Sari la conținut

Releu Regulator Home Made


Postări Recomandate

Am citit tot ce s-a scris de la ultima mea postare si sunt lucruri interesante. N-am avut timp sa mai fac testele care mi s-au recomandat, o sa revin dupa ce la fac. Alternatorul la ZZR 1100 este cu excitatie.

 

Intrebare: pentru fiecare dintre cele trei tipuri de baterii:

- conventionale cu acid (cu sau fara intretinere)

- cu AGM

- cu gel

 

care este intervalul recomandat (admis) pentru valoarea tensiunii de incarcare in timpul exploatarii pe motocicleta?

 

Eu am acum baterie AGM, cum am specificat anterior.

Editat de moto+
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 350
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In primul rand trebuie sa fac o mica introducere in subiect. Indicat este sa faci o masurarea initiala a acumulatorului. Pentru un acumulator in stare buna, cu motorul nepornit, tensiunea la borne trebuie sa fie in intervalul (12,7-13,1) V. La turatia de ralanti tensiunea pe acumulator se situeaza in intervalul (13,6-14,9) , ideal este 14,5V. La conectarea fazei de drum o sa citesti la voltmetru o usoara scadere a tensiunii la bornele acumulatorului, cu (0,1-0,2)V fata de valorile de referinta. Dar, repet, un sistem de incarcare cu o functionare corecta(alternator-redresoR-releu regulator de tensiune) su un acumulator in parametrii trebuie sa debiteze la borne 14,5 V. Consulta manualul si posibil ca producatorul sa-ti arate o alta valoare, dar nu cu diferente mari fata de ce ti-am spus. Te referi al tipul de acumulator? Nu aici este problema, pentru ca nu se poate regla tensiunea in functie de tipul constructiv de acumulator. RRT asigura o tensiune in functie de cerintele sistemului si parametrii constructivi, un acumulator acid cu intretinere, un AGM sau Gel-Electrolite, vor avea o tensiune medie de 14,5V la incarcare. Bineinteles ca AGM si Gel sunt cele mai indicate tipuri datorita tehnologiei avansate, cea fara intretienere(nu se completeaza cu apa distilata). AGM foloseste tot acid sulfuric, dar de o puritate mai mare, spatiul dintre electrozi este umplut cu materiale poroase, apare recombinarea de gaze/lipsa completarii cu apa distilata, si cel mai important, poate rezista pana la 600 de cicluri de descarcare profunda. La GEL, in electrolit se adauga substante pe baza de dioxid se siliciu, electrolitul se transforma intr-o masa gelatinoasa, iar numarul de cicluri de descarcare profunda sunt de 1000. Un avantaj d.p.d.v electric este ca GEL tolereaza mai bine valorile necorespunzatoare ale curentului de incarcare. Tinand cont ca pretul unui GEL este mult mai ridicat decat AGM, iar oricum tu ai/vei avea un sistem de debitare-reglare corect, AGM este cel mai indicat=ai facut o alegere CORECTA ! :peace: .

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

explicati-mi si mie de ce la unele scheme de relee scrie pentru acumulatori cu acid. e vreo diferenta acid /"neacid"?

inca una .. ce faci daca cu 14.5V pe incarcare iti fierbe acumulatorul? asta intrucat: 1. pozitia acumulatorului este in spatele motorului si deci toata caldura vine in el (in mers) si 2. pentru ca orice acumulator la incarcare se incalzeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si probabil ai constatat si o evaporare intensa a apei distilate si completezi mereu? Raspunsul meu: un acumulator care ruleaza constant fierbinte, si trebuie mereu un plus de apa distilata, este fie primeste o tensiunea mare de incarcare, sau are probleme interne. Posibil ca alternatorul sa debiteze o valoare ridicata a tensiunii, peste 15 V, dar spui ca ai masurat 14,5 V?!,sau sa existe scurt-circuite interne in acumulator care provoca creșterea temperaturii electrolitului. Astfel de scurtcircuite rezulta din placi indoite, care rup separatoarele si se ating in anumite puncte(vorbesc de placi pozitive si negative). De asemenea, o cantitate excesiva de sedimente formate din material activ sau sulfat de plumb, care cazut de la placa pozitiva la fundul cutiei/vasului acumulatorului. Bacul are canale la baza care mentin placile ridicate la 10mm fata de baza. Daca se umplu cu sedimente se produc scurtcircuite interne, rezulta temperaturi excesive ale acumulatorului. Cam asta este nebunia cu acumulatorul cu intretinere, trebuie sa ai o verificare permanenta. Cati ani are acumulatorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut 2 ani, adica sezonul trecut si anul asta. E praf, stiu.

Anul trecut incarca pana in 15V (nu sarea niciodata peste), a fost ok, doar ca se incalzea si de cateva ori, dupa un drum lung, il gaseam unsor umflat.

Anul asta am facut o modificare la instalatia electrica .. deh, GSXF-ul a avut o buba mare pana la modelul din 97 si incarca peste 14.5V si acum nu mai sare peste 14.5. Am pus si martor in bord sa citesc incarcarea.

Acum ... intrebarea mea e un pic ipotetica si sa intelegi si de ce.... pentru ca mie mi s-a incalzit acumulatorul (fost) cu 14.5V incarcare, insa am banuiala ca sulfatarea era deja declansata. Nu stiu in ce masura caldura se datora incarcarii sau caldurii motorului, insa era cald bine. deh, racire pe ulei/aer. (modificarea care a dus la 14.5 am facut-o prin iulie ca ploua prea mult si nu aveam ce face)

Asadar, intrebarea era pentru viitor, adica pentru anul viitor, cand imi voi lua alt acumulator. Inca deliberez, nu stiu daca voi lua cu sau fara intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai intuit bine, sulfatarea a fost declansata, posibil sa fi avut si varfuri de peste 15V, cred ca si completarea cu apa distilata a fost precara....si bac umflat, deja este prea mult pentru saracul acumulator :crack: Acum ca ai o tensiune de 14,5 V , eu iti recomand un AGM sa-ti cumperi in primavara, am scris mai sus avantajele superioare fata de unul cu intretinerea. Vezi ca yuasa are preturi OK pentru moto in sezon de iarna :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crezi ca e necesara gasirea unei metode de ca proteja bateria de caldura motorului?

sistemele de incarcare mai noi au asa numitele smart-charge, sistem care incarca mai mult atunci cand bateria e rece si mai putin cand se incalzeste, stiindu-se faptul ca incarcarea la cald duce la sulfatare.

 

umbla o schema interesanta pe net, cu un "senzor" de caldura care sa coboare incarcarea spre 13.8V atunci cand creste considerabil temperatura acumulatorului.

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate o solutie de tip "mecanic" in cutia acumulatorului sa introduci placi de azbest sunt in comert de 2-3 mmm, formezi o protectie la curentul de aer cald. Normal nu ar trebui sa ai valori mari de temperatura pentru un acumulator bun, primul pas este sa-ti cumperi un acumulator bun, un AGM si vezi cum se comporta in prima saptamana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68, de unde ai scos cifrele alea?

Ma intereseaza mai mult valoarea aia ideala de 14.5V si tensiunea de 12.7-13.1V pe un acumulator bun.

M-ar mai interesa si cat din ceea ce povestesti tu aici este doar din teoria citita pe net si cat din experienta ta practica.

Am vazut ca ai tinut sa explici schema aia simpla a releului pt alternatoarele cu excitatie, intrebarea mea ar fi daca ai testat-o vreo data in practica.

Ar fi interesant sa ne spui sincer si cam cati acumulatori moto ai masurat sau cam cate regulatoare moto ai verificat ca sa-si faca lumea idee despre cine da sfaturi.

 

Nu mi-o lua in nume de rau, dar am citit posturile tale din topicul asta si eu personal am constatat ca desi ai cunostinte in domeniu se pare ca vorbesti mai mult din carti sau de pe net decat din experienta practica. Bineinteles ca e posibil sa ma insel desi nu cred :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68, de unde ai scos cifrele alea?

Ma intereseaza mai mult valoarea aia ideala de 14.5V si tensiunea de 12.7-13.1V pe un acumulator bun.

M-ar mai interesa si cat din ceea ce povestesti tu aici este doar din teoria citita pe net si cat din experienta ta practica.

Am vazut ca ai tinut sa explici schema aia simpla a releului pt alternatoarele cu excitatie, intrebarea mea ar fi daca ai testat-o vreo data in practica.

Ar fi interesant sa ne spui sincer si cam cati acumulatori moto ai masurat sau cam cate regulatoare moto ai verificat ca sa-si faca lumea idee despre cine da sfaturi.

 

Nu mi-o lua in nume de rau, dar am citit posturile tale din topicul asta si eu personal am constatat ca desi ai cunostinte in domeniu se pare ca vorbesti mai mult din carti sau de pe net decat din experienta practica. Bineinteles ca e posibil sa ma insel desi nu cred :)

 

In primul rand nu stiu cu cine vorbesc..intrebare de 2 lei cati acumulatori auto...cred ca sute amice si RRT-uri. Nu vrei sa ne intalnim sa sa facem demonstatii practice fiecare pe motociclete si cu sculele/echipamentele din dotare?..Vad ca ai aparul din senin ..chiar nu am vazut nimic postat de tine pana acum si nicio explicatie. Ti-ai masurat acumulatorul pana acum sa vezi ce tensiune are in regim static, serios? ...scuze, dar nu stiu daca stii sa foloseti un voltmetru, asa este o alta problema ! Oricum tu faci parte din categoria celor care posteaza pentru puncte..no comment, sper ca nu te-ai suparat :hug:

» Post actualizat in 25 Nov 2014 19:33

nu te inseli... :)

a intrat si papagalul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus vreo 3-4 intrebari dar n-ai vrut sa raspunzi la nici una.

Eu scriu pe acest forum din 2003 si am deabia un pic peste 2000 de posturi, tu scrii cel putin cu acest user din 2013 ,ai peste 700 de posturi si-mi spui mie ca fac parte din categoria celor care posteaza pentru puncte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am raspuns la toate, dar eu acum te vad pe topicul service si intretinere, scriu din 2013, martie si am debutat cu elevatorul moto realizat de mine in atelierul meu, vezi ca este pe prima pagina la service cu mii de accesari si sute de descarcari pentru schemele postate... Uite ca ma pricep si la mecanica! Tu ce scrii pe AICI..zero amice, iti place sa te agati de oameni pentru puncte, eu am 700 de postari pe topicuri din domeniul electric cu zeci de scheme realizate de propria persoana din experienta si bagajul de cunostinte acumulate de-a lungul anilor si descarcate de sute de utilizatori...bineinteles cu zeci de multumiri pentru rezolvarea defectiunilor si invatarea anumitor probleme. Tu ce ai pana in prezent, iar intreb, sorry pentru "tupeu" .. Serios, tu si cativa de pe aici, nu dau inca nume, interesant ca cititi cu mare atentie, si la momentul X, probabil orgolilu sau invidia va plezneste peste fata, nu mai rezistati si hai sa-l atingem pe dedant ...Tipic romanesc...Cine este asta care a intrat din 2013 si posteaza? si eu care sunt din 20....NU, cam asa se intampla amice, chiar imi place cum reactionati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus cateva intrebari concrete la care n-am primit raspuns in schimb am primit atacuri la persoana nejustificate.

Daca nu esti in stare sa porti o discutie civilizata si cu argumente rationale eu nu mai continui ca nu are rost...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus cateva intrebari concrete la care n-am primit raspuns in schimb am primit atacuri la persoana nejustificate.

Daca nu esti in stare sa porti o discutie civilizata si cu argumente rationale eu nu mai continui ca nu are rost...

Vezi ca ti-am raspuns la toate, iar multe raspunsuri care te framanta sunt in postarile anterioare legate de scheme si functionari, tu ce doresti? Sa reiau toate explicatile de la inceputul topicului? Un om rational citind postarile, spui ca m-ai urmarit, isi da seama ca este imposibil sa postezi in acest stil daca nu ai competente in domeniul electric/electronic ...cauta si tu pe net si posteaza cu explicatii sa vedem daca reusesti....?! Dar sa fi pregatit si pentru explicatii si intrebari... Tu ai inceput, imi pare rau, dar trebuie sa-ti asumi si repercursiunile...Cred ca am discutat cu tine in limite decente...

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si tu stresule esti ucenicului lui....lasa-l pe el sa se prezinte daca are curaj..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lasa-l pe el sa se prezinte daca are curaj..

 

 

Pe langa bun simt, unii mai au si altceva de facut decat sa raspunsa la provocarile ieftine ale unora cu prea mult timp liber... si daca tot nu ai inteles nici pana acum, permite-mi te rog sa-ti traduc: "prea mult timp liber" inseamna de fapt lipsa unei vieti personale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am raspuns la toate, dar eu acum te vad pe topicul service si intretinere, scriu din 2013, martie si am debutat cu elevatorul moto realizat de mine in atelierul meu, vezi ca este pe prima pagina la service cu mii de accesari si sute de descarcari pentru schemele postate... Uite ca ma pricep si la mecanica! Tu ce scrii pe AICI..zero amice, iti place sa te agati de oameni pentru puncte, eu am 700 de postari pe topicuri din domeniul electric cu zeci de scheme realizate de propria persoana din experienta si bagajul de cunostinte acumulate de-a lungul anilor si descarcate de sute de utilizatori...bineinteles cu zeci de multumiri pentru rezolvarea defectiunilor si invatarea anumitor probleme. Tu ce ai pana in prezent, iar intreb, sorry pentru "tupeu" .. Serios, tu si cativa de pe aici, nu dau inca nume, interesant ca cititi cu mare atentie, si la momentul X, probabil orgolilu sau invidia va plezneste peste fata, nu mai rezistati si hai sa-l atingem pe dedant ...Tipic romanesc...Cine este asta care a intrat din 2013 si posteaza? si eu care sunt din 20....NU, cam asa se intampla amice, chiar imi place cum reactionati...

Editat de catas_him
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate o solutie de tip "mecanic" in cutia acumulatorului sa introduci placi de azbest sunt in comert de 2-3 mmm, formezi o protectie la curentul de aer cald. Normal nu ar trebui sa ai valori mari de temperatura pentru un acumulator bun, primul pas este sa-ti cumperi un acumulator bun, un AGM si vezi cum se comporta in prima saptamana.

Placi azbest? In primul rand nici nu se mai fac (ce ai vazut tu nu-i azbest) in al doilea rand azbestul ca atare s-a dovedit a fi nociv, nici macar nu este izolator asa bun ca extrudatul sau placile de 3 mm ce se baga sub parchetul click.Este foarte bun la temperaturi ridicate Este o ineptie sa izolezi ceva ce se incalzeste ca sa-l pastrezi rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile si incarcatoarele s-au inventat de multi ani. Mai gresesc si proiectantii cind amplaseaza releele de tensiune in locuri prea calde, sau pun un releu care clar nu poate tine toata puterea disipata. Dedantu are ceva dreptate cu izolarea, la mine, la R1 2007, bateria e acoperita pe 5 din cele 6 fete cu un material cit de cit izolant termic, ceva de genul spuma cauciucata cu folie de Al deasupra. Daca nu ar fi izolantul , curentul de aer fierbinte ar lovi bateria, incalzind-o.

Revenim la aspectul economic, acum bateriile moto costa 100-130ron, si cu putina grija tin 2 sezoane. Un sezon tin garantat. Cea mai buna protectie e sa luam baterii in fiecare primavara. In 3 sezoane dai max , maxim 400ron, dar ai baterie care porneste motorul la sfert de cheie, si nu trebuie sa achiti 300-400ron intr-o singura rata, si sa ai emotii daca mai tine si al 3-lea an.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, doar ca mi se pare prea spre consum aiura de resurse, abordarea asta. Si nu vreau sa stiu ce sa intample cu plumbul din bateriile aruncate (aiura).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...