Hyena986 Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 mie mi se pare mai ok asta pt enduro chiar daca e mai scump... http://shop.patrickmoto.ro/stander-moto.html acum depinde si de buget si de nevoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 mie mi se pare mai ok asta pt enduro chiar daca e mai scump... http://shop.patrickmoto.ro/stander-moto.html acum depinde si de buget si de nevoi Asta e limitat la maxim 150 kg. E pentru capre. Pentru vaci e bun ala de mai sus sau cric central. Si astfel ai stander la purtator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 "mie mi se pare mai ok asta pt enduro chiar daca e mai scump... http://shop.patrickmoto.ro/stander-moto.html acum depinde si de buget si de nevoi" Da, am observat si modelul asta central - au si la louis, cu vreo 40E. Ma mai gandesc. Mersi pentru sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Andrei : " sper ca nu garnitura de la capacul de chiuloasa " . De ce ? Stiu ca sunt motoare mari si trebuie sa fie echilibrate , dar totusi garniturile din carton sau cheia manuala nu cred ca fac o diferenta. E tot mobra Florin , la ce foloseste pasta Suzuki moly ? My SUZUKI DR 600 Sa-ua tot eu am reconditionat-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Andrei : " sper ca nu garnitura de la capacul de chiuloasa " . De ce ? Stiu ca sunt motoare mari si trebuie sa fie echilibrate , dar totusi garniturile din carton sau cheia manuala nu cred ca fac o diferenta. E tot mobra Florin , la ce foloseste pasta Suzuki moly ? My SUZUKI DR 600 Sa-ua tot eu am reconditionat-o sa stii ca mai mult vei repara si ingropa bani in motor daca nu o faci cum trebuie! o cheie dinamometrica face diferenta dintre un motor cu compresie buna si unul fara....sau o chiulasa deformata+garnitura de chiulasa...bani aruncati! suzuki moly paste- este vaselina cu molibden ce se foloseste la asamblare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Andrei : " sper ca nu garnitura de la capacul de chiuloasa " . De ce ? Stiu ca sunt motoare mari si trebuie sa fie echilibrate , dar totusi garniturile din carton sau cheia manuala nu cred ca fac o diferenta. E tot mobra Florin , la ce foloseste pasta Suzuki moly ? My SUZUKI DR 600 Sa-ua tot eu am reconditionat-o Daca observi, axa cu came se invarte in niste lagare care sunt jumate in chiulasa, jumate in capacul chiulasei. Daca pui orice fel de garnitura intre chiulasa si capacul chiulasei vei departa cele doua jumatati ale lagarelor axei cu came, creand astfel un joc al axei cu came. La montarea capacului de chiulasa se foloseste pasta de etansare pe post de garnitura. Gasket sealant rosu sau negru. Atentie sa nu pui prea mult. Va tasni in interior cand vei stringe suruburile si taiteii formati pot astupa trasee importante in circuitul uleiului. Nuconteaza ca e motor mare sau mic, la strangerea chiulasei se foloseste cheia dinamometrica plus un ritual de strangere al suruburilor specificat de producator in manual. Cum am mai spus, restul suruburilor din motor / motocicleta merg stranse si cu mana dinamometrica. Chiar si capacul chiulasei cu multimea lui de suruburi. Dar chiulasa propriu-zisa trebuie stransa musai cu cheia dinamometrica. Altfel vei pierde compresie si vei arde si garnitura. Daca ai fi avut motor cu antigel ai fi inceput sa observi fum gros alb la evacuare: antigel ajuns in camera de ardere. Asa o sa constati doar o lipsa de putere si un consum urias de ulei. Si vei da vina pe segmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Pai si de unde sa fac rost de cheie dinamometrica ? O sa pun garnitura la capacul chiula-sei pentru ca a avut garnitura de 1 mm (probabil a mai fost desfacut motorul si toata lumea a smilgherit capacul , l-a indreptat si a rezultat 1 mm lipsa) Oricum o sa mai masor jocul axei cu came . Daca mai aveti sfaturi pentru mine le astept . Mulmumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 daca erai din bucuresti eram mai mult decat bucuros sa iti imprumut o dinamometrica si sa te ajut la asamblare. Pasta aia este vaselina de rodaj, care formeaza un strat protector pana cand piesele "se aseaza". Cat despre alte nebunii ia garnitura din aia la tub neagra, aia rosie e o mizerie, de preferat 2+2, Sinto sau daca esti in bani Victor Reinz am uitat sa mentionez: strangerea suruburilor se face in spirala din interior spre exterior sau daca sunt dispuse in patrat/dreptungi se merge in sensul acelor de ceas/ sau invers si nu se strang treptat pana la forta recomandata de producator se lasa apoi 10-15 minute dupa care se strang iarasi dupa care inca o data dupa primi 5-6 sute de km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Pai si de unde sa fac rost de cheie dinamometrica ? O sa pun garnitura la capacul chiula-sei pentru ca a avut garnitura de 1 mm (probabil a mai fost desfacut motorul si toata lumea a smilgherit capacul , l-a indreptat si a rezultat 1 mm lipsa) Oricum o sa mai masor jocul axei cu came . Daca mai aveti sfaturi pentru mine le astept . Mulmumesc ceva nu e in regula aici, nu se poate face la ochi garnitura ca mai apoi sa ai si jocul necesar axei cu came...aici normal se verifica cu 'plastigauge' , dar e extrem de scump...incearca sa strangi usor capacul culbutorilor peste chiulasa fara semeringul din dreapta, cel ce etanseaza axa cu came si vezi: ori nu se aseaza perfect peste chiulasa si axa cu came este blocata, ori se aseaza si eventual axa cu came are joc in lagare! spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 guys, Probleme de asamblare a chiuloasei si blocarea axului cu came apar daca ansamblul chiuloasei si capacul nu sunt pereche. In procesul de productie a chiuloasei in prima faza se face planarea suprafetei de contact urmata de asamblare si gaurire (frezare) a palierelor axului cu came. Intotdeauna chiuloasa are un singur capac "ideal" si acela este cel cu care a plecat din fabrica. Ca fapt divers intre motoare identice apar decalaje de cel putin zecimi de mm in alinierea axului cu came (in plan vertical). Posibila solutie ar fi folosirea unuei freze/lamator sau alta "scula" specifica pentru ajustarea "ovalizarii" gaurii dupa asamblarea pe "masa" a chiuloasei. spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 (editat) Florin , la ce foloseste pasta Suzuki moly ? Vad ca despre pasta aia ti-au raspuns colegii inaintea mea, si cu un raspuns mai competent decat ti-as fi dat eu. De unde ai trusa aia de scule ? Ma uitam deunazi pe louis (nu fac reclama, chiar daca am indicat mai multe produse de acolo) si am gasit una identica, la reducere - http://www.louis.de/_20b93cfdbf5a8ddc0174a5c129b29a0dd0/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003240. Daca e aceeasi trusa (acelasi producator), poti sa-mi spui daca e ok ? Ma refer la materiale - rezista capetele acelea de surubelnita si celelalte chei ? Editat Decembrie 18, 2012 de Dogaru Florin George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 (editat) Hyena , sunt din Bucuresti dar nu sunt inca pregatit de asamblare. inca nu mam decis ce fac cu segmentii , ca nu prea am bani . tre sa pastrez ceva pentru RAR , ITP si inscris si ma costa destul . S@arpe , in 20 de ani s-a mai umblat in motor si mereu s-a tot luat din capac ( indreptat , smilgherit) si am banuit ca i-au pus garnitura de 1 mm ca sa distanteze si sa ajunga la jocul normal al axei. Si eu am fost nevoit sa smilgheresc putin suprafetele pentru ca ultima garnitura a fost lipita cu vopsea. O sa strang capacul cu axa cu came si chiuloasa separat , si vad daca are joc si daca merge usor. Florin , Trusele alea de scule mi le trimitea un prieten din Anglia si eu le vindeam aici cu 180 RON . Calitate destul de buna , foarte folositoare , DAR NU SUNT PROFESIONALE . Profesionalele incep de la 400 /500 ron. Eu am folosit 2 ani o trusa si a fost ok , dar am si avut grija de ea. NU am stricat nici o piesa cat am lucrat la scutere / motocicleta, dar recunosc ca am rotunjit cateva la un sasiu la masina. ) . Trusa aia de scule Rosie cred ca este modelul original deci il recomand. Editat Decembrie 18, 2012 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 in cazul asta cand esti pregatit sa il montezi imi dai un pm si te ajut cu cea mai mare placere in limita timpului disponibil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 20, 2012 Share Postat Decembrie 20, 2012 In legatura cu cheia dinamometrica , trebuie setata o forta anume ? de cat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 da, normal! le gasesti in manualul de reparatie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Ivanica, nu mi-o lua in serios, dar, prieteneste vorbind, eu nu cred ca te uiti in manualul potrivit sau nu cred ca te uiti in vreun manual. Vezi ca sunt tot felul de manuale in format pdf pe net. Cred ca se gasesc si pentru 750BIG. La o simpla cautare, am gasit asta:http://www.manualedereparatie.info/en/download/Suzuki-DR-Big-service-manual.html Nu stiu daca e exact ce iti trebuie, dar manualul e baza - acolo gasesti cuplurile de strangere pentru fiecare surubel. Nu am deloc pretentia de a fi vreun priceput, dar am mai mesterit si eu pe la Dacia in anii ei de glorie si ma consider un pic peste genunchiul broastei la mecanica. Cum spuneau baietii pe aici, cuplurile de strangere sunt foarte importante, deoarece (ne)respectarea lor duce la distrugerea filetelor, a garniturilor, blocarea suruburilor, sau desfacerea lor in mers. La mine de exemplu, filetele de la capacul de chiuloasa si de la capacelele de vizitare a culbutorilor, fiind cu pas de 6, au cam inceput sa cedeze. Probabil ca cineva le-a strans prea tare la un moment dat. Le-am reconditionat cu insertie de filet. Un sfat bun, consider eu, de la mecanic - la motoarele vechi, mai bine pui un pic de pasta de suruburi (gen Threadlock de la Loctite) si le strangi un pic mai putin decat cuplul recomandat. Atentie si la cheia folosita, ca se mai decalibreaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Am luat manualul de SUZUKI DR 600 S , si este in Germana. Teoretic daca cunosti cat de cat ceva despre mecanica iti dai seama despre ce e vorba , dar manualul e plin de numere si masuri la fiecare detaliu si e complicat , greu de inteles la ce se refera . Am mai reparat motoare de la 50 cc la 2500 motorul de Iveco daily , nu am folosit niciodata cheie dinamometrica , si nu am avut niciodata probleme. Motorul de motocicleta 600 cc , desi e foarte fiabil si accepta multe , trebuie sa il lucrez mai atent pentru ca e o tehnologie mai avansata . ( aprindere electronica in ulei , lanturile de distributie ciudate , balansiere la vibrochen , cateva detali pe care nu le-am mai intalnit. ) Am si eu un mini atelier cu tot ce e nevoie , dar nu lucrez piese fine de motor pentru ca utilajele mele nu sunt foarte bine puse la punct si dau erori ( si o bataie de cateva zecimi conteaza ) iar un motor nu permite erori. Suruburi / suduri / gauri / filete / piese le mai fac si eu deci nu e problema . Ieri am masurat daca cilindrul este oval si am avut o surpriza . 15 zecimi ovalitate (fata spate) deci trebuie sa refac cilindru . Are cineva idee cat costa o camasa noua si alezatu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Scuze de confuzie, aveam impresia ca tu ai 750BIG. Intr-adevar, manualul care se gaseste usor este in germana. Probabil daca faci sapaturi dai si de unul in engleza. Eu ma mai uitam sa-mi fac o idee de piese si preturi aici: http://www.cmsnl.com/suzuki-dr600_model13211/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 (editat) Se poate comanda de pe siteul asta segmenti . La suzuki mi-au cerut 300 ron si pe site vad 43 euro Oricum sa vad unde gasesc sa schimb camasa si sa alezez cilindru o sa ma coste o groaza . Banuiesc ca se poate scoate camasa de pe cilindru ? Editat Decembrie 21, 2012 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Se poate comanda de pe siteul asta segmenti . La suzuki mi-au cerut 300 ron si pe site vad 43 euro Oricum sa vad unde gasesc sa schimb camasa si sa alezez cilindru o sa ma coste o groaza . Banuiesc ca se poate scoate camasa de pe cilindru ? Alezatul nu ar trebui sa coste mult. Iarna trecuta am alezat cilindrul la Tenere-ul meu si mi-au luat ~80-100 lei (nu mai stiu exact). Acum 2 luni am alezat cilindrii la un Matiz si mi-au cerut 150 lei. Asta in Timisoara, probabil in Bucuresti ii o idee mai scump. Pentru alezat nu trebuie sa scoti camasa, doar dai cilindrul jos si ala il duci. Dupa alezare o sa ai nevoie de alt piston si segmenti. La Yamaha m-au costat aproape 1000 lei: piston + segmenti + bolt + sigurantele pt. bolt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 22, 2012 Share Postat Decembrie 22, 2012 Pistonul e foarte bun , schimb camasa si o alezez din nou la dimensiunile din fabrica ,pastrez cotele si i-au doar segmentii originali pentru vechiul piston. Ma astept undeva la 550 ron . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Decembrie 22, 2012 Share Postat Decembrie 22, 2012 te complici daca schimbi camasa and shit! alezeaza cilindrul si cauta piston+segmenti si ce mai trebuie aftermarket! macar stii o treaba! cauta pe site-ul celor de la TKRJ daca au kit pentru DR600 sau la alti producatori! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Decembrie 23, 2012 Share Postat Decembrie 23, 2012 Pai daca alezez cilindru cu 1 / 2 zecimi imi trebuie alt piston , mai mare cu 1 / 2 zecimi si de preferat de aceeasi greutate + segmenti si bolt nou . Unde gasesc eu piston cu 2 zecimi mai mare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 1, 2013 Share Postat Ianuarie 1, 2013 Recomand calduros achizitia pistonului si ulterior alezat cilindrul la cota corespunzatoare pistonului achizitionat. Te scuteste de o multime de batai de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Am fost azi la un atelier , dar camasa o depreseaza cu ciocanul asa ca prefer sa fac eu asta. O sa o duc ulterior inapoi sa o alezeze . Stie cineva daca se poate scoate camasa ? ( sa il incalzesc in exterior ?) Trebuie sa il scot , sa pun unu nou si sa il alezez la dimensiunile originale . Am auzit undeva , ca exista Cilindru care este turnat direct pe camasa (striata) si daca incerc sa o scot se sparge tot. Sper sa nu fie si cazul suzuki. Am gasit o camasa pentru cilindru de ARO si se potriveste , sper sa nu aiba nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.