Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Azi am schimbat si eu uleiul si simeringurile in furca, treaba mai simpla decat parea initial. Am o intrebare pt cei care au mai facut asta:

Sa consideram unul dintre cele 2 brate ale furcii. Deasupra arcului se asaza o saiba, un distantier iar apoi capacul (din aluminiu) cu o-ring. Saiba respectiva sta direct pe arc si distantierul pe ea sau distantierul se asaza pe arc iar apoi saiba intre distantier si capac? In manual in poza cu ansamblul general arata cum ca saiba ar fi pe arc (intre arc si distantier) dar mai apoi, la instructiunile de asamblare zice ca saiba se pune intre distantier si capac. :laugh:

Cand am desfacut saiba era conform schitei, respectiv intre arc si distantier. Asa am si pus-o la loc. Parerea mea e ca ar trebui 2 saibe, cate una in fiecare pozitie...

 

Inca o intrebare: Cum gasesc TDC(punctul mort superior) la compresiune? TDC e usor, aliniez volanta la T si gata. Dar odata e pe compresie iar apoi pe evacuare. Cum imi dau seama sigur?

 

@switch - mai zi despre senzorul ala de aprindere (detonatie)- parca am mai auzit undeva de el. Unde e in motor? Ce face exact? Si cum? :laugh:

 

Numai bine :laugh:

 

Parerea mea:

- Distantierul probabil este dintr-un material plastic. Mi se pare mai fireasca pozitionarea saibei intre arc si distantier.

- Cu bujia montata la locul ei, punctul mort superior pe compresiune il vei simti la mana. La evacuare supapele de evacuare sunt deschise si motorul il vei roti lejer. Sau da jos capacele de la culbutori si urmareste miscarea acestora in timp ce rotesti ambielajul.

- Senzorul de aprindere trebuie sa fie undeva pe capacul de la generator, montat langa statorul generatorului (probabil magnetou). Rotorul generatorului (volanta) are niste neregularitati pe care senzorul le simte in timp ce se invarte rotorul. Astfel ii transmite CDI-ului cand sa dea scanteie. De fapt cand sa comande bobina care se va descarca prin bujie, care va da scanteie :D

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inca o intrebare: Cum gasesc TDC(punctul mort superior) la compresiune? TDC e usor, aliniez volanta la T si gata. Dar odata e pe compresie iar apoi pe evacuare. Cum imi dau seama sigur?

Daca nu dai jos bujia, risti sa rastorni mobra pana ajungi la TDCul compresiei, daca invarti in sensul corect (normal) de rotatie. E relativ simplu sa iti dai seama. In plus, cunoscand cei patru timpi ai motorului si ordinea in care se succed, iti poti da seama relativ simplu cand sunt actionate care supape.

 

 

@switch - mai zi despre senzorul ala de aprindere (detonatie)- parca am mai auzit undeva de el. Unde e in motor? Ce face exact? Si cum? :laugh:

E un amarat de senzor hall cred, pus in sub capacul din dreapta (sub pompa de ulei), care da un impuls la fiecare rotatie a volantei. Prin asta se masoara atat RPMul motorului cat si momentul exact in care trebuie data scanteia. Stiu vreo doua cazuri in care senzorul dadea impedanta corecta la rece, dar ceva total aiurea la cald. Simptomele generale erau ale unui motor care merge de mai bine nu s-ar invarti. Rateuri, pocnituri, proniri fff grele etc. si toate doar la cald.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

- Distantierul probabil este dintr-un material plastic. Mi se pare mai fireasca pozitionarea saibei intre arc si distantier.

- Cu bujia montata la locul ei, punctul mort superior pe compresiune il vei simti la mana. La evacuare supapele de evacuare sunt deschise si motorul il vei roti lejer. Sau da jos capacele de la culbutori si urmareste miscarea acestora in timp ce rotesti ambielajul.

- Senzorul de aprindere trebuie sa fie undeva pe capacul de la generator, montat langa statorul generatorului (probabil magnetou). Rotorul generatorului (volanta) are niste neregularitati pe care senzorul le simte in timp ce se invarte rotorul. Astfel ii transmite CDI-ului cand sa dea scanteie. De fapt cand sa comande bobina care se va descarca prin bujie, care va da scanteie

 

Distantierul este de tabla, practic este un cilindru din tabla relativ subtire (1mm) problema e ca are capetele relativ taioase, de-aia nu mi se parea normal sa stea direct pe capacul de aluminiu.

 

Daca nu dai jos bujia, risti sa rastorni mobra pana ajungi la TDCul compresiei, daca invarti in sensul corect (normal) de rotatie. E relativ simplu sa iti dai seama. In plus, cunoscand cei patru timpi ai motorului si ordinea in care se succed, iti poti da seama relativ simplu cand sunt actionate care supape.

 

Acuma chiar sa o dau jos nu am fost pe-aproape, se invarte destul de greu ce-i drept. Deci sa urmaresc dupa ce se misca supapele de la admisie, sa ajung la semnul T pe volanta, nu?

 

E un amarat de senzor hall cred, pus in sub capacul din dreapta (sub pompa de ulei), care da un impuls la fiecare rotatie a volantei. Prin asta se masoara atat RPMul motorului cat si momentul exact in care trebuie data scanteia. Stiu vreo doua cazuri in care senzorul dadea impedanta corecta la rece, dar ceva total aiurea la cald. Simptomele generale erau ale unui motor care merge de mai bine nu s-ar invarti. Rateuri, pocnituri, proniri fff grele etc. si toate doar la cald.

 

Inteleg. Poate sa aiba de-a face cu "boala" interesanta a dominatoarelor de a "muri" la ralanti asa...fara motiv? Si la al meu am mai patit, rar ce-i drept dar totusi...

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma chiar sa o dau jos nu am fost pe-aproape, se invarte destul de greu ce-i drept. Deci sa urmaresc dupa ce se misca supapele de la admisie, sa ajung la semnul T pe volanta, nu?

In principi da. Corect dpdv tehnic ar fi "dupa ce se actioneaza supapele de admisie, te uiti dupa T".

 

Inteleg. Poate sa aiba de-a face cu "boala" interesanta a dominatoarelor de a "muri" la ralanti asa...fara motiv? Si la al meu am mai patit, rar ce-i drept dar totusi...

CDI + Bobina + fisha + vechi. Astea re-facute dupa carte (capac, piston, cdi, bobina) n-am auzit sa faca asa. Daca stau bine sa ma gandesc, nu-mi amintesc sa fi facut al meu vreodata :laugh: Unica oara cand am patit asta a fost cand am venit de pe autostrada si am oprit la primu semafor la intrarea in Bucuresti.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea se potrivesc USDuri pe juguri de SLR. Motivul e ca jugul e de 41mm iar furcile USD sunt de obicei mai groase in partea de sus. La motocross se folosesc 46-48-50-52mm.

 

Sunt relativ putine motociclete cu furci USD (upside down sau inverted telescopic fork) pe 41mm. Exemple ar fi R6 2005+ sau Hyosung GT650. Iar suspensiile alea sunt relativ praf.

 

 

 

Recomandare: cauta o fatza completa: jug, furci, ax, roata, farna. Altfel renunta la ideea de USD.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea se potrivesc USDuri pe juguri de SLR. Motivul e ca jugul e de 41mm iar furcile USD sunt de obicei mai groase in partea de sus. La motocross se folosesc 46-48-50-52mm.

 

Sunt relativ putine motociclete cu furci USD (upside down sau inverted telescopic fork) pe 41mm. Exemple ar fi R6 2005+ sau Hyosung GT650. Iar suspensiile alea sunt relativ praf.

 

 

 

Recomandare: cauta o fatza completa: jug, furci, ax, roata, farna. Altfel renunta la ideea de USD.

asta am intrebat

 

o furca cu tot cu jug care sa se potriveasca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu uleiul am patit si eu o chestie interesanta. Am incalzit motorul, am trecut prin toate treptele de viteza etc.. (era pe cric (aka lada de bere) ) apoi am scurs uleiul (pt asta l-am pus pe cicul lateral, asa cum e normal). Cand am completat am pus din sticla de 4 L si am trecut putin de marcajul de 2 L. Am crezut ca e marcajul gresit. Voi vedea cand o sa mai incalzesc bine bine motorul cum e nivelul uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In domi poti baga intre 1,8 si 2,3L si tot sa-ti dea relativ bine masuratoarea. Conteaza cat de bine s-a scurs, daca ai schimbt filtrul si... cat torni pe langa :laugh: Serios acuma, manualul desi da o anumita cnatitate, spune sa bagi o parte din ulei (1L zic ei, eu unul as zice 1,5L) apoi sa completezi pana iti da bine. Atata doar ca procedura de masurare e pacatoasa :laugh:

Mesaj completat

bine mersi

Mesaj completat

Switch,astia de la Dyli ami pot aduce oare si mie arcul de la decompresor?

Da. Si cei de la Honda la acelasi pret, si cei de la MyMoto la vreo 5% peste pretul primilor. Si romimoto. Practic majoritatea magazinelor.

 

Atentie insa ca doar arculetul ala s-ar putea sa nu rezolve problema. Inca nu m-am indurat sa dau 120e de dragul stiintei ca sa iau intreg angrenajul nou si sa-l compar cu unul uzat.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, aveti idee daca motorul de RD08 se potriveste pe cadrul de RD02 si daca se pupa cu flansa de la carburator si furtunele de ulei, mufa de la senzorul de punct mort, alimentarea si celelalte socoteli?

Piesele interne sunt la fel (axa came, culbutori, supape, chiulasa)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, aveti idee daca motorul de RD08 se potriveste pe cadrul de RD02 si daca se pupa cu flansa de la carburator si furtunele de ulei, mufa de la senzorul de punct mort, alimentarea si celelalte socoteli?

Piesele interne sunt la fel (axa came, culbutori, supape, chiulasa)?

 

Motoarele sunt compatibile. Se prind pe cadru, electrica e aceeasi, aprinderea la fel, piesele interne difera insa nu semnificativ.

 

Singura problema: airbox-ul la RD02 e mai in spate, deci ai obligatoriu nevoie de flansha de admisie de RD02.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am CDI nou, yeeeeeeeey. Am incercat aseara sa-l montez, am observat ca nu imi dau seama unde era locul lui... in ce parte era slotul pt mufe, inspre interior sau inspre exterior, si mai spre far sau mai spre rezervor??? ;)

 

Dupa cateva teste... am gasit ca singura si cea mai ok varinata, este spre interior si spre far, spre rezervor cred ca se freaca de firele de la conducta de frana si de la acceleratie, acum sunt alfel de cand mi-am pus la un service handguard-rui de cross... ( oare de-aia mi s-a bulit CDI-ul, ca s-a intamplat la scurt timp dupa... oare chiar frecau firele alea mufa? daca da... ma duc si ii ucid :) )

 

fericit, cu CDI nou-nout montat (cu injuraturile de rigoare pt Ignitech care au montat slotul de mufe pe latura opusa, de-aia nu imi dadeam seama cum trebuie pus), hai sa o pornesc. stiam ca o sa porneasca greu, nu am mai pornit-o de ceva luni... am impins pana mi-a iesit sufletul, eu si alt "ghinionist" care isi tine mobra in acelasi garaj si a avut neinspiratia sa treaca pe acolo, si neinspiratia si mai mare sa vina sa ma salute :) ne-a iesit sufletul si tot nu am reusit... baterie moarta... ma duc sa ii dau curent de la conserva. azi clar trebuie sa plece....

 

si uite asa m-a cam pierdut, cand mi-am ridicat noul CDI (cu asta ocazie ii multumesc lui Switch, intr-o sapt l-am avut in maini) chiar eram pe mari ganduri daca sa o mai vand sau nu, dar...

cine face fitze, zboara :laugh:

 

toate cele bune (totusi abea astept sa o mai aud si sa o mai calaresc unpic)... Domi de vanzare!

Mesaj completat

.........

 

 

siiii, gata, functioneaza... mai ce bine merge... pana o vand, cand ne vedem la o plimbarica? sau la o terasa ceva pt schimb de impresii dominatoriste?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se potrivesc. Vezi pe louis, vezi pe diverse site-uri, vezi la motodiscount, vezi la dilly. Pana mea - the usual stuff. Ce pot spune sigur e ca maneta de 88-96 (pt frane Nissin) nu se va potrivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se potrivesc. Vezi pe louis, vezi pe diverse site-uri, vezi la motodiscount, vezi la dilly. Pana mea - the usual stuff. Ce pot spune sigur e ca maneta de 88-96 (pt frane Nissin) nu se va potrivi.

http://www.motobikeshop.com.ro/Magazin/ind...amp;language=ro

asta merge?

daca as stii nu as mai intreba. multi nu au rabdare sa explice. si nu poti vb cu ei.

Editat de florynn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...