Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Salut,eu personal nu cred ca isi are rost investitia si munca,inginerii care o proiectat motocicleta o stiut exact ce fac,nu o fost prosti,motoru trebuie sa ajunga la o anumita temperatura ca si consumu si uzura sa fie minime,tinand motoru tot timpu mai ''rece'' singur o sa afecteze negativ.E parerea mea personala.

 

Pai d-aia se pune termostat. Ca sa nu tii motorul rece tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In domeniul pe care il studiez, constructii, la proiectare, se ia in calcul si durata de utilizare a constructiei (50, 100, 150 ani) in functie de mai multi parametrii.

 

Deci banuiesc ca si la proiectarea unui motor, si/sau a unui vehicul se ia in calcul o durata de viata a acelui lucru. Pur si simplu pentru ca nu se poate face ceva care sa functioneze "pentru totdeauna".

 

Asta inseamna ca inginerii de la Honda au luat in calcul cum sa proiecteze economnic un motor care sa indeplineasca cu succes niste conditii.

In cazul Dominatorului se urmareste care va fi utilizarea:

Motocicleta:

- in majoritatea situatiilor, motorul va functiona la temperaturi exterioare intre 0 si 30(35) grade.

Motocicleta dual-sport, nu touring, nu supersport:

- in general in exploatare motorul va functiona la turatii relativ reduse, intre turatia de ralanti si 5000 - 6000 rpm.

- in general nu va functiona constant la turatii mari.

- pseudo-commuter bike - deci in oras, viteze relativ mici, debit de aer catre motor destul de des "deranjat" de masinile din fata.

- abiliatea de a merge offroad inseamna ca se merge in sarcina la viteze mici deci cu un debbit de aer redus.

- etc.

 

In concluzie, ca sa scoata un motor decent motorul ala ar trebui sa fie capabil sa mearga spre 100 000 km fara probleme majore. Deci ei au dimensionat fantele de racire in asa fel incat sa satisfaca o multitudine de conditii pentru a oferi o buna durabilitate motorului.

 

Pentru cei care folosesc motorul pentru ce a fost proiectat, adica mers normal prin oras, ture relativ scurte, viteze maxime pana pe la 130 km/h, mers prin paduri, pe teren accidentat etc, fara a forta limitele motorului, CRED ca este absolut suficient ce au facut japonezii la modelul asta de mobra.

 

Pentru cei care mereu conduc in forja, care vor sa sara, sa faca acrobatii, sau sa transforme dominatorul intr-un motor cu care sa parcurga mii de km intr-o tura, la viteze mai mari de croaziera, le urez succes in modificarea mobrei. Cu toate ca parerea mea este ca orice modificari ati face, daca nu veti utiliza motorul la parametrii pentru care a fost construit nu aveti cum sa evitati uzuri mari, premature.

 

Ca nota de incheiere. Anul asta am participat la un curs de conducere a motocicletei, si am invatat multe manevre etc. Cursul a durat o zi, iar de la ora 11:00 pana la ora 19:00 am fost intr-o parcare, in soare, si afara erau 30 de grade. Motorul a fost pornit totata perioada asta, si am facut manevre la viteze mici, intr-un spatiu delimitat. Nu a avut nici o problema, cand m-am hotarat sa plec am accelerat mai tare si am plecat fara a simti nici un fel de impediment din partea mobrei.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru DRACONES

desi bag mana in foc ca stia,,,,,,,,,,

atat ulei, cat si benzina,,,,,,,,,ATAT CAT II DAI :friends:

 

 

mersi pretene

 

mai e o vorba ,,cum i dai asa o ai ,, sa iti traiasca amandoua si sa ai noroc de ele .

 

scuze pentru off topic

toate cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca.

 

Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? :D (ceva plug'n play ar fi foarte bine :crack: )

:cheers:

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca.

 

Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? :D (ceva plug'n play ar fi foarte bine :crack: )

:cheers:

 

 

post-54355-0-59857600-1321887859_thumb.jpg

post-54355-0-35702400-1321887871_thumb.jpg

post-54355-0-36966100-1321887882_thumb.jpg

post-54355-0-59194200-1321887891_thumb.jpg

post-54355-0-54054500-1321887906_thumb.jpg

post-54355-0-15075600-1321887915_thumb.jpg

Editat de mihay_star
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baiatu ala cu pistonul cota 2 ma sunat pe mine an legatura cu pistonul meu,dar al meu e la standard,si zicea ceva ca vrea sa asi bucseze cilindru.mai bine zis sa ai faca camasa din camasa de Aro.Eu iam zis ca nu pre tine dar dati si voi o parere vizavi de Aro :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OPRESTE MOTORU ACUM!

 

Pare-mi-se ca iti macina ceva acolo; rasnita nu domi.

 

Merita sa te uiti in el pentru zgomotu ala.

 

...sau mergi asa cu el si peste 1000km constati ca era o saiba cazuta prin motor sau ca era lantul mai larg ca la o negresa dupa al treilea rand de tripleti.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam asa suna domi-ul meu la rece.aprox 30-60 de sec.destul de tare se aude zgomotul.pare a fi de la distributie.oare sa trebuiasca lantul schimbat?

 

Mda cel mai probabil lantul de distributie , care e undeva la 220 lei . Slabe sanse , dar nu imposibil sa fie de la decompresorul de pe axa cu came

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda cel mai probabil lantul de distributie , care e undeva la 220 lei . Slabe sanse , dar nu imposibil sa fie de la decompresorul de pe axa cu came

Rulmentii axei cu came, patinele distributiei, intinzatorul, arcurile (cele 5 - intinzator + 3 decompresor + 1 sub cama decompresorului)... Bate mai rau ca lantul meu (transmisie, ce-i drept) cu care am cumparat mobra (in 500km ajunsese de la joc de 3cm la 6-7cm :unsure: ). Pe atunci nu stiam de ce face clanca clanca in mers.

 

Recomandarea ar fi sa desfaci capacu (sa vedem daca reusesti fara sa demontezi tot ce ai pe motocicleta sau sa dai jos motoru) si sa te uiti ce e pe acolo. Slabe sanse sa fie totul in regula. Nu e foarte curat zgomotul (banuiesc k e gadgetul cu care ai inregistrat de vina) si noi ne dam cu presupusu. Dar e mare probabilitatea sa fie de la distributie. Ar putea fi un banal arc intepenit de la mizerii, care odata ce se subtiaza/incinge uleiul isi "da drumul". Sau ai putea avea un motor care merge fara o bucata de patina sau cu rulmenti aproape gripati.

 

Take a look.

 

Daca se prinde cineva din inregistrare cee exact, sunt si eu curios. Nu imi pare a fi zgomotul de pornire la rece cu lant vechi, pare ceva mai nasol.

 

Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca.

 

Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? (ceva plug'n play ar fi foarte bine )

 

Stii, daca stau sa ma gandesc, s-ar putea. In cadru ai loc, daca modifici putin prinderile. Modifici si rezervorul si gata. Iar simetric fata de cutia de transmisie din stanga-sus montezi centrala de ABS. :bounce:

 

Radiatoru de ulei il lasi acolo unde e iar termostatul telepatic se conecteaza la coclenderu roz! :rolleyes:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare si mie ceva mai grav decat cunoscuta bataie la rece a lantului de distributie, desi la un moment dat se aude si aia. Eu zic ca ii si lantu si vreo patina implicata (probabil a ajuns pe fier). Desfa capacul de pe culbutori si o sa vezi starea patinelor si cu o surubelnita poti sa vezi ce joc are lantu (in mod normal trebuie sa fie strans), dar sa faci asta inainte de a da jos axul cu came sau orice altceva, daca le desfaci si le pui inapoi nu o sa mai sesizezi jocul.

 

In nici un caz nu te apuca sa dai jos motorul, orice ar trebui sa faci pt rezolvarea acelui sunet nu implica asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,aceiasi problema am avut-o si eu,dupa ce am desfacut motoru am constatat ca patina fixa era ajunsa la fier (se mancasera si din fier) si lantu de distributie parea bun (asa dupa ochi),in fine,am luat lant nou,patina noua si absolut nimic nu se mai aude.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am sapat mai adanc in motor,luand chiuloasa am observat problema,si se pare ca aia a fost,acu nu se mai aude absout nimic,nici la rece,nici la cald,mai am o problema cu cdi-ul,mufa aia verde ( asa e la mine) care e turnata intruna cu cdi-ul are joc acolo,e fisurata pe langa,si cum te joci putin la ea sau mergi pe teren accidentat se opreste din mers,dar tinand cont ca am luat-o la bani de scuter....oricum imi trebuie cdi.

Apropo,din patina aia uzata nu am gasit bucati sau alte cele, nici cand am luat capacu de pe ambreiaj,si nici in filtru,am facut 2 schimburi de ulei si sper sa fi iesita o mare parte din mizerie.Salut

Editat de heres
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am desfacut capacul de chioulasa,capacul de ambreiaj si de la alternator.patinele sunt in stare buna,lantul de asemenea.ce am observat e ca rulmentul unisens de la intinzator nu prea face treaba.daca imping inapoi cu surubelnita de lant,intinzatorul se da inapoi,ceea ce eu zic ca nu ar trebui.scos afara pare bun,dar pus la loc rulmentul nu mai tine.o sa aprofundez problema in zilele urmatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca l-ai dat jos si ai bagat axul in el si se invarte doar intr-un sens inseamna ca ii bun. Trebuie insa sa verifici cu atentie pt ca va scapa foarte putin daca scapa. Sa te uiti si la partea interioara a intinzatorului, la piesa care pare din plastic si care tine arcurile sa nu fie crapata.

Daca montat ti se pare ca merge putin inapoi asta poate fi si din cauza uzurii lantului de distributie ceea ce inseamna ca intinzatorul e la capatul cursei, motiv pentru care ii mai permisiv. Cred ca sunetul tau provine de la distributie, dar nu stiu exact de unde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am sapat mai adanc in motor,luand chiuloasa am observat problema,si se pare ca aia a fost,acu nu se mai aude absout nimic,nici la rece,nici la cald,mai am o problema cu cdi-ul,mufa aia verde ( asa e la mine) care e turnata intruna cu cdi-ul are joc acolo,e fisurata pe langa,si cum te joci putin la ea sau mergi pe teren accidentat se opreste din mers,dar tinand cont ca am luat-o la bani de scuter....oricum imi trebuie cdi.

Apropo,din patina aia uzata nu am gasit bucati sau alte cele, nici cand am luat capacu de pe ambreiaj,si nici in filtru,am facut 2 schimburi de ulei si sper sa fi iesita o mare parte din mizerie.Salut

si eu sper,,,,,,

daca se va intampla sa nu mai lucreze schimbatorul de viteze,,,,,sa sti ca a mai ramas mizerie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...