Purice Postat Noiembrie 17, 2011 Share Postat Noiembrie 17, 2011 @mzrider, frumos tare, ai muncit oleaca la carena fata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Noiembrie 17, 2011 Share Postat Noiembrie 17, 2011 (editat) Va place dominatorul meu? Interesant.... nu e tocmai pe gustul meu, dar nici rau nu arata. Ofera ceva protectie la vant? S-a modificat cu ceva consumul la drum intins? Lantu de distributie acu l-am schimbat ,dar am dat de o probl.patina aia fixa era doar metalu,adica uzata peste masura,sper sa gasesc si sa pot asambla motoru' Gasesti patina in mai multe locuri, la comanda. Incearca la motodiscount, dillypoint, achimoto, wemoto (toate .ro). Verifica amandoua patinele, eventual schimba-le pe amandoua daca e cazul. Nu ar fi rau sa incerci sa cureti cat mai mult din traseul uleiului, ca sa scoti bucatile de plastic care s-au desprins de pe patina care zici ca s-a uzat complet. pai asa cumperi o bucata de plastic transparent de la Baumax , parca era 40 lei, si o indoi cu feonul. O intrebare : am vazut un Domi cu radiator de racire pt ulei, in ce ani de fabricatie este? sau e ceva improvizat? parea original Parbriz: Da, si merge, au mai facut si altii, poate sa arate si bine daca te straduiesti. Din cate stiu nu s-au pus niciodata radiatoare de ulei pe domi de catre fabrica. Era pe ADV un tip care facea un suport foarte misto, si o aparatoare pt radiator. Radiatorul in sine il poti face la comanda si in RO, avea Switch o schema pt el. Verifica in posturile anterioare ca s-a discutat despre treaba asta spor. Editat Noiembrie 17, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 17, 2011 Share Postat Noiembrie 17, 2011 @mzrider, frumos tare, ai muncit oleaca la carena fata Am avut putin de lucru cu ea intr-adevar, noroc cu fibra de sticla. Mai am inca cate veva de facut dar e aproape gata. Am vrut sa fie in genul adventure-rally sau asa ceva. Mie imi place cum a iesit si carena fata de exemplu e dintr-o bucata deci cu 3 suruburi cu desfacere rapida am dat-o jos daca trebuie. Interesant.... nu e tocmai pe gustul meu, dar nici rau nu arata. Ofera ceva protectie la vant? S-a modificat cu ceva consumul la drum intins? Nu ofera nici un fel de protectie in plus fata de carena originala, sau mie nu mi se pare si consumul nu stiu daca s-a modificat. Am scos in jur de 4,3 la suta dar mers foarte lejer cam cu 70-80 constant, dar asta inainte sa fac motorul deci nu stiu exact. E de 650 nu cel de 500. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prisihayabusa Postat Noiembrie 17, 2011 Share Postat Noiembrie 17, 2011 salutare.de 2 zile am intrat si eu in posesia unui dominator din 1994.ce pot sa zic e ca imi place la nebunie pozitia si forta motorului,comparativ cu XT de 600 pe care l-am avut. o intrebare din curiozitate,am vazut ca sunt 2 modele de motoare rd02(cum e al meu) si rd08(modelele mai noi) am vazut ca nu se prea potrivesc piesele la motor,deci clar ceva e schimbat. e mai bun rd08?are ceva in plus fata de modelul vechi?e mai fiabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 pai asa cumperi o bucata de plastic transparent de la Baumax , parca era 40 lei, si o indoi cu feonul. O intrebare : am vazut un Domi cu radiator de racire pt ulei, in ce ani de fabricatie este? sau e ceva improvizat? parea original Asta? Cadrul va fi negru in curand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Parerea mea in legatura cu radiatoru asta de ulei este ca cea mai bun varianta ar fi sa se interpuna undeva intre baza cadrului si pompa de ulei. Adica sa asigure o racire suplimantara a uleiului in cazul in care cadrul nu a reusit, si bineinteles cu un fel de termostat pt ca altfel este mai greu sa se ajunga la temperatura de regim. Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica. Adevarul este ca sunt circumstante in care chiar se simte lipsa unui astfel de radiator. In vrea 50000 de km pe dominator au fost cateva ocazii in care l-am simtit supraincalzit desi nu as putea spune ca am vazut sau am smtit efectele negative dupa. Daca motoarele astea ar avea racire pe apa nu stiu ce le-ar mai lipsi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Simpson_ Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 switch trebuie negru perlat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) Parerea mea in legatura cu radiatoru asta de ulei este ca cea mai bun varianta ar fi sa se interpuna undeva intre baza cadrului si pompa de ulei. Adica sa asigure o racire suplimantara a uleiului in cazul in care cadrul nu a reusit, si bineinteles cu un fel de termostat pt ca altfel este mai greu sa se ajunga la temperatura de regim. Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica. Daca iei rezervorul de ulei ca pe un mare radiator, conteaza (mult) daca pui racirea inainte sau dupa el? Atata timp cat ai un termostat automat care trece uleiul prin radiator doar daca are peste o anumita temperatura, nu prea ai griji. Da, daca il pui "dupa" rezervorul de ulei atunci il folosesti doar daca racirea gandita de Honda nu isi face treaba. Suspectez ca diferenta la temperatura finala (intre termostat + radiator in amonte si termostat + radiator in aval de rezervorul existent) este extrem de mica. Pentru comparatie, XR 400 este singurul RVFC cu radiator de ulei din fabrica. Acesta este amplasat pe retur, uleiul de la motor trecand prin el inainte sa se "verse" in rezervorul de ulei. Sincer comparatia cu XRul m-a convins ca amplasarea e ok. Ceea ce NU e ok e faptul ca nu am termostat. Costa cam 150e unul automat bun. Se impune, dat fiind ca la 80-100 la ora (viteza interurbana) nu mergi destul de turat cat sa incingi rau motorul iar fluxul de aer asigura o racire mult prea eficienta cand iei in calcul radiatorul. Practic uleiul are temperatura cam joasa... switch trebuie negru perlat. Doar daca vopsitoru are chef de glume proaste... Editat Noiembrie 18, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 [quote name='mzrider' . Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica. Subscriu pentru montarea unui radiator dar NUMAI cu un termostat, cu sonda undeva cat mai aproape de cilindru, montat pe retur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 (editat) [quote name='mzrider' . Fara termostat mi se pare ca in conditii normale temperatura uleiului ar putea fi prea mica. Subscriu pentru montarea unui radiator dar NUMAI cu un termostat, cu sonda undeva cat mai aproape de cilindru, montat pe retur. Un termostat "in-line" face cam aceeasi chestie. http://www.jagg.com/by-pass.htm Sistemul de mai sus costa ~105 euro, livrat la cel mai apropiat OP international. Editat Noiembrie 18, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 ame='NX250' timestamp='1321617572' post='2998555'] Un termostat "in-line" face cam aceeasi chestie. http://www.jagg.com/by-pass.htm Sistemul de mai sus costa ~105 euro, livrat la cel mai apropiat OP international. Nu chiar... Inertia la racirea cu ulei e f. mare si apare o intarziere in efectul de racire. La racirea cu apa ar merge mai bine. Scump tare termostatul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Aici se mai ridica o intrebare. Care este temperatura de regim a uleiului la motoarele astea? Fiecare motor are o temperatura de regim la care functioneaza in parametrii optimi si la un consum minim si pe care sistemul de racire a fost proiectat sa o pastraze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florynn Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Aici se mai ridica o intrebare. Care este temperatura de regim a uleiului la motoarele astea? Fiecare motor are o temperatura de regim la care functioneaza in parametrii optimi si la un consum minim si pe care sistemul de racire a fost proiectat sa o pastraze. cind ai drum prin mana hai sa vad cum suna tobele ca vreau si eu. doar ca trec la una Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Daca iei rezervorul de ulei ca pe un mare radiator, conteaza (mult) daca pui racirea inainte sau dupa el? Atata timp cat ai un termostat automat care trece uleiul prin radiator doar daca are peste o anumita temperatura, nu prea ai griji. Da, daca il pui "dupa" rezervorul de ulei atunci il folosesti doar daca racirea gandita de Honda nu isi face treaba. Suspectez ca diferenta la temperatura finala (intre termostat + radiator in amonte si termostat + radiator in aval de rezervorul existent) este extrem de mica. Pentru comparatie, XR 400 este singurul RVFC cu radiator de ulei din fabrica. Acesta este amplasat pe retur, uleiul de la motor trecand prin el inainte sa se "verse" in rezervorul de ulei. Sincer comparatia cu XRul m-a convins ca amplasarea e ok. Ceea ce NU e ok e faptul ca nu am termostat. Costa cam 150e unul automat bun. Se impune, dat fiind ca la 80-100 la ora (viteza interurbana) nu mergi destul de turat cat sa incingi rau motorul iar fluxul de aer asigura o racire mult prea eficienta cand iei in calcul radiatorul. Practic uleiul are temperatura cam joasa... Doar daca vopsitoru are chef de glume proaste... Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important. Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihay_star Postat Noiembrie 18, 2011 Share Postat Noiembrie 18, 2011 Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important. Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru. Eu zic ca japonezii astia nu-s chiar prosti , consider ca daca chiar era necesar , puneau ei stock un radiator de ulei, dar cum orice auto-moto e testat de ingineri citiva ani inainte de lansare si apoi perfectionat de-a lungul procesului de fabricare . Am incercat eu enduro chiar spre hard enduro cu un dominator si insist ca am 115 kg nu a avut nici pe dracu . Mai mult decit o improvizatie , cu siguranta conteaza felul , viscozitatea si consistenta uleiului , deci mai pe scurt daca in 12-13 ani de fabricat dominatoare , japonezii nu au pus un radiator de ulei , inseamna ca nu necesita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purice Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Uite cum gandesc eu. Tu nu ai cum sa anticipezi puterea de racire a "radiatorului de fabrica" in diversele conditii si la diversele temperaturi. Astfel conteaza mult unde montezi radiatorul cu tot cu termostat pt ca daca il montezi dupa cadru el va functiona numai in acele conditii in care cadrul nu isi va face datoria, pe cand daca il pui inainte de cadru, cand uleiul care iese din motor e cald acesta va trece prin radiator, se va raci dupa care va trece prin cadru si se va raci si mai tare. Chiar daca ai putea seta temperatura la care termostatul sa deschida, tot nu ai putea sa reglezi cu precizie temperatura uleiului inainte sa intre in motor si asta este cel mai important. Singura solutie pentru a monta radiatorul inainte de cadru este sa folosesti un termostat care sa citeasca temparatura uleiului inainte de intrarea in motor, adica pe traseul acelei tevi mai scurte dintre baza cadrului si pompa de ulei. Nu stiu daca exista un asemenea termostat dar in situatia asta sa zicem ca nu ar avea chiar asa o mare importanta ca radiatorul este inainte de cadru. sunt de acord cu ce zice mzrider este nevoie de un senzor care sa ia temperatura uleiului inainte de intrarea in motor, acest senzor electric este conectat la termostat si cand e vb de electrice deja gama e mult mai variata ai nevoie de un senzor de temp electric si un termostat electric... mare branza nu e, pe ebay is multe produse folosite in tunning auto... au intrebuintare universala cat despre temp normala a uleiului la care lucreaza motorul cel mai bine tind sa cred ca este intre 80-100 grade, fapt bazat pe cum se simte motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Eu zic ca japonezii astia nu-s chiar prosti , consider ca daca chiar era necesar , puneau ei stock un radiator de ulei, dar cum orice auto-moto e testat de ingineri citiva ani inainte de lansare si apoi perfectionat de-a lungul procesului de fabricare . Am incercat eu enduro chiar spre hard enduro cu un dominator si insist ca am 115 kg nu a avut nici pe dracu . Mai mult decit o improvizatie , cu siguranta conteaza felul , viscozitatea si consistenta uleiului , deci mai pe scurt daca in 12-13 ani de fabricat dominatoare , japonezii nu au pus un radiator de ulei , inseamna ca nu necesita Si eu tind sa cred acelasi lucru pt ca e cel mai comod sa gandim asa, sau asa ar fi cel mai bine daca ar fi asa...dar mai este un aspect: s-ar putea ca japonezii sa fi ales in acest caz varianta cea mai simpla pentru a face un motor fiabil si bun dar proiectat sa zcem pentru 70000 de km nu pt 300000. Poate din acest motiv nu au montat un sistem de racire suplimentara. S-ar putea sa ma insel, de exemplu am un mercedes c 180 din 93 care isi face racirea printr-un ventilator montat pe direct cu un vascocuplaj, adica in mom in care radiatorul degaja caldura mai mare ventilatorul isi mareste turatia sau altfel spus isi apropie turatia de cea a motorului. Nu este nimic electric, turatia ventilatorului nu este asa de mare si la inceput ma tot gandeam ca oare ce se intampla daca ai de stat pe loc in oras vara cu motorul pornit o ora...si raspunsul e : nimic, nu se supraincalzeste aprope niciodata, desi sistemul e mult mai simplu, mai rudimentar si mai fiabil decat cel electric. Si asta datorita radiatorului supradimensionat si a felului in care functioneaza termostatul. Parerea mea este ca sistemul de racire prin cadru face mai mult decat un simplu radiator de ulei cum este la xt-urile mai vechi cu uleiul in motor, dar ideea de racire prin cadru plus radiator de ulei si termostat amplasat unde trebuie probabil ca prelungeste viata motorului considerabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
heres Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Salut,eu personal nu cred ca isi are rost investitia si munca,inginerii care o proiectat motocicleta o stiut exact ce fac,nu o fost prosti,motoru trebuie sa ajunga la o anumita temperatura ca si consumu si uzura sa fie minime,tinand motoru tot timpu mai ''rece'' singur o sa afecteze negativ.E parerea mea personala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 eu nu cred ca se proiecteaza motoarele pt un anumit nr de km motoarele in general au o anumita temperatura de functionare(fiecare cu,,,,,,aia a lui) bineinteles, cu o anumita marja odata ajuns la acea temperatura, dilatarile materialelor au atins optimul, iar motorul functioneaza in parametrii proiectati e f posibil sa nu se fi pus un radiator fie ca nu necesita, fie nu se justifica pretul adicatelea,,,,tot nu necesita sfatul meu,,,,,nu bagati banii in modificari, ci folositi-i pe ce se merita: ulei bun si benzina multa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 eu nu cred ca se proiecteaza motoarele pt un anumit nr de km motoarele in general au o anumita temperatura de functionare(fiecare cu,,,,,,aia a lui) bineinteles, cu o anumita marja odata ajuns la acea temperatura, dilatarile materialelor au atins optimul, iar motorul functioneaza in parametrii proiectati e f posibil sa nu se fi pus un radiator fie ca nu necesita, fie nu se justifica pretul adicatelea,,,,tot nu necesita sfatul meu,,,,,nu bagati banii in modificari, ci folositi-i pe ce se merita: ulei bun si benzina multa intrebarea mea nu este daca sa pui sau nu radiator suplimentar pentru ca la africa twin sant 2 de apa si 2 de ulei ci intrebreamea este pentru andrei, cat ulei si cata benzina , ?cam care este raportul optim. multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 Salut,eu personal nu cred ca isi are rost investitia si munca,inginerii care o proiectat motocicleta o stiut exact ce fac,nu o fost prosti,motoru trebuie sa ajunga la o anumita temperatura ca si consumu si uzura sa fie minime,tinand motoru tot timpu mai ''rece'' singur o sa afecteze negativ.E parerea mea personala. Pai d-aia se pune termostat. Ca sa nu tii motorul rece tot timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 In domeniul pe care il studiez, constructii, la proiectare, se ia in calcul si durata de utilizare a constructiei (50, 100, 150 ani) in functie de mai multi parametrii. Deci banuiesc ca si la proiectarea unui motor, si/sau a unui vehicul se ia in calcul o durata de viata a acelui lucru. Pur si simplu pentru ca nu se poate face ceva care sa functioneze "pentru totdeauna". Asta inseamna ca inginerii de la Honda au luat in calcul cum sa proiecteze economnic un motor care sa indeplineasca cu succes niste conditii. In cazul Dominatorului se urmareste care va fi utilizarea: Motocicleta: - in majoritatea situatiilor, motorul va functiona la temperaturi exterioare intre 0 si 30(35) grade. Motocicleta dual-sport, nu touring, nu supersport: - in general in exploatare motorul va functiona la turatii relativ reduse, intre turatia de ralanti si 5000 - 6000 rpm. - in general nu va functiona constant la turatii mari. - pseudo-commuter bike - deci in oras, viteze relativ mici, debit de aer catre motor destul de des "deranjat" de masinile din fata. - abiliatea de a merge offroad inseamna ca se merge in sarcina la viteze mici deci cu un debbit de aer redus. - etc. In concluzie, ca sa scoata un motor decent motorul ala ar trebui sa fie capabil sa mearga spre 100 000 km fara probleme majore. Deci ei au dimensionat fantele de racire in asa fel incat sa satisfaca o multitudine de conditii pentru a oferi o buna durabilitate motorului. Pentru cei care folosesc motorul pentru ce a fost proiectat, adica mers normal prin oras, ture relativ scurte, viteze maxime pana pe la 130 km/h, mers prin paduri, pe teren accidentat etc, fara a forta limitele motorului, CRED ca este absolut suficient ce au facut japonezii la modelul asta de mobra. Pentru cei care mereu conduc in forja, care vor sa sara, sa faca acrobatii, sau sa transforme dominatorul intr-un motor cu care sa parcurga mii de km intr-o tura, la viteze mai mari de croaziera, le urez succes in modificarea mobrei. Cu toate ca parerea mea este ca orice modificari ati face, daca nu veti utiliza motorul la parametrii pentru care a fost construit nu aveti cum sa evitati uzuri mari, premature. Ca nota de incheiere. Anul asta am participat la un curs de conducere a motocicletei, si am invatat multe manevre etc. Cursul a durat o zi, iar de la ora 11:00 pana la ora 19:00 am fost intr-o parcare, in soare, si afara erau 30 de grade. Motorul a fost pornit totata perioada asta, si am facut manevre la viteze mici, intr-un spatiu delimitat. Nu a avut nici o problema, cand m-am hotarat sa plec am accelerat mai tare si am plecat fara a simti nici un fel de impediment din partea mobrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 pentru DRACONES desi bag mana in foc ca stia,,,,,,,,,, atat ulei, cat si benzina,,,,,,,,,ATAT CAT II DAI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Noiembrie 19, 2011 Share Postat Noiembrie 19, 2011 pentru DRACONES desi bag mana in foc ca stia,,,,,,,,,, atat ulei, cat si benzina,,,,,,,,,ATAT CAT II DAI mersi pretene mai e o vorba ,,cum i dai asa o ai ,, sa iti traiasca amandoua si sa ai noroc de ele . scuze pentru off topic toate cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat Noiembrie 20, 2011 Share Postat Noiembrie 20, 2011 (editat) Stie cineva ceva de motocicletele cu tractiune si pe fata? Am tot studiat chestia asta dar se pare ca nu sunt comercializate asemenea modele inca. Oare s-ar putea adapta un astfel de sistem pt dominatoare? (ceva plug'n play ar fi foarte bine ) Editat Noiembrie 20, 2011 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.