DarkDrac Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Salut , acu ceva vreme am cumparat si eu un Dominator si as vrea sa-i fac verificarile si inlocuirile de rigoare.El este un rd02 din '93. Pana acum i-am schimbat bujia,uleiul,si filtrele(aer si ulei).Acum urmeaza intrebarile : 1.Lichidul de frana trebuie schimbat si el (probabil ca are ceva ani de cand nu a mai fost) ? 2.Verificarea,intretinerea lantului/pinioanelor cum se face....se curata,unge si pune la loc ? 3.Gresarea diferitelor parti(gen bascula spate si altele pe care nu le stiu),care sunt aceste parti si cum/pe unde se greseaza? 4.Are mobra filtru de benzina(k eu nu l-am gasit) ?daca nu are ,ar fi bine sa incerc sa-i adaptez unul(stiind "calitatea" benzinei noastre) ? 5.Ce este cdi-ul(am citit aici pe topic si am auzit de el de prea multe ori)?Cat costa unul? 6.Care sunt cele 3 lucruri pe care le-ati lua cu voi intr-o tura mai lunga(la reparatii si neprevazut ma refer) ? 7.Poate Dominatorul sa traga de pasager si bagaje pe drum mai dificil? 8.Cine are chef de o tura in august? detalii gasiti aici- /index.php?...p;#entry1675952 Multam de lectura si asfalt uscat! Editat Ianuarie 31, 2009 de DarkDrac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Azi am dat jos roata fata si am scos pinionul de la kilometraj. Dupa cum se vede si in poza s-a rupt urechea pinionului. Acuma am vorbit cu @codreanu_romi de la care am luat Domi'ul si a zis ca incearca sa imi faca rost de piesa, dar mai are cineva asa ceva de vanzare? Editat Ianuarie 31, 2009 de Schumy CJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Salut , acu ceva vreme am cumparat si eu un Dominator si as vrea sa-i fac verificarile si inlocuirile de rigoare.El este un rd02 din '93. Pana acum i-am schimbat bujia,uleiul,si filtrele(aer si ulei).Acum urmeaza intrebarile : 1.Lichidul de frana trebuie schimbat si el (probabil ca are ceva ani de cand nu a mai fost) ? 2.Verificarea,intretinerea lantului/pinioanelor cum se face....se curata,unge si pune la loc ? 3.Gresarea diferitelor parti(gen bascula spate si altele pe care nu le stiu),care sunt aceste parti si cum/pe unde se greseaza? 4.Are mobra filtru de benzina(k eu nu l-am gasit) ?daca nu are ,ar fi bine sa incerc sa-i adaptez unul(stiind "calitatea" benzinei noastre) ? 5.Ce este cdi-ul(am citit aici pe topic si am auzit de el de prea multe ori)?Cat costa unul? 6.Care sunt cele 3 lucruri pe care le-ati lua cu voi intr-o tura mai lunga(la reparatii si neprevazut ma refer) ? 7.Poate Dominatorul sa traga de pasager si bagaje pe drum mai dificil? 8.Cine are chef de o tura in august? detalii gasiti aici- /index.php?...p;#entry1675952 Multam de lectura si asfalt uscat! Felicitari pentru achizitie! Sa-l stapanesti sanatos si asfalt uscat (sau noroi intre crampoane)! 1. Este chiar indicat sa il schimbi (nu e bine sa ajungi sa constati ca mai bine-l schimbai, crede-ma!) 2. Pinioanele se verifica (in mod uzual) vizual. Semenele de uzura le poti repera prin faptul ca dintii pinioanelor devin ascutiti (in mod normal, acestia trebuie sa fie "bonti", adica sa aibe terminatia - varful - ca si "retezat"); cand e uzura foarte mare, vei observa ca dintii sunt chiar usor inclinati (una dintre laturile acestora este mult mai uzata/mancata decat cealalta). In caz de uzura, se recomanda sa schimbi kit-ul de lant (pinioane + lant). Lantul se intretine relativ usor. Cel mai simplu iti cumperi doua spray-uri: unul de curatat lantul si altul de uns lantul (de preferat spray de off-road). E de preferat sa faci curatarea/gresarea cu roata din spate suspendata. Domi nu are (nativ) cric central, astfel ca va trebui sa faci o improvizatie sau sa folosesti un stander, fie sa te mai ajute cineva si sa ti-l tina ridicat (in lateral) pe cric, astfel incat sa poti invarti roata cu mana. Mai e si varianta in care dai cu spray si apoi mai impingi motreta si tot asa. Tehnica este urmatoarea: 1. aplici uniform substanta de curatare, o lasi sa actioneze cateva minute, apoi poti folosi o perie ca sa cureti mai bine si la final stergi lantul cu o carpa. Eu indepartez mizeria cu apa sub presiune (compresor) si apoi il sterg. Il poti lasa sa se zvinte putin si apoi treci la pasul 2. aplici uniform cu spray-ul de ungere, iar apoi iar il lasi aprox. 10 minute si apoi, pasul 3. gata Poti verifica si gradul de intindere a lantului, respectiv sa aiba un joc de aproximativ 40mm in punctul de jos, la jumatatea distantei intre pinioane. Daca e cazul, il mai tensionezi. 4. In mod normal are, si e chiar sub robinet; nu ai cum sa-l ratezi, deoarece, atunci el exista, e destul de mare (cel putin cel original). 5. CDI-ul este dispozitivul electronic care comanda aprinderea. 6. Pe langa trusa de scule originala, prefer sa am cu mine: cabluri de rezerva (ambreiaj, acceleratie), spray de pana (exista un model si pentru rotile noastre cu camere), spray de curatat lantul, spray de uns lantul (mai ales cand ai pe traseu mult off-road sau cand ai de facut multi km pana la intoarcere). 7. Nu are niciun fel de apasare Dominatorul cand ai pasager si bagaje multe. Eu am facut o tura relativ lunga cu pasager si bagaje muuuulte (Bucuresti - Targoviste - Piatra Craiului - Fagaras - Transfagarasan - Cabana Cumpana/Vidraru - Curtea de Arges - Bucuresti), inclusiv cu o portiune absolut nasoala de drum forestier rupt, cu lespezi de piatra etc. Domi n-a avut niciun sughit, in schimb eu... da Avand bagaje foarte multe prinse peste top-case, nefiind foarte bine ancorate (desi mi-am dat toata silinta, insa volumul bagajelor nu era deloc de neglijat), la fiecare frana/denivelare (pe drumul forestier) bagajele veneau peste pasager, pasagerul peste mine si tot asa. Concluzia: ancoreaza foarte bine bagajele, mai ales cand ai pasager. Domi nu este totusi o motocicleta pe care sa mergi lejer cu pasager si multe bagaje. Acum depinde si de gabaritul vostru, insa la mine... noi nu suntem chiar mici Atat era de incarcat Domi in excursia la care am facut referire (moto din dreapta): Azi am dat jos roata fata si am scos pinionul de la kilometraj. Dupa cum se vede si in poza s-a rupt urechea pinionului. Acuma am vorbit cu @codreanu_romi de la care am luat Domi'ul si a zis ca incearca sa imi faca rost de piesa, dar mai are cineva asa ceva de vanzare? Din cate am inteles, in toamna costa aprox 80 de lei (original, ca altfel greu sa gasesti). Si eu trebuie sa-mi cumpar, ca l-am facut praf la accident. Daca gasesti pe undeva de comandat, imi dai si mie de stire, te rog? Multumesc anticipat! Editat Ianuarie 31, 2009 de Dominator72 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Salut , acu ceva vreme am cumparat si eu un Dominator si as vrea sa-i fac verificarile si inlocuirile de rigoare.El este un rd02 din '93. Pana acum i-am schimbat bujia,uleiul,si filtrele(aer si ulei).Acum urmeaza intrebarile : 1.Lichidul de frana trebuie schimbat si el (probabil ca are ceva ani de cand nu a mai fost) ? ar fi bine sa-l schimbi. Nu e totusi mare smecherie. Uita-te intai la el si vezi daca e acceptabil sau e urgent sa-l schimbi 2.Verificarea,intretinerea lantului/pinioanelor cum se face....se curata,unge si pune la loc ? Lantul nu trebuie sa aiba miscare sus-jos mai mare de 4 cm(vezi in manual exact cit scrie si cum se verifica) iar ungerea se face de obicei cu 'spray de lant' si de curatzat se curatza cu 'spray de curatzat lantul' (ambele chestii se pot inlocui ba cu spalat cu motorina, ba cu uns cu vaselina la spray;speciala) 3.Gresarea diferitelor parti(gen bascula spate si altele pe care nu le stiu),care sunt aceste parti si cum/pe unde se greseaza?eu bag vaselina la spray pe axe, ulei de transmisie in cabluri si la cititorul de kilometri, vaselina crema prin alte locuri, plus eternul WD40 pe ici pe colo 4.Are mobra filtru de benzina(k eu nu l-am gasit) ?daca nu are ,ar fi bine sa incerc sa-i adaptez unul(stiind "calitatea" benzinei noastre) ?eu cind am vrut sa fac chestia asta mi s-a spus ca nu se merita si ca stric debitul de benzina 5.Ce este cdi-ul(am citit aici pe topic si am auzit de el de prea multe ori)?Cat costa unul? 6.Care sunt cele 3 lucruri pe care le-ati lua cu voi intr-o tura mai lunga(la reparatii si neprevazut ma refer) ? 7.Poate Dominatorul sa traga de pasager si bagaje pe drum mai dificil?un pasager ca al tau nu-l simte, ii mai trebuie un sac de ciment in brate ca sa creeze probleme 8.Cine are chef de o tura in august? detalii gasiti aici- /index.php?...p;#entry1675952 Multam de lectura si asfalt uscat! Azi am dat jos roata fata si am scos pinionul de la kilometraj. Dupa cum se vede si in poza s-a rupt urechea pinionului. Acuma am vorbit cu @codreanu_romi de la care am luat Domi'ul si a zis ca incearca sa imi faca rost de piesa, dar mai are cineva asa ceva de vanzare? cred ca poti sa-l mai folosesti daca-l lipesti corect ca ai cel putin o limbutza d-aia de citire(sau si a doua e jumate tocita?). Eu zic sa-ti ungi bine melcul ala ca nu-i a buna cum ti-a tinut el contra de ti s-a rupt piesa. Mie mi-a mincat deja 2 bucse danturate DIN ALUMINIU; bine ca am facut mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 cred ca poti sa-l mai folosesti daca-l lipesti corect ca ai cel putin o limbutza d-aia de citire(sau si a doua e jumate tocita?). Eu zic sa-ti ungi bine melcul ala ca nu-i a buna cum ti-a tinut el contra de ti s-a rupt piesa. Mie mi-a mincat deja 2 bucse danturate DIN ALUMINIU; bine ca am facut mai multe daca e largit melcul de metal si are loc roata din plastic in el, poti sa-l arunci io asa am patit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 Si a "ureche" era putin roasa pe interior. Bucata care sa rupt s-a tocit pe margini si nu se mai potriveste. Acuma curiozitatea mea: majoritatea motocicletelor am inteles ca au in melc pinion de plastic pentru a fi mai usoare, deci de ce se rup tocmai la Domi? Ce am observat eu mai ciudat ii piesa de ghidaj de pe roata care ii o piulita cu niste urechi asemanatoare cu cele ale pinionului. Ale mele sunt parca putin indoite, ii normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) Atat era de incarcat Domi in excursia la care am facut referire (moto din dreapta): muama, ce de bagaje . si ce sus sunt puse. chiar ca ar fi fost de folos niste suporturi laterale, mai ales daca mergi cu pasager. marcile ar Touratech, JF Motorsport si (clasicul) Hepco & Becker. sau... poate gasim un meserias care sa faca "minuni" cu un aparat de sudura si ceva teava . pentru inspiratie: si felul de prindere pe un Transalp, poze de la montaj: Editat Ianuarie 31, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 eu imi fac singur. Pina la proba contrarie, imi ies niste super suporti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dsorinmihail Postat Ianuarie 31, 2009 Share Postat Ianuarie 31, 2009 (editat) eu imi fac singur. Pina la proba contrarie, imi ies niste super suporti. daca tot faci asa ceva fa si tu mai multe ca fii sigur ca ai cui sa le vinzi. daca ies cool ca cele de transalp, deja ma ai client pt o pereche. Editat Ianuarie 31, 2009 de dsorinmihail Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 Si a "ureche" era putin roasa pe interior. Bucata care sa rupt s-a tocit pe margini si nu se mai potriveste.Acuma curiozitatea mea: majoritatea motocicletelor am inteles ca au in melc pinion de plastic pentru a fi mai usoare, deci de ce se rup tocmai la Domi? Ce am observat eu mai ciudat ii piesa de ghidaj de pe roata care ii o piulita cu niste urechi asemanatoare cu cele ale pinionului. Ale mele sunt parca putin indoite, ii normal? punctele slabe la dominator cunoscute de mine ar fi: - melcul la kilometraj; - axul de la schimbatorul de viteze care intra in cutie, face joc dupa un timp de utilizare la maj enduro, enduro soft honda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DarkDrac Postat Februarie 1, 2009 Share Postat Februarie 1, 2009 (editat) @Dominator72 @ser79ban Multam mult de raspunsuri(foarte exacte si frumos detaliate), cat de curand ma apuc sa-l pun punct .Asfalt Uscat! Editat Februarie 1, 2009 de DarkDrac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 (editat) eu imi fac singur. Pina la proba contrarie, imi ies niste super suporti. Ne apucam de facut piese de domi? Tu suporti laterali, eu parbrizuri Editat Februarie 2, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Ne apucam de facut piese de domi? Tu suporti laterali, eu parbrizuri Mie cine-mi face un suport de bord/far? Da' carene de rezervor? Da' masca de far? Da' far? Da' suport de numar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 [...] RD08 e codul de model pt cele produse dupa 95 in Italia, ar terbui sa aiba si un "ZDC" in seria de cadru. RD02 e modelul facut pana in 94 in Japonia Plus codul pt anul de fabricatie : OSF 1995 OTF 1996 [...] Dupa codul de model RD08 vine codul pt limitare la 25 KW : RD08 A nelimitat RD08 B limitat Exemplu de serie cadru: ZDCRD08BOWF <cifre> Inseamna Dominator facut in Italia in 1998 varianta limitata la 25 kw [...] uff... eu am modelul limitat, acuma vad ce a scris axa. oare flansa o fi chiuretata sau nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 uff... eu am modelul limitat, acuma vad ce a scris axa. oare flansa o fi chiuretata sau nu? Ala merge 100 de ani ma ca nu il stresezi, daca zici tu ca e modelul limitat. Desi mie nu mi s-a parut sa traga mai prost ca al lui Gabi. Din contra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Ala merge 100 de ani ma ca nu il stresezi, daca zici tu ca e modelul limitat. Desi mie nu mi s-a parut sa traga mai prost ca al lui Gabi. Din contra. pai la cat "bea" al meu la suta cum sa traga mai prost? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Chiar asa, care e consumul vostru la Domi in cazul in care mergeti singuri pe motor, fara bagaje? (afara si in oras) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Mie imi ia 8 la suta in oras. Schimbat rar peste 3k ture. Nu-i normal la un Domi, nu? La tine, rvn, cred ca ar trebui sa ia sub 6... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Problema e ca eu nu am turometru, deci nu stiu la cat schimb. Simt motorul dupa cum trage si atunci schimb. Afara imi ia 4%, desi cand am mers la mare, pe autostrada mi-a luat 3,5% in conditiile 100-120 km/h cu motorul incarcat de bagaje. (desi asta nu cred ca are importanta avand in vedere ca eu am 48 kg) In oras imi ia 6-7% depinde de trafic. Mi s-a parut mult si ma gandeam sa nu fie aiurea. Voi de unde va mai luati filtru de aer, inafara de louis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Problema e ca eu nu am turometru, deci nu stiu la cat schimb. Simt motorul dupa cum trage si atunci schimb.Afara imi ia 4%, desi cand am mers la mare, pe autostrada mi-a luat 3,5% in conditiile 100-120 km/h cu motorul incarcat de bagaje. (desi asta nu cred ca are importanta avand in vedere ca eu am 48 kg) In oras imi ia 6-7% depinde de trafic. Mi s-a parut mult si ma gandeam sa nu fie aiurea. Voi de unde va mai luati filtru de aer, inafara de louis? Daca vrei K&N (Lifetime Guaranteed pentru filtrele de aer), poti sa iti dau eu; la fel si ulei Motul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Ok, am retinut Vreau sa schimb filtru de aer cand da caldurica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Ok, am retinut Vreau sa schimb filtru de aer cand da caldurica. Si-uite-asa o sa mai capeti 2-3 calutzi in plus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 intradevar, am simtit ce efect are filtrul de aer nou pe moto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 intradevar, am simtit ce efect are filtrul de aer nou pe moto... Da' sa vezi ce diferenta e cu un K&N! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 2, 2009 Share Postat Februarie 2, 2009 Da' sa vezi ce diferenta e cu un K&N! Exista pentru Domi sau SLR filtru de aer K&N care se poate spala? sau doar se schimba? Imi dai te rog prin PM sau aici, un pret la filtru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.