porneste usor/greu, cu sau fara soc ? Fum negru la rece , la cald?

Ultimul reglaj de supape cind? Fara filtru de aer se mai intrerupe ? Mersul este regulat la ralanti?

Incearca sa raspunzi la intrebari .

 

Cu drag

Radu

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara oameni buni . Pai sa o iau de la inceput ..Sunt din Beclean (Bistrita Nasaud) nou in oala dr-istilor .Motocicleta am cumparat-o de la cineva din Valea Ierii (jud.Cluj), Raducod , tu trebuie sa stii pe unde e :P. Am luat -o fara acte si la un pret bunicel , asta fiind parerea mea la momentul respectiv :)))... Dr 800 Big (sr 42 a ) .. nu stiu ce s-a mai schimbat in ea , da cu siguranta a fost desfacuta (se vad urme pe capurile suruburilor de la magnetou).Are cablu de soc , piulita de la cablu , care se infileteaza la carburator i-am facut-o la strung pentru ca aia originala avea o fisura si nu mai statea la locul ei . Dimineata porneste cam greu , dar dupa ce motorul e cald o ia la sfert'... undeva la 4000ture intrerupe , ca si cum i s-ar opri alimentarea turata in gol dar si in sarcina..

 

Sunt nou si in motoare de moto dar si pe motociclism.ro , asa ca astept parerile voastre si sa aveti multa rabdare cu mine :P

 

O seara faina !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha ... a ta e Sr42A nu B....interesant.

Acum: eu te-am mai tot batut la cap si sustin in continuare ca nu ai probleme mari la mobra ci doar trebuie reglata si para reglata. Adica trebe timp si rabdare sa o iei pe bucatele sa o aranjezi, reglezi ca la manual. Sa incepi cu carburile, supape, etc. Pe rand cu rabdare dupa manual.Cred ca si releul ala l-ai luat de pomana...... Ma gandeam deja la un buy back.

Aceeasi problema cu intreruptul (undeva la 3200-35000 am avut-o si eu la sfarsitul anului trecut la ultimul drum sre Rasnov (am mai fost cu cativa membri de pe forum care pot confirma). Si in special cand trageam tare de gaz in depasiri. La mine s-a dovedit a fi arcul ce impinge la loc membrana din carbul secundar. Nici pana acum nu stiu de ce sa faramat. Dar sa rezolvat.

Asteapta pareri si de la ceilalti membri (Radu, Edyson, Irinel, etc) si fa-ti o parere de unde sa incepi. Bafta.post-72436-0-27720800-1430246798_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam d-aici ar trebui sa incepi...cu a spus si Edy...amestec prea bogat...incepe cu carburatia si gasesti ceva explicatii cu cateva pagini in urma, ale lui si ale lui Radu extrem de explicite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...