cupi_34 Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 In sfarsit ! Eram curios cum s-a comportat . Urmaresc postarile si cochetez tot mai mult cu schimbarea gpz-ului cu un dr,musai big. Imi face cu ochiul cel al lui " hiena" ,dar nu dispun de cash. Asteptam continuarea ,pozele si impresiile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 mai pun si eu cateva poze cu capra care nu vrea sa ma paraseasca si care consma cat vrea ea si cand vrea ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cupi_34 Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 Ce inseamna " cat vrea ea si cand vrea ea" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 Fain! ...chiar asa, cit vrea ea si cind vrea ea ??!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 Adica uneori mergi cu ea fara sa consume nimic ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 uneori consuma 5 uneori consuma 8 dumnezeu cu mila... asta in conditii de mers normal ca am fost cu ea si pe forestier si mi-a luat 9 da am inteles ca am mers doar 1-a si a 2-a + noroaie + bagaj + urcat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laurentiu832004 Postat Iunie 23, 2015 Share Postat Iunie 23, 2015 Sal. Mă poate ajuta cineva cu o oglinda dreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 23, 2015 Share Postat Iunie 23, 2015 (editat) Deci; Dupa experienta de anul trecut cand am esuat vrand sa fac concediul la plimbare prin Bulgaria Grecia, Albania, Muntenegru cu intoarcere prin Serbia m_am hotarat prin iarna, dupa lungi cugetari, ca un astfel de traseu nu pot sa-l faci cu o mobra de 25 ani, cu 80 si ceva de mii de km la bord, decat daca ai piese de rezerva. In asa fel incat daca te lasa sa poti remedia problema. In ideea asta, am strans si am cumparat o mobra (aproape identica) pentru donatoare. Asta mi-a dat curajul sa ma gandesc ca se poate. De data asta nu am mai facut planuri prea mari….pur si simplu am zis ca daca o fi sa fie voi incerca acelasi traseu dar incepand cu sfarsitul, ca macar daca esuez din nou sa-l pot face din 2 incercari. Dupa ce am fost evoit sa particip la nunta (asta si pentru ca era a mea), cu 10 ore inainte de plecare ( din care 8 le-am dormit) m-am apucat frenetic de facut bagaje. Revizia la mobra era facuta (ulei, filtru schimbat, cauciucurile ar trebui sa mai tina 4000 km, placute fata schimbate in primavera, cele spate anul trecut, baterie noua doar un rontait in zona statorului ma cam speria dar facusem mai mult de 1000km si nu se modificase nimic) asa ca am stabilit regula: cutia din dreapta a mea, cutia din stanga a doamnei, iar cutia de sus a mobrei. Primul bagaj facut a fost al ei (mobrei). In cutia de sus au incaput: trusa de scula optimizata cu de toate, camera fata, camera spate, minicompresor, leviere, stator, ambreiajul complet (pentru ca ma speriat cineva p-aci intrebandu-ma daca l-am inspectat si simtindu-ma cu musca pe caciula l-am luat) cdi, electromotor, cam toate piesele continute de carburetor, silicon si nu stiu ce mai era p-acolo dar cred ca aveau 50 kg. Apoi pentru noi: ceva conserve, diferite electronice mici, toale….pantalonii moto impermeabili nu au incaput….la draq nu ne prinde tocmai pe noi ploaia si chiar daca ne prinde o ploie de vara se termina repede si la soare te usuci la fel de repede. Plecare Bucuresti pana in Zarnesti cu intoarcere in Bucuresti (poveste lunga si proasta) si apoi spre Craiova, Portile de fier cu speranta de a ajunge undeva in Cheile Nerei pentru campare.Spre seara treceam prin dreptul Bailor Herculane unde cineva din spate ma pisa ca e musai sa vizitam. Nimic de vazut. Totul parasit, o gramada de terase de unde urlau tot felu de cantareti. Ne oprim si noi sa mancam. Si bineinteles ca incepe ploia…. Cum echipament de ploie nu-i, hotarasc se inoptam chiar la un camping de acolo. Scump si prost. 70 ron o camera de 2 m2 intr-o casuta cu pereti de carton cu wc comun cu alte 5 camere. Wifi e deja un tel de neatins pentru cei de acolo. Ne mai invartim, mai pozam si dormim. Dimineata plecam devreme pentru ca voiam neaparat sa vad cascada Bigar (video aici: ). Sincer nu sunt impresionat probabil si din cauza multor poze existente pe net in marea lor majoritate retusate. Asa ca o tinem tare spre Serbia. Chiar in Oravita inainte de a trece granite raman in pana prostului la 200 de m de benzinarie….dar nu de orice benzinarie….cea mai scumpa. Undeva in oras benzina de 95 pe care am fost nevoit sa o bag de 6,34 ron. Cei de acolo pot sa confirme. Si nici nu se poate plati cu card iar eu mai aveam la mine 100 ron. Deci bag de samanta si pe urma gasesc un lukoil cu preturi normale la iesirea din oras spre sarbi de unde fac plinul platind cu cardul in ideea de a nu mai baga benzina si la sarbi sa trebuiasca sa mai schimb si pe acolo bani. Trec granita. Peisajul anost. Gps-ul imi spune la stanga. Asa fac. Ce misto pare ca e autostrada…ajung mai repede…..ups aparate de taxat, de unde iau un tichet….si imi face un nene semn ca am sa platesc cand am sa ies. Il intreb daca pot cu euro si surpriza: NU. Deci tre sa schimb bani. Gasesc un restaurant ce avea si casa de schimb. Trag pe dreapta schimb 50 euro in ideea ca mancam ceva, platesc autostrada iar de ce ramane bag benzina inainte sa intru in Muntenegru ca pare ieftina. Dai inainte. Peisajul anost. Mai o cruce mare, mai o masinuta comunista modificata. Incepe ceva munte. Misto…curbe si iar curbe, peisaje si ups….granita cu Muntenegru. Misto…mai am maxim 5 l de benzina, 3000 de dinari sarbesti (~25 euro) in buzunar iar eu treceam granita ca sa cumpar benzina mai scum si cu euro. Asta e… Drumul superb. Imi dau seama ca relieful nu imi permite o viteza prea mare si ca Budva e inca departe si desi trebuia sa o iau intr-o parte o iau cealalta unde GPS-ul gasise cel mai apropiat hotel la vre-o 100 km. Nu-I bai ca de acolo vad un alt drum ce parea o scurtatura care ma facea sa revin la traseul meu destul de repede. Am ajun la hotel (scump.50 euro +30 masa) cu patentul dupa vre-o 700 km si dorm. Ma trezesc dimineata, verific uleiul, ma pregatesc de plecare si pornesc mobra pentru o diagnosticare aunui eventual defect/zgomot. Totul perfect…acelasi soarece neobosit ce isi facea de cap pe la stator. Plecam. Gasesc si scurtatura. Scurtatura care este un drum national, lat de cam de un camion si inca putin, cu asphalt bun si sens unic printer munti. Si iar curba, curba, curba curba si in curba, CAMIONUL de lemne… si e din contrasens (vezi video aici, min 1.24: ) nici nu stiu cum am reusit sa trec fara sa ating macar cutiile. Stiu ca dupa aia pampersul e plin. Trecem peste asta. La al doi-lea dcamion deja eram experimentat. Ajungem si la drumul nostrum cu peisaje de vis. Mai ca nu imi dadeam seama cand treceau km (vezi video aici: ). Frumos. Superb. Imi atrage atentia ceva colorat pe dreapta, ceva cunoscut… e steagul Romaniei. E locul unde acum 1-2 ani s-a intamplat nenorocirea. Ne oprim pentru poze. » Post actualizat in 23 Jun 2015 17:42 Incarcand sa parchez cat mai aproape de margine dar fara sa cad in rapa un scartait separator vine din spate…..s-au terminat placutele. P-asta n-am prevazut-o. Dar cum draq s-au terminat asa repede? Ma rog…plecam mai departe mai mult cu frana e motor si frana fata ( video aici: ).Ajungem si la Budva. La fel de frumos. Vizitam vechiul oras, stam la plaja, mancam giros. Preturile de bun simt. Cam ca la noi. » Post actualizat in 23 Jun 2015 18:33Dupa doua zile nu mai aveam stare.Albania dragostea mea ma chema. Mai ales ca nu apucasem sa o vad pe toata iar atat cat am vazut am vazut mai mult din microbuze dup ace sa stricat mobra anul trecut. Asa ca dimineata verific uleiul, pornesc motorul (soarecele isi vede in continuare de treaba) incalecam si plecam. A mai aprut o bucatica de autostrada….ma da lucreaza uratii astia untr-un ritm de o san e bata la poponeata in 10 ani. Intram in Tirana. HAOS (vezi video aici: )si asta desi eram la o ora in care Tirana chiar e libera (10-11 dimineata). Iesim si ne indreptam spre prietenul Salaku la 20 km de Tirana, cel care ne-a gazduit anul trecut si m-a ajutat in toate. Ne intalnim, stam la povesti, ne face ceva de mancare sin e invita la o nunta de albaneji ce avea loc la etajul cladiri. Mai cascam ochii si adormim in zgomotele toacelor tocite de femei in dans….important de spus ca si la ei se baga Pinguinu la nunta. De acolo plecam dimineata in liniste ca san u-l trezim pe prietenul Salaku care adormise pe la 5 si ne indreptam spre Sarande. Trecem de Vlore si trecem muntii in tr-un peisaj fantastic. Coboram spre mare (vezi filmulet aici: ) si ne oprim in camping Kranea in Livadh . Campingul micut dar cochet, umbrit bine de maslini, curat, plin de nemti si cu un administrator foarte de treaba. Chiar pe malul marii cu o plaja numai a noastra. Apa limpede (vezi video aici: ). Preturi nu mai zic: un pachet de tigari 1,5 euro, o bere 1 euro, o masa nu depasea 20 euro si intotdeauna continea scoici, salate, peste, bautura, desert. Un vis. Nici nu-mi dau seama cand au trecut alte 4-5 zile. » Post actualizat in 23 Jun 2015 18:49Ne pregatim deja de intoarcerea acasa prin Grecia unde trebuia sa facem escala la Kavala si apoi Bulgaria prin Ruse- Bucuresti. Inspectez din nou motoreta. Placute spate ioc, placute fata tocite inegal (una aproape blana alta aproape noua) las ca mere, cauciuc spate ok, cauciuc fata blana. Tocit ca draq. Necesita schimbare. Ulei ok. Pornesc motorul. In afara de soarecele nemuritor nimic nou. Ma gandesc ca poate gasesc cauciuc si placute in Grecia. Chiar de ar fi sa stau mai mult cu o zi ca oricum sunt mai ieftine decat in Romania. Asa ca la drum. La vre-o 100 km de granta ne prinde o ploaie torentiala de vara. Ne face fleasca dar in alti 10 km eram deja uscati. Asa ca nu mai bagam de seama cand ajungem pe autostrada in zona tunelurilor. Foarte frumos si aici. Soarele batea dar nu puternic. Urmeaza un tunnel de 6 km si ceva. Cand iesim ploua torrential. Si frig al draq.Am facut ceva km asa pana la o statie de taxare unde ma si intersectez cu un coleg roman plouat pe un VSTROM. Ne salutam dar vremea nu ne prmite sa stam la povesti. Ajung la Salonik pe aceeasi ploaie torentiala, mai fac inca vre-o 40 de km cand chiar inainte de inca o statie de taxare vad o parcare cu ceva foisoare mari. Trag in parcare cu mobra direct sub foisor sa analizam situatia. Eu ud fleasca, in prag de hipotermie. Doamna uda fleasca. Tremur de 30 min fara sa reusesc sa ma opresc. Atunci decid sa ne schimbam in ce mai avem uscat ( o pereche de blugi, tricouri, un polar cate 2 perechi de sosete si papuci de plaja) sa incerc sa usuc baschetii (video aici: ) si ai mei si ai ei precum si manusile si gecile la mobra si sa asteptam sa se opreasca ploaia si sa se insenineze. Nu sa intamplat pana sera tarziu…asa ca am motait cu randul pe banchtele de lemn in pauzele de liniste oferite de tiristi. Mai vorbesc cu un melc, mai cu o broasca doar sa treaca noaptea. La 4 dimineata o luam din loc, fara chef de a ma mai opri la Kavala , direct prin Bulgaria la Ruse. Trecem cu greu granite (atentie se lucreaza la pod si sunt niste cozi interminabile, si chiar daca nu stai la coada oricum pe pod se circula pe o singura banda), dau de drumurile proaste din Romania, de soferii batrani care incercand sa mai fereasca cate o goapa, dau sa se urce pe mine, de Bucurestiul meu drag, aglomerat ca draq, de patul meu moale. Urmeaza sa fac si poze la starea actuala a cauciucului. SFARSIT. Jurnal semitehnic: Avarii :NU. Motorul dupa aproximativ 3500 km ( am plecat in jur la 84.240 si am ajuns 87.760) se aude la fel. Ulei a disparut in jur de 200 grame si la cam inegrit (probabil am sa-l schimb curand cand am sa incerc un full sintetic). Placute frana fata/ spate terminate si din neglijenta mea dar parka s-au tocit si cam repede. Cauciucul caro spate in stare inca buna, cel de pe fata terminat…. Terbuie si asta schimbat ca in august este ITP. In rest Motoreta merge foarte bine si nu am/avut alte probleme decat un mici patinari ale ambreiajului in rampe…dar la cata greutate avea…. Viteze la dus (pentru ca aveam rabdare si nu voiam sa ratez ceva) 90-100km sau in cum a permis drumul, la intors 100-120. Consum la dus 5% la intors 5,5%. Ar fi totusi ceva semnificativ; a avut ceva scarbe pe ea la benzina bagata din Grecia care culmea e si cea mai scumpa (1,6-1,7 euro). Buget total ~700 euro. M-am mai intors cu ceva euro, ceva Leke, ceva dinari plus ceva borcane masline si suvenirurile traditionale constand in magneti de frigider. Am mancat si de la conserva dar de obicei de la taverne. Deci se poate. De ce am spus eroina: Motocicleta nu beneficiat de vre-un tratament preferential sau un control ianainte (gen supape, compresie & stuff, mai mult din cauza lipsei de timp). Nu cred ca a fost motot\rul desfacut. Ne-a suportat asa cum suntem in Albanina fiind drumul (pante, rampe) foarte abrupt fara sa caraie. Eu ~110 kg, doamna 60-70kg, cutia spate ~50 kg, cutiile laterale pline ochi de aproximativ 35L bucata, peste cort, saltea, sac dormit. Are 25 ani. Are aproape 88.000 km. Nu a beneficiat de cea mai buna ingrijire, cel putin nu de propietarii anteriori. Deci se poate. Am sa incerc sa incarc mai multe filmulete pe youtube zilele ce urmeaza. https://www.youtube.com/channel/UCVUEnImehzQBalRHSPijVKw Drumuri bune si frumoase va doresc. Editat Iunie 23, 2015 de chucki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Iunie 23, 2015 Share Postat Iunie 23, 2015 nice.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cupi_34 Postat Iunie 24, 2015 Share Postat Iunie 24, 2015 Frumos! Esti un curajos ! Nu vechimea motoarelor este o problema pe la noi,ci seriozitatea unor vanzatori ,care "aranjaza" kilometrajul astfel incat sa ia ochii unui viitor client. Pe piata noastra toate mobrele au pana in 50k km,indiferent de varsta. Mai rar cate una cu 70-80k. » Post actualizat in 24 Jun 2015 22:39 Si inca ceva... frumos se aude motorul duf...duf...duf ,doar este Big ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 25, 2015 Share Postat Iunie 25, 2015 nice.... Foarte nice . Ma baga gandu' si la anu sa mai bag una, desi este unpic cam obositor pentru un concediu. Frumos! Esti un curajos ! Nu vechimea motoarelor este o problema pe la noi,ci seriozitatea unor vanzatori ,care "aranjaza" kilometrajul astfel incat sa ia ochii unui viitor client. Pe piata noastra toate mobrele au pana in 50k km,indiferent de varsta. Mai rar cate una cu 70-80k. » Post actualizat in 24 Jun 2015 22:39 Si inca ceva... frumos se aude motorul duf...duf...duf ,doar este Big ! DA dufa, duf. Curajos sau inconstient? trebuie spus ca totusi nu e cea mai buna mobra pentru touring.... e cea mai buna (in opinia mea) care sa stie foarte bine off dar si ceva touring. Recunosc ca dupa 700 km, in Muntenegru ma cam obosise si am reusit performanta de a ajunge pe contrasens. Atunci eram vedeta...la stirile de la 5. Cam asa arata cauciucul fata dupa aproximativ 10-12.000 km. A fost pus in primavara anului trecut deci dot 2014. In alta ordine de idei, deja am dat comanda la placute fata/spate, ulei si filtru. La ulei (pentru ca merita) va primi un motul 300v 15w60. https://www.motul.com/ca/en-US/products/oils-lubricants/300v-factory-line-off-road-15w60 Pe principiul ca ori suntem golani ori nu mai suntem. Iar pentru cauciucuri (desi am fost foarte incantat de astea de acum) ma gandeam la: http://www.motoretail.ro/cumpara/sava-mc-24-invader-90-90-21-54s-2436 Ce ziceti? Cam asta e siproportia pe care o bag si eu 30%off restul sosea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Iunie 25, 2015 Share Postat Iunie 25, 2015 fain... si repet, TEMERAR ! Guma arata bine dupa km + asfalt ! Legat cu poponetu' tau, nici nu ma mira ca te-a vibrat bine ) mai ales cu profilul asta. Eu am acum pe Moto : reta guma veerubber vrm 163. Am doua bucati de la un motocilcist care le-a dat aici pe forum... habar n-am de unde le are ca nu le-am gasit pe la noi sau n-am cautat eu destul... DAR rezultatul e ca sunt impresionat de toate calitatile ei . Sta pe orice, asfalt, noroi, piatra uscat sau ud . DEOSEBITA !!! Daca gasiti pe undeva guma asta merita s-o incercati. Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 25, 2015 Share Postat Iunie 25, 2015 pai d-aia ziceam mc24 ca poate sunt un pic mai rotunde si mai reduc din vibratii. Dupa 700 km simteam ca mi se taseaza coloana. Anul asta ai scapat de telefoane , mai ales ca nici nu mi-am platit inca datoria. Tot sper sa gasesc un drum pe la Cluj.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cupi_34 Postat Iunie 25, 2015 Share Postat Iunie 25, 2015 Nu inconstient , doar curajos. La cate piese de rezerva ai avut la drum ,era imposibil sa ratezi concediul. Eu dupa 300 km pe gpz ma simt de parca as sta pe o scandura. Curios modul de uzura al anvelopelor, probabil se simte ca si cum ai merge permanent pe piatra cubica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mezutu Postat Iunie 26, 2015 Share Postat Iunie 26, 2015 fain... si repet, TEMERAR ! Guma arata bine dupa km + asfalt ! Legat cu poponetu' tau, nici nu ma mira ca te-a vibrat bine ) mai ales cu profilul asta. Eu am acum pe Moto : reta guma veerubber vrm 163. Am doua bucati de la un motocilcist care le-a dat aici pe forum... habar n-am de unde le are ca nu le-am gasit pe la noi sau n-am cautat eu destul... DAR rezultatul e ca sunt impresionat de toate calitatile ei . Sta pe orice, asfalt, noroi, piatra uscat sau ud . DEOSEBITA !!! Daca gasiti pe undeva guma asta merita s-o incercati. Radu Mai demult(anul trecut ) era pe anvelopemoto.eu. Pe off mi se par cam naspa,se incarca foarte repede din cauza crampoanelor dese. Daca e iarba uda si un pic de panta abia o mai ia din loc. Sau poate m-am obisnuit eu prea tare cu Mitas C02 de pe dr. Oricum e sub haidenau si nici nu se compara cu tkc80 sau karoo t. Un atuu era pretul,era cu 150 ron mai ieftin decat restul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Ieri am stat mai tot timpul pe langa motoreta uitandu-ma putin pe partea de ungere a culbutorilor. Inca nu sunt foarte lamurit. Poate e cineva care sa ma lamureasca. Am observat langa axa cu came un orificiu care comunica cu furtunul care duce in radiatorul de ulei. Ala nu e infundat. Am scos furtunul din motor si am suflat prin el, gandindu-ma ca poate e opturat pe undeva. Aerul suflat de mine se auzea in baia de ulei, semn ca circuitul este ok , nu e opturat. Cu capacul dat jos la culbutori si cu o bujie scoasa am inceput sa dau la pedala. Am observat ca totusi pe langa axul cu came sapureaza un pic de ulei, in schimb pe acea gaura care comunica cu radiatorul nimic. Am zis ca poate imi ridica pompa uleiul, doar cu motorul in miscare. Pe partea cu lantul de distributie totul e ok. Acolo am observat ca uleiul este adus de lant din baie. Mai exista vreun orificiu pe care nu l-am vazut eu ? Furca cu culbutorii de admisie are 2 mici orificii , care banuiesc la oscilatie creaza jeturi mici de ulei indreptate catre talpile de contact cu axa cu came. Aceste orificii lipsesc la furca culbutorilor de evacuare. Dupa montarea capacului de la culbutori si reglarea lor, am lasat fara capace si am pornit motorul ca sa vad daca arunca ceva ulei. Am pornit motorul si dupa 5-6 secunde, pe palma au inceput sa apara primele picaturi de ulei, semn totusi ca ajunge ulei sus. Intrebarea e , Oare uleiul trebuie sa urce prin radiator sus la culbutori sau pe acolo e circuitul de retur ? Nu am facut operatiunea de scoatere a furtunului si de a vedea cu motorul pornit daca ala urca sau nu pe acolo. Motivul e ca am gasit pe o laterata a talpii unei furci putin albastru, semne de infierbantare.. Este piesa reconditionata. Acum am dus-o pe aia inapoi si am pus un material mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Uite ca la asta nu m-am gandit (pe unde vine si pe unde pleaca uleiul). Dar ceva logica ar avea sa vina din radiator. Adica sa treaca prin radiator, il raceste si il intoarce inapoi in baie. Apropo de piesa facuta: Am vazut ca exista destul de multe dr------uri 600-650 la dezmembrat..... nu crezi ca ar putea fi mai sigur si poate mai ieftin sa cumperi o furca din dezmembrari? Mai ieftin ca probabil te costa sa o rectifici, si daca deja ai rectificat-o de 2 ori.... » Post actualizat in 28 Jun 2015 07:29M-am uitat acum si asa pare: uleiul trece prin radiator in tra in partea de sus in dreptul axei cu came printr-o teava ce are 2 orificii prin care sare uleiul pe axa cu scame si coboara (cred) pe distributie in baie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Uleiul urca la axa cu scame prin radiator dupa ce este racit in prealabil de radiator.Din carcasa filtrului de ulei are o ramificatie care trimite uleiul spre radiator, dar daca dai la automat dureaza pana se umple iarasi radiatorul din cauza ca se goleste singur fiind mai sus decat motorul.Nu lantul de distributie aduce uleiul din carter, are o stropitoare montata in carterul din dreapta care lubrefiaza lantul in timpul functionarii. La modelul de 600. adica cel cu 2 iesiri de evacuare din chiulasa ungerea axului cu came se face prin orificiul dintre prezonul din dreapta spate de langa intinzatorul de la distributie, radiatorul fiind montat in derivatie de la filtrul de ulei .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Uleiul urca la axa cu scame prin radiator dupa ce este racit in prealabil de radiator.Din carcasa filtrului de ulei are o ramificatie care trimite uleiul spre radiator, dar daca dai la automat dureaza pana se umple iarasi radiatorul din cauza ca se goleste singur fiind mai sus decat motorul.Nu lantul de distributie aduce uleiul din carter, are o stropitoare montata in carterul din dreapta care lubrefiaza lantul in timpul functionarii. La modelul de 600. adica cel cu 2 iesiri de evacuare din chiulasa ungerea axului cu came se face prin orificiul dintre prezonul din dreapta spate de langa intinzatorul de la distributie, radiatorul fiind montat in derivatie de la filtrul de ulei .... Intrebare: Nu ar trebui sa aiva ceva supapa de retur....adica uleiul sa nu se scurga din radiator in momentul nefunctionarii motorului in asa fel incat uzura de la pornire sa fie cat mai mica? Mi se pare ca uzura este foarte mare daca motorul 9axa cu came, culbutori) functioneaza fara ulei cat timp se umple radiatorul, conducte.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 (editat) Multumesc Edysson, Chucki, mi-am facut o ideie. Probabil cea mai buna varianta de verificare e sa scot acel furtun si sa il pun in sticla, sa pornesc motorul si sa vad ce debit are. Chucki o data cu venirea fetitei mele pe lume priorietatile mele in viata s-au schimbat drastic. Motorul a cazut undeva printre ultimele locuri, cu toate ca pasiunea pentru motoare a devenit si mai puternica. Microbul il am de 14 ani si nu poate fi tratat, insa cu toate astea stiu sa imi stabiliesc priorietatile in viata. Stiu ca o piesa noua ar rezolva problema insa trebuie sa recunosc ca e si pretul care influenteaza decizia. M-am orientat spre dezmembrari, nu am stat cu mainile in san, insa din pacate aceste sunt piesele care se dau prima data. Pana si anuntul de mai sus cu cineva care dezmembreaza un suzuki dr 650 rs nu m-au ajutat. Am luat legatura cu omul, stabilit sa il sun a doua zi si dupa aia nu am mai dat de el, imi intra mereu casuta vocala. Unde mai pui ca rasfoind netul in cautarea acestei piese, se pare ca si modelul de mai sus scos la vanzare a avut probleme cu culbutorii de evacuare. Cu alte cuvinte sunt slabe sanse. Sunt multe cadavre dar din pacate nici unul cu o "inima". Acum sunt la a doua rectificare, prima data s-a incercat cu un electrod cu inox nu a rezistat, acum am incercat cu un electrod mai rezistent , il folosea la planetare. Sa vedem cum va rezista piesa de acum. Are suprafata mai dura, mai resistenta. Cu slaiful a mers greu pana s-a polizat. Recunosc acum dupa ce am reglat-o e mai silentioasa decat prima data, insa vreau sa imi verific putin partea cu ungerea, ca degeaba pun si piesa noua , daca acolo nu are balta de ulei care sa raceasca frecarea. Va tin la curent. Ultima interventie a tinut cam 300km...sa vedem de maine cat tine minunea asta. Cred totusi ca ungerea pana se amorseaza radiatorul e asigurata de tavita de sub axul cu came. Camele trec prin acea tavita, se creaza pelicola apoi ajunge si asta din radiator acolo. Va salut ! . Editat Iunie 28, 2015 de irinel2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Hehe.... felicitari....sa-ti traiasca si sa te bucuri de fata!!!....atunci mai poate astepta si mobra. Cate evenimente anu asta!!! Mai am un prieten care dupa ce a facut cunostinta cu primul lui copil (tot o fetita) a uitat ca il asteapta africana in garaj. Dar nu-i bai ca asteapta fara sa se supere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Intrebare: Nu ar trebui sa aiva ceva supapa de retur....adica uleiul sa nu se scurga din radiator in momentul nefunctionarii motorului in asa fel incat uzura de la pornire sa fie cat mai mica? Mi se pare ca uzura este foarte mare daca motorul 9axa cu came, culbutori) functioneaza fara ulei cat timp se umple radiatorul, conducte.... Nu are nici o supapa, singura este in filtrul de ulei, supapa de siguranta pt suprapresiune. Nu dureaza mai mult de o secunda pana umple radiatorul dupa ce a pornit motorul. » Post actualizat in 28 Jun 2015 19:29 Multumesc Edysson, Chucki, mi-am facut o ideie. Probabil cea mai buna varianta de verificare e sa scot acel furtun si sa il pun in sticla, sa pornesc motorul si sa vad ce debit are. Chucki o data cu venirea fetitei mele pe lume priorietatile mele in viata s-au schimbat drastic. Motorul a cazut undeva printre ultimele locuri, cu toate ca pasiunea pentru motoare a devenit si mai puternica. Microbul il am de 14 ani si nu poate fi tratat, insa cu toate astea stiu sa imi stabiliesc priorietatile in viata. Stiu ca o piesa noua ar rezolva problema insa trebuie sa recunosc ca e si pretul care influenteaza decizia. M-am orientat spre dezmembrari, nu am stat cu mainile in san, insa din pacate aceste sunt piesele care se dau prima data. Pana si anuntul de mai sus cu cineva care dezmembreaza un suzuki dr 650 rs nu m-au ajutat. Am luat legatura cu omul, stabilit sa il sun a doua zi si dupa aia nu am mai dat de el, imi intra mereu casuta vocala. Unde mai pui ca rasfoind netul in cautarea acestei piese, se pare ca si modelul de mai sus scos la vanzare a avut probleme cu culbutorii de evacuare. Cu alte cuvinte sunt slabe sanse. Sunt multe cadavre dar din pacate nici unul cu o "inima". Acum sunt la a doua rectificare, prima data s-a incercat cu un electrod cu inox nu a rezistat, acum am incercat cu un electrod mai rezistent , il folosea la planetare. Sa vedem cum va rezista piesa de acum. Are suprafata mai dura, mai resistenta. Cu slaiful a mers greu pana s-a polizat. Recunosc acum dupa ce am reglat-o e mai silentioasa decat prima data, insa vreau sa imi verific putin partea cu ungerea, ca degeaba pun si piesa noua , daca acolo nu are balta de ulei care sa raceasca frecarea. Va tin la curent. Ultima interventie a tinut cam 300km...sa vedem de maine cat tine minunea asta. Cred totusi ca ungerea pana se amorseaza radiatorul e asigurata de tavita de sub axul cu came. Camele trec prin acea tavita, se creaza pelicola apoi ajunge si asta din radiator acolo. Va salut ! . Din proprie experienta , poti incarca culbutorul cu orice material, cand s-a dus stratul cementat POTI UITA DE EL. Mai mult de 4-5 sute km nu tine. Singura varianta sa sudezi de pe un culbutor de masina talpa care calca pe ax, dar grija la sudura ca se pot rupe in timpul functionarii. Recomand culbutor nou, 410 ron. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Iunie 28, 2015 Share Postat Iunie 28, 2015 Nu are nici o supapa, singura este in filtrul de ulei, supapa de siguranta pt suprapresiune. Nu dureaza mai mult de o secunda pana umple radiatorul dupa ce a pornit motorul. Aham. Merci de info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Iunie 29, 2015 Share Postat Iunie 29, 2015 Azi dimineata am venit cu motorul la serviciu, cum fac de altfel in fiecare zi. Macar stiu ca o problema e rezolvata. Imi ajunge ulei sus la culbutori dovada ca azi cand am parcat-o am observat un izvor de toata frumusetea pornind de sus si preligandu-se asa de frumos pe motor pana jos. Am bagat eu capul sa vad sursa , insa eram si in intarziere si nici pozitie de vizualizare nu aveam. Urmeaza sa dau jos rezervorul sa inspectez suruburile si furtunul ala . Edysson, sa stii ca ii mai dau o sansa piesei asteia sa vad cum se comporta , daca se manifesta la fel, nu vad alta solutie decat sa incep de pe acum sa pun bani la FSN sa mi-o cumpar de noua.Si varianta cu talpa sudata nu e rea. Nu stiu acum cat de tare poate fi materialul la interior, caci s-ar putea face de ambele parti gaura cu filet (pe interiorul piesei) apoi unite printr-un ax filetat, ca mai apoi sudat roata imprejur. E destul de urata treaba, norocul meu e ca piesa nu era foarte afectata. SIngura problema era tacaneala aia, in rest motorul functiona bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Iunie 29, 2015 Share Postat Iunie 29, 2015 Piesa e fff tare si in interior, eu am mai sudat, unele tin, altele se rup din sudura.Daca ai convertizor de sudura iese ok, cu electricul... nu prea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.