Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La 09.06.2024 la 15:03, DKW a spus:

Schimbarea la fatza, sau de narav.

e bine venita !  arata bine ! succes ! 

 

La 09.06.2024 la 16:12, raducod a spus:

Yeeeeey 💪

conversie pe 18 ? Din moment ce s-a folosit butucul vechi tind sa cred ca tot pe 17 a ramas.

am cdi-il vechi prin magazie, il caut si dau un semn.

Cum ati reusit sa treceti de rasina/nisip ? 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, raducod a spus:

Am ramas pe 17, ca sa nu ma cert tare de fiecare data cind ma opreste ARR/ITP ...

 

WhatsApp Image 2024-06-10 at 20.19.01_3d4ec4f7.jpg

WhatsApp Image 2024-06-10 at 20.16.04_f5012962.jpg

De unde ati făcut rost de spițe ?

Vreau sa vopsesc jantele si as vrea sa o fac ca la carte, butucul dat jos si mă gândesc ca spițele nu vor mai putea fi refolosite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poza e veche, nu e cea mai fericită, dar reprezintă un butuc de Mobră într-o jantă de CZ și spițe artizanale, făcute din electrozi de inox.

Nu că aș recomanda spițe artizanale, dar roata din poză există și azi, și a fost folosită câteva mii de kilometri.

Habar n-aveam că nu e tehnic, că nu ”safe” dar mergeam două persoane fericite pe o mobră cu 60 km/h prin gropile patriei.

Încearcă să afli ce recomandă manualul de fabrică, nu te lua după mine :)

image.png.2221e65ee72de27021d97c56333305f7.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, ulei_moto said:

De unde ati făcut rost de spițe ?

Vreau sa vopsesc jantele si as vrea sa o fac ca la carte, butucul dat jos si mă gândesc ca spițele nu vor mai putea fi refolosite.

Foloseste degripant de la Berner, cateva ture de inmuiat, si cu ceva rabdare le desfaci. Asta am folosit eu la niste roti de Gilera XRT din 1990.

83402[TIF]-100.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, DKW a spus:

Foloseste degripant de la Berner, cateva ture de inmuiat, si cu ceva rabdare le desfaci

multumesc pentru sfat, asa voi face, defapt am si inceput deja , odata pe luna dau cate un puf de wd-40 la nipluri.

 

aveti vreun gand pentru M.A.N. 2024 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, un set de spite cu nipluri inox e pe la 75euro+50 transport.

Altfel, un patent autoblocant cu falcile polizate rotund ca sa calce pe diametrul spitelor, zeama de desfacut plus cheie potrivita si desfac.Am desfacut destule, niciuna n-a cedat...

 

Cu cele noi, stai in fata.

 

Poti si varianta lui Muretto, e old-school, in care cumperi electrozi inox pe dimensiune diametru,  filiera de care trebuie, menghina de nituit, stiinta, rabdare si spirit tehnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, raducod a spus:

Am desfacut destule, niciuna n-a cedat...

Multumesc pentru sfat, este o idee buna cu clestele pe spita, asa voi fac si sper sa iasa bine, nu imi place sa ma laud, dar am un talent sa stric suruburile.

Acum doua saptamani am desfacut carburatorul de am schimbat jicloarele ( main de la  137 la 150 si pilot de la 47 la 52.5) si am reusit sa stric niste chestii, asa ca stiu de ce intreb de spite :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ulei_moto a spus:

Multumesc pentru sfat, este o idee buna cu clestele pe spita, asa voi fac si sper sa iasa bine, nu imi place sa ma laud, dar am un talent sa stric suruburile.

Acum doua saptamani am desfacut carburatorul de am schimbat jicloarele ( main de la  137 la 150 si pilot de la 47 la 52.5) si am reusit sa stric niste chestii, asa ca stiu de ce intreb de spite :))

😅

 

> Pe spate, la Big, spitele sunt indoite, si NU VREI sa incerci cit de tare e aluminiul din butuc !

> Daca nu ajungi sa faci ca niplurile sa se infileteze usor pe spite, la înșiretarea roții te vei chinuii, cu șanse discutabile de reușită.

> Ce ai reusit sa manevrezi/strici  in carburatoare ?  Modificarea jiclorului te-a facut mai fericit ? sau doar consuma mai mult, contamineaza mai repede/tare uleiul, se ineaca mai repede la rece etc ?

 

> MAN : 90% ca voi ajunge si eu .... ne vedem acolo :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, raducod a spus:

> Ce ai reusit sa manevrezi/strici  in carburatoare ?  Modificarea jiclorului te-a facut mai fericit ? sau doar consuma mai mult, contamineaza mai repede/tare uleiul, se ineaca mai repede la rece etc ?

Jiclorul de aer, pilot air jet il cheamă în engleză, am vrut sa il inlocuiesc, find de 1.3 iar in diagramă de piese arata inlocuitor de 1.4, dar aripile unde bagi șurubelnița,s-au rupt, asa ca l-am frezat usor si a rămas si va rămâne acolo.

Dr-ul meu este un sp44b, limitat din fabrica pt Germania,e22 si l-am modificat ca pentru australia,

sp44a, fara restricții .

 

Înainte pornea f greu si trebuia sa il las 5 minute sa meargă in gol până puteam sa merg cu el ( am curățat carburatorul anul trecut si nu a schimbat mersul), cred că era amestecul prea sărac, acum porneste imediat si dupa 10-15 secunde pot sa plec liniștit, plus este mai.....vioi.

Consumul nu am apucat sa îl verific,o voi face curând sa nu rămân în până, ca muretto pe la Ploiesti.

 

Cat despre man, voi face tot posibilul sa fiu acolo sâmbătă,cu DR-ul.

 

IMG_20240518_151517.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, ulei_moto a spus:

Jiclorul de aer, pilot air jet il cheamă în engleză, am vrut sa il inlocuiesc, find de 1.3 iar in diagramă de piese arata inlocuitor de 1.4, dar aripile unde bagi șurubelnița,s-au rupt, asa ca l-am frezat usor si a rămas si va rămâne acolo.

Dr-ul meu este un sp44b, limitat din fabrica pt Germania,e22 si l-am modificat ca pentru australia,

sp44a, fara restricții .

 

Înainte pornea f greu si trebuia sa il las 5 minute sa meargă in gol până puteam sa merg cu el ( am curățat carburatorul anul trecut si nu a schimbat mersul), cred că era amestecul prea sărac, acum porneste imediat si dupa 10-15 secunde pot sa plec liniștit, plus este mai.....vioi.

Consumul nu am apucat sa îl verific,o voi face curând sa nu rămân în până, ca muretto pe la Ploiesti.

 

Cat despre man, voi face tot posibilul sa fiu acolo sâmbătă,cu DR-ul.

 

IMG_20240518_151517.jpg

okay.

Daca vrei 1.4 in loc de 1.3, de ce te complici sa-l mai dai jos !!?? numa'ntreb .. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, raducod a spus:

Daca vrei 1.4 in loc de 1.3, de ce te complici sa-l mai dai jos !!?? numa'ntreb .. :

Daca tot am luat garnituri noi,jicloare mari  sa fac carburatorul giugiuc, am zis ca nu strică sa schimb si jet-ul respectiv, dandu-i mai multă benzina,sa ii dau si aer.

Per total motorul merge bine, chiar daca nu i-am tăiat admisia.

Nu se bâlbâie, nu se îneacă, merge liniar.

Suplimentar, As tăia o spira din arcul de la slide( iertati-mi romgleza, dar am un lapsus),pentru ca imediat cum inchid acceleratia, parca este prea 'brutala' frana de motor si am niste rateuri de zici ca trag cu pusca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu-s convins ca daca scoti din arc vei elimina backfire ! oricum, eu as taia din arcul de rezerva ! cite putin ...

Orice reglaj pe carburatie, mai ales la DRuri, se face cu motorul cald bine. Acolo trebuie si functionarea sa fie evaluata. Faptul ca raspunde mai repede, in timp/la rece, nu e de bine in opinia mea! insemna ca esti bogat, ceea ce ewste normal dupa modificarile facute.

Oricum, bujia povesteste tot ce e de povestit ...

 

DAR, daca vrei sa obtii cai mai multi din motorul ala, fa investitiile necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, raducod a spus:

Eu nu-s convins ca daca scoti din arc vei elimina backfire !

Îmi place să cred că m-am documentat bine si nu m-am aruncat cu capul inainte, nu de alta, dar daca o stric, stau pe bara ca nu am alta.

M-am inspirat din " the bst-40 bible" si toate canalele de youtube pentru dr650. In care sunt explicate modificarile carb bst-40, pentru a face moto sa fie mai vie, doar ca 99% sunt pt dr 650s post '96.

Ideea cu arcul ar fi ca slide-ul se inchide prea rapid si creeaza o conditie săracă, favorabilă detinarilor din evacuare.

 

Apoi am analizat diagramele explodate a carburatoarelor din 91-92, modele nelimitate si am comparat cu diagrama carb meu, '93 sp44b cod e22 ( germany) si am luat ce era diferit, jicloare.

 

Am toba aftermarket permisivă, sa nu folosesc sport, filtru aer twin air, clar respira mai bine.

 

Nu sunt in cautare de cai multi, dar nici leșinată sa nu fie, sa nu reusesc sa ii ridic roata când dau de un obstacol.

A nu se înțelege ca vreau sa merg pe o roată,nu stiu sa merg pe o roata, dar invat sa fac broscute sa trec peste obstacole.

P.s. nu am apucat sa caut cdi-ul.

1 oră în urmă, Muretto Grundieg a spus:

Vă explic eu la o cinzeacă

Mi-ar face plăcere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Muretto Grundieg a spus:

Sâmbătă-duminică la Bucharest Tech Week ? Pentru cinzeacă.

As veni si eu dar sunt plecat..... poate MAN?

 

Acum 7 ore, raducod a spus:

😅

 

> Pe spate, la Big, spitele sunt indoite, si NU VREI sa incerci cit de tare e aluminiul din butuc !

> Daca nu ajungi sa faci ca niplurile sa se infileteze usor pe spite, la înșiretarea roții te vei chinuii, cu șanse discutabile de reușită.

> Ce ai reusit sa manevrezi/strici  in carburatoare ?  Modificarea jiclorului te-a facut mai fericit ? sau doar consuma mai mult, contamineaza mai repede/tare uleiul, se ineaca mai repede la rece etc ?

 

> MAN : 90% ca voi ajunge si eu .... ne vedem acolo :D

In principiu si eu tot un 90% voi fi prezent. Din pacate nu cu Big-ul..... este la odihana (sper ca nu vesnica). Chiar imi e dor de el.....

Chiar acum, ulei_moto a spus:

Îmi place să cred că m-am documentat bine si nu m-am aruncat cu capul inainte, nu de alta, dar daca o stric, stau pe bara ca nu am alta.

M-am inspirat din " the bst-40 bible" si toate canalele de youtube pentru dr650. In care sunt explicate modificarile carb bst-40, pentru a face moto sa fie mai vie, doar ca 99% sunt pt dr 650s post '96.

Ideea cu arcul ar fi ca slide-ul se inchide prea rapid si creeaza o conditie săracă, favorabilă detinarilor din evacuare.

 

Apoi am analizat diagramele explodate a carburatoarelor din 91-92, modele nelimitate si am comparat cu diagrama carb meu, '93 sp44b cod e22 ( germany) si am luat ce era diferit, jicloare.

 

Am toba aftermarket permisivă, sa nu folosesc sport, filtru aer twin air, clar respira mai bine.

 

Nu sunt in cautare de cai multi, dar nici leșinată sa nu fie, sa nu reusesc sa ii ridic roata când dau de un obstacol.

A nu se înțelege ca vreau sa merg pe o roată,nu stiu sa merg pe o roata, dar invat sa fac broscute sa trec peste obstacole.

 

P.s. nu am apucat sa caut cdi-ul.

Mi-ar face plăcere.

La cum vad eu treaba dumneata esti o combinatie intre Radu si Mureto. Interesat de ce o sa iasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Muretto Grundieg a spus:

Sâmbătă-duminică la Bucharest Tech Week ? Pentru cinzeacă.

nu pot sa promit, in principiu am program administrativ acasa.

 

Acum 1 oră, chucki a spus:

As veni si eu dar sunt plecat..... poate MAN?

sunt in tratative cu sotia sa fiu prezent la man, vineri-sambata, cu campat peste noapte ( o experienta noua, dar pe care mi-o doresc de ceva vreme, de cand am DR-ul)

 

Acum 1 oră, chucki a spus:

La cum vad eu treaba dumneata esti o combinatie intre Radu si Mureto. Interesat de ce o sa iasa.

Multumesc ! o iau ca pe un compliment :) Adevarul este ca imi place partea tehnica, ca dlui Radu dar imi doresc sa traiesc si aventurile dlui Muretto, asa ca m-ai nimerit

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Muretto Grundieg a spus:

Precizare: Eu n-am rămas în pană la Ploiești. Era parte a unui experiment științific. Totul a fost sub control, mai puțin unele aspecte.

 

da, asa-i,  tot timpul unele aspecte, parametrii nu-s luati in calcul :)

si de aici ies povestile misto la un detz 

Acum 2 ore, chucki a spus:

La cum vad eu treaba dumneata esti o combinatie intre Radu si Mureto. Interesat de ce o sa iasa.

hahahaha, buna asta!!

____________________

 

 

 

PS. daca cumva cineva nu ar sti ce e un detz....

deț, dețuri, s.n. – (reg.) Unitate de măsură pentru lichide, echivalent cu un decilitru. Uzual: un pahar de horincă. – Cf. germ. Dezi(liter) „decilitru”; magh. deci „o sută de grame”(Țurcanu, 2005; MDA).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ulei_moto a spus:

Multumesc ! o iau ca pe un compliment :) Adevarul este ca imi place partea tehnica, ca dlui Radu dar imi doresc sa traiesc si aventurile dlui Muretto, asa ca m-ai nimerit

Asa si trebuie. Amandoi sunt oameni deosebiti. Pe Radu l-am si intrebat de cateva ori daca nu ma infiaza dar....se da lovit.... Cat despre MAN: nepretuite discutiile filozofice de noatea tarziu si orbecaiala de dimineata dupa cafea. campatul si in general socializare cu oameni faini. Eu personal nu sunt interesat de drive test, parada si alte chestii de genul.

 

Acum 1 oră, apriliacluj a spus:

da, asa-i,  tot timpul unele aspecte, parametrii nu-s luati in calcul :)

si de aici ies povestile misto la un detz 

hahahaha, buna asta!!

____________________

 

 

 

PS. daca cumva cineva nu ar sti ce e un detz....

deț, dețuri, s.n. – (reg.) Unitate de măsură pentru lichide, echivalent cu un decilitru. Uzual: un pahar de horincă. – Cf. germ. Dezi(liter) „decilitru”; magh. deci „o sută de grame”(Țurcanu, 2005; MDA).

Chiar colegu', dumneata te-ai dat lovit anul trecut. Anul asta? Maninca mult Busa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, chucki a spus:

....Maninca mult Busa?

mai nimic, aproape cat o electrica :)

 

la MAN nu ma duc nici anul asta

as prefera mai bine sa ne adunam ca si acum cativa ani, la o cabana,

facem niste gratare, gulasch, sa curga berile... :)

as zice ca om socializa mult mai bine ca la o intrunire zgomotoasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg si iti dau partial dreptate. Te-a suparat cineva? Gospo?

Cel mai misto la Man este ca, deobicei, este undeva in centru si ne putem aduna din mai multe colturi ale tarii.....altfel pana la Cluj am nevoie de 1 zi dus, una intors, si macar una sa stai acolo. greu cu timpul..... Asa vineri sunt la munca. plec pe la pranz, in 3-4 ore sunt acolo, duminica beau cafea si la pranz sunt acasa. Impac si capra  (eu) si varza (nevasta). Hai, poate te mai gandesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...