mzrider Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Aici se mai ridica o intrebare. Care este temperatura de regim a uleiului la motoarele astea? Fiecare motor are o temperatura de regim la care functioneaza in parametrii optimi si la un consum minim si pe care sistemul de racire a fost proiectat sa o pastraze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florynn Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Aici se mai ridica o intrebare. Care este temperatura de regim a uleiului la motoarele astea? Fiecare motor are o temperatura de regim la care functioneaza in parametrii optimi si la un consum minim si pe care sistemul de racire a fost proiectat sa o pastraze. cind ai drum prin mana hai sa vad cum suna tobele ca vreau si eu. doar ca trec la una Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Daca iei rezervorul de ulei ca pe un mare radiator, conteaza (mult) daca pui racirea inainte sau dupa el? Atata timp cat ai un termostat automat care trece uleiul prin radiator doar daca are peste o anumita temperatura, nu prea ai griji. Da, daca il pui "dupa" rezervorul de ulei atunci il folosesti doar daca racirea gandita de Honda nu isi face treaba. Suspectez ca diferenta la temperatura finala (intre termostat + radiator in amonte si termostat + radiator in aval de rezervorul existent) este extrem de mica. Pentru comparatie, XR 400 este singurul RVFC cu radiator de ulei din fabrica. Acesta este amplasat pe retur, uleiul de la motor trecand prin el inainte sa se "verse" in rezervorul de ulei. Sincer comparatia cu XRul m-a convins ca amplasarea e ok. Ceea ce NU e ok e faptul ca nu am termostat. Costa cam 150e unul automat bun. Se impune, dat fiind ca la 80-100 la ora (viteza interurbana) nu mergi destul de turat cat sa incingi rau motorul iar fluxul de aer asigura o racire mult prea eficienta cand iei in calcul radiatorul. Practic uleiul are temperatura cam joasa... Doar daca vopsitoru are chef de glume proaste... Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important. Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihay_star Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important. Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru. Eu zic ca japonezii astia nu-s chiar prosti , consider ca daca chiar era necesar , puneau ei stock un radiator de ulei, dar cum orice auto-moto e testat de ingineri citiva ani inainte de lansare si apoi perfectionat de-a lungul procesului de fabricare . Am incercat eu enduro chiar spre hard enduro cu un dominator si insist ca am 115 kg nu a avut nici pe dracu . Mai mult decit o improvizatie , cu siguranta conteaza felul , viscozitatea si consistenta uleiului , deci mai pe scurt daca in 12-13 ani de fabricat dominatoare , japonezii nu au pus un radiator de ulei , inseamna ca nu necesita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important. Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru. sunt de acord cu ce zice mzrider este nevoie de un senzor care sa ia temperatura uleiului inainte de intrarea in motor, acest senzor electric este conectat la termostat si cand e vb de electrice deja gama e mult mai variata ai nevoie de un senzor de temp electric si un termostat electric... mare branza nu e, pe ebay is multe produse folosite in tunning auto... au intrebuintare universala cat despre temp normala a uleiului la care lucreaza motorul cel mai bine tind sa cred ca este intre 80-100 grade, fapt bazat pe cum se simte motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Eu zic ca japonezii astia nu-s chiar prosti , consider ca daca chiar era necesar , puneau ei stock un radiator de ulei, dar cum orice auto-moto e testat de ingineri citiva ani inainte de lansare si apoi perfectionat de-a lungul procesului de fabricare . Am incercat eu enduro chiar spre hard enduro cu un dominator si insist ca am 115 kg nu a avut nici pe dracu . Mai mult decit o improvizatie , cu siguranta conteaza felul , viscozitatea si consistenta uleiului , deci mai pe scurt daca in 12-13 ani de fabricat dominatoare , japonezii nu au pus un radiator de ulei , inseamna ca nu necesita Si eu tind sa cred acelasi lucru pt ca e cel mai comod sa gandim asa, sau asa ar fi cel mai bine daca ar fi asa...dar mai este un aspect: s-ar putea ca japonezii sa fi ales in acest caz varianta cea mai simpla pentru a face un motor fiabil si bun dar proiectat sa zcem pentru 70000 de km nu pt 300000. Poate din acest motiv nu au montat un sistem de racire suplimentara. S-ar putea sa ma insel, de exemplu am un mercedes c 180 din 93 care isi face racirea printr-un ventilator montat pe direct cu un vascocuplaj, adica in mom in care radiatorul degaja caldura mai mare ventilatorul isi mareste turatia sau altfel spus isi apropie turatia de cea a motorului. Nu este nimic electric, turatia ventilatorului nu este asa de mare si la inceput ma tot gandeam ca oare ce se intampla daca ai de stat pe loc in oras vara cu motorul pornit o ora...si raspunsul e : nimic, nu se supraincalzeste aprope niciodata, desi sistemul e mult mai simplu, mai rudimentar si mai fiabil decat cel electric. Si asta datorita radiatorului supradimensionat si a felului in care functioneaza termostatul. Parerea mea este ca sistemul de racire prin cadru face mai mult decat un simplu radiator de ulei cum este la xt-urile mai vechi cu uleiul in motor, dar ideea de racire prin cadru plus radiator de ulei si termostat amplasat unde trebuie probabil ca prelungeste viata motorului considerabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
heres Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Salut,eu personal nu cred ca isi are rost investitia si munca,inginerii care o proiectat motocicleta o stiut exact ce fac,nu o fost prosti,motoru trebuie sa ajunga la o anumita temperatura ca si consumu si uzura sa fie minime,tinand motoru tot timpu mai ''rece'' singur o sa afecteze negativ.E parerea mea personala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 eu nu cred ca se proiecteaza motoarele pt un anumit nr de km motoarele in general au o anumita temperatura de functionare(fiecare cu,,,,,,aia a lui) bineinteles, cu o anumita marja odata ajuns la acea temperatura, dilatarile materialelor au atins optimul, iar motorul functioneaza in parametrii proiectati e f posibil sa nu se fi pus un radiator fie ca nu necesita, fie nu se justifica pretul adicatelea,,,,tot nu necesita sfatul meu,,,,,nu bagati banii in modificari, ci folositi-i pe ce se merita: ulei bun si benzina multa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 eu nu cred ca se proiecteaza motoarele pt un anumit nr de km motoarele in general au o anumita temperatura de functionare(fiecare cu,,,,,,aia a lui) bineinteles, cu o anumita marja odata ajuns la acea temperatura, dilatarile materialelor au atins optimul, iar motorul functioneaza in parametrii proiectati e f posibil sa nu se fi pus un radiator fie ca nu necesita, fie nu se justifica pretul adicatelea,,,,tot nu necesita sfatul meu,,,,,nu bagati banii in modificari, ci folositi-i pe ce se merita: ulei bun si benzina multa intrebarea mea nu este daca sa pui sau nu radiator suplimentar pentru ca la africa twin sant 2 de apa si 2 de ulei ci intrebreamea este pentru andrei, cat ulei si cata benzina , ?cam care este raportul optim. multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Salut,eu personal nu cred ca isi are rost investitia si munca,inginerii care o proiectat motocicleta o stiut exact ce fac,nu o fost prosti,motoru trebuie sa ajunga la o anumita temperatura ca si consumu si uzura sa fie minime,tinand motoru tot timpu mai ''rece'' singur o sa afecteze negativ.E parerea mea personala. Pai d-aia se pune termostat. Ca sa nu tii motorul rece tot timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 In domeniul pe care il studiez, constructii, la proiectare, se ia in calcul si durata de utilizare a constructiei (50, 100, 150 ani) in functie de mai multi parametrii. Deci banuiesc ca si la proiectarea unui motor, si/sau a unui vehicul se ia in calcul o durata de viata a acelui lucru. Pur si simplu pentru ca nu se poate face ceva care sa functioneze "pentru totdeauna". Asta inseamna ca inginerii de la Honda au luat in calcul cum sa proiecteze economnic un motor care sa indeplineasca cu succes niste conditii. In cazul Dominatorului se urmareste care va fi utilizarea: Motocicleta: - in majoritatea situatiilor, motorul va functiona la temperaturi exterioare intre 0 si 30(35) grade. Motocicleta dual-sport, nu touring, nu supersport: - in general in exploatare motorul va functiona la turatii relativ reduse, intre turatia de ralanti si 5000 - 6000 rpm. - in general nu va functiona constant la turatii mari. - pseudo-commuter bike - deci in oras, viteze relativ mici, debit de aer catre motor destul de des "deranjat" de masinile din fata. - abiliatea de a merge offroad inseamna ca se merge in sarcina la viteze mici deci cu un debbit de aer redus. - etc. In concluzie, ca sa scoata un motor decent motorul ala ar trebui sa fie capabil sa mearga spre 100 000 km fara probleme majore. Deci ei au dimensionat fantele de racire in asa fel incat sa satisfaca o multitudine de conditii pentru a oferi o buna durabilitate motorului. Pentru cei care folosesc motorul pentru ce a fost proiectat, adica mers normal prin oras, ture relativ scurte, viteze maxime pana pe la 130 km/h, mers prin paduri, pe teren accidentat etc, fara a forta limitele motorului, CRED ca este absolut suficient ce au facut japonezii la modelul asta de mobra. Pentru cei care mereu conduc in forja, care vor sa sara, sa faca acrobatii, sau sa transforme dominatorul intr-un motor cu care sa parcurga mii de km intr-o tura, la viteze mai mari de croaziera, le urez succes in modificarea mobrei. Cu toate ca parerea mea este ca orice modificari ati face, daca nu veti utiliza motorul la parametrii pentru care a fost construit nu aveti cum sa evitati uzuri mari, premature. Ca nota de incheiere. Anul asta am participat la un curs de conducere a motocicletei, si am invatat multe manevre etc. Cursul a durat o zi, iar de la ora 11:00 pana la ora 19:00 am fost intr-o parcare, in soare, si afara erau 30 de grade. Motorul a fost pornit totata perioada asta, si am facut manevre la viteze mici, intr-un spatiu delimitat. Nu a avut nici o problema, cand m-am hotarat sa plec am accelerat mai tare si am plecat fara a simti nici un fel de impediment din partea mobrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 pentru DRACONES desi bag mana in foc ca stia,,,,,,,,,, atat ulei, cat si benzina,,,,,,,,,ATAT CAT II DAI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 pentru DRACONES desi bag mana in foc ca stia,,,,,,,,,, atat ulei, cat si benzina,,,,,,,,,ATAT CAT II DAI mersi pretene mai e o vorba ,,cum i dai asa o ai ,, sa iti traiasca amandoua si sa ai noroc de ele . scuze pentru off topic toate cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca. Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? (ceva plug'n play ar fi foarte bine ) Editat Noiembrie 20, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Editat Noiembrie 20, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihay_star Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 (editat) Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca. Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? (ceva plug'n play ar fi foarte bine ) Editat Noiembrie 21, 2011 de mihay_star Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 Daca intereseaza pe cineva piston de Ddominator cota standard stare foarte buna segmentii sunt noi circa 300 km originali Honda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alcaponezz Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 buna,as vrea sa cumpar un piston folosit de honda dominator 650cm cota 2 tel.0720516095. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 Daca intereseaza pe cineva piston de Ddominator cota standard stare foarte buna segmentii sunt noi circa 300 km originali Honda Da' ce-a patit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 Baiatu ala cu pistonul cota 2 ma sunat pe mine an legatura cu pistonul meu,dar al meu e la standard,si zicea ceva ca vrea sa asi bucseze cilindru.mai bine zis sa ai faca camasa din camasa de Aro.Eu iam zis ca nu pre tine dar dati si voi o parere vizavi de Aro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 cam asa suna domi-ul meu la rece.aprox 30-60 de sec.destul de tare se aude zgomotul.pare a fi de la distributie.oare sa trebuiasca lantul schimbat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 (editat) OPRESTE MOTORU ACUM! Pare-mi-se ca iti macina ceva acolo; rasnita nu domi. Merita sa te uiti in el pentru zgomotu ala. ...sau mergi asa cu el si peste 1000km constati ca era o saiba cazuta prin motor sau ca era lantul mai larg ca la o negresa dupa al treilea rand de tripleti. Editat Noiembrie 21, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihay_star Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 cam asa suna domi-ul meu la rece.aprox 30-60 de sec.destul de tare se aude zgomotul.pare a fi de la distributie.oare sa trebuiasca lantul schimbat? Mda cel mai probabil lantul de distributie , care e undeva la 220 lei . Slabe sanse , dar nu imposibil sa fie de la decompresorul de pe axa cu came Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 21, 2011 Share Postat Noiembrie 21, 2011 (editat) Mda cel mai probabil lantul de distributie , care e undeva la 220 lei . Slabe sanse , dar nu imposibil sa fie de la decompresorul de pe axa cu came Rulmentii axei cu came, patinele distributiei, intinzatorul, arcurile (cele 5 - intinzator + 3 decompresor + 1 sub cama decompresorului)... Bate mai rau ca lantul meu (transmisie, ce-i drept) cu care am cumparat mobra (in 500km ajunsese de la joc de 3cm la 6-7cm ). Pe atunci nu stiam de ce face clanca clanca in mers. Recomandarea ar fi sa desfaci capacu (sa vedem daca reusesti fara sa demontezi tot ce ai pe motocicleta sau sa dai jos motoru) si sa te uiti ce e pe acolo. Slabe sanse sa fie totul in regula. Nu e foarte curat zgomotul (banuiesc k e gadgetul cu care ai inregistrat de vina) si noi ne dam cu presupusu. Dar e mare probabilitatea sa fie de la distributie. Ar putea fi un banal arc intepenit de la mizerii, care odata ce se subtiaza/incinge uleiul isi "da drumul". Sau ai putea avea un motor care merge fara o bucata de patina sau cu rulmenti aproape gripati. Take a look. Daca se prinde cineva din inregistrare cee exact, sunt si eu curios. Nu imi pare a fi zgomotul de pornire la rece cu lant vechi, pare ceva mai nasol. Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca. Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? (ceva plug'n play ar fi foarte bine ) Stii, daca stau sa ma gandesc, s-ar putea. In cadru ai loc, daca modifici putin prinderile. Modifici si rezervorul si gata. Iar simetric fata de cutia de transmisie din stanga-sus montezi centrala de ABS. Radiatoru de ulei il lasi acolo unde e iar termostatul telepatic se conecteaza la coclenderu roz! Editat Noiembrie 21, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 22, 2011 Share Postat Noiembrie 22, 2011 Mi se pare si mie ceva mai grav decat cunoscuta bataie la rece a lantului de distributie, desi la un moment dat se aude si aia. Eu zic ca ii si lantu si vreo patina implicata (probabil a ajuns pe fier). Desfa capacul de pe culbutori si o sa vezi starea patinelor si cu o surubelnita poti sa vezi ce joc are lantu (in mod normal trebuie sa fie strans), dar sa faci asta inainte de a da jos axul cu came sau orice altceva, daca le desfaci si le pui inapoi nu o sa mai sesizezi jocul. In nici un caz nu te apuca sa dai jos motorul, orice ar trebui sa faci pt rezolvarea acelui sunet nu implica asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.