Sari la conținut

Vobleaza La Accelerari Bruste Si La Denivelari. De Ce ?


dori_x
 Share

Postări Recomandate

Va salut ! Am o Honda NTV 650 Revere, adusa recent din Italia. Mi s-a intamplat , prima data, sa accelerez brusc ( eram cu treapta 1 , viteza pe la 40) si sa inceapa ghidonul sa joace foarte puternic, abia am mai redresat-o . Nu stiu cum am reusit, probabil daca aveam viteza mai mare, nu mai reuseam. Apoi, mi s-a mai intamplat o data. Atunci nu am mai accelerat brusc, doar am trecut peste niste denivelari si acelasi lucru. Am verificat toate suruburile de la furca, ax roata, nimic. Roata nu are joc sau zgomot suspect, are plumbi pe ea, deci cred ca a fost echilibrata acolo. Cauciucul este in stare foarte buna. Banuiesc ca s-ar putea sa trebuiasca sa schimb uleiul din furca. Cred ca este cam moale suspensia. Asta sa fie problema ? Nu vreau sa mai traiesc inca o data momentele acelea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut ! Am o Honda NTV 650 Revere, adusa recent din Italia. Mi s-a intamplat , prima data, sa accelerez brusc ( eram cu treapta 1 , viteza pe la 40) si sa inceapa ghidonul sa joace foarte puternic, abia am mai redresat-o . Nu stiu cum am reusit, probabil daca aveam viteza mai mare, nu mai reuseam. Apoi, mi s-a mai intamplat o data. Atunci nu am mai accelerat brusc, doar am trecut peste niste denivelari si acelasi lucru. Am verificat toate suruburile de la furca, ax roata, nimic. Roata nu are joc sau zgomot suspect, are plumbi pe ea, deci cred ca a fost echilibrata acolo. Cauciucul este in stare foarte buna. Banuiesc ca s-ar putea sa trebuiasca sa schimb uleiul din furca. Cred ca este cam moale suspensia. Asta sa fie problema ? Nu vreau sa mai traiesc inca o data momentele acelea .

Nu vreau sa te sperii dar tocmai am gasit raspunsul la intrebarea "De ce sunt atatea NTV-uri avariate frontal?" :rusinica: Un amic a luat un NTV avariat frontal (furca,far,bord ...), initial am crezut ca-i un caz izolat dar dupa ceva cautari am aflat de la el ca a mai gasit inca 3 avariate frontal ce erau de vanzare, cum l-a luat el pe al lui, si chiar ma intrebam De ce sunt atatea avariate frontal? ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"De ce sunt atatea NTV-uri avariate frontal?"

Poate fiindca majoritatea covarsitoare a motoarelor merg inainte si, daca e ceva, se izbesc cu fața? :rusinica:

 

Ptr posesor: ti se pare ca se infunda fata cam urat la franare brusca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut ! Am o Honda NTV 650 Revere, adusa recent din Italia. Mi s-a intamplat , prima data, sa accelerez brusc ( eram cu treapta 1 , viteza pe la 40) si sa inceapa ghidonul sa joace foarte puternic, abia am mai redresat-o . Nu stiu cum am reusit, probabil daca aveam viteza mai mare, nu mai reuseam. Apoi, mi s-a mai intamplat o data. Atunci nu am mai accelerat brusc, doar am trecut peste niste denivelari si acelasi lucru. Am verificat toate suruburile de la furca, ax roata, nimic. Roata nu are joc sau zgomot suspect, are plumbi pe ea, deci cred ca a fost echilibrata acolo. Cauciucul este in stare foarte buna. Banuiesc ca s-ar putea sa trebuiasca sa schimb uleiul din furca. Cred ca este cam moale suspensia. Asta sa fie problema ? Nu vreau sa mai traiesc inca o data momentele acelea .

 

 

Ma dau cu un NTV, am observat la el cam aceeasi problema, dar doar daca las ghidonul intra in voblaj si la plecarile de pe loc mai in tromba.Dar la plecari cred ca e din cauza ca se ridica roata fata putin.Recunosc ca suspensia fata e cam praf, pierde ulei.Poate aflam totusi de ce are problema asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verificati rulmentii de la juguri sa fie stransi sa nu aiba joc si sa mearga usor..... la mine nu vobleaza cand pleaca de pe loc.... dar este o mica trpidati in decelerare cand iei mainile de pe ghidon intre 80 si 60 de km/h..... dar cred ca sunt rulmentii..... pt ca zilele trecute am schimbat semeringurile la furca si am observat ca merge destul de greu ghidonul si pe mijloc ramane o idee blocat.... o sa-i schimb rulmentii.... si o sa vd ce se va mai intampla!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai : joc la roata, la rulmenti, nu are absolut deloc. Rotile sunt aliniate bine. In juguri am verificat si e starnsa bine furca. Nu merge mai greu sau sa se blocheze. Cand franez, nu, nu mi se pare ca s-ar infunda prea tare. Desi se lasa destul de usor, dar cred ca asa e normal.

Ar mai fi o posibilitate, desi nu cred ca asta ar fi : am umblat la reglajul suspensiei spate, am lasat-o pe LOW, parca. Sa aiba asta vre-o influenta ? Desi eu tind sa cred ca este tot din uleiul din furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut ,nu mai stiu daca in Univers moto sau Moto life, a aparut un articol cu toate situatiile de comportament anormal al rotilor.Nu am timp ca l-as cauta si ti-as spune;poate se gaseste cineva care le are si poate sa il caute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica in primul rand presiunea in roata fata, sa nu fie prea mare.

Nu stiu care e raportul de transmisie in treapta I la NTV, dar ma gandesc ca la 40 kmh, turatia corespunde celei de cuplu maxim, ceea ce inseamna ca ai toate sansele sa se ridice chiar si cativa milimetri roata din fata. Urmarile sunt vizibile mai ales pe drum cu denivelari multe si marunte.

E posibil si setarea suspensiei spate sa aiba o contributie, pentru ca la accelerari bruste iti modifica pozitia centrului de greutate. Treci pe o setare mai dura si vezi diferentele.

Si nu uita de presiunea in roata: daca e prea mare, roata sare ca mingea, indiferent ce faci.

 

Bafta! :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nasoala situatiune si multe de verificat. Eu as incepe cu (in afara de downloadat manual) :

 

- Presiune prea mica in roata fata . Nu fac misto de tine. Mie mi s-a intamplat si nu intelegeam ce are de merge asa aiurea.

- Setarile suspensiei. La Kawasakiul de dinainte aveam niste piese cu marcaje de la 1 la 5 pe ele. O tija pentru spate si o rotita la baza suspensiei pentru fata. Am tot experimentat eu cu ele ca sa le vad cum functioneaza si am avut parte de niste surprize la fel de groaznice. Se comportau mai mult decat ciudat cand le puneam la nivele radical opuse, dar cel mai urat era (vobla usor si era de o instabilitate crunta) cand le-am pus pe ambele la nivelul cel mai "moale"

- Presiune inegala in furcile suspensiei fata. Nu stiu daca ale tale au ventil din acela pentru umplere cu aer. Daca da, va fi foarte simplu. Mai este posibilitatea umplerii inegale cu ulei. Asta in cazul in care nu comunica intre ele. Vezi daca mai ai ulei in ele, modul cum lucreaza la apasare si mai ales verifica si telescopul spate. Infundare trebuie sa fie progresiva si revenirea sa fie lejera, fara intreruperi, dupa un mic recul.

In caz de inreruperi repetate la revenire s-ar putea sa nu ai decit putin ulei in furci.

- Verifici jugurile de urme de uzura serioasa, aliniamentul rotilor si aliniamentul dintre ansamblul suspensie fata si cadru.

- Verifica montarea corecta a axului rotii (nu stiu daca a ta are prezoane de prindere a axului in partea dreapta, cum are Africa sau a mea).

Mie astea imi vin acum in minte. Inclin sa cred ca problema este din setarile foarte moi ale suspensiilor (probabil pe fata lipsa ulei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut ! Am o Honda NTV 650 Revere, adusa recent din Italia. Mi s-a intamplat , prima data, sa accelerez brusc ( eram cu treapta 1 , viteza pe la 40) si sa inceapa ghidonul sa joace foarte puternic, abia am mai redresat-o . Nu stiu cum am reusit, probabil daca aveam viteza mai mare, nu mai reuseam. Apoi, mi s-a mai intamplat o data. Atunci nu am mai accelerat brusc, doar am trecut peste niste denivelari si acelasi lucru. Am verificat toate suruburile de la furca, ax roata, nimic. Roata nu are joc sau zgomot suspect, are plumbi pe ea, deci cred ca a fost echilibrata acolo. Cauciucul este in stare foarte buna. Banuiesc ca s-ar putea sa trebuiasca sa schimb uleiul din furca. Cred ca este cam moale suspensia. Asta sa fie problema ? Nu vreau sa mai traiesc inca o data momentele acelea .

incearca urmatoarele : verifica presiunea in roata fata,jocul din jug,jocul din furca,uleiul din furca(daca curge pe la simeringuri).

mai incearca daca te pricepi sa slabesti toate surburile la furca (din juguri)si misca ghidonul stanga dreapta ,aliniaza roata si strange la lok

sau du-te la service

0765888825 monsters garage

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut ! Am o Honda NTV 650 Revere, adusa recent din Italia. Mi s-a intamplat , prima data, sa accelerez brusc ( eram cu treapta 1 , viteza pe la 40) si sa inceapa ghidonul sa joace foarte puternic, abia am mai redresat-o . Nu stiu cum am reusit, probabil daca aveam viteza mai mare, nu mai reuseam. Apoi, mi s-a mai intamplat o data. Atunci nu am mai accelerat brusc, doar am trecut peste niste denivelari si acelasi lucru. Am verificat toate suruburile de la furca, ax roata, nimic. Roata nu are joc sau zgomot suspect, are plumbi pe ea, deci cred ca a fost echilibrata acolo. Cauciucul este in stare foarte buna. Banuiesc ca s-ar putea sa trebuiasca sa schimb uleiul din furca. Cred ca este cam moale suspensia. Asta sa fie problema ? Nu vreau sa mai traiesc inca o data momentele acelea .

 

Suspensia este mai moale decat la o sportiva- este normal asa ; verifica cadrul cu atentie spre aliniament roata spate-cadru-furca fata-roata fata ca nu cumva sa fi fost lovita si "desucheata" din linie :cheers: . Eu am una la fel (model '89) si nu am sesizat probleme de genul asta => nu este o caracteristica a NTV-urilor cum s-a sugerat! Daca totul ti se pare in ordine apeleaza totusi la un service (recomandat de altii care au fost pe acolo si sunt multumiti de lucrari :burnout: !!!!) ca poate ei se pricep mai bine--e normal !! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as paria totul pe rulmentii de la furca.

Acuma - ce inseamna asta... rulmentii de la furca sunt radiali-axiali, adica au doua rail-uri la 45 de grade. E... uzura apare cand bilele au diametrul prea mic pentru greutatea de pe fatza a motocicletei si se formeaza acolo, in punctul de mijloc, o "groapa" in rail-ul rulmentului. Consecintza este ca furca dezvolta in punctul respectiv un punt de mijloc, de agatzare. Cum se verifica asta - trebuie neaparat pusa motocicleta pe cricul central - si descarcata roata fata. Dupa asta, se roteste ghidonul de la un capat la altul. Ei bine, daca la trecerea prin pozitia "inainte" - se simte ca furca are tendinta de a ramane acolo, pe pozitia respectiva, cumva se simte un regim elastic al acestei fixari a pozitiei de centru, atunci rulmentii aia sunt gauriti (au gropitze in dreptul bilelor pe pozitia de baza).

Ei - si cum apare voblajul de la faza asta - cand motocicleta are nevoie ca ghidonul sa fie puuutin inclinat fata de pozitia de inainte (cea cu punctul fix de agatzare), ei bine elasticitatea din rulmenti are tendinta de a trage la loc ghidonul pe pozitia aia - evident ca pozitia - inclinatia, virajul, necesita iarasi corectarea directiei - si asa apare oscilatia.

Solutie - 40 de euro rulmenti de furca pe louis - astia noi vin cu role cilindrice, deci nu mai au moarte, e suprafata de contact cu rail-ul mai mare.

Solutie de compromis - se slabeste strangerea rulmentilor - in felul asta elasticitatea punctului de mijloc va fi mai atenuata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa ceea ce deja s'a spus, n'ar strica sa mai verifici:

 

1. Daca roata fatza nu ramane un pic infranata, stiu eu... uneori pistonasele se semi-blocheaza dupa franari.

 

2. Daca nu cumva cablul de acceleratie "agata" pe revenire.

 

In ambele cazuri ciclistica este afectata, motorul nu mai este neutru, incepe sa aiba "personalitate" si in anumite situatii se pot produce fenomene de genul celui descris de tine...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

La mine la BMW imi facea la fel intre 70-80km/ora,dar numai daca luam mina de pe ghidon.

De ce?

Din cauza cauciucului SPATE.Nu se vedea nimic,galme,avea carne destula si totusi nu i-am dat de cap decit atunci cind cineva care era in spatele meu mi-a spus ca roata spate fuleaza foarte tare.Am banuit rulmentii(aveau un mic joc) dar vina era de la cauciuc.Am ridicat-o pe cricul central si am pornit motorul..asa mi-am dat seama ca fula ingrozitor!

Probabil fostul propietar luase o groapa si s-a rupt insertia din guma,desi,repet,nu se observa nimic la el.

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai : joc la roata, la rulmenti, nu are absolut deloc. Rotile sunt aliniate bine. In juguri am verificat si e starnsa bine furca. Nu merge mai greu sau sa se blocheze. Cand franez, nu, nu mi se pare ca s-ar infunda prea tare. Desi se lasa destul de usor, dar cred ca asa e normal.

Ar mai fi o posibilitate, desi nu cred ca asta ar fi : am umblat la reglajul suspensiei spate, am lasat-o pe LOW, parca. Sa aiba asta vre-o influenta ? Desi eu tind sa cred ca este tot din uleiul din furca.

 

Pai da, bravo, daca suspensia spate e mai moale, normal ca iti joaca fatza. Incearca sa le ai pe amandoua la aceiasi duritate. .la preload, rebound, compression. . .si pune mai multa greutate pe ghidon. .din bratze.

 

Si voblajul se rezolva cu acceleratie, nu cu frana, desi instinctiv ar fi a doua varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Si voblajul se rezolva cu acceleratie, nu cu frana, desi instinctiv ar fi a doua varianta.

 

Off-topic :

Ce spui tu aici e partial adevarat. Adica se aplica la motociclete de viteza. Ridici fata ca sa o descarci, strangi bine de ghidon, o pui pe trasa si gata.

Dar daca ai o belea ca omul nostru nu stiu cat tine.

Sa nu mai vorbim de voblaj din cauza unei pene. E "useless" acceleratia acolo. Iti grabesti spitalizarea.

 

On-topic :

I-ai dat de cap? Si daca da, ce era pana la urma?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

o problema asemanatoare am si eu la un gsxr 1000 la viteza de 80 - 70 la ora intro frana de motor foarte usoara, aproape nesemnificativa daca iau mainile de pe ghidon apare o vibratie a ghidonului pe acre acum incerc din greu si eu sa o remediez si nu stiu de unde sa incep daca gasesti ceva zi-ne si noua poate merge si la noi

 

spor la treba

 

asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si sugestii. Cred ca, partial, am rezolvat. Nu mi-a mai voblat de atunci niciodata. Ce i-am facut ? Am schimbat uleiul din telescoape. Am mai slabit putin suspensia spate ( era foarte tare ) . Am schimbat placutele de frana pe fata ( erau foarte uzate)- asta, nu stiu daca are vre-o legatura. Oricum, acum este mult mai stabila pe drum cu denivelari. Nu atat cat mi-as dori, insa. Daca e o denivelare mai mare si nu tin bine de ghidon, tinde sa cam topaie. Oi fi pus prea mult ulei ? Mi-a mai zis cineva aici de rulmentii de la furca. Eu nu am probat inca dar mi-a probat-o cineva intr-un spatiu mai restrans si a zis ca are tendinta sa agate putin, la revenire, dupa ce vireaza. Mie nu mi s-a parut ca ar fi asa. Oricum, o s-o ridic pe cric si o sa verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...