Sari la conținut

Alezor


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Salut , am si eu o problema. Unde gasesc un alezor pentru bucsa in care intra boltul la un motor de IJ ? Motorul e din 49' , nu are nici o problema , singura chestie este ca bag (nu eu , mecanicul ) un bolt nou si nu intra in bucsa. Mecanicul (Bebe Kombat) mi-a dat ordin sa fac rost de un alezor , ca sa putem inchide in sfirsit motorul. Idee buna , ca prea sta de mult , o sa putrezeasca pina la urma. Cred ca s-a plictisit si bietul motor de cind sta asa. Deci , cine ma poate ajuta cu un sfat , o vorba buna , sau chiar cu un alezor , chiar si cu imprumut , daca nu de tot ? :burnout: :wave: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglabil cit , zi o cota ? Miine , se stie , sint in tirg.

 

 

Nu merge asa cu zi o cota,masoara boltul si mergi la un strungar ca au aia tot felul de alezoare si manual l-ai rezolvat in 5 minnute si il faci exact cat sa-l impingi cu degetetul usor inauntru.Alezoarele ale sunt si cu + sau - 5 zecimi si cine stie ce prostie cumperi din targ.Ar fi bine sa fie bagata bucsa pe biela ca de obicei mai face bavura cand o introduci si daca nu e bagata iti recomand sa nu o bati ci sa o tragi inauntru cu un surub cu o saiba dar banuiesc ca stie mecanicul asta...succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglabil cit , zi o cota ? Miine , se stie , sint in tirg.

cota o iei de pe bolt,masori boltul si aia e cota.eu am folosit de multe ori cand aveam iju si au mers perfect atat la mine cat si la altii.faza cu strungarul e f buna numa ca trebuie sa transporti motorul la strungar(daca motorul e montat adica ambielajul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , am si eu o problema. Unde gasesc un alezor pentru bucsa in care intra boltul la un motor de IJ ? Motorul e din 49' , nu are nici o problema , singura chestie este ca bag (nu eu , mecanicul ) un bolt nou si nu intra in bucsa. Mecanicul (Bebe Kombat) mi-a dat ordin sa fac rost de un alezor , ca sa putem inchide in sfirsit motorul. Idee buna , ca prea sta de mult , o sa putrezeasca pina la urma. Cred ca s-a plictisit si bietul motor de cind sta asa. Deci , cine ma poate ajuta cu un sfat , o vorba buna , sau chiar cu un alezor , chiar si cu imprumut , daca nu de tot ? :burnout: :wave: :crack:

Salut.Dupa ce te-ai asigurat ca boltul este perfect cilindric il masori si cumperi din targ(sau de la un atelier)un alezor reglabil in jurul acestei valori.Poate fi si mai mare pentru ca-i poti rectifica din cutiteDupa ce-i faci alezarea cu bucsa presata in biela(cota presare 5-7 sutimi)e recomandabila o finisare cu smirghel de 5-600 Eperfect daca alezezi extrem de putin.Mai exista varianta cu rectificarea pe o masina in coordonate(gaura verticala,superfinisare.....)Intr-adevar e corect atunci cind boltul uns intra impins usor cu degetul mare.Cu respect,Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Hai să deshumăm morminte.

 

Am bielele de Nipru scoase. Am uzură-n bucÂşele pentru bolțuri. Am bolțuri bune. Am bucÂşe noi, trebuie băgate Âşi găurite pentru ungere. Sunt din BucureÂşti. La ce nene strungar cu posibilități de alezare merg ca să scot bucÂşele vechi, să le bag pe cele noi Âşi - cel mai important - să mi le alezeze pe cotele bolțurilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

STOP JOC că m-o plesnit ideea!

 

De cît sunt bolțurle tale?

 

Punem mînă de la mînă să cumpărăm un alezor reglabil?

De mult aÂş fi făcut Âşi io operațiunea asta, dar din lipsa sculei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni!! cotele de toleranta si alezaj stau diferit de ceea ce se scrie aici.la un dimetru ext, al bucsei de 25mm toleranta de presare de 5-7 sutimi este enorma, daca vorbim de un diametru de 250mm ar fi si asa prea mult. Un alezor nu "ia span "ca un burghiu corecteaza rugozitatea lasata de o scula aschietoare.

Alezorul nu se "baga cu mana " la ochi el trebuie (in cazul de fata) sa fie paralel cu bratele ambelajului, o deviatie de la axa de simetrie de 0,05si pistonul ar culisa stramb in cilindru.Alezoarele sunt de mai multe tipuri cu 3 cutite cu 4 depinde de materialul in care se foloseste si ce rugoziate sa se obtina.

Un strungar bun stie ce are de facut fara a mai folosi un alezor ( de aceea strungul are mai mult viteze si regimuri de aschiere)Am vazut bucse facute din cea mai pura alama si nu din bronz grafitat care are poroziate si retine uleiul.Nu vreau sa fiuGica contra(lucrez in domeniu de 26 de ani) dar o amarata de bucsa poate cauza multe neplaceri daca nu este prelucrata corespunzator.

 

PS Mai este variante cu dilatarea si contractare materialelor(aragaz si congelator)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuzati pentru intrebarea absolut inocenta.

De ce nu se alezeaza intai bucsa apoi sa se introduca in biela?

Mi-s-ar parea mai logic asa, nefortand in niciun fel ambielajul.... chiar asa usor se poate deforma bucsa aia?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucșele mele nu sunt inele închise, ci sunt ca niște segmenți - adică deschise la un capăt. Diametrul lor devine altul (considerabil mai mic) odată presate în biele. De aceea întâi le presezi - având grijă să păstrezi deschizătura undeva pe lateral, nu sus Âşi nici jos, că acolo sunt bătăile cele mai puternice ale bolțului - Âşi abia apoi te-apuci de alezat.

 

Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, dar nu mi-ați răspuns deloc :). Am hotărât aÂşadar să i le trimit tot lui Dani, dacă la el am reparat Âşi chiulasele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, dar nu mi-ați răspuns deloc :). Am hotărât aÂşadar să i le trimit tot lui Dani, dacă la el am reparat Âşi chiulasele.

 

Pe multi motociclisti as putea sa ajut,dar sunteti prea departe de mine.

Important! atunci cind din bucsa trebiue luat foarte putin alezorul se roteste in sens invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Important! atunci cind din bucsa trebiue luat foarte putin alezorul se roteste in sens invers.

Și chiar am vrut să precizez treaba asta în mesajul anterior: n-aÂş fi dorit să omor discuția cu intervenția mea, cred că e cel puțin la fel de importantă (dacă nu mai creativă) ca polemica furtunoasă ce se petrece de vreo două zile pe topicul "URAL".

 

De ce în sens invers? ÂŞi ați pus o poză cu două alezoare. Cât de reglabil e fiecare? Sunt curios fiindcă nu am lucrat cu aÂşa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt de vinzare. Le-am pus doar ca sa vada cum arata.

Am inteles! Ramane sa o iau pe drumul targurilor,ca duc mare lipsa de un alezor reglabil @22. Numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce în sens invers? ÂŞi ați pus o poză cu două alezoare. Cât de reglabil e fiecare? Sunt curios fiindcă nu am lucrat cu aÂşa ceva.

 

1.-Pentru ca in sens invers nu ia din material ci doar il taseaza putin.

2.-Cam 2mm.

Editat de constantin57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Tocmai ce am fost azi prin bazarul ieșean, de unde mi-am procurat un alezor fix de 15,2... cred că e numai bun pentru bucșa de IJ.

Mîine mă duc iar, am un pont la un moșuleț ce nu era azi acolo din cauza ploii. Cică are vreo 30, printre care multe reglabile...

 

Deci, frecventați moșii din tîrguri, cu ”ruginituri”. Găsiți multe scule BUNE, de pe vremuri...

Azi mi-am luat o cheie cu mai multe mărimi, ideală pentru motocicletă.

 

Și nenea constantin57, pe unde locuiești? Mîine după amiază sau luni, poate îți fac o vizită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ce am fost azi prin bazarul ieșean, de unde mi-am procurat un alezor fix de 15,2... cred că e numai bun pentru bucșa de IJ.

Mîine mă duc iar, am un pont la un moșuleț ce nu era azi acolo din cauza ploii. Cică are vreo 30, printre care multe reglabile...

 

Deci, frecventați moșii din tîrguri, cu ”ruginituri”. Găsiți multe scule BUNE, de pe vremuri...

Azi mi-am luat o cheie cu mai multe mărimi, ideală pentru motocicletă.

 

Și nenea constantin57, pe unde locuiești? Mîine după amiază sau luni, poate îți fac o vizită.

 

In Ticau ma suni la telefon 0770763459 si te astept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alezorul si cu mana dreapta sunt o combinatie trista...Niciodata orificiul nu va iesi cilindric( in cel mai fericit caz evazat puternic la margini...), si niciodata nu va iesi perpendicular pe axa bielei.Dupa reparatia reusita , in scurt timp va incepe a clantane, si sa-i dea in gura rulmentului de pe maneton ...si apoi 'ambelaje' bune ca pe vremuri nu se mai fabrica...si uite asa zac fatate , si reparate, toate motocositoarele...

Biela prinsa pe un platou la o masina unealta , asta ar merge...

poate chiar si cu un alezor fix , de calitate , cu muchii taietoare in spirala , care sa se autocentreze

Titelbild_520Px_01.jpg

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...