ser79ban Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 Masca de far la voi s-o prinde in 6. La 96+ e doar in 4, toate prinse de far... D'asta-i si intrebasem doar pe posesorii de 92. Si eu eram sigur ca doar in 4 dar uite ca am mai invatat o treaba noua acu, dupa 5 ani de cind am Domi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 Noi sa fim sanatosi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 Eu folosesc exclusiv Motul 5100 (semisintetic) astfel:- vara 15W50; - primavara si toamna 10W40. Schimb la 2500km, iar filtrul de ulei la 5000km (la fiecare doua schimburi de ulei). Si sunt multumit de ulei; si sunt convins ca voi fi multumit de alegerea asta si peste urmatorii 50.000km. eu am luat acuma 10W40 REPSOL full sintetic, si am prins la oferta castrol 10w40 tot full sintetic, ce ziceti? e ok ? cei de la mag din debrecen mi-au zis ca merge full sintetic la motoarele astea, ca la ei sunt multi care baga asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 hai mai, iar discutam de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriell Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 hai mai, iar discutam de ulei. Pai discuta oamenii ca nu toti au dominator de cand lumea si poate nici timp sa citeasca 318 pagini. Poate ar fi bine sa se faca subtopicuri in cadrul topicului acesta cu discutii despre ulei, bujii, reglaj carburator, etc... unde sa se stranga posturile la obiect astfel incat daca vrea omul sa afle despre ulei sa ia la puricat 10-30 de pagini nu 300si... Fara suparare, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 N-ai cum sa faci subtopicuri. Deci da, ulei. Full sintetic e frectie la picior de lemn. Oricum il schimbi la 3000km daca tii la motor, chit ca e semi chit ca e full synthetic. Diferenta e doar in buzunaru tau -- mobra oricum nu e vizibil mai protejata cu full synth. De ce crezi ca toti posesorii de BMW boxer baga lei mineral? Pt ca orice altceva e in mod inutil mai scump. La fel si la noi. Semisintetic pe banda, ca daca dai de doua ori mai mult pe full synth oricum tot protectia aia o ai. Orice magazin va recomanda totdeauna cel mai scump ulei - probabil si cel mai bun; insa la motoarele noastre, proectia e cam tot aia. Concluzie? Baga semisintetic. Recomand 15w-50 daca stai la campie, 10w-40 doar daca stai sau te dai des pe la munte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 N-ai cum sa faci subtopicuri. Deci da, ulei. Full sintetic e frectie la picior de lemn. Oricum il schimbi la 3000km daca tii la motor, chit ca e semi chit ca e full synthetic. Diferenta e doar in buzunaru tau -- mobra oricum nu e vizibil mai protejata cu full synth. De ce crezi ca toti posesorii de BMW boxer baga lei mineral? Pt ca orice altceva e in mod inutil mai scump. La fel si la noi. Semisintetic pe banda, ca daca dai de doua ori mai mult pe full synth oricum tot protectia aia o ai. Orice magazin va recomanda totdeauna cel mai scump ulei - probabil si cel mai bun; insa la motoarele noastre, proectia e cam tot aia. Concluzie? Baga semisintetic. Recomand 15w-50 daca stai la campie, 10w-40 doar daca stai sau te dai des pe la munte. multumesc de raspunsuri si scuze ca am mai intrebat, era logic sa se mai fi discutat pe tema asta, dar nu am apucat sa ma uit pe toate paginile o sa folosesc asta pe care l-am luat acum si dupa aceea trec si eu la ceva semi-sintetic si voi ramane constant si pe marca de ulei. multumesc inca odata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Domnu' Andrei, sa stii ca mi-am facut pana la urma RCA... Asta in caz ca MAI isi cauta tzinte pentru concurs... brava fratzica! si ioa care speram ca mai avem tinte pt concurs,,,,,,, tocmai acu ti-ai gasit sa-ti tragi RCA?????????????? eu in ce mai trag la concurs????? Mesaj completat motorex semisintetic 10w40 primavara/toamna, 15w50 vara + filtru ulei champion la fiecare 3000km filtru aer K&N curatat la fiecare 6000km intrebare pentru verificat supapele: cand dai jos dopul de la capacul de alternator sa invarti motorul cu cheia de bujii in sens invers... nu curge ulei !? (pt slr jocul e 0.1admisie 0.12 evacuare) mereu cand citesc topicul asta ma arde sa verific cate ceva la motor, cat de des trebuie verificat lantul de distributie, (a mai intrebat cineva dar nu gasesc) are intinzator automat ? test: cum verifici daca ambreiajul e uzat, care ar fi simptomele !? @switch abia astept sa vad modificarea cu furca de AT/ST x2disc, totusi cea mai tare modificare mi se pare fata de FMX nu curge ulei,,,,ca nu nivelul atat de sus jocul la supape e la fel si la domi,,,,,,parca e acelasi motor, nu? da, intinzatorul e automat, nu stiu cum ai putea verifica gradul de uzura,,,,cand e terminat,o sa auzi niste zgomote ciudate, in special la rece in ce priveste ambreiajul,,,,,,cred ca e mai greu de controlata tractiune dar, nu sunt foarte sigur numa bine Mesaj completat brava fratzica!si ioa care speram ca mai avem tinte pt concurs,,,,,,, tocmai acu ti-ai gasit sa-ti tragi RCA?????????????? eu in ce mai trag la concurs????? Mesaj completat nu curge ulei,,,,ca nu nivelul atat de sus jocul la supape e la fel si la domi,,,,,,parca e acelasi motor, nu? da, intinzatorul e automat, nu stiu cum ai putea verifica gradul de uzura,,,,cand e terminat,o sa auzi niste zgomote ciudate, in special la rece in ce priveste ambreiajul,,,,,,cred ca e mai greu de controlata tractiune dar, nu sunt foarte sigur numa bine revin la ulei,,,,,,,daca totusi curge pe la dopul central al capacului alternatorului.....scurgi uleiul si il pui la loc dupa reglaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 revin la ulei,,,,,,,daca totusi curge pe la dopul central al capacului alternatorului.....scurgi uleiul si il pui la loc dupa reglaj Daca curge ulei pe la capacul de alternator, inseamna ca oricum nivelul de ulei e foarte mare, iar ceea ce curge pe acolo e foarte bine ca se elimina (in favoarea pompei de ulei printre altele). Cu alte cuvinte, daca "scapa" pe acolo, e ca la supapa de siguranta si sub nicio forma nu trebuie "recuperat" si pus inapoi!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 (editat) @andreizalau: Cum dracului sa curga pe la alternator? Sunt niste oringuri acolo.. Eu zic sa verifici ATENT instalatia de ungere inainte sa mai pornesti motocicleta. Ia incearca tu sa iei un bidon si sa scurgi rezervorul mare de ulei pe la surubul de 14 din fatza. Nu cumva e gol? In cazu asta s-ar putea sa ai o mare problema cu pompa. Desigur, poate doar ai prea mult ulei (la domi nu completezi pana nu mai incape, ca ar trebui sa bagi vreo 3l jumate) sau poate e infundat ceva pe acolo. Niciodata la domi nu ai voie sa bagi mai mult de 2.4L ulei -- si asta pe motor nou, proaspat asamblat. In mod normal, la un schimb de ulei intra 1.9-2L - practic un bidon de 2L. Doar daca desfaci motorul cu totul si automat scurgi tot uleiul - abia atunci bagi 2.4L. Daca ai facut asa (ca la carte) atunci nu ai de ce sa ai nivelu pana la jumatea camerei inferioare a motorului - asta ar indica blocaje sau supapae proaste pe traseul de ungere. Editat Aprilie 10, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Dominatoristii din Muntenia mai ies prin paduri si alte coclauri? Cu al meu am facut azi o tura, insa parca e mai fun in grup mai ales daca e compus din dominatoare. PS. Daca sunt interesati, facem topic separat pe forumul "Intalniri" ca sa nu perturbam lucrurile aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Dominatoristii din Muntenia mai ies prin paduri si alte coclauri? Cu al meu am facut azi o tura, insa parca e mai fun in grup mai ales daca e compus din dominatoare. PS. Daca sunt interesati, facem topic separat pe forumul "Intalniri" ca sa nu perturbam lucrurile aici. Suna interesant propunerea. In general, intalnirile si iesirile pentru enduro se mai programeaza si pe www.EnduroManiacs.ro. Cu alte cuvinte, eu unul ma bag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 @andreizalau:Cum dracului sa curga pe la alternator? Sunt niste oringuri acolo.. Eu zic sa verifici ATENT instalatia de ungere inainte sa mai pornesti motocicleta. Ia incearca tu sa iei un bidon si sa scurgi rezervorul mare de ulei pe la surubul de 14 din fatza. Nu cumva e gol? In cazu asta s-ar putea sa ai o mare problema cu pompa. Desigur, poate doar ai prea mult ulei (la domi nu completezi pana nu mai incape, ca ar trebui sa bagi vreo 3l jumate) sau poate e infundat ceva pe acolo. Niciodata la domi nu ai voie sa bagi mai mult de 2.4L ulei -- si asta pe motor nou, proaspat asamblat. In mod normal, la un schimb de ulei intra 1.9-2L - practic un bidon de 2L. Doar daca desfaci motorul cu totul si automat scurgi tot uleiul - abia atunci bagi 2.4L. Daca ai facut asa (ca la carte) atunci nu ai de ce sa ai nivelu pana la jumatea camerei inferioare a motorului - asta ar indica blocaje sau supapae proaste pe traseul de ungere. salut switch nu imi curge ulei pe la alternator purice intreba daca scoate dopul ala, pt a regla supapele,,,,nu curge ulei? pt el are raspunsuldar, multumesc fratioare pe mine m-ai ajutat de mai multe ori sper sa ne si vedem intr-o zi,,,,,,ca se invecheste palinca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Ah, inseamna c-am citit aiurea... scuzati confuzia Las ca ce-am scris nu-i prostie si poate o fi de folos cuiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Nu are cineva un cric de domi modelul 88 ala cu papucu de cauciuc ca sa nu intre in noroi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 am mai tot citit, si cica trusa de scule de la dominator e buna etc...eu cand l-am luat in trusa de scule nu era nimic (aer de italia) si as vrea sa o completez, imi zice si mie cineva ce include trusa originala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 am mai tot citit, si cica trusa de scule de la dominator e buna etc...eu cand l-am luat in trusa de scule nu era nimic (aer de italia) si as vrea sa o completez, imi zice si mie cineva ce include trusa originala? Cheie de 8 (dubla: normal+inelar), cheie dubla 10-11, cheie 10, cheie dubla 12-13, cheie inelara 17, cheie inelara 24, prelungitor chei 14-17-24, cheie bujie, cap surubelnita, tija surubelnita cap lat, tija surubelnita cap cruce, imbus 5, imbus 6, imbus 8 (sau 10; vezi cat trebe la scarite), patent Asta e ce am eu. Mai trebuie adaugata o cheie de 14 inelara, prelungibilia, dar mi-a fost lene Oricum trebe doar pt schimbul de ulei si demontat subcadrul coditei - alea sunt singurele suruburi de 14. Original, uite aici ce are: http://www.oemmotorparts.eu/oem5.asp?M=Hon...L2=HO-NX650T-VS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 (editat) Multumesc zilele astea ma pun sa le adun si eu, ca sa fie mobra complet echipata Editat Aprilie 11, 2010 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 Switch unde este filtru de aer la 41 ron ? eu cel mai ieftin am gasit la 80 Bati cu el de perete, suflii tu (nu aer comprimat la 6atm) si cam atat. De obicei nu prea ai ce curata -- particulele mari oricum se strang pe fund ca un fel de nisip.Mesaj completat Filtru aer = 41 RON Filtru lavabil (K&N) = 93 RON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 (editat) Louis.de Il comanzi prin Kronaumoto = fara comision. Editat Aprilie 11, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
polizoru' Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 Va salut! Am o dilema legat de reglarea supapelor la domi poate ma puteti ajuta. Am deschis topicul cu supapele chiar daca s-a mai vorbit despre treaba cu pricina si cu ajutorul lui Switch am mai iesit un pic din ceata insa mai am cateva nelamuriri Cred ca ar trebui scris pas cu pas cum trebuie facuta treaba caci probabil sunt multi care ar dori sa stie. Una din intrebari ar fi :In timpul operatiunii arborele il invart numai in sens invers orar sau si orar? Se lucreaza cu bujia scoasa sau nu conteaza? Legat de pasii care trebuie urmati (sa ma corectati sau adaugati daca trebuie): Vreau sa reglez supapele la compresie => momentul in care supapele de admisie se deschid si se inchid ,pistonul ajungand sus in TDC (pe vizor marcajul vertical in stanga lui"T") pana aici arborele se invarte in sens invers orar. Un alt aspect in acest moment ar fi ca toate supapele au un pic de joc Urmeaza reglarea propriuzisa a celor doua supape de admisie (joc de 0.10) si cea de evacuare stanga (0.12) pana aici toul clar urmeaza a patra supapa si anume evacuare dreapta care dupa manual e tare greu de priceput la faza asta am auzit ca unii fac in felul urmator si anume lasa un joc mare de aprox 1mm la supapa , mai dau o tura arborele pana la TDC si apoi regleaza la 0.12 Acel joc de 1mm ar fi ptr ca decompresorul sa nu fie actionat decat dupa acea tura in plus. In afara de faptul ca nu stiu daca e bine asa nu stiu acea tura se da in sens orar sau invers? si mai o dilema - o singura tura sau doua ptr un ciclu intreg? Legat de reglarea acestei supape va las pe voi sa completati ,cei care aveti experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 Ce nebunie de joc de 1 mm!? Aia o faci cand vrei sa iei compresia numai. Hai s-o iau cu teorie, din ce-am adunat eu. Bine de stiut: - joc admisie: 0.10 - joc evacuare: 0.12 - sensul motorului: sens invers orar cum te uiti la capacul din stanga - TDC: Top dead-center = pozitia neutra superioara; se refera la capatul superior al cursei pistonului in cilindru Hai s-o dau cu TDCu ca am e mai dubios. Daca nu te lamuresti, uite timpii: - (piston de sus in jos) admisie (supapele de admisie deschise, deci bratele care le imping sunt tensionate si nu au joc; evacuarile inchise) - (piston de jos in sus) compresie (toate supapele inchise, deci bratele au joc; dreapta fatza se deschide putin pe finalul cursei de compresie) - (piston de sus in jos) destindere (toate supapele inchise) - (piston de jos in sus) evacuare (supapele de evacuare deschise, deci bratele lor sunt tensionate; admisie inchise, deci brate libere) Practic reglajul de supapa se face cu supapa respectiva inchisa, insa daca nu il faci la TDC (pozitia neutra superioara a pistonului) de dupa compresie, risti sa introduci mici abateri (de exemplu nu iti dai seama daca o supapa e inchisa 100% sau numai 90% -- diferenta intre jocul bratelor este insesizabila in aceasta stiuatie). Ca sa gasesti timpul de compresie te uiti cand se ridica admisiile -- urmatorul T care apare pe volanta la ferestruica de observare va indica pozitia TDC de pe compresie, deci pozitia de reglare a supapelor. Acuma la supapa dreapta de la domi: Decompresorul actioneaza aproape de TDCul de pe compresie la turatii mici. Ca sa il 'pacalesti', pornind de la TDC de pe compresie, invarti inca un sfert de tura in sensul normal, apoi revii la TDC invartind INVERS. Nu te apuca sa fatzai sa aliniezi fix la TDC ca iar declansezi decompresoru'. Mai bine rotesti mai lent. Daca nu iti iese deloc-deloc, cauta frumos o pozitie in care ai actionate supapele de admisie si reglezi atunci supapa dreapta fatza. Nu-i ca la carte metoda asta dar la mine e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
freerider Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Salutare tuturor, In sfarsit s-a rezolvat problema de carburatie la mobra mea. Cu ocazia asta : multam fain Dominator72 , dau o bere la "birou". Toata problema era din o-ringul dintre carburator si cilindru. A fost schimbat si Domi al meu merge perfect (cu toate ca ii trebuie un cablu de soc nou). Multam fain de tot tuturor celor care m-au ajutat si sfatuit. P.S. Are cineva sau stie cineva un parbriz de vanzare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Salutare tuturor, In sfarsit s-a rezolvat problema de carburatie la mobra mea. Cu ocazia asta : multam fain Dominator72 , dau o bere la "birou". Toata problema era din o-ringul dintre carburator si cilindru. A fost schimbat si Domi al meu merge perfect (cu toate ca ii trebuie un cablu de soc nou). Multam fain de tot tuturor celor care m-au ajutat si sfatuit. P.S. Are cineva sau stie cineva un parbriz de vanzare ? Bravo, ma bucur. Cand zici "o-ring" te referi cumva la mansonul acela de cauciuc care face legatura dintre carburator si cilindru? Sau exista un o-ring ca atare pe vreundeva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.