ThunderByte Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 De ceva timp semeringurile mele uda rau de tot, ar cam fi timpul sa le schimb ... am gasit pe louis is 10$ nu mult, dar de banii astia deocamdata nu dispun, cand osa iau salariul o sa imi dau comanda, pana atunci as vrea sa stiu cum se desface un amortizor eventual daca aveti sau stiti careva de unde pot lua manualul de Zephyr ar fi perfect , precizez ca e vorba de furca de kawasaki zephyr an '92 ... inculpata seamana perfect cu cea din poza(am pus poza pentru ca e posibil ca aceeasi furca sa se gasesca si pe alte modele produse de Kawasaki) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 Se demonteaza telescoapele se scot aparatorile praf ,sigurantele simeringurilor ulei apoi se desurubeaza surubul din partea de jos (care asigura capatul pistonului plonjor si care necesita cateodata dispozitiv de tinut contra) si prin extensii destul de energice cateodata se desface telescopul. Pe tub raman bucsele saiba si simeringul. Se verifica suprafata de frictiune a bucselor (sa nu fie sarit teflonul). Din tub se scoate arcul saiba ,distantierul, pistonul si arcul mic sub piston daca e cazul se curata toate componentele si se asambleaza . la montaj se asigura surubul pistonului apoi ai nevoie de presa sau in cel mai rau caz un tub PVC cu diametrul interior putin peste cel exterior al tubului furcii pt a presa bucsa superioara (cu saiba intre bucsa si tub) si apoi simeringul. Uleiul se toarna prin partea superioara a telescopului (la modelele mai vechi se impinge busonul si se scoate siguranta iar la restul se scoate prin desurubare) daca nu esti sigur ca te descurci mai bine apelezi la un service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 Vezi cat ulei pui,bine ar fi sa ai un manual,ceva,altfel nu lucreaza cum trebuie !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 Se demonteaza telescoapele se scot aparatorile praf ,sigurantele simeringurilor ulei apoi se desurubeaza surubul din partea de jos (care asigura capatul pistonului plonjor si care necesita cateodata dispozitiv de tinut contra) si prin extensii destul de energice cateodata se desface telescopul. Pe tub raman bucsele saiba si simeringul. Se verifica suprafata de frictiune a bucselor (sa nu fie sarit teflonul).Din tub se scoate arcul saiba ,distantierul, pistonul si arcul mic sub piston daca e cazul se curata toate componentele si se asambleaza . la montaj se asigura surubul pistonului apoi ai nevoie de presa sau in cel mai rau caz un tub PVC cu diametrul interior putin peste cel exterior al tubului furcii pt a presa bucsa superioara (cu saiba intre bucsa si tub) si apoi simeringul. Uleiul se toarna prin partea superioara a telescopului (la modelele mai vechi se impinge busonul si se scoate siguranta iar la restul se scoate prin desurubare) daca nu esti sigur ca te descurci mai bine apelezi la un service Parerea mea: scoate surubul din partea de jos inainte de a desface capatul telescopului - in felul asta arcul apasa pe el. Metoda ortodoxa de separare a tuburilor e asa cum zice AlexM. Problema e ca daca semeringul e intepenit in amortizor (si daca e acolo de ceva timp o sa fie) se distruge teflonul de pe bucsi cand il scoti (se vor smulge una peste alta), Metoda mai neortodoxa e sa folosesti o surubelnita ascutita si destul de zdravana pe care sa o infigi (bati) prin semering, strapungand partea metalica (e o tabla subtire) si sa-l smulgi afara asa. Avertisment: nu incerca asta decat cu amortizoarele complet comprimate (arcurile scoase), pentru ca daca scapi o zgarietura pe amortizor sa fie in partea de sus, care se prinde in furca. Daca cumva zgarii partea de jos, care culiseaza, va trebui sa cumperi alt tub de amortizor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 20, 2008 Autor Share Postat Februarie 20, 2008 mersi mult ... pana una alta am gasit o diagrama cu asta, si da ma cred in stare sa o fac, nu-s genul de persoana ce uraste sa se murdareasca pe maini Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 schimba si simeringurile pt. praf. altfel o sa se duca repede cele noi. de asemenea curata foarte bine si tuburile si da-le cu ceara pt. vopsea sau lustruieste-le cu un kit pt. lustruit. desi nu se vede, ele sunt un pic zgariate. nu uita sa ungi simeringurile de ulei cu putin ulei pt. furca precum si tuburile inainte de montare. le stergi dupa ce le-ai montat si ai comprimat furca de cateva ori fara ulei in ea. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Februarie 21, 2008 Share Postat Februarie 21, 2008 Inlocuirea_simeringurilor.doc Schimbarea_simeringurilor.pdf La toate trebuie sa fie cam acelasi lucru.Poate te ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Februarie 22, 2008 Share Postat Februarie 22, 2008 sfaturi: - incearca sa gasesti un "pistol" cu aer comprimat si percutie pt a desface cele 2 suruburi din partea de jos a telescoapelor. de obicei sunt foarte bine stranse. sau, cel putin, foloseste un inbus simplu de foarte buna calitate. si cheama un prieten in ajutor, pentru ca vei avea nevoie cand le demontezi. daca apuci sa strici capul surubului, iti va fi foarte greu sa il scoti de acolo - cand montezi simeringurile noi (dupa ce ai montat telescopul la loc) poti folosi simeringurile vechi puse deasupra, pentru a bate in ele si a nu le distruge pe cele noi. in general, trebuie sa le bati pana intra si cel de-al doilea (cel vechi, pus deasura) complet in furca. atunci stii ca primul, cel bun, a ajuns in pozitie (evident, poti verifica asta observand canalul in care trebuie sa stea siguranta ). cel vechi iese apoi foarte usor, cu surubelnita succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 26, 2008 Autor Share Postat Februarie 26, 2008 Mersi mult @bachus_21 pentru tutoriale si de asemenea tuturor ce mi-au dat cate un sfat, raman dator ... poate candva va voi putea ajuta si eu cu cate ceva Poate ar trebui facut un Topic cu mai multe tutoriale pentru toti necunoscatorii(ca mine) sau curiosii ce vor sa isi schimbe singuri semeringurile ... eu unul zic ca nu-i o idee tocmai proasta, ca doar e ideea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
galmati Postat Martie 25, 2008 Share Postat Martie 25, 2008 Salut. Am de schimbat si eu simeringurile la un BMW F 650, si nu reusesc sa scot simeringurile pt. praf. Din cate am vazut sunt puse pe bucsa metalica sau ceva de genu. Nu stiu ce sa fac sa fortez mai mult sau la modelu asta nu se pot scoate. Mersi. --- Mesaj completat în 27 Mar 2008 16:48 -------------Am reusit sa le scot. Insa in timpul operatiunii am reusit sa belesc o fasie de 3mm din teflonul de pe bucsile de fixare. Trebuie sa le schimb neaparat si daca da stie cineva unde gasesc --- Mesaj completat în 27 Mar 2008 17:01 -------------nimeni nimic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 27, 2008 Autor Share Postat Martie 27, 2008 Salut. Am de schimbat si eu simeringurile la un BMW F 650, si nu reusesc sa scot simeringurile pt. praf. Din cate am vazut sunt puse pe bucsa metalica sau ceva de genu. Nu stiu ce sa fac sa fortez mai mult sau la modelu asta nu se pot scoate. Mersi. <small>--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 16:48 -------------</small><br/>Am reusit sa le scot. Insa in timpul operatiunii am reusit sa belesc o fasie de 3mm din teflonul de pe bucsile de fixare. Trebuie sa le schimb neaparat si daca da stie cineva unde gasesc <small>--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 17:01 -------------</small><br/>nimeni nimic? daca iti tine chiar si asa "belit" 0semeringul de praf nu cred ca e nevoie sa schimbi teflonul cu totul, ca semeringul ala are rolul doar de a tine praful sa nu intre la semeringul de ulei, si nu tine presiune sau alte alea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 Are rost sa fac schimbul de ulei + semeringuri daca n-am nici o problema deocamdata? Adica nu picura ulei, nu-s probleme cu suspensia, iau mainile de pe ghidon si nu trage in vreo parte, etc...? Stiu ca se recomanda revizia la fiecare 2 ani, dar parca nu mi-as baga nasul in ceva ce functioneaza bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 Are rost sa fac schimbul de ulei + semeringuri daca n-am nici o problema deocamdata? Adica nu picura ulei, nu-s probleme cu suspensia, iau mainile de pe ghidon si nu trage in vreo parte, etc...? Stiu ca se recomanda revizia la fiecare 2 ani, dar parca nu mi-as baga nasul in ceva ce functioneaza bine. Atat timp cat telescopul nu pierde nici o picatura de ulei nu are nici un rost sa inlocuiesti simeringurile. Schimbul de ulei din telescoape este alta mancare de peste, pentru ca in timp proprietatile uleiului se duc. Operatiunea de a schimba doar uleiul este insa mult mai usoare decat de a schimba simeringurile. Depinde de tine daca vrei sau vrei sa schimbi uleiul.Daca nu il schimbi ...nu cred ca poate afecta vreo piesa, ci doar calitatea suspensiei (de care poate nu iti dai seama ca este mai slaba decat cu un ulei nou). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 @TunderByte Nu-ti lua semeringuri ieftine cu 10 euro. Am avut, au inceput sa curga dupa putin timp. Mai multi mecanici (precum si alti motociclisti) recomanda semeringurile mai scumpe(pt a mea costa 70-80 de lei) pt ca sunt mai rezistente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 @TunderByte Nu-ti lua semeringuri ieftine cu 10 euro. Am avut, au inceput sa curga dupa putin timp. Mai multi mecanici (precum si alti motociclisti) recomanda semeringurile mai scumpe(pt a mea costa 70-80 de lei) pt ca sunt mai rezistente. E din 2008 topicul, a Âşi vândut motorul de atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 Are rost sa fac schimbul de ulei + semeringuri daca n-am nici o problema deocamdata? Adica nu picura ulei, nu-s probleme cu suspensia, iau mainile de pe ghidon si nu trage in vreo parte, etc...? Stiu ca se recomanda revizia la fiecare 2 ani, dar parca nu mi-as baga nasul in ceva ce functioneaza bine. daca schimbi uleiul oricum cam 20% din treaba e facuta, asa ca eu as zice sa mergi pana la capat si sa schimbi si simeringurile. pe de alta parte eu nu as schimba uleiul decat daca mi-ar curge pe la simeringuri. oricum simeringurile vor ceda pana la urma si se poate amana schimbul de ulei pana atunci. daca te dai racing e alta poveste, o sa vrei suspensii de top tot timpul ca si tips and tricks: pentru a tine contra am folosit o coada lemnoasa de matura, ascutita la capat si invelitata intr-o carpa(pentru a nu zgaria) si batuta fortat in piesa marcata cu punctul albastru. surubul cu imbus vine infiletat in aceasta piesa asa cum am aratat in poza. inca am acea coada de matura daca trebe la careva pentru a scoate vechiul simering, se scoate siguranta acestuia, dupa care se desface surubul mai sus amintit(prin procedura mai sus amintita), dupa care se bate telescopul in sensul indepartarii fortate a celor 2 parti din care este compus. loviturile repetate vor avea ca efect scoaterea simeringului, fara riscuri. pentru a monta noul simering am folosit teava de pvc folosita la instalatii de scurgere la baie, de diemetrul potrivit. eftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 uleiul de furca vechi e vizibil mai subtire decit cel nou-nout. daca diferenta e sensibila, e cu totul alta poveste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 8, 2010 Share Postat Ianuarie 8, 2010 daca nu curg semeringurile nu este necesar sa le schimbi dar uleiul da, odata la 2 ani cu siguranta! este ca si uleiul de motor, nu numai ca orice ulei oxideaza intr-un an de la expunere (cu aerul) si ideal ar fi sa il schimbi la an dar se si uzeaza datorita fracarii. arcul (arcurile, depinde de furca) se freaca de interior, bucsele (de obicei 2 in fiecare picior) tot asa. un ulei uzat, ca si in cazul motoarelor duce la uzuri premature. cauciucul imbatraneste mai devreme sau mai tarziu, in unele cazuri ajung unele semeringuri sa tina si 4 ani. cele la 10 euro de pe louis nu sunt proaste neaparat, trebuie introdise cu o presa, nu cu surubelnita, semeringuri vechi, etc. eu unul am semeringuri de 23 sau 28 de lei (nu mai tin minte) de la romi de 2 ani. si tin. dar au fost puse cu presa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 9, 2010 Share Postat Ianuarie 9, 2010 Daca nu tii neaparat sa si cureti interiorul amortizoarelor se pot schimba simeringurile si fara sa demontezi amortizorul,se gauresc cele vechi si se pot extrage cu o scula usor de improvizat. Daca inca nu-ti curg eu zic ca nu are rost sa le schimbi dar e bine sa ti le comanzi pe cele noi pt ca in momentul in care ai nevoie sa le schimbi sa nu stai sa le astepti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Ianuarie 9, 2010 Share Postat Ianuarie 9, 2010 Mersi de ajutor, m-am lamurit. Pe lista de prioritati acu am cauciucurile + franele, apoi carburatia si furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.