Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Salut,o intrebare am de data asta : intinzatoru de la lantu de distributie intinde el automat sau mai trebuie facut si ceva manual pe acolo?am vazut ca ar fi ca un bendix care as putea sa mai tensionez lantu,isi face el singur treaba?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intinzatorul lantului de distributie e automat. Tot ce poti sa faci e sa ii schimbi arcul (daca e slabit) sau sa cureti tot ansamblu daca din oarecare motiv e murdar de diverse depuneri.

In principiu daca ai idei sa desfaci sa umblii la el, iti recomand sa schimbi lantul de distributie, si arcul de la intinzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa fiu rautacios , dar din cite am inteles de la "priceputi " nu se potriveste cel de 89-92 , doar cel special de 96+ , desi m-as bucura sa reusesti ,asteptam poze

pai asa cumperi o bucata de plastic transparent de la Baumax , parca era 40 lei, si o indoi cu feonul.

 

O intrebare : am vazut un Domi cu radiator de racire pt ulei, in ce ani de fabricatie este? sau e ceva improvizat? parea original

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va place dominatorul meu?

 

Interesant.... nu e tocmai pe gustul meu, dar nici rau nu arata. Ofera ceva protectie la vant? S-a modificat cu ceva consumul la drum intins?

 

Lantu de distributie acu l-am schimbat ,dar am dat de o probl.patina aia fixa era doar metalu,adica uzata peste masura,sper sa gasesc si sa pot asambla motoru'

 

Gasesti patina in mai multe locuri, la comanda. Incearca la motodiscount, dillypoint, achimoto, wemoto (toate .ro).

Verifica amandoua patinele, eventual schimba-le pe amandoua daca e cazul. Nu ar fi rau sa incerci sa cureti cat mai mult din traseul uleiului, ca sa scoti bucatile de plastic care s-au desprins de pe patina care zici ca s-a uzat complet.

 

pai asa cumperi o bucata de plastic transparent de la Baumax , parca era 40 lei, si o indoi cu feonul.

 

O intrebare : am vazut un Domi cu radiator de racire pt ulei, in ce ani de fabricatie este? sau e ceva improvizat? parea original

 

Parbriz: Da, si merge, au mai facut si altii, poate sa arate si bine daca te straduiesti.

 

Din cate stiu nu s-au pus niciodata radiatoare de ulei pe domi de catre fabrica. Era pe ADV un tip care facea un suport foarte misto, si o aparatoare pt radiator. Radiatorul in sine il poti face la comanda si in RO, avea Switch o schema pt el. Verifica in posturile anterioare ca s-a discutat despre treaba asta :P spor.

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mzrider, frumos tare, ai muncit oleaca la carena fata

Am avut putin de lucru cu ea intr-adevar, noroc cu fibra de sticla. Mai am inca cate veva de facut dar e aproape gata. Am vrut sa fie in genul adventure-rally sau asa ceva. Mie imi place cum a iesit si carena fata de exemplu e dintr-o bucata deci cu 3 suruburi cu desfacere rapida am dat-o jos daca trebuie.

 

Interesant.... nu e tocmai pe gustul meu, dar nici rau nu arata. Ofera ceva protectie la vant? S-a modificat cu ceva consumul la drum intins?

 

Nu ofera nici un fel de protectie in plus fata de carena originala, sau mie nu mi se pare si consumul nu stiu daca s-a modificat. Am scos in jur de 4,3 la suta dar mers foarte lejer cam cu 70-80 constant, dar asta inainte sa fac motorul deci nu stiu exact. E de 650 nu cel de 500.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.de 2 zile am intrat si eu in posesia unui dominator din 1994.ce pot sa zic e ca imi place la nebunie pozitia si forta motorului,comparativ cu XT de 600 pe care l-am avut.

o intrebare din curiozitate,am vazut ca sunt 2 modele de motoare rd02(cum e al meu) si rd08(modelele mai noi)

am vazut ca nu se prea potrivesc piesele la motor,deci clar ceva e schimbat.

e mai bun rd08?are ceva in plus fata de modelul vechi?e mai fiabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asa cumperi o bucata de plastic transparent de la Baumax , parca era 40 lei, si o indoi cu feonul.

 

O intrebare : am vazut un Domi cu radiator de racire pt ulei, in ce ani de fabricatie este? sau e ceva improvizat? parea original

 

 

Asta?

20111104_001.jpg

 

Cadrul va fi negru in curand :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea in legatura cu radiatoru asta de ulei este ca cea mai bun varianta ar fi sa se interpuna undeva intre baza cadrului si pompa de ulei. Adica sa asigure o racire suplimantara a uleiului in cazul in care cadrul nu a reusit, si bineinteles cu un fel de termostat pt ca altfel este mai greu sa se ajunga la temperatura de regim. Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica.

 

Adevarul este ca sunt circumstante in care chiar se simte lipsa unui astfel de radiator. In vrea 50000 de km pe dominator au fost cateva ocazii in care l-am simtit supraincalzit desi nu as putea spune ca am vazut sau am smtit efectele negative dupa. Daca motoarele astea ar avea racire pe apa nu stiu ce le-ar mai lipsi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea in legatura cu radiatoru asta de ulei este ca cea mai bun varianta ar fi sa se interpuna undeva intre baza cadrului si pompa de ulei. Adica sa asigure o racire suplimantara a uleiului in cazul in care cadrul nu a reusit, si bineinteles cu un fel de termostat pt ca altfel este mai greu sa se ajunga la temperatura de regim. Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica.

 

Daca iei rezervorul de ulei ca pe un mare radiator, conteaza (mult) daca pui racirea inainte sau dupa el? Atata timp cat ai un termostat automat care trece uleiul prin radiator doar daca are peste o anumita temperatura, nu prea ai griji. Da, daca il pui "dupa" rezervorul de ulei atunci il folosesti doar daca racirea gandita de Honda nu isi face treaba. Suspectez ca diferenta la temperatura finala (intre termostat + radiator in amonte si termostat + radiator in aval de rezervorul existent) este extrem de mica.

 

Pentru comparatie, XR 400 este singurul RVFC cu radiator de ulei din fabrica. Acesta este amplasat pe retur, uleiul de la motor trecand prin el inainte sa se "verse" in rezervorul de ulei.

 

Sincer comparatia cu XRul m-a convins ca amplasarea e ok. Ceea ce NU e ok e faptul ca nu am termostat. Costa cam 150e unul automat bun. Se impune, dat fiind ca la 80-100 la ora (viteza interurbana) nu mergi destul de turat cat sa incingi rau motorul iar fluxul de aer asigura o racire mult prea eficienta cand iei in calcul radiatorul. Practic uleiul are temperatura cam joasa...

 

switch trebuie negru perlat.

Doar daca vopsitoru are chef de glume proaste...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[quote name='mzrider' . Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica.

 

Subscriu pentru montarea unui radiator dar NUMAI cu un termostat, cu sonda undeva cat mai aproape de cilindru, montat pe retur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[quote name='mzrider' . Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica.

 

Subscriu pentru montarea unui radiator dar NUMAI cu un termostat, cu sonda undeva cat mai aproape de cilindru, montat pe retur.

 

Un termostat "in-line" face cam aceeasi chestie.

http://www.jagg.com/by-pass.htm

 

0713-0069_400.jpg

 

Sistemul de mai sus costa ~105 euro, livrat la cel mai apropiat OP international.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ame='NX250' timestamp='1321617572' post='2998555']

 

 

Un termostat "in-line" face cam aceeasi chestie.

http://www.jagg.com/by-pass.htm

 

0713-0069_400.jpg

 

Sistemul de mai sus costa ~105 euro, livrat la cel mai apropiat OP international.

 

Nu chiar...

Inertia la racirea cu ulei e f. mare si apare o intarziere in efectul de racire. La racirea cu apa ar merge mai bine.

Scump tare termostatul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici se mai ridica o intrebare. Care este temperatura de regim a uleiului la motoarele astea? Fiecare motor are o temperatura de regim la care functioneaza in parametrii optimi si la un consum minim si pe care sistemul de racire a fost proiectat sa o pastraze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici se mai ridica o intrebare. Care este temperatura de regim a uleiului la motoarele astea? Fiecare motor are o temperatura de regim la care functioneaza in parametrii optimi si la un consum minim si pe care sistemul de racire a fost proiectat sa o pastraze.

cind ai drum prin mana hai sa vad cum suna tobele ca vreau si eu. doar ca trec la una

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iei rezervorul de ulei ca pe un mare radiator, conteaza (mult) daca pui racirea inainte sau dupa el? Atata timp cat ai un termostat automat care trece uleiul prin radiator doar daca are peste o anumita temperatura, nu prea ai griji. Da, daca il pui "dupa" rezervorul de ulei atunci il folosesti doar daca racirea gandita de Honda nu isi face treaba. Suspectez ca diferenta la temperatura finala (intre termostat + radiator in amonte si termostat + radiator in aval de rezervorul existent) este extrem de mica.

 

Pentru comparatie, XR 400 este singurul RVFC cu radiator de ulei din fabrica. Acesta este amplasat pe retur, uleiul de la motor trecand prin el inainte sa se "verse" in rezervorul de ulei.

 

Sincer comparatia cu XRul m-a convins ca amplasarea e ok. Ceea ce NU e ok e faptul ca nu am termostat. Costa cam 150e unul automat bun. Se impune, dat fiind ca la 80-100 la ora (viteza interurbana) nu mergi destul de turat cat sa incingi rau motorul iar fluxul de aer asigura o racire mult prea eficienta cand iei in calcul radiatorul. Practic uleiul are temperatura cam joasa...

 

 

Doar daca vopsitoru are chef de glume proaste...

Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important.

 

Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important.

 

Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru.

 

 

 

Eu zic ca japonezii astia nu-s chiar prosti , consider ca daca chiar era necesar , puneau ei stock un radiator de ulei, dar cum orice auto-moto e testat de ingineri citiva ani inainte de lansare si apoi perfectionat de-a lungul procesului de fabricare . Am incercat eu enduro chiar spre hard enduro cu un dominator si insist ca am 115 kg nu a avut nici pe dracu . Mai mult decit o improvizatie , cu siguranta conteaza felul , viscozitatea si consistenta uleiului , deci mai pe scurt daca in 12-13 ani de fabricat dominatoare , japonezii nu au pus un radiator de ulei , inseamna ca nu necesita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important.

 

Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru.

sunt de acord cu ce zice mzrider

este nevoie de un senzor care sa ia temperatura uleiului inainte de intrarea in motor, acest senzor electric este conectat la termostat

si cand e vb de electrice deja gama e mult mai variata

ai nevoie de un senzor de temp electric si un termostat electric... mare branza nu e, pe ebay is multe produse folosite in tunning auto... au intrebuintare universala

cat despre temp normala a uleiului la care lucreaza motorul cel mai bine tind sa cred ca este intre 80-100 grade, fapt bazat pe cum se simte motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca japonezii astia nu-s chiar prosti , consider ca daca chiar era necesar , puneau ei stock un radiator de ulei, dar cum orice auto-moto e testat de ingineri citiva ani inainte de lansare si apoi perfectionat de-a lungul procesului de fabricare . Am incercat eu enduro chiar spre hard enduro cu un dominator si insist ca am 115 kg nu a avut nici pe dracu . Mai mult decit o improvizatie , cu siguranta conteaza felul , viscozitatea si consistenta uleiului , deci mai pe scurt daca in 12-13 ani de fabricat dominatoare , japonezii nu au pus un radiator de ulei , inseamna ca nu necesita

Si eu tind sa cred acelasi lucru pt ca e cel mai comod sa gandim asa, sau asa ar fi cel mai bine daca ar fi asa...dar mai este un aspect: s-ar putea ca japonezii sa fi ales in acest caz varianta cea mai simpla pentru a face un motor fiabil si bun dar proiectat sa zcem pentru 70000 de km nu pt 300000.

 

Poate din acest motiv nu au montat un sistem de racire suplimentara. S-ar putea sa ma insel, de exemplu am un mercedes c 180 din 93 care isi face racirea printr-un ventilator montat pe direct cu un vascocuplaj, adica in mom in care radiatorul degaja caldura mai mare ventilatorul isi mareste turatia sau altfel spus isi apropie turatia de cea a motorului. Nu este nimic electric, turatia ventilatorului nu este asa de mare si la inceput ma tot gandeam ca oare ce se intampla daca ai de stat pe loc in oras vara cu motorul pornit o ora...si raspunsul e : nimic, nu se supraincalzeste aprope niciodata, desi sistemul e mult mai simplu, mai rudimentar si mai fiabil decat cel electric. Si asta datorita radiatorului supradimensionat si a felului in care functioneaza termostatul.

 

Parerea mea este ca sistemul de racire prin cadru face mai mult decat un simplu radiator de ulei cum este la xt-urile mai vechi cu uleiul in motor, dar ideea de racire prin cadru plus radiator de ulei si termostat amplasat unde trebuie probabil ca prelungeste viata motorului considerabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,eu personal nu cred ca isi are rost investitia si munca,inginerii care o proiectat motocicleta o stiut exact ce fac,nu o fost prosti,motoru trebuie sa ajunga la o anumita temperatura ca si consumu si uzura sa fie minime,tinand motoru tot timpu mai ''rece'' singur o sa afecteze negativ.E parerea mea personala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu cred ca se proiecteaza motoarele pt un anumit nr de km

motoarele in general au o anumita temperatura de functionare(fiecare cu,,,,,,aia a lui)

bineinteles, cu o anumita marja

odata ajuns la acea temperatura, dilatarile materialelor au atins optimul, iar motorul functioneaza in parametrii proiectati

e f posibil sa nu se fi pus un radiator fie ca nu necesita, fie nu se justifica pretul

adicatelea,,,,tot nu necesita :bigstar:

sfatul meu,,,,,nu bagati banii in modificari, ci folositi-i pe ce se merita:

ulei bun si benzina multa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu cred ca se proiecteaza motoarele pt un anumit nr de km

motoarele in general au o anumita temperatura de functionare(fiecare cu,,,,,,aia a lui)

bineinteles, cu o anumita marja

odata ajuns la acea temperatura, dilatarile materialelor au atins optimul, iar motorul functioneaza in parametrii proiectati

e f posibil sa nu se fi pus un radiator fie ca nu necesita, fie nu se justifica pretul

adicatelea,,,,tot nu necesita :bigstar:

sfatul meu,,,,,nu bagati banii in modificari, ci folositi-i pe ce se merita:

ulei bun si benzina multa

 

intrebarea mea nu este daca sa pui sau nu radiator suplimentar pentru ca la africa twin sant 2 de apa si 2 de ulei

 

ci intrebreamea este pentru andrei, cat ulei si cata benzina , ?cam care este raportul optim.

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...