Admin Smokey Postat Mai 10, 2005 Admin Share Postat Mai 10, 2005 Doamne fereste sa nu fie nevoie, dar poate cateva notiuni de prim ajutor pot salva o viata. Incepe sezonul motociclistic, iar din pacate tot odata incepe si sezonul accidentelor. In continuare este un material preluat de pe siteul SMURD care contine informatii de prim ajutor. Stiu ca avem multi medici pe site, n-ar strica cateva completari si precizari, mai ales referitoare la situatiile specifice motociclistilor (de ex scoaterea castii). SMURD.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andyatf Postat Mai 10, 2005 Share Postat Mai 10, 2005 În cazul obstructiei incomplete respiratia este zgomotoasa, pacientul este aplecat în fata si încurajat sa tuseasca. Daca aceasta nu da rezultate va trebui sa încercati o alta manevra , numita manevra Heimlich; se aplica atunci când obstructia devine completa. Apropiati-va de victima din spate, cuprindeti-l pe sub brate, îndepartati picioarele, aseaza-ti o mâna la mijlocul distantei dintre ombilic si apendicele xifoid Mi se pare putin deplasat sa ceri unei persoane neavizate sa faca unele lucruri deoarece nu cunoaste destul de amanuntit simtomatologia poate sa ia decizii eronate:-ca si acesta de mai sus, daca omul are cumva un pneumotorax si este dispneic si persoana care il asista interpreteaza gresit si ii aplica metoda Heimlich poti sa fi mai mult decat sigur ca numa bine nu ii faci, sau daca are un traumatism toracic care ii ingreuneaza respiratia si o coasta rupta si ii aplici aceasta metoda si esti chiar tu cel care ii provoaca pneumotoraxul??? Desigur...intreb si eu acum in spirit constructiv, asa ca nu dati cu pietre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Mai 10, 2005 Autor Admin Share Postat Mai 10, 2005 binenteles ca in conditii de stres si panica te pierzi si uiti tot ce stii, dar poate cine stie, iti aduci aminte cateva idei. de ex: pentru accidentele cu motociclisti (Doamne fereste) e bine sa se stie ca nu e voie sa se scoata casca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 10, 2005 Share Postat Mai 10, 2005 off ce ti-e si cu doctorii astia @andyatf omule, eu iti leg sarme si alte alea cu ochii inchisi, sunt inginer. daca imi spui ''apendicele xifoid'' ma uit la tine ca vitelul la poarta noua. La fel si majoritatea de aici. Eu stiu unde e P***, buricul, capul pieptului sau plexul solar, unde incep coastele, unde e ficatul (ca doare cand dai cu pumnul ), marul lui adam, etc. In termenii astia trebuie explicate toate manevrele. trebuie gasit un limbaj comun cu audienta. Manevra Heimlich - pai asta e valabila doar daca motociclisul si-a inghitit guma cand a vazut o pasarica cu fusta scurta. Daca faci asa ceva dupa ce a suferit un impact il omori. Manevra corecta e- daca nu poate sa respire ca are ceva pe gat - traheotomie (adica treaba cu taiat prin gatlej intre marul lui adam si v-ul ala osos de la coaste si bagat acolo un tub rigid gen bucata de pix rupt, carcasa goala de la filtrul de benzina, nu mai stai sa te gandesti ca e naspa la gust sau nu e curat ca oricum daca sta mai mult de 6 min fara aer e dus). chestia asta nu creaza complicatii deosebite si se vindeca foarte usor. Orice altceva il omoara pe pacient. Daca respira, e constient si are puls puneti doar garourile necesare si supravegheati pana la venirea salvarii. Iarasi, ca regula de baza: se pun picioarele pe ceva ridicat, nu capul, asta ramane jos ca sa se oxigeneze. Puneti neaparat garouri daca curge sange de la membre - vezi vitezistii care lovesc cu unul din picioare in conserve la depasiri sterse si in afara de un picior aproape amputat si o hemoragie masiva de la rana nu au nimic - la astia se pune un garou aproape de scula, cam cu 3-4 degete mai jos de dansa. merge orice aveti la indemana - curea, furtun, maneca de camasa. Iar : NU LE SCOATETI CASCA DIN CAP decat daca nu respira. e suficient daca deschideti viziera. Altfel riscul de a ii paraliza daca au probleme la coloana e mult prea mare. Un caza aparte e lipsa respiratiei - sunt doua situatii 1- grav de tot - impact cu gatul in ceva (margine de plafon, sfoara, sarma, ghidon) se face direct traheotomie 2 - lejer dar la fel de mortal - impact in torace cand daduse aerul afara si plamanii se blocheaza - e suficient sa ii suflati pe gura ca la innecat (stiu despre un tip care a murit in accident cu masina fara sa aiba nici o leziune mortala, de fapt nu avea deloc leziuni interne, dar a dat cu pieptul de volan la impact si i s-au blocat plamanii. a murit cu audienta, ca nimeni nu a mers pana la el sa ii sufle pe gura. daca o facea careva, omul dormea ACASA in seara aia. Dar a murit SUFOCAT). Acum ar urma doua miscari foarte inteligente: 1 - sa recuperez cartea dupa care am invatat eu: ''acidente in arte martiale'' care trateaza pe langa chestiile vitale si luxatii, etc si apoi sa o scanez si sa o pun aici 2 - lovitura de gratie - sa se organizeze la nivel de cluburi stagii in cadrul SMURD. Nu cred ca vor refuza sa aiba cateva zeci de oameni pregatiti in trafic la orice moment, au pe site si o oferta in acest sens oricum, smurd este o asociatie de voluntari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 pai uite aici: http://www.smurd.com/pages/pagea8.html http://www.smurd.com/pages/cvrarafat.html - are si email Cursuri facute de ei: http://www.smurd.com/pages/pageb2.html varianta de baza: ZIUA I 14:00 - 15:45 Infarctul miocardic acut 15:45 - 16:00 Pauza 16:00 - 17:15 Lantul supravietuirii ABC-ul resuscitarii cardiopulmonare la adulti Resuscitarea cardiopulmonara de baza (BLS) Manevre de dezobstructie a cailor aeriene superioare Manevra Heimlich Elemente teoretice si exercitii practice pe manechin 17:15 - 17:30 Pauza 17:30 - 19:00 Adjuvantii cailor aeriene Ventilatia pe masca si balon Intubatia orotraheala si aspiratia cailor aeriene 19:00 - 19:15 Pauza 19:15 - 20:30 Ventilatia pe masca si balon; intubatia orotraheala - practica pe manechine ZIUA II 09:00 - 11:00 Defibrilarea: tipuri de defibrilatoare, tehnica si indicatiile defibrilarii Ritmurile stopului cardiorespirator 11:00 - 11:15 Pauza 11:15 - 13:30 Medicamentele resuscitarii CP avansate Protocoalele de resuscitare cardiopulmonara avansata (ALS) la adulti 13:30 - 15:00 Pauza de prânz 15:00 - 16:30 Situatii speciale in resuscitare 16:30 - 17:15 Edemul pulmonar acut cardiogen 17:15 - 19:30 Defibrilareaâ exercitii practice pe manechine Ventilatia pe masca si balon si IOT - exercitii practice pe manechine Protocoalele de resuscitare cardiopulmonara avansata (ALS) la adulti - practica pe manechine ZIUA III 09:00 - 11:00 Practica pe manechine 11:00 - 11:15 Pauza 11:15 - 13:30 Evaluare practica varianta pt profesionisti si intrat la smurd: PROGRAMA ANALITICA A CURSURILOR DE ASISTENTA MEDICALA DE URGENTA ZIUA I Sosirea si acomodarea cursantilor Prezentarea Unitatii de Primire Urgente si a Serviciului Mobil de Urgenta Reanimare si Descarcerare Mures ZIUA II Istoria SMURD Sisteme integrate utilizate in urgenta prespitaliceasca (dispecerate comune din Europa, SUAâŚ) ZIUA III 09:00 - 11:15 Lantul supravietuirii ABC-ul resuscitarii cardiopulmonare la adulti Resuscitarea cardiopulmonara de baza (BLS) 11:15 - 11:30 Pauza 11:30 - 13:00 Adjuvantii cailor aeriene. Ventilatia manuala. Intubatia orotraheala 13:00 - 15:00 Pauza de prinz 15:00 - 17:00 RCP de baza la adult - practica pe manechine Ventilatia pe masca si balon - practica pe manechine Intubatia orotraheala - practica pe manechine ZIUA IV 09:00 - 10:30 RCP de baza la nou-nascut si copil Manevre de dezobstructie a cailor aeriene superioare la nou-nascut si copil 10:30 - 10:45 Pauza 10:45 - 12:00 Defibrilarea: tipuri de defibrilatoare, tehnica si indicatiile defibrilarii Ritmurile stopului cardiorespirator 12:00 - 13:00 Medicamentele resuscitarii CP avansate 13:00 - 15:00 Pauza de pranz 15:00 - 17:00 Protocoalele de resuscitare cardiopulmonara avansata (ALS) la adulti ZIUA V 09:30 - 12:00 Situatii speciale in resuscitarea cardio-pulmonara 12:00 - 14:00 Pauza de pranz 14:00 - 16:00 Infarctul miocardic acut ZIUA VI 09:00 - 09:30 Monitorizarea ECG. (curs pentru asistenti medicali) 09:40 - 10:30 Ritmuri cardiace importante (simulari pe monitor ) 10:40 - 13:00 Medicatia cardiaca 13:00 - 15:00 Pauza de pranz 15:00 - 17:00 Medicatia cardiaca ZIUA VII LIBER ZIUA VIII 09:00 - 10:00 Pregatirea unei linii intravenoase Pregatirea materialelor necesare pentru IOT (Curs pentru asistenti medicali) 10:15 - 12:00 Edemul pulmonar acut 14:00 - 17:00 Simulari de cazuri medicale (ACLS) in echipe de trei persoane ZIUA IX 09:30 - 11:00 Examenul primar al pacientului traumatizat Examenul secundar al pacientului traumatizat Fixarea coloanei vertebrale cervicale 11:00 - 11:15 Pauza 11:15 - 13:00 Examinarea primara si secundara - practica 13:00 - 15:00 Pauza de masa 15:00 - 16:00 Imobilizarea pacientului traumatizat: utilizarea targii de fier si a targii vacuum 16:00 - 17:30 Exercitii practice: examenul primar si secundar; mobilizarea si imobilizarea traumatizatului ZIUA X 09:30 - 11:30 Metode de hemostaza în prespital Plagile înjunghiate toracice si abdominale Pneumo- si hemotoracele Indicatiile drenajului toracic 11:30 - 11:45 Pauza 11:45 - 13:00 Fracturile si imobilizarea lor în prespital Folosirea aparatului de extensie - practica 13:00 - 15:00 Pauza de masa 15:00 - 16:00 Arsurile 16:10 - 17:30 Accidente rutiere ZIUA XI 16:00 - 17:30 Exercitii practice: examenul primar si secundar; mobilizarea traumatizatului ZIUA XII 09:30 - 11:30 Anestezia generala în prespital â indicatii, beneficii Inductia anestezica - Crush induction: medicatie, indicatii 11:30 - 11:45 Pauza 11:45 - 13:00 Solutiile perfuzabile si indicatiile administrarii lor 13:00 - 15:00 Pauza de masa 15:00 - 17:00 Simulari de cazuri: medicale si trauma ZIUA XIII 09:30 - 17:30 Exercitii practice: ACLS, ATLS ZIUA XIV 09:30 - 11:15 Suferinta cerebrala acuta 11:15 - 11:30 Pauza 11:30 - 13:00 Intoxicatii acute cu: CO, compusi organofosforici, diluanti, benzodiazepine, antidepresive triciclice 13:00 - 15:00 Pauza de pranz 15:00 - 17:30 Discutii ZIUA XV 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane ZIUA XVI 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane ZIUA XVII 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane ZIUA XVIII 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane ZIUA XIX 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane ZIUA XX 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane ZIUA XXI 10:00 - 17:30 Simulari de cazuri pe manechine medicale si trauma: echipe de trei persoane În perioada stagiului cursantii vor efectua garzi în cadrul Serviciului de Urgenta - Primire si în cadrul Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare Mures. Cursurile teoretice vor fi predate conform programei analitice utilizându-se materiale iconografice constând din diapozitive si prezentari computerizate de pe CD. Cursurile practice se vor desfasura pe toata perioada stagiului utilizând manechine Laerdal pentru BLS, ALS pentru adulti si copii. În ultima saptamâna a stagiului se vor în special simulari de cazuri pe manechine în care se va urmari aplicarea practica a notiunilor teoretice acumulate în prima perioada si exersarea activitatii în echipa. Eu nu mi-am permis sa ii contactez in nume personal. ar trebui organizat ceva la nivel de cluburi, nu ar fi rau sa ii contacteze direct UCMR si sa organizeze ceva......... aaa, si exista si ambulanta BGS = 3 motoare cu personal specializat in prim ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FZS1000 Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 Pana una alta antrenati-va in mod virtual, nu comporta nici un risc si nu trebuie dacat putina bunavointa http://www.bbc.co.uk/health/first_aid_action/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FZS1000 Postat Mai 11, 2005 Share Postat Mai 11, 2005 Si un caz specific: http://www.bbc.co.uk/health/first_aid_acti..._question.shtml P.S. lasati-va putin timp sa explorati toate pagin de first aid, exemplele virtuale mi se par de nota 10 ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Mai 12, 2005 Share Postat Mai 12, 2005 (editat) Oameni buni: v-ati repezit sa spuneti despre tehnicile de prim-ajutor la lume, dar primul lucru pe care trebuie sa il stie romanul e ca in primul rand sa nu faca mai rau ("primum non nocere", de la Hippocrat citire). Decat unul care acorda primul ajutor fara sa aiba cea mai mica cunostinta in domeniu, dar da bine si-l vad gagicile de pe marginea drumului, mai bine fara prim ajutor. @ Zidu' : intr-adevar trebuie gasit un limbaj comun. De exemplu, mie mi-au trebuit doua luni ca sa ma prind ca "vatamatura" inseamna la tzara hernie. La fel, daca ii spuneam omului de hernie, se uita la mine de parca ii prezentam meniul dintr-un restaurant chinezesc. Oricum, ideea de educare in privinta asta e super. BRAVO!!! Editat Mai 12, 2005 de Alveola Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knightrider Postat Mai 13, 2005 Share Postat Mai 13, 2005 Sunt binevenite cursurile de prim ajutor, nu trebuie insa intrat f. mult in amanunte, mai ales terminologie medicala.Poate ca pentru un medic pneumotorax-ul este reconoscibil si stie ce prognostic/tratament are, pentru altcineva e doar un cuvint complicat. Cred ca aceste cursuri ar trebui simplificate terminologic, adica mai pe intelesul omului. Oricum ideea este buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iulie 14, 2005 Share Postat Iulie 14, 2005 Daca aveti putina rabdare, azi am discutat la telefon cu un medic care s-a ocupat de orgamnizarea unui Curs de Prim Ajutor medical specializat. Dumnealui imi va furniza materialul informational necesar unor notiuni esentiale de prim ajutor. Sper ca in cateva zile acest material sa apara pe forum, intr-o forma care sa poata fi inteleasa de toata lumea (cat mai putini termeni de specialitate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator koma Postat Iulie 20, 2005 Share Postat Iulie 20, 2005 Manevra Heimlich - pai asta e valabila doar daca motociclisul si-a inghitit guma cand a vazut o pasarica cu fusta scurta. Daca faci asa ceva dupa ce a suferit un impact il omori. Manevra corecta e- daca nu poate sa respire ca are ceva pe gat - traheotomie (adica treaba cu taiat prin gatlej intre marul lui adam si v-ul ala osos de la coaste si bagat acolo un tub rigid gen bucata de pix rupt, carcasa goala de la filtrul de benzina, nu mai stai sa te gandesti ca e naspa la gust sau nu e curat ca oricum daca sta mai mult de 6 min fara aer e dus). chestia asta nu creaza complicatii deosebite si se vindeca foarte usor. Orice altceva il omoara pe pacient. 163232[/snapback] sa stiti ca are dreptate la faza asta... nu prea ai ce sa ii faci unui motociclist cu manevra asta... orikum... e bine sa o stim ca niciodata nu se stie cand Doamne Fereste! o sa avem nevoie de ea... si decat sa stam si la victima...mai bine incercam sa facem ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Februarie 19, 2006 Share Postat Februarie 19, 2006 stai si te chinui sa l imobilizezi cum poti tu mai bine sa nu pateasca ceva ....dupa care vin astia cu salvarea il arunca pe targa si pornesc spre spital zdruncinand in toate gropile din oras...asta se intampla in orasele mai mici...sa nu mai vorbesc de doctori ... Doamne fereste de accidente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvi28 Postat Mai 10, 2006 Share Postat Mai 10, 2006 În cazul obstructiei incomplete respiratia este zgomotoasa, pacientul este aplecat în fata si încurajat sa tuseasca. Daca aceasta nu da rezultate va trebui sa încercati o alta manevra , numita manevra Heimlich; se aplica atunci când obstructia devine completa. Apropiati-va de victima din spate, cuprindeti-l pe sub brate, îndepartati picioarele, aseaza-ti o mâna la mijlocul distantei dintre ombilic si apendicele xifoid Mi se pare putin deplasat sa ceri unei persoane neavizate sa faca unele lucruri deoarece nu cunoaste destul de amanuntit simtomatologia poate sa ia decizii eronate:-ca si acesta de mai sus, daca omul are cumva un pneumotorax si este dispneic si persoana care il asista interpreteaza gresit si ii aplica metoda Heimlich poti sa fi mai mult decat sigur ca numa bine nu ii faci, sau daca are un traumatism toracic care ii ingreuneaza respiratia si o coasta rupta si ii aplici aceasta metoda si esti chiar tu cel care ii provoaca pneumotoraxul??? Desigur...intreb si eu acum in spirit constructiv, asa ca nu dati cu pietre Poate le explica cineva ce-i ala ombilic (buric), apendice xifoid( varful sternului), dispnee( respiratie greoaie),...etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 (editat) Poate le explici tu, fara ironie, ca poate nu toti urmeaza/au urmat facultati sau reusit sa puna mana pe o carte de profil. Ar fi mai constructiv. Editat Mai 11, 2006 de kcuf_di Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvi28 Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 E idee buna. O sa fac un mic text, ma informez cand am timp si va spun si voua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anathema Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 in ultimul timp vestile despre motociclisti sunt dintre cele mai sumbre.asta e motivul pentru care ma bag si eu acum in discutie.cei mai multi dintre conducatorii de vehicule de tot felul nu au habar ce inseamna ca dai primul ajutor.sunt oameni care invata sa faca asta zeci de ani( si eu printre ei),asa ca sa lasam balivernele si detaliile cu manevre cu nume pompoase pentru altii.ideea este sa acordam primul ajutor.sa ii facem ceva celui care zace intins pe strada.nu conteaza ca nu suntem foarte priceputi la asta.sa luam atitudine.nu trebuie sa stim prea multe.conteaza deprincipiu sa urmarim 3 parametrii:caile respiratorii,respiratia si circulatia.mai exact ne asiguram ca are caile aeriene libere,nu are nimic in gura/faringe care sa impiedice circulatia aerului,ne siguram ca respira( ne apropiem pur si simplu de gura lui) si apoi ne asiguram ca ii bate inima(pui mana pe incheietura lui sau laterocervical=la carotida,cum stie tot omul)dupa ce ii liberezi caile aeriene(scoti cu degetul ce are in gat(voma de cele mai multe ori/reflux gastro-esofagian),daca nu respira faci respiratii artificiale(gura la gura).dacnici nu respira ii faci compresiuni toracice(il apesi cu ambele maini exact pe stern)de obicei se fac fac 15 compresiuni la 2 insuflatii,dar cand esti cuprin de panica rareori faci ca la acrte,mai ales daca nu esti de al casei.detaliile nu mai conteaza prea mult.astea sunt cele mai importante manevre,in conditiile in care cele mai multe accidente se soldeaza cu deces.daca accidentatul nu este intr-o stare f grava nu va sfiiti sa ii scoateti casca din cap.niciodata nu o sa reusiti voi sa ii provocati o paralizie astfel.astea sunt povesti.dimpotriva,trebuie sa ii dai capul pe spate inainte de a te apuca de manevrele de care am vb mai devreme.cam atat.asta e baza.daca mai sunt motociclisti interesati de subiect,putem intra si mai in amanunt.so...good luck Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 in ultimul timp vestile despre motociclisti sunt dintre cele mai sumbre.asta e motivul pentru care ma bag si eu acum in discutie.cei mai multi dintre conducatorii de vehicule de tot felul nu au habar ce inseamna ca dai primul ajutor.sunt oameni care invata sa faca asta zeci de ani( si eu printre ei),asa ca sa lasam balivernele si detaliile cu manevre cu nume pompoase pentru altii.ideea este sa acordam primul ajutor.sa ii facem ceva celui care zace intins pe strada.nu conteaza ca nu suntem foarte priceputi la asta.sa luam atitudine.nu trebuie sa stim prea multe.conteaza deprincipiu sa urmarim 3 parametrii:caile respiratorii,respiratia si circulatia.mai exact ne asiguram ca are caile aeriene libere,nu are nimic in gura/faringe care sa impiedice circulatia aerului,ne siguram ca respira( ne apropiem pur si simplu de gura lui) si apoi ne asiguram ca ii bate inima(pui mana pe incheietura lui sau laterocervical=la carotida,cum stie tot omul)dupa ce ii liberezi caile aeriene(scoti cu degetul ce are in gat(voma de cele mai multe ori/reflux gastro-esofagian),daca nu respira faci respiratii artificiale(gura la gura).dacnici nu respira ii faci compresiuni toracice(il apesi cu ambele maini exact pe stern)de obicei se fac fac 15 compresiuni la 2 insuflatii,dar cand esti cuprin de panica rareori faci ca la acrte,mai ales daca nu esti de al casei.detaliile nu mai conteaza prea mult.astea sunt cele mai importante manevre,in conditiile in care cele mai multe accidente se soldeaza cu deces.daca accidentatul nu este intr-o stare f grava nu va sfiiti sa ii scoateti casca din cap.niciodata nu o sa reusiti voi sa ii provocati o paralizie astfel.astea sunt povesti.dimpotriva,trebuie sa ii dai capul pe spate inainte de a te apuca de manevrele de care am vb mai devreme.cam atat.asta e baza.daca mai sunt motociclisti interesati de subiect,putem intra si mai in amanunt.so...good luck Si as mai adauga...a nu se misca victima in caz ca se presupune o eventuala leziune a coloanei vertebrale(inclusiv cervicale,gat), mai ales in cazurile de incarcerare(mai rar la motoare ). Atunci primul ajutor se acorda in "conserva". Si mult spirit de initiativa si calm. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Si as mai adauga...a nu se misca victima in caz ca se presupune o eventuala leziune a coloanei vertebrale(inclusiv cervicale,gat), mai ales in cazurile de incarcerare(mai rar la motoare tongue.gif ). Da-mi voie sa te corectez: in orice accident rutier trebuie presupuse leziuni ale coloanei si in consecinta victima nu trebuie miscata decat de catre personal specializat, care cunoaste manevrele ce trebuie efectuate, respectiv metode de "apucare" a victimei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Da-mi voie sa te corectez: in orice accident rutier trebuie presupuse leziuni ale coloanei si in consecinta victima nu trebuie miscata decat de catre personal specializat, care cunoaste manevrele ce trebuie efectuate, respectiv metode de "apucare" a victimei. Eu ma refeream ca daca trebuie sa se intervina in caz de blocare a cailor respiratorii, stop cardiac sau hemoragii victima nu se va misca din carcera pentru a i se acorda primul ajutor. Si crede-ma ca-i cam greu sa faci resuscitare pe o persoana cu fata la pamant si atunci nu poti astepta salvarea trebuie sa actionezi. Sau se ineaca cu propria voma, secretie etc Is multe de discutat pe tema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvi28 Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 ... in cazul in care se inneaca cu propria voma sau sange daca e posibil victima se intoarce pe o parte pt a avea sansa ca lichidul sa se scurga si sa poata respira... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Mai 14, 2006 Share Postat Mai 14, 2006 Nu vreau sa mai adaug decat atat: Daca nu aveti cunostinte TEMEINICE de prim ajutor mai bine nu va bagati. Sincer nu as vrea sa imi fie acordat primul ajutor de catre cineva care a ramas in cap doar cu ce a vazut pe ProTV in serialul ER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brimex Postat Mai 17, 2006 Share Postat Mai 17, 2006 silvi stie ce spune. se numeste pozitia de lateralitate stabila.o sa incerc sa pun o poza scanata dintr-o carte de la facultate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Mai 23, 2006 Share Postat Mai 23, 2006 Poate le explica cineva ce-i ala ombilic (buric), apendice xifoid( varful sternului), dispnee( respiratie greoaie),...etc. ii intra in gura casca? Come on, heimlich nu are nici o treaba. Air breathe Circulation. ABC Air - caile aeriene superioare libere Breathe - respira sau nu Ciculation - logic - exista puls periferic/ nu, (alura ventriculara.) Atat daca stie fiecare e mult mai bine decat heimlich si alte manevre pentru gurmanzi si inecati. Traumatologia este specifica in accidentele moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Mai 25, 2006 Share Postat Mai 25, 2006 Un pont extrem de important daca vreti acordati primul ajutor unui motociclist accidentat. Imobilizarea coloanei cervicale se poate face improvizand o minerva (un guler cervical) dintr-un ziar impaturit de asa natura incat sa aibe latimea suficienta incat sa se sprijine la baza gatului si sa ii sustina capul. Abia dupa aceasta puteti purcede la ABC-ul mentionat de circel. Later edit: Ca sa ii puteti monta gulerul improvizat si sa acordati primul ajutor, trebuie sa ii scoateti casca. Acest lucru trebuie facut cu mare grija, pentru a nu ii misca prea mult capul. Pentru aceasta este nevoie de doua persoane. Mai intai se desface clema de prindere a castii, apoi una din persoane introduce o mana la ceafa accidentatului cu palma cat mai in lungul gatului, cu varfurile degetelor orientate spre craniu. Cu cealalta mana se poate apasa usor prin vizorul deschis deasupra fruntii accidentatului pentru a impiedica tractionarea capului acestuia in momentul scoaterii castii. A doua persoana aplica palmele pe casca in lateral si trage de ea in lungul corpului accidentatului. Aceste manevre se executa incet, prioritatea numarul 1 fiind evitarea miscarilor inutile ale capului accidentatului.. Graba poate insemna o viata in minus sau scaun cu rotile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snake Postat Iulie 11, 2006 Share Postat Iulie 11, 2006 (editat) sa stiti ca are dreptate la faza asta... nu prea ai ce sa ii faci unui motociclist cu manevra asta... orikum... e bine sa o stim ca niciodata nu se stie cand Doamne Fereste! o sa avem nevoie de ea... si decat sa stam si la victima...mai bine incercam sa facem ceva... mda... mai bine il omori tu decat s anu faci nik... Nu vreau sa mai adaug decat atat: Daca nu aveti cunostinte TEMEINICE de prim ajutor mai bine nu va bagati. Sincer nu as vrea sa imi fie acordat primul ajutor de catre cineva care a ramas in cap doar cu ce a vazut pe ProTV in serialul ER :lol: Air breathe Circulation. ABC Air - caile aeriene superioare libere Breathe - respira sau nu Ciculation - logic - exista puls periferic/ nu, (alura ventriculara.) asa chiar este usor de tinut minte... abc... dar ma intreb si eu... dak nu respira, si presupunem ca trebuie facuta respiratie gura la gura... cum se face fara sa ii misti capu' si mai ales fara sa scoti casca ??? Editat Iulie 11, 2006 de Snake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.