Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Salut , acu ceva vreme am cumparat si eu un Dominator si as vrea sa-i fac verificarile si inlocuirile de rigoare.El este un rd02 din '93. Pana acum i-am schimbat bujia,uleiul,si filtrele(aer si ulei).Acum urmeaza intrebarile : :laugh:

 

1.Lichidul de frana trebuie schimbat si el (probabil ca are ceva ani de cand nu a mai fost) ?

2.Verificarea,intretinerea lantului/pinioanelor cum se face....se curata,unge si pune la loc ?

3.Gresarea diferitelor parti(gen bascula spate si altele pe care nu le stiu),care sunt aceste parti si cum/pe unde se greseaza?

4.Are mobra filtru de benzina(k eu nu l-am gasit) ?daca nu are ,ar fi bine sa incerc sa-i adaptez unul(stiind "calitatea" benzinei noastre) ?

5.Ce este cdi-ul(am citit aici pe topic si am auzit de el de prea multe ori)?Cat costa unul?

6.Care sunt cele 3 lucruri pe care le-ati lua cu voi intr-o tura mai lunga(la reparatii si neprevazut ma refer) ?

7.Poate Dominatorul sa traga de pasager si bagaje pe drum mai dificil?

 

 

8.Cine are chef de o tura in august? detalii gasiti aici- /index.php?...p;#entry1675952

 

Multam de lectura si asfalt uscat!

Editat de DarkDrac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Azi am dat jos roata fata si am scos pinionul de la kilometraj. Dupa cum se vede si in poza s-a rupt urechea pinionului.

DSC_0444.jpg

 

Acuma am vorbit cu @codreanu_romi de la care am luat Domi'ul si a zis ca incearca sa imi faca rost de piesa, dar mai are cineva asa ceva de vanzare?

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , acu ceva vreme am cumparat si eu un Dominator si as vrea sa-i fac verificarile si inlocuirile de rigoare.El este un rd02 din '93. Pana acum i-am schimbat bujia,uleiul,si filtrele(aer si ulei).Acum urmeaza intrebarile : :laugh:

 

1.Lichidul de frana trebuie schimbat si el (probabil ca are ceva ani de cand nu a mai fost) ?

2.Verificarea,intretinerea lantului/pinioanelor cum se face....se curata,unge si pune la loc ?

3.Gresarea diferitelor parti(gen bascula spate si altele pe care nu le stiu),care sunt aceste parti si cum/pe unde se greseaza?

4.Are mobra filtru de benzina(k eu nu l-am gasit) ?daca nu are ,ar fi bine sa incerc sa-i adaptez unul(stiind "calitatea" benzinei noastre) ?

5.Ce este cdi-ul(am citit aici pe topic si am auzit de el de prea multe ori)?Cat costa unul?

6.Care sunt cele 3 lucruri pe care le-ati lua cu voi intr-o tura mai lunga(la reparatii si neprevazut ma refer) ?

7.Poate Dominatorul sa traga de pasager si bagaje pe drum mai dificil?

 

 

8.Cine are chef de o tura in august? detalii gasiti aici- /index.php?...p;#entry1675952

 

Multam de lectura si asfalt uscat!

Felicitari pentru achizitie! Sa-l stapanesti sanatos si asfalt uscat (sau noroi intre crampoane)! :laugh:

 

1. Este chiar indicat sa il schimbi (nu e bine sa ajungi sa constati ca mai bine-l schimbai, crede-ma!)

 

2. Pinioanele se verifica (in mod uzual) vizual. Semenele de uzura le poti repera prin faptul ca dintii pinioanelor devin ascutiti (in mod normal, acestia trebuie sa fie "bonti", adica sa aibe terminatia - varful - ca si "retezat"); cand e uzura foarte mare, vei observa ca dintii sunt chiar usor inclinati (una dintre laturile acestora este mult mai uzata/mancata decat cealalta). In caz de uzura, se recomanda sa schimbi kit-ul de lant (pinioane + lant).

Lantul se intretine relativ usor. Cel mai simplu iti cumperi doua spray-uri: unul de curatat lantul si altul de uns lantul (de preferat spray de off-road). E de preferat sa faci curatarea/gresarea cu roata din spate suspendata. Domi nu are (nativ) cric central, astfel ca va trebui sa faci o improvizatie sau sa folosesti un stander, fie sa te mai ajute cineva si sa ti-l tina ridicat (in lateral) pe cric, astfel incat sa poti invarti roata cu mana. Mai e si varianta in care dai cu spray si apoi mai impingi motreta si tot asa.

Tehnica este urmatoarea: 1. aplici uniform substanta de curatare, o lasi sa actioneze cateva minute, apoi poti folosi o perie ca sa cureti mai bine si la final stergi lantul cu o carpa. Eu indepartez mizeria cu apa sub presiune (compresor) si apoi il sterg. Il poti lasa sa se zvinte putin si apoi treci la pasul 2. aplici uniform cu spray-ul de ungere, iar apoi iar il lasi aprox. 10 minute si apoi, pasul 3. gata :wink:

Poti verifica si gradul de intindere a lantului, respectiv sa aiba un joc de aproximativ 40mm in punctul de jos, la jumatatea distantei intre pinioane. Daca e cazul, il mai tensionezi.

 

4. In mod normal are, si e chiar sub robinet; nu ai cum sa-l ratezi, deoarece, atunci el exista, e destul de mare (cel putin cel original).

 

5. CDI-ul este dispozitivul electronic care comanda aprinderea.

 

6. Pe langa trusa de scule originala, prefer sa am cu mine: cabluri de rezerva (ambreiaj, acceleratie), spray de pana (exista un model si pentru rotile noastre cu camere), spray de curatat lantul, spray de uns lantul (mai ales cand ai pe traseu mult off-road sau cand ai de facut multi km pana la intoarcere).

 

7. Nu are niciun fel de apasare Dominatorul cand ai pasager si bagaje multe. Eu am facut o tura relativ lunga cu pasager si bagaje muuuulte (Bucuresti - Targoviste - Piatra Craiului - Fagaras - Transfagarasan - Cabana Cumpana/Vidraru - Curtea de Arges - Bucuresti), inclusiv cu o portiune absolut nasoala de drum forestier rupt, cu lespezi de piatra etc. Domi n-a avut niciun sughit, in schimb eu... da :lol: Avand bagaje foarte multe prinse peste top-case, nefiind foarte bine ancorate (desi mi-am dat toata silinta, insa volumul bagajelor nu era deloc de neglijat), la fiecare frana/denivelare (pe drumul forestier) bagajele veneau peste pasager, pasagerul peste mine si tot asa. Concluzia: ancoreaza foarte bine bagajele, mai ales cand ai pasager. Domi nu este totusi o motocicleta pe care sa mergi lejer cu pasager si multe bagaje. Acum depinde si de gabaritul vostru, insa la mine... noi nu suntem chiar mici :D

 

Atat era de incarcat Domi in excursia la care am facut referire (moto din dreapta):

post-33842-1233414687_thumb.jpg

 

Azi am dat jos roata fata si am scos pinionul de la kilometraj. Dupa cum se vede si in poza s-a rupt urechea pinionului.

 

Acuma am vorbit cu @codreanu_romi de la care am luat Domi'ul si a zis ca incearca sa imi faca rost de piesa, dar mai are cineva asa ceva de vanzare?

Din cate am inteles, in toamna costa aprox 80 de lei (original, ca altfel greu sa gasesti). Si eu trebuie sa-mi cumpar, ca l-am facut praf la accident. Daca gasesti pe undeva de comandat, imi dai si mie de stire, te rog? Multumesc anticipat!

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , acu ceva vreme am cumparat si eu un Dominator si as vrea sa-i fac verificarile si inlocuirile de rigoare.El este un rd02 din '93. Pana acum i-am schimbat bujia,uleiul,si filtrele(aer si ulei).Acum urmeaza intrebarile : :laugh:

 

1.Lichidul de frana trebuie schimbat si el (probabil ca are ceva ani de cand nu a mai fost) ? ar fi bine sa-l schimbi. Nu e totusi mare smecherie. Uita-te intai la el si vezi daca e acceptabil sau e urgent sa-l schimbi

2.Verificarea,intretinerea lantului/pinioanelor cum se face....se curata,unge si pune la loc ? Lantul nu trebuie sa aiba miscare sus-jos mai mare de 4 cm(vezi in manual exact cit scrie si cum se verifica) iar ungerea se face de obicei cu 'spray de lant' si de curatzat se curatza cu 'spray de curatzat lantul' (ambele chestii se pot inlocui ba cu spalat cu motorina, ba cu uns cu vaselina la spray;speciala)

3.Gresarea diferitelor parti(gen bascula spate si altele pe care nu le stiu),care sunt aceste parti si cum/pe unde se greseaza?eu bag vaselina la spray pe axe, ulei de transmisie in cabluri si la cititorul de kilometri, vaselina crema prin alte locuri, plus eternul WD40 pe ici pe colo

4.Are mobra filtru de benzina(k eu nu l-am gasit) ?daca nu are ,ar fi bine sa incerc sa-i adaptez unul(stiind "calitatea" benzinei noastre) ?eu cind am vrut sa fac chestia asta mi s-a spus ca nu se merita si ca stric debitul de benzina

5.Ce este cdi-ul(am citit aici pe topic si am auzit de el de prea multe ori)?Cat costa unul?

6.Care sunt cele 3 lucruri pe care le-ati lua cu voi intr-o tura mai lunga(la reparatii si neprevazut ma refer) ?

7.Poate Dominatorul sa traga de pasager si bagaje pe drum mai dificil?un pasager ca al tau nu-l simte, ii mai trebuie un sac de ciment in brate ca sa creeze probleme

8.Cine are chef de o tura in august? detalii gasiti aici- /index.php?...p;#entry1675952

Multam de lectura si asfalt uscat!

Azi am dat jos roata fata si am scos pinionul de la kilometraj. Dupa cum se vede si in poza s-a rupt urechea pinionului.

DSC_0444.jpg

Acuma am vorbit cu @codreanu_romi de la care am luat Domi'ul si a zis ca incearca sa imi faca rost de piesa, dar mai are cineva asa ceva de vanzare?

cred ca poti sa-l mai folosesti daca-l lipesti corect ca ai cel putin o limbutza d-aia de citire(sau si a doua e jumate tocita?). Eu zic sa-ti ungi bine melcul ala ca nu-i a buna cum ti-a tinut el contra de ti s-a rupt piesa. Mie mi-a mincat deja 2 bucse danturate DIN ALUMINIU; bine ca am facut mai multe :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca poti sa-l mai folosesti daca-l lipesti corect ca ai cel putin o limbutza d-aia de citire(sau si a doua e jumate tocita?). Eu zic sa-ti ungi bine melcul ala ca nu-i a buna cum ti-a tinut el contra de ti s-a rupt piesa. Mie mi-a mincat deja 2 bucse danturate DIN ALUMINIU; bine ca am facut mai multe :laugh:

 

daca e largit melcul de metal si are loc roata din plastic in el, poti sa-l arunci

 

io asa am patit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si a "ureche" era putin roasa pe interior. Bucata care sa rupt s-a tocit pe margini si nu se mai potriveste.

Acuma curiozitatea mea: majoritatea motocicletelor am inteles ca au in melc pinion de plastic pentru a fi mai usoare, deci de ce se rup tocmai la Domi?

Ce am observat eu mai ciudat ii piesa de ghidaj de pe roata care ii o piulita cu niste urechi asemanatoare cu cele ale pinionului. Ale mele sunt parca putin indoite, ii normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat era de incarcat Domi in excursia la care am facut referire (moto din dreapta):

post-33842-1233414687_thumb.jpg

 

muama, ce de bagaje :laugh: . si ce sus sunt puse. chiar ca ar fi fost de folos niste suporturi laterale, mai ales daca mergi cu pasager.

 

marcile ar Touratech, JF Motorsport si (clasicul) Hepco & Becker. sau... poate gasim un meserias care sa faca "minuni" cu un aparat de sudura si ceva teava :laugh: . pentru inspiratie:

 

post-5125-1233419489_thumb.jpg post-5125-1233419499_thumb.jpgpost-5125-1233419507_thumb.jpg

 

si felul de prindere pe un Transalp, poze de la montaj:

 

post-5125-1233419975_thumb.jpgpost-5125-1233419987_thumb.jpg

post-5125-1233420308_thumb.jpg

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu imi fac singur. Pina la proba contrarie, imi ies niste super suporti.

daca tot faci asa ceva fa si tu mai multe ca fii sigur ca ai cui sa le vinzi. daca ies cool ca cele de transalp, deja ma ai client pt o pereche. :laugh:

Editat de dsorinmihail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si a "ureche" era putin roasa pe interior. Bucata care sa rupt s-a tocit pe margini si nu se mai potriveste.

Acuma curiozitatea mea: majoritatea motocicletelor am inteles ca au in melc pinion de plastic pentru a fi mai usoare, deci de ce se rup tocmai la Domi?

Ce am observat eu mai ciudat ii piesa de ghidaj de pe roata care ii o piulita cu niste urechi asemanatoare cu cele ale pinionului. Ale mele sunt parca putin indoite, ii normal?

 

punctele slabe la dominator cunoscute de mine ar fi:

- melcul la kilometraj;

- axul de la schimbatorul de viteze care intra in cutie, face joc dupa un timp de utilizare la maj enduro, enduro soft honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

 

RD08 e codul de model pt cele produse dupa 95 in Italia, ar terbui sa aiba si un "ZDC" in seria de cadru.

RD02 e modelul facut pana in 94 in Japonia

Plus codul pt anul de fabricatie :

 

OSF 1995

OTF 1996

[...]

 

Dupa codul de model RD08 vine codul pt limitare la 25 KW :

RD08 A nelimitat

RD08 B limitat

 

Exemplu de serie cadru:

ZDCRD08BOWF <cifre> Inseamna Dominator facut in Italia in 1998 varianta limitata la 25 kw

[...]

 

uff... eu am modelul limitat, acuma vad ce a scris axa. :laugh: oare flansa o fi chiuretata sau nu? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uff... eu am modelul limitat, acuma vad ce a scris axa. :laugh: oare flansa o fi chiuretata sau nu? :laugh:

 

Ala merge 100 de ani ma ca nu il stresezi, daca zici tu ca e modelul limitat. Desi mie nu mi s-a parut sa traga mai prost ca al lui Gabi. Din contra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala merge 100 de ani ma ca nu il stresezi, daca zici tu ca e modelul limitat. Desi mie nu mi s-a parut sa traga mai prost ca al lui Gabi. Din contra.

 

pai la cat "bea" al meu la suta cum sa traga mai prost? :laugh: :wink: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca eu nu am turometru, deci nu stiu la cat schimb. Simt motorul dupa cum trage si atunci schimb.

Afara imi ia 4%, desi cand am mers la mare, pe autostrada mi-a luat 3,5% in conditiile 100-120 km/h cu motorul incarcat de bagaje. (desi asta nu cred ca are importanta avand in vedere ca eu am 48 kg)

In oras imi ia 6-7% depinde de trafic. Mi s-a parut mult si ma gandeam sa nu fie aiurea.

 

Voi de unde va mai luati filtru de aer, inafara de louis?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca eu nu am turometru, deci nu stiu la cat schimb. Simt motorul dupa cum trage si atunci schimb.

Afara imi ia 4%, desi cand am mers la mare, pe autostrada mi-a luat 3,5% in conditiile 100-120 km/h cu motorul incarcat de bagaje. (desi asta nu cred ca are importanta avand in vedere ca eu am 48 kg)

In oras imi ia 6-7% depinde de trafic. Mi s-a parut mult si ma gandeam sa nu fie aiurea.

 

Voi de unde va mai luati filtru de aer, inafara de louis?

Daca vrei K&N (Lifetime Guaranteed pentru filtrele de aer), poti sa iti dau eu; la fel si ulei Motul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...