Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Rectifici la cota urmatoare sau e cota 0 ca nu imi dau seama? E piston pentru Dr800 ? Trebuia sa ii scrii mosului sa iti caute unul tip sport cu fustele mai scurte. Cred ca mai castigai cativa cai.

 

Va scriu si totodata cer si o parere. Dupa cum stiti anul trecut am desfacut motorul de la A la Z si l-am facut la loc , inlocuind toti cei 10 rulmenti, ambielaj, garnitura de chiuluasa, etc. Motocicleta o am de 11 ani, iar in toti acesti ani, am schimbat la ea tot ceea ce era uzat sau stricat, iar acum motorul merge mai bine ca niciodata.

Am fost de-a dreptul maniac cand era vorba de ea, de multe ori nu imi cumparam de mancare doar ca sa am bani de piese.

 

Am acum ocazia de a primi un alt tip de motor 2v Transalp de 650 care ar avea vreo 52cai din fabrica an 2000. A mea e modelul din 90 cu 46cai, insa am piston sport pe ea si e foarte nervoasa fata de un dr 650 obisnuit.

 

Are rostul de a face trecerea asta, desi sincer sa va spun, imi place la aspect mai mult Dr decat cealalta?

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag eu primu. Nu as face schimbul in locul tau. Pentru off transalpul e depasit. Il darami pe jos ai ceva de reparat la plastice. Doar daca faci mai mult turing merita dar nu cred ca este cazul. Mecanica e un pic mai dubioasa.... Pana scoti carburatoarele iti plangi de mila. Si la cati bani si nervi ai bagat in motorul ala....

Orice ai alege sa te bucuri mult si sanatos de ea.

Sry pt greseli....carnati grosi in loc de dejte si telefon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rectifici la cota urmatoare sau e cota 0 ca nu imi dau seama? E piston pentru Dr800 ? Trebuia sa ii scrii mosului sa iti caute unul tip sport cu fustele mai scurte. Cred ca mai castigai cativa cai.

 

Va scriu si totodata cer si o parere. Dupa cum stiti anul trecut am desfacut motorul de la A la Z si l-am facut la loc , inlocuind toti cei 10 rulmenti, ambielaj, garnitura de chiuluasa, etc. Motocicleta o am de 11 ani, iar in toti acesti ani, am schimbat la ea tot ceea ce era uzat sau stricat, iar acum motorul merge mai bine ca niciodata.

Am fost de-a dreptul maniac cand era vorba de ea, de multe ori nu imi cumparam de mancare doar ca sa am bani de piese.

 

Am acum ocazia de a primi un alt tip de motor 2v Transalp de 650 care ar avea vreo 52cai din fabrica an 2000. A mea e modelul din 90 cu 46cai, insa am piston sport pe ea si e foarte nervoasa fata de un dr 650 obisnuit.

 

Are rostul de a face trecerea asta, desi sincer sa va spun, imi place la aspect mai mult Dr decat cealalta?

Da, DR800, prima cota de reparatie, +0,5mm, pe original nu mai exista. Pistoanele cu fusta scurta sunt destinate motoarelor la care cursa pistonului este mica, respectiv forta laterala, care produce si ovalizarea cilindrului, este mai mica. La DR800, cursa este mare, iar un piston cu fusta scurta ar fi doar pentru tuning /viata scurta. Pistoanele astea exista de cumparat, pe la 400EURO, mai mult decit dublu fata de acesta. Iar eu nu urmaresc cost mare sau 2,3 5 cai in plus, care nu cred ca se justifica (cred ca ma dau destul de repede .. :) ) .... sau ? !

Discutia despre uzura cilindru+piston+segmenti e lunga, dar in general, la orice motor care are uzura, pistonul + cilindru se uzeaza si capata forma ovala, mai mult in partea de jos a cilindrului/pistonului, in planul de rotatie a bielei. In mod evident, si segmentii se aseaza in timp pe o anumita pozitie de lucru avind o deschidere/inchidere a segmentului din cauza ovalitatii. Aceasta duce la uzura canalului in care sta segmentul/tii. Calamina sa depune acolo unde-si gaseste loc etc.De aceea orice demontare/remontare piston si segmenti fara a curata calamina din canale nu ajuta ci strica. Compresia scapa, puterea motorului scade, calamina ajunge dupa segmentul de compresie/ungere si contamineaza uleiul mai repede, restul angrenajelor din motor se uzeza mai repede din cauza asta, costurile/uzura creste progresiv. Intr-un cuvint, nasol ! Resegmentarea e cu efect mic fata de cost pentru ca segmentii nu se decalesc usor la japoneze iar daca uzura este mare atunci si ovalitatea cu siguranta e pe masura, iar segmentii noi ar realiza o compresie mai buna doar prin apasarea mai mare pe cilindru.

Asa ca, am hotarit sa ramin la performantele de fabrica, si prin reparatia asta voi ajunge la puterea nominala. Motorul are acum 70mkm, probabil, cu o perioada apreciabila in care a functionat cu amestec foarte bogat respectiv calamina multa in ulei.

Ultima interventie a fost schimb rulmenti ambielaj, ambielaj tinar(25mkm), pinioane schimbate in cutie din cauza uzurii pinioanelor la treapta V, chiuloasa reconditionata, lant distrib+balansieri noi. Asa ca ce a ramas este cilindru+piston+segmenti+cilindru cota 1 reparatie :)

 

Astept sa dea primavara in noi ...

» Post actualizat in 21 Jan 2018 14:22

Irinel - ia-l la plimbat citeva zile si vezi cum te simti cu el ... Transshlapul e mai jos, mai stabil fata de DR800, si parca n-am avut incredere sa ma bag peste bolovani inalti cu el, timpul scurt cit l-am avut. Acum tu stii ce vrei sa faci cu el. La drum lung, sigur e mai comod 2V decit mono. La demaraj, fata de performantele din carte, intervine si starea lui de uzura si intretinere. Motoarele sunt fiabile, dar si aici, depinde de istoric. Cu datul jos a carburatoarelor stii cum e, daca faci asta acasa, o data la 2 ani asa cum trebuie, la caldura si cu bere rece linga tine nu-i stress ... Ca si la DR, daca ai de lucru noaptea pe frig la carburatoare undeva la mama naibii cam tot aia e !

 

Chuki : ce faci cu motorul ? l-ai crapat ?

 

Rectifici la cota urmatoare sau e cota 0 ca nu imi dau seama? E piston pentru Dr800 ? Trebuia sa ii scrii mosului sa iti caute unul tip sport cu fustele mai scurte. Cred ca mai castigai cativa cai.

 

Va scriu si totodata cer si o parere. Dupa cum stiti anul trecut am desfacut motorul de la A la Z si l-am facut la loc , inlocuind toti cei 10 rulmenti, ambielaj, garnitura de chiuluasa, etc. Motocicleta o am de 11 ani, iar in toti acesti ani, am schimbat la ea tot ceea ce era uzat sau stricat, iar acum motorul merge mai bine ca niciodata.

Am fost de-a dreptul maniac cand era vorba de ea, de multe ori nu imi cumparam de mancare doar ca sa am bani de piese.

 

Am acum ocazia de a primi un alt tip de motor 2v Transalp de 650 care ar avea vreo 52cai din fabrica an 2000. A mea e modelul din 90 cu 46cai, insa am piston sport pe ea si e foarte nervoasa fata de un dr 650 obisnuit.

 

Are rostul de a face trecerea asta, desi sincer sa va spun, imi place la aspect mai mult Dr decat cealalta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mulţi ani buni şi fericiţi.

Nea Moşu meu, mi-a adus o bucurieeeeeeeee ! :mexicanwave:

Cum ai reeusit sa ai un Mos asa tehnic? l-ai trimis la ceva cursuri sau ai fost doar norocos? Sa stiu si eu....

Cat despre crapat: mai degraba el m-a crapat pe mine. Asta de a trecut (incheiat pe ~10 ianuarie) cred ca a fost primul sezon de care parca ma rugam sa se incheie. Am avut ceva dureri de sale de mama mama. Cred ca a fost sezonul cu cei mai multi km facuti in picioare.... ba de cauciuc spate, ba de spatele meu....

"Pistoanele astea exista de cumparat, pe la 400EURO, mai mult decit dublu fata de acesta. Iar eu nu urmaresc cost mare sau 2,3 5 cai in plus, care nu cred ca se justifica (cred ca ma dau destul de repede .. :) ) .... sau ? !"

Da ..... pentru varsta dumitale te misti destul de ok..... sa zicem....

(nu va suparati pe ca mi-am permis..... sa glumesc)

Nu am desfacut motorul...inca. Mi se complica un pic viata acum si astept sa vad cum in ce fel merg lucrurile si mai apoi ma hotarasc cand il bag in operatie. Iar mai apoi cand am sa pot sa stabilesc si daca si unde voi putea pleca cu mobra (ma refer la posibilitatea de a ma baga la o tura mai lunga) vad si ce operatiuni merita facute. Adica daca nici anul asta nu mai ies din tara cu ea nu prea vad sensul sa ma apuc sa desfac serios la dansa (gen balansieri, rulmenti, etc). O carpesc ca merge si asa.

Deci sunt in asteptari..... si asteptarile astea ma omoara. Intre timp ma gandeam sa-i fac un test de compresie (test care ar trebui sa-mi spuna multe).

Apropo: cum este mai corect la rece sau la cald? valoarea din manual se refera la compresia la cald sau la rece (presupunand ca sunt diferente o val de 0.5 poate insemna trecerea sub limita de service)? Cum se masoara cat mai exact avand decompresorul manual pe post de inconvenient? Cu clapetele descise la maxim?

Multumesc anticipat.

 

PS: pt @Irinel sry pentru cu partea de plastice.... am uitat ca si a ta are ceva mai multe plastice. Ma gandeam mai mult la a mea si la tranta din dealu' Boti, unde, daca aveam mai multe plastice, deveneam serios avariat.Si poate nici nu esti la fel de bolovan ca mine:). Dar tot nu as face schimbul in locul tau.

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ai reeusit sa ai un Mos asa tehnic? l-ai trimis la ceva cursuri sau ai fost doar norocos? Sa stiu si eu....

Cat despre crapat: mai degraba el m-a crapat pe mine. Asta de a trecut (incheiat pe ~10 ianuarie) cred ca a fost primul sezon de care parca ma rugam sa se incheie. Am avut ceva dureri de sale de mama mama. Cred ca a fost sezonul cu cei mai multi km facuti in picioare.... ba de cauciuc spate, ba de spatele meu....

"Pistoanele astea exista de cumparat, pe la 400EURO, mai mult decit dublu fata de acesta. Iar eu nu urmaresc cost mare sau 2,3 5 cai in plus, care nu cred ca se justifica (cred ca ma dau destul de repede .. :) ) .... sau ? !"

Da ..... pentru varsta dumitale te misti destul de ok..... sa zicem....

(nu va suparati pe ca mi-am permis..... sa glumesc)

Nu am desfacut motorul...inca. Mi se complica un pic viata acum si astept sa vad cum in ce fel merg lucrurile si mai apoi ma hotarasc cand il bag in operatie. Iar mai apoi cand am sa pot sa stabilesc si daca si unde voi putea pleca cu mobra (ma refer la posibilitatea de a ma baga la o tura mai lunga) vad si ce operatiuni merita facute. Adica daca nici anul asta nu mai ies din tara cu ea nu prea vad sensul sa ma apuc sa desfac serios la dansa (gen balansieri, rulmenti, etc). O carpesc ca merge si asa.

Deci sunt in asteptari..... si asteptarile astea ma omoara. Intre timp ma gandeam sa-i fac un test de compresie (test care ar trebui sa-mi spuna multe).

Apropo: cum este mai corect la rece sau la cald? valoarea din manual se refera la compresia la cald sau la rece (presupunand ca sunt diferente o val de 0.5 poate insemna trecerea sub limita de service)? Cum se masoara cat mai exact avand decompresorul manual pe post de inconvenient? Cu clapetele descise la maxim?

Multumesc anticipat.

 

PS: pt @Irinel sry pentru cu partea de plastice.... am uitat ca si a ta are ceva mai multe plastice. Ma gandeam mai mult la a mea si la tranta din dealu' Boti, unde, daca aveam mai multe plastice, deveneam serios avariat.Si poate nici nu esti la fel de bolovan ca mine:). Dar tot nu as face schimbul in locul tau.

:) da, mosul e tehnic, la mine. Eu vb cu el si el cu mine, ne intelegem, platesc eu si lucrurile merg uns....

 

Intr-adevar, n-ai avut un an prea bun. Sa fie ala nasol, care s-a dus. 2018 e sigur mai bun.

 

Legat de crapat motor, daca te ajuta, hai intr-un weekend cu el la Cluj si-l punem pe picioare. Oricum trebuie sa-l dai jos, iar crapatul nu-l vei putea face singur ...

Compresia, masurata cu manomentru montat in loc de bujie iti zice, evident, presiunea care se creaza in camera de ardere. Asta e mentinuta de segmenti si de supape, garnitura chiuloasa. Masurarea se face la rece (nu la -10 C, ci pe la 15-20C) cu acceleratia la max, dai la automat cu acumulatorul incarcat, cu procedura calsica, ca la pornit motor.

Daca iese prost, fa urmatorul test. Scoate toba, sau doar departeaz-o de motor. Scoate joja de ulei si furtunul de gaze de carter si bujia. Du pistonul in pozitia PMI, in ciclul de compresie. Aprinde o tigara (in scop terapeutic, al motorului) si da-i fum in cilindru printr-un tub infipt in locul bujiei pina la piston. Scoate tubul, pune-i bujia si invirte de roata spate, cu motorul intr-a V-a, ca sa faci compresie, fara neaparat sa-l dai peste cap, ci tine-l in tensiune. Trebuie sa iasa fum pe undeva. Daca iese pe la joja/gaze de carter atunci compresia nu tine pe la segmenti, daca e pe toba atunci nu etanseaza supapele...... si daca iese prin ambele parti atunci ESTI BINE, fa 50-50 cu un prieten hahahaha.

 

IN garaj mi-am pus un monitor cu o microcamera endoscopica cu LEDuri cu care ma uit in cilindru. Pina acum, acolo unde erau zgireturi semnificative, le-am putut vedea cu ea.....

 

Vb serios cu desfacutul, daca doresti, ai cazare, masa si garaj cu scule speciale + persoana-mi cu care sa-l dregem :)

 

 

Radu

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

vb serios cu desfacutul, daca doresti, ai cazare, masa si garaj cu scule speciale + persoana-mi cu care sa-l dregem :)

si pe cand ati gatat cu surubaritul, va astept cu drag la un gulash! :peace:

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce s-a încins treaba pe aici ! Moșii ăia au adus din Finlanda (?) pistoane Wiseco forjate, s-au făcut oferte diverse...se dorește trecerea la 2V...

Acu' să nu supăr pe nimeni dar cuplul la monocilindru e cam la fel cu V-ul doar că e furnizat la turație mai mică, vreo 5000 rpm în loc de 6000 la Honda.

Da' ce-o fi ăla cuplu ?

E treaba aia cu Europa indiferentă la orientare ?

Până acum mă bag sigur doar la treaba cu gulașul.

La capitolul potcovărie am reușit să-mi montez pinioanele, să fie în linie. (știe lumea despre ce vorbesc) M-a prins totuși iarna fără să apuc să dau o pedală

corciturii născute din bezna minții. Nu e mare brânză dar trebuie să mă laud și eu cu ceva. :)

 

 

 

 

post-86604-0-47711800-1516649631_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până acum mă bag sigur doar la treaba cu gulașul.

Apoi o sa fie cam ca la Dealu Botii..... ma gandesc...

Chucki cu Radu o sa tot repare, surubareasca, noi o sa mancam si o sa bem ;)

Nevestele si MoMo o sa fie suporterii! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici vorbă! Aia din poză e Yamaha, și după cum se știe e indestructibilă :) ...dar am vrut s-o fac de râs aici, pe forum de Suzuki. Băieții or să aibă motoarele brici, eu am cumpărat petice pentru eventualele pene...deci..ginars să fie !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce s-a încins treaba pe aici ! Moșii ăia au adus din Finlanda (?) pistoane Wiseco forjate, s-au făcut oferte diverse...se dorește trecerea la 2V...

Acu' să nu supăr pe nimeni dar cuplul la monocilindru e cam la fel cu V-ul doar că e furnizat la turație mai mică, vreo 5000 rpm în loc de 6000 la Honda.

Da' ce-o fi ăla cuplu ?

E treaba aia cu Europa indiferentă la orientare ?

Până acum mă bag sigur doar la treaba cu gulașul.

La capitolul potcovărie am reușit să-mi montez pinioanele, să fie în linie. (știe lumea despre ce vorbesc) M-a prins totuși iarna fără să apuc să dau o pedală

corciturii născute din bezna minții. Nu e mare brânză dar trebuie să mă laud și eu cu ceva. :)

Salut George. La corcitura, cum ai deplasat foaia de lant, spre esterior ma gindesc.. ? Vad acolo ceva disc, suruburi, dar nu inteleg nimica .... lauda-te pina l acapat. :)

 

Cu monocilindru/2V era vorba de confort, ca-i mai odihnitor 2V decit animalul monocilindru.

Cu cuplu, fie punctul de pornire la urmatoarea intilnire :D

 

Eu.

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mă pot opune dorinței maselor largi de admiratori ai mei :)

 

Dar ca înțelegeți contextul, ar trebui început cu începutul. Prin anii '77, elev de liceu fiind, am pus pariu cu niște prieteni că pot să fac un motor cu aburi și să-l montez pe o bicicletă. De ce ?

Simplu, pentru că ei au zis că nu se poate.

Am construit un motor cu 3 cilindri oscilanți, l-am pus pe o bicicletă, l-am alimentat dintr-un căzănel încălzit cu o butelie de aragaz de voiaj și ...voila!

Am câștigat țuica pusă în joc. E drept, drăcia n-a funcționat decât vreo ...2 kilometri...

După câțiva ani, tot în urma unui pariu, am construit o altă drăcovenie cu motor care a mers mult mai mult.

Atât de mult încât s-a lăsat cu dosar penal. Miliția zicea că e autovehcul iar eu spuneam că e bicicletă.O să pun niște poze.

M-am enervat din nou recent, că mai toți posesorii de de TW (Trailway) ziceau că nu se poate monta pe ea alt motor decât cel original.

Ok, să specific, fără flex și sudură !

Pentru cine nu știe modelul, roata din spate e foarte lată, motiv pentru care offsetul pinionului de motor e pe măsură. Adică mai are un lagăr în exteriorul lui.

Bref, am luat un motor de XT250, l-am băgat cu japca și am făcut alți suporți motor.

Nu s-a mai potrivit nici evacuarea, așa că am construit ceva ce n-a văzut Parisul, (poze la cererea maselor) pedala de pornire lovea în cadru, așa că am reinventat-o cu piese de la un Logan.

Bascula a trebuit mutată cu 50 de mm mai înapoi, amortizor, frâne, etc.

Pinionul de pe motor l-am adaptat scoțându-l mai în afară iar pe cel din spate l-am apropiat de roată (spre interior) cu niște discuri suplimentare.

Mai am de pus cablul de ambreiaj și de accelerație.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mă pot opune dorinței maselor largi de admiratori ai mei :)

 

Dar ca înțelegeți contextul, ar trebui început cu începutul. Prin anii '77, elev de liceu fiind, am pus pariu cu niște prieteni că pot să fac un motor cu aburi și să-l montez pe o bicicletă. De ce ?

Simplu, pentru că ei au zis că nu se poate.

Am construit un motor cu 3 cilindri oscilanți, l-am pus pe o bicicletă, l-am alimentat dintr-un căzănel încălzit cu o butelie de aragaz de voiaj și ...voila!

Am câștigat țuica pusă în joc. E drept, drăcia n-a funcționat decât vreo ...2 kilometri...

După câțiva ani, tot în urma unui pariu, am construit o altă drăcovenie cu motor care a mers mult mai mult.

Atât de mult încât s-a lăsat cu dosar penal. Miliția zicea că e autovehcul iar eu spuneam că e bicicletă.O să pun niște poze.

M-am enervat din nou recent, că mai toți posesorii de de TW (Trailway) ziceau că nu se poate monta pe ea alt motor decât cel original.

Ok, să specific, fără flex și sudură !

Pentru cine nu știe modelul, roata din spate e foarte lată, motiv pentru care offsetul pinionului de motor e pe măsură. Adică mai are un lagăr în exteriorul lui.

Bref, am luat un motor de XT250, l-am băgat cu japca și am făcut alți suporți motor.

Nu s-a mai potrivit nici evacuarea, așa că am construit ceva ce n-a văzut Parisul, (poze la cererea maselor) pedala de pornire lovea în cadru, așa că am reinventat-o cu piese de la un Logan.

Bascula a trebuit mutată cu 50 de mm mai înapoi, amortizor, frâne, etc.

Pinionul de pe motor l-am adaptat scoțându-l mai în afară iar pe cel din spate l-am apropiat de roată (spre interior) cu niște discuri suplimentare.

Mai am de pus cablul de ambreiaj și de accelerație.

Ahaaa, deci n-ai stare, de mic. Boala grea. Ma simt si eu bolnav. :D

 

Oricum, e ceva sa construesti la virsta/vremea aceea un motoras cu aburi . Daca ai poze, ar fi super sa le putem vedea si noi (te mai speli de pacatul placutelor de frina de scuter care te urmareste indeaproape, cu ajutorul nepretuit a colegului hahahaha)

Chestia cu fara flex sau sudura arata a improvizatie de scurta durata, 2-3km ... Eu incerc sa evit cit pot de mult improvizaiile. Stiu ca denota inteligenta inginereasca bogata si rezolva o problema punctual, dar e pe termen scurt sau cu riscuri considerabile. Traditionala sirma de gard care se afla in aproape oricare garaj, portbagaj de dacie, sertar sau buzunar, rezolva o gramada de probeme. Este si va ramine asa. Sa sti ca n-am gasit prin vest cutuma asta estica, cred ca n-au avut niciodata garduri de sirma oamenii aia hahahahaa.

Oricum, mi-a venit iar pofta de povesti cu gulash.... Sa fim sanatosi .....

 

Radu

» Post actualizat in 26 Jan 2018 06:45

ok. E bicicletă sau autovehicul ?

Hint : Nu are pedale și nu se poate deplasa ca bicicletă.

Depinde cine intreaba . Daca-i militian, zi-i ca-i a lui tata, da-i un poc de KENT si tai-o :D ... si sa nu te mai prind p'aici copchile ca-ti rup urechile ! cu micicleta ta cu tot ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele pe vremea aia erau mai rare ca in ziua de azi. Din păcate, garajul ne-a fost spart și bicicleta furată, printre alte lucruri. Pot depune mărturie doar colegii și prietenii (care or mai fi) Pot însă să-l desenez din memorie oricând.

Chestia din prezent nu e chiar legată cu sârmă :) Are suporți zdraveni.


» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:21

Evacuare cu trecere de pe rotund pe sectiune dreptunghiulară. Bernoulli, viteze de trecere, bla..bla..

Mostră de inginerie ...:)


» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:22

Ce nu face omu' pentru o țuică....

post-86604-0-08439500-1516950291_thumb.jpg

post-86604-0-34752500-1516951180_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele pe vremea aia erau mai rare ca in ziua de azi. Din păcate, garajul ne-a fost spart și bicicleta furată, printre alte lucruri. Pot depune mărturie doar colegii și prietenii (care or mai fi) Pot însă să-l desenez din memorie oricând.

Chestia din prezent nu e chiar legată cu sârmă :) Are suporți zdraveni.

» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:21

Evacuare cu trecere de pe rotund pe sectiune dreptunghiulară. Bernoulli, viteze de trecere, bla..bla..

Mostră de inginerie ... :)

» Post actualizat in 26 Jan 2018 07:22

Ce nu face omu' pentru o țuică....

Nu te ataca. De sirma ziceam ca exemplu general al improvizarilor...

 

Adaptarea facuta de tine dreptunghiulara > circulara nu CRED ca are nici o problema. Daca era un unghi drept pe directia de curgere, da, ar fi fost ... In schimb adaptarea diametrului circular la dimensiunea profilului dreptunghiular nu e facuta treptat si probabil ca asta, daca ai face o evidentiere a turbulentelor s-ar vedea ca acolo se creeaza turbioane care impiedica curgerea optima a aerului.

DAR, eu am inteles de ceva ani in urma ca ORICE impresie as avea eu (laic) despre aer poate fi total falsa. Cei care se ocupa cu aer si-s profesionisti trebuie ascultati in liniste, caci ei stiu ce vorbesc !!!

Bernoulli nu cred ca ar fi zis ceva ... nu ai nici o gituire acolo care sa-ti creasca viteza !!

 

Oricum, la performantele nemasurate ale motorului ala cred ca problema asta este insesizabila :) Mai mult conteaza ce filtru pui !!

 

cu drag

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost forțat de distanța foarte mică rămasă între țeava cadrului și evacuare.

Singura soluție ca să păstrez debitul constant a fost să mă limitez la lățimea fantei rămase și să cresc pe înălțime.

Am evitat toate schimbările de direcție bruște. Am citit niște chestii despre dinamica fluidelor și la sfârșit am constatat că eram mai prost decât înainte de a citi.

Concluzia autorului era că practica experimentală poate da peste cap tot felul de calcule.

În poza de mai jos altă mostră de potcovărie, dintr-o bieletă și un cap de bară, donate de un Logan.

Cum ar spune Arghezi : Din bube, mucegaiuri și noroi, făcut-am pedale potrivite pentru voi.

post-86604-0-04409600-1516960834_thumb.jpg

post-86604-0-14032000-1516960841_thumb.jpg

post-86604-0-70223900-1516960845_thumb.jpg

post-86604-0-16465600-1516960858_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...